Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Dis

Onko joku ihmetellyt wlan Hotspot toimintaa? Tuli otettua sopivat rensselit että saa muksuille aina wlaniin päälle. No uusimmasta nelkusta tuo simmipaikka on poistettu. Samalla ilmoitettu ryöstöhinnat data paketeille 25G/85,, 5G/18,. Ei nykykäytöllä moinen riitä mihinkään. Lievästi tuli kusetettu olo...

Mk233

Moi,

Lupasin kuvat autosta kun tuunaukset on tehty. Päädyin lopulta H&R:n jousiin1,5cm madallus sporttialustasta, z performance vanteet 9*20 ja nexenin kesärenkaat. Ajettavuus ei juuri muuttunut 18" kitkoilta vaihdettaessa mitä kyllä itsekin ihmettelen.








Flat

Setuppi nyt kohdilaan vanteiden kokoon nähden.
Tämä on sitten ihan henkilökohtainen mielipide eikä pidä ottaa vakavasti: Sysimusta vanne ei oikein tee oikeutta tuossa. Mutta ymmärrän valinnan , sillä taitaa olla black optics paketti autossa?

Mk233

Moi,

Korkeus hyvä. 20" vanne vaikka hopeisena tän kokoluokan autossa näyttää omaan silmään jopa liian isolta. Mustat vanteet on ollu omalla ostoslistalla jo 10 vuotta, pakkohan se oli kokeilla.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Dis - 21.03.20 - klo:10:57
Onko joku ihmetellyt wlan Hotspot toimintaa? Tuli otettua sopivat rensselit että saa muksuille aina wlaniin päälle. No uusimmasta nelkusta tuo simmipaikka on poistettu. Samalla ilmoitettu ryöstöhinnat data paketeille 25G/85,, 5G/18,. Ei nykykäytöllä moinen riitä mihinkään. Lievästi tuli kusetettu olo...

Jep, korkeat ovat hinnat ainakin näin suomivinkkelistä, mutta tällä käsitääkseni on halvat datamaksut verrattuna muualle. Olisko tuo sitten sakujen normihintatasoa + pakkohan sen audinkin on jotain välistä vetää?

Kännykkä vaan jatkossakin hotspotiksi jos tarvetta tulee netin jakamiselle.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 23.03.20 - klo:17:23
Moi,

Lupasin kuvat autosta kun tuunaukset on tehty. Päädyin lopulta H&R:n jousiin1,5cm madallus sporttialustasta
Muuten ei iske mutta korkeus on kyllä hyvä nyt, täytynee samat vieterit laitella omaankin jossain vaiheessa  8)

Mk233

Tän jumpan teki hintaan 275, jouset(slamit), 369, vaihto+ kulmien säätö(keravan autokorjaamo) ja 85,muutoskatsastus (K1)

pikatsu

Leasing auto vaihtamassa, joten toi Comfort varustelutalo houkutteleva kun mukana vetokoukku ja webasto. Rahaa ei jäisi enää paljoa varusteisiin.
Aikaisemmissa autoissa ei ole ennen ollut adaptiivista vakkaria, joten olisiko siitä mitään hyötyä kehä/kaupunki painotteisessa ajossa?

Ritzenhoff

Keuliiko tuo auto ihan hivenen noilla H&R jousilla? Niiden jousilla kaikki autot keulii. Itse suosisin Eibachia. Tasapaino aina täydellinen. Ne madaltaa yleensä edestä tarkoituksella 5-10mm enempi ja se kerrotaan jo spekseissäkin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Mk233

Ei se ainakaan mun silmään keuli. Eibachilla olis menny mun makuun jo liian alas -45mm/-40mm tai sit kauttaaltaan -30mm mikäli mä nyt muistan oikein noi mitat. Suunnilleen noin.

Mk233

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 29.03.20 - klo:18:20
Leasing auto vaihtamassa, joten toi Comfort varustelutalo houkutteleva kun mukana vetokoukku ja webasto. Rahaa ei jäisi enää paljoa varusteisiin.
Aikaisemmissa autoissa ei ole ennen ollut adaptiivista vakkaria, joten olisiko siitä mitään hyötyä kehä/kaupunki painotteisessa ajossa?
Jos multa kysyt niin maailman ärsyttävin/turhin lisävaruste.

LateJ

Auton luovutus oli viime viikon maanantaina ja näin viikon ajelun perusteella hyvä peli. Tosi hiljainen ja hyvä ajaa. Karoqin jälkeen pitää kyllä opetella taas nöyryyttä autoon pujottautuessa, mutta tuo nyt oli tiedossa. Digimittaristo on hieno ja sopii fiilikseen hyvin ison keskinäytön kanssa. MIB3 on minulla toiminut ihan ok, profiilin luonti sun muut onnistui kerrasta eikä toistaiseksi ole näkynyt mitään sekoiluja.

Pari harmitusta:
- Ovien automaattilukitusta ei saa pois. Tämä pitänee koodailla jossain itse kun huoltokaan ei asiaa kuulemma osaa korjata. Kai tuo vielä facelift B9:ssäkin jotenkin onnistuu.
- Olisi pitänyt ottaa se advanced key system. Karoqissa ehti tottumaan siihen että avaimeen ei tarvitse koskea, samoin kauppakassien kanssa oli helppo avata takaluukku potkimalla puskurin alle (first world problem, tiedetään). Ajattelin että eipä nuo nyt isoja juttuja ole ja säästän tonnin varusteissa, mutta pieleen meni.

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 29.03.20 - klo:18:20
Leasing auto vaihtamassa, joten toi Comfort varustelutalo houkutteleva kun mukana vetokoukku ja webasto. Rahaa ei jäisi enää paljoa varusteisiin.
Aikaisemmissa autoissa ei ole ennen ollut adaptiivista vakkaria, joten olisiko siitä mitään hyötyä kehä/kaupunki painotteisessa ajossa?

Edellisessä Karoqissa oli adaptiivivakkari ja se meni pakkovarusteiden listalle. Ainakin siinä tapauksessa että jono ei pysähtele ihan hirveästi. Hidastaminen (pysähdyksiinkin) sujuu ihan hyvin mutta liikkeelle lähdöt tapahtuu ainakin näissä minun kokeilemissani sen verran verkkaisesti että mieluummin hoidan asian itse. Tosin tässäkin tapauksessa hoidan vain tuon liikkeelle lähtemisen joutuisasti ja napsautan samantien vakkarin päälle ja annan auton hoitaa etäisyyden edellä ajavaan.

Tämänhetkinen A4-hinnasto sopi minullekin varsin hyvin kun itselleni pakollisia varusteita ovat koukku, webasto(tms) ja adaptiivinen vakkari mitkä tällä hetkellä sai A4:ään hyvin pienellä panostuksella.

Nudde

LainaaLeasing auto vaihtamassa, joten toi Comfort varustelutalo houkutteleva kun mukana vetokoukku ja webasto. Rahaa ei jäisi enää paljoa varusteisiin.
Aikaisemmissa autoissa ei ole ennen ollut adaptiivista vakkaria, joten olisiko siitä mitään hyötyä kehä/kaupunki painotteisessa ajossa?

Jos multa kysyt niin maailman ärsyttävin/turhin lisävaruste.

Adaptiivinen vakkari, käy ihmeessä kokeilemassa ennen kuin ostat. Itse ajan paljon tässä pääkaupunkiseudulla, ja se on viho viimeinen varuste. Tavallisella vakkarilla ajelen melkein kaikki. Moni tykkää että se on hieno varuste, on se jos ajat pitkää matkaa, muuten ei, esim. kaksikaistaisella tiellä jarruttaa/kaasuttaa koko ajan turhaa. Itse en koskaan halua sellaista, ei ainakaan niin kauan kun se on aina päällä, sitähän ei saa tavalliseksi millään. Käy ihmeessä kokeilemassa niin tiedät.


pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 30.03.20 - klo:19:46
Adaptiivinen vakkari, käy ihmeessä kokeilemassa ennen kuin ostat. Itse ajan paljon tässä pääkaupunkiseudulla, ja se on viho viimeinen varuste. Tavallisella vakkarilla ajelen melkein kaikki. Moni tykkää että se on hieno varuste, on se jos ajat pitkää matkaa, muuten ei, esim. kaksikaistaisella tiellä jarruttaa/kaasuttaa koko ajan turhaa. Itse en koskaan halua sellaista, ei ainakaan niin kauan kun se on aina päällä, sitähän ei saa tavalliseksi millään. Käy ihmeessä kokeilemassa niin tiedät.
Thanks hyvistä kommenteista. Torstaiksi varattu 40 Tsfi sedan koeajoon.
Jännittyneenä odotan elämäni ensimmäistä A4 koeajoa  :P

ps. Myyjä muuten sanoi, että adaptiivisen vakkarin saa toimimaan myös normaalina?

pikatsu

Kyllä nyt masentaa. Meneekin toi advanced malli juuri pykälällä firman 150g päästörajasta yli.
Joutuisi  perus malliin tyytymään 16” vanteilla ja perusalustalla.
Tokkopa tämän forumin käyttäjät edes tämmöisella autolla ikinä ajanutkaan saati hankkinut :-\



Enskatus

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 31.03.20 - klo:13:31
Joutuisi  perus malliin tyytymään 16” vanteilla ja perusalustalla.
Tokkopa tämän forumin käyttäjät edes tämmöisella autolla ikinä ajanutkaan saati hankkinut :-\
Vuokra-autona oli tommonen ja olihan se ihan karsee ajaa (verrattuna urheilualustaan 17"/18" pyörillä). Töyssyihin toki sai päästellä reippaasti, mutta oli kyllä kiikkerä peli.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 31.03.20 - klo:13:50
Vuokra-autona oli tommonen ja olihan se ihan karsee ajaa (verrattuna urheilualustaan 17"/18" pyörillä). Töyssyihin toki sai päästellä reippaasti, mutta oli kyllä kiikkerä peli.

Pahus, masensit lisää :(. Yks vaihtoehto 136hv diesel. Tästä kokemuksia? Audi Centerillä ei yhtään koeajo autoa uudellamaalla.

LateJ

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 31.03.20 - klo:14:41
Pahus, masensit lisää :(. Yks vaihtoehto 136hv diesel. Tästä kokemuksia? Audi Centerillä ei yhtään koeajo autoa uudellamaalla.

Mulla oli vm 2010 A4 B8:ssa 136hv diesel. En tiedä minkä verran tuolla moottorilla on yhteistä nykyisen 136hv dieselin kanssa, mutta suoritusarvot näyttää ainakin olevan hyvin samanlaisilta. Kaupunkiajossa tolla ehti hyvin ja tuntui jopa ihan tehokkaalta kun vääntöä on se 320Nm heti 1500 kierroksesta. Tietysti siinä vaiheessa kun vauhti ja kierrokset nousee ei enää tapahdukaan juuri mitään. Tehon riittävyys on tässäkin varmasti hyvin henkilökohtaista joten en arvaisi tuota kokeilematta ostaa. :)

Jos 150g rajaan pitää päästä niin yksi vaihtoehtohan olisi ottaa 40 TFSI Business Comfortina (149g) ja ottaa siihen lisävarusteena sporttipenkit ja urheilualusta. Näillä valinnoilla sedan jää 148g päästöihin. Sitten kun auto on maassa ja kilvissä vaihtaa alle kivemman näköiset vanteet ja laittaa noille 16" vanteille vaikka talvirenkaat: http://www.audi.fi/AV35WB0E. Ihan samanlaiseksi tuota ei taida saada kun näissä on joka varustetasossa (comfort/advanced/s-line) vähän erinäköiset puskurit.


Mk233

Tietääkö Flat tai joku muu aktiivinen foorumilainen et kuinka verkkaisesti OBDelevenin väki koodaa noita ohjelmia uusiin malleihin. Ei vieläkään mitään tähän uuteen nelkkuun...

hph

Miksi et kysy asiaa suoraan valmistajalta?

b1mpo

Itse en kyllä uskalla edes käyttää noita valmiita ohjelmia. Muutan ennemmin "vanhanaikaisesti", eli kuten vcds:llä tekisin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mk233

Lainaus käyttäjältä: hph - 31.03.20 - klo:21:23
Miksi et kysy asiaa suoraan valmistajalta?
Kysytty. Tekevät kun ehtivät oli vastaus. Ajattelin vaan jos jollakin olis kokemusta et onko se puoli vuotta vai kaksi vuotta auton esittelyn jälkeen.

b1mpo

Nyt kun tuo aihe esillä, niin onko kenellään parempaa tietoa siitä, että saako tuollaisen ohjelman palautettua varmuudella? Vastaan on tullut noissa ongelmia keskusteluista päätellen. MQB:ssa ainakin on vuosimalleissa eroa, että muutetaanko longcodesta vai adaptaatioista asioita. Sitä vain pohdin että osaako tuo softa tietää nuo seikat?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

hph

Viime kesänä koodasin OBD:llä kaista-avustimen A4 B9:iin. En tykännyt, kun sitä ei saanut pois päältä..välillä oli ehkä liian arvaamaton käytökseltään. Joten koodasin pois ja auto toimi niin kuin ennenkin. Mitään ei herjaa, ainakin tässä tapauksessa koodailut toimii.

pikatsu

Saakohan kodaamalla park assistantin, jos tutkat jo edessä ja takana?

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 01.04.20 - klo:13:30
Saakohan kodaamalla park assistantin, jos tutkat jo edessä ja takana?
Ei ainakaan ei-faceliftiin oo tommosta koodausta tullu vastaan

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 23.03.20 - klo:17:23
Lupasin kuvat autosta kun tuunaukset on tehty
Näin teikäläisen menopelin eilen Vantaanlaaksossa, komia on ja erottuu massasta 8)

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 03.04.20 - klo:16:27
Näin teikäläisen menopelin eilen Vantaanlaaksossa, komia on ja erottuu massasta 8)
Joo, kiitti. Tuli oman makuun just passeli. Vielä helmalistaan tuli asennutettua pienet mustat teippaukset. Nyt saa jo riittää 😂

dwntime

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 01.04.20 - klo:13:30
Saakohan kodaamalla park assistantin, jos tutkat jo edessä ja takana?

Eikös siitä puutu sivuille osoittavat anturit kuitenkin ja se park assist ohjainlaite on täysin eri park pilot vs park assist.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 24.03.20 - klo:14:31
Vanteet ei iske mutta korkeus on kyllä hyvä nyt, täytynee samat vieterit laitella omaankin jossain vaiheessa  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy