Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan

Aloittaja rrrrrrr, 19.01.24 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

rrrrrrr

Sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan. Mittaristo käy sekunnin sadasosan pimeänä, moottorivikavalo käy myös pimeänä (EGR piuha otettu pois, vain 2kpl EGR koodeja löytyy. Ollut pitkään pois käytöstä), mutta ajovalot ja musiikki ei katkea. Tuntuisi siltä, että mittaristo tai ECU vain nyykähtää hetkellisesti. Tämä tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti moottorijarruttessa, välillä menee 200km ilman yhtäkään nyykähdystä ja välillä samalla välillä tämä tapahtuu 10 kertaa. Muutaman kerran on käynyt niin, että jos moottorijarrutuksen päätteeksi kun laitan kytkimen pohjaan niin auto sammuu kokonaan. Pari kertaa kun käynnistää niin käynnistyminen tapahtuu kierrokset 3000rpm ja kun kaasupoljinta koskettaa niin kierrokset palaa tyhjäkäynnille ja auto on taas ajettavissa.

Kaasuläppäkotelo putsattu ja sopeutettu, kampuran asentotunnistin (g28?) vaihdettu, akussa on ytyä ja laturikin tuntuisi toimivan hyvin, maadoituspisteet akun läheltä käyty läpi, moottorin takana oleva öljynerotinsysteemi (se pyöreä jossa on oranssi kalvo sisällä) on putsattu ja katsottu läpi... Lukijan kanssa käyty ajamassa, nyykähdyksen sattuessa myös lukija kyykkä joten nyykähdyshetken tapahtumia ei saada kirjattua... OBDeleven kertoi vain tuosta EGR:stä ja että 'mukavuusboksissa' olisi jotain häikkää. Tässä autossa ei ole muita mukavuuksia kuin keskuslukitus. Autoa ajettu kaksilla eri avaimilla, ei vaikutusta. Avaimia myös heiluteltu ajossa, eli tekisi mieli mutuilla, että ei johdu virtalukon pohjasta. Polttoainepumpun rele vaihdettu.

Tämä ongelma on ollut autossa n. 1500-2000km ja vika ei ole pahentunut. Viikon päästä pitäisi taas ajaa yhtä soittoa n. 300km ja takaisin :roll:

Ohessa GIF nyykähdyshetkestä
https://i.makeagif.com/media/1-14-2024/PuNdd8.gif

Jultsu

Jos akunkengät ja akun ja korin välinen maakaapeli on jo irroitettu, tarkistettu ja putsattu, seuraavaksi moottorin maadoitusjohto runkoon tarkastelun alle. Löytyikö akun päällä ne kuuluisat metalliliuskasulakkeet? Onko ne käyty läpi tarkasti ettei ole mikromurtumia?

Oliko rattimuovien alle kurkattu jo, ettei sinne ole mikään kyläseppä asennellut aikoinaan jotain omia ajonestovirityksiään?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 19.01.24 - klo:20:59Jos akunkengät ja akun ja korin välinen maakaapeli on jo irroitettu, tarkistettu ja putsattu, seuraavaksi moottorin maadoitusjohto runkoon tarkastelun alle. Löytyikö akun päällä ne kuuluisat metalliliuskasulakkeet? Onko ne käyty läpi tarkasti ettei ole mikromurtumia?

Oliko rattimuovien alle kurkattu jo, ettei sinne ole mikään kyläseppä asennellut aikoinaan jotain omia ajonestovirityksiään?

Kiitos vastauksesta. Akunkengät ja akun ja korin välinen maakaapeli on käyty läpi. Missä moottorin ja rungon välinen maatto sijaitsee?

Akun päällä olevat metalliliuskasulakkeet on silmämääräisesti katsottu ja niihin kiinnittyneet kaapelit käytetty irti ja putsattu. Voisin katsoa vielä tarkemmin ne metalliliuskat. Rattimuovien alle katsoin viimeksi tänään, kun vaihdoin releen. Omaan silmään kaikki näyttää hyvältä...

Jultsu

Maadoitus on varmaan pultattu kiinni moottorin ja vaihdelaatikon liitoksen nurkille, päällipuolelle, näissä ohjeissa ainakin löytyy sieltä:

https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_transmission/6-speed_manual_gearbox_02m_02y_all-wheel_drive/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./removing_and_installing_gearbox/removing_and_installing_gearbox_%28vehicles_with_4-cylinder_engine%29/removing/


Jos mittaristosta lähtisi pelkästään sähköt pois niin sen ei pitäisi vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään. Vastaavasti taas jos eculta lähtisi sähköt pois ei mittaristo pitäisi pimetä. Tämän takia noilla kahdella pitää olla jokin yhteinen tekijä, viallinen maadoitus tai joku rele joka ohjaa 12v jännitettä tjsp.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rrrrrrr

Huomenna pääsen tallille tutkimaan ja etsimään tuota maadoituskohtaa.

Täänään auto nyykähteli kymmenessä minuutissa yli 20 kertaa, sen jälkeen kun bussipysäkillä odotin virrattomana muutaman minuutin niin taas auto jaksoi 300km ilman isompia ongelmia. Tuo tiheä nyykähtely alkoi miltei heti käynnistyksen jälkeen, joten vähän tuntuisi vähän ajoneston ongelmalta. Mittaristo ei kyykännyt kuten tuossa aiemmassa gifissä vaan ei vaan vastannut enää kaasuun. Muutaman sekunnin päästä alkoi taas vastaamaan kaasuun. Sitten jos antoi auton sammua niin starttaamalla lähti heti ja toimi taas hetken. Pa-pumppu vaihdettu toissakesänä.

mruotz

Maadoituspiste on edestä katsottuna vaihdelaatikon ylimmän kiinnityspultin takana, about termarikotelon alla.

Onko se EGR laipattu kiinni vai pelkästään naru irti? Tarkista sen karan avauma (min, max, actual) arvot jos ei ole laipattu se lähtö imusarjalle kiinni.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 21.01.24 - klo:10:34Maadoituspiste on edestä katsottuna vaihdelaatikon ylimmän kiinnityspultin takana, about termarikotelon alla.

Onko se EGR laipattu kiinni vai pelkästään naru irti? Tarkista sen karan avauma (min, max, actual) arvot jos ei ole laipattu se lähtö imusarjalle kiinni.

EGR tukittu metalliläpyskällä ja piuha otettu irti. Heti kun laittaa piuhan kiinni niin alkaa humppaamaan ja valoja tulee lisää tauluun.

Maadoituspiste paikannettu (kiitos avusta) ja koko kaapelin otin irti (akku - runko - moottori) sekä putsasin kaikki pinnat, joissa oli korroosiota. 30min testilenkin aikana sammui kerran ja käynnistyi heti uudestaan moottorijarruttaessa. Alkaa ideat loppua

mruotz

Minun veikkaus on se että imusarjan alipaineet menee perssiilleen ja ecu vetää vikatilaan = katkee laulu. Kunnes taas toimii. Ollut aika monta samanlaista potilasta nyt tässä viimeaikoina itsellä työnalla. Ja aina syynä ollut se että imusarjan alipaineet karkaa ohi rangen ja soppa on valmis.

Mitä sen auton imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on ?

Minä tekisin niin että heittäisin sen EGR laipan huitun kuuseen, laittaisin toimivan EGR:n + sopeutukset sun muut ja sit alkaisin tutkimaan tarkemmin
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 21.01.24 - klo:19:36Minun veikkaus on se että imusarjan alipaineet menee perssiilleen ja ecu vetää vikatilaan = katkee laulu. Kunnes taas toimii. Ollut aika monta samanlaista potilasta nyt tässä viimeaikoina itsellä työnalla. Ja aina syynä ollut se että imusarjan alipaineet karkaa ohi rangen ja soppa on valmis.

Mitä sen auton imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on ?

Minä tekisin niin että heittäisin sen EGR laipan huitun kuuseen, laittaisin toimivan EGR:n + sopeutukset sun muut ja sit alkaisin tutkimaan tarkemmin

Käyn tänään hakemassa romuautosta EGR ja kaasuläppäkotelon. Huomasin myös, että jarrutehostimelta lähtevässä letkussa on halkeama, vaihdan senkin viikonloppuna. Voiko tämä kaikki johtua ihan vaan siitä?

mruotz

Jos se letku (putki) vuotaa niin se tarkoittaa sitä että imusarjan alipaineet laskee, joka taasen tarkoittaa sitä että sopivasti tullen se ECU sanoo stop ja laulu loppuu siihen. En tosin ole vielä nähnyt niin paljon vuotavaa että sammuu ajossa mutta on siis mahdollista jos se vuotaa ihan sikana.

EGR ja kaasuläppä pitää sitten sopeuttaa vaihdon jälkeen.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Juzu84

Kampiakselin asentotunnistinhan se siellä oireilee. Ei jätä vikakoodia itsestään. Tuon sun giffin avulla tuli varmuus asiaan.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 22.01.24 - klo:17:51Jos se letku (putki) vuotaa niin se tarkoittaa sitä että imusarjan alipaineet laskee, joka taasen tarkoittaa sitä että sopivasti tullen se ECU sanoo stop ja laulu loppuu siihen. En tosin ole vielä nähnyt niin paljon vuotavaa että sammuu ajossa mutta on siis mahdollista jos se vuotaa ihan sikana.

EGR ja kaasuläppä pitää sitten sopeuttaa vaihdon jälkeen.

Kaasuläppä vaihdettu ja sopeutettu. Noin 50km ajettu sen jälkeen, ei oireita. En kuitenkaan vielä juhli, sillä välillä menee parisataa kilometriä ilman oireita...

Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 24.01.24 - klo:18:40Kampiakselin asentotunnistinhan se siellä oireilee. Ei jätä vikakoodia itsestään. Tuon sun giffin avulla tuli varmuus asiaan.

On vaihdettu, ei vaikutusta

mruotz

Katoitko sattumalta sen vanha kaasuläppäkotelon avauma arvoja (mvb 60) ennen kuin vaihdoit? (mielenkiinnosta kyselen).

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Jultsu

Tuo aloitusviestin gif jäi tähän asti huomaamatta, nyt vasta katsoin.

Sanoit että mittaristo käy sadasosan ajan pimeänä, giffistä sitä ei kuitenkaan näe, sammuuko siinä siis kuitenkin taustavalot hetkeksi? Mutta muutoin kello/kilometrit pysyy päällä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 05.02.24 - klo:09:17Katoitko sattumalta sen vanha kaasuläppäkotelon avauma arvoja (mvb 60) ennen kuin vaihdoit? (mielenkiinnosta kyselen).



En katsonut, mutta jos ei oireile tällä uudella kaasuläpällä niin voin kyllä kokeeksi laittaa vanhan kiinni ja katsoa avauma arvoja jos kiinnostaa tietää

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 05.02.24 - klo:11:09Tuo aloitusviestin gif jäi tähän asti huomaamatta, nyt vasta katsoin.

Sanoit että mittaristo käy sadasosan ajan pimeänä, giffistä sitä ei kuitenkaan näe, sammuuko siinä siis kuitenkin taustavalot hetkeksi? Mutta muutoin kello/kilometrit pysyy päällä?

Hyvä huomio, oma sanavalinta on väärä. Taustavalot, kello sekä kilometrit pysyy päällä, moottorin vikavalo välähtää ja hetki välähdyksestä herjaa "emissions workshop" (vanha EGR-koodi)

Jultsu

#15
Oliko näissä ECU tuulilasin alla sadeveden ja lehtimultapaskan kanssa? Onko sinne kurkattu jo?

Joku voisi myös kommentoida tuohon potentiaaliseen ajoneston ongelmaan, voiko tuo hetkellinen väyläkatkos aiheuttaa moottorin sammumiskäskyn? Itse oletin että tuo lupa käymiselle tarkistetaan vain käyntiinlähdön yhteydessä ja sen jälkeen sirun voisi nakata jorpakkoon (tai väyläyhteyden mittariston ajonestomoduulilta katkoa eculle, ts. jos mittaristossa vika jonka vuoksi väyläyhteys pätkii randomilla)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 05.02.24 - klo:15:59Oliko näissä ECU tuulilasin alla sadeveden ja lehtimultapaskan kanssa? Onko sinne kurkattu jo?

Joku voisi myös kommentoida tuohon potentiaaliseen ajoneston ongelmaan, voiko tuo hetkellinen väyläkatkos aiheuttaa moottorin sammumiskäskyn? Itse oletin että tuo lupa käymiselle tarkistetaan vain käyntiinlähdön yhteydessä ja sen jälkeen sirun voisi nakata jorpakkoon (tai väyläyhteyden mittariston ajonestomoduulilta katkoa eculle, ts. jos mittaristossa vika jonka vuoksi väyläyhteys pätkii randomilla)

On kurkattu. Lehteä yms. oli vähän, liekkö kainaloihin sieltä valunut kun kainaloissa oli reippaasti.

Jultsu

Joo, tarkoitin siis että onko ecusta käytetty kaapelit irti, tarkistettu että siellä kaikki ok, myös kaapelien kunto ettei ole rispaumia tai murtumia
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Volkswagen

Omistin muutama vuosi sitten perheen kakkosautona -04 Variantin BCB koneella ja se sammuili myös ajosta välillä. Oireet alkoivat akun vaihdon jälkeen jota aluksi en osannut yhdistää, ja kaiken maailman kaasuläppien ym. antureiden vaihtojen ja puhdistusten sekä kaapeleiden tarkastuksen jälkeen vika olikin kuitenkin omassa pihiydessä. Olin ostanut halpis merkin akun jonka miinusnapa oli hiuksenhienosti ohuempi kuin mitä akunkengän kireimmilleen sai kiinni. Tarkemmin kun otti kengästä kiinni ja heilutteli niin sehän pyörikin navan ympärillä vaikka oli kireimmillään. Siihen patentti väliin metalliliuskoista ja alkoi toimimaan eikä oireillut sen jälkeen. Siinä tulikin sitten oppirahoja makseltua vaan ei auto ainakaan huonommaksi mennyt.

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 05.02.24 - klo:18:33Joo, tarkoitin siis että onko ecusta käytetty kaapelit irti, tarkistettu että siellä kaikki ok, myös kaapelien kunto ettei ole rispaumia tai murtumia

Kaapeleita ei käytetty irti, ulkoisesti kaikki näytti olevan OK, ei siis uinut missään liejussa tms.

Lainaus käyttäjältä: Volkswagen - 06.02.24 - klo:05:28Omistin muutama vuosi sitten perheen kakkosautona -04 Variantin BCB koneella ja se sammuili myös ajosta välillä. Oireet alkoivat akun vaihdon jälkeen jota aluksi en osannut yhdistää, ja kaiken maailman kaasuläppien ym. antureiden vaihtojen ja puhdistusten sekä kaapeleiden tarkastuksen jälkeen vika olikin kuitenkin omassa pihiydessä. Olin ostanut halpis merkin akun jonka miinusnapa oli hiuksenhienosti ohuempi kuin mitä akunkengän kireimmilleen sai kiinni. Tarkemmin kun otti kengästä kiinni ja heilutteli niin sehän pyörikin navan ympärillä vaikka oli kireimmillään. Siihen patentti väliin metalliliuskoista ja alkoi toimimaan eikä oireillut sen jälkeen. Siinä tulikin sitten oppirahoja makseltua vaan ei auto ainakaan huonommaksi mennyt.

Mielenkiintoista, tarkastin navat omasta akusta ja molemmat kengät on tiukasti kiinni eikä sisäpuolella näkynyt korroosiota jne.

Oireet ovat jatkuneet kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen. Välillä mittaristo tekee GIFin kaltaisen nyykähdyksen ja välillä sammuu, käynnistyy kuitenkin heti kun kytkimen nostaa vauhdissa. Yleensö oireilee motarin jälkeen rampissa moottorijarruttaessa. Pitäisköhän päästää jo pappa eläkkeelle

mruotz

Onko se EGR käytössä? Imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on mitä mbaria?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

VW-FP

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 21.01.24 - klo:19:36Minun veikkaus on se että imusarjan alipaineet menee perssiilleen ja ecu vetää vikatilaan = katkee laulu. Kunnes taas toimii. Ollut aika monta samanlaista potilasta nyt tässä viimeaikoina itsellä työnalla. Ja aina syynä ollut se että imusarjan alipaineet karkaa ohi rangen ja soppa on valmis.

Mitä sen auton imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on ?

Minä tekisin niin että heittäisin sen EGR laipan huitun kuuseen, laittaisin toimivan EGR:n + sopeutukset sun muut ja sit alkaisin tutkimaan tarkemmin
Mistä näistä yleensä on se vika löytynyt,jos on vetänyt imusarjan alipaineet persiilleen?

mruotz

EGR ja alipaineletkut. Imusarja hyvin harvoin vuotaa. Semmoisen kuitenkin nähnyt missä ollut halkeama 3/4 pytyn välissä.
Myös vuotava imuventtiili tekee tuota.

Täysin kunnossa olevan auton alipaineet (lämpösenä) on 280/285mbar pintaan. Kaikki siitä ylöspäin on vuoto jossain.
350mbar kohdalla tuon huomaa tärinä auton sisällä. Tällöin vuoto on jo aika kova jossain.

Jokunen hetki oli potilas missä alipaineet oli 380/400mbar - syynä oli vuotava venttiili imupuolella. Autolla ei pystynyt juuri ajamaan kun ajossa meni vikatilaan. Uudelleen käynnistys auttoi hetken.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 10.02.24 - klo:11:06Onko se EGR käytössä? Imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on mitä mbaria?

EGR edelleen tulpattuna ja ilman piuhaa. Ollut jo pitkän aikaa. Imusarjan alipainemittaria minulla ei ole, mutta kyselen jos sattuisi lähipiiristä löytymään.

Delphi antoi kaasuläpän arvoiksi:

Kaasun avautuminen 6%
Kaasun avautuminen 94%
Sovituksen vaiheet 12,0
Sovitus OK!

mruotz

Delphillä saa alipaineet, mittalohko 03. Onko toi 6% tyhjäkäynnillä vai moottori sammutettuna?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

6% oli sammutettuna. Eihän tämä hyvältä näytä

Käyntinopeussignaali 923
Imisarjan paine 483,84
Kaasun avautuminen (tunnistin 1) 3,5
Sytytysajoitus -2,0

Tämä tosiaan tyhjäkäynnillä ja kevyt lämmittelylenkki tehtynä. Tyhjäkäynnillä ei laske alle 450mbar.

mruotz

Oho.. aika mettässä arvot. Vuotoa on ja paljon. Eipä ihme että vetää vikatilaan.
Luulis jo koppi tärisevän noilla arvoilla.

Nyt sitten etsimään vuotokohtaa. Imusarja, egr putki, kaasuläpän kiinnitys, alipaineletkut.. viimeisenä oljenkortena imuventtiili(t).

Tuo käyntinopeus on aika korkea, onko se kokoajan tuollainen? Vaikka kone ois lämmin?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 16.02.24 - klo:22:38Oho.. aika mettässä arvot. Vuotoa on ja paljon. Eipä ihme että vetää vikatilaan.
Luulis jo koppi tärisevän noilla arvoilla.

Nyt sitten etsimään vuotokohtaa. Imusarja, egr putki, kaasuläpän kiinnitys, alipaineletkut.. viimeisenä oljenkortena imuventtiili(t).

Tuo käyntinopeus on aika korkea, onko se kokoajan tuollainen? Vaikka kone ois lämmin?

Koppi ei tärise oman arvion mukaan tyhjäkäynnillä tai ajaessa mitenkään erityisesti, tällainen se on mielestäni aina ollut (eli nelisen vuotta). Nyt taas menty ~150km ilman yhtäkään nyykähdystä tai oiretta. Tyhjäkäynti laskee ehkä 800 kieppeille kun ilmastoinnin laittaa pois päältä, muutoin se on n. 900. Voisiko pidempi lenkki, siis oikeasti kuumaksi ajettu kone antaa erilaisia arvoja? Eiliset arvot on mitattu niin, että kone just just pääsi 90°C.

mruotz

Kun lämmöt mittariston mukaan on 90C niin alipaineet ehjässä koneessa on 280/285mbar pintaan. Kylmällä koneella kun rikastus on päällä niin alipaineet on siellä 350 pintaan, tästä ne laskee sitten pikkuhiljaa tuonne 280/285mbar pintaan.

Jossain siellä on vuoto ja kova onkin. Kiekat lämpöisellä koneella  on normaalisti siellä n. 700 pintaan tyhjäkäynnillä. Siksi nuo hieman silmään pistikin. AC päällä 850rpm. Nämä mitattu nyt 4:stä eri BCB autosta ja kaikissa on samat arvot. Erikseen oon mitannut n.10 eri BCB/AZD auton alipaineet ja kaikissa ne on tuolla hujakoilla kun auto on ehjä eikä vuotoja ole.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

rrrrrrr

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 17.02.24 - klo:16:54Kun lämmöt mittariston mukaan on 90C niin alipaineet ehjässä koneessa on 280/285mbar pintaan. Kylmällä koneella kun rikastus on päällä niin alipaineet on siellä 350 pintaan, tästä ne laskee sitten pikkuhiljaa tuonne 280/285mbar pintaan.

Jossain siellä on vuoto ja kova onkin. Kiekat lämpöisellä koneella  on normaalisti siellä n. 700 pintaan tyhjäkäynnillä. Siksi nuo hieman silmään pistikin. AC päällä 850rpm. Nämä mitattu nyt 4:stä eri BCB autosta ja kaikissa on samat arvot. Erikseen oon mitannut n.10 eri BCB/AZD auton alipaineet ja kaikissa ne on tuolla hujakoilla kun auto on ehjä eikä vuotoja ole.

Kiitos. Työt haittaa harrastuksia mutta jahka kerkiän niin alan selvittämään missä vuoto on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy