Paras rengaskiilloke/mustavaha?

Aloittaja Peeveli, 10.11.12 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Olen varmaan heti 80-luvun puolestavälistä käsitellyt autojeni renkaiden sivut säännöllisin väliajoin käsittelyaineilla, jotka pitävät renkaan värin mustana. Muutoinhan ajan oloon renkaat menevät liasta ja haalistumisesta ikävän harmaiksi.

Aiemmin tuntui mustat tökötit olleen parhaita, kuten Korrek Mustavaha tai muu vastaava aine. Nykyisin niiden teho tuntuu huonontuneen, ja vaikkapa Turte Black Chrome ei anna kovinkaan syvänmustaa lookia. Sitten on ne vaaleammat "kreemimäiset" aineet, ja muut geelit, vaikkapa Mequiarsilta tai Turtlelta. Nekään eivät kovin häikäise.

Autoliikkeissä renkaiden sivut on käsitelty jollain muulla tökötillä, pinta on kiiltävä mutta syvän musta. Mitä noissa käytetään, tietääkö joku? Esimerkiksi nyt alla olevassa Volvossa ja edeltäneessä GTI-Polossa renkaat oli käsitelty kun auton hain liikkeestä ja aine tuntui kestävän aika kauan pesuja talvellakin, jopa liuotinta. Tuollainen käsitelty pinta vaikuttaa sellaiselta, kuin se olisi vedetty jollain silikonityynyllä (kuten saa marketeista kenkien pikakiillotukseenkin). Ettei vaan olisi joku auton sisätilojen muoviosien kiillotukseen tarkoitettu silikonityyny millä nuo renkaiden sivut käsitellään?

Eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan!


-ruoska-

Itse käytän tällaista.

Kyllä tuo muutaman pesun aina kestää.

Dirti

Ite käyttänyt crc rengaskiiltoa, helppo käyttää. Suihkuttaa vain renkaalle ja antaa olla. Hyvä kiilto ja suht kestävä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Leroy

Varsinaista "kiiltoa" en itse halua, sen sijaan puhtaan tuoreen kumin -lookkia enemmänkin.

Zainon Z-16 on parasta mitä toistaiseksi olen kokenut. Wolf´s Chemicalsin Black Out on aika likellä tuota. Zaino tosin tuoksuu paremmalle. ;D

Pestyyn Passatin renkaaseen vedetty Wolf´sin aine näyttää tältä:



Kesto jotain, mitä mä valehtelisin....~1-2vkoa



Outback

Mikko

Tuota Zainon Z-16 Perfect Tire Glossia on tarkoitus tilata seuraavan tilauksen yhteydessä, jos vaan sattuu olemaan silloin saatavilla. Menee kyllä varmaan kevääseen kun kaikenlaista autonpesutököttiä on kaikki nurkat täynnä. :D

Leroy

Z-16 on vieläpä erittäin riittoisaa.
Outback

Tomppis

Täältä kun rupeat hakemaan niin varmasti löytyy laatutavaraa. :)

HuG0

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 10.11.12 - klo:16:15
Varsinaista "kiiltoa" en itse halua, sen sijaan puhtaan tuoreen kumin -lookkia enemmänkin.

Kesto jotain, mitä mä valehtelisin....~1-2vkoa
Samat kommentit voisin heittää Optimum Opti-Bond Tire Gelistä.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

pomo

Jossain autoliikkeissä ne vetää fairylla.

Tourano

Juuri sattumalta katselin tallissa hyllyä, jossa on noita muovi- ja kumiosien fiksausaineita.

Hagmans Bumper Shine on toiminut ja sillä vanhan auton haalistunut maalaamaton muovipuskurikin tulee lähes uudenveroiseksi ja erityisesti renkaisiin tämä toimii, koska tuloksena on mattapinta. Miinuksena sitten se, että se on kuin 'mustan maalin' kanssa touhuaisi eli työskennellessä on oltava tarkkana. Ja ei ensimmäisellä kerralla tule tasaista. Tätä ei oikeastaan tarvitse kuin tosiaan jossakin järeämmässä fiksauksessa, normaalissa autonhoidossa ei.

Pieneen siistimiseen on monen tuotteen kokeilun kautta parhaaksi osoittautunut Autoglymin Vinyl & Rubber Care. Käytettävyydeltään helppo ja siisti, ja lopputulos mainio.

Auton sisätiloihin ja varsinkaan kodin keittiöstä tai siivouskomerosta löytyviä tuotteita en auton ulkopinnanhoidossa käyttäisi.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy