VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 21.10.15 - klo:15:01
Tätä on veivattu kohta kyllästymiseen saakka, mutta nyt tulee myynnissäkin bannia:

Volkswagenin huijausdieseleille lätkäistiin myyntikielto EU:ssa

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/21/volkswagenin-huijausdieseleille-latkaistiin-myyntikielto-eussa/201513777/304

Toistaiseksi ei ole tietoa, kuinka montaa autoa kielto koskee.

Volkswagen on kieltänyt kauppiaita EU-maissa myymästä varastoissa olevia dieselautoja, joita yhtiön hiljattainen päästöhuijaus koskee. Asiasta uutisoi saksalainen autoalan julkaisu Automobilwoche.

Myyntikielto koskee kaikkia EA 189 -dieselmoottorilla varustettuja autoja, joita ei ole ensirekisteröity. Lehden mukaan toistaiseksi ei ole tietoa, kuinka montaa autoa myyntikielto koskee.


Tämä tuskin on merkittävä asia, koska korjauksen jälkeen ne voi myydä ja muutenkin, ei kai noita EA189 koneita enää edes ole missään myynnissä "ihan uusina", ainakaan Suomessa...?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pomo

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 21.10.15 - klo:21:24
Karpan kommentti pitää muuten just kutinsa, Toyota tekee esim. nyt tämän  ikkunan kytkinkorjaus-recallin jopa yli 10v. autoihin ja täysin oma-aloitteisesti. VAG:llä sen sijaan "autojen" vikoja piilotellaan, asiakkaalle ei korvata yhtään mitään tai sitten lopulta suostutaan n. 7000â,¬ DSG-remontista maksamaan 1400â,¬ muka "Goodwillinä". Sitten vielä tämä huijausjuttu, joka on täysin omanlaisensa vedätys. En pysty millään käsittämään miksi näitä paskoja ostetaan vuodesta toiseen ja sitten itketään että meni ketju, meni Turbo, hajosi DSG ja auto syö öljyä....

Valitettavasti se vaan on niin, että tojotan on pakko tehdä tässä asiassa takaisin kutsu, koska vika on turvallisuutta vaarantava. Ne on pakko tehdä, halusi tai ei.

Ja eikös se vag itse kieltänyt autojen myynnin, kukaan ei käsittääkseni asettanut myyntikieltoa...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pomo - 21.10.15 - klo:22:26


Ja eikös se vag itse kieltänyt autojen myynnin, kukaan ei käsittääkseni asettanut myyntikieltoa...

Kun jööti on housussa on turha enään kakistella. Kumpi oli vag:lle sekä taloudellisesti, että maineen kannalta parempi a:  toimittaa epäkurantit autot kuluttajille ja korjauttaa ne jälkikäteen kovalla rahalla sekä maksaa kuluttajille korvauksia vai b:jättää myymättä/toimittamatta.  Paha valinta. Nyt yritetään edes vähän pelastaa kasvoja...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

multsi

Huomioidaan myös se ero mikä on tavallisella takaisinkutsulla ja täydellä kusetuksella. Noita takaisinkutsujahan on tälläkin hetkellä trafin sivuilla lähes jokaisella valmistajalla kymmeniä. Toyotan sähköikkuna kuuluu samaan kategoriaan, mutta Päästökusetus ei kuulu.

http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: lucifer - 21.10.15 - klo:18:15
Mitenköhän, mulle piisaisi että vien auton työmatkalta kotiin ajaessa ja hakisin seuraavana päivänä, tietty sijaisauton tarvitsen koska olen auton ostanut liikkumista varten, joutuukohan valehtelemaan että on myyntiedustaja tjsp että saa sijaisauton käyttöön?
Tietty tuo kotipihasta hakeminen olisi hauska vaihtoehto mutta tuskin se päiväuni tulee toteutumaan eli kai sitä sen verran vois joustaa että auton sinne kiikuttaisi.
Ensimmäisten joukossa en ole kuitenkaan autoani viemässä korjuulle, kuunnellaan ensin miten muilla mennyt ja onko ne tehot tippuneet...

Ennen katastusta varmaan sinäkin auton korjaamolle viet  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 22.10.15 - klo:06:42
Ennen katastusta varmaan sinäkin auton korjaamolle viet  ;)

Yleensä pomppauksen jälkeen kannattaa korjata ne viat, jos niitä löytyy  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.10.15 - klo:22:52
Huomioidaan myös se ero mikä on tavallisella takaisinkutsulla ja täydellä kusetuksella. Noita takaisinkutsujahan on tälläkin hetkellä trafin sivuilla lähes jokaisella valmistajalla kymmeniä. Toyotan sähköikkuna kuuluu samaan kategoriaan, mutta Päästökusetus ei kuulu.

http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=&mark=&model=

Kyllä se päästökusetuskin vielä tuonne samalla listalle päätyy, jahka kampanja lähtee käyntiin. Nythän vasta suunnitellaan korjaustoimia, sen jälkeen ne pitää vielä hyväksyttää viranomaisilla ennen takaisinkutsukampanjan käynnistymistä. Tässä(kään) ei kannata taas rynnätä asioiden edelle: ei listalla voi olla sellaisia kampanjoita joita ei vielä ole olemassa. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaspasA4

Uutta tietoa Kauppalehdestä 22.10.


Volkswagenin päästöskandaali saattaa vielä laajentua merkittävästi:

Volkswagenin päästöskandaalissa ei ole vielä välttämättä nähty viimeistä pistettä, sillä nyt saksalainen Automobilwoche vihjaa, että myös autojätin toisessa moottorimallissa voi olla päästöongelmia, jotka eivät välttämättä kestä päivänvaloa. Kyseessä on uudempi moottorityyppi EA288.

Tähän saakka syytettyjen penkillä on ollut moottorityyppi EA189.

Asiasta kirjoittaa myös Reuters, jonka mukaan Volkswagen rakensi tietoisesti useita erilaisia huijauslaitteita ja -järjestelmiä. Uutistoimisto sanoo saaneensa tiedot kolmelta hankkeessa mukana olleelta työntekijältä.

Tässä vaiheessa Volkswagenin johto ja tiedotus kieltäytyvät kommentoimasta asiaa. Ne vetoavat käynnissä oleviin tutkimuksiin.

Jos väite pitää paikkansa ja jos petoksesta tietää ja siinä on ollut osana paljon nyt epäiltyä enemmän työntekijöitä ja johtoa, Volkswagenilta vaadittavien korvausten määrä voi kasvaa vielä moninkertaisiksi.

Nauru vaan paranee koko ajan!

SNG

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 22.10.15 - klo:14:39
Uutta tietoa Kauppalehdestä 22.10.


Volkswagenin päästöskandaali saattaa vielä laajentua merkittävästi:

Volkswagenin päästöskandaalissa ei ole vielä välttämättä nähty viimeistä pistettä, sillä nyt saksalainen Automobilwoche vihjaa, että myös autojätin toisessa moottorimallissa voi olla päästöongelmia, jotka eivät välttämättä kestä päivänvaloa. Kyseessä on uudempi moottorityyppi EA288.

Tähän saakka syytettyjen penkillä on ollut moottorityyppi EA189.

Asiasta kirjoittaa myös Reuters, jonka mukaan Volkswagen rakensi tietoisesti useita erilaisia huijauslaitteita ja -järjestelmiä. Uutistoimisto sanoo saaneensa tiedot kolmelta hankkeessa mukana olleelta työntekijältä.

Tässä vaiheessa Volkswagenin johto ja tiedotus kieltäytyvät kommentoimasta asiaa. Ne vetoavat käynnissä oleviin tutkimuksiin.

Jos väite pitää paikkansa ja jos petoksesta tietää ja siinä on ollut osana paljon nyt epäiltyä enemmän työntekijöitä ja johtoa, Volkswagenilta vaadittavien korvausten määrä voi kasvaa vielä moninkertaisiksi.

Nauru vaan paranee koko ajan!

"Pahalta, todella pahalta näyttää nyt..."

Toivotaan että olisi vain spekulaatiota. Hyvä kun VW "edes" EA189 skandaalista selviää.

Ja tuosta tulevasta takaisinkutsukampanjasta sen verran, että uskon kutsulle tulevan aika pitkän aikavälin. Pelkästään suuren asiaa koskeavan automassan vs korjaamokapasiteetti tuohon pitää varata reilusti aikaa. Eli tuskimpa vielä ensi vuoden katsastuksiin vaikuttaa mitenkään.

Scout2016

Eli tuon saksalaisen uutisen mukaan olisi vanhemmissa EA288 moottoreissa (siis vanhan Euro 5 normin mukaisissa) ainakin osassa huijausohjelmistoja käytetty.
Uusissa EURO6 normin EA288 moottoreissa taas ei.....
Panee miettimään mitä parannuksia siihen on tehty kun ei ihan tarkkaan tiedä mitä kaikkia puhdistustekniikoita noissa nyt on vanhempiin versioihin verrattuna.
Pitääpä odotella sitä omaa Scoutia tammi-helmikuulle ja mitä tietoa siihen mennessä on tullut.
Toivottavasti ei mitään sellaista että tarvii myyjän/maahantuojan kanssa tosissaan keskustelemaan mitä ovat myyneet !! :o

PS. Nykyisessä Yetissähän tuo huijausohjelma näkyy olevan ainakin valmistenumeron mukaan!!
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

Wilzu

Lainaus käyttäjältä: Scout2016 - 22.10.15 - klo:15:12
Eli tuon saksalaisen uutisen mukaan olisi vanhemmissa EA288 moottoreissa (siis vanhan Euro 5 normin mukaisissa) ainakin osassa huijausohjelmistoja käytetty.
Uusissa EURO6 normin EA288 moottoreissa taas ei.....

No nyt!

Ensimmäisten päästöhuijausuutisten tultua julki herjailtiin, että mitähän ne B8-Passatien "optimoinnit" pitivät sisällään, kun autossa ei mitään muutosta tämän huoltovierailun jälkeen havainnut. Jospa sieltä sittenkin pyyhkäistiin joku koodinpätkä pois ennen kuin käry käy? No, ehkei sittenkään, ajattelin kun homman todettiin koskevan vain EA 189 -moottoreita.

Vaan kuinkas sitten kävikään...

Vaikka pidänkin kovasti nykyisestä autostani, niin kyllä tästä alkaa sitkeämmälläkin VW-miehellä luotto vähän rakoilla. Jos ja kun tämä Automobilwochen vihjaus EA 288:sta osoittautuu todeksi, niin Volkkarilla on kyllä paljon todistettavaa Euro6-moottoreista.

Muuan tiedotusministeri lähi-idasta tulee mieleen.

â,¬dit: pakko sanoa, että nauratti kyllä hetkisen verran lukea tuota Kauppalehden uutista. Kommenttiosiossa paikalle ehtinyt hyvin ensimmäisten joukossa kilpailevan automerkin edustaja.
M-B A180 Suomi Edition

qsla

Hassua silti ,että osassa näistä euro6 moottoreissa on ureasysteemi ja toisissa taas ei... kai tässä kohta menee nämä pissattomat laitteet syyniin. Noh ei vaikuta omiin ajoihin vaikka onkin tuollainen ea288 euro6
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.10.15 - klo:21:15
Ainoa ero VAG-konsernin ja Toyotan kanssa on se, että Toyota tekee oma-aloitteisesti nuo takaisinkutsut ja on esimerkiksi ongelmatapauksissa huomattavasti enemmän asiakkaan puolella, kuin VAG-konserni jossa esimerkiksi merkkien välillä on suuret erot ja tähän vielä se kuinka paljon melua pidät sosiaalisessa mediassa. Eli mitä enemmän huutoparkua tulee sen enemmän sinulle korvataan.

Ei unohdeta D4-dieselien kansivikoja jotka Toyota on järjestelmällisesti maksattanut asiakkaalla. Toyota kävi läpi erittäin kalliin kaasupoljin prosessin ja oppi tästä että rehellisyys kannattaa ja toivottavasti näin tulee tapahtumaan Volkswagenillekkin, jos nyt ei konkkaan mene (joka sekään ei ole poissuljettuvaihtoehto jos kaikki sanktiot määrätään maksimääräisinä).
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

repomies

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 22.10.15 - klo:17:56
Ei unohdeta D4-dieselien kansivikoja jotka Toyota on järjestelmällisesti maksattanut asiakkaalla. Toyota kävi läpi erittäin kalliin kaasupoljin prosessin ja oppi tästä että rehellisyys kannattaa ja toivottavasti näin tulee tapahtumaan Volkswagenillekkin, jos nyt ei konkkaan mene (joka sekään ei ole poissuljettuvaihtoehto jos kaikki sanktiot määrätään maksimääräisinä).

Jaa minä kun kuulin että Toyota korvaa kansiviat täysimääräisesti 200tkm asti. Ja että ne kaasupoljinviatkin oli käytännössä jenkkien korvauskalastelua, pl. matot jotka onnistui kai potkimaan polkimiin jos tarpeeksi yritti. Mutta se off-topicista.

Gumle

Toyotan 2.2 D4D moteissa jatkettu takuu kansivikojen varalta, 7 vuotta tai 200 tkm. Vaihtavat tehdasuuden moottorin, itselle kustannuksia tuli tasan nolla euroa operaatiosta. Ei mitään mussutusta että asiakkaan pitäisi osallistua kustannuksiin kun auton arvo mukamas nousee.

MMV

Appiukon Avensiksesta porsi myös D4D ja siinä ei tarvinnut keskustella maksajasta. Vaikka Toyota hoitaa leiviskänsä, niin onhan tuo D4D auttamattoman huono kone (vikainen, laiska ja heikkovääntöinen). Kuitenkaan mitään kohua ei synny, niin kauan kun jälleenmyyjä hoitaa koneen ilman niskoittelua. Appiukkokin sai ajoon tuliterän Priuksen koneremontin ajaksi ja kun meni hakemaan Avea, niin teki tilauksen Priusista.

Hannes

Tuossa kaverilta laukesi Toyotassa diesel moottori ja sanoi että tehdastakuu olisi ollut 170tkm asti mutta kuinka ollakkaan hän pääsi 190tkm asti ennenkuin porsi, itse joutui uuden koneen maksaa, luuli ensiksi että eihän tässä mitään muuta kuin kansi remonttiin mutta korjaamolla sanoivat että eiihh näihin voi kansiremonttia tehdä, ainut mahdollisuus on uusi moottori.

On kuulema niin ohut lohko ettei kestä kansipulttien irroitusta ilman vaurioita, siksi ei remontti onnistu. Arvatkaa oliko tyytyväinen ;)

clientti

Varmasti tosi ikävää ja kallista.

Silti, millään muulla automerkillä ja niiden tekosilla ei ole mitään väliä tämän Volkkarin kusetuksen suhteen. Eivät muiden toilailut tästä asiasta tee yhtään hyväksyttävämpää.

Ehkä se ei ollut edes aikaisempien postaajien pointti... mutta, takaisin asiaan. Onk mitää uutta?


GoZig

Rekisteröitymisestä palstalle aikaa pyöreästi kolme vuotta, joten lienee aika kirjoittaa ensimmäinen viesti tähän Toyota-juttujen perään.

Ketjussa oli juttua siitä, että VW joutuisi mahdollisesti jälkiasentamaan SCR:n osaan autoista. Olin itse myös siinä ymmärryksessä, että SCR-järjestelmällä varustettuja autoja ei olisi huijaussoftalla tarvetta varustaa. Itselläni SCR löytyy EA189-moottorilla varustetusta Q5:stä (-12 malli), mutta silti Audilta tuli pahoittelukirje ns. huijaussoftasta.

Mielenkiintoista on todella nähdä miten ratkaisevat tämän muuttamatta moottorin muita ominaisuuksia - SCR:n asennus ei tässä tapauksessa ole ratkaisu  :o

Hannes

Niin miksi Toyota ei tee autojaan valmiiksi tehtaalla, miksi se edelleen valmistaa susia diesel moottoreita, ei kaikilla mene takuu asiat mallikkaasti Toyotallakaan siitä on ainakin meilläpäin tietoa, vaikka paremmin meneekin kun VW:llä niin ei nuo takaisin kutsutkaat ainakaan luotettavutta merkkiä kohtaan lisää, aina niistäkin harmia ja joitain kustannuksia asikkaalle tulee.

Se on tietenki eriasia miten kukin nuo takaisin kutsut ymmärtää.

qsla

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 22.10.15 - klo:19:58
Niin miksi Toyota ei tee autojaan valmiiksi tehtaalla, miksi se edelleen valmistaa susia diesel moottoreita,

Kaippa ne menee muualla maailmassa puristimeen ennenkuin tulee vikoja.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 22.10.15 - klo:19:58
Niin miksi Toyota ei tee autojaan valmiiksi tehtaalla, miksi se edelleen valmistaa susia diesel moottoreita, ei kaikilla mene takuu asiat mallikkaasti Toyotallakaan siitä on ainakin meilläpäin tietoa, vaikka paremmin meneekin kun VW:llä niin ei nuo takaisin kutsutkaat ainakaan luotettavutta merkkiä kohtaan lisää, aina niistäkin harmia ja joitain kustannuksia asikkaalle tulee.

Se on tietenki eriasia miten kukin nuo takaisin kutsut ymmärtää.

Miksi diesel-moottorit halutaan kieltää ja miksi VAG-konserni teki tämän jättikuprun päästöjen osalta?

Katsotaan kumpi tekee konkurssin VAG-konserni vai toyota, kun pöly laskeutuu.

BTW:Perusteletko hieman suuremmalla aspektilla nuo susi dieselmoottorit toyotalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

qsla

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 22.10.15 - klo:19:58
Niin miksi Toyota ei tee autojaan valmiiksi tehtaalla, miksi se edelleen valmistaa susia diesel moottoreita, ei kaikilla mene takuu asiat mallikkaasti Toyotallakaan siitä on ainakin meilläpäin tietoa, vaikka paremmin meneekin kun VW:llä niin ei nuo takaisin kutsutkaat ainakaan luotettavutta merkkiä kohtaan lisää, aina niistäkin harmia ja joitain kustannuksia asikkaalle tulee.

Se on tietenki eriasia miten kukin nuo takaisin kutsut ymmärtää.

Ai niin vielä yksi kysymys: Minkä automerkin korjaamoa sinä edustat?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


Antti

Tutulla on tilanne tällä hetkellä Avendiksena kanssa se, että vettä hävittävä ja vikatilaan menevälle koneelle on annettu korjausohjeeksi moottorin uusiminen. Hinta-arvio 15tâ,¬, auto n. 5 vuotta vanha (uudempaa koppaa) ja ajettu alle 100tkm.

Yhdellä työkaverilla porsi (se joku katumaasturi, rav?) kone ja hänellä meni takuuseen koko mosa. Aika uuden näkönen ainakin oli auto.

Aika erikoista että kone on kerralla rakenettu ja sitä ei pystyisi korjaamaan.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Gumle

Kun motteja vaihdetaan isoja määriä kansivian takia, on nopeampi vaihtaa koko kone kuin tehdä vanhaan kansiremppa. Asiakas saa kokonaan uuden motin (=tyytyväinen) ja korjaukset tasalaatuisia. Kansiongelman alkuaikoina kansiremppoja tehtiin mutta maahantuoja/tehdas päätyi radikaalimpaan toimintatapaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gumle - 22.10.15 - klo:22:16
Kun motteja vaihdetaan isoja määriä kansivian takia, on nopeampi vaihtaa koko kone kuin tehdä vanhaan kansiremppa. Asiakas saa kokonaan uuden motin (=tyytyväinen) ja korjaukset tasalaatuisia. Kansiongelman alkuaikoina kansiremppoja tehtiin mutta maahantuoja/tehdas päätyi radikaalimpaan toimintatapaan.

Aaman. Tutulla vaihdettiin 2.5 vuotta vanhaan ja 70tkm ajettuun V70 suoraan moottori, kun kansi tai lohko oli halki. Toki hinta ei ollut, kuin 2500 euroa. Samaa tarjottiin aikoinaan Laakkosella skeidaan, mutta en ollut valmis uudesta moottorista maksamaan 6000 euroa, kun tehdas korjatun sai Ebay:stä 1600 euroon kotiovelle. Samoin työkaverilla meni jakoketju poikki Touranista, niin uutta mottia tarjottiin, mutta hänkin hankki Saksasta käytetyn murto-osan hinnalla ja auto kiertoon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jäsen J

Täsähän alkaa jännitys tiivistyä... viikko enää aikaa kertoa korjaavat toimenpiteen, kun lokakuun aikana aikoivat ne ilmoittaa. Pelottavan hiljaista on viimepäivät olleet.

JiiÄssä

Lainaus käyttäjältä: GoZig - 22.10.15 - klo:19:57

Ketjussa oli juttua siitä, että VW joutuisi mahdollisesti jälkiasentamaan SCR:n osaan autoista. Olin itse myös siinä ymmärryksessä, että SCR-järjestelmällä varustettuja autoja ei olisi huijaussoftalla tarvetta varustaa. Itselläni SCR löytyy EA189-moottorilla varustetusta Q5:stä (-12 malli), mutta silti Audilta tuli pahoittelukirje ns. huijaussoftasta.


Sama ymmärrys oli itselläkin, mutta vastaavanlainen tilanne on täälläkin -12 mallisen Q5:sen kanssa...



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy