Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG 2017 Moon White

Aloittaja Joke_R, 17.01.17 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

Joke_R

Perheeseen syntyi toinen muksu, niin hyvin palvellut B-Mese lähti vaihtoon ja tilalle valikoitui otsikon kulkine.

Tilaus tehty: 31.8.2016
Tuotannossa: vko49
Saksan satamassa: vko 51
Liikkeessä: vko 52
Luovutus: vko 1 (pyydetty 2017 puolelle)

Lisävarusteiksi ruksattiin:
Sport-alusta
Sport-ratti
Adaptiivinen vakkari
Winter-pack, sis webasto kaukosäädöllä ja takapenkin lämmitys
Keinonahkaiset penkintaustat

Ennen luovutusta:
Poistettiin mallimerkinnät takaluukusta
Asennettiin läpinäkyvät kynnyslistan suojat + päälle muoviset suojalistat


Edelliset kolme autoa ovat olleet 130-270 hv dieseleitä, saas nähdä miltä arki alkaa tuntua pidemmän päälle tämän maitopurkkifarkun ratissa. Ajosta yli puolet tulee kaupungista, toinen puolikas jakaantuu maantielle ja motarille. Mittariin on kertynyt tähän mennessä nelisensataa kilometriä ja voimalinja on ollut odotusten mukainen. Konetta ei millään uskoisi litraiseksi ja se on todella hiljainen. Moottori alkaa kuulumaan sisälle vasta neljän tonnin jälkeen, mutta normiajossa ei ole yleensä tarvetta kierrättää sinne saakka. DSG7 pitää kierrokset parintonnin molemmin puolin. Alavääntö tuntuu ihmeen väkevälle ja kulku kaikinpuolin pirteälle, vaikka auto saakin sisäänajossa tavallista varovaisemmin lapikasta. Jotain pientä moitittavaakin koneesta on löytynyt. Liikkeellelähdöissä, risteysten hitaissa paikoissa tms. väännön kasvua (ahtopaineita) joutuu hetken odottelemaan.

Sport-alusta tuntuu toimivalle kompromissille - normiajossa pintapehmeä, mutta terävissä töyssyissä vähän turhankin jämäkkä. Alusta todennäköisesti vielä vähän vetristyy kilometrien myötä. Suurin yllätys autossa on ollut maltillinen melutaso. Gislavedin nastarenkailla yleismelu on tasaista ärsyttämätöntä kohinaa ja jopa tien karkeat kohdat ovat mukavaa ajeltavaa. Talvirenkaat kietaistiin auton mukana tulleille 16" vanteille, kesäksi tulee tuumaa suuremmat. Kevät näyttää miten se vaikuttaa rengasmeluun. Kulutuksesta ei osaa vielä sanoa muuta kuin, että se tulee olemaan omalla ajolla kaukana haamulukemista ainakin talviaikaan. Lyhyt kaupunkiajo, reipas webaston käyttä ja harvakseltaan tehtävät pidemmät reissut, nekin usein motarilla, ovat kulutuksen kannalta haastava yhtälö.



Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

b1mpo

Mun mielestä parasta tässä autossa on sporttialustan onnistuminen normiajoon. Se on ihme, miten siitä on saatu kantava ilman pintakovuutta ja sporttisuuttakin mukana. Ohjausta siihen kaipaisi nopeammaksi kaveriksi. Manuaalilla ei tuota turbon viivettä juuri huomaa. Muovisuojia pohjaan olisin vielä suositellu. Sporttisen näköinen valkoisena, vaikka kromi hieman sotkii.  8) Mielenkiinnolla odotan kesärengaskuvaa sitten.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Joke_R

#2
Kauneus on katsojan sil....  :D Minusta kromilistat (ja kaiteet) on juuri passelit valkoisen kanssa. Mustat olisi saanut veloituksetta. Toinen valinnan paikka oli Sport-penkkien kanssa. Parempi sivuttaistuki houkutteli, mutta en tykännyt umpinaisista selkänojista, kun takapenkiltä ei olisi enää juuri eteenpäin nähnyt. Pienen muksun kanssa pääsee välillä itsekin istumaan takapenkille, niin takapenkin lämmitystäkin tulee käytettyä. Ja vanhempi muksu lämmittelee sillä selkäänsä korokkeen päällä istuen  :)

Muovisuojat jäi pois, kun kyselin niitä syksyllä myyjältä, eikä ollut kuulemma myynyt niitä vielä kenellekään. Koeajojen perusteella Octavian äänieristys on tainnut parantua kaikessa hiljaisuudessa 2013-2016 välillä, kun uudemmat vuosimallit tuntuvat säännön mukaisesti alkupään III-koppaisia hiljaisemmille. En siis tiedä laskevatko nuo suojat melutasoa, mutta mitään haittaa niistä ei varmasti ole ja maksavatkin alle satasen.
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

b1mpo

Olevinaan tämä uusi olisi aavistuksen hiljaisempi edeltäjäänsä, mutta mitään tietoa muutoksista en ole löytänyt. Korin värinöitä tulee tuolla sporttialustalla mielestäni vähemmän pienemmän pintakovuuden takia ehkäpä. Myöskin omassa erona vielä nuo suojat, jotka vähän voi vaikuttaa asiaan. Juu ei noi hopeiset listat ja kaiteet näytä valkoisessa niin pahalta "sporttisessa" mielessä. Omaan ruskeaan en niitä vaihtelun vuoksi ottanut.
Sporttipenkit ja ratti kaivelee mieltä, mutta vain vähäsen. Onhan tuo uudempi pyöreä rattikin jo edeltäjäänsä sporttisempi. Itsellä nuo sporttipenkit sai aivan saman tuomion ja otin ne suojat vielä sinne taakse pian 3v ja 5v lasten takia.
Talvipaketin kanssa oli onnea kun sain vielä tuulilasin lämmityksen siihen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ritzenhoff

#4
Komia peli!

Itselle tulee siis samanlainen style, mutta faceliftina. Vielä en ole saanut tuotantopäivää. Onko teistä jompi kumpi miettinyt auton kunnollista 30-40mm madaltamista? Olen koittanu etsiä tuohon 1.0 litraiseen sopivia madallusjousia, mutta mistään ei löydä mitään satavarmaa. On niin uusi moottori. Ilmeisesti ne samat Eibachin jouset menee myös tähän, mitkä käyvät myös Octavian 1.2/1.4 litraisiin sekä Leonin että Golffin vastaaviin moottoreihin. Kaikissa ilmeisesti samanlainen kiinteä "pirkkaversio" yhdystukiakselisto. RS:ssä taisi olla erillisjousitus.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Ei ole toimivaa alustaa tarkoitus muuttaa. Siihen on hankala löytää mukavampaa, kuin ulkonäöllisesti. Vähän se keulii kyllä omaan makuun. Haastetta tuo siis auton keveys mukavuusmielessä, siitä en ole valmis tinkimään enää.  ;D
Varmaan 1.2tsi alustat käy, on massoiltaankin lähellä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Joke_R

Sama täällä, tehtaan alustalla mennään. Tällä 15mm matalammalla maavaraa jää muistaakseni 12cm ja puskurin alalippa näyttää jo nyt siltä, että korkeampien kanttikivien kanssa täytyy olla varovainen. Vähän matalampi olisi nätimpi, toisaalta tälläkin paljon paremman näköinen kuin vakioalustalla. Kesävanteiksi valikoitui RS Movet ja renkaiksi ajattelin tilata hiljaisimmat mitä löytyy, eli Goodyear efficientgrip performancet, joko 225/45 tai 205/50 koossa.


Kuvia kehiin sitten Ritzenhoff, kun saat FL:n ajoon!

Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Insinöörimajuri

Omassa litraisessa on sporttipenkit ja on kyllä mukavat, sopivasti sivuttais- ja reisitukea. Ainoa puute tulee olemaan penkkien takapuolen keinonahkasuoja, sitä varmaan tulee kaipailtua kun muksu hieman kasvaa. Ambitionissa tuli kattokaiteet ja ikkunoiden reunat mustina, täytyy keväämmällä vaihtaa maskinkehys mustaksi niin on hieman yhtenäisemmän näköinen.

Noi Ilias-vanteet, mitkä sinulla on, olisi ollut kyllä fiksumpi ratkaisu talvelle, Minorikset on meinaan todella rasittavat pitää puhtaana.
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

b1mpo

Ei nämäkään vanteet ole parhaat mahdolliset puhtaana pitoon, ehkä ulkopuolelta joo, mutta kuraa ja lunta kerää nämäkin. Minulla on samanlaiset kesällä ja talvella, siis todella tylsä.  ;D Musta maskin kehys mustilla listoilla varustettuun autoon sopii, siksi itsekin vaihdoin. 8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Occu14

Sporttipenkit ollu 3v ajan ja niin tulee myös uuteen. On paljon paremmat istua ja sivutuki on kunnollinen mutta ei kuitenkaan hankaloita autoon pääsyä. En kaipaa liikkuvaa pääntukea kyllä yhtään. Sporttiratti 2014 mallissa on täysin sama kuin nyt vakiona tulee. Extrana lämmitys, jota arvostan enemmän kuin flattia alaosaa.

Tietääkö joku, että saako black-paketin myös perus Style malliin? Hinnastossa sitä ei ole kuin RS -malleihin. Maskin kehys ainakin pitää vaihtaa ja mulle olis käynyt kiiltävän mustat kattokaiteet ja mustat ikkunalistatkin.

Todella heikosti on tietoa Faceliftin varusteista, jos haluaa vähän tarkemmin tietää.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 17.01.17 - klo:14:23
Todella heikosti on tietoa Faceliftin varusteista, jos haluaa vähän tarkemmin tietää.

Hinnaston yhteydessä (uusi Octavia) varusteluettelo PDF:nä

http://skoda.fi/hinnastot/hinnastot

Ritzenhoff

#11
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 17.01.17 - klo:23:11
Hinnaston yhteydessä (uusi Octavia) varusteluettelo PDF:nä

http://skoda.fi/hinnastot/hinnastot

Tuolla on väärä lisävarustehinnasto. Tuo on siis pre-fl hinnasto. Sen näkee jo siitä että tuossa on noiden keskinäyttöjen koot väärät.

Edit. Eikun on siellä uusikin sori!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

#12
http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-octavia/uusi-octavia/SKODA-Octavia-tehdastilauslisavarustehinnasto.pdf?time=1484715028

Kyllä tuossa oikeat tiedot on. Lähinnä tarkoitan vähäisiä tietoja esim uuden infotainment systeemin tarkemmista specseistä. Näytön tarkkuus amundsen vs columbus, cd-soitin amundsen?, sim-korttipaikka columbus?, careconnect ilmainen vai ei, jne... jos olis manuaalit ladattavissa niin selviäis nämä.

edit
vastaan itse itselleni:
Maahantuojalta sain tarkennettuja tietoja. Careconnect on maksullinen palvelukokonaisuus alle 500â,¬, Columbuksessa ei sim-korttipaikkaa vakiona-lisähinnasta saa kyllä vajaa 500â,¬. Columbus näytön tarkkuus 1280x640 tai jotain siihen suuntaan.Huomattava parannus kuitenkin vanhempaan malliin nähden ( 800x480 )

Tiedä sitten kannattaako careconnect-palvelua ottaa vai ei...en ainakaan itse koe tarvitsevani etäkäyttöä töötille tai vilkuille. Jos olis webaston ohjaus niin sitten houkuttais kyllä.

Vähän meni ohi aloittajan aiheen.

By the way, valkoinen väri sopii todella hyvin Octaviaan. Koko ajan käyn Jaakobin painia mustan ja valkoisen välillä itse.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Joke_R

Täältä ääni valkoiselle, toi Moon White näyttää ainakin omaan siltään ulkona vielä paremmalle, kun esitteissä tai sisällä. Sävy taittuu valossa vähän harmaaseen, joka lupaa helppoutta puhtaanapidon suhteen. Likaisena näyttää ihan Candy White:lle :D
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Joke_R

Nyt meni 17" kesävanteet alle - RS Move ET45 , 225/45-17 renkailla. Taakse (m)asensin samalla Superskodalta tilatut (23,90â,¬) OEM-roiskeläpät ja 11mm spacerit, eli raideleveys on nyt hyvin lähellä FL:n mittoja:




Tässä vielä vertailua 16" vs. 17", jos joku pähkäilee mitä eroa ulkonäössä on. Auto on tehtaan sport-alustalla:





Rengasmelusta en osaa sanoa vielä mitään, seuraava pidempi reissu on vasta parin viikon päästä. Kaupunkinopeuksissa ohjaus on kesäkumeilla paljon parempi kuin nastarenkailla. Auto on pelannut tähän saakka vallan loistavasti *koputtaa puuta*. Muutamia pieniä nitinöitä on kuulunut välillä mittariston ympäristöstä, siinä on yksi kohta missä hintaluokka näkyy. Kulutus on ollut oletettua kovempi, mutta laskussa koko ajan. Lyhyet ajomatkat (yleensä 3-5 km/suunta) ja reipas webaston käyttö näkyy selvästi. Viimeksi motaria pitkin Hesaan mennessä info-näyttö kertoi 5,9 kulutusta, mittarissa vakkari päällä 130 km/h. Perus 80-100 maantiellä kulutus huitelee nelosen ja reilun vitosen välillä - olosuhteista, ohitusten määrästä ja ajotavasta riippuen. Kone vetristyy koko ajan, mittarissa nyt 3500 km. Lisää potkua en ole vieläkään kaivannut kuin muutaman kerran ... motarin ramppien kiihdytyksissä. Kaasupolkimen liike on tooooodella pitkä ja hyvän alaväännön myötä tulee ajeltua yleensä kevyellä jalalla. Pedaalia riittävän syvälle painamalla DSG pykältää nopeasti pienemmälle ja kenenkään kintuissa ei tarvitse pyöriä isollakaan kuormalla. Bonarina on vielä komposen kiva ääni, kone alkaa jutella 4000 rpm alkaen.

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/821095.html
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy