Passattia ostamassa - Koeajoääniä

Aloittaja Pashuuna, 17.08.19 - klo:00:46

« edellinen - seuraava »

Pashuuna

Olen harkitsemassa 2006vm 2.0 TDI Powerdiesel neliveto Passatin ostoa. Autosta on heti kättelyssä selvillä kaksoismassan vaihdontarve (rapisee ja kolisee tyhjäkäynnillä, varsinkin lämpimänä, kytkin on hieman töksähtävÃ¥). Minua alkoi kuitenkin koeajettuani mietityttään onko autossa muutakin vialla, kun vitosvaihde silmässä nostaa kytkimen, kuuluu kovahko ulina, ei matala eikä korkea, vaan jotain siltä väliltä. Ã,,äni on myös kova kyseisellä vaihteella ilman kaasua rullaillessa. Veto päällä ääni on huomattavasti hiljaisempi. Millään muulla vaihteella ei pidä mitään ääntä moottorijarruttaessa tai kytkintä nostaessa.

Tässä nyt siis pohdin uskaltaako kyseistä autoa ostaa ja kaksoismassan kytkimen kera uusia. Ei kiinnostaisi nuo kalliit investoinnit suoritettuaan todeta, että ilmeisesti ulina ei ollut kaksoismassaan liittyvä, vaan esim vitosvaihteen laakeri on tiensä päässä..

janike

Kyllähän tuo laatikkovammalle kuulostaa, ja tuon ikäinen auto kytkin+laatikko+vauhtipyörä vikaisena on ihan parin satasen vehje. Käytännössä renkaiden arvoinen.
Näi se o.

-karppa-

Jos tuon kuntoinen auto ja pitää arvuutella vikaa ja ostaakko vai eikö ostaa, niin unohtaa tuon yksilön  ja siirtyy seuraavaan. Ei netin välityksellä tule yhtään onnellisemmaksi arvuuttelemalla missä vika. Jos taas auto on poikkeulsellisen halpa, niin sitten ostat pois ja lotto vetämään  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Mulla ulahti omassa bkd ocussa myös tuo vitosvaihde. Ei kovasti, mutta kuului kuitenkin selkeästi. 400tkm ajoin sillä senjälkeen, eikä ääni muuttunut miksikään tai mitään hajonnut. Hätäpäissäni katsoin ulkomailta, niin vähän ajettuja vaihdelaatikoita sai parilla satkulla ja korjattuja lootia 500-600e.  Minulla oli siis manuaaliloota.

Pashuuna

Kiitos vastauksista. Ehkäpä sitten kannattaa unohtaa kyseinen yksilö. Harmi, oli kohtuullisesti ajettu, hyvillä varusteilla koristeltu ja ulkonäöltään todella tyylikäs auto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy