Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.01.20 - klo:21:18
Natina tuossa aika hyvin ranget kirjoittikin, eli kesällä n. 35-40 km ja oikein optimaalisissa suhteissa menee 40 km rikki. Talvella ulkolämpötilasta riippuen 25-35 km. Suurimmat erot sähkön hinnoissa lienee siirtohinnoissa mutta jos yksi kWh maksaisi siirtoineen n. 0,15 â,¬ ja jos sitä verrataan 1,5 â,¬ bensan litrahintaan niin perinteiseksi kulutukseksi muutettuna sähköajon "bensankulutus" on n. 2 l/100 km. Tämä siis laskettu oman e-tronin kulutuksilla jotka kesällä oli n. 18 kWh/100 km ja nyt nollakeleissä n. 24 kWh/100 km. Passat on tosin 100 kg painavampi kuin A3 e-tron mutta samoilla haminoilla varmasti mennään.

Ajotietokoneen ilmoittamaa toteutunutta kulutusta sadan tunnin jaksoissa. Tuosta voi jotain päätellä, tai sitten ei. Sielä missä polttoainetta on kulunut enemmän on ollut enemmän martka-ajoa, lapin reissu tms... Talvi vaikuttaa myös...


Epes

#1831

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.01.20 - klo:21:18
Natina tuossa aika hyvin ranget kirjoittikin, eli kesällä n. 35-40 km ja oikein optimaalisissa suhteissa menee 40 km rikki. Talvella ulkolämpötilasta riippuen 25-35 km. Suurimmat erot sähkön hinnoissa lienee siirtohinnoissa mutta jos yksi kWh maksaisi siirtoineen n. 0,15 â,¬ ja jos sitä verrataan 1,5 â,¬ bensan litrahintaan niin perinteiseksi kulutukseksi muutettuna sähköajon "bensankulutus" on n. 2 l/100 km. Tämä siis laskettu oman e-tronin kulutuksilla jotka kesällä oli n. 18 kWh/100 km ja nyt nollakeleissä n. 24 kWh/100 km. Passat on tosin 100 kg painavampi kuin A3 e-tron mutta samoilla haminoilla varmasti mennään.
Kesällä olen Passatilla ajanut hyvissä olosuhteissa 56 kilometriä latauksella ja ranget pyörii tyypillisesti 45 kilometrin tuntumassa. Talvella se on ollaan jossain 35-40 kilometrin luokassa.

pertti80

Tämä GTE:llä ajaminen on minulla vaikuttanut aika paljon myös omaan ajotyyliin ja sitä kautta kulutukseen... Kulutusta ja akun rangea tulee seurattua kokoajan ja tietämättään tulee ajotyyliäkin muutettua... "turhat" kovemmat kiihdytykset ja ohitukset ruuhkassa yms on jäänyt pois... Aikaisemmin Diesel autolla ei paljon kulutusta tullut seurattua, aina joskus katsoi paljonko kokonaiskulutus on ollut, nyt sitä seuraa ja pyrkii optimoimaan kokoajan.. Itse pidän tätä vain positiivisena muutoksena omassa ajotavassa... Perille on nytkin aina päässyt  :D

Joku jo kommentoikin, mutta lamppujen pesurin puuttuminen on vähän erikoista... Edellisessä Passatissa lampunpesurin suutinten kansi lähti helposti irti.. Ehkä VW ei keksinyt tähän toimivaa ratkaisua ja päätti luopua koko pesurista.. Tänä talvena kun on Etelä-Suomessa ajellut niin jotain pesuria olisi kyllä kaivannut...Eihän ne vanhatkaan pesurit ihmeitä suolalle tehnyt, mutta auttoi nyt edes vähän...

janike

Pesurin puuttumiseen ei ole muita syitä kuin säästö, samalla ajovalojen maksimi lumen määräksi on rajattu 2000lm.
Näi se o.

b1mpo

Monissa matriisiledeillä varustetuissa autoissa ei ole pesuria. Mersullakin "puuttuu".
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

siige

Kokeilumielessä ja pipa päässä ajoin 36kilsaa työmaalle ja rangee jäi viä 8kilsaa.  2017vm farmari.
Btw. We connect ollut nyt viikon mykkänä, kyllä sapettaa kun ei toimi, onneks on webasto jeesimässä Ex-tempore lähtöihin.



Natina

Lainaus käyttäjältä: kaide - 24.03.16 - klo:20:38
Tyhmä kysymys mutta: Latautuuko näiden akut ajon aikana  ? Eli siis , kun akut menee tyhjäksi mitä sitten ? Tehostä häviää 100hv ja akun on lopun matkaa lappin vain painolastina ?

Ei sähkömoottorin teho putoa mitenkään kerralla 100% -> 0 akkujen tyhjentyessä, vaan poltomoottori ottaa aiemmin vetovastuun liikkellelähdöissä ja kiihdyttelyissä on ainakin teoriassa vähemmän sähkömoottorin tehoa käytettävissä, ja polttis joutuu työskentelemään enemmän sille epäedullisemmilla kierroksilla. Silloin, kun akussa on virtaa ja ajetaan hybridimoodissa, polttomoottorin kierrokset pysyy hyvinkin vakiona, toki nopeuden ja käytössä olevan vaihteen mukaan arvotulla kierrosluvulla. Olettaisin näiden olevan säädetty siten, millä moottorin hyötysuhde on optimaalisin.

Tämän talven pakkaskeleillä (-5...-10) olen jo huomannut semmoista, että vaikka range näyttää 10 km, lähtee polttis käyntiin motarille kiihdyttäessä. Sininen tehoreservin kaari yltää vain jonnekin 60% kieppeille, minkä kyllä sen perusteella pitäisi riittää sähköllä kiihdytykseen. Onkohan tuon 2016 kulkineen akut siten jo happanemassa, vai onko käytös normaalia?

Viikonloppuna tehdyn n. 2 x 200 km matka-ajon aikana kulutus oli noin 5...5,5 l/100 menomatkalla ja akkujen ollessa lähtiessä noin 75% täynnä. Pakkasta oli -1...-5. Paluumatkalla oli akku lähtiessä tyhjä, ja koko matkan aikana range nousi jarrutusenergian talteenoton ja polttomoottorin lataamana vain noin 2-3 km pintaan. Paluumatkan kulutus ei ollut silti radikaalisti suurempi, noin 6 l/100. Matkalla oli sitten myös kylmempää, -19 alimmillaan. Oikein mukavaa matkantekoa näistä huolimatta. Pahoittelut, kun en jaksanut pelata kuvien ottojen ja siirtojen kanssa (otettu on, ei vain netissä että tänne niitä saisin).

Tämänaamuinen työmatka-ajo, n. 13 km yhdellä nopealla pysähdyksellä, näytti keskikulutukseksi 28.9 kWh/100. Lämpötila oli -7,5 ja kabiinin lämmitys asetettu 21,5. Keskinopeus 60 km/h (valtaosa motaria, jossa 80-90 km/h). Lähdössä range 38 km, perillä 16 km. Tämän perusteella mää vähän ihmettelenkin noita siigen ja muiden aiemmin postaamia puolet pienempiä kulutuslukemia...


Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Turbokiisseli

Olen omalla päässyt nyt Etelän talvessa parhaimmillaan pihistellen (ilmastointi ha puhallus pois päältä, hetkellisesti päälle jos ikkunat huurtuu ja ECO-modessa) 36km ennen kuin otti Hybridin käyttöön. Tuolloin sähkökantamaa oli mittarin mukaan jäljellä vielä 7km.

Huomasin viime kesäisellä Ruotsin reissulla saman kuin Natina: Jos akussa on varausta kun lähtee liikkeelle on kulutus selvästi pienempi myös hybridi-modessa. Kaupungissa auto kulkee tuolloin lähes puhtaasti sähköllä ellei nyt lappu lattiassa kiihdyttele kun taas jos sähkökantama on nollassa auto lataa akkua hybridi-modessa ainakin jos ajotila on "normal" eli sähkö ei osallistu kuljettamiseen missään vaiheessa. Ero on juuri tuon 0,5-1l / 100km eli 10-15%.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Natina

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 29.01.20 - klo:08:49
Huomasin viime kesäisellä Ruotsin reissulla saman kuin Natina: Jos akussa on varausta kun lähtee liikkeelle on kulutus selvästi pienempi myös hybridi-modessa. Kaupungissa auto kulkee tuolloin lähes puhtaasti sähköllä ellei nyt lappu lattiassa kiihdyttele kun taas jos sähkökantama on nollassa auto lataa akkua hybridi-modessa ainakin jos ajotila on "normal" eli sähkö ei osallistu kuljettamiseen missään vaiheessa. Ero on juuri tuon 0,5-1l / 100km eli 10-15%.

Hyvä pointti ja unohtui mainita, että itse ajelen pääasiassa Eco-moodilla. Tuo vaikuttaa ehkä siihen, että akkua ei viikonlopun matkalla ladattukaan siihen 5 km rajaan, minkä havainnoin viime kesänä olevan jonkinlainen maaginen alaraja matka-ajossa.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: siige - 28.01.20 - klo:20:48
Btw. We connect ollut nyt viikon mykkänä, kyllä sapettaa kun ei toimi, onneks on webasto jeesimässä Ex-tempore lähtöihin.
Itselläni We Connect on toiminut ihan ok viime ajat. Joulun aikaan kun oli ongelmia palvelussa, auton eSIM meni niin perätilaan, että VWn piti aktivoida se etänä uudelleen. Muuten ei kai olisi herännyt ollenkaan. Suosittelenkin, että soitat We Connect  -tukeen, jotta tarkastavat sinun auton tilanteen, ettei vain olisi sama vika. Ovat ihan kiitettävän palveluhaluisia siellä. Tuen puh.nro löytyy VWn sivuilta:
https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/aktivointi.html

biili_

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.12.19 - klo:16:51
Ainakin mun Passat GTE-19 ,marraskuussa toimitetussa on erilainen nappi webastolle, sepä on sellainen kuin ylemmässä kuvassa. Webaston ajastamiseen liittyvien ongelmien vuoksi auto on lähdössä retkelle maahantuojalle.

Joko on selvinnyt miten webaston ajastus toimii oikeasti?

Ei kyllä tuo käyttöohjekirja täsmää -20 GTE:n kanssa ja meinaa olla kylmä auto, kun parkista lähtee..

biili_

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 30.01.20 - klo:20:51
Joko on selvinnyt miten webaston ajastus toimii oikeasti?

Ei kyllä tuo käyttöohjekirja täsmää -20 GTE:n kanssa ja meinaa olla kylmä auto, kun parkista lähtee..

Tarkennetaan vielä, että näyttää puuttuvan kokonaan tuo Seisontalämmitys-valikko, joka aikaisemmista vuosimalleista löytyi heti puhaltimenvoimakkuussäätimessä olevan Menu-napin takaa. Käyttöohjekirjan mukaan se pitäisi löytyä tuosta tutusta paikasta. Näin ollen seisontalämmityksen käyttötila, lähtöaika ja kesto jää kadoksiin.

e-Managerin takaa löytyy seuraavalle ajastetulle lähdölle rasti-ruutuun Seisontalämmitykselle, mutta ei näytä toimivan sekään. Vain sähköllä lämmittää, jos kaapeli paikoillaan. Ilman kaapelia ei tapahdu mitään.

Kaukosäädin ja autossa oleva nappi, jolla saa seisontalämmityksen välittömästi päälle toimivat kyllä. Kestoaikaa ei ole tullut kellotettua.

Mites muilla uusien autojen kanssa?

Tomppa79

Noniin uusi pirssi alla jan yt ihmetyttää, että olenko tyrinyt heti kättelyssä latauksen kanssa.
Laitin eilen auton lataukseen tolppaan ja auto lähti latautumaan normaalisti. Auto ilmoitti latausajaksi 2h ja 10 minuuttia. Kävin auton luona uudestaan illalla ja akku nöytti 43km. Jätin laturin paikalleen. Aamulla kun vaimo lähti töihin niin ei kuulemma ollut jäljellä akkua kuin 20 km ja nyt laturijohtoon ei syty valoja ollenkaan kun yritän kytkeä sen tolppaan. Osaako kukaan sanoa missä vika?
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

SNG

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 31.01.20 - klo:02:15
Noniin uusi pirssi alla jan yt ihmetyttää, että olenko tyrinyt heti kättelyssä latauksen kanssa.
Laitin eilen auton lataukseen tolppaan ja auto lähti latautumaan normaalisti. Auto ilmoitti latausajaksi 2h ja 10 minuuttia. Kävin auton luona uudestaan illalla ja akku nöytti 43km. Jätin laturin paikalleen. Aamulla kun vaimo lähti töihin niin ei kuulemma ollut jäljellä akkua kuin 20 km ja nyt laturijohtoon ei syty valoja ollenkaan kun yritän kytkeä sen tolppaan. Osaako kukaan sanoa missä vika?

Polttanut sulakkeen tai laukaissut pikasulakkeen tolpasta?

Tiedän yhden tapauksen, jossa GTE:n lataaminen polttanut sulakkeen (10A).

Koita lisäksi vaikka kännykän laturilla, tuleeko pistorasiaan virtaa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: SNG - 31.01.20 - klo:05:48
Polttanut sulakkeen tai laukaissut pikasulakkeen tolpasta?

Tiedän yhden tapauksen, jossa GTE:n lataaminen polttanut sulakkeen (10A).

Koita lisäksi vaikka kännykän laturilla, tuleeko pistorasiaan virtaa.

Tuo selittäisi kyllä sen miksi tolppaan ei tule virtaa mutta ei sitä, että range tippuu puoleen yön aikana.

veskur

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 31.01.20 - klo:02:15
Noniin uusi pirssi alla jan yt ihmetyttää, että olenko tyrinyt heti kättelyssä latauksen kanssa.
Laitin eilen auton lataukseen tolppaan ja auto lähti latautumaan normaalisti. Auto ilmoitti latausajaksi 2h ja 10 minuuttia. Kävin auton luona uudestaan illalla ja akku nöytti 43km. Jätin laturin paikalleen. Aamulla kun vaimo lähti töihin niin ei kuulemma ollut jäljellä akkua kuin 20 km ja nyt laturijohtoon ei syty valoja ollenkaan kun yritän kytkeä sen tolppaan. Osaako kukaan sanoa missä vika?

Polttanu sulakkeen ja lämmitetty sähköllä ennen lähtöä?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Antore - 31.01.20 - klo:07:23
Tuo selittäisi kyllä sen miksi tolppaan ei tule virtaa mutta ei sitä, että range tippuu puoleen yön aikana.
Eikö se range näytetä senhetkisellä kulutuksella laskettuna? Lämmityslaite täysille, niin kyllähän laskennallinen range putoaa tosi alas heti?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tomppa79

Tosiaan en saanut tolppaa mitenkään toimimaan tuolla johdolla. Yritin naksutella sulketta edes taas ja väänsin 2 tunnin ajastinta, mutta virtajohto ei reagoinut mitenkään.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

passo_s

Passat GTE-19
Webaston käynnistyksen ehtona weconnectissa on edelleen se että ajoakustossa on minimissään rangea 9 km. Miksi tätä bugia ei korjata? Kyseessä on bugi, koska webasto käynnistyy omasta kaukosäätimestään kun rangea on 0 km.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 31.01.20 - klo:10:58
Tosiaan en saanut tolppaa mitenkään toimimaan tuolla johdolla. Yritin naksutella sulketta edes taas ja väänsin 2 tunnin ajastinta, mutta virtajohto ei reagoinut mitenkään.
Jokos testasit latausjohtoa toisessa pistorasiassa? Voihan se latausmötikkäkin olla rikki kun siihen ei ledit syty. Siihen tulee muistaakseni jokin ledi päälle vaikkei sitä autoon ole kytkettykään.

biili_

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 31.01.20 - klo:12:03
Passat GTE-19
Webaston käynnistyksen ehtona weconnectissa on edelleen se että ajoakustossa on minimissään rangea 9 km. Miksi tätä bugia ei korjata? Kyseessä on bugi, koska webasto käynnistyy omasta kaukosäätimestään kun rangea on 0 km.

Joko webaston ajastus onnistuu sinulla? Löytyykö ohjekirjan mukainen asetusvalikko webastolle?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 31.01.20 - klo:10:58
Tosiaan en saanut tolppaa mitenkään toimimaan tuolla johdolla. Yritin naksutella sulketta edes taas ja väänsin 2 tunnin ajastinta, mutta virtajohto ei reagoinut mitenkään.

Tuossa tilanteessa voi olla myös mennyt sähköpääkeskuksessa oleva lämmitystolpan sulake. Tällöin tolppaan ei tule lainkaan sähköä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

SNG

Kokeilitko esim kännykän laturilla tuleeko tolppaan virta, kuten kehotin?

Linjasuoja voi olla lauennut, jos ei tule kuten Tonttu 66 kirjoitti.

Jos tulee, vika Latausjohdossa tai autossa.

Tomppa79

Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.02.20 - klo:14:39
Kokeilitko esim kännykän laturilla tuleeko tolppaan virta, kuten kehotin?

Linjasuoja voi olla lauennut, jos ei tule kuten Tonttu 66 kirjoitti.

Jos tulee, vika Latausjohdossa tai autossa.

Kävin kokeilemassa kännykän laturilla tolppaa ja vika oli sulakkeessa. Sulake oli siis väärässä asennossa ja siksi ei lähtenyt pelittämään. Nyt taas autonkin laturi toimii ja pääsee latailemaan tolpasta.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

JPOGTE

#1855
Hei kaikki!   :) :) :)

(Tämä taisi tulla keskelle toista kysymystä. Anteeksi kovasti. Tabletilla kirjoittaessa en löytänyt vaihtoehtoa, miten aloittaa aiheeseen uusi kysymys.)

Olemme hankkineet uuden Passat Variant GTe :n 1,5 viikkoa sitten. Muutos on huima aiempaan Passat Variant vm. 2010 :iin nähden. Täytyy sanoa, että uuden Passatin käyttöohjekirja on luokkattoman huono tai ainakin erittäin sekava. Kolme kysymystä on herännyt:

1. Korkeajänniteakkujen lataus
Autoa on ladattu nyt kaksi kertaa. Hybriditilassa ajo kesti ensimmäisellä kerralla 30 km, siten meni bensamoottorille. Toisella kertaa päästiin 60 km. Onko tämä niinkuin kännyköissä, että akun varaustaso paranee muutaman lataus-purkaus - syklin jälkeen. Ei mitään tietoa ole saatu, että onko huomioitava vielä ajapaneelissa joitakin asetuksia? Vai onko autossa jo jotain vikaa?

2. Trippimittari ja sen nollaus
Trippimittari lienee jossakin näytössä ajotietokoneessa? Miten se nollataan? Onko mystinen oo - näppäin ratin takana ko. nollausnäppäin?

3. Ajetun  kadun nimi ajopaneelin näytöllä

Syyskuussa 2019 ajamallamme koeajo gte:llä oli näyttöruudun yläreunassa aina kullakin hetkellä
kadun tai tie nimi muulloinkin kuin navigaattorilla. Nyt sitä ei saa näkyviin vm. 2020 autossa! Eikö sitä saa enää esiin? Tuo toiminto oli eritäin havainnollinen.

Kiitos avusta, jos joku osaa neuvoa. Passat GTE vaikuttaa hyvälle ostokselle, mutta luokattoman ohjekirjan vuoksi monet toiminnot jäävät pimentoon. Ja verenpaine nousee niitä etsiessä.


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:09:17
1. Korkeajänniteakkujen lataus
Autoa on ladattu nyt kaksi kertaa. Hybriditilassa ajo kesti ensimmäisellä kerralla 30 km, siten meni bensamoottorille. Toisella kertaa päästiin 60 km. Onko tämä niinkuin kännyköissä, että akun varaustaso paranee muutaman lataus-purkaus - syklin jälkeen. Ei mitään tietoa ole saatu, että onko huomioitava vielä ajapaneelissa joitakin asetuksia? Vai onko autossa jo jotain vikaa?

Ei kapasiteetti muutu miksikään uudessa akussa ensimmäisten lataus syklien aikana, kuten ei myöskään kännyköissä ole muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana. Akun vanhentuminen / vikaantuminen sitten aikanaan huonontaa kapasiteettia.

Tarkoitit varmaan että kesti 30km ajoa sähköllä joka jälkeen meni hybridi moodiin (bensamoottori mukana)? Onko tällä 30km kerralla lähdetty täysin kylmällä autolla liikkeelle ja käytetty lämmitystä reilusti? Se ainakin syö rangea reilusti. Toinen mikä tuli mieleen, että onko ajettu joku reilusti pidempi matka ja laitettu navigaattori päälle? Joku on tainnut tälläkin forumilla mainita että pidemmillä matkoilla (navi päällä) auto osaa optimoida sähkön käytön matkan eri vaiheisiin ja käyttää bensamoottoria siellä missä sen käyttö on järkevintä eli esim 30km jälkeen on menty moottoritielle jossa auton mielestä on järkevämpi ajaa bensalla ja säästää loput sähköt viimeisille kilometreille ennen perille pääsyä.

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:09:17
2. Trippimittari ja sen nollaus
Trippimittari lienee jossakin näytössä ajotietokoneessa? Miten se nollataan? Onko mystinen oo - näppäin ratin takana ko. nollausnäppäin?

0.0 näppäin mittariston reunassa on juurikin trippimittarin nollaus. Sitä en tiedä miten GTE:n mittaristoon trippi on piilotettu, jossain täysdigitaalisella mittarilla varustetussa autossa muistelisin nähneeni tripin alareunassa vasemmalla, vasemman "viisarimittarin" oikealla puolella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Digimittaristossa näkyy ainakin skodassa ajotiedoissa tuo trippi. Ohje näkyy nollaukseen kun valittu trippi tila.


Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.02.20 - klo:09:52
Ei kapasiteetti muutu miksikään uudessa akussa ensimmäisten lataus syklien aikana, kuten ei myöskään kännyköissä ole muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana. Akun vanhentuminen / vikaantuminen sitten aikanaan huonontaa kapasiteettia.

Tarkoitit varmaan että kesti 30km ajoa sähköllä joka jälkeen meni hybridi moodiin (bensamoottori mukana)? Onko tällä 30km kerralla lähdetty täysin kylmällä autolla liikkeelle ja käytetty lämmitystä reilusti? Se ainakin syö rangea reilusti. Toinen mikä tuli mieleen, että onko ajettu joku reilusti pidempi matka ja laitettu navigaattori päälle? Joku on tainnut tälläkin forumilla mainita että pidemmillä matkoilla (navi päällä) auto osaa optimoida sähkön käytön matkan eri vaiheisiin ja käyttää bensamoottoria siellä missä sen käyttö on järkevintä eli esim 30km jälkeen on menty moottoritielle jossa auton mielestä on järkevämpi ajaa bensalla ja säästää loput sähköt viimeisille kilometreille ennen perille pääsyä.

0.0 näppäin mittariston reunassa on juurikin trippimittarin nollaus. Sitä en tiedä miten GTE:n mittaristoon trippi on piilotettu, jossain täysdigitaalisella mittarilla varustetussa autossa muistelisin nähneeni tripin alareunassa vasemmalla, vasemman "viisarimittarin" oikealla puolella.

Hei!
Kiitos viestistä. Olemme ajaneet hybridillä. Joo, tarkoitin siis akun maksimaalisen kapasiteetin enenevää aktivoitumista eli käyttöönottoa. Tuo oo-näppäin ei jostain syystä nollaa matkaa viimeisestä tankkauksesta lähtien. Mutta yritetään.  :)

Tonttu66

Jos muistan oikein, lyhyt painallus nollaa trippimatkan ja pitkä painallus nollaa ajotietokoneen pitkäaikaisen muistin. Viime tankkauksesta lukemat nollautuvat vain tankkaamalla.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy