Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - PTG

#1
Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:13:52
Yritetään pysyä aiheessa jos suinkin mahdollista, nyt on vuorossa Brasilia ja Amarok

Ilman muuta. Kun olet poikkeuksellisen hyvin perehtynyt "asiaan", niin mitä luulet, olisiko tuo sihti ratkaissut samalla Ken1:n Polon öljynkulutusongelmat? Tilasin noita jo tuhat, mutta vähän hakusessa, mihin niitä kannattaisi laittaa :o
#2
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.11.15 - klo:19:21
Koska lainasit kirjoitustani viittaat varmasti minuun. En ole maininnut 90- lukua missään. Autoliikettä pidin vielä 2000 luvulla jolloin noita räkäisiä nahkaistuimia katselin. Kavereilla on nahkapenkkejä vieläkin.
Ovatko nuo kurajalat muuten koiriasi vai lapsiasi? Kysyn sillä, kun täällä kirjoitellaan kuinka lapset astuvat kuraisilla kengillään nahkaistuimille.

Lainasin sitä, mikä osui parhaiten keskustelun ytimeen tai oikeastaan kai sen puuttumiseen ;) Ajatus toki toimii yhtä hyvin myös 2000-luvun alkupuolellekin :)

Meillä ei kukaan eikä mikään astu penkeille eikä myöskään sohville paskatassuilla eli en omaa tämän puolen kokemusta :-X
#3
Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.11.15 - klo:18:54
Itsellä ei ole ollut koskaan nahkapenkkejä omassa käyttöautossa. Kavereiden ja silloisen firmani autoissa olevat nahkaistuimet olivat omasta mielestäni karmeata katsottavaa.

Tässä kiteytyy hienosti koko topicin pointti ;D Jollain on 90-luvulla ollut huonoja kokemuksia jostain ja toisaalta toisilla on penkit kestäneet persettä puolivuotisen omistuksen ajan tosi hienosti. Jatkakaa ihmeessä ;D

Meillä on kolme kurajalkaa ja vaaleat nahkapenkit ihan mainiossa kunnossa kolmen vuoden kohdalla, mutta toisinkin asian varmaan pystyy hoitamaan ::)
#4
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 07.11.15 - klo:19:05
Joo en toki täältä saamaani vastaukseen uskoisi 100% mutta kunhan vähän fiilistelen asialla. Vaihto idea ei nyt toimi täysin tapauksessani. Lähinnä pointti on siinä, että jos tuo loota nyt jysähtäisi niin tuntuisi tyhmälle vaihtaa samanlainen ongelmatapaus. Mikäli siis paremman saisi kiinni vaikka +1000â,¬ sijoituksella.

Laitat korkin kiinni ja heräät huomenna todellisuuteen lienee paras vaihtoehto - eikä edes maksa mitään ;)

Taloudellisessa mielessä vaihtoehtoja on kaksi, 1) jatkat katkeraan loppuun asti tai 2) vaihdat ennen kuin laukeaa... :-*
#5
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 30.10.15 - klo:11:43

Valmistettu 48/2014 ja paineet joka nurkassa 2.8bar,ajettu n.200km
Tuolla käyttäjien kokemuksia renkaista ja aika moni valittaa samaa noista renkaista!
http://www.rengasvertailu.fi/nastarenkaat/continental-contiicecontact

Jep netistä löytyi joku, joka huomasi, että ovat tuntumaltaan erilaiset kuin kuluneet kesärenkaat ja sitten elämä on pilalla ::) Mut joo jos pito on totaalisen hukassa kaikilla keleillä 1 000 kilometrin jälkeenkin, renkaissa on vikaa. Jos ilmiö poistuu aiemmin, vika oli jossain muualla ;)
#6
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 30.10.15 - klo:06:49
+1, onneksi pistin ajoissa kiertoon entisen saasteauton  ;D

+2 kannattaa pitää tuo linja. Niistä autoista, joista ei lupaukset pitämällä nyt(kään), eikä varsinkaan jatkossa ole mitään hajua, ei ehkä kannata avautua ihan joka topicissa ;) Mun isällä oli muuten kerran 70-luvulla jotain vikaavikaavikaa jossain autossa, vai oliko se nyt mopedi... ;D
#7
Lainaus käyttäjältä: Jäsen J - 30.10.15 - klo:13:21
No mutta onneksi täältäki foorumilta löytyy niitä, joka osaa/tietää/on oikeassa.

Totta, trolliprosentti on alle sadan ;D Tässä topicissa tosin niukin naukin :-*
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Alltrack
21.10.15 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.10.15 - klo:18:04
Surullista VAG-konsernin autoissa on tänä päivänä, että jos haluat tehokkaamman auton, niin sinun on pakko ostaa se DSG:llä...

Toki, jos sellaista ei halua. Itsestäni Alltrackin osalta surullisempaa on se, että maahantuoja on päättänyt olla tuomatta bensaversiota Suomeen. Varsinkin, kun 220 heppaisen laitteen hinta olisi todennäköisesti asettunut karkeasti tuon keskimmäisen version tienoille... :P
#9
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 09.10.15 - klo:21:37
Näinköhän pre 2017 dieseleiden hinta pompsahtaa  :P

Aivan varmasti, mutta suunta on vielä vähän epäselvä :-X
#10
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 09.10.15 - klo:18:49
Tässä sitä taitaa olla se paskin paikka itse kullakin VAG:ineen omistajalla, jos investointi mätäneen käsiin kun kukaan ei sitä aikanaan käytettynä halua pois ostaa :-\

Jos vaggineet muuttuvat yhdessä yössä citikoiksi tai peukkareiksi, niin mitäs näille jälkimmäiselle sitten käykään... ::) Kybä vaihdossa siitä hyvästä, että ottavat vastaan ;) Myönnän toki, että turhasta on tullut maksettua, jos näin käy, mutta elämä on :P
#11
Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 08.10.15 - klo:14:51
Mulle on oikeastaan jo ihan yksi lysti miten koko puljun käy, kunhan saan jostain varaosia niin kauan kun perheessä on VW autot (Passat + Polo). Seuraava auto (-t) on jokatapauksessa ihan jotain muuta...

Toivottavasti eivät kuitenkaan öljyä pahasti syö ::)
#12
Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 08.10.15 - klo:13:53
Niin joo....ihan vaan omaksi ilokseen vetävät 60.000 autoa takaisin halliin ja ihan vaan huvikseen saksassa maalailevat toimitusjohtajaa myöten piruja seinille.

Ei tämän kokoluokan yrityksissä helpolla kerrota isoista tulevaisuuden taloudellisista vaikeuksista, jos ne eivät olisi todellisuutta ja uhkaisi yrityksen sietokykyä...

Se on selvää, että paska osui pahemman kerran tuulettimeen. Sillä, että jenkeissä joutuu maksamaan sakkoja ja todennäköisesti mittavia korvauksiakin on kuitenkin varsin vähän tekemistä sen kanssa, mitä kohusta Suomessa seuraa tai ei seuraa iltapäivälehtien myynnin kasvun lisäksi 8)

Kansantaloudellisesti voisi toisaalta olla ihan hyväkin, että kaikki volkkarin omistajat nostaisivat kanteen vaikkapa "todellisen" kulutuksen noususta. Lakimiehet ainakin tykkäisivät. Useimmissa talouksissa kanteita voisi nostaa useammankin, kun kulutus jo muutoinkin vaihtelee sen mukaan, kuka ajaa ;) Lisäksi helppoja juttuja tuomioistuimille, kun oikeudellisessa mielessä mitään "todellista kulutusta" ei ole olemassakaan :-*

Jos ja vain jos korjaustoimenpide vastoin todennäköisyyksiä olisi sellainen, että se vaikuttaisi normikulutuksiin ja sitä kautta veroihin, homma muodostuisi ihan oikeastikin kiinnostavaksi...
#13
Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 08.10.15 - klo:13:24
En tiedä mistä "virallisesta tuomiosta" puhut? Jokaisella maalla ja kuluttajalla on oikeushenkilönä oikeus ajaa omaa asiaansa huolimatta siitä, mitä joku toinen samaan aikaan asian suhteen tekee.

Ei tietenkään kuluttaja mistään päästölukemasta korvausta hae, vaan nimenomaan valtiot ja eri valtioiden viranomaiset. Kuluttajat sitten niistä mahdollisista tehon alenemisista ja kulutuksesta. En tiedä vielä yhtään valtiota tai kuluttajien ryhmäkannetta joka olisi vahvistettu, mutta jos näitä tulee jokaisesta tai edes puolesta niistä maista, joissa autoja on ollut käytössä, niin pahoin pelkään, että se on bankrotti koko firmalle. Oikeustaisteluja voi olla odotettavissa useissa maissa, kun VW vetoaa liian suuriin korvausvaatimuksiin pelastaakseen yhtiön konkurssilta.

Kuluttajalla on tietysti aina mahdollisuus viritellä korvausvaatimuksia milloin mistäkin, mutta toinen juttu sitten se, onko niihin aihetta jenkkilän ulkopuolella :P

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vtt-n-johtava-tutkija-talouselamalle-volkswagenin-paastoskandaalia-liioiteltu-euroopassa/5348174
#14
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 07.10.15 - klo:17:44
Niin, mutta kun se ei ole ollut luvatun mukainen aiemminkaan. Joten mikä tässä muuttuu? Ja oletko dynottanut autosi? Paljonko siitä lähtee tehoja vs. mitä on luvattu?

Hyvä kysymys!

"Ilmoitetut" kulutukset perustuvat siihen, että EU5- ja EU6-pakokaasupäästönormin autoissa polttoaineenkulutus on mitattu EU 715/2007- normin mukaan, ei siihen, että auto oikeasti kuluttaisi juuri "ilmoitetun" verran... :P

Eli jos käytät autoasi johonkin muuhun kuin normin mukaisessa dynossa ajoon, niin mitään poikkeamaa ei oikeastaan ole edes olemassa ;D

Ja jos foliohattua raottaa hieman lisää, niin saattaa huomata, että todellisen kulutuksen vähäisestä lisääntymisestä ei ainakaan Suomessa ole korvauksia odotettavissa. 
#15
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.10.15 - klo:17:32
Mistä ihmeen päästötesteistä puhut?

Eihän merkkikorjaamoillakaan ole yhtään minkäänlaisia välineitä CO2 tai NOx -päästöjen mittaamiseen. Ilmeisesti Suomessa on tasan yksi siihen soveltuva laboratorio eli VTT:n labra. Ei kai kukaan ole väittänyt, että 60.000 autoa oltaisiin sinne kiikuttamassa yksilöllisiin mittauksiin?

No jotain tämän suuntaista eräs palstalla kirjoittava toinen taho taitaa kuitenkin esittää... 8) Siinä sivussa sitten jää kiinni erinäisiä muita rikollisia ;D
#16
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 02.10.15 - klo:14:50
Jos ja kun ohjelmointi todistetaan, esimerkiksi juuri Trafille, niin näyttö saadaan pakokaasuista. Testaustulos voidaan toimittaa myös auton valmistajalle, jolla on oikeus saada todiste suoritetusta ohjelmoinnista. Silloin paljastuvat manipuloinnit.

Putosin kärryiltä. Mitä näyttöä noista pakokaasuista saadaan? Ja siis kuka niitä tuolla tarkkuudella syynää?

Katsastuksessa oikein tehtyä softaa ei havaita, kuten ei myöskään nyt kysymyksessä olevaa huijaussettiä - vai?

Joo merkkiputka löytää niin halutessaan softan. Tuskin kuitenkaan tässä yhteydessä sellaisia etsii. Ja jos etsii ja löytää, niin takuulle moottorin ja voimansiirron osalta voi sanoa hyvästi, mutta linkki päästöihin ja Trafiin on siltikin vähän hakusessa. :-\
#17
Tiguan (07-17) / Vs: Tiguanko..?
20.08.15 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: pyry - 19.08.15 - klo:20:17
Saako edes saksanmaalta sähköistä takaluukkua? Puhutaan siis vuosimalleista noin 2009-2012 tai jotain...

Onko Dynaudion vehkeistä mihinkään? Vai ottaako suositakarvalakkikajarit ja askartelee ne itse parempiin?

Muihin en osaa vastata ja oma 2013-versio, joten kommentit eivät välttämättä näiltäkään osin osu varhaisimpien pelien kanssa 1=1, mutta:

Sähköistä luukkua ei tietääkseni ole saanut mihinkään versioon. Ei siis edelleenkään saa...

Dynaudio soi merkittävästi paremmin kuin perushärpäke, joka oli koeajojen perusteella nuhaisempi kuin Passat Alltrackin vastaava. Siihen, kuinka helposti itse askartelemalla saa vielä paremman, en osaa sanoa mitään. Vahvistintehoissa kai melko reippaasti eroa myös, joten pelkkä kajarien vaihto ei välttämättä ole oikotie onneen ;)
#18
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.05.15 - klo:19:00
Kyllähän siinä jotain vikaa on, ei tuollaista "ominaisuutta" ole missään. Melkoinen kommentti kyllä myyjältä..
Ensin tuli mieleen dpf:n regenerointi mutta eihän sekään loputtomasti kestä enkä ole ihan varma pudottaako se edes vaihteita väkisin. Sellainen mielikuva jäänyt tosin.

PTG:n vitsissä saattaa oikeastaan olla perää, tuohon kuulostaa juuri siltä kuin S:ssä olisi päällä D:lläkin. Jospa vaihteenvalitsin on rikki? Eli jostain syystä ei tunnista D:tä vaan menee heti S:lle. Vaihdekeppihän on sähköinen laite josta ei ole muuta mekaanista yhteyttä vaihteistoon kuin parkkilukko. Kokeile onko käytöksessä mitään eroa kun vaihdat S:lle.

No puolitsoukkihan tuo oli, mutta melkeinpä silti ainoa selitys tuohon ilmiöön, jos jotain oikeaa vikaa ei olisi.

Siis jos perässä ei ole kolme tonnia painavaa kärryä ja/tai jarrut totaalisen jumissa.

Dpf myös hyvä veikkaus, jos pitkään seisonut pirssi, mutta tuolla siirtomatkalla lienee sekin poissuljettu vaihtoehto? No huomenna ajamallahan tuokin selviää...

Noin muutoin hetken tuumaustauon jälkeen olen varma, että "Allu" vaihtaa pykäliä kävelynopeuksia lukuun ottamatta about samoin kuin muutkin vastaavat laatikot eli lokasuojien muovilistoista tai parin sentin lisämaavarasta tuo "ominaisuus" ei todellakaan johdu... Ja tämä ei siis ollut negatiivinen kommentti, vaan kokemusosastoa koeajoilta erityisen positiivisena mieleen jääneistä pirsseistä ;)
#19
Lainaus käyttäjältä: elmerc - 23.05.15 - klo:15:27
Passat DSG7 TSI vaihtui tänään DSG6 Alltrackiin hyvän tarjouksen myötä. Vasta motarilla kotiin ajellessa huomasin, että DSG vaihtaa heti tasamaalla ja tasaisella nopeudella neloselle tai vitoselle. Ei vaihda kutoselle millään ja kierrokset korkealla. Manuaalipuolella pysyy kutosella. Mitä ihmettä?

Soitin matkalta vaihtoautomyyjälle, joka kertoi jonkun hänelle siitä maininneen. Myyjä ei kuitenkaan minulle tätä kertonut kauppoja tehdessämme! Hän ei paljon ole Passateihin perehtynyt, mutta epäili, olisko tuo joku Alltrackin ominaisuus!? Lupasin palata maanantaina asiaan paikallisen merkkihuollon kautta, hakumatkaa kun oli 250 km suuntaansa.

Muuten DSG6 toimii kyllä paremmin ja pehmeämmin kuin 7 esim. liikenneympyrään jarruttaessa ja pois kiihdyttäessä.

Alltrackilla ei ole pitkään aikaan tullut ajettua, mutta kuulostaa siltä, että "vika" poistuu, kun laitat sport-asennon sijasta D:lle ::) Jos ei auta, olet oikeassa topicissa ;D
#20
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 25.04.15 - klo:16:12
Ei.

Kapeammat kumit ovat paljon anteeksiantavammat virheelliselle alustageometrialle. Kehotan käymään nelipyöräsuuntauksessa kesärenkaiden kera.

Ihan hyvä vinkki, mutta kysymykseen tuo ei tainnut hirveästi vastata, vaikka onkin mahdollista ja jopa todennäköistä, että leveämmät renkaat kuluvat eri tavoin kuin talvinakit :-\

Jos nyt aikuisten oikeasti sattuisi niin, että renkaat olisivat ominaisuuksiltaan paistoviikon vuoksi erilaiset, niin tietenkin ne voisivat kulua eri lailla. Todennäköisyys siihen, että näin olisi lienee kuitenkin jotain puolikkaan lottovoiton luokkaa eli en menettäisi yöuniani tämän vuoksi ;) Jos asia oikeasti askarruttaa, niin käännän puukkoa sen verran, että voihan tuo muutos osua keskelle viikkoakin :D
#21
Lainaus käyttäjältä: Ropotti - 29.03.15 - klo:09:52
No eihän asiat muutu naksahtamalla vaan päästönormeja tiukennetaan kokoajan ja katalysaattorikausi alkoi pikkuhiljaa muuttaa päästöjen hallintaa tiukemmaksi.
Tarkoitus oli vaan kertoa, että se vanha fakta, jonka mukaan syöttö katkeaa, ei enää päde nykyautoihin.
Jos asia oikein paljon kiinnostaa, voi vaikka Winolsilla katsella Ecun karttoja ja todeta itse asian todellisen tilan.

Itselleni riittää varsin hyvin tieto siitä, että moottorijarrutuksen aikana kulutusmittari näyttää nollaa eli vähemmän kuin vapaalla rullatessa. Näin tuo omassa ajossani 2000-luvulla olleiden autojen osalta on ollut riippumatta siitä, onko pirssi bensa- vaiko tupaöljyversio. Se, onko mittarin näyttämä 0,0 aina ja kaikissa tilanteissa todellinen lukema, ei hirveästi jaksa kiinnostaa.

Akateeminen pohdinta siitä, miltä asia ecun kartalla näyttää ja/tai onko "syötön katkaisu" edes oikea termi, jää siten asiasta oikeasti kiinnostuneille. Niitäkin todennäköisesti löytyy, kun ajatus siitä, että helpoin tapa päästöjen hallintaan olisi olla tuottamatta niitä, ei sekään ole ihan pöllön kuuloinen.

Myös se, mitä moottorijarrutuksen aikaisella "syötöllä" päästönhallinnan suhteen oikeastaan tavoitellaan jää viimeaikaisen kehityksen (mm. start&stop -järjestelmien yleistymisen) valossa vähän hämäräksi, kun edes katin lämpötilasta päästön laadun optimoimiseksi ei voine olla kysymys - ellet sitten seuraavaksi kerro, että oikeastihan S&S-järjestelmässäkin on kysymys vain kierroslukumittarin näyttämän virheellisestä tulkinnasta ;)

Sinänsä kiinnostavaa tietysti olisi kuulla, monestako uudesta autosta itse olet asian kertomallasi tavalla todennut ja paljonko ecu kertoi syöttöä moottorijarrutuksen aikana olevan?
#22
Lainaus käyttäjältä: Ropotti - 28.03.15 - klo:19:28
Nimenomaa se oli käytössä suihkutuksen alkuaikoina, mutta katalysaattoriaika vei pois tuon ominaisuuden.
Päästöjen hallinnasta kyse.
En tosin tiedä onko jo ihan uusissa kusidieseleissä eri moodilla. Vanhemmat dieselit katkoo syötön täydellisesti nollille.

En tiedä, mitä vuotta ja missä elelet, mutta eräiden käsitysten mukaan katalysaattoriaika alkoi EU:ssa uusien autojen osalta 1990-luvulla, joten tuolla logiikalla "ominaisuus" hävisi näillä leveyksillä oikeastaan jo ennen kuin se edes ehti kunnolla käyttöön :o Toisinpäinhän tuo sitten on jo melkein faktaakin, kun katalysaattorit käytännössä edellyttivät "suihkutuksen" käyttöönottoa... ::)

#23
Lainaus käyttäjältä: vws - 22.01.15 - klo:13:22
Moron. Onkos teillä tullut auton mukana huomioliivit. Ihan paikka sillä näyttäisi olevan kuskin penkin alla, mutta lokero on tyhjä... ainakin omassa versiossa.

Tutun kuuloinen kysymys... joissakin maissa pakollinen varuste, paikallisesti ei eli yleensä puuttuu, jos lokeroa ei jostain syystä ole lähdetty erikseen täyttämään myyjäliikkeen toimesta ;)
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Uusi passat!
11.12.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 11.12.14 - klo:09:19
Siis hetkinen... Eikö uuteen Passattiin saa Xenon valoja lainkaan? Ajattelin, että poru huonoista LED ajovaloista korjaantuu sillä, että ottaa ne Xenonit LED valojen sijaan, mutta eihän tuolla listalla sellaista lisävarustetta olekaan lainkaan.  :o

Siinähän se vitsi piileekin. Ledit on paperilla niin hyvä idea, että xenonit on jätetty listalta kokonaan veke :(

Parin kolmen vuoden päästä teoria ehkä tavoittaa käytännön, mutta omalla listalla pasuunalle tästä pitkä miinus. :P
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Uusi passat!
10.12.14 - klo:19:19
Lainaus käyttäjältä: Q8 - 10.12.14 - klo:18:06
Riippuu millaista ajoa, mutta riittääkö highlinen led härpäkkeet metsätaipaleilla. Nykyisetkin xenonit on siinä ja siinä.

Tänään ilmestyneen TM:n valomittausten perusteella itselleni tärkeämmät lähivalot näyttävät kapeammalle ja noin 20-30 metriä lyhyemmälle kuin edellisten pirssien aikana on tottunut. Kehitys kehittyy :o

Voi toki olla, että mukautuvat versiot korjaavat käytännössä tuosta osan, mutta väärä suunta joka tapauksessa... ::)

Volkkarin esitematskun toteamus siitä, että ledit ovat 37 prossaa "tehokkaammat" kuin perusvalot on siis vain puolitotuus eli todellisuudessa ledit ovat vain xx-prosenttia paskemmat kuin hyvät xenonit... No sama ongelmahan tuo näyttää muillakin merkeillä ledivouhotuksen kanssa olevan eli sikälikin odotettu homma... :P

Lyhyillä kantama tyssää siis 85 metriin ja pitkillä kantamaa on TM:n kuvion mukaan 140 metriä.
#26
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 27.11.14 - klo:20:31
Ok. Pystytkö avaamaan vastausta? Esim. Kilpailu ja kuluttajaviraston sivuilta löytyy paljon ohjeita ja neuvoja tilanteeseen, että liike on myynyt auton kuluttajalle, mutta toisin päin oleva tilanne on erikoisempi ja ohjeistusta ei löydy.

Kuluttajansuojalaki koskee kulutushyödykkeiden tarjontaa, myyntiä ja muuta markkinointia elinkeinonharjoittajilta kuluttajille ei toisinpäin. Siksipä tuossa ei kai ole mitään ohjeistettavaakaan :P
#27
Lainaus käyttäjältä: V-O - 23.11.14 - klo:10:44
Noista nastaohjuksista.

Minulla on ollu hemmetin huono säkä tuulilasivaurioista. Kolme kertaa lentäny joku ohjus tuulilasiin ja kaikilla kolmella kerralla kesäkelillä - toki onhan sekin mahdollista että jotku pöntöt nastarenkailla kiitää keskellä kesää tai että kesärenkaiden väliin on kiilautunut nasta jemmaan...

Tuurista en tiedä, mutta tuulilasien vaurioiden lisääntyminen taitaa ainakin omien havaintojen mukaan liittyä toisaalta siihen, että lasit ovat heikentyneet (lyijyn poistuminen materiaalista?) ja toisaalta siihen, että renkaiden lamellien lisääntyminen mahdollistaa kivien kertymisen niiden väliin. Ohjukset eivät siis ainakaan 15 viimeisimmän tiltin otoksilla ole nastoja, vaan kiviä. 
#28
Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 05.09.14 - klo:21:30
Potilas Huyndai i30  oire polttoainepumppu rikki Auto Suni Kouvola hinta-arvio 711â,¬  Fixus Kouvola 250â,¬  mitä h.....ä..

Kaikki on suhteellista... 8)

Paikallisilla markkinoilla olevat suht tuoreet "hynänviejät" ovat kai normisti joko takuunalaisia tai jälleenmyyntiarvonsa puolesta lähinnä paaliin kuuluvia takuun päätyttyä eli hajonta ei siihen nähden oikeastaan edes ihmetytä ;) Riippuu siis omistajan maksukyvystä, ei siitä, kannattako korjata ;)
#29
Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 29.08.14 - klo:18:38
Mikäli tuossa iltiksen jutussa on auton (Passat) käsijarru toiminut, kuten jäsen JPNV70DOR kuvaa niin kyseessähän lienee silloin suunnitteluvirhe....


Vaan eipä välttämättä kytkeydykään, lähti Golf7 karkuun   :o
Liikutin autoa pihassa, sammutin virran napista, hyppäsin ulos ja auto lähti vierimään mäkeä alas!!!
WTF !!!
Aikani debugattuani tilannetta, syynä oli turvavyön käyttämättömyys. Auto ei vapauta seisontajarrua liikkeelle lähdettäessa, mikäli turvavyö ei ole kytkettynä, ellei paina napista. OK, tämä on vielä ymmärrettävää.
Vaaralliseksi homma menee, kun irrallinen turvavyö estää seisontajarrun automaagisen kytkeytymisenkin. Virran ollessa poissa ei saa edes kytkettyä käsijarrua. Piti päästä kyytiin, että pystyi pysäyttämään auton jalkajarrulla.  ???

Onneksi kukaan ei jäänyt alle, oli nimittäin sen verran jyrkkä paikka.

Tähän asti automaaginen kässäri on tuntunut hyvälle idealle, mutta nyt on pysäköitäessä kusi sukassa, onko päällä vai ei :-\
« Viimeksi muokattu: eilen kello 15:48 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

En tiedä, oletko lukenut oman viestisi, mutta ongelma kerrotun perusteella on siinä, että tilanteessa on unohdettu laittaa käkkäri päälle, kun se on ensin pakotettu pois päältä. Kun tuon sitten yhdistää siihen, että ei huomaa, että auto tuli pysäköityä mäkeen ja eikä vaihdekaan osunut päälle, niin vahinkoja epäilemättä sattuu.

Mutta joo autot näköjään pitäisi koodata niin, että tyhmyys laimentuu ja jos näin ei ole tehty, takaisinkutsun paikka ;)
#30
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
29.08.14 - klo:16:47
Lainaus käyttäjältä: Makke - 29.08.14 - klo:16:34
Soitin huoltoon, kaveri kävi katsomassa autoa ja kyllähän valikko oli ilmestynyt. Eivät tienneet asiasta mitään... Kiitoksia tästä sinulle!

Hyvä, että kerrankin pystyi olemaan avuksi ;D

Hölmöläisiä, kun eivät tuosta tajunneet erikseen mainita, vaikka toiminnolla on ihan olennainen vaikutus auton käytökseen :P

Itse ajelen nykyään "rullaus" päällä ja hipaisen jarrua tai vaihdeläpsykkää aina kun liikennetilanne moottorijarrutusta suosii eli pyrin yhdistämään hyödyt.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy