VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

transit

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:15:31
Argentiina on julkaissut listan kaikista huijausmoottorilla varustetuista autoista, linkki löytyy tiedotteesta

http://www.volkswagen.com.ar/es/volkswagen-argentina0/volkswagen-informa.html

eipä ollut pitkä, koskeekin vain siellä myytäviä ( que han sido vendidos en la República Argentina:) - eikö siellä myydä ollenkaan Golfia

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

PTG

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:13:52
Yritetään pysyä aiheessa jos suinkin mahdollista, nyt on vuorossa Brasilia ja Amarok

Ilman muuta. Kun olet poikkeuksellisen hyvin perehtynyt "asiaan", niin mitä luulet, olisiko tuo sihti ratkaissut samalla Ken1:n Polon öljynkulutusongelmat? Tilasin noita jo tuhat, mutta vähän hakusessa, mihin niitä kannattaisi laittaa :o

Leoniz

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:00:10
Se olisi voinut olla Volkswagen, Audi tai Porsche vaan onkin Rellu http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1449126622129.html

No ehkä jonakin päivänä

Renault on jo vuoden päivät hieronut tuota lotuskauppaa. Ei sinänsä ollut mikään uutinen. VW on huhuttu olevan RedBullin perässä, mutta taisi mennä tämän päästöhomman takia rahat eriin osoitteeseen.

Leoniz

Lainaus käyttäjältä: Haq - 04.12.15 - klo:07:08
Kun eivät osaa tehdä autoja niin tuo on ihan looginen päätös.

Ja luulen, että sitten kun/jos audi tai vw päättää lähteä F1 sarjaan, tulee niistä nopeesti yks kärkitalleista, niin kuin on käynyt rallissa nyt ja ennenkin.

Edit. Ja nyt me ymmärretään katkeruutesi, olet rellu-mies.

Rallissa voi onnistua,mutta suurella todennäköisyydellä F1 ei. Mersullakin kesti useita vuosia saada tehtyä voittaja-auto eikä ferrarikaan ole palannut vieläkään mestaruusautoksi. Nykyiset säännöt estää kauden aikaisen kehitystyön niin tehokkaasti, että vaikka vika olisi tiedossa niin sitä ei voida korjata koska ei säännöissä sallita kehitystyötä isossa mittakaavassa.

Morpheus3

Kyllä kai kehitystyö on edelleen ihan samalla tavalla sallittua, mutta testausta livenä on rajoitettu?
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Leoniz - 04.12.15 - klo:17:40
Renault on jo vuoden päivät hieronut tuota lotuskauppaa. Ei sinänsä ollut mikään uutinen. VW on huhuttu olevan RedBullin perässä, mutta taisi mennä tämän päästöhomman takia rahat eriin osoitteeseen.

Hylätty, koska sisältö ei vastaa otsikkoa!  ::)

Asiaan-> EU:ssa korjaus 1,6 dieselille: virtauksen tasoitusritilä määrämittarille menevään ilmaputkeen ja ohjelmointi ( kokonaisaika 1,5 h). 2,0 dieselille: ohjelmointi (aika 0,5 h). Näillä toimenpiteillä saavutetaan EU:n normit ja tätä kummempaa ei kannata odottaa - eikä mitään lahjuksia! ;) Auton käyttöominaisuudet eivät muutu.
USA:n tiukempinorminen tavoite edellyttää vaativampaa ratkaisua ja sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta meidän asioihimme.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Polari

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 04.12.15 - klo:19:14
Asiaan-> EU:ssa korjaus 1,6 dieselille: virtauksen tasoitusritilä määrämittarille menevään ilmaputkeen ja ohjelmointi ( kokonaisaika 1,5 h). 2,0 dieselille: ohjelmointi (aika 0,5 h). Näillä toimenpiteillä saavutetaan EU:n normit ja tätä kummempaa ei kannata odottaa - eikä mitään lahjuksia! ;) Auton käyttöominaisuudet eivät muutu.
USA:n tiukempinorminen tavoite edellyttää vaativampaa ratkaisua ja sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta meidän asioihimme.
Hylätty koska korjausta ei ole vahvistettu, kyse on vasta VW:n tarjoamasta korjauksesta!

Ennenkuin alkaa kertomaan jotain faktana on syytä tarkistaa onko kyse virallisesta korjauksesta vai tarjotusta korjauksesta. Tällä hetkellä tiedossa on vain Volkswagenin tarjoama korjaus, mikään viranomainen ei sitä ole vielä testannut eikä vahvistanut.

Tällä viikolla VV Auto kertoi että

â€" Odotamme edelleen lisätietoja Saksasta. Tiedot koskevat esimerkiksi sitä, minkälaisessa järjestyksessä korjaukset tehdään moottorityypin mukaan ja minkälainen korjauspäivitys on tulossa, kertoo autoja Suomeen tuovan VV-Auto Groupin viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen Taloussanomille.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2015/12/03/paastojaan-huijaavia-volkkareita-aletaan-korjata-suomessa-alkuvuodesta/201516018/12


Turha siis lietsoa yltiöpositiivista asennetta, jos ritilä hylätään edessä on paljon rankemmat korjaukset.

Tässä eräs näkökulma asiaan ja erittäin asiallisin kommentein höystetty, kukaan, ei siis kukaan usko siihen ritilään joten eiköhän aleta jo odottelemaan kunnon korjauksia ihan suosiolla.

http://www.themotorreport.com.au/62647/volkswagen-dieselgate-scandal-fix-proposed-for-ea189-engine-video

Yksi kommenteistä kertoo kaiken oleellisen

This might just be me, but if it was as simple as a software patch and a small component.
Why would they have risked so much with the "defeat chip" if a solution was so simple........


Sitten on eräs suomalainen tutkimus, jossa kerrotaan, että NOx päästöjä oli poikkeuksellisen paljon Helsigissä jo 2012, tässä ote siitä

Mainituista päästöistä ainoastaan NOx on aiheuttanut viime vuosina raja-arvotasojen ylityksiä Helsingissä.

Edellisen perusteella mittauksia tehdään myös suomessa, jatkossa entistä enemmän se on varma. En pois sulkisi sitäkään mahdollisuutta, että Volkswagenin kustannuksella teetetään jatkossa ylimääräisiä valvontaiskuja, kutsutaan katsastukseen sellaisella varoajalla että kukaan ei ehdi autoja muokata, vähän niin kuin antidoping testaamiset. Kannattaa aina muistaa, että vapauksia on tasan niin kauan kun on molemminpuolinen luottamus. Viranomaiset haluavat luottaa siihen, että kansalaiset pitävät autonsa asianmukaisessa kunnossa, hiukkasloukkujen poistot ja diesel moottorien viritykset eivät sitä ole. Ostakaa Bensakone jos haluatte tehoa, en ymmärrä miksi joku ostaa Dieselin ja alkaa sitä virittämään. Tai sitä, että tehtaat valmistaa erittäin tehokkaita diesel autoja vaikka tiedossa on ongelmat päästöjen kanssa.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: PTG - 04.12.15 - klo:17:08
Ilman muuta. Kun olet poikkeuksellisen hyvin perehtynyt "asiaan", niin mitä luulet, olisiko tuo sihti ratkaissut samalla Ken1:n Polon öljynkulutusongelmat? Tilasin noita jo tuhat, mutta vähän hakusessa, mihin niitä kannattaisi laittaa :o
Minä ymmärsin, että Polo oli ihan spekseissään oleva laitos. Eli toimi tehtaan antamien toleranssien sisällä. Vai muistelenko väärin?

JaniKuula

Onko kukaan arvellut sitä että ehkä vasta nyt keksivät Vw:lla laittaa tuon ritilän. Ehkä sielläkin vituttaa että näinkin yksinkertaisesti asian olisi ratkaissut ilman huijausta. Tai sitten... No seurataan asia loppuun asti ja lyödään vasta sitten se viimeinen naula arkkuun. Sitä ennen jatketaan salaliitoilla ja spekulaatioilla 8)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

JFabiaK

Tosi nettiuskovaista (ja yltiövihreää?) narsismia, jolla ei ole sen kummempaa pohjaa. ::)  Kyllä asia on niin, että käytännössä "hienosäädöllä" saadaan EU:n tasot nykyisiin EA 189-moottoreihin.
Media, ja tietyt poliittiset (yltiövihreät) näkemykset ajavat lähes kiihkoista dieselien alasajoa - ja tietty trollaukset.
Ette tule saamaan tämän suurempaa pauhua ja sauhua koko asiasta - vaikka olisitte AKT:ssä. ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:19:47

Sitten on eräs suomalainen tutkimus, jossa kerrotaan, että NOx päästöjä oli poikkeuksellisen paljon Helsigissä jo 2012, tässä ote siitä

Mainituista päästöistä ainoastaan NOx on aiheuttanut viime vuosina raja-arvotasojen ylityksiä Helsingissä.

Edellisen perusteella mittauksia tehdään myös suomessa, jatkossa entistä enemmän se on varma. En pois sulkisi sitäkään mahdollisuutta, että Volkswagenin kustannuksella teetetään jatkossa ylimääräisiä valvontaiskuja, kutsutaan katsastukseen sellaisella varoajalla että kukaan ei ehdi autoja muokata, vähän niin kuin antidoping testaamiset. Kannattaa aina muistaa, että vapauksia on tasan niin kauan kun on molemminpuolinen luottamus. Viranomaiset haluavat luottaa siihen, että kansalaiset pitävät autonsa asianmukaisessa kunnossa, hiukkasloukkujen poistot ja diesel moottorien viritykset eivät sitä ole. Ostakaa Bensakone jos haluatte tehoa, en ymmärrä miksi joku ostaa Dieselin ja alkaa sitä virittämään. Tai sitä, että tehtaat valmistaa erittäin tehokkaita diesel autoja vaikka tiedossa on ongelmat päästöjen kanssa.

Kaikki nämä sinun edellisen viestin jutut jota olet taas ahkerasti tutkinut, eivät kerro totuutta siitä mitä vw ehdottaa ratkaisuksi, mutta kun uskot muihin epäuskoisiin ja omaan mielipiteeseesi niin kait niin sitten tapahtuu että vw:lle tulee ongelmia. MUTTA...

Juuri tämä viimeinen juttu osoittaa sen, että vihasi vw:a kohtaan sokaisee sut täysin. Noita Hesan NOx arvoja ei ole yksinään aiheuttanut vw ja sen kumppanit.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

JaniKuula

No laskee ne viisaat että VW tappaa päästöillään sen ja sen verran ihmisä vuodessa ;D ;D ;D
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

wtf

Antakaa nyt jumalauta tämän spekuloinnin olla! Korjaus tulee, sen toimivuuden varmistaa viranomaiset aivan sama vaikka se olisi kortsu kuskin päässä. Tehothan varmasti laskee ja kulutus nousee sen verran sitäkin on povattu että herkimmillä se asia on jo selkärangassa oli totuus mikä tahansa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

ept

Trolli tai ei pitää melkein nostaa hattua tälle yhdelle.. Enpä muista nähneeni yhtä johdonmukaista lähteiden käyttöä/suodatusta ja kirjoitustyyliä, jossa omaa aitoa jonkinlaisesta vihasta/petetyksi tulemisen tunteesta kumpuavaa, tai sitten vain puhtaasta trollauksen ilosta syntynyttä näkemystä jostain asiasta pusketaan tällaisella tarmolla eteenpäin.

Näkyipä muuten tuossa tänne  linkatussa  Moottorin artikkelissa mielenkiintoinen loppukommentti:
Bensiiniautossa (Ford) oli pienimmät NOx-päästöt, mutta kaupunkiajossa lukuisine liikkeelle lähtöineen piskuinen litrainen bensiinimoottori oli kovilla ja päästöt nousivat. Kaupunkiajossa kolme parasta dieseliä alitti bensiini-Mondeon NOx-päästöt.«

Eipä taida dieselien vaihto tuollaisiin pikkuisiin ecoboosteihin ainakaan ratkaista kaupunkien NOx päästöongelmia. Olis varmaan itsekin pitänyt vaan pysytellä jatkossakin bensassa,  vähintään 2.4 litrassa ja minimissään viidessä sylinterissä.

Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:19:47Ennenkuin alkaa kertomaan jotain faktana on syytä tarkistaa...
Sinä olet ehkä maailman 7 500 000 000 ihmisestä se viimeinen, kenen kannattaa alkaa vaatimaan faktoissa pysymistä.

Nyt kannattaa alkaa valmistautumaan siihen, että miten maailmankuvansa ja mielenrauhansa aikoo säilyttää, jos ritilä korjaakin ongelman.

---
Ei kai sillä ole väliä millä mehupilleillä ongelma korjataan, kunhan se korjataan. Ja on ihan tavallista, että prosessin tässä vaiheessa tulee kaikenlaista väärääkin informaatiota julkisuuteen. Kun ei ole 100% tietoa. Sitten taas jos ei kerrottaisi mitään, niin siitäkin haukuttaisiin. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Polari

Toisilla menee nettikeskustelut tunteisiin, minulla itselläni tässä ei ole minkäänlaisia tunteita mukana, faktat puhuu puolestaan ja se millaisia korjauksia tulee oikeasti jää nähtäväksi, kävi kuinka kävi niin ison suurennuslasin alla on Volkswagen tällä hetkellä ja jotenkin tuntuu että kevät on sitä aikaa kun nähdään notkahtaako Volkswagenin polvet vai selviääkö se sittenkin.

Minä lähden siitä, että NOx päästöt ovat kaikkien hankalimpia saada kuriin ja mikään ritilä ei niitä poista. NOx päästöt voidaan tällä hetkellä poistaa vain SCR urearuiskulla tai NOx katalysaattorilla eikä kumpikaan poista päästöjä 100 %:sti, sen ritilän vaikutus päästöjen hillintään on varsin marginaalinen, korkeintaan CO2 päästöihin vaikuttaa, kuitenkin korjaus on suunnattu NOx päästöihin että sikäli erikoinen ratkaisu.

Jos ritilä olisi riittänyt niin sitä olisi käytetty jo 8 vuotta sitten, vaan sekin jätettiin pois kustannus syistä vaikka jo 2007 tiedettiin sen parantavan mittaustarkkuutta ja sitä kautta vähentävän polttoaineen kulutusta. Näillä edellä mainituilla seikoilla on hyvin vähän merkitystä NOx päästöjä aiheuttavaan palamistapahtumaan ja nimenomaan lämpötiloihin, moottorista otetuilla tehoilla sen sijaan on ihan ratkaiseva rooli.

Huomatkaa nyt kaikki, että NOx päästöt poistetaan pakoputkessa, se ritilä tulee ilmanputsariin. Korjausehdotuksesta esitettyjen kuvien perusteella ritilä korkeintaan estää isompien roskien pääsyn moottoriin jos vaikka suodatin repeää kovasti viritetyssä dieselissä, muuta virkaa ei ritilällä noin kauaksi sensorista sijoitettuna voi olla.

Ja kuten VV Auton viestintäpäällikkö totesi, niin odotamme edelleen tarkempia tietoja siitä millainen korjaus moottoreihin on tulossa, meillä on tiedossa vasta VW:n ehdotus korjaukselle.

Epes

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.12.15 - klo:23:16

Nyt kannattaa alkaa valmistautumaan siihen, että miten maailmankuvansa ja mielenrauhansa aikoo säilyttää, jos ritilä korjaakin ongelman.


Olen vahvasti sitä mieltä, että niksipirkan sukkahousuista väsätty imuilman stabilaattori toimii huomattavasti paremmin kuin lasten hiekkalaatikolta löydetty siivilä. Omat tutkimukseni ovat tämän komponentin osalta alkutekijöissään mutta teoriassa rakennelma tuntuisi toimivan. Tiheäsyisempi mutta riittävästi ilmaa läpäisevä 20den. sukkahousuista valmistettu stabilaattori on todennäköinen ratkaisu päästöongelmiin.

Vai oletko eri mieltä ja jos, niin millä perusteilla?

Eka Golf

Haarakiilan kohta ei ainakaan päästä ilmaa sekaisin kuten auton omistajamiehet ehkä?  :P

Hesse

Lainaus käyttäjältä: Polari - 04.12.15 - klo:23:35
Minä lähden siitä, että NOx päästöt ovat kaikkien hankalimpia saada kuriin ja mikään ritilä ei niitä poista. NOx päästöt voidaan tällä hetkellä poistaa vain SCR urearuiskulla tai NOx katalysaattorilla eikä kumpikaan poista päästöjä 100 %:sti, sen ritilän vaikutus päästöjen hillintään on varsin marginaalinen, korkeintaan CO2 päästöihin vaikuttaa, kuitenkin korjaus on suunnattu NOx päästöihin että sikäli erikoinen ratkaisu.
Dieselin ilmaylimäärä on keskeinen tekijä NOx-päästöjen syntyyn ja vaikeaan poistamiseen. Jos ritilä parantaa ilmamäärän mittauksen tarkkuutta, voidaan luultavasti paremmin vaikuttaa jo typen oksidien syntyyn. Esim. Mazda käyttää pelkästään pakokaasujen takaisinkierrätystä Euro 6 -dieseleissään.

http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_NOx-control-tech_revised%2009152015.pdf

Eka Golf

Jos laittaa turbon pimeäksi niin ei ilmaylimäärää mutta auttaako sekään?  :P
Masalla ollut yleensä aina hyvät motit ja ei tarvitse kikkailla!  8)

wtf

Muistakaa nyt sekin että nämä ovat euro 5 päästörajallisia autoja johon päästään kyllä ilman ureaa. Ja eihän tuo sihti ilman virtaamista estä eli kurista. Jos näin olisi niin ilmansuodatinkin olisi melkoinen tulppa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 05.12.15 - klo:00:45
Dieselin ilmaylimäärä on keskeinen tekijä NOx-päästöjen syntyyn ja vaikeaan poistamiseen. Jos ritilä parantaa ilmamäärän mittauksen tarkkuutta, voidaan luultavasti paremmin vaikuttaa jo typen oksidien syntyyn. Esim. Mazda käyttää pelkästään pakokaasujen takaisinkierrätystä Euro 6 -dieseleissään.

http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_NOx-control-tech_revised%2009152015.pdf

Mitä päästöjä tuolla ilmaylimäärän vähentämisellä saa pois? Kyllä autoa ohjelmoitaessa ahtopaineisiin koskematta on otettavissa lisää tehoa ilman savua. Omasta kotterosta on hangattu ohjelmaa, tehty matka ajoa varten mm vnt karttaan muutos jolla sai ahtopaineen tipahtamaan rauhallisessa ajossa. Aika yleinen temppu, pätevältä tekijältä.
Octavia BKD

Hesse

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 05.12.15 - klo:08:52
Mitä päästöjä tuolla ilmaylimäärän vähentämisellä saa pois?
Bensa-moottori toimii lähes teoreettisella seossuhteella, jolloin ei jää juurikaan ylimääräistä happea, joka reagoisi typen kanssa. Dieselissä taas ylimääräistä happea on, joka muodostaa korkeassa lämpötilassa typen oksideita ja pakokaasuissa olevan hapen takia ei myöskään kolmitiekatalysaattori toimi. Dieselissä ilman/hapen määrää säädellään mm. pakokaasujen takaisinkierrätyksellä, jota varten on hyvä tietää tarkka moottoriin mennyt ilmamäärä.

wtf

Dieseleissä ilmamäärän hallitsemiseksi on jo pitkään ollut käytössä imuputkiläppä ns. Kaasuläppä.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Polari

Tässä sensorista ja sen uudesta ritilästä hyvää juttua.

http://uk.businessinsider.com/heres-how-vw-is-fixing-its-emissions-cheating-engines-2015-12?r=US&IR=T

Muuten ritilä on ihan ok, en tiedä korjaako se NOx päästöjä, mutta sillä siis ohjataan ilman virtausta sensorin kohdalla. Nyt 1.6 TDI moottoriin ehdotettu ritilä sijoitetaan poikkeuksellisen kauas sensorista, jos joku löytää ihan vastaavan ratkaisun niin pidän sitä pienenä ihmeenä.

Ritilä ei rajoita ilmamäärää, vaan se pyrkii estämään ilman pyörteilyn sensorin kohdalla, jos ritilä sijoitetaan todella kauas sensorista kuten korjausehdotuksessa, niin en ole vakuuttunut että se toimii tarkoituksenmukaisesti. Ritilän sijoitus ratkaisee kuinka hyvin ilman pyörteily juuri sensorin kohdalla saadaan estettyä.

Tässä ei tarvita kuin maalaisjärkeä ja hieman mielikuvitusta, älä mieti ilmamäärän rajoittamista vaan ilmavirran kulkua sensorin kohdalla, ritilä pyrkii pitämään ilmavirran stabiilina eli "suorassa", kun taas ilman ritilää ilmavirta voi pyörteillä todella voimakkaasti ja täten haitata sensorin tarkkuutta.

Voin piirtää kuvan jos joku ei vieläkään ymmärrä. 1.6 TDI moottoriin ehdotetussa korjauksessa ritilä on sijoitettu pitkän putken "väärään" päähän todella kaus sensorista ja ratkaisu on täysin poikkeuksellinen, en oikein usko, että ilmavirta pysyy stabiilina koko matkan sensorille.

Haq

Lainaus käyttäjältä: Polari - 05.12.15 - klo:12:12
Tässä sensorista ja sen uudesta ritilästä hyvää juttua.

http://uk.businessinsider.com/heres-how-vw-is-fixing-its-emissions-cheating-engines-2015-12?r=US&IR=T

Muuten ritilä on ihan ok, en tiedä korjaako se NOx päästöjä, mutta sillä siis ohjataan ilman virtausta sensorin kohdalla. Nyt 1.6 TDI moottoriin ehdotettu ritilä sijoitetaan poikkeuksellisen kauas sensorista, jos joku löytää ihan vastaavan ratkaisun niin pidän sitä pienenä ihmeenä.

Ritilä ei rajoita ilmamäärää, vaan se pyrkii estämään ilman pyörteilyn sensorin kohdalla, jos ritilä sijoitetaan todella kauas sensorista kuten korjausehdotuksessa, niin en ole vakuuttunut että se toimii tarkoituksenmukaisesti. Ritilän sijoitus ratkaisee kuinka hyvin ilman pyörteily juuri sensorin kohdalla saadaan estettyä.

Tässä ei tarvita kuin maalaisjärkeä ja hieman mielikuvitusta, älä mieti ilmamäärän rajoittamista vaan ilmavirran kulkua sensorin kohdalla, ritilä pyrkii pitämään ilmavirran stabiilina eli "suorassa", kun taas ilman ritilää ilmavirta voi pyörteillä todella voimakkaasti ja täten haitata sensorin tarkkuutta.

Voin piirtää kuvan jos joku ei vieläkään ymmärrä. 1.6 TDI moottoriin ehdotetussa korjauksessa ritilä on sijoitettu pitkän putken "väärään" päähän todella kaus sensorista ja ratkaisu on täysin poikkeuksellinen, en oikein usko, että ilmavirta pysyy stabiilina koko matkan sensorille.

Lopullinen korjaustapa tulee takuulla riittämään, ei siihen sinun uskomuksia tarvita.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Polari - 05.12.15 - klo:12:12
Tässä sensorista ja sen uudesta ritilästä hyvää juttua.

http://uk.businessinsider.com/heres-how-vw-is-fixing-its-emissions-cheating-engines-2015-12?r=US&IR=T

Muuten ritilä on ihan ok, en tiedä korjaako se NOx päästöjä, mutta sillä siis ohjataan ilman virtausta sensorin kohdalla. Nyt 1.6 TDI moottoriin ehdotettu ritilä sijoitetaan poikkeuksellisen kauas sensorista, jos joku löytää ihan vastaavan ratkaisun niin pidän sitä pienenä ihmeenä.

Ritilä ei rajoita ilmamäärää, vaan se pyrkii estämään ilman pyörteilyn sensorin kohdalla, jos ritilä sijoitetaan todella kauas sensorista kuten korjausehdotuksessa, niin en ole vakuuttunut että se toimii tarkoituksenmukaisesti. Ritilän sijoitus ratkaisee kuinka hyvin ilman pyörteily juuri sensorin kohdalla saadaan estettyä.

Tässä ei tarvita kuin maalaisjärkeä ja hieman mielikuvitusta, älä mieti ilmamäärän rajoittamista vaan ilmavirran kulkua sensorin kohdalla, ritilä pyrkii pitämään ilmavirran stabiilina eli "suorassa", kun taas ilman ritilää ilmavirta voi pyörteillä todella voimakkaasti ja täten haitata sensorin tarkkuutta.

Voin piirtää kuvan jos joku ei vieläkään ymmärrä. 1.6 TDI moottoriin ehdotetussa korjauksessa ritilä on sijoitettu pitkän putken "väärään" päähän todella kaus sensorista ja ratkaisu on täysin poikkeuksellinen, en oikein usko, että ilmavirta pysyy stabiilina koko matkan sensorille.
Kyllä lopullisen korjauksen toimivuus myös varmasti testataan ennen kuin niille asennuslupa annetaan, joten miksi sitä täällä arpomaan
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

JFabiaK

"Voi teitä, sanoi Soinin pappi köyhiä". ::) Vanha sanonta tuli mieleeni, kun lueskelin jahkailujanne ja tietämyksiänne. Ellei herroilla ja rouvilla ole syvällisempiä perusteluita kuin lukea netistä kaiken maailman taloussanomien ja iltiksien "asiantuntemuksia" todellisena tietona, niin eipä paljoa heilauta.
Ei tuota virtaustasainta ole sattumalta laitettu (imu)ilmaputkeen juuri siihen paikkaansa. Ei ole uskon tai luulon asia, vaan on todella simuloitu ja testattu asia.
Ja diesel todella toimii aina ilmaylimäärällä (-> typen olemassaolo hapen joukossa, tai paremminkin päin vastoin!) - lambda >1, koska dieselin toimintaperiaatteessa puristetaan ilma "syttymiskuumaksi", johon polttoaine ruiskutetaan. Typen oksidien (NOx) hallitseminen on varsinainen "taito-/tasapainolaji". ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.11.15 - klo:20:11
Janne hädissään 2.0 huijauspassatin kanssaan  ;)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448599507410.html

Janne sai Passatinsa kaupaksi  ;).
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1449201785337.html

"Kylänpää on sitä mieltä, että hän päästöskandaalin uhri. Kuinka huonosta kaupanteosta oli kyse, se jää kertomatta.

â€" Summasta on paras vaieta kahdesta syystä. Ensinnäkin harmittaa vietävästi. Toisekseen viimeksikin netti oli pullollaan autokaupan asiantuntijoita, joilla oli veitsenterävä tietämys vaihtoautojen hinnoista. Sanotaan nyt kuitenkin sen verran, että elämäni kallein auto oli kyseinen Passat."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy