VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

pomo

Onhan tuossa kohta jo kaikki valmistajat, mutta se ei liene uutinen kenellekään? Paitsi tietenkin venäläiset ja kiinalaiset ;D

Tonika75

Aamulehdessä sunnuntaina oli nyt VW:n "pahoitteluilmoitus"  ??? Olemme tehneet suuren virheen.. Rikoimme luottamuksesi. Luottamuksen joka kesti jo yli 60v.

No eikö DSG ja TSI jo muka vieneet luottamusta monelta?
Oli ja meni.. jakopääpoks Altea XL 1,8 TSI = Tee Se Itse

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.10.15 - klo:09:35
Onhan tuossa kohta jo kaikki valmistajat, mutta se ei liene uutinen kenellekään? Paitsi tietenkin venäläiset ja kiinalaiset ;D

Eiköhän tuossa kaikki valmistajat ole samassa...vw sattui vaan jäämään ensimmäisenä kiinni!

Zego

Valitettavasti VW varmaan ainut joka tarttunut epärehellisiin keinoihin...

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Zego - 11.10.15 - klo:11:22
Valitettavasti VW varmaan ainut joka tarttunut epärehellisiin keinoihin...
Itse odotan ihan rauhassa ja katson mitä muista valmistajista lopulta selviää, ennenkuin sanon tähän juuta tai jaata...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 10.10.15 - klo:20:08
Arvopaperin toimittajan ei pitäisi kirjoittaa aiheesta, jota ei ymmärrä.

Tuo recall termi ymmärretään tosi usein väärin suomalaisissa medioissa. Kun ei osaa kieltä eikä tunne alaa, niin ilmeisesti silloin alkaa tuntua ihan järkevältä ajatukselta se, että Jenkeissä valmistajat ostaisivat takaisin miljoonia autoja vuosittain. Toisin sanoin valmistajat ostaisivat takaisin saman verran autoja kuin myisivät. Kuulostaa tosi järkevältä.

sambolo

Jos muut merkit eivät huijausi, eiköhän he käyttäisi tilannetta nyt hyväkseen markkinoinnissa 😇
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Zego

Ei ne niiiiin tyhmiä ole. Kuitenkin on aina ollut niin että labra vs todellisuus on erittäin harvoin kohdannut. PS. Markkinointihan on ollut juuri VW:n vahvinta osaamista, tuskin kellään heittää todellisuus yhtä paljon verrattuna markkinointisanomaan?  ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 11.10.15 - klo:09:42
Aamulehdessä sunnuntaina oli nyt VW:n "pahoitteluilmoitus"  ??? Olemme tehneet suuren virheen.. Rikoimme luottamuksesi. Luottamuksen joka kesti jo yli 60v.

No eikö DSG ja TSI jo muka vieneet luottamusta monelta?

Koska pyytävät tuota anteeksi ja korjaavat viat? Unohtamatta kohtuutonta öljynkulutusta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.10.15 - klo:18:44
Koska pyytävät tuota anteeksi ja korjaavat viat? Unohtamatta kohtuutonta öljynkulutusta.

Ã,,lä muuta turise. Itsekin ehkä näin jälkeenpäin ajatellen, myin yhdein kauneimmista ja parhaista ajaa auton pois, kun kerran oli jo ketju vaihdettu ja nyt oli kolme muuta vikaa ja aattelin että kyllä tuo ketjukin uudestaan hajoaa.

clientti

Omasta mielestä tuo Volkkarin tämän päiväinen anteeksipyyntö-itkeskely on lähinnä taas huono vitsi ja surkeaa asiakkaan aliarvioimista. Itse näkisin, että teot merkkaavat enemmän kuin sanat. Kovin suuria odotuksia siitä, että volkkari hoitaisi tämän oikeasti tyylikkäästi asiakkaiden suuntaan, ei ole.

Ihan pelkästään jos ajattelee, että minun pitää itse lähteä viemään autoa jonnekin huoltoon, koska kusetus, niin mullehan pitäisi korvata menetetty aika ja matkat, hoitaa sijaisauto jne. Voi vaan veikkailla, tapahtuuko näin....saati sitten korjaukset ja vaikutukset autoon yms yms....

Perus pessimisti ei pety.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: clientti - 11.10.15 - klo:20:46
Omasta mielestä tuo Volkkarin tämän päiväinen anteeksipyyntö-itkeskely on lähinnä taas huono vitsi ja surkeaa asiakkaan aliarvioimista. Itse näkisin, että teot merkkaavat enemmän kuin sanat. Kovin suuria odotuksia siitä, että volkkari hoitaisi tämän oikeasti tyylikkäästi asiakkaiden suuntaan, ei ole.

Ihan pelkästään jos ajattelee, että minun pitää itse lähteä viemään autoa jonnekin huoltoon, koska kusetus, niin mullehan pitäisi korvata menetetty aika ja matkat, hoitaa sijaisauto jne. Voi vaan veikkailla, tapahtuuko näin....saati sitten korjaukset ja vaikutukset autoon yms yms....

Perus pessimisti ei pety.

Ja koomista on, että todennäköisesti saat laiskemman auton tilalle. Muuten komppaan täysin tuon kommentin!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jäsen J

Rehellisesti sanottuna oikein vituttamaan pistää tuo tuommonen sanojen helinä... en hetkeäkään usko, että hoitaisivat homman tyylikkäästi kuntoon.

Tehdyt muutokset autoon tuskin saa mua onnelliseksi, mutta kaikki se muu mitä siinä tulee sivussa vituttaa sekin. Aikaisemmin on jo tullut esille arvonalennus jne., mutta mun tapauksessa osa työpäivästä menee mitä ilmeisimmin autoa Pörhölle toimittaessa ja sitä sieltä hakiessa ja tilalle tulee aivan varmasti joku koppimopo, eikä sekään tule pyytämättä.

torsake

Lainaaautoa Pörhölle toimittaessa ja sitä sieltä hakiessa ja tilalle tulee aivan varmasti joku koppimopo, eikä sekään tule pyytämättä.

Eikä ilmaiseksi. Ei taida nuo sijaisautot tai muutkaan asiakkaan ajanmenetyskorvaukset tulla kysymykseen näissä talaisinkutusukampanjoissa.

Lisäksi taitaa olla pakollista tuo auton korjauttaminen, ainakin trafin sivujen mukaan

http://www.trafi.fi/autoilu/katsastus/autojen_takaisinkutsut

Tietenkin riippuu siitä millaiseksi korjaukseksi tuo tuomitaan, mutta jos menee tuohon kategoriaan:

Mikäli automallissa todetaan virhe tai poikkeama, joka aiheuttaa vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle tai terveydelle

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 10.10.15 - klo:18:26
Ehkäpä nerokas insinööri on osannut päätellä dynotilanteen siitä, että ajovakauden hallinnan kiihtyvyysanturi näyttää auton olevan paikallaan.. Ei siihen renkaiden abs-antureita ole pakko käyttää.

Muuten hyvä mutta ei välttämättä oikein toimi. Kiihtyvyysanturi mittaa nimenomaan kiihtyvyyttä/hidastuvuutta, ei nopeutta. Tasanopeudella ajo ja paikallaan olo näyttävät anturin kannalta samalta tilanteelta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 10.10.15 - klo:18:26
Ehkäpä nerokas insinööri on osannut päätellä dynotilanteen siitä, että ajovakauden hallinnan kiihtyvyysanturi näyttää auton olevan paikallaan.. Ei siihen renkaiden abs-antureita ole pakko käyttää.

Ei olisi vaikea koodata..

Ei välttämättä toimivin mahdollinen ratkaisu. Kiihtyvyysanturi mittaa nimenomaan kiihtyvyyttä/hidastuvuutta, ei nopeutta. Tasanopeudella ajo ja paikallaan olo näyttävät anturin kannalta samalta tilanteelta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.10.15 - klo:10:13
Ei välttämättä toimivin mahdollinen ratkaisu. Kiihtyvyysanturi mittaa nimenomaan kiihtyvyyttä/hidastuvuutta, ei nopeutta. Tasanopeudella ajo ja paikallaan olo näyttävät anturin kannalta samalta tilanteelta.
Tiessä on aina epätasaisuutta, joka pomputtaa liikkeellä olevaa autoa. Täysin suoraan on myös mahdotonta ajaa tiellä kovin pitkiä pätkiä. Suunnan muutokset aina aiheuttavat sivuttaiskiihtyvyyttä.

juppep

Jahas, ajelen näköjään itsekin 7 vuotta vanhalla emävaleella.

Tehtaan VIN-check:
-----------------------------------------
Dear Volkswagen customer,

We regret to inform you that the Type EA 189 engine built into your vehicle WVWZZZ3CZ9E00xxxx is affected by software that causes discrepancies in the values for oxides of nitrogen (NOx) during dynometer runs. Your car is safe from a technical standpoint and roadworthy.

We are very sorry to have broken your trust and are working at full speed to find a technical solution. Volkswagen will cover the cost of all repair measures, and do everything in its power to win back your trust.

Volkswagen will contact you as soon as possible in order to inform you of measures that need to be taken. In the case that you do not have a Volkswagen dealer contact we kindly ask you to get in touch with us via the contact function on this website.

Yours faithfully,

Volkswagen.
-----------------------------------------

repomies

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.10.15 - klo:10:13
Ei välttämättä toimivin mahdollinen ratkaisu. Kiihtyvyysanturi mittaa nimenomaan kiihtyvyyttä/hidastuvuutta, ei nopeutta. Tasanopeudella ajo ja paikallaan olo näyttävät anturin kannalta samalta tilanteelta.

Luota kun sanon, että osaan koodata kiihtyvyysanturin ympärille hyvin simppelin tunnistuksen tilanteelle jossa päätellään että auto on testattavana. On pirun vaikea kiihdyttää niitä renkaita "tasanopeuteen" ilman että kiihtyvyysanturin integrointi aikaa vasten ei tuottaisi edes likimain vastaavaa nopeustietoa kuin mikä saadaan renkailta suoraan. Dynossa integraali näyttää pelkkää anturin kohinan summaa..

audion

Lainaus käyttäjältä: repomies - 12.10.15 - klo:14:17
Luota kun sanon, että osaan koodata kiihtyvyysanturin ympärille hyvin simppelin tunnistuksen tilanteelle jossa päätellään että auto on testattavana. On pirun vaikea kiihdyttää niitä renkaita "tasanopeuteen" ilman että kiihtyvyysanturin integrointi aikaa vasten ei tuottaisi edes likimain vastaavaa nopeustietoa kuin mikä saadaan renkailta suoraan. Dynossa integraali näyttää pelkkää anturin kohinan summaa..

Vähän eppäälen tuota. Tuo maan vetovoima on sellainen vekkuli ilmiö, kun auto seisoo nokka pukilla näyttää kiihtyvyysanturi jatkuvaa kiihtyvyyttä ja pian mennään äänen nopeudella niin että hups!

repomies

^Päivän näsäviisailupalkinto myönnettäköön teille.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: repomies - 12.10.15 - klo:14:17
Luota kun sanon, että osaan koodata kiihtyvyysanturin ympärille hyvin simppelin tunnistuksen tilanteelle jossa päätellään että auto on testattavana. On pirun vaikea kiihdyttää niitä renkaita "tasanopeuteen" ilman että kiihtyvyysanturin integrointi aikaa vasten ei tuottaisi edes likimain vastaavaa nopeustietoa kuin mikä saadaan renkailta suoraan. Dynossa integraali näyttää pelkkää anturin kohinan summaa..

Oon kyllä repomiehen kanssa täysin samaa mieltä. Jossain vaiheessa joku täällä tiesi, että tunnistus tapahtuu konepellin aukiolosta. Konepellin katkaisija jutut kuulostaa aika kotitekoisilta räpellyksiltä.

Labrassa "ajettava" sykli on ollut pitkään jo tiedossa sekä ESP:n antureista saa niin luotettavaa tietoa, että tuo testin tunnistus koodaaminen on varmasti työkseen sitä tekevälle helpompaa kuin mikropizzan lämmittäminen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vwmies

Nyt heräsi Kiinan jättiläinen: uusi uhka Volkswagenille

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/12/nyt-herasi-jattilainen-uusi-uhka-volkswagenille/201513279/304

Päästömanipulaation jälkiseurauksille ei näy loppua.

Kiinan ympäristöministeriö vaatii Volkswagenia selvittämään, ovatko yhtiön Kiinassa valmistamien ja maahantuomien dieselautojen päästöt paikallisten standardien mukaiset.

Ministeriön virallisen lehden mukaan Volkswagenin ilmoittamat 11 miljoonaa päästömanipulaation kohteena ollutta dieselautoa eivät ole kiinalaisvalmisteisia.

Kiinaan on tuotu noin 1 950 ulkomailla valmistettua Volkswagenin dieselmoottorilla varustettua autoa, jotka yhtiö on ilmoittanut korjaavansa. Volkswagenin mukaan yhtiön kahden kiinalaisen yhteisyrityksen kautta myymät autot eivät liity päästöskandaaliin.

Kiinan ympäristöministeriö haluaa kuitenkin saada varmuuden myös Kiinassa valmistettujen Volkswagenien päästötasoista. Viranomaiset edellyttävät saksalaisyhtiöltä ajantasaista raportointia sen toimenpiteistä.

â€" Volkswagen pyytää vilpittömästi anteeksi asiakkailleen aiheuttamaa vaivaa. Vakuutamme tekevämme kaikkemme voittaaksemme asiakkaiden luottamuksen takaisin, yhtiön edustaja kirjoitti sähköpostitiedotteessa.

Kiina on myytyjen autojen määrällä mitattuna Volkswagenin suurin yksittäinen markkina.

Yhdysvallat, Japani ja monet Euroopan maat ovat jo aiemmin vaatineet Volkswagenilta perusteellista selvitystä päästötestimanipulaation mahdollistavien ohjelmistojen asentamisesta yhtiön dieselautoihin.

:o :o :o
Yritetään pärjätä.

vwmies

Päästöskandaalin välitön seuraus:  Volkswagenin luokitus putosi ja voi laskea vielä lisää (=suomeksi kalliimmat rahoituskulut ja siten vähemmän â,¬  T&K)

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/10/12/volkswagenin-luokitus-putosi-ja-voi-laskea-viela-lisaa/201513287/304

Luottoluokitusyhtiö Standard & Poor's (S&P) on laskenut autonvalmistaja Volkswagenin luottoluokitusta yhden pykälän.

Uusi luokitus on A-, kun aiemmin yhtiö on ollut A-luokassa.

S&P:n mukaan luokitus voi laskea lisääkin paljastuneen diesel-mittaushuijauksen vuoksi. Luottoluokittajan tiedotteen mukaan Volkswagenin toiminta on osoittanut jo tähän mennessä merkittäviä puutteita johtamisessa ja hallinnoinnissa sekä riskienhallinnassa.

S&P:n mukaan on mahdollista, että luokitus putoaa vielä jopa kaksi luokkaa alemmaksi.

:o
Yritetään pärjätä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: clientti - 11.10.15 - klo:20:46

Ihan pelkästään jos ajattelee, että minun pitää itse lähteä viemään autoa jonnekin huoltoon, koska kusetus, niin mullehan pitäisi korvata menetetty aika ja matkat, hoitaa sijaisauto jne. Voi vaan veikkailla, tapahtuuko näin....saati sitten korjaukset ja vaikutukset autoon yms yms....

Perus pessimisti ei pety.

Koska volkkari on luvannut että operaatiosta ei aiheudu kuluttajalle harmia eikä taloudellisia menetyksiä, soita operaation alkaessa volkkarille ja kerro mistä auton voi noutaa muutoksia varten, mihin aikaan ja että tuovat samalla sijaisauton mukanaan. Samoin palautus, minne ja mihin aikaan. Sinun aikataulun mukaan.

Hesse

VW on esittänyt Saksan KBA:lle suunnitelmansa. 2-litrainen selviää ohjelmistopäivityksellä, joka on valmis vuoden lopussa ja asennettavissa ensi vuoden alussa. 1,6-litrainen vaatii lisäksi "moottoriteknistä sopeutusta", joka ei ole valmis ennen syyskuuta 2016. 1,2-litraisen dieselin vaatimista muutoksista ei ole vielä tietoa.

http://www.springerprofessional.de/servlet/segment/springer-professional/kraftfahrt-bundesamt-erhaelt-massnahmenplan-von-volkswagen/5965668.html

Gulf

Näin sen pitäisi mennä, miten Epes asian esitti, mutta arvatkaapa meneekö täällä näin?

Oli muuten tämän päästöjutun ja muiden negatiivisten asioiden takia Golfin hyvitys tippunut noin 5000e kuukaudessa, vaikka ketju oli kunnossa ja dsg-ongelmaan on tehtaalta tulossa päivitys? Onhan sitä päivitystä jo reilu 3 vuotta odoteltukin? Ja JFabialle ja muille merkkifanaatikoille, tosi on tuo arvonalennus! En sitten tiedä tuplaantuuko tuo arvo, jos kaikki asiat saadaan korjattua?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 12.10.15 - klo:19:23
Näin sen pitäisi mennä, miten Epes asian esitti, mutta arvatkaapa meneekö täällä näin?

Oli muuten tämän päästöjutun ja muiden negatiivisten asioiden takia Golfin hyvitys tippunut noin 5000e kuukaudessa, vaikka ketju oli kunnossa ja dsg-ongelmaan on tehtaalta tulossa päivitys? Onhan sitä päivitystä jo reilu 3 vuotta odoteltukin? Ja JFabialle ja muille merkkifanaatikoille, tosi on tuo arvonalennus! En sitten tiedä tuplaantuuko tuo arvo, jos kaikki asiat saadaan korjattua?
Joskus käy tuuri että ehti tehdä kaupat bensaversiosta ennen huijauksen julkituloa, jolloin kaksi kotikaupunkini jälleenmyyjää ihan kilpailivat kumpi saa nykyisen dieselini myytäväksi uuden tultua.

Ja vaikka uuden saapuminen onkin siirtynyt ensi vuoden alkuun niin vanhan vaihtoarvoahan eivät saa pudottaa. :)

Tosin, hyvin todennäköisestihän jonkinlaista manipulointia on myös bensamoottoreissa kaikilla autonvalmistajilla (minun veikkaukseni).
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 12.10.15 - klo:19:23
Näin sen pitäisi mennä, miten Epes asian esitti, mutta arvatkaapa meneekö täällä näin?

Oli muuten tämän päästöjutun ja muiden negatiivisten asioiden takia Golfin hyvitys tippunut noin 5000e kuukaudessa, vaikka ketju oli kunnossa ja dsg-ongelmaan on tehtaalta tulossa päivitys? Onhan sitä päivitystä jo reilu 3 vuotta odoteltukin? Ja JFabialle ja muille merkkifanaatikoille, tosi on tuo arvonalennus! En sitten tiedä tuplaantuuko tuo arvo, jos kaikki asiat saadaan korjattua?
Näihin henkilökohtaisuuksiin en ole juuri reagoinut; olen ihmetellyt - ja ihmettelen nytkin - näitä kommentteja ja kommenttien tekijöitä.  En todellakaan ole mikään merkkifanaatikko (omistin VW kuplan joskus vuonna 1970 - siinä ainut VW), vaan olen kirjoittanut asiat asioina. Itseäni ei loukkaa, vaan ennemminkin säälittää tällainen nytkin esille tullut suhtautuminen. Jos asiat kirjoitetaan tosiasioina - ei luulotteluina - niin ei niiden pitäisi jotain asioista ymmärtäviä ainakaan loukata - ymmärtämättömät ovat sitten luku sinänsä.  ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

clientti

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 12.10.15 - klo:20:09
Näihin henkilökohtaisuuksiin en ole juuri reagoinut; olen ihmetellyt - ja ihmettelen nytkin - näitä kommentteja ja kommenttien tekijöitä.  En todellakaan ole mikään merkkifanaatikko (omistin VW kuplan joskus vuonna 1970 - siinä ainut VW), vaan olen kirjoittanut asiat asioina. Itseäni ei loukkaa, vaan ennemminkin säälittää tällainen nytkin esille tullut suhtautuminen. Jos asiat kirjoitetaan tosiasioina - ei luulotteluina - niin ei niiden pitäisi jotain asioista ymmärtäviä ainakaan loukata - ymmärtämättömät ovat sitten luku sinänsä.  ;)

Ihmetteletkö mm. minun kommentointia? Mitä ihmettelet minussa? Miksi sinua säälittää se, jos minua vituttaa se, että Volkkari on tietoisesti kusettanut päästötesteissä ja myynyt minulle auton tietäen, että se ei ole sitä mitä luvataan. Miksi se on säälittävää, että minua harmittaa ko. toiminta ja haluan tuoda sitä ilmi foorumilla. Miksi se säälittää, että mua vituttaa se, että tästä kusetuksesta tulee joka tapauksessa minulle itselleni henkilökohtaista vaivaa useassa eri muodossa?

Ja mitä mun pitäisi ymmärtää asiasta ja miksi minun pitäisi ymmärtää siitä yhtään mitään muuta, kun mitä siitä on Volkkarin, viranomaisten ja median toimesta kerrottu?

Vastaileppa noihin kysymyksiin, jos vaikka vitutus vähenis sen myötä. Olisi tervetullutta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy