Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 06.11.20 - klo:22:01
Mun ajot on 99% kehä 3 sisällä, valaistuilla teillä. Pesen auton about 2 kertaa viikossa. Eiköhän ne ajovalot siinä puhdistu. Lähinnä noi pesurit vaan likaa puhtaan auton jos tarkoitus on puhdistaa pienet pölyt tuulilasista. Eikös katsastus ole nykyään vasta viiden vuoden tienoilla. En tiedä pidänkö tota edes niin kauaa. Toki myydessä laittaa vakioasetukset.
En tiedä saako tässä autossa koodattua noita pesureita sillä tavalla, että toimivat "perinteisesti", eli vasta pidempään viikseä vetämällä. Tällä tavalla koodasin itse, niin halutessa saa ajovaloille pesun. Nestettä kuluu tosiaan melko paljon, jos aina ensimmäisen kerran tuulilasia pestessä myös ajovaloille ruutataan nestettä.

Ensimmäinen katsastus on uusissa autoissa neljän vuoden iässä. Jos auton pesee 2 kertaa viikossa, niin ei liene ongelma auton likaantumisessa, vaikka ajovalot peseentyisi ja "sotkisi" autoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mk233

Mikäli oikein muistan niin ohjelmissa oli vaan päällä tai pois asento valopesureille. Koodata en osaa, pakko käyttää valmiita ohjelmia.

Flat

Oma kulkine oli laturinvaihdossa vihdoinkin ja samalla päivitettiin MMI softa versiosta 3174 versioon 3281.

Ainakin lyhyellä kokemuksella se korjasi pahimmat puutteet:
- radion käynnistys nopeutui huomattavati ( siis koska ääntä alkaa tulemaan )
- bt yhteyden muodostusnopeus nopeutui selvästi
- radion kanavalogo-ongelma poistui ( logot eivät näkyneet aina )

- MMI näytön satunnainen (hyvin harvoin) pimeneminen toivottavasti poistui, aika näyttää tuleeko vielä
- Bt puhelun ääni hyvin harvoin "kirskuavaa ääntä", aika näyttää korjaantuiko

nasse

Onko joku 40 TFSI Quattron tilannut saanut jo valmistusviikkoa tehtaalta?

zuge

Lainaus käyttäjältä: nasse - 19.11.20 - klo:11:33
Onko joku 40 TFSI Quattron tilannut saanut jo valmistusviikkoa tehtaalta?
Auto on kuulemma saapunut Suomeen ja luovutus ensi viikon perjantaina. 35TFSI:n tilaus oli jo sisässä ja se päivitettiin tuohon 40TFSI quattroon.

Popovice

Ootko varma että päivityspyyntö on mennyt perille 8)? Ihan vaan sikäli kun itse kävin pari viikkoa sitten kysymässä tarjousta kyseisestä kulkineesta niin toimitusajaksi arvioitiin 6kk...

zuge

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 19.11.20 - klo:11:56
Ootko varma että päivityspyyntö on mennyt perille 8)? Ihan vaan sikäli kun itse kävin pari viikkoa sitten kysymässä tarjousta kyseisestä kulkineesta niin toimitusajaksi arvioitiin 6kk...
Sen näkee ensi viikon perjantaina :-\ Toimitusaika on lähes 6kk nytkin, tilauksen laitoin kesäkuun lopussa sisään, tehtaan tuotantoslotti oli viikolle 44 ja se säilyi vaikka tilauksessa tekniikka päivitettiinkin syyskuun puolivälissä, tuntui olevan tuolloin tehtaan puolesta ok.

Popovice

Hienoa jos saat auton alle sovitussa aikataulussa. Itseäkin nimenomaan tuo 40 TFSI quattro malli kiinnostaisi kovin, mutta ajattelin odotella mahdollisen tilauksen kanssa siihen asti kunnes jälleenmyyjillä on autoja koeajettavissa. Toki A5 löytyy jo tällä hetkellä samalla voimalinjalla, mutta onhan noissa malleissa perinteisesti ollut eroja mm. jousituksessa ja muissa alustan komponenteissa.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 19.11.20 - klo:13:19
Hienoa jos saat auton alle sovitussa aikataulussa. Itseäkin nimenomaan tuo 40 TFSI quattro malli kiinnostaisi kovin, mutta ajattelin odotella mahdollisen tilauksen kanssa siihen asti kunnes jälleenmyyjillä on autoja koeajettavissa. Toki A5 löytyy jo tällä hetkellä samalla voimalinjalla, mutta onhan noissa malleissa perinteisesti ollut eroja mm. jousituksessa ja muissa alustan komponenteissa.

Etköhän Audimiehenä tiedä mitä sieltä tulee koeajamattakin. Olisin todella yllättynyt jos koeajo olis sellainen pettymys että pyörtäisit päätöksesi. Itse olen jättänyt koeajot suosiolla väliin ja viimeiset kolme Audia olen ostanut koeajamatta, kyllä sen tietää millaisia pelejä noi on jos on kerran kokeillut. Ei muuta kun tilaamaan vaan, turhaan viivyttelet väistämätöntä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.11.20 - klo:11:27
Oma kulkine oli laturinvaihdossa vihdoinkin ja samalla päivitettiin MMI softa versiosta 3174 versioon 3281.

Ainakin lyhyellä kokemuksella se korjasi pahimmat puutteet:
- radion käynnistys nopeutui huomattavati ( siis koska ääntä alkaa tulemaan )
- bt yhteyden muodostusnopeus nopeutui selvästi
- radion kanavalogo-ongelma poistui ( logot eivät näkyneet aina )

- MMI näytön satunnainen (hyvin harvoin) pimeneminen toivottavasti poistui, aika näyttää tuleeko vielä
- Bt puhelun ääni hyvin harvoin "kirskuavaa ääntä", aika näyttää korjaantuiko


Näin jälkikäteen ei voi muuta kuin ihmetellä miten kehnoa softaa auton mukana ovat toimittaneet. Sitä oli jotenkin tottunut ja uskotellut itselleen että radion ja bt yhteyden käynnistymiseen meenee aikaa ja asia on nyt vain niin tässä autossa. Nyt on suorastaan hämmentävää istua autoon kun radio alkaa kuulua heti ja BT yhteyden muodostusta ei tarvitse sitäkään pahemmin odotella. Kanavalogotkin pysyvät nyt näkyvissä.

Omitukseksi asian tekee se , että edellisessä B9:ssa oli samaa vikaa, vaikka siihen MMI softakin muistaakseni jossain vaiheessa päivitettiin.

Olin aina muuten luullut että ajonopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus olisi oikeasti nopeuteen sidottu säätö. Ihmetykseksi huomasin kun parkissa laitoin puhaltimet täysille, niin radion volyymi nousi mukana. Ilmeisesti jonkin mikin kautta sisämölyä seurataan ja äänevoimakkuutta nostetaan sen mukaan. Tämähän ön on nerokasta. Kun vaimo alkaa autossa huutamaan, niin auto säätää voluumia korkeammalle ja yrittää häivyttää nalkutuksen pois. Luksusta :)


tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.11.20 - klo:09:13
Näin jälkikäteen ei voi muuta kuin ihmetellä miten kehnoa softaa auton mukana ovat toimittaneet. Sitä oli jotenkin tottunut ja uskotellut itselleen että radion ja bt yhteyden käynnistymiseen meenee aikaa ja asia on nyt vain niin tässä autossa. Nyt on suorastaan hämmentävää istua autoon kun radio alkaa kuulua heti ja BT yhteyden muodostusta ei tarvitse sitäkään pahemmin odotella. Kanavalogotkin pysyvät nyt näkyvissä.

Omitukseksi asian tekee se , että edellisessä B9:ssa oli samaa vikaa, vaikka siihen MMI softakin muistaakseni jossain vaiheessa päivitettiin.


Minullakin kerkesi olla kaksi B9:ä. Vm. 2016 ja 2017. Ensimmäisessä oli tosiaan sellainen ominaisuus, että soittimen media-puoli (SD-kortti, USB, CD) alkoi toimia vasta noin minuutin päästä auton startista. Ja ei korjaantunut vaikka mitä huollossa yrittivät. Softat päiviteltiin ja MMI-yksikkökin vaihdettiin, mutta sama vika säilyi.

Sitten kun vaihtoin tuohon 2017 vuosimalliin, niin siinä media starttasi aina heti kun auton käynnisti. Tämä jäi ikuiseksi mysteeriksi :)

ptme

#281
Tilasin uuden A4 Allroad 40 TDI MHEV:n tuon -17 mallisen korvaajaksi, pitäisi tulla tammikuussa 2021.
Volvoa kovasti aioin ostaa, mutta melu, jousituksen kovuus ja valot saivat jatkamaan Audilla.
Audiin tulee varusteita kohtuullisesti: Progress-, Navi- ja Tour-paketit, B&O, lämmitettävä ohjauspyörä, yms pientä.
Nyt sitten kysymys: onko kenelläkään kokemusta tuosta Cubictelecom:sta? Sen kautta kuulema saa autoon wifi-verkon ja sateliittikartat naviin, mutta onko todella näin? Ja minkä operaattorin verkkoa käyttää Suomessa? Tuossa nykyisessä on navipaketin kaverina oma SIM, joka on tähän asti hoitanut nuo hommat. Uuteenhan ei SIMiä saa...
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Flat

#282
Tällainen sähköposti tipahti tänään:

Tulevaisuus: Aktivoi nytMahdollisimman paljon joustavuutta functions on demand -toiminnoilla. Ota kaikki irti Audi A4:stä*!

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/functions-on-demand.html

Ehkäpä tuota navigointia voisi kuukauden testijakson verran kokeilla.


A4blackavantB8

#283
Lainaus käyttäjältä: Flat - 24.11.20 - klo:17:59
Tällainen sähköposti tipahti tänään:

Tulevaisuus: Aktivoi nytMahdollisimman paljon joustavuutta functions on demand -toiminnoilla. Ota kaikki irti Audi A4:stä*!

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/functions-on-demand.html

Ehkäpä tuota navigointia voisi kuukauden testijakson verran kokeilla.



Mielenkiintoista. Ehkä tässä tulevaisuudessa ei tarvitse ruksata lisävarusteita, kun ne voi koodata jälkeenpäin :)

Dis

On tullut ostettua tuota cubictelecomin dataa että saa nettiradiot pelittään. Veikkaan että DNA verkossa toimii kun kuuluvuus suhteellisen heikko ja pätkii usein. Eihän tuolla wifiä kannata jakaa kun on niin arvokas.

Lainaus käyttäjältä: ptme - 23.11.20 - klo:18:46
Tilasin uuden A4 Allroad 40 TDI MHEV:n tuon -17 mallisen korvaajaksi, pitäisi tulla tammikuussa 2021.
Volvoa kovasti aioin ostaa, mutta melu, jousituksen kovuus ja valot saivat jatkamaan Audilla.
Audiin tulee varusteita kohtuullisesti: Progress-, Navi- ja Tour-paketit, B&O, lämmitettävä ohjauspyörä, yms pientä.
Nyt sitten kysymys: onko kenelläkään kokemusta tuosta Cubictelecom:sta? Sen kautta kuulema saa autoon wifi-verkon ja sateliittikartat naviin, mutta onko todella näin? Ja minkä operaattorin verkkoa käyttää Suomessa? Tuossa nykyisessä on navipaketin kaverina oma SIM, joka on tähän asti hoitanut nuo hommat. Uuteenhan ei SIMiä saa...

Flat

#285
Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 24.11.20 - klo:19:04
Mielenkiintoista. Ehkä tässä tulevaisuudessa ei tarvitse ruksata lisävarusteita, kun ne voi koodata jälkeenpäin :)

Varsinkin jos ei meinaa autoa vuotta kahta kauempaa pitää. Mitä sitä turhaan seuraavalle varusteita ostaa.

Popovice

Oliskohan kellään palstalaisella tietoa paljonko tämän uuden 40 TFSI:n (Business Advanced) maavara on vakioalustalla ja paljonko huonon tien optio vaikuttaa siihen? Eivät osanneet vastata edes Audi liikkeessä... ???

Epes

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 25.11.20 - klo:20:20
Oliskohan kellään palstalaisella tietoa paljonko tämän uuden 40 TFSI:n (Business Advanced) maavara on vakioalustalla ja paljonko huonon tien optio vaikuttaa siihen? Eivät osanneet vastata edes Audi liikkeessä... ???

Jotain tietoa eli itsellä oli tilauksessa huonon tien paketti mutta otin sen pois aika alkuvaiheessa. Myyjä kauniisti ilmaisi, että vaikuttaa kuulemma auton jälleenmyyntiarvoon negatiivisesti. Tarvetta olisi ollut kerran pari vuodessa joten luovutin. Jos vakioalustana pitää kaasu-A4:n alustaa niin Business Advanced on sitä 2cm matalampi ja huonon tien alusta sitä 1,5cm korkeampi.

mi16

Laitoin tuon 1.24â,¬ päivityksen. Hyvin pelittää, vaati kaksi uudelleenkäynnistystä jotta kaikki uudet ominaisuudet tuli näkyville, eli navi, sää ja uutiset. Vielä se päivitti uudet kartat. Auton kieleksi kun laittaa englannin toimii puheentunnistuskin hyvin.
Olisin toivonut vielä, että matrix valojen pitkät kytkeytyisi taajaman ulkopuolella 30km/h vauhdissa, mutta tuohon ei tullut muutosta, edellisessä -17 vuosimallissa se navin kanssa toimi.



Lainaus käyttäjältä: Flat - 24.11.20 - klo:17:59
Tällainen sähköposti tipahti tänään:

Tulevaisuus: Aktivoi nytMahdollisimman paljon joustavuutta functions on demand -toiminnoilla. Ota kaikki irti Audi A4:stä*!

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/functions-on-demand.html

Ehkäpä tuota navigointia voisi kuukauden testijakson verran kokeilla.

nasse

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 27.11.20 - klo:12:08
Laitoin tuon 1.24â,¬ päivityksen. Hyvin pelittää, vaati kaksi uudelleenkäynnistystä jotta kaikki uudet ominaisuudet tuli näkyville, eli navi, sää ja uutiset. Vielä se päivitti uudet kartat. Auton kieleksi kun laittaa englannin toimii puheentunnistuskin hyvin.
Olisin toivonut vielä, että matrix valojen pitkät kytkeytyisi taajaman ulkopuolella 30km/h vauhdissa, mutta tuohon ei tullut muutosta, edellisessä -17 vuosimallissa se navin kanssa toimi.

Onko niin, että kartta näkyy vain keskinäytössä, ei virtual cockpitissä?

mi16

Molemmissa näkyy

Lainaus käyttäjältä: nasse - 27.11.20 - klo:12:45
Onko niin, että kartta näkyy vain keskinäytössä, ei virtual cockpitissä?

Flat

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 27.11.20 - klo:12:08
Laitoin tuon 1.24â,¬ päivityksen. Hyvin pelittää, vaati kaksi uudelleenkäynnistystä jotta kaikki uudet ominaisuudet tuli näkyville, eli navi, sää ja uutiset. Vielä se päivitti uudet kartat. Auton kieleksi kun laittaa englannin toimii puheentunnistuskin hyvin.

Pitää pihistellä tuota koejaksoa hieman ja käyttää vasta sitten kun tehdasnaville olisi oikeasti käyttöä.

Onkos muilla vastaavaa:
Pissapoika pitää ensimmäisellä ruiskaisulla aikamoista ääntä. Toisella ruiskaisu on lähes äänetön. Ihan kuin pumppu kävisi kuivana ensimmäisen ruiskaisun aikana. Olisiko joku takaiskuventiili rikki ja letkut pääsee tyhjentymäään? Onko muilla äänekäs ensimmäinen ruiskaisu? En muista onko tuo ollut aina, tuskin, mutta niin harvoin tulee ruiskuteltua että en muista.

zuge

Uusi A4 Avant 40 TFSI quattro Business Advanced kotiutettu (kuva eilisillalta kun kävin autoa liikkeen pihalla vilkaisemassa). Erittäin positiiviset ensifiilikset erittäin rajallisen 67 ensikilometrin jälkeen, jämäkämpi ajettava kuin väliaikaisautona puoli vuotta toiminut 2019 Volvo V60. S-tronic toimii todella hienostuneesti, edellinen DSG-vaggilainen oli 2011 Superb muutamia vuosia takaperin, eteenpäin on menty kuten odottaa saattaa. Volvon automaattilaatikko oli kyllä todella kulmikas, sitä ihmettelin. Puolen vuoden aikana oli vielä kaksi yksilöä, D3 ja T4, molemmissa oli mielestäni huono  tai huonosti säädetty laatikko. Tämä S-Tronic ei kyllä vaihtamisen pehmeydessä häviä juurikaan edelliselle 2016 520d:llekään, joka oli kyllä automaattivaihteiden gold standard. Lisää kilometrejä tarvii kyllä, että pystyy subjektiivisesti sanomaan tuleeko vaihteiden  arpomisia.

Pääkäyttäjän rekisteröinti ei onnistunut tänään, olisiko joku serveri alhaalla. Näitä taitaa olla usein. Yritän huomenna uudelleen, tai ehkä ensi viikolla. Airplay toimii nätisti langattomasti, tuon navigaattorilla pärjää hienosti ja jos tulee ulkomaan lomamatkaa ensi kesänä niin otan tuon kokeilukuukauden navista käyttöön. Comfort accessin puuttuminen harmittaa kun siihen oli tottunut Bemarissa ja Volvossa, mutta nyt tietoisesti jätin ruksittamatta kun arvostin B&O:n must have-kategoriaan. Ei mitään wow-fiilistä kyllä toistaiseksi siitä, mutta ei kyllä harmitakaan. Täytyy vielä säädellä kohdilleen niin varmasti hyvä tulee. Ã,,änilähteenä Tidalin hifi-tilaus. S-Line sisusta ja laajennettu sisävalopaketti luo kyllä fiilistä sisätiloihin. Matrix-ledien ritariässämäiset käynnistys- ja sammutusvaloanimaatiot nostaa hymyn kyllä suupieliin parkkipaikalla😎


Flat

Eikö nuo ritariässävalot ole kaikissa vakiona, myös ilman matrixeja ? Mä olen luullut.

B&O:ta  kannattaa säättää juu, 3D ääni minimiin (tai pois). Ja mielestäni se alkaa soimaan nätimmin kun sitä on hieman sisäänajettu. Näin oli aikaisemmssa ja nykyisessä.

Popovice

Onnittelut uudesta kulkineesta! Ensivaikutelmien perusteella vaikuttaa todella mahtavalta ;D. Itsellä täsmälleen sama malli pyörittelyssä ja saattaa olla että jo ensi viikolla saadaan nimet papereihin. Aika jännää muuten, että olet jo saanut auton alle vaikka tietääkseni yhdelläkään jälleenmyyjällä ei ole ko. mallia koeajettavissa... Vai onko niin että haluavat ensin myydä kaikki varastoihin jääneet 40 TDI quattrot ennen kuin happanevat käsiin 8).

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.11.20 - klo:21:05
Eikö nuo ritariässävalot ole kaikissa vakiona, myös ilman matrixeja ? Mä olen luullut.

B&O:ta  kannattaa säättää juu, 3D ääni minimiin (tai pois). Ja mielestäni se alkaa soimaan nätimmin kun sitä on hieman sisäänajettu. Näin oli aikaisemmssa ja nykyisessä.

Ei mulla ainakaan oo. Ne perus animaatiot saa muuten koodattua RS mallin animaatioon Obdelevenillä.

Marklund

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.11.20 - klo:19:57
Pitää pihistellä tuota koejaksoa hieman ja käyttää vasta sitten kun tehdasnaville olisi oikeasti käyttöä.

Onkos muilla vastaavaa:
Pissapoika pitää ensimmäisellä ruiskaisulla aikamoista ääntä. Toisella ruiskaisu on lähes äänetön. Ihan kuin pumppu kävisi kuivana ensimmäisen ruiskaisun aikana. Olisiko joku takaiskuventiili rikki ja letkut pääsee tyhjentymäään? Onko muilla äänekäs ensimmäinen ruiskaisu? En muista onko tuo ollut aina, tuskin, mutta niin harvoin tulee ruiskuteltua että en muista.

Täällä on -20 mallin A5:ssa sama juttu. Ei nyt varsinainen vika, mutta ei se ihan normaaliltakaan kuulosta. Ja tosiaan toinen käyttö on aina sitten jo ihan normaali. Ensin ajattelin että ääni liittyisi ajovalojen pesemiseen, mutta ei se niin taida olla.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 27.11.20 - klo:22:29
Ei mulla ainakaan oo. Ne perus animaatiot saa muuten koodattua RS mallin animaatioon Obdelevenillä.

Okei, olen aina tosiaan luullut että tuo on kaikissa nelosissa vakiona. Mikäli liittyy matrixeihin, niin onko onko myäs peräpään animaatiot sama juttu. Eli ilman matrixeja animaatioota ei ole edessä eikä takana? Ja nyt ei puhuta siis suuntavilkkujen valoista.


Lainaus käyttäjältä: Marklund - 28.11.20 - klo:07:59
Täällä on -20 mallin A5:ssa sama juttu. Ei nyt varsinainen vika, mutta ei se ihan normaaliltakaan kuulosta. Ja tosiaan toinen käyttö on aina sitten jo ihan normaali. Ensin ajattelin että ääni liittyisi ajovalojen pesemiseen, mutta ei se niin taida olla.

Eihän tuo normaali ääni ole, koska se on sen verran kova. Harmi että en muistanut mainita asiasta kun auto kävi laturinvaihdossa. Ã,,äni tulee ikäänkuin apukuskin hansikaslokerosta. Loogista koska pissapojan säiliöhän on juuri sellä suunnalla. " Hyvä" että on kohtalotovereita.


b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 28.11.20 - klo:08:41
Normaalia se eka töräys on ei siinä mitään outoa ole.
Ei skoda pidä eka kerralla mitään ylimääräistä ääntä. Onkohan ne sekoittaneet osat keskenään, eli posti sekoittanut paketit?  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Marklund

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 28.11.20 - klo:08:41
Normaalia se eka töräys on ei siinä mitään outoa ole.

Normaali on niin suhteellinen käsitys. Kahdessa aikaisemmassa b9:ssa sitä ei ole ollut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy