Käyttöautoa 3C Passatin tilalle

Aloittaja Furi, 15.11.19 - klo:09:19

« edellinen - seuraava »

Furi

BXE-koneinen Paskattini tuli nimensä veroiseksi ja asennutti itseensä uuden kurkistusaukon lohkoon. Tarve uudelle ei ole akuutti, mutta ajankohtainen jossain vaiheessa. Olen katsellut nettiauton puhki ja muutama mielenkiintoinen yksilö tullut vastaankin, mutta ajatuksia ja pelkoja luotettavuudesta herää aina, kun malleista alkaa selvittämään taustoja. 1.9tdi Passatissa tosiaan oli sen 325tkm taulussa ja lopetti yhteistyön.

Vaatimuksia, joilla autoa etsin: Diesel (n.25tkm ajoa vuodessa), farkku (2 alle 5v lasta), max. 200tkm. Hintaluokka alle 13k,
Varusteita: Hyvät penkit (esim. sportit/comfortit tms), lämmitysvermeet, bluetooth hf, vakkari.

Itselle mielenkiintoisia: RS Octavia, MB W204/W211, BMW E91/E61

Mitä muita pitäisi/kannattaisi katsoa? Insignia?? Lisättäköön vielä, että esim. kilsat ei ole kiveen hakattu, kunhan luotettavuus on kohdillaan, sillä autolla on tarkoitus ajaa mahdollisimman pitkään tällä kertaa.  ;)

b1mpo

Tuosta listasta en itse ehkä ottaisi tuohon rahaan yhtäkään, jos autoa pidempään pitäisin. Tuo on hankala hintaluokka löytää hyvä yksilö, joka olisi pitkäikäinen ja kohtuuhintainen ylläpitää. Just kattelin tuon ikäisiä järkeviä käyttöautoja ja vaikeaa oli löytää hyvä. Jostain pitää tinkiä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Furi

Näinhän se taitaa olla, kymmenvuotiaita autoja on monenkuntoista ja se oikeasti hyvä pitäisi löytää. Paras olisi ostaa 2-3 vuotta vanha, jossa suurin hinnanpudotus on tapahtunut ja rahoitukset pystyy antamaan isoa loppuerää.

Mites tuollainen III-korinen V70 pikkudieselillä?

Taikka Subarun Legacy/Outback/Forester? Onko se boxerdieseli mistään kotoisin? Nuohan olisi nelivetoja.

Jultsu

Itse en subarun dieselmoottoreista ole kuullut juuri mitään kehuja.

Onko kaasu käyttövoimana täysin poissuljettu?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

b1mpo

Subarun diesel on ominaisuuksiiltaan melko hyvä, mutta murheita melko paljon ja kalliita sellaisia. Naapurilla ja työkaverilla ollut. Ehkä volvo v70 vois olla hyvä tai mondeo. Dieselinä nuo tottakai.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Furi - 16.11.19 - klo:15:14
Näinhän se taitaa olla, kymmenvuotiaita autoja on monenkuntoista ja se oikeasti hyvä pitäisi löytää. Paras olisi ostaa 2-3 vuotta vanha, jossa suurin hinnanpudotus on tapahtunut ja rahoitukset pystyy antamaan isoa loppuerää.

Mites tuollainen III-korinen V70 pikkudieselillä?

Taikka Subarun Legacy/Outback/Forester? Onko se boxerdieseli mistään kotoisin? Nuohan olisi nelivetoja.

Kysyttiin pojalle isohkosta yleishuollosta sen pomolta, millainen moottori S40/V50 olisi hyvä valinta. Pikkudieselistä kommentti kuului, että paljon ajettua kannattaa välttää (ja tähän ehkä 1.8i olisi muuten sopivin, 2.4 kyllä kulkee ja sen huomaa tankilla). Olen itse ajanut edellisen kerran autoa vaihtaessani  V70 autom. juurikin 1.6TDi / 115hv (?) pannulla. No, kyllähän sen automaatinkin sai lappu lattiassa liikkumaan. Suurin ero omaan 3C klonkswageniini oli jonkinlainen "laivamaisuus" ajaessa - kääntyy kuin laiva ja menee kuin laiva. Koeajon jälkeen oma 1.9 TDi  tuntui herkältä ja pirteältä ajaa. Volvon manuaaliaskia taas poika piti raskaana autokoulun jäljiltä vs. oma B7. Makuasioita, itse kyllä ottaisin noin painavaan farkkuun 2.0 D3 moottorin.  ::)
Yritetään pärjätä.

Furi

En kyllä kaasuautoa ole ajatellut, valinnanvara taitaa olla aika rajallinen vrt. dieseliin. Taitaa se Subarukin olla vähän

Itselläni oli ennen Passattia II-korinen bensa V70, ja olihan se aika ruotsinlaiva ketteryydeltään. Sikäli mukavaa sitä oli ajaa pitkää siivua, mutta kulutus oli päätä huimaava. Mondeota ei ole ollut, kumpaa siitä katselisi ennemmin, 1.6 vai 2.0? Onko padat samoja kuin Volvoissa?

Miten paljon ajettu on paljon ajettu? Esim. 5-pyttysiä on alle 10k, hintaan aika lailla ja melkein kaikilla ajettu vähintään 300tkm. Neloskoneita saakin jo lähelle 200tkm ajettuja. Tulevassa autossani se luotettavuusaspekti tulee näyttämään suurinta roolia, eli mitkään kuluvat puslat ja kumityynyt ei tuota itselle harmia vaihtotyössä.

Sitten on aina mahdollista pitäytyä konsernissa, ja katsoa jokin sopivasti ajettu 2.0tdi commonrail koneella.

Tuskallista tämä seuraavan auton etsintä.

b1mpo

Volvo voisi olla varma valinta "isolohkolla". Aika vähävikaisia olleet, mitä työkavereilla ollut. Iso vero vain niissäkin, kuten eemeleissäkin. Tietysti joku perus 2.0tdi vois olla hyvä myöskin. Mielestäni parhaita ajotuntumalleen on nää vakkilaiset ja siksi ite tullut näissä pysyttyä. Eikä kalliita vikojakaan ole tullut vastaan, kun tarkkaan katsonut mitä ostaa. Eikö kia/hyny ole myöskin kohtuullisen luotettavia olleet, muuta en niistä viitsi sanoa.  ;D

Ps. Alkupään b8 audeja 2.0tdi koneella välttelisin. Tarkkoja vuosimalleja ei ole antaa, mutta cr pumppuja mennyt niistä. Joku voi tietää enemmän aiheesta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nupe

Bemareista jättäisin N-sarjan dieselkoneet kokonaan väliin (jakoketjumurheet, joista 6-pyttyinenkään ei ole vapaa), etenkin neloskoneet. Ja niissä kun se ketju vaihtui vielä moottorin takaosaan = paskamainen vaihtourakka, jos ei sitten kone mene atomeiksi ketjun pettäessä. BMW kehityksen huippu oli viimeiset M57N -kuutoskoneet 2004-2006, mieluiten vielä rauta- eikä tuoreemmalla alumiinilohkolla (taisi olla M57N2 jo alumiinilohkolla?). Niissä jakoketjua (edes alempaa) ei tarvitse alle puolen miljoonan km miettiä. Niistä sitten mentiin ainakin kestävyydessä vain alaspäin.

Ja jos automaattia haluaa, niin vanhemmissa bemareissa taisi olla GM:n laatikko, joka on heikko tekele toisin kuin ZF:n manuaali.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

vwmies

Ottaa vaikka muutaman 2010-luvun TM ylemmän keskiluokan lehden vertailunumeron ja perehtyy siihen. Sitten googlaa 2 mieluisimman tyyppiviat ja käy myös ko. merkkien foorumia lävitse. Nyt kun lukee ketjun läpi, niin ehkä se valinta ei silti niiiin helppoa ole.
Volvothan ei nykyään naapurituonnin ansiosta ole käytettynä kalliita.
Ocu voi muuten käytettynä olla yllättävästi Passatin hintainen. RäSät ovat varmaan aika yksilöitä, miten ajettu ja huollettu. Niistäkin on jossain vaihtoautoketjussa uuden vähemmän onnellisen juuri ostaneen tarinaa. No, ne huollot ja ajallaan.
Veljellä oli varsin harmiton Mk III TDCi Mondeo, mutta sehän on tässä liian vanha malli. Onko Mk IV 2008 - sitten disukana (ei 1.8D) laadukas, siitä voisi joku omistanut kertoa muutaman rivin verran. Sitten kun se helmi löytyy, niin tarkistaa onko ok ja kaupoille.  ;)
Yritetään pärjätä.

Furi

Kiitos neuvoista ja vinkeistä!

Monen monta foorumia vilkuillut ja useasta on paistanut samaa henkeä: pikkudieselit heikkoja, isot vähemmän heikkoja. Esim. juurikin nuo Volvo/Ford 4-syl vs 5-syl. Taitaa olla keskimäärin turvallisempaa maksaa litra dieseliä satasella ja 150, veroa vuodessa enemmän ja nauttia tehosta ja luotettavuudesta. Taitaa olla myös turvallisempi vilkuilla esim. Audin 2.7/3.0 koneella olevia, kuin 2.0.

Noissa TM testeissä on keskitytty aikatavalla juurikin noihin perusmoottoreihin, mutta hyvin ne käsittelee autoja ja vertailee toisiinsa.

vwmies

Noilla kannattaa mennä lumihangessa eteenpäin. Yleisesti isot moottorit ja askit niiden parina lienevät huollettuna kestävämpiä.
Aikoinaan V6 disukan jakohihnan vaihto maksoi maltaita ja mansikoita (reilusti >1000,), sen vaihtoaika ja hinta on hyvä selvittää.  ???
Yritetään pärjätä.

Nupe

Entä joku 3v ikäinen Seat Leon farmari 1,6 dieselillä ja manuaalilla?

1.6 TDI:ssä oli EGR-murheita jossakin välissä, mutta oliko ne ainakin 2017 mallivuoden moottoripolvessa jo korjattu? Ja eikö 1.6 TDI ainakin manuaalissa ole harvinaisuus eli kiinteä vauhtipyörä = ei DMF eli kaksoismassapyörän murheita. Enemmän ajetussa voi sitten tulla hiukkaspöntön haasteet vastaan, mutta niin ne tulee isommissakin disukoissa joissa moinen on (mikäli sitä ei sitten ole ns. suolistettu).

Rajusti tinkaamalla voisi moinen mennä budjettiin.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

b1mpo

VAG:n 1.6 diisselit -13 jälkeen(uusi sukupolvi) on melko hyviä valintoja manuaalin kanssa. Mitään suurempia murheita niissä ei ole. Yhtälailla 2.0 140/150hv diisselit on päteviä, jos voimalle on enempi tarvetta. EGR ei ole näissä enää ongelma.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

axe

miksi pitäis olla diesel? Ota bensa-auto niin jää pois webaston,akun,kytkimen ja nokkahihnan dieselsuodattimenvaihtoviikot + dieselverot ja paleltumisvammat. Itselläni 3c passat diesel vaihtui bensamondeoon ,toistaiseksi (85tkm ajot) normihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut mitään ylimääräistä kuten niveliä tms.  vaihdella.Liekö erikois yksilö vai miksi ei oo mitää hajonnu 8)
koneeksi jos nyt ostaisin ottaisin 1,6t tai 2,0t. Itselläni on 2,0 vapaastihengittelevä mutta on tosi laiska.... ¨



b1mpo

Lainaus käyttäjältä: axe - 17.11.19 - klo:15:53
miksi pitäis olla diesel? Ota bensa-auto niin jää pois webaston,akun,kytkimen ja nokkahihnan dieselsuodattimenvaihtoviikot + dieselverot ja paleltumisvammat. Itselläni 3c passat diesel vaihtui bensamondeoon ,toistaiseksi (85tkm ajot) normihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut mitään ylimääräistä kuten niveliä tms.  vaihdella.Liekö erikois yksilö vai miksi ei oo mitää hajonnu 8)
koneeksi jos nyt ostaisin ottaisin 1,6t tai 2,0t. Itselläni on 2,0 vapaastihengittelevä mutta on tosi laiska.... ¨
Ottaen hintaluokan huomioon, luotettavampana itse ainakin pidän dieseliä. Jos kokoluokka olisi pienempi, niin siihen voisi mahtua ibiza 1.0tsi, joka on varsin pätevä arkipeli farkkuna ja luotettavuuskin hyvä. Webasto kestää hyvin +200tkm oikein käytettynä ja sen jälkeen kiertovesipumpun vaihdolla selviää taas pitkälle. Nykybensoissa ja dieseleissä on sama hihnanvaihtoväli. Dieseleillä(vag ja monet muut) tarkenee aivan hyvin, kun nokkaa hiukan suojaa. Akkukin kestää aivan yhtä hyvin molemmissa, kunhan pitää huolen, ettei liian tyhjänä pidä sitä. Dieselsuodattimen vaihtokaan ei vakkilaisiin ole kummonen homma, vaikka tekisi joka syksy. Riittää 60-90tkm vaihtovälikin näissä, jos ei ihan lapissa asu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ram1

On niitä muitakin autoja kuin tsi koneisia. Haussa oli perheauto varusteilla, niin Mazda 6:n saa tossa hintaluokassa hyvillä varusteilla ja kilsoilla. Vikoja saa hakemalla hakea ja japsiksi kohtuukiva ajaa. 2l bensa jaksaa kulkea, ja matkakulutus ok. Eipä kai ne disutkaan pahoja. Insigniakin ok disuna. Bensakoneet ei häävejä. Näistä autoista on hyviä kokemuksia lähipiirissä, eikä nyt saman hintaluokan vageille häviä ainakaan. Opelin agr penkit huiput. Juu ei mätäne enää noi uudemmat matukat. Ainakin kandee käydä kokeilemassa. Täällä se paha tapa, että kehutaan omia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Furi

Lainaus käyttäjältä: axe - 17.11.19 - klo:15:53
miksi pitäis olla diesel? Ota bensa-auto niin jää pois webaston,akun,kytkimen ja nokkahihnan dieselsuodattimenvaihtoviikot + dieselverot ja paleltumisvammat. Itselläni 3c passat diesel vaihtui bensamondeoon ,toistaiseksi (85tkm ajot) normihuoltojen lisäksi ei ole tarvinnut mitään ylimääräistä kuten niveliä tms.  vaihdella.Liekö erikois yksilö vai miksi ei oo mitää hajonnu 8)
koneeksi jos nyt ostaisin ottaisin 1,6t tai 2,0t. Itselläni on 2,0 vapaastihengittelevä mutta on tosi laiska.... ¨


Kyllähän noita samoja huoltoja ja ongelmia on bensavehkeissäkin, en oikein ymmärrä tuota.

Ja tosiaan diesel sen takia kun kilometrien ja ajon luonteen vuoksi toimii paremmin. Ajelin ennen Passattia n. 15tkm vuodessa 2000-luvun bensafarkulla ja ne vuodet oli kalliimpia kuin viime vuosi. Toki nykyajan bensakoneet on vähäruokaisia, mutta niistä puuttuu se Dieselin vääntö. :)

ram1: Noita japanilaisia en ole koskaan katsellut ”sillä silmällä”, syytä en tiedä. Samoin kuin ranskalaisiakaan. Vaimolle haettiin 1,5kk sitten uutta menopeliä ja toiveissa oli hybridi. Käytiin koeajamassa pari CT200 ja Aurista. Kotiin mentiin kuitenkin tuolla A3 1.6tdi:llä.

Insigniasta olen kuullut hyvää, ja siitä vihjaisinkin tuossa aloituksessani. Täytyy köydä sitäkin kokeilemassa.

ram1

Matulan ohjaus huomattavasti parempi kuin Toitsujen. Broidilla oli vuosikaudet 163hp disuinkku ja ainoa tyyppis oli jumiivat takajarrut. Auto painaa ku panssarivaunu niin toi tehokkaampi mylly parempi, niin kulutus matkassa melko pientä. Ehdottomasti kandee katsoa, että xenonit ja agr penkit. Ne on molemmat huippuluokkaa. Manuaalilla aluksi kytkin outo ja sammahtaa helposti kun disussa ei mitään eloa ennen turboa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

SIN

Kyllähän nyt on totaaliset ostajan markkinat käytetyissä dieseleissä. Ei luulisi olevan hankala löytää. 300tkm ajetussa on jo tyyppiviatkin korjattu eikä maksa juuri mitään.

9987

Hyvät markkinat ainakin kun ostaa riittävän edullisen auton ja jossa tehty esim kytkinremontti, jakopää lähiaikoina. Jos hakee oikeasti edullisia kilometrejä.

Furi

Lainaus käyttäjältä: SIN - 18.11.19 - klo:14:39
Kyllähän nyt on totaaliset ostajan markkinat käytetyissä dieseleissä. Ei luulisi olevan hankala löytää. 300tkm ajetussa on jo tyyppiviatkin korjattu eikä maksa juuri mitään.

Toki, valinnanvaraa on. Tahdon vain löytää sen oikean pitoauton tällä kertaa, koska edellinen kesti vähän huonosti...

SIN

Mikä sen hajotti?  Tiedän bxenkin paljon ajettuna vaikkei taida paras 1.9tdi versio ollakaan. Jos ostaa samanlaisen entinen jäisi varaosiksi..

Furi

Lainaus käyttäjältä: SIN - 18.11.19 - klo:16:52
Mikä sen hajotti?  Tiedän bxenkin paljon ajettuna vaikkei taida paras 1.9tdi versio ollakaan. Jos ostaa samanlaisen entinen jäisi varaosiksi..

Jaa-a, enpä pysty sanomaan mikä hajotuksen aiheutti. Tasasesta 100kmh nopeudesta kolahti, tunnin verran olin siihen asti ajanut rauhallista maantienopeutta. Lohkoon reikä, 1-sylinterin mäntä ja kanki kadonneet ja öljypohja halki. Ei kuitenkaan leikannu kiinni vaan pysyi käynnissä kunnes sammutin. Edelleen käynnistyy :)

Ainut oikeasti hyvä varaosa tossa on vaihteisto, sillä tuli about 230-240tkm täyteen. Muutoin auto on aika kulunut.

jt

Tai tee niin kuin minäkin, eli otin aikanaan 3C Passatin tilalle B7 Passatin. Kori on yhtä tilava, mutta modernimmisti muotoiltu ja mittaristot yms. selvästi nykyaikaisemmat. Ja kuten tiedät, hyvät tilat ja hyvä ajettavuus. Vaihdoin vielä B7 Passatin kaasulla, 3C 1.9TDI BXE vei täydessä kuormassa täysin (iso boksi + pyörät perässä) lastattuna reippaassa maantieajossa n. 5,8 l/100km, kaasu-Passat vei n. 4,2kg/100km. Ja dieseliin verrattuna paljon miellyttävämpi kun moottorin ääntä hädin tuskin kuulee kun on niin hiljainen/tasainen ja B7 Passatissa on hyvä ääneneristys. Potkua selvästi enemmän kuin 1.9TDI:ssä. Nahkaisilla comfort penkeillä ajeli pitempiäkin matkoja ilman että oli heti paikat jumissa. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

vwmies

,,änieristys materiaalin määrä riippuu varustetasosta. Trendline vähiten, Comfortlinessä enemmän ja Highline eniten. Esim. bitumi?sulatemattoa pellissä ei Luxlinessä (=Trendline) ollut kuin nimeksi. Kyllä siitäkin sai hiljaisen, mutta se onkin jo toinen juttu.
IMO tärkeämpi asia on, että B7 halogeenit ovat selvästi 3C vastaavia paremmat - samoin kuin ulkoinen desing.
Yritetään pärjätä.

SIN

Onko faktaa , että äänieristeiden määrä riippuu varustelutasosta? Missä kaikissa autoissa?
Mitenkäs em. kaasu passatti onkos se näillä epäluotettavilla tsi koneilla, mikä koneversio luotettavin?

MB:tä tai BMW;tä en suosittele jos remonttien hinta pelottaa , tai et omista merkkikohtaista testeriä ja omaa harrastuneisuutta vikojen selvittelyyn.
Mikäli ajaa paljon pitkää matkaa , niin siinä kyllä MB hyvä. 

Furi

#27
Lainaus käyttäjältä: SIN - 19.11.19 - klo:09:37
Onko faktaa , että äänieristeiden määrä riippuu varustelutasosta? Missä kaikissa autoissa?
Mitenkäs em. kaasu passatti onkos se näillä epäluotettavilla tsi koneilla, mikä koneversio luotettavin?

MB:tä tai BMW;tä en suosittele jos remonttien hinta pelottaa , tai et omista merkkikohtaista testeriä ja omaa harrastuneisuutta vikojen selvittelyyn.
Mikäli ajaa paljon pitkää matkaa , niin siinä kyllä MB hyvä.

Tallissa on ollut pari bemaria, pari mersua, pari fordia, volvo ja saabbi. Kaikkia olen tavalla tai toisella itse korjaillut, eikä pikkuhommat pelota. Kunhan tekniikka toimii ja eteenpäin pääsee niin se on se tärkein. Ostin elämäni ensimmäisen testerin (OBD11) Passatin vuoksi, mutta noissa muissa premium-autoissa taitaa olla hieman erilaiset testerit (Star ja Vida nyt ainakin tulee mieleen). Ts. aina kun vikavalo syttyy -> pajalle.

Nyt esim. ajelen pari kertaa viikossa Turku-Rauma väliä, muuten Turun ja Naantalin väliä, eli mitään mielettömiä siivuja ei tule ajettua. Mutta noihinkin olisi kiva olla mukava kyyti.

Lainaus käyttäjältä: jt - 18.11.19 - klo:23:28
Tai tee niin kuin minäkin, eli otin aikanaan 3C Passatin tilalle B7 Passatin. Kori on yhtä tilava, mutta modernimmisti muotoiltu ja mittaristot yms. selvästi nykyaikaisemmat. Ja kuten tiedät, hyvät tilat ja hyvä ajettavuus. Vaihdoin vielä B7 Passatin kaasulla, 3C 1.9TDI BXE vei täydessä kuormassa täysin (iso boksi + pyörät perässä) lastattuna reippaassa maantieajossa n. 5,8 l/100km, kaasu-Passat vei n. 4,2kg/100km. Ja dieseliin verrattuna paljon miellyttävämpi kun moottorin ääntä hädin tuskin kuulee kun on niin hiljainen/tasainen ja B7 Passatissa on hyvä ääneneristys. Potkua selvästi enemmän kuin 1.9TDI:ssä. Nahkaisilla comfort penkeillä ajeli pitempiäkin matkoja ilman että oli heti paikat jumissa. 

Katselinkin noita B7 kaasupelejä, lähes kaikissa oli n.150+tkm mittarissa ja lättäpenkit, ja valinnanvaraa on aika vähän. Mitenkä luotettava tuo 1.4tsi on noilla ja tulevilla kilsoilla ja miten B7 kori kestää säätä vrt 3C ruostumisherkkyys? Naapurissa olisi V70 2.5FT, pitää varmaan käydä sitä tuijottamassa.

Loppupeleissä, jos miettii noita pikkudieseleitä, niin eikös mun kannattaisi kuitenkin pitää kiikareissa myös sellaisia, joissa tyyppivikoja on korjailtu? Otetaan nyt esimerkkinä BMW N-sarjan koneinen 320d? Kysyn tätä siksi, että mielummin ottaisin LCI-mallin.

jt

Lainaus käyttäjältä: Furi - 19.11.19 - klo:13:00
Katselinkin noita B7 kaasupelejä, lähes kaikissa oli n.150+tkm mittarissa ja lättäpenkit, ja valinnanvaraa on aika vähän. Mitenkä luotettava tuo 1.4tsi on noilla ja tulevilla kilsoilla ja miten B7 kori kestää säätä vrt 3C ruostumisherkkyys?
Oman B7 kaasun (Comfortline) myin yli 270tkm ajettuna, auto oli täydellä huoltohistorialla. Ketju oli alkuperäinen eikä mitään pärinöitä tms, auto oli vanha taksi Tukholman seudulta. Puolia oli vaihdettu pari kpl, maksavat muutaman kympin..n. 50e merkkitiskiltä, eli ei juuri mitään. Pari suutinta oli vaihdettu myös, oisko joku satanen niihin, muuten ei moottoripuolella mitään kuin standardi huoltoja. DSG oli rempattu goodwilliin vajaa 200tkm ja kaksoiskytkintä vaihdettu pari kertaa, lienee tuo taksiajo syönyt niitä. Lähes kaikki kaasupasuunat on Ruotsin tuonteja, niitä on myyty paljon työsuhdeautoiksi, niin aika monesta löytyy esim nahkapenkit ja muutenkin ok varusteltuja. Blocketissa ehkä enemmän valinnanvaraa kuin nettiautossa. Joistain on ketju vaihdettu ennen 200tkm, tuossa kaasumallissa ketju näyttää kestävän selvästi pitempään kuin esim. alkupään tsi bensoissa, oisko 15tkm öljynvaihtovälillä ja rakenteellisilla eroilla sitten tekemistä, tiedä häntä. Mutta niinhän se cr-dieselin hihnakin pitää vaihtaa, parhaillaan/pahimmillaan jo kaksi kertaa tuolla matkaa.

Ruosteesta sen verran että pyöräkotelot ehkä herkin paikka, kivet/hiekka aikanaan iskevät pellin rikki taitoksen luota ja siitä lähtee leviämään. Joten jos kiinnostaa pitkä korin ikä, niin lokarit irti, puhdistus ja noiden peltien massaus näkyviltä osin. Ei maksa juuri kuin vaivaa.

Käytetyt ovat yksilöitä, joten esim korin kunnon suhteen alkaa käytöstä tms johtuen näkyä jo eroja.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SIN - 19.11.19 - klo:09:37
Onko faktaa , että äänieristeiden määrä riippuu varustelutasosta? Missä kaikissa autoissa?

Ainakin omissani oli näin: 3C Luxlinessa = Trendline ei ollut lattialla bitumisulatemattoa tms. lattiamattojen alla.
2013 B7 Comfortissani on sellaisia 5cm leveitä kaistaleita jokseenkin samanlaisin välein. Myös kontissa ja takapyöräkaarissa on niitä.

Eräs areenalainen kirjoitti Touranista, että Highlinessä oli enemmän tavaraa peltipinnoilla kuin halvemmissa ja lisäksi etu- ja takaovien välissä raon sulkeva kumitiiviste. Ei sekään siellä ns. huvin vuoksi ollut asennettuna.  ;)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy