Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

Jaran

#210
Itse en huomannut että olisi poistunut jotakin citigo/up keskusteluja, mutta jos näin on, niin ne kyllä kuuluisi ilman muuta tänne. Vaikka niille on omatkin osionsa, niin mielestäni ei ole keneltäkään pois vaikka hiukan vertaillaan ristiinkin. Kuitenkin kyse on hyvin pitkälti samoista autoista.

Itse uskon että 2021 myös muut valmistajat on pudottaneet hintojaan, mutta alle 16k€ sähköautojen hintaluokassa tuskin on kauheasti ruuhkaa. Ja kuten yllä mainittiinkin jo, niin konsernikolmikon rakenteissa tuskin tulee muutoksia. Onhan edellinen e-Up:kin ollut markkinoilla useamman vuoden semmoisenaan kunnes nyt tuli päivitys. Varusteisiin voi toki tulla muutoksia ja lisäyksiä.

Tuosta connect varusteesta ei ihan kauheasti löytynyt infoa tuon aiemman linkin takaakaan. Yritin etsiä myös käyttöohjekirjaa tuolle mutta löysin vain bensaversion kirjoja. Siellä olisi varmaan kerrottu jääkö lämmitys päälle asetetun ajan jälkeen, näkeekö apista akun lämpötilan yms. Eiköhän tuo jossain vaiheessa selviä.
Mikä mahtaa olla tuon apin nimi? Vai onko se tuo Seat DriveApp joka vain mukautuu auton mukaan erilaiseksi?

Emil

Minun tänä aamuna kirjoitettu kommentti Citigon menestyksestä testeissä ja TM:n näkemyksestä auton soveltuvuudesta myös pitkille matkoille on kadonnut. Mitään asiatonta siinä ei mielestäni ollut. Se vaan korpeaa, jos valvojan omat näkemykset heijastuu valvonnassa.

Olikohan tässä nyt tulleessa päivityksessä mitään muuta uutta kuin isompi akku? Vuoden -17 e-up!:issa taisi olla kattoluukku vakiona. Nyt sitä ei taida saada edes rahalla? Eli sen tapauksessa varusteiden muutos on mennyt köyhempään suuntaan. Minä tosin en tarvitse kattoluukkua, enkä varsinkaan halua siitä maksaa. Tonnin verran se karkeasti ottaen maksoi bensaversioihin.

mii2

Niin se minunkin kirjoitus viime yön pikkutunneilta katosi, vaikka mielestäni en kirjoitellut mitään asiatonta. Sinänsä harmi kun silmät ristissä sitä tässä kännykän pienelle näytölle pitkät tovit naputtelin.

Lyhyesti sanottuna pohdin sitä, että sähköautot noin yleisesti herättävät paljon ajatuksia ja aina on ihmisiä jotka vetoavat sähköauton epäkäytännöllisyyteen. Ei voi vetää sitä peräkärryä ja kuinka käy Lapin reissujen kanssa talvipakkasilla? Ainoaksi autoksi tämä on väärä valinta jos on peräkärryn vetotarvetta , tai jos päivittäinen ajomäärä on suuri. Se lienee sanomattakin selvää.

Tämän auton pääasiallinen käyttöalue on kaupungit ja taajamat, mutta on myös mahdollisuus lyhyisiin moottoritie siirtymiin.
Annettakoon siis anteeksi vain halogeenivalojen saatavuus ja muovinen sisusta. Kustannussäästöjä ja hyvä niin, jotta auton hinta pysyy kurissa. Reilusti enemmän mukavuutta ja viimeistelyä vaativille on tarjolla vaikka MB EQC tai Audi e-tron, reilusti kalliimmalla.

Me tilasimme Miin 07.11. joten kesäkuulle varmaan uutuus saadaan perheeseen. Tulee vaimon käyttöön noin 30-50km päivittäisiin ajoihin.
Toisella autolla sitten liikutaan koko perheen voimin (5hlö, Mii on neljä paikkainen).

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Emil - 06.12.19 - klo:16:55
Minun tänä aamuna kirjoitettu kommentti Citigon menestyksestä testeissä ja TM:n näkemyksestä auton soveltuvuudesta myös pitkille matkoille on kadonnut.
Toivottavasti nyt kommentti säilyy, mutta jos ei, niin TM:n pikkuautovertailussa 1/2015 kehuttiin vuorostaan Miin sopivuutta niin kaupunkiin kun pidemmille matkoillekin. Ei sinällään yllätä Skodan kommenttien jälkeen.

Marko

Alkanu pikkasen arveluttamaan akun pakkaskestävyys.
Lämmintä tallia ei ole ja jos viikkotolkulla kahdenkympin ja yli pakkasia, niin kuinkahan tuo ottaa latausta vastaan ja kuinka dramaattisesti range tippuu ??
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Emil

Kyllähän se toimintasäde pienenee. Paha sanoa paljonko. Joku sivusto ilmoitti, että moottoritiellä kymmenen asteen pakkasella pääsisi 140km/h. Sitä en tiedä mihin tuommoinen arvio perustuu.

https://ev-database.org/car/1191/SEAT-Mii-Electric

janike

Erivalmistajan sähköautossa n.-20°C toimintamatka on aika tarkasti puolet siitä mitä kesäkeleillä.
Näi se o.

jamo75

teslalla range tippuu dramaattisesti heti jo nollan pinnassa, youtubesta löytyy lukuisia videoita niin sieltä voi tarkistaa. muilla vähemmän enemmän se on kiinni miten ajelee, moottoritie, märkä asfaltti ja pakkanen huono yhdistelmä. omaa kokemista ei ole mutta näin pikkulinnut ovat laulaneet..

Lainaus käyttäjältä: janike - 08.12.19 - klo:08:26
Erivalmistajan sähköautossa n.-20°C toimintamatka on aika tarkasti puolet siitä mitä kesäkeleillä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Emil

Paljon vaikuttanee se, että jos saa esilämmitettyä verkkovirralla ennen lähtöä. Ja kun on tuulilasissa lämmitys, niin ei tarvitse ajon aikanakaan puhaltaa lämpöä lasin kautta takakonttiin ja harakoille. Voi laittaa puhalluksen alas, ja pitää lasinlämmityksellä lasin kirkkaana. Lukemani mukaan myös penkinlämmittimien käyttö lämmöntunteen aikaansaamiseksi on energiatehokkaampaa kuin sisäilman lämmittäminen.

Jonkun videon näin, missä lähti lämmittelemään auton sisätiloja 26 asteiseksi, kun ulkona oli 5 astetta. Ei liene kovin älykästä, eikä mun mielestä vastaa tositilannetta. Kyllähän talvitakki päällä 18 astettakin on mukava pakkasella.

villeton

Lainaus käyttäjältä: mii2 - 06.12.19 - klo:19:23
Niin se minunkin kirjoitus viime yön pikkutunneilta katosi, vaikka mielestäni en kirjoitellut mitään asiatonta. Sinänsä harmi kun silmät ristissä sitä tässä kännykän pienelle näytölle pitkät tovit naputtelin.

Lyhyesti sanottuna pohdin sitä, että sähköautot noin yleisesti herättävät paljon ajatuksia ja aina on ihmisiä jotka vetoavat sähköauton epäkäytännöllisyyteen. Ei voi vetää sitä peräkärryä ja kuinka käy Lapin reissujen kanssa talvipakkasilla? Ainoaksi autoksi tämä on väärä valinta jos on peräkärryn vetotarvetta , tai jos päivittäinen ajomäärä on suuri. Se lienee sanomattakin selvää.

Tämän auton pääasiallinen käyttöalue on kaupungit ja taajamat, mutta on myös mahdollisuus lyhyisiin moottoritie siirtymiin.
Osa tuntuu hakemalla hakevan negatiivista sanottavaa sähköautosta. Onhan se pieni tämää Mii. Akkuteknologian kestävyys pieni kysymysmerkki. Silti tällä hinnalla hyvä hankinta. Erityisesti perheen kakkosautoksia ja kaupunkikruisailuihin...
Itsellä Skoda Octavia farkku ykkösautona. Seatti voisi hyvin täydentää paletin.....
Annettakoon siis anteeksi vain halogeenivalojen saatavuus ja muovinen sisusta. Kustannussäästöjä ja hyvä niin, jotta auton hinta pysyy kurissa. Reilusti enemmän mukavuutta ja viimeistelyä vaativille on tarjolla vaikka MB EQC tai Audi e-tron, reilusti kalliimmalla.

Me tilasimme Miin 07.11. joten kesäkuulle varmaan uutuus saadaan perheeseen. Tulee vaimon käyttöön noin 30-50km päivittäisiin ajoihin.
Toisella autolla sitten liikutaan koko perheen voimin (5hlö, Mii on neljä paikkainen).

villeton

Piti komapata edellisiä kirjoittajia, että menettelee hyvin perheen kakkosautona ja sopii hyvin kaupunkikruisailuihin.

Tuskin kukaan ihan oikeasti lähtee pikkuautolla kärryä vetämään?

Ja talvenkin kanssa uskoisin Miillä parjäävän....

Jaran

Tekniikan Maailman talvisähköauton vertailussa (5B/2019) saatiin seuraavat lukemat:

WLTP / testin tulos (km) / ero %
Bmw 287 / 199 / -30,6%
Hyndai  449 / 333 / -25,8%
Jaguar 470 / 322 / -31,5%
Kia 455 / 333 / -26,8%
Nissan 270 / 150 / -44,4%
Tesla - / 391 / -?

Suora lainaus:

Toimintamatkan mittasimme maantieajossa keskinopeudella 75 km/h. Ulkolämpötila oli keskimäärin -11 °C, mutta vaihteli -19:n ja -6 °C:n välillä. Ajoimme autoilla letkassa reiluin välein, jotta edellä ajavan imu ei vaikuttaisi ilmanvastukseen. Mittaus päättyi, kun akun varaustaso oli auton oman mittarin mukaan 0 %.

Lähdimme liikkeelle laturista akut täyteen ladattuina mutta ilman sisätilojen esilämmitystä. Siten poissuljettiin esilämmityksen erilaisten toimintaperiaatteiden aiheuttamat erot. Esilämmitystä käyttäen toimintamatka pitenee ja kulutuslukema vastaavasti pienenee.

Ensimmäiset kymmenen kilometriä käytimme huurteenpoistoasetusta, suurinta lämpötilapyyntiä sekä varusteista riippuen kuljettajan istuimen, ohjauspyörän ja tuulilasin sähkölämmittimiä. Loppumatkan ajan sähkölämmittimet olivat pois, ja auton todellinen sisälämpötila pidettiin 20 °C:ssa auto-asennolla. Kuljettaja tarkkaili sisälle asennettua lämpömittaria ja muutti lämpötilapyyntiä tarvittaessa. Näin poissuljettiin lämmityslaitteiden toiminnan aiheuttamat erot.


Testi ei varmasti ole optimaalisin, mutta antaa kuitenkin osviittaa autojen eroista juuri tuolla tavalla testattuna.

Uskoisin myös Miin kelpaavan normaaliksi kakkosautoksi vallan hyvin myös talvella kunhan käytetään esilämmitystä. Vielä kun olisi ratin lämmitin saatavilla.

Emil

Bensaversiollakaan ei saa hinata mitään, niin tuskin sähköversiollakaan. Koukuista olen nähnyt kuvia, mutta ne on polkupyörän kuljetusta varten.

Jaran

Vetopainot on tosiaan 0kg.
Virallista kattokuljetusmassaa en ole mistään bongannut. Tuolla hieman aiemmin mainitussa linkissä kattopainoa ei ilmoiteta kun taas molemmilla sähkösisaruksilla samalla sivustolla ilmoitetaan 50kg.

jabajee

No suunnitteliko joku hinaavansa jotain autotraileria tuollaisella koirankopilla ::) Jos meinasi, niin ehkä kaupunkiautoksi tarkoitettu Mii tai Citigo ei ole se ihan oikea valinta sellaiseen tarpeeseen.

Jaran

Tuskimpa. Noilla 0kg massoilla ei vaan ymmärtääkseni saa laittaa Suomessa koukkuun edes sitä pyörää. Siksi kattomassat hiukan kiinnostaa vaikkei tuo pääsääntöisesti tulisi pyöränkään siirtelyyn.

Heiska71

Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä

Emil

#227
Sä oot vaan niin jumissa. Pitää verrata esim. 40t, autoon. Paljonko siitä putoaa arvo ensimmäisten kahden vuoden aikana? Varmasti enemmän kuin uuden Mii E:n hankintahinta on.

Lisäys: Mutta jos olet jatkossakin siellä kirjastossa töissä, niin kannattaa miettiä muita sijoituskohteita kuin uusi auto. Koska uusi auto on varmasti erittäin huono sijoituskohde nyt, ja tulevaisuudessa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 09.12.19 - klo:00:15
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä

Tuossa nyt ei nyt edes ole paljon hintaa mikä voisi laskea. Itse veikkaan, että tuo säilyttää arvonsa keskimääräistä paremmin, koska se on niin hyvä talouden kakkosautoksi. Olemattomat energiakulut ja halvat huollot ovat rahanarvoisia etuja, joita varmasti käytettyjen markkinoilla arvostetaan, eikä erityisen miellyttävä voimalinjakaan haitaksi ole. Tuohon käyttöön myös sähköisen voimalinjan ominaisuudet ovat aivan riittävät. Suorituskyky, range ja latausnopeus eivät lopu kesken kommutoidessa ja maitokaupassa käydessä. Voihan tietenkin olla, että joku uusi kumouksellinen tekniikka parantaa pakettia jotenkin olennaisesti. Esimerkiksi napamoottorit yhdistettynä paljon energiatiheämpiin akkuihin voisivat tarjota olennaisesti paremmat tilat samoilla ulkomitoilla tai sitten samat tilat pienemmässä korissa. Toinen voisi olla myös akkujen halventuminen niin paljon, että uusien sähköautojen tippuisi merkittävästi. Tuollaiset kehitysloikat tiputtaisivat myös polttomoottoristen hintoja.

Matkoille koko perheen voimin Suomen läpi laskettelmaan ja kaupparatsukäyttöön ostetuissa autoissa kehitykselle on enemmän tilausta. Latausnopeudet ja range tulevat varmasti kehittymään ja pitkällä matkalla se on selkeä etu. Autolle, johon ei ei edes matalatavarat sovi eikä kaupparatsu istu, noiden kehitysmeimole kovin olennainen asia.

Asetelma on nyt muuttunut olennaisesti. Tämä sähköauto on uutena sen verran halpa, ettei sen hinnan kehitystä voi verrata vanhempiin malleihin. Esim. kuluvan vuosikymmenen alussa PSA:n ja Mitsun pienet sähköautot maksoivat Suomessa yli 40 k, ja akkua niilla oli alle puolet Miin akusta. On varsin ymmärrettävää, että nuo vanhat sähköautot ovat tiputtaneet hintaansa rajusti, mutta mitä sellaista odotat markkinoille olevan tulossa, että Mii seuraisi noiden hintakehitystä?
.

jabajee

#229
Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 09.12.19 - klo:00:15
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä
8vuotta vanhaa bensakoneista VW Uppia saa noin 4-5000,, kun uusi vastaava lienee ollut noin 18000,. Sähkö Mii maksaa uutena noin 15000, ja jos hinta laskee samassa suhteessa kuin tuon VW Upin niin 8vuotta vanhana se olisi noin 3000, arvoinen. Että ei siinä nyt mistään pommista puhuta vaikka ei saisi senttiäkään enää silloin 8vuoden päästä. Ja ketä se edes kiinnostaa muita kuin ehkä corollamiehiä  ;D

Emil

Mistäs sen tietää miten autojen hinnat kehittyy. Voihan olla, että nyt ostettua bensa-autoa ei kukaan halua 8 vuoden päästä, jos sähköautoilu yleistyy. Nyt jo hyleksitään dieseleitä. Eli samalla tavalla voi nyt ostetty bensa-auto olla "pommi". En tosin ihan ymmärrä tuota termiä tässä yhteydessä. Ainahan autosta eroon pääsee. Jos ei muuten, niin vie kierrätykseen.

shaman

Melkosta saivartelua kun aletaan heti puhumaan autotrailerista. Kärryä saattaa moni tarvita yllättävänkin usein, eikä se tarkoita kuin muutamien satojen kilojen massoja mitä yleisimmin tarvitsee vetää. Heitetäänkö esimerkiksi sorttiin vietävät lehtikuormat joka vuosi (kärryn vuokra sortista 5 ,), polttopuukuormat mökiltä, pienen avoveneen lasku ja nosto pari kertaa vuodessa. Pitkien rakennustarvikkeiden haku jostain rautakaupasta, multasäkkien kuljetukset ym..kyllä näitä tarpeita monelta löytyy. Yleisesti kokonaismassa pikku kärryllä ja pienellä kuormalla on joitain satoja kiloja mutta niin tarpeellista. Muita autoja aika harva varmasti omalla autollaan kuljettaa ellei ole ansiotyöstä kyse, tai satu harrastamaan.



Lainaus käyttäjältä: jabajee - 08.12.19 - klo:14:45
No suunnitteliko joku hinaavansa jotain autotraileria tuollaisella koirankopilla ::) Jos meinasi, niin ehkä kaupunkiautoksi tarkoitettu Mii tai Citigo ei ole se ihan oikea valinta sellaiseen tarpeeseen.

Emil

Ehkä hän ei tiedä, että on olemassa muitakin kärryjä kuin autotrailereita. Niitähän on olemassa yllättävän pieniäkin kärryjä, joista niistäkin olisi apua joissakin tilanteissa. Mutta pienillä autoilla jo ainakin 7 vuotta ajaneena ei vielä ole tilanpuute muodostunut ongelmaksi. Citigoon mahtuu yllättävän paljon tavaraa, kun penkit kaataa. Ja jos se ei riitä, niin lainaa tai vuokraa pakettiauton jostain. Pienen sähköauton käyttökulujen odotan olevan niin pienet, että ei tee yhtään pahaa vuokrata paku, jos tarvetta ilmenee.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:10:28
Mistäs sen tietää miten autojen hinnat kehittyy. Voihan olla, että nyt ostettua bensa-autoa ei kukaan halua 8 vuoden päästä, jos sähköautoilu yleistyy. Nyt jo hyleksitään dieseleitä. Eli samalla tavalla voi nyt ostetty bensa-auto olla "pommi". En tosin ihan ymmärrä tuota termiä tässä yhteydessä. Ainahan autosta eroon pääsee. Jos ei muuten, niin vie kierrätykseen.

Jep, samaa mieltä. Turha noita on ihmmetellä tai itkeskellä etukäteen kun ei oikeasti teidä mitä tapahtuu. Itse ostin dieselauton keväällä ja kun maksoin autokaupan laskun niin *vips* sinne meni ne rahat enkä niitä mieti sen kummemmin enää jälkeenpäin. Meidän perheessä mennään bensalla ja dieselillä, tulevaisuudessa varmaan sähkölläkin kun sen aika tulee. Polttomoottoreilla mennään vielä pitkään tässä maassa ja maailmalla, ei kaikille riitä sähkäreitä eikä varsinkaan rahaa niiden hankkimiseen. Ja kuka tietää vaikka jossakin vaiheessa todetaan että modernin dieselin putkesta tulee vähemmän haitallisia aineita kuin modernin bensa-auton, mitä sitten tehdään jos polttisten kanssa vielä joudutaan touhuamaan? Käännetään kelkka taas uudelleen?

Huvittaa kaikki jotka julistavat että se ja se auto on kohta arvoton, huippuna autot joita ei ole edes olemassa kuten tämän otsikon pirssi. Arvoton jo ennen kuin se saa edes käsiinsä.....vähän niin kuin Zimbabwelainen 1 000 000 000 000 dollarin seteli.

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Guido

Lainaus käyttäjältä: shaman - 09.12.19 - klo:11:06
Kärryä saattaa moni tarvita yllättävänkin usein, eikä se tarkoita kuin muutamien satojen kilojen massoja mitä yleisimmin tarvitsee vetää. Heitetäänkö esimerkiksi sorttiin vietävät lehtikuormat joka vuosi (kärryn vuokra sortista 5 ,), polttopuukuormat mökiltä, pienen avoveneen lasku ja nosto pari kertaa vuodessa. Pitkien rakennustarvikkeiden haku jostain rautakaupasta, multasäkkien kuljetukset ym..kyllä näitä tarpeita monelta löytyy. Yleisesti kokonaismassa pikku kärryllä ja pienellä kuormalla on joitain satoja kiloja mutta niin tarpeellista.

Ennen kuin muutettiin omakotitaloon ei ikinä ollut tarvetta vetokoukulle henkilöautossa. Muutot hoituivat joko vuokratulla pakulla tai muuttofirman toimesta, isojen huonekalujen kuljetukset ym. hoituivat myyjän toimesta joko tuotteen hintaan upotettuna tai muutaman euron lisämaksulla.

Omakotitalossa asuessa kärrylle on ollut käyttöä noin 2-5 kertaa vuodessa, joten järkevämpää olisi vuokrata näitäkin tilanteita varten pakettiauto kuin maksaa yli tonni vetokoukusta jokaisen autonvaihdon yhteydessä ja ostaa parin tonnin kärry. Sitä kärryä ei onneksi tarvitse uusia kovin usein kun käyttö on noin vähäistä. Viimeisimmän autonvaihdon yhteydessä pohdin taas kerran josko jättäisi koukun pois ja myisi kärrynkin pois, mutta koska vetokoukku on yksi harvoista lisävarusteista, joka autonvaihdon yhteydessä saattaa vaikuttaa vaihtoarvoon otin sen vielä tällä kerralla mukaan. Todennäköisesti kuitenkin viimeisen kerran.

Kovin kummoista polttopuukuormaa ei muuten jarruttomalla peräkärryllä laillisesti kuljeteta.

Toki tarpeet vaihtelevat, joten siksi on hyvä, että on vaihtoehtoja. En kuitenkaan menisi tyrmäämään Miitä tai muitakaan sähkö- tai hybridiautoja siksi, että niihin ei saa vetokoukkua.

V60

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 09.12.19 - klo:11:22
Jep, samaa mieltä. Turha noita on ihmmetellä tai itkeskellä etukäteen kun ei oikeasti teidä mitä tapahtuu. Itse ostin dieselauton keväällä ja kun maksoin autokaupan laskun niin *vips* sinne meni ne rahat enkä niitä mieti sen kummemmin enää jälkeenpäin. Meidän perheessä mennään bensalla ja dieselillä, tulevaisuudessa varmaan sähkölläkin kun sen aika tulee. Polttomoottoreilla mennään vielä pitkään tässä maassa ja maailmalla, ei kaikille riitä sähkäreitä eikä varsinkaan rahaa niiden hankkimiseen. Ja kuka tietää vaikka jossakin vaiheessa todetaan että modernin dieselin putkesta tulee vähemmän haitallisia aineita kuin modernin bensa-auton, mitä sitten tehdään jos polttisten kanssa vielä joudutaan touhuamaan? Käännetään kelkka taas uudelleen?

Huvittaa kaikki jotka julistavat että se ja se auto on kohta arvoton, huippuna autot joita ei ole edes olemassa kuten tämän otsikon pirssi. Arvoton jo ennen kuin se saa edes käsiinsä.....vähän niin kuin Zimbabwelainen 1 000 000 000 000 dollarin seteli.
Joo, diesel vetää vielä bensan ohi  ;D
https://www.is.fi/autot/art-2000006050069.html
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Emil

Jos käytettyä autoa olisin ostamassa, niin kahdesta samanlaisesta valitsisin mieluummin sen missä ei ole koukkua. Harrasteautoonikaan en hanki koukkua siksi, että se ei nähdäkseni ainakaan helpota auton myyntiä. Syynä se, että mistään ei tiedä paljonko autolla on vedetty, ja mitä.

Marko

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:11:34
Jos käytettyä autoa olisin ostamassa, niin kahdesta samanlaisesta valitsisin mieluummin sen missä ei ole koukkua. Harrasteautoonikaan en hanki koukkua siksi, että se ei nähdäkseni ainakaan helpota auton myyntiä. Syynä se, että mistään ei tiedä paljonko autolla on vedetty, ja mitä.
Tämä. Itsekin arvostan koukuttoman auton korkeammalle.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

mabe

Mii on hyvin käytännöllisen oloinen peli ja varsinkin kaupunki / kakkosautoksi loistava kapine.

Kärrystä: Ei ole, koukkua ei ole, pitkää kamaa on kuskattu kattotelineellä ja farkun sisällä erinäisiä kertoja.
Terassipuut otin pihaan kotiinkuljetuksella, olis ottanut 3 kiekkoa kärryllä ja koko päivän. Nyt rahti alta satasen.
6m pitkät uponorin tripla-suojaputketkin meni hyvin kattokuormana, ei siihenkään tarvittu kärryä. Kompostorin saa pihaan niin ei tarvii koko ajan roudata kamaa sorttiinkaan.

Toinen auto voisi hyvin olla meilläkin mii tai vastaava. Ykköseksi seuraavalla kerralla ehkä plugin, sen jälkeen täyssähkö..

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:11:17
Ehkä hän ei tiedä, että on olemassa muitakin kärryjä kuin autotrailereita. Niitähän on olemassa yllättävän pieniäkin kärryjä, joista niistäkin olisi apua joissakin tilanteissa.
Ehkä hän tietää, että Mii on tarkoitettu pieneksi kaupunkiautoksi ja soveltuu hyvin esimerkiksi perheen kakkosautoksi. Se ei ole maasturi, ei urheiluauto, ei pakettiauto, ei tila-auto tai peräkärryveturi. Nämä asiat kun tiedostaa niin Mii on varmasti ihan oivallinen valinta siihen käyttöön mihin se on tarkoitettukin. Rautalangasta väännettynä, jos tarvitset autoa vetämään peräkärryittäin puutarhajätettä tai polttopuita niin sähkö Mii ei ole sinulle sopiva. Tarvitset tähän tarkoitukseen toisenlaisen auton tai joudut järjestämään em. kuljetukset jollain muulla tavalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy