Uusi 2011-> Alhambra

Aloittaja arskas_s, 14.12.11 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

arskas_s

Onko tällä foorumilla muita Alhambran ostaneita?
Itse tein kaupat kesäkuussa ja nyt näyttäisi luovutus olevan 1 tai 2 viikolla 2012.
;)

Koeajo: Alhambran erottaa alehinnasta ja keulamerkistä

Volkswagen Sharan on perusharmaa ja pihi perhekuljetin

Onko joku ostellut varusteta tai tarvikeita lisää uuteen autoon?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

poloboy

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 14.12.11 - klo:20:12
Onko tällä foorumilla muita Alhambran ostaneita?
Itse tein kaupat kesäkuussa ja nyt näyttäisi luovutus olevan 1 tai 2 viikolla 2012.
;)

Koeajo: Alhambran erottaa alehinnasta ja keulamerkistä

Volkswagen Sharan on perusharmaa ja pihi perhekuljetin

Onko joku ostellut varusteta tai tarvikeita lisää uuteen autoon?

Siis oletko todellakin joutunut odottamaan uutta Seattiasi puoli vuotta, millä spekseillä auto on? Tiesin, että tietyissä Skodan ja Volkkarin malleissa on pitkät toimitusajat, ilmeisesti uusi Alhambrakin menee hyvin kaupaksi.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

arskas_s

#2
7 kuukauden odotus on ollut. Toivottavasti tuo palkitaan tammikuussa. ;D

SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG 7H
- Style Advanced Pack 17" kevytmetallivanteet "Kosta",225/50 R17 renkaat, tummennetut takalasit, urheilulliset mukavuusistuimet, kromisomisteet sisällä, urheilullinen alusta
- Kuljetuspaketti tavaratilan väliverkko, tavaraverkko, tavaratilan hallintajärjestelmä
- Polttoainekäyttöinen seisontalämmitin kellolaitteella ja kaukosäädöllä
- Varashälytin
- Teknologiapaketti 2 bixenon-ajovalot AFS-kaarreajovalojärjestelmällä ja pysäköintiavustin Park Assist 2.0 teknologiapaketti 2 sisältää bluetooth-handsfree, SEAT Media System 2.2 -navigointijärjestelmä, DAB, pysäköintitutka edessä ja takana optisella pysäköintiavustimella
- Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku Sisältää Auto Hold -toiminnon
- Sähkökäyttöiset liukuovet takaluukun sähköinen avaus-ja sulkemistoiminto
- Talvirenkaat kevytmetallivanteilla
- Defa lohko + sisähaara + akkulaturi

Korjaus: Style Advanced Pack ilman panoraamakattoluukkua (Copy/paste virhe)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Jubilee

Se on varmaan tuo panomaarakattoluukku joka on venyttänyt toimitusta.
Itse olisin Ibizaani ottanut avattavan katon mutta myyjä ei uskaltanut suoralta kädeltä luvata Ibizaakaan alle 6 kuukauden avattavalla katolla.
Oliko sitten myyjä rahan ahne ja halusi nopeat kaupat kun muutoin sopiva auto oli jo laivassa vapaana matkalla Suomeen vai puhuko totta, tiedä häntä mutta näin sanoi kun Ibizaan avattavan katon olisin ottanut.

Onnea kuitenkin uuden espanjan ihmeen johdosta.
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

arskas_s

#4
Nyt on Alhambra saatu liikenteeseen. Kiitän tehdasta, kun viimein saivat tehtyä:Portugali Palmela: VW Eos, VW Scirocco, VW Sharan, Seat Alhambra . Ensimmäinen täysitankki ei ole vielä pyytänyt tankkausta. Talviautona loisto ajettava.

TM 04/11 teksti pitää paikkansa "Isokokoisen Volkswagenin ketteryyttä ja helppoutta ei voi kuin ihmetellä. Pitkä auto kulkee vakaasti, mutta kääntyy hyvin ilman järjestelmän tuntuvaa tai huomattavaa toimintaa. Ajokokeissa auto on suorastaan yllättävän nopea.
Hallittavuus liukkaalla: Jäärata=kiitettävä, Lumitie=kiitettävä, Väistökoe=kiitettävä ja Mutkainen ylämäki=kiitettävä. Etenemiskyky: Liikkeellelähtö ylämäkeen=kiitettävä, Kiihdytys suoraan ylämäkeen=kiitettävä, Luistonrajoitusjärjestelmän toiminta=kiitettävä ja Elektronisen tasauslukituksen toiminta=kiitettävä. "
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Hoffi

Onnittelut komeasta pelistä! Kirjoittelehan kokemuksia autosta kun kilometrejä karttuu, tuollainen voisi hyvinkin olla itsellänikin hankintalistalla Ocun seuraajaksi.
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

arskas_s

#6
SEAT Alhambra voitti arvostetussa What Car? 2012 gaalassa parhaan tila-auton tittelin.
Car of the Year 2012

2011 tilastoista henkilöautot malleittain löytyy sijalta 80. VW Sharan 390 kpl ja Seat Alhambra sijalta 124. 162kpl.
Miten muuttuu 2012 tilastot? Itselläni on yksi 2012. Missä muut mahtaa olla, kun eivät täällä vagarean foorumilla ole?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

vandrock

Sharan on jo SE Mäkisellä, ehdin noutaa sen myyjältä ensi kuun puolella. Perin vähän on VAGarenalla Sharan/Alhambra keskustelua, kohtalotovereita löytyy enemmän Saksasta http://www.motor-talk.de/forum/vw-sharan-ii-b793.html

Odotan autoa mielenkiinnolla. Muutama lyhyt koeajo eri moottorilla ja varusteilla ei ole antanut kovin selvää kuvaa siitä, miten auto pelittää arkisessa käytössä. Tekniset tiedot ja testit näyttävät toki perin hienoilta, mutta... minusta autossa ratkaisevaa on oma fiilis. Vaikea sanoa mistä se muodostuu. Nykyinen Peugeot 407 SW Biturbo on aina tuntunut todella hyvältä, samalle pohjalevylle tehty kaverin Citroën C5 oli matka-ajossa puuduttavan tylsä. Jää nähtäväksi, mihin Sharan sijoittuu omalla subjektiivisella mittarilla.

troh

Tallista löytyy vuoden vanha Sharan. Siitä on kuvakin palstalla ~28.1.2011.  ;D Paljoa kerrottavaa autosta ei ole ilmennyt, sillä tuunausta en harrasta, eikä ongelmia ole esiintynyt. Loistava matka-auto ja ihan kelpo kaupunkiauto.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4108.0  

arskas_s

#9
Mukava kun on muitakin Sharan/Alhambran omistajia foorumilla.
Tuossa muutama saksan sivulta otettuja esim. kulutuksia.
Seat - Alhambra - 2.0 TDI DSG Sport 125 kW 7,73 l/100km
VW - Sharan - 2.0 TDI DSG 125 kW 7,66 l/100km

Seat - Alhambra - 2.0 CR TDI DSG 103kW (7N) 7,62 l/100km
VW - Sharan - 2.0 TDI DSG 103 kW Comfortline BlueMotion Tech. DPF 7,74 l/100km
VW - Sharan - 2.0 TDI DSG 103 kW BlueMotion DSG 8,11 l/100km

Seat - Alhambra - 1.4 TSI 110 kW 9,89 l/100km
VW - Sharan - 1.4 TSI 110 kW 9,72 l/100km

VW- Sharan - 2.0 TSI DSG 147 kW Highline 10,27 l/100km

Miten on teidän auton kulutukset heitelleet?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

troh

#10
EN ole tarkkaa kirjanpitoa tankkauksista tehnyt, mutta 2.0TDI 103kW DSG versiolla pääsee suurin piirtein samoihin lukemiin, mitä olit löytänyt saksalaisilta foorumeilta. Talvella kulutus nousee jonkin verran. Ajotietokoneen näytölle saa näin talvinopeuksilla aika helposti 4.8l/100km keskikulutuslukeman. Ajaa vain Pohjanmaan lakeuksia vakionopeudensäätimellä. Kesärajoituksilla alle viiden ei tunnu pääsevän. Koko tankillisen kulutus nousee kuitenkin tuonne seiskalla alkaviin lukemiin.

mlpplm1

Uudella TDI neliveto-Alhambralla nyt takana 3000km ja keskikulutus 7.4l/100 näytön mukaan. Oikea kulutus kuitenkin ehkä ~1l/100 suurempi johtuen lisälämmittimen käytöstä. Suurin osa ajosta lyhyttä työmatka-ajoa.

Suksiboksi (Hapro Carver 8.5) lisäsi kulutusta vain 0.4-0.5l/100 (6.3->6.7-6.8) maantieajossa (3/4 100km/h ja loput 80km/h, testimatkana n. 500km).

arskas_s

#12
Alhambran ruostekäsittely. Kuvat ennen käsittelyä (purettu muovit pois, pesty suolat pohjasta ja koteloihin ruiskutettu Diamond erikoiskoteloaine):
Auton äänet hiljenivät vielä entisestään. Nuo takalonkasuojien 7N0810972   "huvat" eivät ole kaiken parhaat ruosteen kannalta. Mutta ruosteen suojaus auttaa pitämään ruosteen loitolla.
Rosttest: Volkswagen Sharan (2011)  :)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

vandrock

Minulla on tarkoitus teettää Sharaniin ruosteenesto, äänieristys ja maalipintakäsittely. Noilla toimenpiteillä luulisi pahan maailman pysyvän autosta loitommalla.

tuRboman

Onko mitään ajatusta, tuleeko tuohon Alhambraan (Sharaniin) joskus 4Motion + DSG yhdistelmää?
"All 4 The Driver"

arskas_s

#15
Itse otin Finikor Diamond-Kaksoiskäsittely ja Brilliant maalipinnan suojan.

Tuulilasin 15/2010 ja TM 02/2011 mittausten mukaan Sahran on hiljainen auto.
Sharan & Alhambra on yhtähiljainen kuin MB E sarja ja BMW 500 sarja.

Tuulilasi (Kesärenkain varustettuna Sharan on hiljainen ajopeli.):
Todellinen nopeus km/hMittarinnopeus km/hMelu edessä dB(A)Melu 2.istuonrivillä bB(A)Melu 3.istuonrivillä dB(A)
5053656665
8084676869
100104686970
120125697071

TM (Sharan on mittausten sekä korvakuulon perusteella hiljainen. Sen äänimaailma on tasainen, eikä mikään melulähde nouse ylitse muiden. Mukavaksi mainittu alusta on myös melun puolesta kunnossa. Isompien reikien ylitys aiheuttaa kumahduksen, muttei ylimääräisiä kolinoita. Tästä saamme ainakin osittain kiittää korin suurentunutta vääntöjäykkyyttä "22400 Mm/aste".):
Todellinen nopeus km/hMittarinnopeus km/hMelu edessä dB(A)Melu 2.istuonrivillä bB(A)Melu 3.istuonrivillä dB(A)
60605862
80616163
100656567
120696971

TM Karkealla asfaltilla, 100km/h:
Todellinen nopeus km/hMittarinnopeus km/hMelu edessä dB(A)Melu 2.istuonrivillä bB(A)Melu 3.istuonrivillä dB(A)
100676869


Alhambra & Sharan vanteen offset eri vannekoolla:

Size: 6 1/2 J x 16
Wheel offset in mm: 33
Wheel load in kg: 675

Size: 7 J x 17
Wheel offset in mm: 39
Wheel load in kg: 675
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

arskas_s

#16
Kuvia troh Sharan:
Kooste troh:Sharan 2011

Kaksi marjaa:
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

arskas_s

Saisiko peruutuskameran Rear View Camera - Retrofit - Seat Alhambra 7N jälkiasennettua SEAT Media System 2.2 -navigointijärjestelmä yhteyteen?

Sharan tuo saa vain Exclusive- ja Travel-paketin yhteydessä.
Eli onko tarvittavat varusteet pysäköintitutka ja RNS 315, jotka pitää löytyä autosta?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

arskas_s

#18
Kolaritestit & Euro NCAP
aikuismatkustajien suoja 34 pistettä (96 %)
lasten suoja 39 pistettä (80 %)
jalankulkijatörmäys 16 pistettä (46 %)
turvavarusteet 5 pistettä (71 %)

Volkswagen Sharan sai tulokseksi 5 tähteä
Isot tila-autot
Volkswagen Sharan 2010
Seat Alhambra 2010

http://www.youtube.com/watch?v=4O7cV8GobfA
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

mlpplm1

#20
Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 11.02.12 - klo:11:09
Start!: ;)
- Seat Alhambra 4WD koeajo löytyy 08:30  :D

Kiitos linkeistä!

Aika vähän oli keskitytty nelivedon toiminnan esittelyyn ja testaamiseen. Enemmänkin oli sitä tavallista diipadaapaa ja maininta vain, että neliveto toimii niinkuin pitääkin. Erikoista, että Alteassa ei saa ESC:tä pois päältä? Alhambrassa kyllä saa ja se onkin nelivedolla edellytys sille, että voi vähän luistatella kaarteissa (jos sattuu lapsettamaan; toki vain turvallisissa paikoissa kun ei ole muita autoja/ihmisiä lähettyvillä). ESC päällä luistot oikenee liian nopeasti, eikä pääse oikein tunnelmaan... ;)

Umpihangessa en ole vielä paljoa ajellut, mutta eiköhän hiihtoloma suo siihenkin mahdollisuuksia. Kai tuon saa sellaseen paikkaa ajettua, ettei se sieltä työntämällä irti lähde.

Kaikenkaikkiaan neliveto on talvella aivan uskomaton ajaa: Maantiellä menee kuin juna lumivalleista piittaamatta ja isosta koosta huolimatta kaupungissa ketterä kuin pantteri. Oikeastaan sitä ketterämpi, mitä enemmän on lunta ja liukkaat tiet - verrattuna referenssitasoon eli muihin autoihin. Ajotuntuma on liukkaallakin kuin ajaisi kuivalla asfaltilla. (meidän perheeseen ei kuulemma enää kaksivetoisia autoja tule)

vandrock

Tuon takia nelivedot taitavat olla onnettumuusherkempiä, tilastojen mukaan. Vaikutelma kuivan kelin pidosta hämää, neliveto kun ei lisää kitkaa renkaan ja tienpinnan välillä. Itse päätin luottaa etuveto-Sharanin hyvään alustaan, massaan ja normaalia kapeampiin talvirenkaisiin. Kokemusta on vielä niukasti, saa nähdä kaduttaako jos auto jääkin lumimyrskyn jälkeen puoliväliin mäkeä.

mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: vandrock - 15.02.12 - klo:09:47
Tuon takia nelivedot taitavat olla onnettumuusherkempiä, tilastojen mukaan. Vaikutelma kuivan kelin pidosta hämää, neliveto kun ei lisää kitkaa renkaan ja tienpinnan välillä.

Tämä lienee aivan totta; monesti on saanut itseään muistutella asiasta liukkaaseen risteykseen tullessa (tosin uusilla talvi(nasta)renkailla ei juuri mikään risteys ole tuntunut liukkaalta ja ABS ei ole vielä kovin usein joutunut töihin).

Vieläkin vaarallisempaa on lähteä kakkosautolla pahaan keliin huonoilla talvirenkailla, kun on tottunut hyvään pitoon nelivedolla ja uusilla renkailla.

vandrock

600 km jälkeen ensivaikutelmia Sharan TDi125kW; about kaikilla varusteilla ja äänieristyksellä:

+Auto houkuttelee sivistyneeseen ja rauhalliseen ajotyyliin.
+Todella hiljainen ja tärinätön; ohjaus ja aktiivialusta comfort-asennossakin tarkkoja ja ja tunnokkaita mutta suodattavat häiriöt pois.
+Näkyvyys, kiihtyvyys, ajettavuus ja jarrut hyvällä mallilla.
+Automatiikka toimii. Voi unohtaa avaimen, vaihteiston, penkinsäädöt, peilin himmentämisen yms. Stop'n'Go toimii eleettömästi. Maantiellä hienointa on monipuolinen kaukovaloautomatiikka.
+Tila ei lopu kesken. Lapset kävelevät itse integroiduille istuimilleen; lastenvaunuja ei tarvitse panna edes kasaan.
+Takalasi ei kerää kuraa.
+Tehdasnavigaattori on yllättävän fiksu: käynnistyy nopeammin, laskee matka-ajan tarkemmin ja puhuu ystävällisemmin kuin vanha Garmin (vaikkei tunnekaan tolppia eikä TMC:tä). Samoin perustasoiset kaiuttimet yllättivät laadullaan. Elementit eivät ole kaksisia, mutta ne on sijoitettu fiksusti.
+ "Koiraverkko" on helppo panna paikalleen ja se taittuu pieneen tilaan.
+Pelkäsin että auto tuntuu tylsältä. Ei tunnu, hyvä fiilis.

-Ergonomia ei ole lähelläkään vanhaa Peugeot 407 Biturboa. Vakionopeussäädin, lämmityslaitteen säädöt ja automatiikan toiminta sekä peilien kääntäminen olisi pitänyt suunnitella paremmin.
-Nopeusmittarin virhe 9% on kiusallisen suuri.

Mitenkä muilla Sharanin/Alhambran käyttäjillä?

arskas_s

Onneksi olkaan VW Sharan TDI:lle!  :D
Otitko myös perustuskameralla? (Kokemuksia tarvittaisiin, jotta voisi laittaa jälkiasennukseen..)  ;)
Oletko löytänyt Launch Control? Kuvat kiinnostaisivat myös uudesta tulokkaasta.
Omaan TSI olen tyytyväinen. Pakkasella riittää lämpöä ja ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät. Kesää odotellessa.  ::)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: vandrock - 17.02.12 - klo:10:02
-Nopeusmittarin virhe 9% on kiusallisen suuri.


Alhambrassa myös 9% virhe. Vähän turhan suuri, kun on tottunut lähes 0% virheeseen.

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: mlpplm1 - 17.02.12 - klo:18:42
Alhambrassa myös 9% virhe. Vähän turhan suuri, kun on tottunut lähes 0% virheeseen.

Mittailin omani Todellinen(GPS)/Mittarinopeus (talvirengastus 215/60R16):
50/52,5, 80/84, 100/104 ja 120/125
Tuo ei ole ihan 9% vaan lähempänä 5%.
Minun mielestä nopeusmittarinvirhe on varsin tavanomainen.

Mikä on teillä mittarinopeus, kun todellinen nopeus on esim. 100km/h?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

mlpplm1

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 17.02.12 - klo:19:12
Mittailin omani Todellinen(GPS)/Mittarinopeus (talvirengastus 215/60R16):
50/52,5, 80/84, 100/104 ja 120/125

Mittarinopeus 100kmh on GPS:n mukaan 92kmh. (GPS on luotettava, on vertailtu useisiin muihin gepseihin ja todettu lukemat yhtäpitäviksi) Taisi olla sama talvirengaskoko. Muissa nopeuksissa aika tavalla sama prozentti.

vandrock

Sama meininki mittarissa kuin mlpplm1:llä, talvikumina 205/60/16, kesä 225/50/17 (ei vielä testattu). Ilmeisesti tuo olisi helppokin korjata (esim. http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/speedometer-read-fast-adjustment-VW.htm. Kilometri tai pari pitääkin heittoa jättää. Mutta... maahantuoja ei anna VW-korjaamojen tehdä tätä säätöä. Toki palstalla moni tarjoaa säätöpalveluja eikä piuha+ohjelmakaan maksa monta satasta, mutta ihan heti ei uuden auton ohjelmistoon uskalla kajota.

Uuteen autoon tutustuminen on ollut sinänsä kiinnostavaa. Käyttöliittymä ja käsikirja eivät todellakaan ole Steven Jobsin suunnittelemia. Sivunumerot heittävät ja suomennos on paikoin perin koomista. Onneksi saksalaiselta Sharan-palstalta löytyy vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin.

Peruutuskameran otin, kun ihastuin sellaiseen vuokra-Hyundaissa, jossa se oli fiksusti taustapeilissä. Hyvin pelittää VW:ssäkin. Launch Controlia en ole vielä kokeillut lumen, uusien renkaiden ja auton tyylin aiheuttaman yllättävän aikuistumisen tähden.

troh

Mittarinopeus 110km/h näyttää GPS:ssä 105km/h
Mittarinopeus 90km/h näyttää GPS:ssä 95km/h
Eli kun vakionpeudensäätimen laittaa 10-yli, voi huoletta ajella kameratolppien ohi ja nopeus on helppo asettaa säätimeen. Sharanin renkaat on Nokianin vakiokokoiset 215:t 16" vanteilla. Alkuperäisillä kesärenkailla sain samat lukemat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy