Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.10.18 - klo:14:44
Nykyautoissa on jarrujen kuivaustoiminto, mutta ei sekään aina autuaaksi tee. 340mm levyillä varustetuissa Cuprissa ei ole ollut jarrujen häipymisongelmaa.

Onko tästä ollut puhetta että mistä tuo kuivauksen tarve on tullut? Vanhemmissa autoissa (esim. 2000-luvin alku) en ole huomannut mitään ongelmaa jarrujen kanssa kostealla kelillä, eikä niissä taatusti ole mitään kuivaustoimintoa. Mitä on jarruissa tapahtunut että nyt niitä pitääkin kuivailla jotta toimii kosteallakin kelillä? Kuivaussysteemin ongelmana lienee se, ettei sitä haluta käyttää kuivalla kelillä turhaan, eikä järjestelmässä taida ole mitään "kosteusanturia" jarruissa. Silloin joudutaan päättelemään jostain muusta, esim. sadetunnistimella tai tuulilasin pyyhkijöiden käytön perusteella. Keli jossa ei tarvita tuulilasin pyyhkijöitä, mutta jarruihin kertyy kosteutta esim. märästä tien pinnasta, on sitten se ongelmatilanne tuollaiselle systeemille.

Marzelo

Onko kellään muulla sellaista "ominaisuutta", että jos ilmanvaihdon tuuletin on asennossa 4 tai isommalla, syntyy ohjaamoon niin suuri ylipaine, että ilma poistuu oven rakosista ja aiheuttaa jatkuvaa vihellystä? Aivan kuin ne takalokareiden sisäpuolella olevat ilmaräppänät olisivat kiinni. Ne eivät liene mitenkään sähköisesti ohjatut? Jos vaikka takaikkunaa raottaa ihan vähän, ujellus poistuu. Hieman ikävän tästä ominaisuudesta tekee se, että ulina kuuluu ihan kuskin oven takaosasta (sen vilkkuvan ledin takapuolelta) ja on aika lähellä korvaa...

Toinen asia samassa ovessa - karkealla pinnalla lasinnostimien katkaisijahässäkkä resonoi. Saakohan tuon irroitettua miten - mielellään ehjänä, jotta voisi sen kiinnitystä jotenkin parantaa?

MY18 Combi G-Tec siis kyseessä.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

M_M

Lainaus käyttäjältä: Marzelo - 01.11.18 - klo:09:05
Toinen asia samassa ovessa - karkealla pinnalla lasinnostimien katkaisijahässäkkä resonoi. Saakohan tuon irroitettua miten - mielellään ehjänä, jotta voisi sen kiinnitystä jotenkin parantaa?

Ehkä jotenkin noin?

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Marzelo

Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Marzelo - 01.11.18 - klo:09:05
Onko kellään muulla sellaista "ominaisuutta", että jos ilmanvaihdon tuuletin on asennossa 4 tai isommalla, syntyy ohjaamoon niin suuri ylipaine, että ilma poistuu oven rakosista ja aiheuttaa jatkuvaa vihellystä? Aivan kuin ne takalokareiden sisäpuolella olevat ilmaräppänät olisivat kiinni. Ne eivät liene mitenkään sähköisesti ohjatut? Jos vaikka takaikkunaa raottaa ihan vähän, ujellus poistuu. Hieman ikävän tästä ominaisuudesta tekee se, että ulina kuuluu ihan kuskin oven takaosasta (sen vilkkuvan ledin takapuolelta) ja on aika lähellä korvaa...

Mulla oli juurikin toi ongelma edellisessä -14 Ocussa uudesta saakka. Kuskin oven ikkunan taka-alanurkan kohdalla oli vuotokohta. Siihen kun laittoi teipistä rutatun pienen pallon, niin vinkuna loppui. Vaihtoivat takuuseen jonkun ikkunaan liittyvän tiivisteen kuskin oveen. Vanha oli muistaakseni taittunut tms. eikä sitä saanu korjattua.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 31.10.18 - klo:19:52
Onko tästä ollut puhetta että mistä tuo kuivauksen tarve on tullut? Vanhemmissa autoissa (esim. 2000-luvin alku) en ole huomannut mitään ongelmaa jarrujen kanssa kostealla kelillä, eikä niissä taatusti ole mitään kuivaustoimintoa. Mitä on jarruissa tapahtunut että nyt niitä pitääkin kuivailla jotta toimii kosteallakin kelillä? Kuivaussysteemin ongelmana lienee se, ettei sitä haluta käyttää kuivalla kelillä turhaan, eikä järjestelmässä taida ole mitään "kosteusanturia" jarruissa. Silloin joudutaan päättelemään jostain muusta, esim. sadetunnistimella tai tuulilasin pyyhkijöiden käytön perusteella. Keli jossa ei tarvita tuulilasin pyyhkijöitä, mutta jarruihin kertyy kosteutta esim. märästä tien pinnasta, on sitten se ongelmatilanne tuollaiselle systeemille.

Vanhoissa autoissa oli niin pienet jarrulevyt ettei ongelmaa ilmennyt. Uusissa autoissa on paljon painoa ja isommat levyt - vesi voi muodostaa patjan levyn ja palojen väliin. Kuivatustoiminto toimii juurikin pyyhkijöiden käytön mukaan, en osaa sanoa osaako aktivoituuko se sadetunnistimen perusteella jos pyyhkijät eivät ole päällä. Asiaa voi tiedustella huollosta tai maahantuojalta, jos tarkempi seloste on paikallaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.11.18 - klo:12:36
Vanhoissa autoissa oli niin pienet jarrulevyt ettei ongelmaa ilmennyt. Uusissa autoissa on paljon painoa ja isommat levyt - vesi voi muodostaa patjan levyn ja palojen väliin.

Näissä mitä itse olen omistanut, esim. Saab 9-5, painoa on satoja kiloja enemmän ja jarrulevyt ainakin edessä isommat (muistaakseni 308mm sileä levy) kuin tässä 1.6tdi Octaviassa. Octaviahan on kohtalaisen kevyt auto kokoisekseen, alle 1400kg suuri osa kokoonpanoista, verrattuna nyt vaikka tuo Saab lähes 1700kg. Tämä Octavia on ensimmäinen VAG auto minulla että muihin VAG-autoihin en osaa verrata, mutta kuitenkin ensimmäinen jossa olen havainnut jarrujen katoavan, harvoin tosin, mutta muissa sitä ei ole koskaan tapahtunut. Ihmettelen edelleen miten siitä vesipatjasta on nyt yllättäen tullut niin iso ongelma että tuntuu pahimmassa tapauksessa ettei jarruja ole hetkeen ollenkaan. Onhan se patja siellä aiemminkin ollut.

JVR

Eilen pääsi kokeilemaan kaukovaloavustinta. Valot kyllä vaihtui lyhyille kun tuli auto vastaan mutta pitkille ei suostunut vaihtamaan takaisin kertaakaan vaikka vauhtia oli 90 mittarin mukaan ja autoja tai katuvaloja ei ollut näkyvissä. Mikäs tuossa nyt voi olla pielessä, ehdotuksia?
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: JVR - 02.11.18 - klo:13:02
Eilen pääsi kokeilemaan kaukovaloavustinta. Valot kyllä vaihtui lyhyille kun tuli auto vastaan mutta pitkille ei suostunut vaihtamaan takaisin kertaakaan vaikka vauhtia oli 90 mittarin mukaan ja autoja tai katuvaloja ei ollut näkyvissä. Mikäs tuossa nyt voi olla pielessä, ehdotuksia?

Oliko taivaanranta pimeänä vai oliko vielä sinistä loistoa jäljellä? Se tuntuu joskus sekoittavan avustimen jos esim. puuraja erottuu vielä. Kannattaa käydä täysin säkkipimeällä kokeilemassa.

ropellihattu

Se on shittiä koko avustin, ei siinä muuta vikaa ole.

Onko jollain muulla esiinytnyt sytkän pätkimistä 1,4TSI:ssä?

Itsellä vain pahentunut, tässä yks päivä lähti käymään todella vaivalloisesti pätkien. Lisäksi nykii tietyllä kierrosalueella ajossa.

Vika siis todettu huollossa mutta normityylilleen uskollisena sille ei voitu tehdä mitään. Josko tästä taas menis valittamaan huoltoon, ehkä siellä on taito lisääntynyt tässä kuukausien kuluessa. Itse epäilen jotenkin puolavikaa, voin olla toki hakoteilläkin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: JVR - 02.11.18 - klo:13:02
Eilen pääsi kokeilemaan kaukovaloavustinta. Valot kyllä vaihtui lyhyille kun tuli auto vastaan mutta pitkille ei suostunut vaihtamaan takaisin kertaakaan vaikka vauhtia oli 90 mittarin mukaan ja autoja tai katuvaloja ei ollut näkyvissä. Mikäs tuossa nyt voi olla pielessä, ehdotuksia?

Itselläni ainakin avustin toimii molempiin suuntiin hyvin. Ainut miinus tulee siitä, että takaisin pitkille vaihto kestää usein sekunnin pari liian kauan. Tässä suhteessa hieman kaipaan Astrassa olleita matrix-ledejä, joissa valokuvion muutokset tapahtuivat todella sujuvasti ja nopeasti. Mutta valoteho on kuitenkin mielestäni Ocussa ihan hyvä ja kokonaisuutena hieman Astraa parempi. Itse ainakin pärjään valoilla vallan mainiosti enkä näe tarvetta lisäpitkille, vaikka pimeässäkin tulee ajeltua aika paljon.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

JJambs

Kovin tuntuu vaihtelevan kokemukset kaukovaloassarista. Minulla räsässä on toiminut tuo erittäin hyvin. Joskus pimeästä valaistulle alueelle tullessa vaihtaa pitkät pois hieman turhan aikaisin, mutta muuten ei valittamista.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Petunet

Ja edelleenkin: jos autossa on kaistavahti niin siinä on myös parempi kamera jolloin kaukovaloassistentti toimii paremmin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

JJambs

Juu, unohdinkin mainita. Minulla toiminta moitteetonta, vaikka ei ole kaistavahtia.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Bonneville

Jepjep. Viime talvena kiukutellut haldex on nyt sitten kaput.
Purin pumpun irti ja putsasin järkyttävän määrän saissea pumpun pesästä, öljyt järkyssä kunnossa.
Autolla mittarissa 94tkm, huollettu 60tkm kohdalla.
Uusi pumppu saksasta noin 250e.
Tyyppivika kun haldexissa ei ole suodatinta.
Nelikkomiehet, purkakaa pumppu irti ainakin kerran vuoteen, öljynvaihto ei putsaa järjestelmää.

90tkm kohdalla vaihtoon meni vesipumppu. Lämmetessään lämmöt äkisti 120 astetta.
Lääkkeeksi pienellä vaihteella ajoa että vesi kiertäisi tai sitten tupakkitauko (en polta mutta kohta ei ole kaukana).
Tyyppivika.

Nyt sitten laukesi siirtopumppu tankista. Kurluttaa ja pitää ihme ääntä, hehkun valo vilkkuu, lämmetessään matka katkeaa, hinurilla kotia.
Tyyppivika tämäkin..

Vttu, alkaa käämit mennä.. Nämä kaikki 85-94tkm, 2.0tdi 4x4 manu.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Petunet

Auts... Kylläpä koettelee.
Omaani vaihdatin Haldex-öljytkin 30tkm kohdalla ja aion puhdistuttaa pumpun 60tkm huollossa öljynvaihdon yhteydessä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

M_M

Mulla on tainnut olla tuuria.  :o Putsasin haldexin sihdin vasta yli 120tkm ajettuna (järkyttävästi sitä muhjua siellä olikin) ja putsauksen jälkeen tehdyssä kokeilussa takapää veti edelleen. (ei ole Octavia, mutta ihan sama haldexi tuossa Audissakin on)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Matson757

Tuo suodattimen puuttuminen on kyllä autamattoman huono toteutus. Haldexin Audin Torseniin tai kruunuhammaspyörästöön tuoma polttoaineen säästö kuittaantuu aika hyvin sillä, että joutuu pumppuja uusimaan alle sadan tonnin.

tet

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 20.11.18 - klo:07:10
Jepjep. Viime talvena kiukutellut haldex on nyt sitten kaput.
Purin pumpun irti ja putsasin järkyttävän määrän saissea pumpun pesästä, öljyt järkyssä kunnossa.

Millä lailla se pumppu oli "kaput"? Jokin mekaaninen osa kulunut liikaa, vai tukkeutunut möhnästä, vai mikä? Sehän on lopulta aika yksinkertainen kapistus, kuluvia osia ei ihan hirveästi taida olla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Veikkaisin, että se pumppu hajoaa kun ei se saa enää voitelua. Sihti kun on tarpeeksi tukossa ja se yrittää pumpata öljyä, muttei saa enää mitään imettyä. Yleensä tuollainen hydraulipumppu ei oikein kestä pyöriä kuivana.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Bonneville

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.11.18 - klo:07:49
Millä lailla se pumppu oli "kaput"? Jokin mekaaninen osa kulunut liikaa, vai tukkeutunut möhnästä, vai mikä? Sehän on lopulta aika yksinkertainen kapistus, kuluvia osia ei ihan hirveästi taida olla.

Purin sihdin irti, suihkutin cleaneriä öljyreikiin jotta saisin pumpun sisältä kaikki saisset pois, öljyä sisälle, sihti kiinni, pumppu kiinni, haldexiin öljyt ja testaus.
Pukilla kaikki pyörät pyörii mutta ajossa 100% etuveto. Tällä päätelmällä pumppu kaput. Pitää mitata vastus uudesta ja vanhasta pumpusta niin tietää jatkossa voiko tullai erottaa ehjän rikkinäisestä.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Ocu_Style

Onkos muilla esiintyny uusissa Ocuissa ns. mutteriohjausta? Itse huomasin nyt loppusyksystä kun kelit kylmeni lähelle nollaa, että esim. motarilla ajettaessa ohjaus ikään kuin jää hieman jumiin keskelle  jos varovasti kääntää rattia ja sitten kääntyy yht'äkkiä pienellä nykäyksellä. Edellisessä Golfissa oli samaa vaivaa, ja sinä meni hammastanko vaihtoon, mutta näissä uusissa malleissa pitäisi kuulemma olla uudempi osa kyseessä, jossa samaa vikaa ei ole havaittu. Sinällään suht pieni harmi, mutta harmi kuitenkin.

Toinen ominaisuus on löytynyt bluetoothista. Kun kuuntelee bluetoothilla musiikkia ja kappale vaihtuu, niin Bolero hienosti mykistää itsensä  ::) Täytyy joko osata ennakoida ja vaihtaa itse kappale seuraavaan, kun edellistä on jäljellä pari sekuntia tai sitten joutuu aina vaan rullailemaan volumet takaisin.

Huoltoon aika varattu molemmista jutuista, joten katsotaan mitä sanovat. Muuten auto on toiminut hienosti  :)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Vwhannes

Ihan sama ohjaukseen liittyvä ominaisuus löytyy omasta Octaviasta. Viisi kuukautta ja 25 000 km takana  ja pari kuukautta sitten tuo ohjauksen keskialueen kipsaantuminen ilmestyi melkein kuin tyhjästä.  Eihän tuo tosiaan kovin suuri haitta ole, mutta kyllä siihen joka kerta kiinnittää huomiota kun ratti oikenee pienen nykäyksen kautta. Laitahan viestiä miten huollossa asiaan suhtautuivat.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 26.11.18 - klo:21:48
Toinen ominaisuus on löytynyt bluetoothista. Kun kuuntelee bluetoothilla musiikkia ja kappale vaihtuu, niin Bolero hienosti mykistää itsensä  ::) Täytyy joko osata ennakoida ja vaihtaa itse kappale seuraavaan, kun edellistä on jäljellä pari sekuntia tai sitten joutuu aina vaan rullailemaan volumet takaisin.

Kuunteletko musiikkia YouTubesta? Golffi tekee samaa, mutta kun soittaa musiikkia jostain oikeasta musiikki appista niin ongelmaa ei ole.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.11.18 - klo:22:55
Kuunteletko musiikkia YouTubesta? Golffi tekee samaa, mutta kun soittaa musiikkia jostain oikeasta musiikki appista niin ongelmaa ei ole.

Kuuntelen Deezerin kautta, en Youtubesta. En tiedä toimisiko Spotifylla, mutta sitä ei ole. AndroidAuton kanssa ongelmaa ei ole. Voihan toki olla, että puhelin (Huawei Mate 10 pro) ja Bolero ei vaan keskenään synkkaa täydellisesti.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

ropellihattu

Laatikko/perä huutaa. Etenkin nelosella siinä 60km/h kuuluu selvästi. Onko muita?

Ehkä olis sittenkin pitänyt ottaa se DSG.....  :P 8)
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

peped

Onko näissä ollut ilmastoinnin / kompuran kanssa vikoja? Käytin omaa -14 RS:ää perus ilmastoinnin täyttöhuollossa, kun sellainen oli edullisesti tarjouksessa. Totesivat autoa hakiessa että kompura ei pyöri lainkaan ja se pitäisi vaihtaa, pelkkä kompura (osa) ~350e... Ainettakin meni ilmeisesti 500g(!), sentään siitä eivät veloittaneet ylimääräistä vaikka huollon hinta muistaakseni sisälsi max 200g.

edit: Viime kesänä/alkusyksynä en huomannut mitään, auto viileni jne kuten pitääkin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: peped - 29.11.18 - klo:20:19
Onko näissä ollut ilmastoinnin / kompuran kanssa vikoja? Käytin omaa -14 RS:ää perus ilmastoinnin täyttöhuollossa, kun sellainen oli edullisesti tarjouksessa. Totesivat autoa hakiessa että kompura ei pyöri lainkaan ja se pitäisi vaihtaa, pelkkä kompura (osa) ~350e... Ainettakin meni ilmeisesti 500g(!), sentään siitä eivät veloittaneet ylimääräistä vaikka huollon hinta muistaakseni sisälsi max 200g.

edit: Viime kesänä/alkusyksynä en huomannut mitään, auto viileni jne kuten pitääkin.
Eli huolto rikkoi?

Petunet

Lainaus käyttäjältä: peped - 29.11.18 - klo:20:19
...Ainettakin meni ilmeisesti 500g...

Omassani näyttää olevan kokonaismäärä 460g R-1234yf -aineelle.
Jossain täytyy olla melko iso reikä jos kaikki aineet ovat kadonneet.
Toivottavasti löysivät ja korjasivat reijän ennen täyttöä. Olettaen että vika ei ollut asentajassa...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

peped

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 30.11.18 - klo:07:42
Omassani näyttää olevan kokonaismäärä 460g R-1234yf -aineelle.
Jossain täytyy olla melko iso reikä jos kaikki aineet ovat kadonneet.
Toivottavasti löysivät ja korjasivat reijän ennen täyttöä. Olettaen että vika ei ollut asentajassa...

Tarkennetaan vielä sen verran että kuitin mukaan 250g otettiin talteen, eli sen verran siellä on kai ollut sisällä (= noin puolillaan?).

Taltteenotettu kassu 250g
Täytetty kylmäaine 500g

Eipä ne tuolla varmaan mitään korjailleet, kun oli pelkkä täyttöhuolto. Alkoivat vaan suoraan kertomaan uuden kompressorin hintaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy