Kaksoismassavp ranskalaisittain DMF DVA Valeo VBlade

Aloittaja Skeida-Bob, 11.12.19 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

Skeida-Bob

Eihän tuo ihan uusi enää ole, mutta onko kukaan törmännyt livenä tai kuullut käyttökokemuksia? Videolla idea näyttää hiukan vakuuttavammalta kuin lähinnä naurettava "perinteinen" kierrejousihässäkkä josta jää jäljelle jyrinää kolinaa ja jopa silppua loppuvaiheissa.

https://www.youtube.com/watch?v=Q61diYN6FOI
jo läks pazka pihasta.

Saltti

#1
Tuo Valeon yksimassavauhtipyörä on se perinteinen vauhtipyörä. Ja kytkinlevyssä on perinteisesti olleet jouset, joskin pienemmät.
Tuo kaksoismassavauhtipyörä on uusi keksintö jostain 1900-luvun loppuvuosilta. Kaksoismassavauhtipyörän värinänvaimennus perustuu myös jousiin, mutta resonanssien välttämiseksi tarvitaan myös jonkinverran kitkavaimennusta, mikä tarkoittaa että kaksoismassavauhtipyörä on kuluva osa. Yksimassavauhtipyörän etu on korjattaessa se, että tarvitsee vaihtaa vain kytkinlevy. Ilmeisesti kaksoismassan värähtelyvaimennus on parempi, koska siihen on siirrytty. Video https://www.youtube.com/watch?v=GUm4U48V_C8
Kuten videolla sanotaan, menee kaksoismassavauhtipyörä käynnistysvaiheessa resonanssikohtansa (300-600 r/min) läpi, eli jousien painumat ovat hetkellisesti suuret.
Sportsvan 1,6 TDI vm. 2019 manuaali

Emil

Kaksoismassa vauhtipyörällä haetaan kierrosherkkyyttä, koska se voi rakenteensa vuoksi olla kevyempi kuin perinteinen kiinteä vauhtipyörä. Ja kai sillä keveydellä saadaan hieman polttoaineen säästöäkin aikaan.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 11.12.19 - klo:10:02
Eihän tuo ihan uusi enää ole, mutta onko kukaan törmännyt livenä tai kuullut käyttökokemuksia? Videolla idea näyttää hiukan vakuuttavammalta kuin lähinnä naurettava "perinteinen" kierrejousihässäkkä josta jää jäljelle jyrinää kolinaa ja jopa silppua loppuvaiheissa.

https://www.youtube.com/watch?v=Q61diYN6FOI

Videon perusteella toivotan onnea ja menestystä ensimmäisten yksilöiden ylittäessä 100tkm ja auton takuuaika ummessa. Tulee taas virhevastuuasiat tutuksi...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

janike

Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.12.19 - klo:13:43
Kaksoismassa vauhtipyörällä haetaan kierrosherkkyyttä, koska se voi rakenteensa vuoksi olla kevyempi kuin perinteinen kiinteä vauhtipyörä. Ja kai sillä keveydellä saadaan hieman polttoaineen säästöäkin aikaan.

Mihinhän tämmöinen perustuu  ???
Näi se o.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy