Uusi Audi TT

Aloittaja maileri, 17.07.14 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

maileri

Nyt uusi TT konfiguraattorissa www.audi.de ja myös uudet kataloogit ja hinnastot ladattavissa: bit.ly/We79PI Ei muuta kun tutustumaan, ensiesittely Suomessa sitten syksyllä.

maileri

Saksan hinnat 35 etuveto ja 39.5 quattro, tdi 35.9. Mitäs veikkaatte Suomen hinnoiksi?

jnsFI

Jännä, että Saksassa vastaavalla moottorilla oleva perusvarusteltu A4 maksaa enemmän kuin TT. Suomessa TT on varmaankin muutaman tonnin kalliimpi - miksiköhän?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

maileri


M1kke

Hemmetti kun tuli tylsä päivitys TT:n osalta. Takaviistosta ei oikein edes erota edeltäjästä joka on kuitenkin jo reilut 8 vuotta vanha.  :(

Etuvetoinenkin olisi kiinnostanut vähän tuoreemmilla muodoilla.

mmakela

Vähän on tylsähkön näiköinen auto edelleen ulkopuolelta, mutta sisusta näyttää kyllä kohtalaisen hyvältä.
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

maileri

Malli on uskollinen alkuperäiselle muotoiluikonille. Audin mittakaavassa nyt ollaan oltu jopa poikkeuksellisen rohkeita ja tuotu terävämpää ilmettä autoon. Sisältähän tuo on huippua, mittaristo, ilmastoinnin säätimet yms.

Peke

Minustakin muuttui erittäin vähän ja sanoisin, että osa muutoksista menee plus puolelle ja osa taas huonompaan. Se minusta taas on hyvä, ettei muuttunut "liikaa", koska nykyinen(varsinkin S ja RS) ovat muotoilun puolesta hyvinkin onnistuneita. Huomattavasti isompi ero on ensimmäisen TT ja toisen sukupolven välissä, itse asiassa kun yks päivä oli tallilla vierekkäin vanha ja tuo mun, niin vanha näytti jopa huvittavalta. :D
Se minua taas ottaa päähän, että tekniikkapuolellekaan ei ole näillä näkymin tulossa mitään mullistavaa. RS:kin tulee ennakkohuhujen mukaan vain 380-400hv. ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

jnsFI

Nyt on uusi TT päivitetty audi.fi:hin. Hinnastoa tulee varmasti piakoin. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jnsFI

Kävin tänään aamulla uuden TT:n julkaisutilaisuudessa. Auto on hieno - varsinkin mittaristo on ihan jotain uutta. Nyt polttelee. ;)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

maileri

No niin. Koskahan sitä saadan ensimmäiset koeajoyksilöt maahan? Maahantuojalta olisi ollut tyylikästä saada hinnastot valmiiksi Suomen ensiesittelyn yhteyteen.

jnsFI

Totta. Esillä ollut yksilö taisi olla ihan Audin omaisuutta, eikä jää tänne. Ruotsissa TT:n hinnat alkaen malli maksaa lähes saman, kuin vastaava A4. Toivottavasti täälläkin hinnat täsmäävät - vanhassa TT:ssä oli ainakin hurja lisä.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 05.09.14 - klo:19:13
Kävin tänään aamulla uuden TT:n julkaisutilaisuudessa. Auto on hieno - varsinkin mittaristo on ihan jotain uutta. Nyt polttelee. ;)
Taitaa joskus lokakuussa pukata sitä uuden mallin Suomihinnastoa  :)
Pitää hieman tässä odotella  ::) ;D   
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

MoFFe

Audi TTS... 310 hp ja 380nm. 0-100 4,7s
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tt/tts-coupe.html#page=/de/brand/de/neuwagen/tt/tts-coupe/motor.html

Oli nähtävästi pakko kutittaa hieman lisää tuosta, ettei ois saman tehoinen kun s3.  :-\

maileri

On toi TTS kyllä peto kiihtymään. 4.7s on kova lukema. Kevyt kori ja neliveto auttaa varmasti tässä. Vertailun vuoksi Jaguar F-Type S 4.9s.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: maileri - 11.09.14 - klo:15:54
On toi TTS kyllä peto kiihtymään. 4.7s on kova lukema. Kevyt kori ja neliveto auttaa varmasti tässä. Vertailun vuoksi Jaguar F-Type S 4.9s.

On se joo... mutta ottaisin silti tuon Jaggen  :P Jos näistä kadesta pitäisi valita. Muuten kyllä tuo TT kelpaisi hyvin  ;D


TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 08.09.14 - klo:14:19
Taitaa joskus lokakuussa pukata sitä uuden mallin Suomihinnastoa  :)
Pitää hieman tässä odotella  ::) ;D
Itseäni korjaten... pitää odotella ainakin marraskuuhun ennenkuin saavat Suomeen hintoja. Ekat esittelyautot liikkeisiin kai vähän ennen joulua   :'(
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

maileri

Venyy ja paukkuu nämä aikataulut maahantuojalla. Noh toivottavasti tulee kunnon lanseerauskampanja eikä mitään tiskin alla myynnissä meininkiä.

Waltsu83

Tänään näin Itäkeskuksella päin uuden TT:n liikenteessä siirtokilvillä.
Oli harmaa ja iiiiihana...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Redown

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka joidenkin mielestä ulkonäkö voi olla hieman mieto niin mielipide ja arvostus tätä autoa kohtaan nousee pilviin kun pääsee rattiin.

Ajoin saksassa radalla Z4 Bemarilla ja sen jälkeen uudella TT:llä niin auto on aivan uskomaton! Progressiivinen ohjaus toimii aivan tajuttoman hyvin, tietysti vaatii aluksi hieman totuttelemista kun rattia ei tarvitse enää kääntää läheskään niin paljon kuin "normaali" autossa. Vedin pari kierrosta ensin comfortilla ja sen jälkeen dynamicilla, tässähän on tuotu nyt myös nelivedon ohjaus drive selectiin. Dynamic moodi päällä auto menee ja taittuu kurveihin aivan käsittämättömän hyvin. Z4:sella ei ollut mitään jakoa pysyä TT:n vauhdissa, vaikkakin voimaa oli enemmän käytössä, mutta toisaalta takavetoinen (melko vähän ajokokemusta omaava nainen ajoi tt:llä edessäni pari kierrosta ja bemarin ratissa joutui kyllä toden teolla tekemään töitä, että kesti perässä... :D
Ã,,änet on myös melko kivat, oikeastaan ton 2.0tfsi:n äänet vastaa edelliskoppaisen tts:n ääniä. 2.0tdi:ssä saa myös hieman urheilullisemmat äänet käyttöön dynamic tilassa.
TTS tulee olemaan varmasti todella kova laite, puhumattakaan tulevaisuudessa mahdollisesti tulevasta TTRS:stä...

Virtual Cockpitista ei sen enempää, 4päivää sitä olen räpläillyt enkä ole vielä keksinyt mitään huonoa sanottavaa. Hienoja ominaisuuksia ja tätä tullaan käyttämään muissakin malleissa tulevaisuudessa.. Uuteen passattiinkin tämän tulee saamaan lisävarusteena :)
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

maileri

http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/tt/tt-coupe/prices.html
No niin quattro hinnoiteltu. 59 983â,¬
Toivottavasti pian pääsee koeajolle.

Waltsu83

#22
Kauppaan jää tuolla lähtöhinnalla.

Varmasti hieno laitos, mutta tuolla lähtöhinnalla katseet alkaa kääntyyn muualle.

Käytettynä varmasti hemmetin haluttu peli!  :)

Kyllä se on hienoa tuo autovero... Sen osuudella olisi autoa varustellut jo melko maukkaasti.

Edit. B & O järjestelmä on varsin järkevän hintainen taas vastaavasti navigaattori ENEMMÃ,,N kuin typerän hintainen.

Kyllä se ylimääräisen softan ja gps:än asentaminen on näköjään helvetin kallista samaan näyttöön, mikä muutenkin

on täysin digitaalinen. Ei hyvää päivää...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

maileri

No on tuossa vielä tarpeeksi suuri gäppi boxteriin, että todennäköisesti kauppa käy. Päästöt olivat laskeneet ja hinta myös sen vuoksi verrattuna vanhakoppaiseen. Lisävarusteiden hinnoittelu noudattaa tuttua Audi-kaavaa. Toki tuon navin olisi voinut hinnoitella järkevästi, kun kerran TT on ensimmäinen virtuunaaalinäyttö auto vw-ryhmässä. Vegas Yellow on hauska bonusväri.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 03.12.14 - klo:22:06
Kauppaan jää tuolla lähtöhinnalla.

Varmasti hieno laitos, mutta tuolla lähtöhinnalla katseet alkaa kääntyyn muualle.

Käytettynä varmasti hemmetin haluttu peli!  :)

Kyllä se on hienoa tuo autovero... Sen osuudella olisi autoa varustellut jo melko maukkaasti.

Edit. B & O järjestelmä on varsin järkevän hintainen taas vastaavasti navigaattori ENEMMÃ,,N kuin typerän hintainen.

Kyllä se ylimääräisen softan ja gps:än asentaminen on näköjään helvetin kallista samaan näyttöön, mikä muutenkin

on täysin digitaalinen. Ei hyvää päivää...

Vähän hämmentää tuo S-line paketti jossa tulee "sport" alusta . Eikö sellainen pitäisi olla jo tuollaisessa autossa ihan vakiona ? Tämän lisäksi ei sitten tulekaan muuta kuin erilaisia pellinpalasia joissa " S line" logo ja hintaa vaivaset 5 tonnia . Eli navi + kasa S line tarroja = 10ke ! Loistavaa ;-)  No, ei kuulu omalla hankintalistalle muutenkaan joten turha spekuloida. Niin tietty, moottorikin olisi kiva kun tuon saman kattilan saa jo ihan Skodaankin
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peke

Sanon kyllä, että ihan järkky hinta. :o Perus TT:n hinnalla S3.....öööööö.....kummankohan ottas. :P
TTS lähtee sit varmaan jostain 75kâ,¬ + varusteet. Ihan älytöntä. Muualla saanu halvemmalla tähän asti TT RS:ää. Suomi on kyllä paska maa ostaa auto tai pitää autoa.
Btw, paljonko mk2 TT:n perusmalli makso? Viiskymppiä? ???
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

maileri

Vanha 1.8tfsi etuveto oli 46 300â,¬ ja 2.0tfsi quattro tais olla sen 62. No odotellaan vielä etuvedot hinnastoon.

europe

#27
Yläkantissa on tuo Suomen verotonkin hinta. Maahantuoja tai tehdas vetäisee siinä jo muutaman extratonnin liiveihinsä.

S3 Sportback on Saksassa lähtohinnaltaan suurempi, päästöt TTq 149g vs. S3 Sb 162g ja Suomessa kas kummaa TTq onkin vajaa neljätonnia kalliimpi. 

Redown

TT2 quattrona oli muutaman tonnin kalliimpi kuin tämä uusi vastaavilla himmeleillä ja kauppa kävi, miksei siis kävisi tämänkin kohdalla? Auto on kuitenkin täysin eri planeetalta...  8)
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

europe

Lainaus käyttäjältä: Redown - 05.12.14 - klo:08:49
TT2 quattrona oli muutaman tonnin kalliimpi kuin tämä uusi vastaavilla himmeleillä ja kauppa kävi, miksei siis kävisi tämänkin kohdalla? Auto on kuitenkin täysin eri planeetalta...  8)

Tottakai kauppa käy, tuotehan on loistava ja joka sellaisen haluaa niin ostaa sen. Kummastuttaa vain tuo hinnoittelu, vai myykö maahantuoja S3-mallia liian halvalla? Tuskin...Saksan hintoihin vertaamalla TTq:n hinta pitäisi täällä olla alkaen n.54000e.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy