Alumiinivanteiden hoito ja kunnostus

Aloittaja JLSKD, 14.03.11 - klo:20:34

« edellinen - seuraava »

vag4life

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.11.20 - klo:13:50
Perusteletko, kun heität tuollaisen huulen vain ilmaan ilman mitään perusteluja?
Perusteluksi riittänee se, että markkinoilta löytyy todella monia parempia pinnoitteita, kun korrekin valmistamat.
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 30.11.20 - klo:10:07
Perusteluksi riittänee se, että markkinoilta löytyy todella monia parempia pinnoitteita, kun korrekin valmistamat.

Millä mittareilla olet mitannut?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TOURAN HIGHLINE

Minulla viimeisin kokeilu on menossa:
https://www.qzvinyls.fi/product/1863/tenzi-quartz-coat-kit
Ei kauheasti toistaiseksi raportoitavaa näin toistaiseksi lyhyellä aikavälillä.

Toisessa autossa vanteissa glymin perusvaha + suoja-aine.
Aika näyttää, miten tässä vertailussa pärjätään.

Daatta

Pinnoite ehdottomasti. Olen edelisiin autoihin käyttänyt Queonin tuotetta:

https://www.autodude.fi/fi/tuote/vannepinnoite_gyeon_q_rim

Kesto mitataan vuosissa, toki riippuu ajokilometreista ja ulkoisista tekijöistä. Pinta kestää liuottimia, vaikkei niitä tarvitse käyttää kun kausipesun yhteydessä.

Itse olen kiillottanut vanteita enemmän kun autoa viime vuosina, mihin hulluuden kategoriaan sen määrittelette.  ::) Sama on edessä ID.3:n kesävanteissa, kiiltomusta pinta on naarmutettu huolella harjalla tms., vaikka vanteet ovat ajamattomat.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Wiiseli

Moi, minulla on jäänyt ylimääräiseksi maalipinnan päälle tarkoitettua pinnoitetta ja mietin että voikohan sitä käyttää myös vanteiden pinnoitukseen? Aineita kyllä myydään erikseen, mutta mikäköhän niiden ero on käytännössä.
PASSAT GTE VM. 2020

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 23.05.21 - klo:11:23
Moi, minulla on jäänyt ylimääräiseksi maalipinnan päälle tarkoitettua pinnoitetta ja mietin että voikohan sitä käyttää myös vanteiden pinnoitukseen? Aineita kyllä myydään erikseen, mutta mikäköhän niiden ero on käytännössä.

Voi käyttää, samantyyppinen maalipinta vanteissakin on. Oletan että kyse ei ole kiillotetuista tai kromatuista vanteista, niissä pinnoitteen pysyminen on vähän niin ja näin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.05.21 - klo:12:29
Voi käyttää, samantyyppinen maalipinta vanteissakin on. Oletan että kyse ei ole kiillotetuista tai kromatuista vanteista, niissä pinnoitteen pysyminen on vähän niin ja näin.
Polymeroidut vahat ja keraamiset pinnoitteet ovat erittäin hyviä vannepinnoitteita. Kromille ja kiillotetulle alumiinille sopii mainiosta Chemical Gauys'ien Jet Seal.
Golfkärry Mk 7.5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy