A3 8V Ohjausongelmat

Aloittaja rami, 27.03.14 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

exlex

Tosiaan ei ole tarkoitus soittaa ramille suuta tuossa edellä, mutta ottaa välillä päähän nämä HyStErIa kirjoitukset täällä. Palstalla on muutama Ãœber negatiivinen kirjoittelija, joiden kirjoituksista meinaa syntyä hieman yliampuva kuva vioista sekä niiden laajuudesta. Niin sen seurauksena ei jaksa enää lukea kohta enää mitään noita.  :o

Faktahan on että tältä palstalta ei löydy yhtään onnellista minkään auton omistajaa, jos ruvetaan oikeasti katsomaan autoja kuin autoja täällä. Sitten revitään pelihousut.  ;D Jätkä autojahan nämä on vain. Elämässä on oikeistikkin tärkeitä asioita. Jos auto on jatkuvasti pajalla kuten kaverin 5-sarjan bemu, niin sitten rupeaisi itseä ottamaan päähän, kun aikaa menee hukkaan. Nyt viat on luokkaa joku nitisee täällä autossa!!! Hei mun ohjauksessa saattaa olla jotain häikkää! Nyt myyn autoni, kun tässä saattaa olla ongelma!  :D Tarkoituksena ei ole halveksia noita oikeita ongelmia.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 13.05.14 - klo:16:22
epäilen suuresti, että olet ostanut vähintään 20 uutta autoa, VAG-autoista puhumattakaan.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Itsellänikin on nyt 6 vuoden sisään jo viides uusi Audi menossa. Omalla kohdallani tosin osa on ollut liisareita, ei omalla rahalla ostettuja.

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 13.05.14 - klo:16:22
Ja ennen kuin innostut toteamaan, että mistäs minä sen tietäisin, niin voin sanoa, että varatuomarin koulutuksella tiedän asian juridisesta puolesta hitusen enemmän kuin sinä

Vähän sama asia kuin joku väittäisi tietävän matkapuhelimen toiminnasta kaiken koska on insinööri (vaikka olisi rakennusinsinööri) :D

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 14.05.14 - klo:09:14
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Itsellänikin on nyt 6 vuoden sisään jo viides uusi Audi menossa. Omalla kohdallani tosin osa on ollut liisareita, ei omalla rahalla ostettuja.

Vähän sama asia kuin joku väittäisi tietävän matkapuhelimen toiminnasta kaiken koska on insinööri (vaikka olisi rakennusinsinööri) :D
Ajele sinä vaan niillä liisareilla.
Minä ostan aina auton omalla rahalla=OMALLA.
Kumminkin kun tuli tälläinen turvansoitto siitä jos joku ostaa tai on ostanut itselleen uusia autoja noin 2-vuoden välein paljastaa se kuitenkin ,että sieltä taustalta löytyy se kateudenpiru jonka toisen uusi auto meissä suomalaisissa niin usein herättää. Sama parku alkaa välittömästi vaikka ei sillä asialla ollut tarkoitus leveillä vaan halusin tuoda esille kuinka monta uutta autoa on ollut "verrokkina" nykyiseen A3 8V Audiin. Kyllä täytyy sanoa,että tää A3 on ollut ehdottomasti VAG konsernin huonoin auto ainakin uutena. Toivottavasti tilanne paranee ja rattikin rupeisi pelittämään jatkossa oikein.
Normaali hintaluokassa olevista VAG:eista Passat (5kpl)oli aikaisemmilla malleillaan tosi hyvä ja mieluinen auto mutta kun lukee nuita juttuja uusista niin eipä hääviltä kuulosta.
Toivotaan että tuolla A3 koppuralla pärjäisi sen 2-vuotta niin viedään vaihtoon.
Jos tätä menoa pajalla ja marmorilla joutuu uuden auton kanssa juoksemaan niin eipä kyllä lupaavalta näytä.  Odotin kyllä parempaa laatua kovasti kehutulta pirssiltä.
Eipä mitään jos jollain on jotain "märistävää" niin antaa tulla vaan,keskustellaan lisää...
Kyllä kohta pitää alkaa uskomaan kuluttajatutkimuksia ja katsastustilastoja jossa TOJO on luetettavin ja vähävikaisempia autoja. Kun OMALLA rahalla ostaa auton haluaa kyllä sille enemmän vastinetta kuin jollain velka tai lainaritsalla piereskellessä. ;D

Ohikulkija

Olisiko valvojan syytä puuttua kirjoitteluun?
Viimeistään vastus #83 kohdalla kirjoitukset/meuhkaamiset ei ole käsitellyt mitenkään A3 8V Ohjausongelmia. Ainakaan asiallisesti.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.14 - klo:23:38
Heheh. Itselläni on ollut käyttöautoina isompia autoja ja perheessä on ollut mm.tiettyjen alojen edustajia jne. jotka vaihtaneet autoja, kuin sukkia.. ja kaikissa autoissa on ollut vikaa. A3:nen ei ole eronnut tästä sakista milläänlailla. Joten eiköhän noissa sun edellisissä autoissa ole ollut noita vikoja ihan samallatavalla.

Juu sulla on ohjauksessa ollut vikaa joka on korjattu. Onko vielä vikaa? Kaverilla hajosi vaihteisto noin 10000km ajetusta uudesta volvosta. Edellisestä autostani puuttui käynnistyksen estopiiri autosta. Kun vika korjattiin auto oli loistava.

Jos joku haluaa tuunailla autojaan, niin heillä on siihen oikeus toisin, kuin tuollaisella suunsoittelulla.  >:(

No asiahan on ratkaistu. Eli myyt nyt sen auton HETI ja ostat toisen auton. Case is Closed! Jos elämäsi murenee noin pahasti, niin toi on oikearatkaisu.  :)
Eihän siinä ohjauksessa nyt "jotain vikaa" (epäilen kyseisen vian olevan jopa ensimmäisen vuoden tuotannossa miltei joka pirssissä mikä tulee pikkuhiljaa esille kenellä tulee ja kenellä tai kuka älyää vaatia korjausta ja kuka ei,ei kaikki älyä LED-lamppu on kiinnostavampi)ollut sehän oli täysi paska ja osittain osaamattomissa käsissä jopa vaarallinen.
Tästä ohjausongelman esilletuonnista oli varmaan hyötyä ja selvensi monen miettimistä,että onko minun kaarassa vikaa vai ei.
Jos en ihan väärin muista niin itsekkin haikailit asian tiimoilta ja sait kimmokkeen mennä Audicentteriin märisemään tiskille.
Olihan se sun kaverin auto kumminkin paljon lujempi kun kesti edes10000km jos verrataan A3 vakaviin ohjausongelmiin jotka ilmenee jo ensimmäisten 5000km aikana.
Tottakai jokainen saa tuunailla ja leikkiä niiden autojensa kanssa kuinka haluaa. Tuntuuhan se varmaan muhevalta kun jäbä saa LED-lampun kiilumaan tavarakonttiin tai muualle auton muusta tärkeästä tekniikasta viis'.

Sehän se pänniikin kun tuota A3 paskaa ei kannata myydä ainakaan vielä koska hinnanalennus on jo tapahtunut joten joutuu ajamaan pakkoajoa sen 2-vuotta etteivät ensikilometrit tule liian kalliiksi. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.05.14 - klo:10:23
Olisiko valvojan syytä puuttua kirjoitteluun?
Viimeistään vastus #83 kohdalla kirjoitukset/meuhkaamiset ei ole käsitellyt mitenkään A3 8V Ohjausongelmia. Ainakaan asiallisesti.
Miten tuossa #83 on jotain henkilökohtaisesti loukkaavaa????
En kyllä ymmärrä laisinkaan.
Totta joka sana mitä siinä lukee ja joku toinenkin on ollut samaa mieltä.
Onko todellakin ettei saa omasta autosta edes tuoda esille vikoja ja ongelmia?
Kyllä epäkohdat pitää tuoda selvästi esille.
Sitten tuleekin se rehellinen kysymys,enkö saa moittia tai tuoda oman autoni ongelmia esille tällä foorumilla.
Varmasti SAA.

On turhaa lässyttää päät kasassa jossain pusikossa ja hyssytellä autonsa vikoja rehellinen ihminen tuo ne esille vaikka olisi kuinka kyse omasta autosta.

Jututtelin tuossa yhtä A4 jäbää vm 2011 ja kysäisin onko ollut ohjauksessa vikaa???
Eeeii eiiii.oli vastaus. Puolituntia kun oli poristu asian tiimoilta niin olihan sitä juoksutettu pajalla kyseisen ongelman vuoksi monta kertaa. Oli jopa talvella kaupungissa risteyksessä meinannut vetää suoraan vaikka rattia käänsi risteävälle kadulle.

Tää A4 juttu ei todellakaan ole mikään trolli vaan täyttä faktaa. Huvittaa vaan kaverin ensisuhtautuminen asiaan.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:09:38
Kyllä täytyy sanoa,että tää A3 on ollut ehdottomasti VAG konsernin huonoin auto ainakin uutena. Toivottavasti tilanne paranee ja rattikin rupeisi pelittämään jatkossa oikein.

Hahah!  ;D

Ymmärtäisin tälläisen vihastumisen jos autossa olisi ollut läjäpäin vikoja, mutta kun ollut yksi valmistusvirhe joka on korjattu, niin itselleni on hurjan vaikeaa ymmärtää tälläistä negativiisuutta.

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:09:38
Normaali hintaluokassa olevista VAG:eista Passat (5kpl)oli aikaisemmilla malleillaan tosi hyvä ja mieluinen auto mutta kun lukee nuita juttuja uusista niin eipä hääviltä kuulosta.

Uudet autot on tälläisiä. Suosittelen, että kun ostat seuraavan auton uutena, niin odota että malli on ollut myynnissä useamman vuoden. Tai sitten ostat japanilaisen auton, mutta niissä ei ole mitään hienouksia sitten ja ne näyttää kaikki samalta.  :)

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:09:38
Toivotaan että tuolla A3 koppuralla pärjäisi sen 2-vuotta niin viedään vaihtoon.
Jos tätä menoa pajalla ja marmorilla joutuu uuden auton kanssa juoksemaan niin eipä kyllä lupaavalta näytä.  Odotin kyllä parempaa laatua kovasti kehutulta pirssiltä.

Noh noh rami. Tuskin se sun Audis on kuitenkaan niin koppura.  :D Nyt pois toi känkkäränkkä ja laita vaikka myyntiin se auto, kun siitä saa vielä rahaa hyvin. Minusta on täyttä typeryyttä ajaa autola mistä ei tykkää ja myös epäloogista. Eikö vain?

Niin kerrotko niistä sun vioista ja montako kertaa sun auto on käynyt siis huollossa nyt 6kk aikana?

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:09:38
Eipä mitään jos jollain on jotain "märistävää" niin antaa tulla vaan,keskustellaan lisää...
Kyllä kohta pitää alkaa uskomaan kuluttajatutkimuksia ja katsastustilastoja jossa TOJO on luetettavin ja vähävikaisempia autoja. Kun OMALLA rahalla ostaa auton haluaa kyllä sille enemmän vastinetta kuin jollain velka tai lainaritsalla piereskellessä. ;D

Melkoista provosoinnin yritystä.  ;D

Voisiko kuitenkin olla niin että suurin osa (kuten minä), ollaan tosi tyytyväisiä autoon. Mielestäni auto A3:nen on ollut ihan loistava auto tähän mennessä. Nyt mittarissa on pikkuisen päälle 10000km ja auto ollut tosi hyvä.  Tottakai otan oikeuden muuttaa kantani, jos vikoja rupeaisi tulemaan, mutta kun ei ole tullut vielä yhtää vikaa itsellä. Kaikki viat on tullut tehtaalta, kuten ohjaus alusta asti ja penkin ristiseläntuki oli viallinen. Eli mitään vikoja ei ole vielä tullut itsellä. Noi molemmat häikät oli alusta asti.

Mikä tulee Toyotaan, niin sehän ihan hyvä auto. Eihän se mikään seksimaneetti ole mutta hoitaa tehtävänsä.  :)

Tuossa noi vikatilastot, niin näet myös konkretiaa: http://www.hs.fi/autot/Vikatilasto+23-vuotiaat+henkil%C3%B6autot+/a1305759107858 ja http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2013/Sivut/default.aspx
Eipä Audi ole mitenkään huonosti pärjännyt ja näyttääpä noi Toyotat lasahtavan tuonne tiellä myöskin.  ;)

Hei Rami. Kyllä sulla on oikeus olla pettynyt jos sinulla on käynyt elämäsi aikana niin hyvä tsäkä, ettet ole saanut yhtää autoa huoltoon ensimmäisen 10000km aikana. Ja sitten kun tulee auto vastaan jota joutuukin käyttämään, niin harmittaahan se. Porukka ehkä nyt avautuu lähinnä tästä tavasta tuoda asiat esiin. Jos tuot asian provosoivaan tyyllin kuten: "paskin auto IKINÃ,,", niin kukaan edes usko tuollaista.  ;D Koska täällä on muitankin ihmisiä joilla on samanlainen auto ja on ollut paljon muita autoja elämän aikana. Heillä on myös kertynyt maantiellä melkolailla kokemuksia. Omassa lähipiirissä on pääsääntöisesti ajettu premiumautoilla ja kaikissa on ollut jotain vikaa. Ja mitä enemmän autoihin tulee hienoatekniikkaa, niin viat vain lisääntyvät. Eli kuten jo totesin ylhäällä, niin jos haluaa auton missä on todennäköisyydellä minimaalisesti vikoja, niin kannattaa odoitella että malli on ollut myynnissä parivuotta tai sitten suunnata tilastojen mukaan varmatoimisiin autoihin kuten Mazda. Mutta valitettavasti noissakin on vikoja ja niitä ei pääse karkuun.

Mutta ei muuta kuin tsemppiä ja tosiaan jotta elämäsi ei mene "raitelta", niin ei muuta kuin vaihdat pirssin. Ostajia on suomi pullollaan ja myyntiaika on lyhyt.  8)

exlex

#97
Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:10:36
Sehän se pänniikin kun tuota A3 paskaa ei kannata myydä ainakaan vielä koska hinnanalennus on jo tapahtunut joten joutuu ajamaan pakkoajoa sen 2-vuotta etteivät ensikilometrit tule liian kalliiksi. ;D

Tällä logiikalla on myös paskoja kaikki muutkin MQP-autot, joissa samanlainen ohjaus. Mukaan lukien läjä muita autoja. Eli A3:nen ei sitten olekkaa ainut paska.   :D

Hinnanalennus tapahtuu jokatapauksessa ja menetät tuon rahan, joten ei mitään väliä vaihdatko auton nyt. Vai ootko sittenkin tyytyväinen autoosi. Heheh...

Ei muuta kuin Toyotaan takaisin.

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:10:49
On turhaa lässyttää päät kasassa jossain pusikossa ja hyssytellä autonsa vikoja rehellinen ihminen tuo ne esille vaikka olisi kuinka kyse omasta autosta.

Kyse ei ole hyssyttelystä, vaan siitä että miehellä on yksi vika autossa ja elämä römähtää siihen. Miten sitten kun elämässä tulee oikeita vastoinkäymisiä eikä joku yksi auton huoltoreissu?  ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:10:49
Jututtelin tuossa yhtä A4 jäbää vm 2011 ja kysäisin onko ollut ohjauksessa vikaa???
Eeeii eiiii.oli vastaus. Puolituntia kun oli poristu asian tiimoilta niin olihan sitä juoksutettu pajalla kyseisen ongelman vuoksi monta kertaa. Oli jopa talvella kaupungissa risteyksessä meinannut vetää suoraan vaikka rattia käänsi risteävälle kadulle.

Tää A4 juttu ei todellakaan ole mikään trolli vaan täyttä faktaa. Huvittaa vaan kaverin ensisuhtautuminen asiaan.

Se että jaksoit porista puolituntia jostakin ihme ohjauksesta kertoo jo paljon.  :D Urheilemaan siitä, niin negatiivisuus jää sinne lenkkipolulle.

Vanha juttu. A4:sen ohjauksen vika on ollut tiedossa ja kauan aikaa ja tietääkseni vikamekanismi on täysin eri, kuin A3:sen vika. Myöskin erona on se, että toi vika on esinntynyt käsitykseni mukaan melkein kaikissa A4:sissi vuoden 2013 malleissa. Toisin kuin A3:sessa jossa koko ohjauksen valmistaa erifirma. Samaa ohjausta käyttää kaikki MQP-autot. Eli vika ei ole pelkästään A3:sessa, vaan Golfissa, Leonissa ja Octaviassa, jos vika siis esiintyy.


Itse edelleen UBER tyytyväinen A3:seen.  :)

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:09:38
Kun OMALLA rahalla ostaa auton haluaa kyllä sille enemmän vastinetta kuin jollain velka tai lainaritsalla piereskellessä. ;D

Tämä on kyllä aivan totta. Tuo edellinen autoni (A4) oli oma ja kyllä minä käytin joka helvetin nitinän ja ylimääräisen äänen vuoksi sen pajalla. Koska olin siihen laittanut rahaa kiinni, niin halusin että auto on juurikin sellaisessa kunnossa kuin sen pitääkin. Sen A4:n tarina kuitenkin päättyi siihen mutteriohjaukseen, jota ei saatu kuntoon.

Tämän jälkeen en vain enää uskaltanut omalla rahalla Audia ostaa, joten kävin katsastelemassa muita merkkejä. Koeajojen jälkeen se oli kuitenkin todettava, että Audeissa se ajotuntuma on paras (ellei satu ohjausongelmainen kohdalle). Kuitenkin vahingosta viisastuneena otin sitten A3:n liisarina. Ja kyllä se vaan oloa rauhoittaa kummasti. Jos siellä on jotain nitinöitä tai muita pikkujuttuja, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Käsken laittaa sitten kuntoon kun tulee muutenkin määräaikaishuolto eteen.

Rauska

Jahas, eiköhän asia ole jo loppuun kaluttu ;D
Ramin auto on takuuseen korjattu ja muutkin saman vian riivaamat varmaan saavat saman kohtelun.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 14.05.14 - klo:11:10
Tällä logiikalla on myös paskoja kaikki muutkin MQP-autot, joissa samanlainen ohjaus. Mukaan lukien läjä muita autoja. Eli A3:nen ei sitten olekkaa ainut paska.   :D

Hinnanalennus tapahtuu jokatapauksessa ja menetät tuon rahan, joten ei mitään väliä vaihdatko auton nyt. Vai ootko sittenkin tyytyväinen autoosi. Heheh...

Ei muuta kuin Toyotaan takaisin.

Kyse ei ole hyssyttelystä, vaan siitä että miehellä on yksi vika autossa ja elämä römähtää siihen. Miten sitten kun elämässä tulee oikeita vastoinkäymisiä eikä joku yksi auton huoltoreissu?  ;D

Se että jaksoit porista puolituntia jostakin ihme ohjauksesta kertoo jo paljon.  :D Urheilemaan siitä, niin negatiivisuus jää sinne lenkkipolulle.

Vanha juttu. A4:sen ohjauksen vika on ollut tiedossa ja kauan aikaa ja tietääkseni vikamekanismi on täysin eri, kuin A3:sen vika. Myöskin erona on se, että toi vika on esinntynyt käsitykseni mukaan melkein kaikissa A4:sissi vuoden 2013 malleissa. Toisin kuin A3:sessa jossa koko ohjauksen valmistaa erifirma. Samaa ohjausta käyttää kaikki MQP-autot. Eli vika ei ole pelkästään A3:sessa, vaan Golfissa, Leonissa ja Octaviassa, jos vika siis esiintyy.


Itse edelleen UBER tyytyväinen A3:seen.  :)

Hinnanalennuksesta puheenollen taitaa nyt insinöörillä laskupää pettää.
Huomaa kyllä tuosta ettet kovin monta autokauppaa ole eläessäsi tehnyt.

Palataanpas vielä kerran tämän A3 8V ohjaukseen. Minä pyrin kahdenkin myyjäliikkeen kautta selvittämään asiaa noin vuosi sitten ennen kuin tein ostopäätöksen autosta.
"Jooo ei näissä uusissa ole ollut mitään vikaa ohjauksessa ne on korjattu joissa on ollut ei niitä enää ole",PASKAT

Samaa valehtelua oli merkkimarmorilla kun menin ekakertaa valittamaan asiasta olin kuulemma "ensimmäinen tapaus" selvää valehtelua maahantuojan ja merkkipajan taholta. Varmasti en ollut ensimmäinen Suomessa.
Edelleen täyttä faktaa koko asia.

Tuomari

Onko sulla rami laittaa kuvia autostas tänne todisteeksi, ettet vaan olisi uusi satusetä mallia optio, budda jne.  ::)

rami

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 14.05.14 - klo:12:04
Onko sulla rami laittaa kuvia autostas tänne todisteeksi, ettet vaan olisi uusi satusetä mallia optio, budda jne.  ::)
Kuule tuomari jos minä laittaisin kaikki kuvat omistamistani autoista tämä foorumi menisi tukkoon.
Voithan nää käydä tarkistaan mun autot.
Minä oon ajellut uudella Volsulla jo silloin kun te kaverien kanssa kävitte soramontulla ampumassa "räkäpäitä". ;D ;D ;D

maik

Ainakin SB on äänekäs. Olikos Rampella SB vai Sedan. Sedani tod.näk. paljonkin hiljasempi. Mulla 17" Contit ja paljo äänekkäämpi kuin entinen Exeo 18" pyörillä.

rami

Lainaus käyttäjältä: maik - 14.05.14 - klo:14:32
Ainakin SB on äänekäs. Olikos Rampella SB vai Sedan. Sedani tod.näk. paljonkin hiljasempi. Mulla 17" Contit ja paljo äänekkäämpi kuin entinen Exeo 18" pyörillä.
Sb on toi mun kirnu tehdasasenteisilla Conteilla 205x55x16.
Varsinkin takapäästä tulee jumalaton melu kun ajaa keväisiä karheita asfaltteja 80-100 km/h.
Tämä äänekäs takapää on kaikkien näiden VAG rotteloiden ongelma.
Golfissa pitää kanssa takakopsa semmosta pirun meteliä karkealla tiellä ettei sitä ilman lisäeristystä kuuntele etelän Erkkikään...
Pitää yrittää jotenkin ratkaista tuon "hiljaisen auton" meluongelma.
Keulapäästä ei sitä mökää niin pahasti tule mutta voi jessus toi perätuhto. :-\

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 14.05.14 - klo:01:39
Tosiaan ei ole tarkoitus soittaa ramille suuta tuossa edellä, mutta ottaa välillä päähän nämä HyStErIa kirjoitukset täällä. Palstalla on muutama Ãœber negatiivinen kirjoittelija, joiden kirjoituksista meinaa syntyä hieman yliampuva kuva vioista sekä niiden laajuudesta. Niin sen seurauksena ei jaksa enää lukea kohta enää mitään noita.  :o

Faktahan on että tältä palstalta ei löydy yhtään onnellista minkään auton omistajaa, jos ruvetaan oikeasti katsomaan autoja kuin autoja täällä. Sitten revitään pelihousut.  ;D Jätkä autojahan nämä on vain. Elämässä on oikeistikkin tärkeitä asioita. Jos auto on jatkuvasti pajalla kuten kaverin 5-sarjan bemu, niin sitten rupeaisi itseä ottamaan päähän, kun aikaa menee hukkaan. Nyt viat on luokkaa joku nitisee täällä autossa!!! Hei mun ohjauksessa saattaa olla jotain häikkää! Nyt myyn autoni, kun tässä saattaa olla ongelma!  :D Tarkoituksena ei ole halveksia noita oikeita ongelmia.

"Ottaa välillä päähän nuo hysteriakirjoitukset"... Hei mistä ihmeestä tiedät,että ne ovat hysteriakirjoituksia???
Voi olla,että vasta on jäävuoren huippua raapaistu.
Aika tulee näyttämään lisää mitä tapahtuu. ;D
Totuudessa pitää pysyä vaikka se välillä tuntuisikin oman pesän likaamiselta. :'(

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.05.14 - klo:14:59
"Ottaa välillä päähän nuo hysteriakirjoitukset"... Hei mistä ihmeestä tiedät,että ne ovat hysteriakirjoituksia???
Voi olla,että vasta on jäävuoren huippua raapaistu.
Aika tulee näyttämään lisää mitä tapahtuu. ;D
Totuudessa pitää pysyä vaikka se välillä tuntuisikin oman pesän likaamiselta. :'(
Tässä ketjussa:
Alussa ongelma oli juuri ja juuri havaittavissa kokeneen kuljettajan toimesta. Ja muut lokeroitiin onnettomiksi kuljettajiksi, jotka ei huomaa autonsa ongelmia  ::)
Nyttemmin se alkaa olla maailmanluokan juttu  ;D ;D ;D ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 14.05.14 - klo:15:10
Tässä ketjussa:
Alussa ongelma oli juuri ja juuri havaittavissa kokeneen kuljettajan toimesta. Ja muut lokeroitiin onnettomiksi kuljettajiksi, jotka ei huomaa autonsa ongelmia  ::)
Nyttemmin se alkaa olla maailmanluokan juttu  ;D ;D ;D ;D
Näin se vaan menee,että kilometrit ja runsas kokemus kasvattaa tietoa.
On siinä sekin pahapuoli,että tieto lisää tuskaa.
Parempi olisi olla tietämättömänä ja pöllönä.
No kyllä me selvitään tästäkin aiheesta. ;D >:( :-X

Voi voi Suomen ja Euroopan teillä menee näitä ohjausvikaisia kotteroita vaikka kuinka paljon ja monikin kuski ei tajua ettei pirssissä oo kaikki kondiksessa. Vika on ilkeä mutta välillä korjautuu taasen pitemmäksikin aikaa riippuen olosuhteista.
Luulevat vaan,että seuraavassa huoltsikassa on kahvi ja munkki tarjouksessa kun Audin viisas tietokone näyttää kaffeekupin kuvaa.
Ei nyt kandee kumminkaan mennä joka kahvikupin suosituksesta kahville.
Minulla näytti jo toi rottelo kahvikupinkuvaa 10km välein.
A3 8000km vm 2014

exlex

Alkaa oleen kohta 80% näistä ohjausongelmista ramin kirjoittelemia 95% kaikista negatiivisista asioista A3:sta koskien. Ehkä A3:sen suurimpia ongelmia rami itse. Hehehhe.  ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.05.14 - klo:09:53
Alkaa oleen kohta 80% näistä ohjausongelmista ramin kirjoittelemia 95% kaikista negatiivisista asioista A3:sta koskien. Ehkä A3:sen suurimpia ongelmia rami itse. Hehehhe.  ;D
On se nyt kyllä hieman outoa jos mielipiteensä sanoo rehellisesti niin ei käy.
Palataan vielä tuohon ohjausongelmaan josta on jauhettu.
Lainaus sinun kirjoittelusta: Omassakin autossa tunsin ajoittain ohjauksen nukahtamista ja ajattelin sen olevan jopa kyseisen ohjauksen ominaisuus".
Ei jumalisten kyllä ole oikein jos tuollaista rupee ajatteleen,että autonratti saa muljuta mielinmäärin.  Minulle kyllä on selvää ettei näin saa ohjaus käyttäytyä.
Auton tärkein ominaisuus on ohjaus joka pitää kyllä olla kunnossa.

exlex

#110
Lainaus käyttäjältä: rami - 15.05.14 - klo:10:04
On se nyt kyllä hieman outoa jos mielipiteensä sanoo rehellisesti niin ei käy.
Palataan vielä tuohon ohjausongelmaan josta on jauhettu.
Lainaus sinun kirjoittelusta: Omassakin autossa tunsin ajoittain ohjauksen nukahtamista ja ajattelin sen olevan jopa kyseisen ohjauksen ominaisuus".
Ei jumalisten kyllä ole oikein jos tuollaista rupee ajatteleen,että autonratti saa muljuta mielinmäärin.  Minulle kyllä on selvää ettei näin saa ohjaus käyttäytyä.
Auton tärkein ominaisuus on ohjaus joka pitää kyllä olla kunnossa.

Siis onko tää rami joku trollimies?  ???

1.) ohjaus ei todellakaan nuljunut mielinmäärin, kuten annoit tuossa ymmärtää.
2.) Vika oli niin pieni, että olisin voinut elää sen kanssa ja ulkopuolinen ei välttämättä olisi edes sitä huomannut.
3.) Vika esiintyi vain tietyissä olosuhteissa.
4.) Vika on käsitykseni mukaan nyt korjattu takuuseen. Ainakaan vikaa ei ole esiintynyt, mutta asiaa on vaikea vahvistaa kun nämä lämpimät säät kadottivat vian muutenkin itseltäni tuosta "viallisesta" ohjauksesta.
5.) Ja jos vika tulee uudelleen, niin vien auton takaisin huoltoon. Eli ei ongelmaa.  ;)

En jaksa yhden vian mikä on jo korjattu pistää koko maailmaa sekaisin. Auto saa tällä hetkellä arvosanan 9 1/2 ja ohjaus ei vaikuttanut arvosanaan mitenkään, kun se on korjattu.

Vika on tiedostettu ja että se esiintyy osalla -> Sitten jos vika löytyy, niin auto viedään huoltoon.

Ja kysymykseesi onko ohjauksen vika hyväksyttävää, niin ei tietenkään ole. Valmistajan tulee kantaa vastuu ja niin se tekeekin kun vie auton huoltoon. Edelleenkään VAG ei rupea pyytämään autoja massoittain takaisin. Onhan se nähty tuon DSG ongelmankin kanssa. Meni vuosia ennen kuin myönsi että siinä on vikaa.

Rami ei sun tarvitse joka päivä olla nostamassa tätä aihetta tuonne keulille. Se nousee sinne sitten, kun ihmisillä joilla on oikeasti jotain ongelmia ohjauksen kanssa. Nyt jos tänne tulee katsomaan tätä, niin tää ohjausongelma kesustelu on niin pitkä, ettei täältä löydä enää mitään kun tää on täynnä sun paskaksi haukkumisia.  ;D Keskustelun pituudesta syntyy myös kuva, että autossa olisi myös ihan sikana ohjausongelmia, kun sitä on täällä ollut muutamalla. Pelkästään noilla 10 quatromiehellä jotka kävi kirjoittamassa tuonne, kertoo että ongelmia ei todellakaan ole kaikilla.

Jätetäänkö tää keskustelu nyt niille joilla on oikeasti jotain sanottavaa aiheesta eikä nostella tätä tuonne keulille joka välissä siksi että on kiva vain inttää.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 15.05.14 - klo:10:28
Siis onko tää rami joku trollimies?  ???

1.) ohjaus ei todellakaan nuljunut mielinmäärin, kuten annoit tuossa ymmärtää.
2.) Vika oli niin pieni, että olisin voinut elää sen kanssa ja ulkopuolinen ei välttämättä olisi edes sitä huomannut.
3.) Vika esiintyi vain tietyissä olosuhteissa.
4.) Vika on käsitykseni mukaan nyt korjattu takuuseen. Ainakaan vikaa ei ole esiintynyt, mutta asiaa on vaikea vahvistaa kun nämä lämpimät säät kadottivat vian muutenkin itseltäni tuosta "viallisesta" ohjauksesta.
5.) Ja jos vika tulee uudelleen, niin vien auton takaisin huoltoon. Eli ei ongelmaa.  ;)

En jaksa yhden vian mikä on jo korjattu pistää koko maailmaa sekaisin. Auto saa tällä hetkellä arvosanan 9 1/2 ja ohjaus ei vaikuttanut arvosanaan mitenkään, kun se on korjattu.

Vika on tiedostettu ja että se esiintyy osalla -> Sitten jos vika löytyy, niin auto viedään huoltoon.

Ja kysymykseesi onko ohjauksen vika hyväksyttävää, niin ei tietenkään ole. Valmistajan tulee kantaa vastuu ja niin se tekeekin kun vie auton huoltoon. Edelleenkään VAG ei rupea pyytämään autoja massoittain takaisin. Onhan se nähty tuon DSG ongelmankin kanssa. Meni vuosia ennen kuin myönsi että siinä on vikaa.

Rami ei sun tarvitse joka päivä olla nostamassa tätä aihetta tuonne keulille. Se nousee sinne sitten, kun ihmisillä joilla on oikeasti jotain ongelmia ohjauksen kanssa. Nyt jos tänne tulee katsomaan tätä, niin tää ohjausongelma kesustelu on niin pitkä, ettei täältä löydä enää mitään kun tää on täynnä sun paskaksi haukkumisia.  ;D Keskustelun pituudesta syntyy myös kuva, että autossa olisi myös ihan sikana ohjausongelmia, kun sitä on täällä ollut muutamalla. Pelkästään noilla 10 quatromiehellä jotka kävi kirjoittamassa tuonne, kertoo että ongelmia ei todellakaan ole kaikilla.

Jätetäänkö tää keskustelu nyt niille joilla on oikeasti jotain sanottavaa aiheesta eikä nostella tätä tuonne keulille joka välissä siksi että on kiva vain inttää.

Jätetään vaan tämä asia sikseen toivottovasti tämä on avannut monen silmät mikä on tarkoituskin.
Kenenkään ei pidä ottaa henkilökohtaisesti tässä on lähinnä tarkoitus myllyttää VAG:ia siitä syystä,että se pyrkii vyöryttämään asiakkaan niskaan niin paljon kuin mahdollista.
Tarkistukseenkutsukamppania olisi ainoa oikea vaihtoehto korjata tälläinen vika/moka. (ne autot joissa kyseinen romuosa on pystytään kartoittamaan täydellisesti auton tarkkuudella)
Kun lähdetään ajattelemaan että vika on vielä sen tyylinen ettei monikaan tajua vaan köröttelee menemään ja ihmettelee asiaa.
Saattaapa asia jäädä jopa hoitamatta kokonaan.  Muuten A3:sen kuskeista on suuri osa naisia jotka ajelee näillä eikä varmaan monikaan hoksaa asian vakavuutta.

VAG ei tee maineensa vuoksi takaisinkutsua ja toinen syy on remontin hinta mikä varmaan maksaa aika paljon(vaikka asiakkaalla on viallinen auto ollut jo takuuaikana).

Minä en vähättele tätä asiaa ollenkaan kyllä autonvalmistajallakin pitää joku moraali olla.

Kyllä minä tiedän minkä verran se ohjaus muljuaa minulla on itselläni niin selvä kokemus.
Asiahan on niin ettei se saa "muljuta" kertaakaan kun puhutaan auton ohjauksesta.

Jos vaan vika ilmeenee uudelleen niin kyllä asiaa tuodaan ilmi se on taatusti varma. >:(

VASTUUTA VAG !

exlex

Olen samaa mieltä.  :)

Kyllä itseäkin ottaa päähän koko VAG-konsernin toiminta yleensäkkin miten hoitavat asioita. Mielestäni se on ollut tälläistä jo 90-luvun lopustä lähtien. Valitettavasti ongelmat vaativat asiakkaan tarkkaavaisuutta vikojen ilmettyä.  :P

kottarainen

A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 25.04.14 - klo:22:07
Tänään sain uuden hammastangon asennettua omaan Audiin. Vikahan ei ole enää näillä lämpötiloilla päällä mutta onhan ohjaustuntuma hyvin erilainen kuin aikaisemmin. Ohjaus pykälän verran raskaampi, "vanha" auto moodi on nyt comfort, vanha dynamic moodi vastaa nyt auto moodia. ja uusi dynamic moodi on todella raskas/vähän tehostettu. Ohjaus keskittää myös voimakkaammin. Saa sitten nähdä syksyllä kun tulee pikkupakkasia jos tuo ohjauksen "muljahtaminen" on hävinnyt. Ensivaikutelma korjauksesta hyvin positiivinen, ilmeisesti pyöränkulmat eivät olleet ihan spekseissä kun suuntavakauskin parani korjauksen myötä.

Todella hienosti hoitivat koko asian huollon puolella, asiallinen suhtautuminen vikaan ja nopeahko korjaus.

Mennäviikolla tuli myös uusi hammas-/raidetanko omaan autooni. Kävin näyttämässä autoa huollossa, jossa todettiin pienen lenkin ja pihalla ratin pyörittämisen jälkeen, että ohjauksessa on "kuollut alue". Lupa tehtaalta tuli vaihtaa raidetanko uuteen. Uuden osan numero on 5Q1423055 X. Samalla tehtiin vaihteiston öljynvaihto sekä jarrujärjestelmään joku softapäivitys.

Tuntumat uuden tangon kanssa ovat osin samat kuin VW_Johanilla. Ohjaus on huomattavasti tarkempi ja keskittää selvästi aiempaa voimakkaammin / paremmin. Ohjausta voisi kuvailla nyt ryhdikkäksi. Ei vanhakaan mitenkään huono ollut (pl. kuollut alue ja muljahtelu tietyillä keleillä), mutta tämä uusi on selkeästi parempi. Erona omiin ja VW_Johanin tunnelmiin on, että mun mielestä ohjaus on jopa hieman aiempaa kevyempi. Dynamicilla tulee pyöriteltyä autoa niin taajamassa kuin maantiellä. Aiemmin vaihtelin kaupungissa välillä auto-moodiin ihan vain, kun halusin antaa itselleni / käsilleni lepoa ratin vääntämisestä jokaisessa kadunkulmassa.

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen, että AC:ssä suhtauduttiin erittäin asiallisesti ongelmaan ja vika korjattiin sen enempää marisematta. Tällainen ohjauksen olisi pitänyt olla jo alusta asti. Toivottavasti muljahtelut eivät ilmene taas ilmojen kylmettyä ja kahvikuppi ei ilmesty mittariin 40 minuutin ajon jälkeen.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

rami

Eiköhän se hammastanko kumminkin ollut siinä asiassa suuremmassa roolissa kuin raidetanko.
Paljonko on kilometrejä kertynyt ennen hammastankoremppaa?
Yhä useampi tämän foorumin A3 8V omistajista on törmännyt tähän ongelmaan.
Todellakaan kyseinen ongelma ei ole mikään SATTUMA koska monella kirjoittajalla jotka tänne kirjoittelee on ongelma.
Siis ongelmaprosentti on iso suhteessa keskusteluun osallistujien määrään nähden. Ei ne vialliset hammastangot ole voineet pelkästään sattua tälle foorumille.
Aluksi pyrittiin vähättelemään ongelmaa ja nyt se pikkuhiljaa tulee selvemmin esille.
Niitä todellakin kulkee vähintään rekkakuorma Euroopan teillä.
Yleensä kun iso tehdas työntää kuraa niin sitä tulee ja paljon. Hyvin harvoin on silloin kyse muutamista yksilöistä.
Kiitos vaan joillekkin paskanhaistattelusta kun otin asian ponnekkaasti esille. ;D

Itselleni kyseinen remppa tehtiin muutama viikko sitten toivotaan että ohjaus pysyy kunnossa.
Jos ei pysy menen vvälittömästi marmorille hoidattamaan asian taas kuntoon.
On muuten paljon A4 miehiä jotka vaan ovat tympiintyneet veemäiseen ohjaukseen ja ajavat viallisella autolla.
Aika karski kokemus jos autoon laittaa tuonkin määrän rahaa ja ei ohjaus ole kunnossa,Huh huh. :'(

Rosmo

Joo, en tarkkaan tiedä, mikä tanko vaihdettiin, mutta huollossa taisivat puhua myös raidetangosta. Voi olla, että muistan väärin... En edes tiedä, mitä eroa niillä on. Minulle riittää, että ohjaus toimii nyt kunnolla  :)

Autolla on nyt ajettu noin 11 tkm. Kahvikuppia on tarjonnut alle tunnin ajon jälkeen alusta asti, mutta ensimmäisen kerran ohjauksen muljahtelun havaitsin noin 7 tkm:n kohdalla.

Voisi veikata, että kaikissa ensimmäisten erien A3:ssa on tuo viallinen osa. Olin huollossa aistivani, että heillä ongelma on hyvin tiedossa, mutta eivät tietenkään tee asialle mitään, jos asiakas ei erikseen aiheesta mainitse.

Olisko osa vaihtunut sitten mallivuodelle 2014 - mene ja tiedä... Omani on rullanut ulos linjalta 25.4.2013.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.06.14 - klo:12:08
On muuten paljon A4 miehiä jotka vaan ovat tympiintyneet veemäiseen ohjaukseen ja ajavat viallisella autolla.
Aika karski kokemus jos autoon laittaa tuonkin määrän rahaa ja ei ohjaus ole kunnossa,Huh huh. :'(

Edelleenkään toi A4:sen ohjausongelman kanssa ei ole tekemistä tämän MQP-autojen ongelman kanssa. Mutta kyllä toi A4:sen ohjauksen olisi oltava myös kunnossa. Vika ei esiinny pelkästään A4:sessa vaan melkein kaikissa Audeissa. Kaverin porukoilla oli mm. Uudessa A6:sessa mutteri, joka korjattiin.

Itse en ihan usko noin suuriin prosentteihin A3:sen suhteen. Edelleen veikkaan, että vagille on tullut viallinen erä noita ja nyt ne pistää ehjää hammastankoa tällä hetkellä paikalleen. Tai sitten vagilla on pahasti laaduntarkkailussa ongelmia ja tällöin metsä vastaa, kun sinne huutaa. Ja Rami vaikka loit tämän thredin, niin jos katsot tuonne A3:sen vikakeskusteluun, niin siellä oli jauhettu tästä asiasta ja ennen tätä thredin aloittamista et ole ollut ensimmäinen joka vian on huomannut palstalla.  ;) Sinä olet pitänyt kyllä eniten tätä asiaa esillä.  ::)

Itselläni hammastangon vaihdon jälkeen ohjaus on ollut täydellinen ja erittäin hyvä. Puhdas 10.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 06.06.14 - klo:12:32
Joo, en tarkkaan tiedä, mikä tanko vaihdettiin, mutta huollossa taisivat puhua myös raidetangosta. Voi olla, että muistan väärin... En edes tiedä, mitä eroa niillä on. Minulle riittää, että ohjaus toimii nyt kunnolla  :)

Autolla on nyt ajettu noin 11 tkm. Kahvikuppia on tarjonnut alle tunnin ajon jälkeen alusta asti, mutta ensimmäisen kerran ohjauksen muljahtelun havaitsin noin 7 tkm:n kohdalla.

Voisi veikata, että kaikissa ensimmäisten erien A3:ssa on tuo viallinen osa. Olin huollossa aistivani, että heillä ongelma on hyvin tiedossa, mutta eivät tietenkään tee asialle mitään, jos asiakas ei erikseen aiheesta mainitse.

Olisko osa vaihtunut sitten mallivuodelle 2014 - mene ja tiedä... Omani on rullanut ulos linjalta 25.4.2013.

Minulla on 2014 vuoden A3 8V  otettu käyttöön syyskuu 2013 samoissa kilsoissa tuli ongelma.
Täytynee koputtaa puuta ettei ongelma toistuisi. :-\

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 06.06.14 - klo:12:45
Edelleenkään toi A4:sen ohjausongelman kanssa ei ole tekemistä tämän MQP-autojen ongelman kanssa. Mutta kyllä toi A4:sen ohjauksen olisi oltava myös kunnossa. Vika ei esiinny pelkästään A4:sessa vaan melkein kaikissa Audeissa. Kaverin porukoilla oli mm. Uudessa A6:sessa mutteri, joka korjattiin.

Itse en ihan usko noin suuriin prosentteihin A3:sen suhteen. Edelleen veikkaan, että vagille on tullut viallinen erä noita ja nyt ne pistää ehjää hammastankoa tällä hetkellä paikalleen. Tai sitten vagilla on pahasti laaduntarkkailussa ongelmia ja tällöin metsä vastaa, kun sinne huutaa. Ja Rami vaikka loit tämän thredin, niin jos katsot tuonne A3:sen vikakeskusteluun, niin siellä oli jauhettu tästä asiasta ja ennen tätä thredin aloittamista et ole ollut ensimmäinen joka vian on huomannut palstalla.  ;) Sinä olet pitänyt kyllä eniten tätä asiaa esillä.  ::)

Kyllä viasta oli aijemminkin jo puhetta mutta se oli hieman "pliisua" porinaa onko vika vai ei????
Muistaakseni itsekkin jopa oletit sen olevan jopa auton ominaisuus. (exlex)
Minä olen ajanut niin monilla autoilla ettei mun tarvi kysellä onko vikaa vai ei,tuon kyllä honaa välittömästi.

Harmittaa kyllä miksi Audi tekee nuin surkeita ratkaisuja josta kärsii kyllä maine JA toistamiseen vuosikausia.
A4:sen ohjaus on asia sikseen mutta pitää paikkansa,että lukuisat A4 omistajat ovat vi''uuntuneet ja antavat harmittavan vian olla. Monikin on tympääntynyt pajalla juoksemiseen kun ei todellista apua ole kuitenkaan saanut.
Vaikuttaapa siltä,että voi Audikin siirtyä hieman ohjausvermeissä taaksepäin kun tää sydeemi ei näytä pelittävän.

Minä en peittele mitään näitä asioita vaan ne pitää tuoda rehellisesti julki vaikkakin se varmaan joidenkin mielestä tuntuu pahalta kun omantyyppisessä pirssissä on moitteensijaa.
Todella paha moitteensija onkin epäonnistunut ohjaus.
Ohjaus on auton tärkeimpiä ominaisuuksia jarrujen jälkeen.
A3:seen on varmaankin tullut susierä hammastankoja jotka kannattaisi VAG toimesta vaihtaa kaikki.
Varmaankin erät ovat kohtalaisen suuria ja paljonko niitä ruuvataan vuorokaudessa paikalleen? Ja hihna kulkee koko ajan.
Laaduntarkkailussa on varmaan vaikea saada sellaista vikaa esille joka tulee vain määrätyissä olosuhteissa eikä sieläkään aina.
Lusikka vaan nöyrästi käteen ja.....Takaisinkutsu olisi ainoa järkevä vaihtoehto koko ongelman ratkaisulle.
Tehtaalta kyllä pystytään jäljittämään tietyt erät.
Ainoa rehellinen suhtautuminen asiaan ettei taas jonkun ryhmän tarvitsisi ajaa viallisella autolla tietämättään.
Tyypillisä VAGia tuollainen salailu ja kyräily. ;)
Hei ! Ajatteleppas paljoko saattaa olla tottumattomia ja vähällä ajokokemuksella olevia kuljettajia jotka ehkä hieman kummastelevat mutta eivät voi uskoa edes uudessa pirsissä olevan vikaa.
Ihan vastaava tilanne kuin täälläkin hieman hölmistyneenä asiasta keskusteltiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy