Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - toukopouko

#1
Opel / Vs: Opel
09.02.16 - klo:11:19
Nyt alkaa olemaan melko lähellä uuden farkun tilaus jos vielä viimeinen tinkaus menee läpi. Tällaista suunnittelin:

OPEL Astra Sports Tourer Innovation 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 110kW MT6
LP1Q Innovation -kampanjapaketti
TAPQ Innovation 4. Nahkaverhoilu - musta
T4L IntelliLux LED Matrix -ajovalot
5PC Kevytmetallivanteet, monipuolavanne, 18x7,5, 225/40 R18 -renkaat
AG1 Kuljettajan AGR -terveysistuin nahkaverhoiluun
K07 Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
WPG Takaistuin 40/20/40 jaettava ja keskikyynärnoja
GWH Ulkoväri: Asteroid Grey - metalliväri

Onko tuosta farkun kattoluukusta mitään tietoa kenelläkään? Onko se tyyliin iso panorama lasi vai joku pikkuluukku? Myyjäkään ei oikein osannut vastata.
#2
Opel / Vs: Opel
03.02.16 - klo:21:37
Farmarin hinnat selvillä, ei tosin löydy vielä Opelin sivuilta. About tonni lisää 5 oviseen verrattuna, kuten oli odotettuakin.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/opel-paljasti-uuden-astra-farmarin-hinnat/?shared=670792-3b9c88eb-500
#3
Opel / Vs: Opel
27.01.16 - klo:17:06
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 27.01.16 - klo:16:39
Mahtavaa. Voin siis jatkaa autokuumeilua taas koko kevään. :)

Toivottavasti julkistukseen varataan hyviä varustelutarjouksia.

Sama homma. Farkku olisi hyvin kiinnostava ja nyt olisi 5 oviseen hyvät varustetarjoukset ja korkotarjoukset päällä, harmi että nekin tarjoukset loppuu nyt tässä kuussa, joten voi olla hiljaista saada farkkuun vastaavia tarjouksia ainakaan hetkeen. Saas nähdä, pitää mennä tinkaan kuun alussa kun hinnastot tulee...
#4
Opel / Vs: Opel
27.01.16 - klo:16:35
Just tänään kyselin uutta farkkua myyjältä. Esittely huhtikuussa ja hinnastot tulee ensi kuun alussa jolloin voi alkaa kauppoja tekemään.
#5
Mazda / Vs: Mazda
10.12.15 - klo:16:16
Ikävä ja outo tapaus. Minulla samanlainen auto. Tasapainoakseleiden rattaista en ole ennen lukenut mitään ongelmajuttuja näiden osalta, mutta jonkun verran näissä 2.2 disukoissa on ollut tällaista ikävää:

Suuttimien tiivisteet alkavat vuotamaan -> Pakokaasua öljyn sekaan -> Öljypohjassa oleva sihti tukkeentuu estäen öljynkierron -> moottorivaurioita. Monesti öljynpainevalon vilahtaessa on jo ollut liian myöhäistä, vaurioita on jo ehtinyt syntymään.
#6
Peugeot / Vs: Peugeot
13.10.15 - klo:15:34
No sepäs kummaa. Kyllä mulla tippui pois vaikka vauhtia oli ihan reippaasti. Pikainen googlettelu toi kyllä tälle vahvistusta että pösö ei käyttäisi jarruja:

http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/living-with-it/peugeot-308-12-e-thp-130-feline/october---cruise-operator/

http://www.telegraph.co.uk/cars/long-term-tests/peugeot-308-sw/

"So when I saw that adaptive cruise control was available as an option on the 308, I ticked the box. I was impressed, too, by how little it cost - £450, compared to the £830 such a system will set you back on a Volkswagen Golf.
I soon found out why. You see, most adaptive cruise control systems are tied into the brakes, so that they can slow the car down in accordance with the traffic conditions ahead. Peugeot’s, however, isn’t.
So where most cars will sense that the car in front is slowing and apply the brakes, the 308 will instead back off the throttle until it can no longer, then bleep loudly, throw up a big red warning message telling you to brake, and disconnect the cruise control altogether."

#7
Peugeot / Vs: Peugeot
13.10.15 - klo:14:42
Tulipa käytyä ajelemassa 308:lla

308 Puretech 1.2 130 heppanen manuaali, Allure
Pieni ja pippurinen kone, oikein hyvä myös alakierroksilla, hienot äänet 3 pyttysessä ja ihan mukavasti ruutia. Väittäisin että on paljon parempi kone kuin vanhan ocuni 1.4TSI 122hp kone.
Hiljainen 16" rengastuksella.

308 SW GT 180 HDI automaatti:
Hieno niin ulkoa kuin sisältäkin, rengasmelu toki hieman kovempaa johtuen 18" renkaista, aika hiljainen silti. Automaatti on ihan hyvä, pehmeä, nopea ja ei nyt mitään typeryyksiä tuntunut tekevän, tultiin oikein hyvin toimeen. Kone ehkä pieni pettymys, jotenkin odotin vähän ruudikkaampaa. Samoin kulutus ei nyt mitenkään kauhean matala näyttänyt olevan. Hyvin on kyllä pösö osannut optimoida tämän testejä varten, oikeassa elämässä ei mitään jakoa päästä lähellekkään ilmoitettuja kulutuslukemia. Todella napakat jarrut. Sporttimoodissa hienot äänet ja muutoinkin fiilis kohdallaan.

Molemmista laitteista sen verran että kosketusnäyttö ei kyllä varsinaisesti tehnyt vaikutusta ja navi vaikutti jotenkin sekavalta. Responsiivisuus tuntui myös olevan välillä vähän hukassa. Vakiostereot ihan ok, huonompiakin on. Panoraamakatto on hyvä, pitäisi kyllä ottaa ehdottomasti mukaan. Myös pieni ratti on pirun hyvä! Sain hyvän ajoasennon välittömästi, ei tuottanut ongelmia yhtään, mittaristo jäi ihan hyvin ratin yläpuolelle. Oli oikeestaan vähän jännä tunne hypätä taas oman auton rattiin, tuollainen normaalikokoinen ratti tuntuu oikeastaan jotenkin muinaisjäänteeltä pikkuratin jälkeen.  Adaptiivinen vakkarikin on ihan hyvä varuste, tosin olisi kyllä mielestäni parempi, että se käyttäisi myös auton jarruja, eikä heti luovuttaisi kun pitää hiemankin enemmän hidastaa. Vakkari siis tippuu pois pelistä kun moottorijarrutus ei enään riitä. Vakkarin viikseen tottuminen ei käynyt ihan heti, jotenkin sitä piti "etsiä" aina, tottumiskysymys toki.

Kaikenkaikkiaan molemmista laitteista jäi hyvä kuva. 508 ajatukset on nyt haudattu, 308 SW:kin on ihan tarpeeksi myös takajalkatilaa meidän perheelle ja liikkeessä katseltuna 508 on vähän liian "pappamainen" meikäläiselle.
#8
Peugeot / Vs: Peugeot
10.10.15 - klo:21:49
No ei tässä vielä sentään E mersua tai Volvoa vielä katsella, että sen verran nuori  ;D

Kiitoksia taas ajatuksista. Käsittääkseni tuo pösön laatikko pitäisi olla ihan suhteellisen nopea ja mukava, ei mikään hirveä robottihimmeli mitä nuo ennen ovat olleet pikkukoneissa. Mutta joo, myös GT on hidas lahna, ei todellakaan mikään todellinen GT. Samaa kalibeeriä diesel räsän kanssa. Ja onhan toi 11sek tosiaan masentava lukema kun nykyinenkin pinkaisee johonkin seiskalla alkavaan.

Pitääpä mennä avoimin mielin ajamaan molemmat 308 GT ja 508 mopodisukalla. Ja matkalaukut mukana kuten V-O ehdotti :)

Onko muuten raadilla mielessä mitään muita autoehdokkaita? Toi 110g raja on aika tiukka joten se rajaa kyllä paljon autoja pois. Jostain kumman syystä pösön päästöt automaageilla hämmästyttävän alhaiset, vai mistä muualta löytyy woimadiesel automaatilla mikä tuon alittaa?
#9
Peugeot / Vs: Peugeot
10.10.15 - klo:18:38
Kiitoksia Waltsu ja V-O mietteistä!

Itsekin ehkä kahteen kertaan miettisin ranskalaista jos omalla rahalla olisin ostamassa, jälleenmyyntiarvo ja vikojen kanssa tappeleminen voisi pyöriä paljon ajatuksissa. Mutta, ilmeisesti pösöllä on jotain kehitystäkin tapahtunut, jos esim juttua uskoo esim 508 laadusta:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742004179.html

Mutta koska auto tulee liisarina, niin se jmyyntiarvo tai vikaantuminen ei kyllä ole minun murheeni  ;D Jos hajoo, niin eikun huoltoon ja sijaisauto alle, liisareissa sijaisauto on nenän edessä ennenkuin ehtii kissaa sanoa. Ja jmyyntiarvo ei kiinnosta sekään kunhan se ei näy kk maksussa (mikä ei tunnu näkyvänkään,kun sain jo leasing tarjouksia, samaa tasoa on kuin esim vastaavan hintainen Skoda)

Itsellänikin on mielikuva pösötä juurikin se, että se on nimenomaan mukava ajaa. Ja sitä tässä nyt eniten kaipaankin tuon Mazdan jälkeen, jossa kieltämättä on melko pintakova kivirekimäinen alusta ja penkitkin on kuin kirkosta pehmeydeltään.

En ole ikinä ajanut autolla jossa mukautuva vakkari, mutta luulisin että se nimenomaan olisi juuri omimmillaan motareilla ja maanteillä, joissa minä pääosin ajan. Tämä kyllä puoltaisi 308:n suuntaan.  Kummaa ettei sitä isoveljessä ole saatavilla edes lisävarusteena vaikka kaikenmaailman muuta tingelitangelia kyllä löytyy.

Toisaalta V-O on oikeassa tuosta leppoisasta motariajosta.  Ei siellä kyllä kiinnosta "räppäillä" yhtään ylimääräistä, ei vaan kiinnosta yhtään, ainoa mikä kiinnostaa on leppoisa ajo ja kotiinpääsy. Nykyautossakin on se about 200hp ja 450Nm, mutta vähän turhaksi nekin jää tollaisessa. Woimasta kyllä tykkään, kyllähän se lisää myös ajomukavuuttaa osaltaan, mutta sitten sitä pitäisi olla ihan helvetisti että siitä jotain erityisiä kiksejä saisi. Lähen sit kyykkypyörällä ajamaan jos sitä haluan.
#10
Peugeot / Vs: Peugeot
10.10.15 - klo:15:00
Työsuhdeliisari hakusessa. Vaatimukset:

Alle 110g/ 100km co2 päästöt
Automaatti
Hyvä varustelu
Riittävät tilat perhekäyttöön, 6 ja 3 vuotiaat lapset turvaistuimilla.

Mikään Ocu ei kiinnosta yhtään,niitä on koko maa täynnä, mutta pösö sen sijaan kiinnostaa ja kovasti. Motaria suhaan päivittäin ja noin 20tkm tulee vuodessa. Arvostan eniten ajamisen mukavuutta, mutta ainahan se tietysti parempi olisi mitä enempi woimaa löytyy. Uskosiin kuitenkin olevani ihan tyytyväinen pikkudieseliinkiin automaagilla. Onko tuosta kombinaatiosta kokemuksia?

Tässä nyt päässä pyöritellyt vähän eri vaihtoehtoja ja ne ovat nyt:

308 GT SW (vähän on kipurajan yläpuolella kk kustannukset tuolle, mutta mutta...)
308 SW Allure 1.6 HDI 120 automaatti
508 SW tai jopa Sedan 1.6 HDI 120 automaatti

Jotenki vähän vierastan tuota 308 kosketusnäyttöä, mitenkähän mahtaa toimia pakkasilla yms. Iso konttihan tuossa on, mutta toisaalta tarviiko edes sellaista,  vai olisiko esim 508 sedan parempi vaihtoehto. Lähinnä mietityttää meneekö tuonne sedanin konttiin pari matkalaukkua ja muuta tavaraa mitä nyt normaalilla perheellä mukana on. 508:ssa mielestäni sedan on paljon komiampi laite kuin farkku, samaten farkuissa ärsyttää se että perä on aina likainen kun pikkasenkin ajaa hiekkatietä.

508:ssa ei ole adaptiivista vakkaria? Melko kummallista kun 308:ssa moinen härpäke on. Onko tuo ahtojään valkoinen perusväri hyvä,  miten se eroaa noista ns "metalliväreistä". onko syytä sijoittaa helmiäsivalkoiseen?

Aikamoista tajunnanvirtaa tästä viestistä tuli, mutta saa vapaasti kommentoida näitä mietteitä. Ensi viikolla pitää mennä koeajeluille ja kauppaa hieromaan.
#11
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 20.02.15 - klo:09:23
Nyt kun uusi Superb saa 1.4 ACT koneen, niin luulisi että sama pannu tulisi tarjolle myöskin Ocuun? Kiinnostaa siinä mielessä että tuolla koneella saattaisi Ocu Combi mennä päästöiltään alle 110g/km, juuri firman liisaripolitiikan siipien suojaan. Voisi jopa harkita siirtymistä omasta autosta liisariin.

Harmi ettei sitä ACT konetta tullutkaan Ocuun, eipä mene ilman sitä päästöt alle rajan  :(
#12
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 25.03.15 - klo:22:44
Onko kokemusta tästä kiinalaisesta landsail renkaasta? Jos 205/50/17 renkaasta maksaa 320e ja taas ns premiumit on siellä 550e. Onko ajettavuus ja mukavuus ym sillä tasolla kalliimmassa ettei halpaa kannata harkita?

Vaimon autossa on Landsail LS288 205/55/16 renkaat. Ei ole kyllä mitään valittamista. On hiljaiset, mukavat, pitää sekä kuivalla että märällä.
#13
Nyt kun uusi Superb saa 1.4 ACT koneen, niin luulisi että sama pannu tulisi tarjolle myöskin Ocuun? Kiinnostaa siinä mielessä että tuolla koneella saattaisi Ocu Combi mennä päästöiltään alle 110g/km, juuri firman liisaripolitiikan siipien suojaan. Voisi jopa harkita siirtymistä omasta autosta liisariin.
#14
Tulipa tämän ketjun innoittamana tsekattua omien vakuutusten hinnat. Tein hintavertailuja ja tarjouspyyntöjä muiden yhtiöiden kanssa ja lopputulema oli että ainoastaan oman Mazda 6:n vakuutukset siirtyivät Pohjolasta Turvalle. Hinta tippui 1020â,¬ -> 780â,¬ samalla kun vakuutusturva myös parantui. Omakotitalon ja perheen vakuutuksia ei kannattanut siirtää mihinkään, eikä myöskään vaimon Citroeniä, näissä Pohjola hakkasi kaikki muut mistä hinnat kyselin.
#15
Nelivuotias Mazda 6 tuli käytettyä ilmastoinnin täyttöhuollossa varmuuden vuoksi. Taisi olla aivan turha keikka ja pelkkää rahan tuhlausta. Kylmäainetta lisättiin vain 50gr eli hyvin on kyllä aineet pysyneet sisällä.
#16
Hankookit alla ja ompas kyllä aivan mieletön ero kuluneisiin Potenzoihin verrattuna. On kuin eri autolla ajaisi, niin paljon pehmeämpää ja hiljaisempaa kyyti on. Olisi pitänyt pistää renkaat vaihtoon jo aikaisemmin ihan pelkkien mukavavuustekijöiden vuoksi vaikka pintaa olisikin ollut jäljellä.
#17
Päädyin ottamaan nuo Hankook Ventus Prime 2  V -nopeusluokassa. Eiköhän ne ole ihan asialliset rinkulat. 2012 kuitenkin voittivat TM testin.
#18
Renkaat pitäisi uusia. 215/50/17 koossa vaihtoehdot ovat nyt nämä:

Hankook Ventus Prime 2 520â,¬
Nokian Zline 590â,¬

Kummat noista nyt sitten ottaisi ? Kilometrejä tulee vuodessa 25tkm pääasiassa motaria suhaillen.
#19
Mazda / Vs: Mazda
14.11.13 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.11.13 - klo:12:53
Myös Kutvosta sai tuolla tekniikalla, se vasta pähee laite olisi ?

Kyllä, TM mittasi kiihtyvyydeksi 5,9 sek 0-100 km/h ja tehoiksi 272 hv

http://aijaa.com/ysqhVt
http://aijaa.com/QyB1LO

"MAZDA6 MPS on masentavan hieno auto"

#20
repe59:lle sama kysymys kuin trackpadille. Oletko ollut tyytyväinen tuohon 1.6 TDI + DSG voimalinjaan ?
#21
Oletko ollut tyytyväinen tuohon 1.6 TDI + DSG voimalinjaan ? Harkinnassa vähän samanlainen peli.
#22
Oletteko olleet tyytyväisiä 1.6 TDI koneeseen ? Harkinnassa josko hommaisi työsuhdeautoksi Combi Elegancen varustettuna sport packillä ja webastolla. Firman autopolitiikka on päästöjen suhteen niin tiukka, että koneen pitäisi olla 1.6 TDI man/dsg tai sitten 2.0 TDI manuaali. Ehkä mieluummin voisi kokeilla pikkudieseliä DSG:llä kuin isompaa manuaalina, tavallaan olisi kiva kokeilla automaattia kun ei ikinä sellaista ole vielä ollut.  Mitäs raati sanoo 1.6 TDI DSG vs 2.0 TDI MAN ?

Mutta onko se 1.6 TDI nyt kuinka laiska peli ? Hiukan epäilyttää kun nyky diesel kulkineessa on about tuplasti enemmän voimaa.

Ja kyllä, pitää käydä kokeilemassa toki konetta, mutta haluaisin kuulla muidenkin mietteitä asiasta.
#23
Lainaus käyttäjältä: TinQ - 11.11.13 - klo:13:21
Noh, nyt sai tämä tarina onnellisen lopun. Golffista löytyi merkkihuollossa vielä 6500â,¬ edestä lisää korjattavaa (jakoketjun ja turbon vaihdon jälkeen kone täristi edelleen ja sytytyskatkoksia jokaiseen sylinteriin, myös lämpimänä), mm. kansivaurio, suuttimet rikki (en tiedä miten) ja joku korkeapainepumppu viallinen.

Kauppa purettu ja minä en enää ikinä koske pitkällä tikullakaan näihin vag -vehkeisiin.

Melkoisen pommin joku on vaihtoon vienyt  ;D Hyvä että pääsit eroon tuosta taistelusta.
#24
Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.11.13 - klo:12:10
Länsirannikolla: http://www.optimoiautosi.fi/text/details/id/33

Ei omaa kokemusta ko. liikkestä.......vielä.

Täällä on kokemusta. Omaan autoon kyseinen puulaaki suositteli jättämään DPF:n paikoilleen. Suolistus & DPF OFF -operaatio vasta sitten jos (ja kun) suodatin jossain vaiheessa tukkeutuu. Softa ei heidän mukaansa nopeuta DPF:n tukkeutumista. Hyvin tyytyväinen olen ollut softaan.
#25
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 05.11.13 - klo:19:05
No tänne on turha tulla vertaamaan saabeja nyky vagiin. paljon on materiaalit, öljyt muuttunu.  osaan vaikuttaa kiristyneet päästö vaatimukset jne. myös moottorit on suunniteltu ihan erilaisilla varmuus kertoimilla kuin ennen vanhaan, eikä tässä ole menty parenpaan suuntaan.

öljy voi mennä luiruksi, vuotaa stefojen välistä paljon ajettuna, mutta tätäkään ei usko ennenkuin itse sen näkee. lyhyemmällä vaihtovälillä pysyy sisällä mutta pitkä voi olla liikaa.

Isäukko tuossa oli juuri vaihtanut öljyt uudehkoon pösöönsä. Eihän edellisestä öljynvaihdosta ollutkaan ajettu kuin vasta vaatimattomat 60 000km. Hyvin käy ja kukkuu. Kaikenlisäksi ihan tavalliset öljyt millä ajellut, jotain Tokmannilta ostettua halpisölyä.

En kyllä itse uskaltaisi moista suoritusta tehdä  ;D
#26
Järkiratkaisu. Aika harvinaista Peevelin kohdalla kun muutoin on menty aika rajusti tunnepuolen päätöksillä  ;D
#27
Lainaus käyttäjältä: miisalo - 30.10.13 - klo:12:51
Ei muuten välttämättä saavuteta yksittäisellä vaihteellakaan suurinta kiihtyvyyttä maksimivääntömomentin kohdalla, varsinkaan moottoreilla, millä korkein vääntömomentti on varsin suurilla kierroksilla. Kun kerran tässä ketjussa pilkkua nussitaan, niin otetaan sitten mukaan sekä voimansiirron vastukset (jotka muuten tuppaavat kasvamana ei lineaarisesti kierrosten mukana) sekä vierintä- ja ilmanvastus  :P

Totta, mutta koska ihmisillä on suuria vaikeuksia hahmottaa jo ihan peruskäsitteitä niin tähän asti keskusteluissa ei ole otettu mukaan minkäänlaisia vastusvoimia. Ja ihan hyvä niin, muutoin tässä ei olisi ollut sitäkään tolkkua mitä nyt on saavutettu  ;D
#28
Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.10.13 - klo:12:29
...

Joko makkiksen nimi voidaan vetää yli ? Olisi sitten enään yksi fysiikan lakeja rikkova mustangi jäljellä kesytettäväksi  ;D

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 28.10.13 - klo:10:33
Jyri koki jo valaistumisen, nyt vain odotellaan saman valaistuksen tapahtumista muidenkin kohdalla, se on vain ajan kysymys. Eikö näin makkis, VAG!, Pokkus, vkjoki, 765turbo ja Karvis ?
#29
Lainaus käyttäjältä: tet - 30.10.13 - klo:12:00
Mahtavaa. Tämä käppyrä on kyllä paras mahdollinen esitys tälle kieltämättä monimutkaiselle asialle.

Kyllä kyllä, kuvaaja on aivan erinomainen tämän asian hahmottamiseen. Sen takia luulinkin jo lauantaina kun jjj84 tämän laittoi näytille, että kukaan ei voi enään tämän jälkeen alkaa vääntämään asiasta.
#30
Kyllä. Huipputeho on siellä missä ollaan lähimpänä ideaalikiihtyvyyttä. Häviötön portaaton mielikuvitusvaihteisto pystyisi saavuttamaan tuon punaisen käyrän.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy