Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Pete77

#1
Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.09.21 - klo:21:17
Klikkaappa tuolta alempaa kohdasta "info" niin löytyy ohjeita. Kyllä se oikeassa reunassa on.

https://www.danhag.de/en/app-control/vw/vw-passat/144/vw-passat-3c-b7-app-control-for-parking-heater?c=184#

Noniin toivotaan. Tässä tuo service luukku vaan on umpinainen että joutuu purkaa koko verhoilun sivusta  :-\ Aika erikoista...
#2
Lainaus käyttäjältä: Jasca - 28.09.21 - klo:20:48
Thermo Connect v2:ssa ei ole enää erillistä GPS-antennia, vaan se on sisäänrakennettuna boxiin. Tämä kannattaa huomioida asennuksessa - jos siis on asentamassa tuota uudempaa versiota. Helppo erottaa nappulan aktiivinen-väristä, v1:ssä punainen, v2:ssa vihreä.

On uudempi malli joo, kaikki sisäänrakennettu. Ei onneksi tarvi antenneja vetää minnekkään. Vielä kun löytäisi tuon telestartti vastaanottimen. Onko jollain varmaa tietoa, onko varmasti peräluukun oikeassa reunassa jossain verhoilun takana? Ei millään viitsisi turhaan alkaa purkamaan jos ei olekkaan siellä sitten?
#3
Tuossa ohjeessa ainakin lukee että pitää asentaa. Siinä napissa on muitakin toimintoja, kuten lämpötila anturi ja resetointija jotain muuta.
#4
Pitäisi tuo systeemi asentaa. Hommasin tuon y johdon joka tulee telestartin johtoon. Mutta telestart boksi on hukassa. Jossain luki että olisi takaluukussa oikealla puolella verhoilun takana. Pitääkö siis verhoilu purkaa eka? Kauhee homma...

Toinen juttu, tuossa asennusohjeessa luki että tuo Connect boksi pitää asentaa sisätiloihin, etuosaan. Johtohan ei riitä mitenkään jos tuo telestart boksi oikeasti on takaluukussa. Samoin Connectin nappi pitää asentaa auton etuosaan. Eihän tuonkaan johto riitä jos takaluukussa...

Vinkkejä?

Auto Passat variant 2013
#5
Android siinä päällimmäisenä on vaihdon syynä. Saa google maps, spotifyn, nettiradiot yms siihen. Tuo orkkis on niin suppea kapistus...
Kattelin tuommosta Joying JY-VQ131N4GN joka vaikuttais lupaavalta.
#6
Mikä olis hyvä Android vempain 2013 malliseen passattiin? Tällä hetkellä kiinni on RNS510 soitin. Onko noista kiinan koneista mihinkään? Toimiiko niissä kaikki niinkuin alkuperäisissäkin, rattinapit, tietokoneen näyttö yms?
#7
Löytyykös tähän RNS510 laitokseen jostain kameratolppia vielä? Katoin tuon scdb.info mutta ei sieltä löytynyt tuota navia listoilta.
#8
Täällä ollut myös pidemmän aikaa samaa vikaa. Mielestäni pahentuu pikkuhiljaa, nykyään myös lämpöisenä samoja oireita. Myös käynnistysääni on valtavaa pärinää hyvin usein. Tässä vuoden mittaan asioita selvitellyt ja googlaillut niin oon tullut siihen päätökseen että olisi vika tuossa nokka-akselin säätimessä. Juuri puhuin käyttöauton huollon kanssa ja meinas säätimen vaihdon hinnaksi n. 1900e. Siis ihanko oikeesti, kuulemma homma sama kuin ketjun vaihtais...
#9
Liittyykö nuo koodit jollain lailla toisiinsa? Mietin vaan jos katti sökö niin onko tuo toinen se mikä on sen rikkonu, ja mikähän vois noita paineita sit laskea? Perjantaina auto menossa katin kiikarointiin...
#10
Noniin moottorivalo syttyi jo toistamiseen parin viikon aikana, yritän laittaa kuvan tänne vikakoodeista jos vaan osaan. Katalysaattoriko vai jokin muu, mielipiteitä? Kone on 1.6 FSI ja rullattu 235000km.

#11
Moi. Olis semmonen ongelma että toisen takaoven kaiuttimista ei kuulu mitään. Voiko olla että ovessa oleva johtosarja on rikki? Eikös tuo ollut joku tyyppivika näissä? Mistähän näitä johtosarjoja saisi ja mikä on osanumero, jos jollain sattuisi olla muistissa tuo.

Mietiin myös sitä että voisiko soittimessa olla vika? Bassoa ei tule yhtään, jotenkin kummallista. Luulis että edes vähän jytkyisi. Ã,,äntä kun laittaa vähän kovemmalle niin alkaa vain ääni pätkiä. Soittimena volkkarin joku perus oma soitin, oliko joku 300 malli.
#12
Mä asentelin juuri tänään kahteen vw autoon juurikin tuon 7P6035730 boksin. Käytettynä ostin nuo ja johtosarjan tilasin juurikin tuolta carsystemsiltä. 55e maksoi vaahtomuovin kanssa plus postit. Toisessa autossa on RNS510 ja toisessa RCD510. Ainakin tuon RNS510 kanssa toiminut hienosti, toisesta ei vielä kokemuksia.
#13
Tuo onnistuu vain jos on puhelin yhdistettynä autoon. Mutta en sitte tiedä, onko tuosta toisesta paritetusta puhelimesta mitään haittaa... Häirittee vaan kun jonkun windows phone siellä kummittelee 😀
#14
Moi. Kuinkahan onnistuu vanhan paritetun puhelimen poisto vw golf - 10 autosta? Ilmeisesti edellisen omistajan luuri eli ei saa poistettua normaalisti koska tuota puhelinta ei saa yhdistettyä. Luin netistä että vanhat profiilit saa poistettua vcds ohjelmalla mutta ohjeita en löydä. Osaisko joku auttaa?
#15
Juurikin näin.
#16
Tähän tuli päätös tällä viikolla, auton palautin liikkeeseen ja suostuin maksamaan 1000e könttäsumman. Muuten olisi joutunut viedä asia eteenpäin kuluttajariita puolelle. En ole tyytyväinen mutta saipa asian päätökseen...
#17
Tuo auto kävi silloin kesällä Käyttöautolla tutkimuksissa mutta sanoivat että tuo pörinä on ihan normaalia. No tässä pari viikkoa sitten käynnistyksessä tuli Engine Fault, workshop ja sammui. Lähti kyllä uudelleen käyntiin sitten. Mitään valoa ei sytyttänyt mutta luin kuitenki varmuudeksi vikakoodit. Siellä oli nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi. Taas Käyttöautolle ja ei mitään vikaa. Ketjun nyt tarkastutin samalla ja se oli kuin uusi kuulemma. Hyvä niin.
#18
Eipä tässä valittamisesta ole kyse, enemmän avautumisesta vitutukseen ja sitten neuvoja kyselen täältä jos jollain omakohtaisia kokemuksia autokaupan purusta.

Kuluttajaneuvoja soitti tänään ja sanoi samaa kuin viimeksi, 10-20 senttiä/km. Tuo perustelu korjauskustannusten jaosta kieltäytyminen ei ole peruste suuremmalle käyttöhyötymaksulle. Tämän ilmoitin autoliikkeeseen ja samalla annoin oman tarjoukseni 15 senttiä/km josta vielä vähän puh/öljy kuluja pois.

Autoliikkeen nimeä en nyt ainakaan tässä vaiheessa sano koska homma on kesken.
#19
Siis koska en suostu maksamaan korjauskuluista 50% niin siksi tuo käyttöhyötymaksu on kaupan purussa noin korkea. Näin autoliike perusteli asiaa. Odottelen nyt kuluttajaneuvonnasta puhelua. Tuo käyttöhyötymaksu on nyt tippunut 30senttiin/km.
#20
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.09.18 - klo:19:37

Millähän kirjaimella tän autoliikkeen nimi mahtaa alkaa (olen utelias) ?  :-\

Ainahan sitä utelias saa olla  ??? En nyt sitä kuitenkaan tässä paljasta  :-X
#21
Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 25.09.18 - klo:20:07


Hieno homma jos tosiaan kaupan purku onnistuu! Omalla kohdalla ei onnistunut.

No eipä tuo onnistu ilman rahaa...
#22
Niin kuluttajaneuvojaa tarkoitin 😀
#23
Vähän tullut lisätietoa. Kuluttajasuoja sanoi että 10-20 senttiä/km olisi normaali käyttöhyöty. Autokauppa nyt kuitenkin perustelee suurempaa maksua sillä että en suostunut maksamaan puolta korjauskuluista. Voikohan tuo pitää paikkansa?
#24
Minkä mukaan tuo määräytyy, siis tuo käyttöhyödyn hinta? Onko joka kaupalla eri ja ihan keksivät ite? Tuossa jutussa luki myös että itse saan tuottokorkoa, paljonko se sitten on? En löytänyt mistään tämän hetkistä määrää.

En kyllä oikeen vieläkään sulata että pitäis maksaa noin paljon kaupan purussa.
#25
Yleinen VAG-keskustelu / Autokaupan purku
21.09.18 - klo:23:42
Tervehdys. Kirjoittelen tänne nyt juttuni jos jollain olisi tietoa/kokemuksia autokaupan purusta autoliikkeen kanssa.

Tilanne siis semmoinen että ostin kesäkuun alussa Passat 1.8tsi vm.2011 auton. Autolla oli ajettu n. 113500km. Kävi jo äkkiä ilmi että auto kuluttaa todella paljon öljyä. Olin yhteydessä autoliikkeeseen kesäkuun lopussa kun öljyvalo syttyi. Heinäkuun alkupuolella soittivat ja sovittiin että suoritetaan öljynkulutusmittaus. Tämä mittaus saatiin päätökseen elokuun loppupuolella, kun öljyvalo syttyi jälleen. Autolla oli ajettu mittauksen alusta 960km ja öljyä oli kulunut 1.4 litraa.

Tässä vaiheessa oli lomalla porukkaa minne piti ilmoitella asiasta (autoliikkeessä). No parin viikon päästä tästä ilmoittivat sitten että korjaus mahdollinen. Minun pitäisi maksaa puolet tuosta kalliista mäntäremontista. En tietenkään suostunut tuohon, kuluttajasuojalain mukaan ymmärtääkseni autoliikkeen pitäisi kaikki kulut maksaa. No sitten ehdottivat yhtä autoa vaihto päikseen. No sen hylkäsin DSG laatikon takia, vastaava autohan se ei ollut.

Nyt on tilanne se että suostuivat kaupan purkuun sitten. Mutta vaativat minulta tämän auton käytöstä kilometrien mukaan hyötykäyttömaksua. Olen nyt ajanut n. 4700km autolla ja tuo kilometrikorvaus on 40c/km heidän mukaan. Pitäisi siis maksaa melkein 1900 euroa siitä että olen käyttänyt autoa jonka moottori on ollut käytännössä rikki alusta alkaen.

Olin yhteydessä lakineuvontaan jossa kertoivat että käytetyn auton kaupan purussa ei ole perusteita tuommoiselle maksulle jota autoliike vaatii. Tämän ilmoitin tänään autoliikkeeseen ja vastaus oli että heidän lakimies ottaa minuun yhteyttä, että asia hoidetaan nyt sitten sitä kautta. En oikeen ymmärrä mitä tuo sitten tarkoitti, lähdetäänkö käräjille vai mitä...

Vielä loppuun jos jollain on kokemusta tai tietoa asiasta yhtään, niin onko niillä oikeasti oikeus vaatia tuommoista mielestäni kohtuutonta summaa kaupan purussa? Ainakin siis tuo lakimies jolle soitin, sanoi ettei mitään perusteita ole.
#26
Ketjua ei ole vielä ilmeisesti vaihdettu, kuittia ei ainakaan ole eikä huoltokirjassa mitään mainintaa. Pitää samalla vaihdattaa/tarkistaa jos menee tuohon mäntäremonttiin. Oon kyllä ymmärtäny että näissä isommissa koneissa olisi vähemmän ongelmia noiden ketjujen kanssa?

Autolla on ajettu nyt 115500 km että ei hirveästi.
#27
No en tiedä oliko tukehtuminen väärä sana mutta tuntuu että ei lähde kiihtymään niinkuin pitäis. Poljinta nostamalla lähtee kiihtymään paljon paremmin vasta.
#28
Olis Golffissa joku vika ilmeisesti, käynnistyksessä kuuluu todella kova pörinä, kestää muutaman sekunnin. Ihan kuin 50v vanha diesel kone. Pari päivää sitten oli myös niin että vain tuo pörinä kuului käynnistettäessä eikä meinannut käyntiin lähteä. 6 kertaa starttia ja sitten hörähti vasta käyntiin.

Luin täältä jostain vastaavanlaisesta äänestä ja oli mennyt nokan ajoituksen säädin. Voisiko olla se vai onko jotain muita vaihtoehtoja? Ilmeisesti kuitenki pajalle pitäisi viedä? Iteltä löytyy kyllä vcds, näkisikö sieltä jotain vaikka ei mitään vikavaloja pala?

Ketju on vaihdettu edellisen omistajan toimesta tänä vuonna, en uskoisi siis sen olevan? Fiksus korjaamo vaihtanut ilmeisesti, kuitteja en ole vielä saanut tuosta autoliikkeestä, auto siis ostettu vajaa 2kk sitten.
#29
Ostin tuommosen Passatin kesäkuun alussa Rinta-Joupilta. Ekan kuukauden aikana on jo löytynyt vikoja. Öljyä menee hyvin kiitettävästi, varmaan 7-8 dl tonnilla. Minkähänlainen taistelu tuosta tulee, öljynkulutusmittaus alkaa 30.7 alkaen Vianorin toimesta. On kuulemma niiden yhteistyökumppani, siksi sinne. Mitenkäs tuo 3kk "takuu", menee varmaan yli koska pitäisi 1000km ajaa tuon 30.7 jälkeen enkä taida millään ehtiä niin paljon ajaa. Prosessi kuitenkin alkaa tuon 3kk sisällä ostosta niin eikös se silloin riitä?

Toinen ongelma mielestäni on kiihtyvyys. Kaasupolkimen kun nappaa pohjaan niin tuntuu et meinaa tukehtua. Sitten nostaa pari senttiä poljinta ylöspäin niin lähtee kulkemaan. Liittyykö tämä myös noihin öljynkulutus oireisiin vai onko jokin eri vika?
#30
Eiköhän nuo oo ihan normilamput.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy