Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - janike

#31
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Alusta uusiksi ?
05.04.19 - klo:10:54
Seat leonissa 1M oli aikanaan vakioalustalla samaa rapsuttelua heitoissa. Ainakin siinä pohjamuovit oli todella matalalla (kuten myös konsernisisarissa samalla pohjalevyllä), siinä tuo pro-kit ainakin isommissa heitoissa ja kovemmalla vauhdilla vähensi pohjamuovien raapimista. Mutta tottakai hitaassa vauhdissa parkkipaikoilla yms. muovit ja roiskeläpät rahisi herkemmin.  Ajettavuudesta nyt ei voi puhua samana päivänäkään kuinka paljon paremmaksi muuttui vakio alustaan nähden. Iskareina oli uudet vakiota vastaavat kaasut, välillä tuntui että iskarit olivat turhan pehmeät jousten kaveriksi. Jos on tarvetta päivittää vaimentimet samalla niin suosittelen katselemaan esim. Bilstein B6 osastoa, ne ovat jämäkämmät mutta samanmittaisella varrella kuin vakiot. Leonissa pro-kitillä tahtoi olla ongelmana että perä laskeutui hieman turhan alas, en tiedä onko muissa malleissa sama homma.
#32
Ei taida olla kovin ituhippiä touhua ajella mydieselillä, tuotteessa on n.20% palmuöljyä jonka tuottaminen on kovinkin kyseenalaista touhua.

http://www.greenpeace.org/archive-finland/fi/kampanjat/palmuoljy/Neste-Oil/

Ja tosaan tuo otsikko on aika harhaanjohtava...
#33
Eikö nämä öljyttävät suodattimet yleesä tuhoa kuumalanka maf:in sangen nopeasti? Vai onko tuoreemmat toteutettu pelkällä map:illa? Perinteisestihän noista ei ole ollut edes viritetyissä vehkessä hyötyä muille kuin suodatinkauppiaalle.
#34
Superb II (08-15) / Vs: kesärenkaat
23.03.19 - klo:12:24
Itse ostaisin Goodyear efficientgrip performancet.
#35
A6 C7 (11-) / Vs: 3.0TDI naftan haju
04.03.19 - klo:21:52
Eikö nuissa oo hukkareikä kannenkyljessä, jonka kautta valuttaa dieselit suoraan pakosarjan päälle, jos alkaa tiivisteet suihkuissa vuotamaan?
#36
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.02.19 - klo:08:56
Jos uusi pumppu maksaa 300 euroa, niin mitä väliä?

Taas lähdetään jännittämään ja tärräämään turhaan!

Jos mustapekka jää kouraan niin alta 100tkm tehdään 3ke peräremppaa.
#37
Muuten nelikko ehdottomasti, mutta uskaltaako nykyistä "kertakäyttö haldexia" laittaa jossa ei ole suodatinta takaperässä? Huoltokustannuksia tulee väkisellä jonkinverran lisää, kun putsauttaa pumpun jokaisessa tai joka toisessa öljynvaihdossa.
#38
Absien ainut huono puoli tulee esiin märässä sohjossa tai soratiellä jossa kivet pyörii rattaan alla kuin kuulalaakerit. Silloin vain rutisee ja vauhti ei hidastu ollenkaan, uskoisin että sen takia eräs tuossa kyseli niiden pois saamista.
#39
Oireet passaa rikkoutuneeseen venttillin nostajaan /nokkavikaan. Voi se olla ettei liity millään egr tulppaamiseen, ota lätkä pois välistä ja kokeile onko se nyt siitä kiinni. Huonoa tuuria jos meni nyt samaan aikaan.  Ei sen tulppaamisen pitäisi nuin vaikuttaa.
#40
Kyllä koodaamisen pitäisi onnistua ihan samalla lailla kun normaalistikkin.
#41
Joskus vuosia sitten tilasin top-auto osasta. Silloin oli n.450e koko setti vauhtis, setelma, levy ja painelaakeri, lukin tekemänä ja alkuperäinen pois purettukkin oli luk.
#42
Elämä on valintoja.. Ei ole niin uutta autoa että tarvisi edes hiukkassuodattimista välittää, mutta katolla saattaa kulkea auton arvoon verrattuna 4-5xarvosta fillareita. Ã,,rsyttää tuo ajattelutapa johon törmää usein: "jätä tupakit ja kaljat ostamatta niin voi vaihtaa uuden auton", osalle saattaa olla muita intressejä rahojen käyttöön entä pyhä peltilehmä.
#43
Kokeileppa ottaa kiinni siitä "kaasarin" tilalla olevasta motronic mötikästä ja heilutteleppa vähäsen. Jos se heiluu löysäntuntoisesti niin kumityyny sen mötikän ja imusarjan välillä voi olla murtunut ja kiskoo ilmoja välistä.
#44
Eikö tämän sammutettuna liikantamisen aiheuta öljynpainetoiminen ketjunkiristin johon ei ole säästösyistä raaskittu laittaa mitään räikkäsysteemiä? Öljynpaineiden ollessa nollassa kiristin pääsee löysäämään ketjun täysin, sitten jos vaikka mäessä pääsee auto liikahtamaan ja kytkin päästetään ylös niin ketju hyppää hampaiden yli.
#46
Samaa mietiskelin kuten ylläoleva. Eikö automaatin idea ole siinä että se "arpoo" itse oikein tilanteeseen sopivan vaihteen? Mitä järkeä sellaisessa automaatissa on jolla pitää ajaa tietyllä lailla?
#47
Boschin sulilla ei oo tehny 10vuoteen yhtään mitään. Parin kuukauden käytön jälkeen alkaa jättämään rantuja. Oman kokemuksen mukaan SWF sulat on toimineet kohtuullisesti, muista kun nuista kahdesta edellisestä ja championista ei ole omakohtaista kokemusta.
#48
Moottori ja voimansiirto / Vs: Optimointi
28.08.18 - klo:06:27
Egr:rää ei kannata jättää käyttöön. Sotkee jokapaikan eikä vaikuta lämpenemiseen juurikaan, pistää rätin keulaan talveksi. Avf passatti ei ole muutenkaan onnettomin tapaus lämpenemään.
#49
Rupasua ei vaan maha 3ke hintaluokkaan löytyä diisselinä muuten ku konevammasena.

Edellämainituilla rasseilla saattaa vielä ajella aika monta tsi/cr-diesel kampetta hautaan.
#50
Pärjää, ja pelaa kunhan on huollettu. Passatissa on huoltovapaampi torsen, mutta golfissa huoltovapaampi alustarakenne.

Lisäksi henk.koht mielipide on että golf on parempi ajolleen kuin passat.
#51
Golf IV 96kw, jos tila vaan riittää.
#52
Missä vuosimallissa tulse haldex jossa ei ole enää suodatinta? Tietääpähän kiertää niinkuin ruttoa..
#53
Sillä on varmasti iso merkitys, ja nelivetoja tuntuu olevan vielä huonommin tarjolla ilman invalidivaihteistoa.
#54
Eräs tuttu laittoi viime syksynä misukan alpit alle ja kehu oli kova ettei ikinä enää talvirenkaita erikseen. Kuitenkin talven mittaan, alle olivat jostakin ilmestyneet hakkapeliitta nastat.
#55
Onneksi jotkut tekevät järkeviä päätöksiä uusien autojen kanssa. Itse ostan ainoastaan käytettyjä(monen mittapuulla loppuun ajettuja) autoja ja maksan mielelläni vaikka sen 1000e enemmän autosta, joka on ruostesuojattu ja koriltaan hyvä.
#56
Miten tuo nippuside kestää 5 tai 10v kuluttua? Kokemuksen perustella tahtoo haprastua. Vai tuleeko trafiin merkintä että se pitää olla joka toinen vuosi vaihdettuna uuteen?
#57
Mitähän herra katsastusmies tuumais, ku ois ite tehny turvavöihin jonku nippuside viritelmän..

Varmaan täyttää kaikki mahdolliset E-hyväksynnät, eikai ne pykälät nyt niin tarkkoja voi olla  :o
#58
Kerro ihmeessä mihin vehkeeseen saat halvemmalla.
#59
Onko joku varsinainen syy tai vika miksi vaihtaa? Jos ei niin älä vaihda. Huonompaan suuntaan menee.
#60
Tuohan on ihan naurettava esitys! Oikea ammattimies tekee justiin ja niin hyvän ettei sitä erota, häivyttää vaikka rajan metallinhohtomaalissa.

Onkohan "merkkiliikkeen maalari" ollu joku ammattikoulun harjoittelija  ???
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy