Audi Q5

Aloittaja Flat, 23.03.10 - klo:06:31

« edellinen - seuraava »

duke7

Laitat tummennukset takalaseihin ja heität sen suojan varastoon. Nuo suojat ja rullaverhot on aina tiellä eikä niistä ole mitään hyötyä. 20 % kalvolla saa jo sellaisen tummuuden ettei kontissa olevat tavarat näy ulos jos ei asioikseen katso. Q5 on vielä korkeampi kuin farmari joten auttaa asiaan.

Turbodog

Mulla on tuo suoja ollut varastossa alusta lähtien. Yllättävän vähän nuo Q5:n tehdastummennukset peittää, Volvoissa ja Passatissa ei juuri nähnyt takapenkille tai -konttiin, mutta Q5:ssä tilanne on toinen.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Bvz9

Onko takapenkin liikutusmahdollisuus pituussuunnassa vakiona kaikissa Q5:ssa vai onko se lisävaruste?

B8VW

Nyt menee mutuksi tämä vastaus mutta eikös se ole lisävaruste?
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

Samppari

Lainaus käyttäjältä: B8VW - 21.08.15 - klo:15:36
Nyt menee mutuksi tämä vastaus mutta eikös se ole lisävaruste?
Mielestäni takapenkin siirtomahdollisuus sisältyy kaikkiin Business-varusteltuihin Q5:iin Suomessa. Omassani tämä mahdollisuus on, liikkumavara on suht pieni (arviolta 5cm) ja jättää syvähkön kuopan tavaratilaan penkkejä eteenpäin liikuteltaessa.

Tuppee

Moroo

Tuore käytetyn q5 omistaja ilmottautuu.
Ensi vaikutelma autosta on todella hyvä.
Pimeiden tultua olenkin ihmetellyt että valot näyttää todella ylös ja muutama vastaan tulija on räpsytellytkin.
Hiljan suoritetun katsastuksen vuoksi en ole muihin toimenpiteisiin ryhtynyt muutakuin kysymys palstalle?

Eli miten muiden valot pelaa ja onko niissä säätö mahdollisuuksia?

-Tuppee
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.

enraa

Mulla on parista Audista mennyt bi-xenonit mihin sattuu madalluksen jälkeen.

Konepelti auki, sieltä löytyy muoviruuvit umpion takaa joista pyörittelemällä (H6 avain) saa manuaalisesti säädettyä.
Nyk: Audi R8, Tesla Model 3 Performance
Ex: Tiguan 5N, A4 B8, A3 8V, S4 B5, A6 C7, Caddy 2K

Tuppee

Toimii! Kiitos enraalle.
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.


teemur

2.0TDI S-Tronicilla ei jaksa pitää moottorin lämpöjä ylhäällä edes näissä Etelä-Suomen 10-15 asteen pakkasissa. Jos siis kytkee tehdaswebaston autotoiminnon pois päältä, kuten myös tein. Tuntuu idioottimaiselta ajon aikana polttaa dieseliä että moottori lämpeäisi normaaliin köyntilämpöönsä... 80km työmatkalla maantiellä (80 rajoitus pääasiassa) nousi vaivoin mittari 70 asteeseen. Väkertelin maskin sisäpuolelle koko keulan peittävän suojan, tai no reunoihin jäi pienet noin 1cm raot. Tallilta kotiin menikin sitten noin 5km kun oli lämmöt 90 asteessa  :) joku parannus tuohon täytyy vielä keksiä, näkyvät nippusiteet eivät ole jees, kuten ei myöskään iske tuo ulkopuolelle tuleva nännikäs suoja. Jospa välttyisi samalla ahtoputkien jäätymiseltä... Saisikohan öljyn lämpötilan kaivettua VCDS:llä esiin ajotietokoneeseen - varmuuden vuoksi?
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

mremonen

Eipä tuo kolmelitrainen patakaan näyttänyt lämpiävän tänään Helsingissä -20 lämpötilassa 25 km ajossa, vaikka oli autettu alkuun weballa. Tosin en nyt kauheasti jaksa asiasta huolehtia, jos ei lämpiä niin ei lämpiä. Sisällä lämpöä piisaa kun on ne sähkövastukset.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teemur

Tuossa se jälkiasennus webaston\eberin yksi hyöty, ei jää sähkövastukset pois. Eihän ne sähkövastuksetkaan pyhällä hengellä toimi mutta kulutuslisä on aika pieni - turha lisä sekin toki koska uudemmissa pikkukoneissakin ainakin MQB alustaisissa kone saavuttaa normaalin lämpönsä ilman suojiakin. Kehitys kehittyy joskus  :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

mremonen

Toisaalta jos nokalla on 300+ hp v6-pata, niin valinnan ykköskriteeri ei ole ollut pa-kulutus. Että aika lailla ihan sama mitä sitä kuluu. Kairataan lisää, jos loppuu.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

teemur

Jos tällaisen pikkumöhkön valitsee millä vain koneella niin ei ole kulutus se ykköskriteeri  :) turha lisä on silti turha lisä.

Tuntuuko tehdasasenteinen polttoainelämmitin lämmittävän moottoria muilla? Nyt -22 aamulla, tunnin lämmitys ennakkoon, starttaus kuulostaa lähinnä panssarivaunun käynnistykseltä ja kestää kauan. Sisätiloissa sentään lämpöä jonkin verran. Sanoisin ettei kaukana ollut käynnistymättä jääminen. Pitkästä masntieajosta yön yli seisseenä siis. 2.0TDI -14 siis kyseessä. Täytynee mittailla konehuoneen lämpöjä ennen ja jälkeen esilämmityksen
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: teemur - 07.01.16 - klo:09:31
Tuntuuko tehdasasenteinen polttoainelämmitin lämmittävän moottoria muilla? Nyt -22 aamulla, tunnin lämmitys ennakkoon, starttaus kuulostaa lähinnä panssarivaunun käynnistykseltä ja kestää kauan. Sisätiloissa sentään lämpöä jonkin verran. Sanoisin ettei kaukana ollut käynnistymättä jääminen. Pitkästä masntieajosta yön yli seisseenä siis. 2.0TDI -14 siis kyseessä. Täytynee mittailla konehuoneen lämpöjä ennen ja jälkeen esilämmityksen
Mulla kyllä starttaa hyvin kylmänäkin, mutta kyllähän äänimaailma on lähellä panssarivaunua. Ja lämpöä on sisällä muttei taida moottorissa kyllä olla. Ja kyseessä myös 2.0TDI -14.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

J-PS

#676
Q5 3.0TDI (kts. tämän ketjun viesti #552) täytti kolme vuotta ja tuli siis vaihtoikään. Ã,,sken meni tliaukseen SQ5 Competition, Volcano Red, 20" mustat vanteet, panoraamakatto, ilmastoidut muistinahat, Navi+, 3-alueen ilmastointi, moottoroitu takaluukku ja kai siihen jotain muutakin pienempää tuli ruksittua. Nyt vaan odotellaan.  :D

-jp-

PS. Oonko ymmärtänyt oikein että Suomessa tuota Competition mallia ei myydä lainkaan?
Audi SQ5 Sportback -21
Audi SQ5+ -16
Seat Ateca 1,6 TDI -19
Dodge Challenger r/t cabrio -71 ja pari Bemari prätkää
ex. Audi Q5 3.0 TDI Offroad -13, Tiguan 2.0 TDI -09, Tiguan 2.0 TSI -13

mremonen

Lainaus käyttäjältä: J-PS - 14.01.16 - klo:22:30
PS. Oonko ymmärtänyt oikein että Suomessa tuota Competition mallia ei myydä lainkaan?
Eiköhän SQ5 ole sen verran marginaalimalli Suomessa, ettei siihen kauheasti panosteta. Eli vastaus kysymykseesi on että ei. En sitten tiedä, että onko tuo Competition sama kuin SQ5 Plus?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

avp

Lainaus käyttäjältä: teemur - 07.01.16 - klo:09:31
Tuntuuko tehdasasenteinen polttoainelämmitin lämmittävän moottoria muilla?

B8- korisissa ei tehdasasenteinen eberi lämmitä moottoria oletuksena. Pitää koodata joko marmorilla tai sitten vcds:llä lämmittämään myös moottoria.
4G:ssä sama juttu ja just syksyllä koodasin omani lämmittämään myös moottoria, parin minuutin homma jos on vcds- piuha.

teemur

Lainaus käyttäjältä: avp - 20.01.16 - klo:14:34
B8- korisissa ei tehdasasenteinen eberi lämmitä moottoria oletuksena. Pitää koodata joko marmorilla tai sitten vcds:llä lämmittämään myös moottoria.
4G:ssä sama juttu ja just syksyllä koodasin omani lämmittämään myös moottoria, parin minuutin homma jos on vcds- piuha.

Näin se oli. Auto kävi koodattavana ja nyt pitäisi sitten moottorikin lämmetä  :) Samalla tehtiin jokin ilmastoinnin päivitys kampanja. J-PS tilannut hienon kulkupelin  :-* onnittelut siitä!
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

J-PS

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 20.01.16 - klo:13:54
Eiköhän SQ5 ole sen verran marginaalimalli Suomessa, ettei siihen kauheasti panosteta. Eli vastaus kysymykseesi on että ei. En sitten tiedä, että onko tuo Competition sama kuin SQ5 Plus?
Ei taida olla, täällä Espanjassa näköjään myydään jotain välimallia tuolla "Competition" nimellä. Teho on 326hv mutta ulkoiset puitteet (vanteet, musta maski etc) samat kuin Plussassakin.

-jp-
Audi SQ5 Sportback -21
Audi SQ5+ -16
Seat Ateca 1,6 TDI -19
Dodge Challenger r/t cabrio -71 ja pari Bemari prätkää
ex. Audi Q5 3.0 TDI Offroad -13, Tiguan 2.0 TDI -09, Tiguan 2.0 TSI -13

mremonen

Suomessa rekisteröitiin 2015 yhteensä 4 kpl uusia SQ5:sia, joten tuon varaan ei kannata autokauppaa perustaa, vaikka kate olisikin hieman parempi kuin perusvolkkarissa.

Tosin positiivisena puolena on se, että kokoontumisajoon riittää sitten neljän hengen pöytä siitä Esson jasson vierestä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 20.04.13 - klo:15:31
Hiukan täydennystä ensimmäisiin kokemuksiin. Kriittinen luonne kun olen, näistä suurin osa mennee moitteen puolelle.

Ei auton vika sinänsä, mutta havahduin tänään autoa kauempaa katsoessa huomaamaan, että onpas puskurissa hemmetin iso ja ruma reikä vetokoukkua varten. Noinkohan tuohon saisi jonkinlaisen peitelevyn? Muistaakseni sivustolla jossakin toisessa merkissä oli sama havainto tehty.

Takaluukun sivut - siis ne korinväriset alueet, jotka tulevat esiin kun luukun avaa, likaantuvat äärimmäisen nopeasti. Tiiviste näyttää olevan kannessa vasta sisempänä, joten tuolle alueelle kura pääsee todella helposti.

Koneessa saisi tosiaan olla hiukan lisää puhtia, esim. 170 hv ==> 200 hv ja 350 Nm ==> 400 Nm. Tehon puute tulee esille helposti tuolla yli 80 km/h nopeuksissa, pitää esimerkiksi ohituksissa katsoa suhteellisen pitkä vapaa tila. (Pienemmissä nopeuksissa, joissa ilmanvastuksen vaikutus pieni toisaalta vauhti helposti kasvaa liikaakin.) Osittain tähän liittyen tuo automaattivaihteisto toimii hiukan kulmikkaanlaisesti. Erityisesti kiinnitin tuohon huomiota kun käännyin isommalta tieltä sivutielle ja heti käännöksen jälkeen aloin kiihdyttää tuollaisesta nopeasta kävelyvauhdista. Yllättävän kauan vaihdelaatikko ihmetteli mitä tekisi ja kun sitten painoin kaasua nopeaati syvemmälle, arpoi hyvinkin pientä vaihdetta ja siitä seurasi epämiellyttävää huudatusta. Ylämäkeen peruttaessa ihmettelin kun veto ei ollut kytkeytyäkseen päälle vaikka kuinka painoin kaasua. Auto ei liikkunut ja kierrokset eivät nousseet.

Rengasmelu ja ajomukavuus kesäkumeilla ei miellytä. Jotenkin aivan liian pomppivaa, vikuroivaa ja huojahtelevaa ajo. Isossa heitossa, joita meillä mutkaisilla paikallisteillä on nyt tähän aikaan vuodesta paljon, tuntuu että nyt lähtee lapasesta. Mahtaisikos tuohon saada kapeampaa rengasta, esim. 225 mm... Soratiellä meni paljon mukavammin: melua oli vähemmän, ohjaus ei vedellyt pinnan perusteella ja jousituskin myötäili nopeaa sora-ajoa mukavasti. Tuli vähän sellainen olo, että alustassa olisi jatkuvasti päällä jonkinlainen sport-mode, ja kaipaisin siihen rinnalle "comfort-modea"...

Melussa positiivista se, että se ei hirmuisesti kasva nopeuden suhteen, hiukan uskalsin isompaakin nopeutta kokeilla, hyi minua. :-\

Plussaa: moottorin ääni on hiljainen - ainakin tuohon entiseen Passatiini verrattuna. :)

Mittaristo saisi olla käytännönläheisemmin toteutettu. Nyt esimerkiksi nopeusmittarissa suoraan ylöspäin on 160 km/h, mistä johtuen luettavuus pienemmillä nopeuksilla on vaatimaton. Näppituntumalta aiemmista autoista toteaisin, että 100 km/h suoraan ylöspäin on aika luonteva. Vastaavasti kierroslukumittarissa ylöspäin on 4000 rpm, minkä seurauksena esim. 1000 - 2000 rpm alue, jolla moottori usein operoi, jää hiukan "vajaasti havainnolliseksi".

Plussaa: ison näyttöruudun saa pimennettyä kokonaan. Samalla tosin katoaa myös kello, koska pienellä näyttöruudulla kello näkyy vain osassa näyttövalintoja. Saisi kello olla aivan erilinen näyttönsä.

Monitoimiratin vasemman puoleisille napeille en ole keksinyt mitään käyttöä; teen samat valinnat mieluummin muualta. Koska autossa ei ole ratin napeista käyttöä on jäänyt vain äänenvoimakkuuden säätörullalle.

Asetukset valintapyöristä ja valikkosysteemistä ovat turhan monen mutkan takana. Miksei esimerkiksi istuinlämmitys voi olla toteutettu kuten monessa muussa, eli painetaan lämmittimen nappia niin monta kertaa kuin haluaa lämmitystehoa? Nopeaa ja selkeää. Käytön logiikka on muutenkin epämiellyttävä: näyttö ylhäällä ja napit erikseen alempana melkoisessa sumpussa. Jos olisi kosketusnäyttö (Superbissakin oli), käyttö olisi paljon juohevampaa.

Säilytyslokeroita liian vähän esim. pikkutavaroille. Aurinkolasien kotelo liian ahdas, omat lasini eivät sinne runttaamatta mahdu.

Kävin tänään metsäpalstallani ja mennessä arvuuttelin olisiko metsätiellä ja tontilla lunta, kesärenkaat kun ovat olleet alla tämän viikon. Olihan siellä, hiukan. Päätin kokeilla auton ajamista lumeen, muta pelkäsin että sinne jää. Luistonrajoitus ei tykännyt liukkaasta, ainakaan peruttaessa, vaan alkoi näytöllä herjata jotakin "Stability system and ABS failure". Siihen hyytyi meno. Ilmeisesti ei pysty manuaalilaatikon tavoin pakottamaan pakkia päälle??? Herjat poistuivat kun kytkin vaihteen D:lle.

Värivalinta oli huono/epäkäytännöllinen laiskalle pesijälle, mutta se ei tietenkään ole auton vika.

Sisäpeili on yllättävän pieni. Ulkopeilit vastaavasti hyvinkin suuret, mistä plussaa, joskin myös tuulen suhinaa.

Takajalkatilaa ei mittaiseni miehen takana ole ylenpalttisesti, mutta kovin usein ei kahta 190-senttistä ehkä istu peräkkäin. Sen huomasin itse takapaikkaa kokeillessani, että istuma-asento on epämukava ja istuinosa liian lyhyt. Lyhyemmälle matkustajalle saattaa olla aivan OK.

Jarrujen teho ja tuntuma vaikuttavat oikein päteviltä - kunhan noihin tottui.

Vakiokaiutinten äänenlaatu ei hurraata huuda.

Sellaisia tällä kerralla.

70 000 km myöhemmin, eli yllä kuvattu auto nyttemmin vaihtunut toiseen kulkupeliin.

Jälkikäteiskommentit tiivistettynä:

- ei yhtään, siis ensimmäistäkään vikaa tuon 70 tkm matkan aikana. Tässä mielessä paras autoni ikinä.
- ajettavuus pääosin OK. Jossakin määrin auto on kuitenkin kriittinen rengasvalinnoille.
- rengasmelua on liikaa tämän hintaiseen autoon.
- kulkupuolta vähän piristettiin, minkä jälkeen OK.
- kaksoiskytkinvaihteisto ei täysin ideaalisesti toimi, samaa toki taitaa olla kaikilla merkeillä ja malleilla. Käytännössä kohennusvaraa vain liikkeellelähtötilanteissa, eli ykkös- ja peruutusvaihteilla.
- tilat minulle ok, eli kaikki mahtui mitä pitikin.
- eturoiskeläpät ovat naurettavaa pelleiyä, oikeanpuoleinen irtosi ja kiinnitettiin uudelleen neljästi.
- lisäpitkät tähän laitettiin kun alkuperäiset jäivät kantamaltaan vaatimattomiksi.
- neliveto toimii verrattoman hienosti!
- arvo laskee - euromääräisesti - melkoisen karseaa vauhtia, eli halpaa kyyti ei ole.
- keskikulutus asettui heti alussa 7,9 l lukemaan, jossa se melkein koko ajan pysyttelikin. Ihan loppusuoralla mentiin vähän alle. Pienin kulutuslukema taisi olla maantiellä 5,7 l tuollaisella 120 km matkalla. Kaupunkiajo ja reipas moottoritienopeus nostavat lukemia hurjasti.

Eli kyllä suositella voin.

B8VW

Vauhtipyörä meni vaihtoon, auto 3v vanha ja ajettu 110000km. Audi tuli hinnassa kohtuu mukavasti vastaan, auton myynyt firma (Laakkonen) säälittävästi. Itselleni jäi maksettavaa puolet.
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

A6 first timer

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 09.03.16 - klo:14:07
70 000 km myöhemmin, eli yllä kuvattu auto nyttemmin vaihtunut toiseen kulkupeliin.

Jälkikäteiskommentit tiivistettynä:

- ei yhtään, siis ensimmäistäkään vikaa tuon 70 tkm matkan aikana. Tässä mielessä paras autoni ikinä.
- ajettavuus pääosin OK. Jossakin määrin auto on kuitenkin kriittinen rengasvalinnoille.
- rengasmelua on liikaa tämän hintaiseen autoon.
- kulkupuolta vähän piristettiin, minkä jälkeen OK.
- kaksoiskytkinvaihteisto ei täysin ideaalisesti toimi, samaa toki taitaa olla kaikilla merkeillä ja malleilla. Käytännössä kohennusvaraa vain liikkeellelähtötilanteissa, eli ykkös- ja peruutusvaihteilla.
- tilat minulle ok, eli kaikki mahtui mitä pitikin.
- eturoiskeläpät ovat naurettavaa pelleiyä, oikeanpuoleinen irtosi ja kiinnitettiin uudelleen neljästi.
- lisäpitkät tähän laitettiin kun alkuperäiset jäivät kantamaltaan vaatimattomiksi.
- neliveto toimii verrattoman hienosti!
- arvo laskee - euromääräisesti - melkoisen karseaa vauhtia, eli halpaa kyyti ei ole.
- keskikulutus asettui heti alussa 7,9 l lukemaan, jossa se melkein koko ajan pysyttelikin. Ihan loppusuoralla mentiin vähän alle. Pienin kulutuslukema taisi olla maantiellä 5,7 l tuollaisella 120 km matkalla. Kaupunkiajo ja reipas moottoritienopeus nostavat lukemia hurjasti.

Eli kyllä suositella voin.

Tuo arvon lasku mietityttää - nyt näyttäisi vihdoin olevan uusi Q5 - malli tulossa, vaikuttaa ensitietojen perusteella kiinnostavalta.

Ajelen yhä ensimmäisellä A6:lla, jo 4- vuotta täyttäneellä. Paras ja viattomin autoni tähän mennessä, siitä kiinnostus merkkiin jatkossakin. Arvon aleneminen on ehkä suurin miinus, joskin "karvalakki-versio" näyttää olevan siinä odotetusti hieman parempi kuin enemmän hilavitkuttimia tai suurempia koneita sisältävät kanssasisarensa. Multitronicia tulee myös ikävä, olen tykästynyt variaattoriin perinteisiin automaatteihin tai kaksoinkytkin- versioihin verrattuna. Vielä ei ole kuitenkaan vaihto ajankohtainen, joten ehtii katsella uuden Q5:n rauhassa...

kailinds

Vaihdoin juuri oman Q5:eni BMW 5-sarjalaiseen. Arvo putosi 3,5 vuodessa (73tkm ajettiin tuona aikana) 25tâ,¬. Aika huima pudotus oli. :'( Kuvaavaa oli se, että esim. Biliassa myyjä mietti ääneen, että pitäisikö tästä 3-litraisesta korvata enemmän kuin 2-litraisesta dieselistä... Onneksi ei kuitenkaan ollut TSI+DSG -yhdistelmä, sillä niitä ei monet liikkeistä edes ota vastaan vaihdossa.
Meidän perheen VAG-autot oli tässä, jatkossa ajellaan Münchenin ja Stuttgartin tuotteilla.



Ranssi

Lainaus käyttäjältä: kailinds - 18.08.16 - klo:12:45
Vaihdoin juuri oman Q5:eni BMW 5-sarjalaiseen. Arvo putosi 3,5 vuodessa (73tkm ajettiin tuona aikana) 25tâ,¬. Aika huima pudotus oli. :'( Kuvaavaa oli se, että esim. Biliassa myyjä mietti ääneen, että pitäisikö tästä 3-litraisesta korvata enemmän kuin 2-litraisesta dieselistä... Onneksi ei kuitenkaan ollut TSI+DSG -yhdistelmä, sillä niitä ei monet liikkeistä edes ota vastaan vaihdossa.
Meidän perheen VAG-autot oli tässä, jatkossa ajellaan Münchenin ja Stuttgartin tuotteilla.

Niin tyypillistä touhua, kun nimittäin katsoo käytettyjen pyyntejä, niin 3-litraiset ovat aivan omassa luokassaan. Siitä huolimatta arvon lasku on luultavasti selvästi maltillisempaa, kun laittaa kevyesti varustellun perusversion, mikä pätee tietysti yleisemminkin. Pitkäänhän käytetyt Q5:t ovat olleet todella kovissa pyynneissä ja arvo on säilynyt hyvin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.08.16 - klo:13:09
Pitkäänhän käytetyt Q5:t ovat olleet todella kovissa pyynneissä ja arvo on säilynyt hyvin.
Pyynti on kova, mutta hyvitys ei - joku vetää välistä  >:(

ile

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.08.16 - klo:13:09
Niin tyypillistä touhua, kun nimittäin katsoo käytettyjen pyyntejä, niin 3-litraiset ovat aivan omassa luokassaan. Siitä huolimatta arvon lasku on luultavasti selvästi maltillisempaa, kun laittaa kevyesti varustellun perusversion, mikä pätee tietysti yleisemminkin. Pitkäänhän käytetyt Q5:t ovat olleet todella kovissa pyynneissä ja arvo on säilynyt hyvin.

Aivan. Noin vuoden päivät pollailin A4/Q5 -linjaa isommalla dieselillä sopivasti ajettuna ja noita tuntui olevan erittäin nihkeästi tai pyynnit erittäin "ronskeja" (taas 150-200tkm+ ajetut olivat pitkäänkin myynnissä ja hinnoittelussa iso ero). Noin yleensäkin pihassa on ollut pari tuoreahkoa BMW:a kuten myös Audeja enkä ole huomannut mitään ihmeellistä hyvityshintojen suhteen. Toki kaikenlaista tarjousta on tullut vastaan.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: ile - 18.08.16 - klo:17:47
Aivan. Noin vuoden päivät pollailin A4/Q5 -linjaa isommalla dieselillä sopivasti ajettuna ja noita tuntui olevan erittäin nihkeästi tai pyynnit erittäin "ronskeja" (taas 150-200tkm+ ajetut olivat pitkäänkin myynnissä ja hinnoittelussa iso ero). Noin yleensäkin pihassa on ollut pari tuoreahkoa BMW:a kuten myös Audeja enkä ole huomannut mitään ihmeellistä hyvityshintojen suhteen. Toki kaikenlaista tarjousta on tullut vastaan.
Q5:ä on VV-auton myyjän mukaan myyty isommalla dieselillä äärimmäisen vähän uutena. Kun noille kysyntää olisi käytettynä, hinta pysyy korkealla. Kun omaani olin vaihtamassa, melkein tein kaupat kolmelitraisesta A6:sta, kun noita oli hyvinkin helposti löydettävissä. En ole asiaa tarkastanut, mutta olisikohan A6:ssa hintaero uutena 2-litraisen ja 3-litraisen välillä pienempi kuin Q5:ssä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy