VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A3 8V (12–) => Aiheen aloitti: Zaasa - 26.05.16 - klo:23:40

Otsikko: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Zaasa - 26.05.16 - klo:23:40
Audi A3 First Edition Sedan Business Sport 110kw S-tronic 2017, 33958â,¬. Toukokuun alussa "vanhan" mallin hinta 35725â,¬
Reilut 1700 halvemmalla Led-valoin ja dynaamisein vilkuin ym..
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: psxgamer - 27.05.16 - klo:08:23
Kyselinkin jo naapuri foorumilla, mutta onko sinulla koko hinnasto? Onko Business ja Business Sport malleihin tullut varusteluparannuksia LED ajovalojen lisäksi? Kuuluuko esim. Audi Connect pakettiin ja saako digimittarin ilman kallista navia?

Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 27.05.16 - klo:10:56
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.05.16 - klo:08:23
Kyselinkin jo naapuri foorumilla, mutta onko sinulla koko hinnasto? Onko Business ja Business Sport malleihin tullut varusteluparannuksia LED ajovalojen lisäksi? Kuuluuko esim. Audi Connect pakettiin ja saako digimittarin ilman kallista navia?

Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.
Mattisen mielestä A3 on jopa yhtä hiljainen kuin UUSI A4 Audi. Onko jotain ristiriitaa.
Takapäähän tuossa A3 Audissa meluaa.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: K70 - 27.05.16 - klo:11:56
Hinnastot:
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a3/the-new-audi-a3-s3/prices.html (http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a3/the-new-audi-a3-s3/prices.html)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 27.05.16 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.16 - klo:10:56
Takapäähän tuossa A3 Audissa meluaa.

Siulla ei ainakaan melua yläpää. Hiljaiselo jatkuu kommentista toiseen  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: psxgamer - 27.05.16 - klo:13:12
Aika samaa tasoahan nuo perus Business ja Business Sportin hinnat tuntuisi olevan? First Edition hinnat on kyllä ihan ok, kun tuollainen 1.4 COD DSG lähtee 33 600â,¬ Business Sporttina ja viistoperänä. Lisävarusteissa metalliväri on yhä kallis ja vanteet törkeitä, mutta se on tuttua juttua. A3 assist paketti joka sisältää ACC:n, autoholdin ja avaimettoman käytön olisi itselleni tuolla hinnalla pakko-ostos. Lisäksi ottaisin erikseen vielä Sound Systemin sekä varmaan Smartphone interfacen Android Autoa varten. Kummasti Kommunikaatio -paketti sisältää nuo, mutta on reilusti kalliimpi (mukana tulee toki värinäytöllinen ajotietokoneen informaatio näyttö, mutta se on jo Business Sportissa). Se, että MMI on nyt vakiona 7" ja toivottavasti paremmalla resoluutiolla on erittäin positiivinen juttu LED valojen lisäksi.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 27.05.16 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 27.05.16 - klo:12:10
Siulla ei ainakaan melua yläpää. Hiljaiselo jatkuu kommentista toiseen  ;D ;D ;D
Kiva kun meni perille. Kyllä Mattinen tietää. ;)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Zaasa - 27.05.16 - klo:21:46
Mitä menee viheltäen ohitseni A3 Sedan hinnoittelussa? Autot varusteineen samoja, First Edition 1700â,¬ halvempi.Molempien hinnasto julkaistu 27.5
-A3 Business Sport 150hv Stronic 35725â,¬
-A3 First Edition Business Sport 150hv Stronic 33958â,¬
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: cyro - 10.08.16 - klo:16:01
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 27.05.16 - klo:21:46
Mitä menee viheltäen ohitseni A3 Sedan hinnoittelussa? Autot varusteineen samoja, First Edition 1700â,¬ halvempi.Molempien hinnasto julkaistu 27.5
-A3 Business Sport 150hv Stronic 35725â,¬
-A3 First Edition Business Sport 150hv Stronic 33958â,¬

Jälkimmäisessä esim.

- vanteet 16" -> 17"
- Urheilullinen alusta, sekä penkit
- katto spoileri

Itse laitoin juuri tilauksen sisään omasta 2.0tdi quatrosta Busines Sporti kilkkeillä 8) 8)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 10.08.16 - klo:17:29
Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.16 - klo:10:56
Mattisen mielestä A3 on jopa yhtä hiljainen kuin UUSI A4 Audi. Onko jotain ristiriitaa.

Tuollaista nyt tuskin kannattaa aikuisen miehen tulla minulta kysymään. Luulisi sitä mokoman asian selviävän omin nokkinenkin. Mitä sitten tulee A3:n ja A4:n melutasoihin, niin niiden suhteen kannattaa tietysti ensisijassa luottaa omiin korviinsa. Ja meluvertailu on tietysti aina vaikeaa: pitäisi olla samat renkaat, samat olosuhteet jne. Jos sitten on kiinnostunut mittaustuloksista, niin niitäkin on tarjolla. Tekniikan Maailma on koeajanut sekä A3 SB:n että A4 Avantin. Koeajoen yhteydessä tehtyjen melumittausten lukemat ovat seuraavat:

100 km/h
A3 66/67
A4 67/68

120 km/h
A3 68/68
A4 69/70

Karkea asfaltti 100 km/h
A3 68/69
A4 70/71

A3:ssa renkaat: Continental Premium Contact 205/55 R 16 91W
A4:n renkaat: Hankook Ventus S1 evo2 225/50R 17 94Y

Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: maik - 10.08.16 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: cyro - 10.08.16 - klo:16:01
Jälkimmäisessä esim.

- vanteet 16" -> 17"
- Urheilullinen alusta, sekä penkit
- katto spoileri

Itse laitoin juuri tilauksen sisään omasta 2.0tdi quatrosta Busines Sporti kilkkeillä 8) 8)

Kyllähän nuo samat löytyy pelkästä business sportistakin.
Aika ripeen saaneet tästä 2 litrasesta 0-100 6,2s ja vanha 1.8 6,8s ja eroa ei ole kuin 10hv ja 40Nm.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Hawtin - 10.08.16 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.08.16 - klo:17:29
100 km/h
A3 66/67
A4 67/68

120 km/h
A3 68/68
A4 69/70

Karkea asfaltti 100 km/h
A3 68/69
A4 70/71

Näemmä aika selvät erot, etenkin karkealla asfaltilla. Saiko Rami A4-Peltorit luovutustilaisuudessa? ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 10.08.16 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 10.08.16 - klo:19:44
Näemmä aika selvät erot, etenkin karkealla asfaltilla. Saiko Rami A4-Peltorit luovutustilaisuudessa? ;D ;D ;D

Rami ottikin pirssin järkevillä varusteilla. Comfort paketti jossa on kaikki järkevä mukana. Ã,,Ã,,NIERISTELASIT jne... ;D ;D ;D ;)
Vähällä polttoaineella kulkee tuo 150 heppanen kone Stronicilla varustettuna. Ensimmäiset 6500km 5.9 ltr/100 keskari,jossa ainakin puolet taajamaa. Herrasmiesmäinen ajo säästää polttoainetta luontoa ja lompakkoa.
A3:sen takateli huusi niin pirusti silloin piti jopa ostaa Kutiaarin Efficient hiljaisemmat kumit kun otti se koppura niin viudeen.
Onneksi on päässyt siitä koppursta eroon.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Ranssi - 10.08.16 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: maik - 10.08.16 - klo:18:24
Aika ripeen saaneet tästä 2 litrasesta 0-100 6,2s ja vanha 1.8 6,8s ja eroa ei ole kuin 10hv ja 40Nm.

Ihme homma, kun tämä malliston huipulla keikkuva bensakone on päivittynyt uuteen, mutta dieselpuolen kunkku on edelleen 135 kW:n versio, miksi ei 140 kW?
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Zaasa - 10.08.16 - klo:21:18
Viikon verran olen ajanut mv-17 A3 1.4 S-tronic Business Sportilla, tyytyväinen olen Cupra 280hv:n jälkeen. Taajama ja nurkka ajoissani 140 hv:n puuttumista ei huomaa. 7v  S-tronic vaihtaa vaihteet huomaamattomasti Cupran 6v verraten, myös sport asennossa. Auto on hiljainen Micukan 17" kumeilla, ohjaus on jämäkkä jonka herkkyyttä voin halutessani säätää Drive Select valikon kautta. Alusta myös yllättävän hyvä. Kuten rami sanoi, pienellä kulutuksella mennään taajama/kaupunki ajossa  :)  Suorituskykyinen, mukavuuspainotteinen auto -17 A3 Sedan Cupran jälkeen.

Paljon on rami  omallaan ehtinyt ajaa vaikka omani oli ensimmäisten maahantuotujen joukossa, samassa kyydissä liikkeiden esittelyautot 3 viikko sitten ::)

Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 10.08.16 - klo:21:50
^Rami pörräileekin tätä nykyä A4:lla.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Zaasa - 10.08.16 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.08.16 - klo:21:50
^Rami pörräileekin tätä nykyä A4:lla.
Kannattaisi mainta ettei turhaan sotke eri topicia.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Stringer - 30.08.16 - klo:21:53
Onko kukaan saanut vielä tätä autoa teknologiapaketin kera? Toimiiko ne systeemit hyvin?
Vähän enempi voisi porukka muutenkin hehkuttaa. Onhan kaara varsin houkutteleva paketti kaikkinensa taviskuskille.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Porari - 02.11.16 - klo:13:50
Perjantaina kävin uuden Sportbackin 2.0Tdi+Quattro+S-tronicin kotiin.Eberi älypuhelin-ohjauksella,katon teippaus mustaksi ja ikkunan-tummennukset tehtiin ennen luovutusta.Sittenpä vielä Mak Stadt Gun metal mirrorit 17" talvipyöriksi alle ja annettii  16" talvi-paketti niihin vaihdossa.Nyt ajettu 800km ja tyytyväisillä mielin ollaan.Matrix-ledit toimii hyvin.Assist-ja kommunikaatio-paketin toimivuus myös hyvä. NAM! Edelliseen 1.8 bensa Quattroon vm.-14 verrattuna väännökäs dieseli miellyttävämpi kuin hiukan "repivä" bensa....tykkäää....ja väri on perusvalkoinen.kesäksi haussa 18" vanteet+renkaat alle.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 02.11.16 - klo:16:04
Lainaus käyttäjältä: Porari - 02.11.16 - klo:13:50
Perjantaina kävin uuden Sportbackin 2.0Tdi+Quattro+S-tronicin kotiin.Eberi älypuhelin-ohjauksella,katon teippaus mustaksi ja ikkunan-tummennukset tehtiin ennen luovutusta.Sittenpä vielä Mak Stadt Gun metal mirrorit 17" talvipyöriksi alle ja annettii  16" talvi-paketti niihin vaihdossa.Nyt ajettu 800km ja tyytyväisillä mielin ollaan.Matrix-ledit toimii hyvin.Assist-ja kommunikaatio-paketin toimivuus myös hyvä. NAM! Edelliseen 1.8 bensa Quattroon vm.-14 verrattuna väännökäs dieseli miellyttävämpi kuin hiukan "repivä" bensa....tykkäää....ja väri on perusvalkoinen.kesäksi haussa 18" vanteet+renkaat alle.
Kyllä oikeassa olet. Kyllä väännökäs diesel on parempi automaatissa. On kokemusta molemmista.  Bensakone on nimeenomaan tuollainen "repivämpi" varsinkin taajama-ajossa.
Kokemusta on itselläkin monista VAGeista.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Porari - 02.11.16 - klo:17:43
Tosiaan Ceramic pro 9h+light käsittely teetettiin ennen luovutusta myöskin.Jospa säilyis siistämpänä ja helpommin pestävänä sitten.Onhan noita ollut muutamia Audeja aiemminkin Quattroita ennen.A4,A3,A5,mutta etuvetoina A4,A5 Multitronicilla ja A3:n S-tronicilla.Enää ei varmaan Quattrosta paluuta...
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: pikatsu - 05.02.17 - klo:17:03
A3 1.6DTI ainut vag konsernin malli, jossa 1.6 diesel koneessa vanha 110 hv softa.

Q2, Golf, Skodalla 115-116 hp mallit.

Onkohan näissä käytännön ajossa eroja?
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: pikatsu - 01.03.17 - klo:18:01
nyt tuli Audilta ilmoitus, että A3:sen 1.6 diesel päivittyy 116hv versioon
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 14.03.17 - klo:13:21
Onko joku löytänyt eksaktia tietoa s tronic laatikoista A3 2017 nelivetomalleissa?
Omat arvaukset nämä..

2.0 tfsi quattro (190 hv & 320 Nm)
7-speed S tronic (DQ381). Märkä kytkin, Max 420 Nm

2.0 TDI quattro (184 hv & 380 Nm)
6-speed S tronic (DQ250). Märkä kytkin, Max 350 Nm
vai
6-speed S tronic (DQ500). Märkä kytkin, Max 550 Nm
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 19.03.17 - klo:00:03
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.05.16 - klo:08:23
Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.

Toi ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, ainakaan oman kokemukseni mukaan! Kaverillani on uusi Ocu ja itselläni A3 ja se on kyllä täysin toisin päin. Käytiin reissussa ja totesin, että vitsi oma A3:nen on hilajainen verrattuna ocuun. Se riippu kyllä täysin mitä renkaita käyttää autossa. Itselläni on 18-tuumaiset renkaat goodyerilta ja kaverilla ocussa 17-tuumaiset (en tiedä rengasmerkkiä) ja se sen auto oli äänekkäämpi.

Audi käyttää A3:sessa tehdasasennettuina kesärenkaina Dunlopin todella kovaäänisiä renkaita ja se meteli johtuu siitä usein. Itse myin heti ne pois ostaessani auton.

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.08.16 - klo:20:14
Rami ottikin pirssin järkevillä varusteilla. Comfort paketti jossa on kaikki järkevä mukana. Ã,,Ã,,NIERISTELASIT jne... ;D ;D ;D ;)
Vähällä polttoaineella kulkee tuo 150 heppanen kone Stronicilla varustettuna. Ensimmäiset 6500km 5.9 ltr/100 keskari,jossa ainakin puolet taajamaa. Herrasmiesmäinen ajo säästää polttoainetta luontoa ja lompakkoa.
A3:sen takateli huusi niin pirusti silloin piti jopa ostaa Kutiaarin Efficient hiljaisemmat kumit kun otti se koppura niin viudeen.
Onneksi on päässyt siitä koppursta eroon.

Olisit Rami hankkinut sen saman moottorin siihen A3:seen, niin ei olisi tarvinut itkeä silloin.  ;D Hyvä että nyt saat ajella sillä moottorilla A4:sessa. Itse olen ajellut tuolla uudella A4:sella aika ajoin ja ero on kyllä omaan A3:seen aivan naurettavan pieni. Suurin ero on sisästiloissa. Alustassa en ole huomannut isoja eroja (A3 Business Sport vs. A4 Business Sport)!  ;) Tarkoittaako tämä Ramin kielellän että A4:nen on koppura?  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rattimies123 - 19.03.17 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.03.17 - klo:00:03
Itse olen ajellut tuolla uudella A4:sella aika ajoin ja ero on kyllä omaan A3:seen aivan naurettavan pieni. Suurin ero on sisästiloissa. Alustassa en ole huomannut isoja eroja (A3 Business Sport vs. A4 Business Sport)!  ;) Tarkoittaako tämä Ramin kielellän että A4:nen on koppura?  ;D ;D ;D

Minun korviini Audi a3 sportback  on ärsyttävän meluisa(17")rengasmelun osalta niin kesärenkailla kuin talvirenkain., A3 sedanina varmaan hieman hiljaisempi.   Audi A4 b8 on minusta paljon hiljaisempi kuin A3.  Ei ole kokemuksia b9 A4 onkohan ääneneristäminen mennyt huonompaan?
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 19.03.17 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 19.03.17 - klo:16:43
Minun korviini Audi a3 sportback  on ärsyttävän meluisa(17")rengasmelun osalta niin kesärenkailla kuin talvirenkain., A3 sedanina varmaan hieman hiljaisempi.   Audi A4 b8 on minusta paljon hiljaisempi kuin A3.  Ei ole kokemuksia b9 A4 onkohan ääneneristäminen mennyt huonompaan?

Rengasmelu on kyllä varmaan yksi niitä vaikeimmin vertailtavia asioita. Ihmiset kuulevat äänet eri tavoin, renkaat ovat erikokoisia, valmistajat vaihtelevat, ja teiden kunnossakin on eroja. Erilaiset testitkin antavat vain alustavaa tietoa, koska oman auton speksit eivät välttämättä ole samat kuin testiautoissa.

A3 SB oli mukana Tekniikan Maailman vertailussa numerossa 19/2013 ja A4 Avant koeajettiin puolestaan numerossa 5/2016. TM mittaisi autoille seuraavat meluarvot (dB):

       60 km/h    80 km/h    100 km/h    120 km/h    100 km/h karkea asfaltti
A3    61/61       63/64        66/67         68/68               68/69
A4    62/62       65/65        67/68         69/70               70/71

Rengastus oli seuraava:

A3: Continental ContiPremiumContact 205/55 R 1691W
A4: Hankook Ventus 51 evo2  225/50 R 17 98 T XL

A4:ssa oli äänieristetyt sivulasit.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Jaudi - 19.03.17 - klo:19:47
Riippuu paljon renkaista. Minulla A3:ssa Nokian 205/55R16 kitkat ja niillä auto miellyttävän hiljainen ja pehmeä, vertaa mihin vaan. Ja ei ole ensiasennus Continentalin kesärenkailla enää hiljainen.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 19.03.17 - klo:20:27
Ajoin viikolla koeajot peräkkäin a4 allroad & a3 sedan.. molemmissa kitkat. Olisko ollut a3:ssa 16" ja a4 17".. en katsonut kummastakaan edes renkaan merkkiä. Rengasmelussa ei ollut merkittävää eroa. En ajanut täysin samoja reittejä, joten asfaltin laadussa varmasti eroja. Mitään desibelimittauksia ei tietenkään ole, joten ihan mututouhua.. mutta päällimmäisenä jäi mielikuva, että a3 ei ollut mitenkään erityisen meluisa auto.

Joku vuosi sitten ajoin viimeksi a3:lla. Muistelen, että rengasmelu oli varsin huomattava. Sain nyt siis vaikutelman, että parannusta on uusissa malleissa tapahtunut. Silloin taannoin oli kylläkin kesärenkaat alla.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: pikatsu - 19.03.17 - klo:21:39
Tänään kävin A3 Sedan business sportin koeajamassa ja alla oli Continentalin nastat.
Melu oli järisyttävä. Luulin, että tässä koko  luokassa mun 1-sarja bemari on meluisin nastoilla, mulla löytyi voittaja. Ajo tuntumaankaan en ollut tyytyväinen. Kritiikkiä ohjauksesta.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rattimies123 - 19.03.17 - klo:23:21
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 19.03.17 - klo:21:39
Tänään kävin A3 Sedan business sportin koeajamassa ja alla oli Continentalin nastat.
Melu oli järisyttävä. Luulin, että tässä koko  luokassa mun 1-sarja bemari on meluisin nastoilla, mulla löytyi voittaja. Ajo tuntumaankaan en ollut tyytyväinen. Kritiikkiä ohjauksesta.

Meillä ollut vanhempi A3 8P  ja nyt 8V  yhtä meluisia, joten ei parannusta A3:ssa. Muuten hyvä auto, mutta pilattu tämmöisellä ominaisuudella.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 19.03.17 - klo:23:53
Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 19.03.17 - klo:23:21
Meillä ollut vanhempi A3 8P  ja nyt 8V  yhtä meluisia, joten ei parannusta A3:ssa. Muuten hyvä auto, mutta pilattu tämmöisellä ominaisuudella.
&
Lainaapikatsu: Tänään kävin A3 Sedan business sportin koeajamassa ja alla oli Continentalin nastat. Melu oli järisyttävä.
Ja kun tuossa edellä oli Tekniikan Maailman melumittauksia, jossa A4 oli vielä meluisampi, niin voiko sellaisella enää edes ajaa ilman eareja? Voi olla, että minulla kuulo huonontunut ja se vähän jelppii.. tai sitten bemarin kanssa korva jo tottunut renkaiden jollotukseen :)
Koejoautot näin talvisaikaan usein kitkoilla, joka osaltaan antaa vähän anteeksi verrattuna nastoihin, tai leveämpiin ja mataliin kesäkumeihin.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Rauska - 20.03.17 - klo:00:11
Ja sitten pitää olla Bang&Olufsen stereot tuohon melukopperoon ;-)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: psxgamer - 20.03.17 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.03.17 - klo:00:03
Toi ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, ainakaan oman kokemukseni mukaan! Kaverillani on uusi Ocu ja itselläni A3 ja se on kyllä täysin toisin päin. Käytiin reissussa ja totesin, että vitsi oma A3:nen on hilajainen verrattuna ocuun. Se riippu kyllä täysin mitä renkaita käyttää autossa. Itselläni on 18-tuumaiset renkaat goodyerilta ja kaverilla ocussa 17-tuumaiset (en tiedä rengasmerkkiä) ja se sen auto oli äänekkäämpi.

Audi käyttää A3:sessa tehdasasennettuina kesärenkaina Dunlopin todella kovaäänisiä renkaita ja se meteli johtuu siitä usein. Itse myin heti ne pois ostaessani auton.

Hassua, minun kokemukset ovat tosiaan ihan päinvastaiset. En katsonut mitkä renkaat siinä Audi Centerin A3 sedanissa oli joka 18" vanteilla melusi, mutta ääni oli kyllä aivan karsea. Avopuoliso oikein kauhisteli koko matkan, että tämmöistä mekkalaa ei kestäisi ilman päänsärkyä montaa kymmentä kilometriä. Skoda koeajoautolla 18" vanteilla ei melunnut läheskään samaan tahtiin ja 17" vanteilla oli jopa aika sivistynyt.

Dunlopit ovat itselläni alla 18" vanteilla Skodassa myös ja näillä mennään. Olen kuullut noita Dunloppeja haukuttavan äänekkäksi ennenkin, mutta itsehän autonvalmistajat nuo valitsevat, joten niiden perusteella koeajo tulkinnat tehdään. Tuulilasi testasi muutama vuosi sitten samassa numerossa A3:n, Golfin, Leonin ja Octavian ja tuossa testissä Octavia oli 18" vanteillaan desinbelin tai pari hiljaisempi kuin A3 17" vanteilla. Se testi tuli syynättyä aikanaan tarkkaan, mutta renkaiden merkkejä ei valitettavasti enää muista.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Hawtin - 20.03.17 - klo:09:08
Osin meluhavaintoon vaikuttaa se, että alla oli uudet nastat. Asettuessaan renkaiden melu mielestäni laski omassa yksilössäni selvästi. Mutta ei A3 suinkaan mikään meluton auto ole, mutta tuskin pahimmankaan pään tekele. Muistaakseni autolehdetkään eivät ole sitä hirveän pahana pitäneet melun suhteen.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 20.03.17 - klo:11:02
^Joo.. nastarenkailla melu aina selkeästi asettuu kilometrien myötä.. mutta onhan ne nastakiekot asettumisen jälkeenkin (sulalla tiellä) äänekkäin vaihtoehto autossa kuin autossa. Silti otin uuteen autoon taas nastat.. meni vähän vanhasta tottumuksesta, kun myyjä kysyi mitkä talvinakit laitetaan. Olisi ehkä pitänyt kokeilla kitkoja välillä, mutta se juna meni jo.. Contin nastoilla jatketaan :)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 20.03.17 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.03.17 - klo:11:02
mutta onhan ne nastakiekot asettumisen jälkeenkin (sulalla tiellä) äänekkäin vaihtoehto autossa kuin autossa.
Tämä oli tärkein syy, miksi itse aikoinani luovuin nastarenkaista. Alkoi tuntua hölmöltä kuunnella jatkuvasti sitä rapinaa paljailla teillä ajaessa. Lisäksi nastoissa on sekin ikävä puoli, että niiden ajoääniä lisäävä vaikutus ei johdu pelkästään nastan aiheuttamasta äänilisästä. Nastarengas nimittäin karhentaa asfalttia, mikä kuuluu sitten lisääntyneenä rengasmeluna ajoipa sitten minkälaisilla renkailla tahansa. Karkea tien pinta on meluisa. Eikä tässä vielä kaikki. Koska nastoja käytetään niin paljon, pitää uudenkin asfaltin kiviaineksen olla karkearakeista, jotta se kestäisi nastojen jauhannan. Tämä sitten vaikuttaa myös uuden asfaltin "äänimaailmaan". Nämä seikat selittävät sitä, miksi monet ihan laadukkaatkin autot ovat Suomessa meluisia.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.03.17 - klo:11:02
Silti otin uuteen autoon taas nastat.. meni vähän vanhasta tottumuksesta, kun myyjä kysyi mitkä talvinakit laitetaan.
Luulen, että moni muukin Suomessa toimii juuri näin. Talvirengas = nastarengas. Aika harva todennäköisesti pysähtyy miettimään, kuinka paljon loppujen lopuksi ajaa sellaisissa olosuhteissa, joissa nastarengasta todella tarvitaan tai joissa siitä todella on selkeästi hyötyä. Näitäkin olosuhteita kiistatta on, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla autoilevien kannattaisi ehkä silloin tällöin hieman reflektoida rengasvalintojaan.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.03.17 - klo:11:02
Olisi ehkä pitänyt kokeilla kitkoja välillä, mutta se juna meni jo..
Oman kokemukseni perusteella voi vilpittömästi suositella kitkarenkaiden kokeilua. Itse ostin ne aikoinani autoon, jossa ei ollut sen paremmin lukkiutumattomia jarruja kuin ajovakauden hallintaakaan, uudemmista turvavarusteista nyt puhumattakaan. Siihen nähden, kuinka dramaattisena muutoksena nastojen vaihtamista kitkoihin jotkut pitävät, oli vaihto kyllä todella positiivinen kokemus. (Oma autoilu tapahtuu pääasiassa pääkaupunkiseudulla ja nelostiellä tuonne Joutsan korkeudelle saakka). Edellä mainittujen positiivisten seikkojen lisäksi voi plussan puolelle tietysti laskea myös ympäristövaikutukset: http://www.hs.fi/tiede/art-2000005132111.html (http://www.hs.fi/tiede/art-2000005132111.html)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 20.03.17 - klo:13:49
Mattinen!
Eikö ole hyvä, että nastoilla ajat karhentaa tietäsi muuten sinäkim muljuisit liukkailla enemmän.
Kapea talvirengas pitää paremmin kuin leveä. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 20.03.17 - klo:14:07
.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 20.03.17 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 20.03.17 - klo:11:49
...
Aika harva todennäköisesti pysähtyy miettimään, kuinka paljon loppujen lopuksi ajaa sellaisissa olosuhteissa, joissa nastarengasta todella tarvitaan tai joissa siitä todella on selkeästi hyötyä. Näitäkin olosuhteita kiistatta on, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla autoilevien kannattaisi ehkä silloin tällöin hieman reflektoida rengasvalintojaan.
...
Täytyy myöntää, että en rengasasiaa kovin syvällisesti miettinyt. Mutta sen verran huomiona kitkarenkaisesta (renkailla ajettu luokkaa 2000 km) koeajoautosta, että kun märät tiet alkoivat illalla kelin pakastuessa jäätymään, niin kitkojen pito ei ollut mutkissa ihan parasta a-luokkaa. Keli oli kyllä sillä hetkellä poikkeuksellisen liukas.
Ei sillä etteikö niillä kitkoilla, joiden merkkiä en tutkinut, olisi päässyt paikasta toiseen.. mutta vähän liposet oli ko. olosuhteissa.
Rouva oli illan viimeisessä 'valojen testaus pimeässä' koeajorupeamassa kyydissä ja sanoi huolestuneena yhden pikku luisun jälkeen, että aja varovammin, kun on huonot renkaat alla :)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 20.03.17 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.03.17 - klo:16:17
Rouva oli illan viimeisessä 'valojen testaus pimeässä' koeajorupeamassa kyydissä ja sanoi huolestuneena yhden pikku luisun jälkeen, että aja varovammin, kun on huonot renkaat alla :)

No siinähän olisi vaimolle voinut todeta, että "älä rakas huolehdi, vika ei ole renkaissa, vaan kuljettajassa. Tuli valittua väärä tilannenopeus." No, eihän se vaimo tuota olisi tietenkään uskonut. Tutkimusten mukaanhan jokainen suomalainen mies on keskimääräistä parempi kuljettaja :).
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 20.03.17 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 20.03.17 - klo:17:09
.. vika ei ole renkaissa, vaan kuljettajassa ..
Ei tommosta voi mennä ääneen sanomaan. "Syntynyt ratti kädessä" sankariviitta ryvettyisi.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Porari - 20.03.17 - klo:22:32
Meillä Contin nastarenkaat alla,nyt  reiluun neljään kuukauteen ajettu 13 500km.Enpä noita sen meluisampina ole pitänyt  kuin muitakaan nastapyöriä.Toisaalta meidän liikkumis-alueella olis kitkoilla ollut melkoista seikkailua meno.Märkää jäätä ja harvoin hiekkaa tienhoidon puolesta.Ois tullut helposti "kuolemanhiljaista"  luistellessa tukkirekan keulaan.Siispä siedän turvallisuuden vuoksi pientä rengasmelua ja turvallista matkantekoa.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 22.03.17 - klo:13:14
Lainaus käyttäjältä: Porari - 20.03.17 - klo:22:32
Meillä Contin nastarenkaat alla,nyt  reiluun neljään kuukauteen ajettu 13 500km.Enpä noita sen meluisampina ole pitänyt  kuin muitakaan nastapyöriä.Toisaalta meidän liikkumis-alueella olis kitkoilla ollut melkoista seikkailua meno.Märkää jäätä ja harvoin hiekkaa tienhoidon puolesta.Ois tullut helposti "kuolemanhiljaista"  luistellessa tukkirekan keulaan.Siispä siedän turvallisuuden vuoksi pientä rengasmelua ja turvallista matkantekoa.
Ekat kilsat takana A3:lla (sedan) ja contin nastat. Eipä tuo ropina nyt niin erityisen voimakas ole, vaikka renkaat ei vielä 20 km ajolla ole paljoa asettuneet :)
Oikestaan rengasmelu on suht hillitty.. vertailukohtana X3, jonka hetkeä aiemmin ajoin samaa reittiä (contin nastoilla) liikkeeseen.
Maantieajoa noissa 'ekoissa kilsoissa' ei vielä ollut.. tokihan koeajoauton kitkat oli samaisella kaupunki ajoreitillä vielä hiljaisemmat.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rattimies123 - 22.03.17 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: Porari - 20.03.17 - klo:22:32
Siispä siedän turvallisuuden vuoksi pientä rengasmelua ja turvallista matkantekoa.

Pientä rengasmelua? A3 :ssa rengasmelu on suurta, niin kesä kuin talvirenkain, jos vähäkään karkeaa tienpintaa. Onko kenellään kokemuksia A3 äänieristys setin  asennuksista, saisko sillä autoa yhtään hiljaisemmaksi ?
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Porari - 22.03.17 - klo:22:35
No Volvoon verrattuna pientä rengasmelua....😀
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 22.03.17 - klo:22:43
^^Onko mahdollisesti sportbackissä takaloora isompi melunlähde kuin sedanissa? Ei ole vertailukohtaa, kuin 3-4 vuoden takaisesta sportback koeajosta ja silloin sen rengasäänet vaikutti aika kovilta. Takakontin lisäeritys ei ole kovin hankalaa purkutöiden osalta.
Mitä tarkoitat 'A3 äänieristys settillä'?
Normaalisti olen itte autoihin asennellut esim. dynamattia peltiosiin ja vaikkapa dynalineria muoviosiin.. lähinnä oviin stereoiden äänenlaadun parantamiseksi. Samat kesäloma puuhastelut on varmaan taas edessä.. mutta ei siis varsinaisesti melun takia, vaan äänentoiston. Mahdollinen pieni ajomelun pienentyminen tulee bonuksena. Ovipahvien purkaminen on kaikissa autoissa sen verran helppoa, että tästä on hyvä harrastelua aloittaa. Joku taisi linkata A3 ovien purkuohje dokumentaationkin johonkin topicciin.
Rengasmelun vaimennus on hankalampi rasti ja siinä pääsee helpoimmalla vaihtamalla renkaat vähämeluisempiin / luopumalla 'liian suurista' vanteista.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Porari - 23.03.17 - klo:02:44
Enpä oo minäkään moisesta setistä kuullu,varmaan noilla eristys-levyiilä ym.saisi parannusta aikaan.
Mutta eikös noita äänieristyksiä tehdä myös ruiskuttamalla?Itellä ei oo kyllä tarvetta vielä ollut,vaikka ei kai se pari desibeliä vähemmän haittaiskaan.Jos vaikka mittarilla sen erln huomais,kun on ensin 30 tuntia ja satoja euroja hieronu moiseen hommaan.... ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rattimies123 - 23.03.17 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.03.17 - klo:22:43
^^Onko mahdollisesti sportbackissä takaloora isompi melunlähde kuin sedanissa? Ei ole vertailukohtaa, kuin 3-4 vuoden takaisesta sportback koeajosta ja silloin sen rengasäänet vaikutti aika kovilta. Takakontin lisäeritys ei ole kovin hankalaa purkutöiden osalta.
Mitä tarkoitat 'A3 äänieristys settillä'?

Rengasmelun vaimennus on hankalampi rasti ja siinä pääsee helpoimmalla vaihtamalla renkaat vähämeluisempiin / luopumalla 'liian suurista' vanteista.

Sportback ainakin meluaa takaa ja edestä, minulla ei kokemuksia sedanista, joka voi olla hiljaisempi. Seteillä takoitin näitä monien firmojen tajoamia paketteja esim.

http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys (http://www.kiiltopiste.fi/page/9/auton-aanieristys)

Sitten on litkuilla tehtäviä äänieristyksiä. Niihin en oikein usko, koska aikoinaan oli  meluisa ja ruosteherkkä mazda6 -02 ja siihen teetätin dinitrolin ruostesuojauksen, eikä ollut mitään vaikutusta meluun.

Meidän A3 otettiin vakioalustalla sport alustan sijaan ja olen myös yrittänyt rengasvalinnoilla vaikuttaa, mutta ilman merkittävää parannusta. esim kesärenkaina 17" on pienemmillä nopeuluokalla (V) ja 55 profiili  (Goodyear EfficientGrip Performance). Talvirenkaina UltraGrip Ice Arctic jotka pitäisi olla hiljaisimmasta päästä.

"Porarille" :  volvoxc60 on tosi hiljainen, johon tyytyväinen olen.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 23.03.17 - klo:09:23
Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 23.03.17 - klo:08:32
Sportback ainakin meluaa takaa ja edestä, minulla ei kokemuksia sedanista, joka voi olla hiljaisempi. Seteillä takoitin näitä monien firmojen tajoamia paketteja esim.
...
Jos häiritsevin melu on nimenomaan rengasmelua, niin kannattaa säästää rahat.. suhteellinen melun pienentyminen sen äänilähteen osalta on lisäeristäessä selkeästi pienin.
Tuo kiiltopisteen lupaus: Eristäminen tapahtuu etupäässä liimattavilla äänieritysmatoilla. Emme käytä eristysmassaa, jolloin eristyksen voi halutessaan myöhemmin poistaa.
.. on käytännössä utopiaa. Mattojen poistaminen pelleistä on erittäin työlästä.. ei toki mahdotonta.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rattimies123 - 23.03.17 - klo:11:36
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.03.17 - klo:09:23
Jos häiritsevin melu on nimenomaan rengasmelua, niin kannattaa säästää rahat.. suhteellinen melun pienentyminen sen äänilähteen osalta on lisäeristäessä selkeästi pienin.

Niin vaihto käynyt mielessä. Tahtoo olla A3 kokoluokan autossa kaikissa muissakin merkeissä rengasmelun välittyminen ohjaamoon karkeilla tiepinnoilla melko yleistä. Isommissa kokoluokista löytyy hiljaisempia vaihtoehtoja. Uutta A3  koeajossa oli silloin sedan kitkarenkailla, joten kyllä pettymys oli melkoinen sportback nastarenkailla varustettuna. Auto enimmäkseen vaimon käytössä ja se mitä välillä hypännyt tuohon A3   A4:sta ja nyt volvoxc60:sta ei voi kun olla pahoillaan vaimon puolesta tuossa melussa.  A3 on kuitenkin  niin paljon muita hyviä ominaisuuksia, joten ei vielä olla vaihtamaan lähdetty, ehkä vielä jonkin aikaa korvatulppia jaksetaan käyttää ;D.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: 55kW - 23.03.17 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 23.03.17 - klo:11:36
Niin vaihto käynyt mielessä. Tahtoo olla A3 kokoluokan autossa kaikissa muissakin merkeissä rengasmelun välittyminen ohjaamoon karkeilla tiepinnoilla melko yleistä. Isommissa kokoluokista löytyy hiljaisempia vaihtoehtoja. Uutta A3  koeajossa oli silloin sedan kitkarenkailla, joten kyllä pettymys oli melkoinen sportback nastarenkailla varustettuna. Auto enimmäkseen vaimon käytössä ja se mitä välillä hypännyt tuohon A3   A4:sta ja nyt volvoxc60:sta ei voi kun olla pahoillaan vaimon puolesta tuossa melussa.  A3 on kuitenkin  niin paljon muita hyviä ominaisuuksia, joten ei vielä olla vaihtamaan lähdetty, ehkä vielä jonkin aikaa korvatulppia jaksetaan käyttää ;D.

Olisko Nissan Pulsar hiljainen? Ainakin ViBilägare ja sen lukijat kehuvat, mutta TM:n koeajossa ei ollut mikään erityinen. Tuulilasissa auto on kestotestattu, mutta en muista mitä melusta sanottiin.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 23.03.17 - klo:23:19
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 20.03.17 - klo:08:12
Hassua, minun kokemukset ovat tosiaan ihan päinvastaiset. En katsonut mitkä renkaat siinä Audi Centerin A3 sedanissa oli joka 18" vanteilla melusi, mutta ääni oli kyllä aivan karsea.

Hassua, koska minun kokemukseni on taas täysin erillainen.  ;D Uudessa TM:ssäkin eikein kehuttiin Octavian meteliä sisällä. Oikeastaan tarkemmin ajateltuna oma kokemukseni oli, ettei autossa pelkästään nastat huutaneet vaan tuulen suhinat ja moottorin äänet kantautuivat ohjaamoon mihin kiinnitin itse huomiota. Mutta oikeasti mielestäni auto ei ollut kuitenkaan mikään metelipesä, vaan olisin varmasti itsekin ihan tyytyväinen.

Mutta nyt tähän ihan oikeaa keskusteluun. Itse olen vuosien mittaan audeilla ja Volvoilla rälläileenä todennut, että riippuu tosi paljon renkaista, että millainen ääni kuuluu siisälle autoon. Esim. Itselläni on talvirenkaina omassa Sedanissani kitkat ja auto on super hiljainen niillä. Minulle mainitaan jatkuvasti siitä, että miten auto on näin hiljainen. Autoon ei käytännössä kuuluu ulkoa muuta, kuin tuulen humina ja moottorin ääni. Kesärenkailla ääni nousee aivan marginaalisesti vaikka alla on 225/40 R18 koon renkaat. Mutta aikaisemmin, kun alla oli Continentalin renkaat, niin ääni ohjaamoon oli häiritsevä ja kun vaihdoin Goodyearit auto muuttui melkein yhtä hiljaiseksi, kuin kitkoilla. Saman olen havainnut Audi A4:sen kohdalla. Audit on tosi herkkiä osalle renkaista. Tietyt äänet kuuluu sisälle ja tietyt ei. Desibelin melumittauksissa A3:nen on ollut koko ajan kokoluokkansa hiljaisin auto, mutta kuten joku sanoi ja asia on mainittu myös Tekniikan Maailmassa usein, että äänen mittaaminen on hankalaa, koska eri äänet tuntuvat häiritsevimmiltä mitä toiset vaikka desibelit olisivat matalemmat.

Itse en voi sietää nastojen rengasmelua missään autossa ja tulee seuraavaankin autoon kyllä kitkat alle. Ps. kävin joku aika sitten ajamassa Volvolla taas tauon jälkeen ja siinä oli nastat ja voi hyvää päivää sitä meteliä asfaltilla!!! Vaikka Volvo on hiljainen auto, niin kyllä nastojen meteli on karsea.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 25.03.17 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.03.17 - klo:13:14
Ekat kilsat takana A3:lla (sedan) ja contin nastat. Eipä tuo ropina nyt niin erityisen voimakas ole, vaikka renkaat ei vielä 20 km ajolla ole paljoa asettuneet :)
Oikestaan rengasmelu on suht hillitty.. vertailukohtana X3, jonka hetkeä aiemmin ajoin samaa reittiä (contin nastoilla) liikkeeseen.
Maantieajoa noissa 'ekoissa kilsoissa' ei vielä ollut.. tokihan koeajoauton kitkat oli samaisella kaupunki ajoreitillä vielä hiljaisemmat.
Ekan pidemmän maantielenkin jälkeen sanottava, että kyllähän tuota melua piisaa contin nastoilla sellaisilla tieosuuksilla, jossa asfaltti huonompi. Hyvällä asfaltilla rengasmelu tasoa ok.. huomioiden, että pikkuauto kyseessä. Mutta sitäkin enemmän tuntuu tulevan dieselkoneen rohinaa kabiiniin.. jotenkin en tätä kunnolla havainnoinut kaupunkiajossa. Piti oikein vielä varmistaa, että onhan se konepellin vaimennuspahvi paikallaan :) Tämä vaatinee jotain toimenpiteitä.. ehkäpä dynamat hoodlineria originaalin vaimennuspahvin alle.. jos mahtuu. Hyöty voi olla pienehkö, mutta pikku puuhastelu mukavaa.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 25.03.17 - klo:11:48
Huutaahan se A3:sen taka-akseli nastarenkailla niin pirusti, turhaa väittää toista. Samoin kuin karkealla tiellä kesärenkaillakin.
Ihme ja kumma tämä asia ei ollut muutama vuosi lainkaan mahdollista joidenkin mielestä. No Siperia avaaa näkemyksiä jos ei muu auta. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 25.03.17 - klo:16:18
^En osaa oikein paikallistaa, että tulisi nimenomaan takapäästä enempi rengasmelua.. eikä tuo ääni nyt niin korviarepivää ole, että kovasti harmittaisi.. rosoasfaltilla lähinnä. Lähtökohtaisestikkin homma menee niin, että jos ostaa 40 tonnin hintaisen auton, niin jokainen tajuaa, että siinä ei ole kaikki ominaisuudet yhtä hyviä, kuin vaikkapa 70 tonnin autossa. Pikku puutteiden kanssa sitten eletään ja ajetaan.. ei nämä elämää suurempia juttuja ole. Jostain syystä 'kelvottomista' autoista pääsee lisäksi helpolla eroon, kun kattelee uuden tilalle.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 31.03.17 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 25.03.17 - klo:10:43
... dieselkoneen rohinaa kabiiniin... ehkäpä dynamat hoodlineria originaalin vaimennuspahvin alle.. jos mahtuu. Hyöty voi olla pienehkö, mutta pikku puuhastelu mukavaa.
A3 konepellin vaimennushuopa on perinteinen ohuehkosti vuorattu. Peltiinpäin tulevalla puolella ei ole konepellin kuoppiin uppoutuvia muotoiluja, joten tuonne mahtuu hyvin lisävylliä => Dynamatt xtremeä ensin pellin kuoppiin ja 1 cm kevyempi alumiinipäällysteinen matto niiden päälle & Originaali vaimennushuopa peittämään 'tuuninki'. Pitääpä oikein mitata ennen ja jälkeen desibelit, kunhan nuo ehtii joskus laittaa. Ihmeitä en odota.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: makelja - 16.04.17 - klo:08:52
Nyt kun A3lla olen ajellut parisataa kilsaa niin kyllä takaa tulee sellaista ylimääräistä huminaa ainakin nyt kun asfaltti on karkeaa. Eilen ajoin myös vanhalla A4lla, joka on vielä meillä. Niin on siinä paljon vähemmän rengasmelua. Molemmat on kesureilla.
A3een taidan pistää taakse STPn vaimennusmattoa, jos se auttaisi. Vararenkaan kaivosso ei ole mitään vaimennusta sisäpuolella. Muutama pieni pala mattoa vaan.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 16.04.17 - klo:09:40
Mun A3:ssa oli myös pirunmoinen rengasmelu takana. Vaihdoin tehdasasenteiset Contit pois ja laitoin Gy Efficientit alle melu väheni koko autosta huomattavasti. Melua vähentää myös pienemmän nopeusluokan rengas.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: junu - 16.04.17 - klo:09:48
Olen hieman ihmetellyt tätä melukeskustelua, koska vaimo osti uuden A3 1,4 SB:n reilu vuosi sitten ja pidän sitä yhtä hiljaisena kuin silloista omaan A4 2,0 Q:a. Kuukausi sitten ostin itselleni -14 vuoden  A3 1,8Q SB:n. Omani on 18 tuuman Contin kesäkumeilla ja vaimon auto tällä hetkellä 17 tuuman Hankookin nastoilla ja on huomattavasti hiljaisempi kuin omani. Epäilen jopa, että autot on eristetty erilailla. Pintapuolisella tarkastelulla en kuitenkaan löytänyt eroja, mutta taidan vielä purkaa takakontin verhoukset ja katsoa niiden alle. Tietääkö joku onko materiaalessa eroja? Testaan myöskin noilla Hankookin nastoilla omani kun vaihdan kesäkumit vaimon autoon. Tällä palstalla on erittäin ansiokaasti dokumentoitu eristysprojekti, joka on tehty kolmisen vuotta sitten. Olisi mukava kuulla "kestotesti" kokemuksia asiasta ja samoin makeljan kokemukset vain varapyörän kotelon eristämisestä.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 16.04.17 - klo:11:35
VAG/ VG autoissa on ollut aina meluisa takapää. Taka-akselin melu on vaivannut vuosikymmeniä mallista toiseen.
Kävin kerran ajamassa vanhalla Civicillä ja yllätyin todella meluttomuudesta vrt. Passattiin.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 01.05.17 - klo:00:35
Jotenkin myös veikkaan että tämä ääniongelma taitaa koskea sportback mallia, eikä niinkään sedania? Itse matkusta poikani kanssa takana aika-ajoin takana on mukavan rauhallista. Minulla on oli aivan vasta muutaman päivän lainassa VW Golf ja huomasin siinä, että se oli hieman äänekkäämpi yleisesti mitä oma A3:seni, mutta nastojen äänet eivät tulleet autoon pahasti sisälle, kuin lainassa olleessa A3 Sportbackissä, jossa oli nastat. Siinä tietyillä pinnoilla huomasin että ääni muuttui ropinaksi mitä Golfissa ei ollut. Toisaalta Golfissa oli 16" vanteet ja A3:sessa 17". Mutta oikeastaan itselleni melko sama, kun omassa sedanissani en ole kokenut tälläistä ongelmaa. Muutenkin ajan nykyään super hiljaisilla renkailla, niin auto on todella äänetön. Pääsääntöisesti moottorin ääni kuuluu sisälle.

No autoni vaihtuu todennäköisesti jossain vaiheessa, niin pääsee vertailemaan. Mutta kokonaisuutena olen kyllä todella tyytyväinen A3:seen Sedaniin. Antaisin arvosanan 10- Tässä kokoluokassa (c-segmentti). Tietenkin itselläni on myös vähän paremmat varusteet, joten tämäkin vaikuttaa varmasti myönteisesti kuvaani.  ::)


Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: makelja - 01.05.17 - klo:08:36
Minulla on 18" renkaat ja melu on melkoinen. Sellainen humina. Laskin rengaspaineita 2,4ään ja se helpotti melkoisesti. Oli 2,8 alunperin.
A4 Avantiin verrattuna ero on todellla iso.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 01.05.17 - klo:13:14
Minulla oli sama ongelma ennen 18" kesärenkailla, mutta vaihdoin Continentalin Sport Contact 5:set Good Yearin Effince Gripiin, niin äänet hävisi. Ero kitkoihin on melko pieni. Itselläni on aina 2.8-3.0 bar paineet niissä.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 07.05.17 - klo:09:03
Lainaus käyttäjältä: exlex - 01.05.17 - klo:13:14
Minulla oli sama ongelma ennen 18" kesärenkailla, mutta vaihdoin Continentalin Sport Contact 5:set Good Yearin Effince Gripiin, niin äänet hävisi. Ero kitkoihin on melko pieni. Itselläni on aina 2.8-3.0 bar paineet niissä.

Aikonani kun ajelin A3 koppuralla vaihdoin nuo GY:t alle. Hyvät ja hiljaiset ovat nuo GY:n EG:t  melutaso kaskee huomatavasti kun vaihtaa Contit pois alta. Samoin kulutuskin jopa penenee. Saivat vain yllättävän huonot  testitulokset nuo GY:n EG:t. Ihme vaan. Ajossa olivat kyllä miellyttävät.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 28.06.17 - klo:19:40
Rouvan autoon ostettava uudet kumit. Conti tai GY eff grip.. Conteja tullut suosittua, mutta pitäiskö kuitenkin nuo GY:t, jos kerran ovan selkeästi hiljaisemmat.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 30.06.17 - klo:00:02
Lainaus käyttäjältä: rami - 07.05.17 - klo:09:03
Aikonani kun ajelin A3 koppuralla vaihdoin nuo GY:t alle. Hyvät ja hiljaiset ovat nuo GY:n EG:t  melutaso kaskee huomatavasti kun vaihtaa Contit pois alta. Samoin kulutuskin jopa penenee. Saivat vain yllättävän huonot  testitulokset nuo GY:n EG:t. Ihme vaan. Ajossa olivat kyllä miellyttävät.

Hmm. Pitääpä tarkistaa kummat effience gripit on alla, koska TM:ssä noi tuli toiseksi viime vuonna kun ostin ne. http://www.rengasvertailu.fi/rengastestit/kesarengastestit/tm-kesarengasvertailu-2016 (http://www.rengasvertailu.fi/rengastestit/kesarengastestit/tm-kesarengasvertailu-2016)

Mutta noi testissä on performancet ja itsellä 18-tuumainen alla, niin ole ihan varma kummat renkaat on alla performancet vai normaalit. Vai onko noista useampi versio? Tarkistan kunhan näen taas A3:sen, kun auto on vaimolla reissussa.  ;D Itse rälläilen Tiguanilla.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vasara - 30.06.17 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: exlex - 30.06.17 - klo:00:02
Hmm. Pitääpä tarkistaa kummat effience gripit on alla, koska TM:ssä noi tuli toiseksi viime vuonna kun ostin ne. http://www.rengasvertailu.fi/rengastestit/kesarengastestit/tm-kesarengasvertailu-2016 (http://www.rengasvertailu.fi/rengastestit/kesarengastestit/tm-kesarengasvertailu-2016)

Mutta noi testissä on performancet ja itsellä 18-tuumainen alla, niin ole ihan varma kummat renkaat on alla performancet vai normaalit. Vai onko noista useampi versio? Tarkistan kunhan näen taas A3:sen, kun auto on vaimolla reissussa.  ;D Itse rälläilen Tiguanilla.
Siinä Efficient Grip 'Grip' sanan alla lukee mikä versio kyseessä. 'Compact' versiota ei ko. renkaasta taida saada 18-tuumaisena, joten eiköhän sulla ole performancet, eli paras versio.

EfficientGrip:eistä on myös sellainen versio, jossa lukee pelkästään 'EfficientGrip' .. tämä lienee joku vanha rengasversio? Rengasliikkeisiin kun soittelin, niin tuo 'performance' on se mitä täällä kivijaloissa myydään.. nettikaupat toimittaa huipputarjouksissaan vanhoja rengaseriä, joten sieltä voi saada muitakin :)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 06.07.17 - klo:00:22
Juu GY Effience Grip Performancet ne oli. Eli malli, joka tuli viime kesänä toiseksi TM-testissä. Tosiaan itselläni 225/40 R18. Itse tykännyt paljon enemmän noista, kuin Continentaleista, jotka kului tosi nopeasti, olivat äänekkäät ja todella kalliit.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: EkiHoo - 14.07.17 - klo:12:48
Itse huomannut etta rengaspaineilla on melkoinen vaikutus jyristykseen. Suositus naytti olevan 2.5 bar (225/45/17) taydella kuormalla, puotin omastani 2.6 bar (kylmana) jolloin metakka karkealla asfaltilla laski inhimmilliselle tasolle. Ja suurin metakka tuntuu tulevan edesta, ei taka kuten Golffissa.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: rami - 14.07.17 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: EkiHoo - 14.07.17 - klo:12:48
Itse huomannut etta rengaspaineilla on melkoinen vaikutus jyristykseen. Suositus naytti olevan 2.5 bar (225/45/17) taydella kuormalla, puotin omastani 2.6 bar (kylmana) jolloin metakka karkealla asfaltilla laski inhimmilliselle tasolle. Ja suurin metakka tuntuu tulevan edesta, ei taka kuten Golffissa.
Kyllä se on takapää joka meluaa. Ei se etupäästä niinkään kuulu. Nämä VG autot ovat aina olleet suhteellisen meluisia takapäästä. Rengasvalinalla on suurempi merkitys kun viilaamalla paineita. Rengasvalmistajan antamilla arvoilla on merkitystä,ihme kyllä.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: exlex - 23.07.17 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: EkiHoo - 14.07.17 - klo:12:48
Itse huomannut etta rengaspaineilla on melkoinen vaikutus jyristykseen. Suositus naytti olevan 2.5 bar (225/45/17) taydella kuormalla, puotin omastani 2.6 bar (kylmana) jolloin metakka karkealla asfaltilla laski inhimmilliselle tasolle. Ja suurin metakka tuntuu tulevan edesta, ei taka kuten Golffissa.

Itse pidän 225/40R18 2.8-3.0 bar kokoajan kuormasta riippumatta. Ã,,äntä saattaa tulla hieman enemmän, mutta omaan korvaan ei ole merkitystä.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: jupepaak - 04.08.17 - klo:15:00
Terve,

Täällä uudehko Audin onnellinen omistaja, malliksi tuli A3 SB 2.0TDI 135kw LOQ -17
Kilometrejä on tullut nyt mittariin 10tkm ja ainoa mikä välillä hieman häiritsee on rengasmelu. Aikaisemmin oli A5 coupe ja se oli selkeästi hiljaisempi. A3 on kyllä hauskempi ajaa kun on ketterämpi.


(http://preview.ibb.co/iv0ARa/1_1.jpg) (http://ibb.co/gzGjma)



(http://preview.ibb.co/bvLc6a/1_2.jpg) (http://ibb.co/kvS1XF)

free image hosting (http://fi.imgbb.com/)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Teppis - 04.08.17 - klo:15:19
Hieno peli. Vielä madallussarja mikä kruunaisi kokonaisuuden. Rengasmelu on noissa kolmosissa aika kova, mikä on aika ratkaiseva miinus.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: jupepaak - 04.08.17 - klo:15:27
Madallussarja on jo hankittuna, sarjana KW Coilover Kit (V2) joka odottelee sopivaa asennusta.
Tämän rengasmelun takia ei seuraava auto enää tule olemaan A3 valitettavasti.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Horch - 27.09.17 - klo:13:45
Olipa Audi smartphone interface pettymys. Kyseinen ominaisuus ei toimi suomessa androidin laitteilla (appia ei saatavilla suomessa). Voihan sitä lähteä kikkailemaan vpn:llä. On kyllä silti omituista, että tätä ominaisuutta markkinoidaan paljon ja käytännössä ei toimi 80% laitteilla.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Rauta7 - 27.09.17 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: jupepaak - 04.08.17 - klo:15:27
Madallussarja on jo hankittuna, sarjana KW Coilover Kit (V2) joka odottelee sopivaa asennusta.
Tämän rengasmelun takia ei seuraava auto enää tule olemaan A3 valitettavasti.
Rengasmelun pääaiheuttajat näkyvät kyllä hyvin kuvista. Riippuu todella paljon niin vanteista kuin renkaistakin!  :o
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Ktk - 27.09.17 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: Horch - 27.09.17 - klo:13:45
Olipa Audi smartphone interface pettymys. Kyseinen ominaisuus ei toimi suomessa androidin laitteilla (appia ei saatavilla suomessa). Voihan sitä lähteä kikkailemaan vpn:llä. On kyllä silti omituista, että tätä ominaisuutta markkinoidaan paljon ja käytännössä ei toimi 80% laitteilla.

Kyllä mulla on toiminut yli puoltoista vuotta. Lataat vaan softan täältä: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ (https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/)
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: tseitsei - 07.02.18 - klo:13:14
Noin 15tkm takana 2.0TDI quattrolla 135kW ja tässä vähän kokemuksia. Verrokkina taloudessa oleva A6 2.0TDI -16.

A3:n 6-pykäläinen automaatti on todella erilainen (lue:huonompi) verrattuna A6:n 7-pykäläiseen s-troniciin. Kävin itse asiassa koeajamassa A3:sta -18 mallin jossa oli jo tuo 7-pykäläinen automaatti 1.0 TFSI:ssa ja se oli kyllä yhtä erinomainen kuin tuossa verrokkikutosessa.

Kulutus on hieman yllättänyt mutta se johtunee nelivedosta. Hitaassa matka-ajossa, esim. eilen etelärannikkoa pitkin ajellessa 500km matkan, kulutus oli 5,3l/100km ajotietokoneen mukaan. Kesänopeuksilla menee puoli litraa enemmän satasella kun nopeudetkin ovat sen 20-30km/h korkeammat maanteillä. Kutosella (vajaavetoinen) samassa ajossa kulutus olisi ollut todennäköisesti litran vähemmän sataa kilometriä kohden.

Rengas-/muu melu on huomattavasti verrokkia suurempi. Kitkoilla ajelen ensimmäistä talvea ja ne ovat yllättävän mukavat ja luonnollisesti hiljaisemmat nastoihin verrattuna.

Android auto ollut käytössä tässä kapineessa kun navia ei ole ja se toimii hyvin. Jos on ongelmia yhteyden saamisen kanssa autoon niin luurin asetukset->kehittäjävaihtoehdot vaihda latauksen tila kohtaan "lataaminen" ja heti sen jälkeen takaisin MTP niin yhteyden muodostaminen onnistuu.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mfroberg - 07.02.18 - klo:14:22
Lainaus käyttäjältä: tseitsei - 07.02.18 - klo:13:14
A3:n 6-pykäläinen automaatti on todella erilainen (lue:huonompi) verrattuna A6:n 7-pykäläiseen s-troniciin. Kävin itse asiassa koeajamassa A3:sta -18 mallin jossa oli jo tuo 7-pykäläinen automaatti 1.0 TFSI:ssa ja se oli kyllä yhtä erinomainen kuin tuossa verrokkikutosessa.

Tuossa A6 2.0 TDI:ssä jos on 7-pykäläinen DSG niin se on ns. märkä ja 1.0 TSI:ssä DSG7 taas on kuiva(kytkin) eli niissä on molemmissa 7-vaihteiset mutta täysin eri laatikot. Tuo Quattron 6-vaihteinen on myös märkä, se on vanhentunut malli jota korvaamaan on tullut tuo 7-vaihteinen.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vag4life - 08.02.18 - klo:10:45
Lainaus käyttäjältä: tseitsei - 07.02.18 - klo:13:14
Noin 15tkm takana 2.0TDI quattrolla 135kW ja tässä vähän kokemuksia. Verrokkina taloudessa oleva A6 2.0TDI -16.

Rengas-/muu melu on huomattavasti verrokkia suurempi. Kitkoilla ajelen ensimmäistä talvea ja ne ovat yllättävän mukavat ja luonnollisesti hiljaisemmat nastoihin verrattuna.

Olisin aika huolestunut, jos A6:ssa olisi kovempi rengasmelu, kuin A3:ssa.
Muutenkin ihmettelen tätä rengasmelu asiaa A3:n osalta, ei auto nyt mitenkään erityisen meluisa ole, kun mietitään auton kokoa. Toki nastat ääntää enemmän, kun kitkat ja karkealla asfaltilla kesät, kun uudella, mutta nämähän pätee autoon kun autoon. Odottaako joku oikeasti että A3:n äänieristys olisi samaa luokkaa, kun A6:ssa?
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 08.02.18 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 08.02.18 - klo:10:45
Olisin aika huolestunut, jos A6:ssa olisi kovempi rengasmelu, kuin A3:ssa. Muutenkin ihmettelen tätä rengasmelu asiaa A3:n osalta, ei auto nyt mitenkään erityisen meluisa ole, kun mietitään auton kokoa. Odottaako joku oikeasti että A3:n äänieristys olisi samaa luokkaa, kun A6:ssa?

Ei varmaankaan odota, ovathan A3 ja A6 aivan eri koko- ja hintaluokissa. Mutta silti on sanottava, että omalla kohdallani A3:n kova rengasmelu (tai siis minun mielestäni kova) on ollut ehkä suurin pettymys auton suhteen. Erikoista tässä on se, että ennen ostopäätöstä kävin (tietenkin) koeajamassa A3:n. Tuolloin en juurikaan kiinnittänyt rengasmeluun huomiota, vaikka osassa esittelyautoista oli selvästikin leveämmät renkaat kuin omassani. Voi tietysti olla, että olin niin innoissani auton muista ominaisuuksista, etten kiinnittänyt ajoääniin huomiota. Kyse voi tietysti olla siitäkin, että rengasmerkki vaikuttaa meluun. Ehkä hieman yllättävästi Seat Leon vaikutti kaikista koeajamistani autoista (Golf, A3 ja Octavia) hiljaisimmalta. Mutta nämä meluasiat ovat tunnetusti hyvin subjektiivinen juttu.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: Jaudi - 08.02.18 - klo:12:46
Omalle kohdalle osunut A3 ei ollut millään tavoin erityisen meluisa, päinvastoin hyvin miellyttävä äänimaailma. Alla oli Continentalin kesä ja kitkarenkaat. Ohjausongelmat se suurin pettymys oli.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: junu - 08.02.18 - klo:13:39
Olen täällä jo aikaisemminkin ihmetellyt meidän 1,8 bensa Q:n (-14) ja 1,4:n (-15) eroa meluisuudessa. Tekniikan lisäksi eroina autoissa on 1,8:n  s-line alusta Good Yearin 17" nastoilla ja 1,4:n sport alusta Hankookin 17" nastoilla. Ajeltiin kaverin kanssa sama lenkki ja verrokina oli vielä 1-sarjan BMW (-15) 17" nastoilla.  Audi 1,4 kuullosti hiljaisimmalta, sen melu on jotenkin matalampaa ja miellyttävämpää. Sitten 1,8 ja BMW lievästi Audeja meluisampi.  (myös BMW:n omistaja oli samaa mieltä). En ole löytänyt Audien äänierityksessä eroja. Onko kenelläkään tietoa onko eristyksiin tehty muutoksia vuosimallin vaihtuessa vai onko s-line alustan puslat kovempia , jolloin ääntä olisi hieman enemmän? Mattisen kanssa samaa mieltä subjektiivisuudesta.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: mattinen - 08.02.18 - klo:14:11
Täytyy heti aluksi sanoa, että meikäläisen tietämys syvemmästä autotekniikasta on kyllä kohtalaisen matalaa tasoa. Mutta sikäli kun kyse on rengasmelusta, niin voisi kuvitella, ettei jousituksella tai pulsilla ole niihin suoranaista vaikutusta. Renkaan leveys ja rengasmerkki lienevät ratkaisevat tekijät, kun kyse on samasta automallista. Tuota renkaan levyden vaikutusta olen kyllä tosin joskus miettinyt. Joskus on nimittäin tuntunut siltä, että leveämmästä renkaasta lähtee vähemmän ääntä kuin kapeammasta. Mutta ehkä kyse on ollut siitä, minkä laatuista ääni on ollut. En siis niinkään desibeleistä.

Lainaus käyttäjältä: Jaudi - 08.02.18 - klo:12:46
Omalle kohdalle osunut A3 ei ollut millään tavoin erityisen meluisa, päinvastoin hyvin miellyttävä äänimaailma. Alla oli Continentalin kesä ja kitkarenkaat.

Mistäs Conteista oli kysymys? Ja jos muillakin on kokemuksia hiljaisista kesärenkaista, niin suosituksia otetaan mieluusti vastaan. Uusien renkaiden osto on pian edessä.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: vag4life - 08.02.18 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.02.18 - klo:14:11
Täytyy heti aluksi sanoa, että meikäläisen tietämys syvemmästä autotekniikasta on kyllä kohtalaisen matalaa tasoa. Mutta sikäli kun kyse on rengasmelusta, niin voisi kuvitella, ettei jousituksella tai pulsilla ole niihin suoranaista vaikutusta. Renkaan leveys ja rengasmerkki lienevät ratkaisevat tekijät, kun kyse on samasta automallista. Tuota renkaan levyden vaikutusta olen kyllä tosin joskus miettinyt. Joskus on nimittäin tuntunut siltä, että leveämmästä renkaasta lähtee vähemmän ääntä kuin kapeammasta. Mutta ehkä kyse on ollut siitä, minkä laatuista ääni on ollut. En siis niinkään desibeleistä.

Mistäs Conteista oli kysymys? Ja jos muillakin on kokemuksia hiljaisista kesärenkaista, niin suosituksia otetaan mieluusti vastaan. Uusien renkaiden osto on pian edessä.

Tästä on juuri kysymys, itsellänikin oli Dunlopin alkuperäiset koppurarenkaat kesinä, eli suomeksi sanottuna kaikki ominaisuudet menetetty. Niin rengasmelu oli suhteellisen kova, nyt alla uudet nastat ja melu huomattavasti pienempi. Uusi pehmeä rengas pitää aina pienempää meteliä oli asfaltti sitten minkä laatuista tahansa. Itsellänikin olisi tosiaan renkaiden & vanteiden osto edessä, rengaskoko tulee olemaan 225/35/19.
Merkki ehdotuksia otetaan myös täällä suunnassa vastaan. Omien tietojen mukaan Contsut, Misukat, Gudikat ovat varmasti sieltä hiljaisimmasta päästä.

Loppuun vielä fyinä kaikille kesärenkaiden säilytyksestä, kesärenkaitahan ei tulisi säilyttää pakkasessa, tämä on yksi syy minkä takia renkaa menevät koppuraksi ja menettävät ominaisuutensa.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: junu - 08.02.18 - klo:16:21
Regasmelu on osa sisälle kuuluvaa melua ja arvuuttelin tuossa edellisessä kirjoituksessani s-linen alustan puslien vaikutusta meluun. Yleensä kovempi materiaali johtaa ääntä paremmin rakenteisiin, mikäli puslat edes ovat erilaiset. Tämä siis omaa mutua eikä faktaa. Molemmissa Audeissa on täsmälleen sama rengaskoko, joten ero ei tule siitä. Ero ei kuitenkaan ole niin suuri, että viitsisin ruveta jumppaamaan renkaita ristiin.
Samoin, suositukset hiljaisista 18" kesärenkaista kiinnostaa. Ainakin tehtaalta auton mukana tulleet Contit on poissuljettu.
Tällä hetkellä oma ehdokas on joku Good Yearin malli.
Otsikko: Vs: Audi A3 mv 2017
Kirjoitti: jupepaak - 22.02.19 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: jupepaak - 04.08.17 - klo:15:00
Terve,

Täällä uudehko Audin onnellinen omistaja, malliksi tuli A3 SB 2.0TDI 135kw LOQ -17
Kilometrejä on tullut nyt mittariin 10tkm ja ainoa mikä välillä hieman häiritsee on rengasmelu. Aikaisemmin oli A5 coupe ja se oli selkeästi hiljaisempi. A3 on kyllä hauskempi ajaa kun on ketterämpi.


(http://preview.ibb.co/iv0ARa/1_1.jpg) (http://ibb.co/gzGjma)



(http://preview.ibb.co/bvLc6a/1_2.jpg) (http://ibb.co/kvS1XF)

free image hosting (http://fi.imgbb.com/)

Ja tämä Audi vaihtui osaltani 2018 loppuvuodesta A6 3.0 TDI Quattro S-line farmariin.