Huoltojen hinnat

Aloittaja Vice, 14.01.14 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.05.15 - klo:11:25
Ovatko tuossa 350 â,¬ kaikki kustannukset, myös öljyt?
Autolla ajettu nyt 20500 km rek 8.1.14. Öljyn vaihtoon ilmoittelee 1100 km. Varsinaiseen huoltoon olisi matkaa jotain 9000 km.
Audi center ajanvarauksesta ei löytynyt öljynvaihtomahdollisuutta ja hintaa.
Jotenkin on sellainen fiilis, että jos teetän nuo huollot erikseen, niin en selviä 350â,¬:lla.
Toisaalta varsinainen huolto tulisi näillä kilometrivauhdilla vasta vuodenvaihteessa.
Niin että tälläistä tässä vaan mietiskelen.

Kyllä oli kaikki kustannukset. Työkiireideni vuoksi vaimo käytti auton huollossa ja sanoi seuraavan huollon olevan vuoden päästä. Epäilin sen ymmärtäneen väärin, kun longlife-öljyillä luulin päästävän taas lähes kaks vuotta (kesäkuussa tulee kaks vuotta käyttöönotosta). Mutta liittyikin siis jarrunesteisiin. Vähän hassua, että vain niiden takia pitäisi sinne mennä, onkohan jotain muutakin silloin ohjelmassa?

Huollon yhteydessä tehtiin myös kaksi päivitystä; moottorinohjausjärjestelmän ja jarrujärjestelmän.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 14.05.15 - klo:18:22
jarruneste vaihdetaan ensimmäisen kerran 3v jälkeen, sen jälkeen joka toinen vuosi.
Onneksi tuo 48â,¬ on kohtuullinen? 8)
Toisaalta minulla ollut samat joskus n. 10v!  :P

Ferguson

Onko oletussisältöä ja hinta-arvioita 60tkm huollosta?

M_M

Rekisteröimällä autonsa "Oma Audi" -palveluun voi hinta-arvion katsoa tuolta sivustolta alkamalla varaamaan huoltoa. Huollon hinta-arvion ja sisältyvät työt näkee siis jo ennen kuin varsinaisesti lyö varausta lukkoon. Katselin omaan autooni taannoin 90tkm huoltoa ja vaatimaton 739â,¬ näytti hinnaksi.  :o

EDIT: Itse asiassa tämä huollon varaussivu taitaa toimia myös ilman mitään rekisteröitymistä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ferguson

No niinpä näyttää toimivan. Kepeästi yli 500â,¬:n näyttäisi menevän  :o

VW_Johan

melko kaliita hintoja. Itse olen maksanut seuraavasti Audi-merkkihuolloista (Autotalo Lohja):
30tkm 320â,¬
60tkm 460â,¬
90tkm 440â,¬

1.4 TSI manuaalina

maik

Nuo AC:n huollon sivut näyttää ihan mitä sattuu. Mulle tarjoaa 2v öljynvaihtohuoltoa 320â,¬ mutta puhelimella 270â,¬. Siellä ei ilmeisesti enää olla edes töissä kun kaikki puhelut menevät suoraan keskukseen ja sieltä soittopyynnön suorittaminen kesti minulle kaksi päivää ja kaksi soittoa.

Mutta kyllä on ihmeellistä tämä huolloilla rahastus Audilla. Autolla ikää 2v ja ajettu 26tkm. Nyt haluaa jo toiseen ölkän vaihtoon ja tammikuussa tehtiin Inspection huolto (sisälsi raitisilmasuodattimen vaihdon ja akkukaukalon puhastuksen 180â,¬, kilsoja oli silloin 24tkm) ÖÖ, eikö näitä olisi voinut hoitaa nyt samalla keikalla, varmaan oli tiedossa että öljynvaihtohuolto on muutaman kuukauden päässä. Mun mielestä tämä olisi ollut asiakaspalvelua. Juu tiedän että se riippuu millaista ajoa on mutta ei nää ajot kauheasti eroa bemarista.

Vertailun vuoksi ostin lokakuussa -09 uuden 116i bemarin ja vaihdoin sen heinäkuussa -11, mittarissa 25tkm ja ei ensimmäiseenkään huoltoon pyydellyt. Onkohan bemareissa erilaiset LL öljyt?

Vice

1. Audi A3 SB 1.8TFSI S-tronic quattro
2. Öljynvaihto + jarruneste / 3 vuotta (mittarissa noin 26tkm)
3. AC Airport
4. 174,5â,¬ (Vein omat öljyt, Castrol 5,2l)

Sis. öljynvaihto + öljynsuodatin + öljyproppu, Jarruneste + vaihtotyö.
Pesu olisi kuulunut hintaan, mutta tästä kieltäydyin...

Ei ollut avoimia kampanjoita.

M_M

Oliko tarkoituksella pelkkä öljynvaihto + jarrunesteet? Omaan samanikäiseen tarjousta pyytäessäni siihen sisällytettiin myös haldexin öljynvaihto, joka pitäisi tehdä 3 vuoden välein. Toki oli minulla muitakin lisätöitä, mutta ne johtuvat runsaammista ajokilometreistä...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Vice

#39
Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.04.16 - klo:13:07
Oliko tarkoituksella pelkkä öljynvaihto + jarrunesteet? Omaan samanikäiseen tarjousta pyytäessäni siihen sisällytettiin myös haldexin öljynvaihto, joka pitäisi tehdä 3 vuoden välein. Toki oli minulla muitakin lisätöitä, mutta ne johtuvat runsaammista ajokilometreistä...

Eipä maininneet haldex:n öljynvaihdosta mulle mitään...
En tiennyt sillä olevan 3v vaihtoväliä, muistaakseni kilometrirajasta olen lukenut (?).
Erikoista etteivät sitä maininneet, jos pitää 3v iässä öljyt vaihtaa.

Onko muilla haldex:n öljynvaihto tehty 3v iässä?

EDIT: kiitos M_M huomiostasi, soitin huoltoon ja kysyin asiasta. Vastaus: kyllä olisi pitänyt haldex öljyt vaihtaa 3v iässä (kuten jarrunestekin vaihdettiin).
Eli uusi aika varatta vaihdolle..... Voi prkl.....

M_M

No hyvä että selvisi, mutta harmi että tuolla tavalla tyrivät. Ainahan siitä jotain kustannuksia ja vaivaa tulee kun monta kertaa joutuu käymään. :(

Se on sitten oma lukunsa, että miksi tuo vaihtoväli on tuollainen. Tarkistin vielä huoltokirjasta ja se on tosiaan 3v välein, kilometreillä ei mitään merkitystä. Luulisi noiden öljyjen kuluvan nimenomaan kilometrien eikä ajan myötä. Mutta kyllä merkkiliikkeen pitäisi osata huolto-ohjelmaa noudattaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Vice

Sain tänään AC:sta soiton. Pahoittelivat, että haldex öljyt jäi vaihtamatta. Lupasivat veloituksetta sen hoitaa, kun minulle sopii auto tuoda.

Tämä on mielestäni parasta palvelua mitä voi saada!
Kuka vaan voi unohtaa asian tai tehdä virheen, mutta pointti on asian jälkihoito.
Nyt tämä "tunnustettiin" ja vielä hyvitetään. Näin on helppo paikkaa jatkossakin suositella ja autoni siellä huollattaa! :D

Asiakassuhde ko paikassa siis jatkuu vaimon auton ja tulevan auton osalta.

Vice

Tänään auto kävi AC:ssa haldex öljynvaihdossa. Kaikki OK siltä osin ja sijaisauto vielä päiväksi veloituksetta.

Mainitsin huollonkaverille samalla takavalojen umpioiden halkeamista (molemmissa halkeamia). Talvella useamman kerran oli kosteutta umpioissa, tosin samoin etuvalojen, mutta ne ovat kunnossa. Katsoivat nyt takavalojen umpioita ja totesivat halkeamat, mutta lopputulema on, että itse saa kustantaa.
Hinta vaihdettuna 1100 euroa!!  :o Ei siis mitään "goodwill" tarjolla alle 3v ja alle 30tkm ajettuun autoon...  >:(

Jää vaihtamatta toistaiseksi... Jos todella alkavat vaivata (nyt siis vain kosmeettinenhaitta läheltä katsottaessa) tai eivät toimi enää ollenkaan niin sitten harkitsen uudelleen. Sekä kysyn tarjouksen muualta myös...

Hawtin

Tajusin vasta tänään, että auto haluaa huoltoon. Kärry täyttää juuri kolme vuotta (ajettu melkein 40 tkm) ja "inspection" ilmoitukset tulkitsin koskevan ensimmäistä määräaikaiskatsastusta,mkun se on just edessä. Ihmettelin kyllä, että onpas nokkela kärry, mutta olisin voinut vannoa, että aiempi huoltoilmoitus tuli "service" tittelillä ja km/pv-ilmoituksella, nyt vain päivät. En tullut huoltoa edes ajatelleeksi, koska edellisestä ei ole vuottakaan. No manuaalista asia paljastui.

Öljynvaihtoon on ajotietokoneen mukaan yli 11 tkm tai 218 pvää. Noita aiempia viestejä silmäiltyäni tiedossa olisi siis haldex- ja jarrunesteiden vaihto, ei nähtävästi muuta. Aivan urpoa, että tuon takia pitää sinne mennä,mkun normihuoltoon on reilu puoli vuotta. Paljonkos tuo suunnilleen kustantaisi, onko kokemusta? Tarkoitus on viedä se airportiin, mutta tuskin voin olettaa niiden taas unohtavan haldexöljyt, joten joutunen nekin maksamaan...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Vice

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.06.16 - klo:22:41
Paljonkos tuo suunnilleen kustantaisi, onko kokemusta?

Taisivat puhua, että haldexöljyt vaihdettuna n.150 ja jarruneste vaihdettuna taisi olla vähän alle 100. Mutta nämä noin mutuna muistellen. Eli varmaan 200-250 välissä.

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.06.16 - klo:22:41
Tarkoitus on viedä se airportiin, mutta tuskin voin olettaa niiden taas unohtavan haldexöljyt, joten joutunen nekin maksamaan...

Tämä tarjosi hyvät aamun ensimmäiset naurut  ;D

M_M

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.06.16 - klo:22:41
Paljonkos tuo suunnilleen kustantaisi, onko kokemusta?

Mulla on tossa tarjous, jossa haldexin öljynvaihto 125â,¬ ja jarrunesteiden vaihto 45â,¬. Tämä kylläkin osana isompaa huoltoa, eli samalla tehdään muutakin. Eikä olla pääkaupunkiseudulla...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 15.06.16 - klo:21:44
Tänään auto kävi AC:ssa haldex öljynvaihdossa. Kaikki OK siltä osin ja sijaisauto vielä päiväksi veloituksetta.

Mainitsin huollonkaverille samalla takavalojen umpioiden halkeamista (molemmissa halkeamia). Talvella useamman kerran oli kosteutta umpioissa, tosin samoin etuvalojen, mutta ne ovat kunnossa. Katsoivat nyt takavalojen umpioita ja totesivat halkeamat, mutta lopputulema on, että itse saa kustantaa.
Hinta vaihdettuna 1100 euroa!!  :o Ei siis mitään "goodwill" tarjolla alle 3v ja alle 30tkm ajettuun autoon...  >:(

Jää vaihtamatta toistaiseksi... Jos todella alkavat vaivata (nyt siis vain kosmeettinenhaitta läheltä katsottaessa) tai eivät toimi enää ollenkaan niin sitten harkitsen uudelleen. Sekä kysyn tarjouksen muualta myös...

Kannattaisi tehdä reklamaatio maahantuojalle noista takavaloista ja mahdollisimman pian ellet itse halua maksaa tuota tonnia. Kyllä umpioiden pitää toimia yli kaksi vuotta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vice

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.06.16 - klo:12:01
Kannattaisi tehdä reklamaatio maahantuojalle noista takavaloista ja mahdollisimman pian ellet itse halua maksaa tuota tonnia. Kyllä umpioiden pitää toimia yli kaksi vuotta!

Huollon kaveri kertoi kuvat ottaneensa ja ettei maahantuojalta tulisi vastaantuloa  :o Erikoista sinällään.
Täytyy off-topic sanoa, että aiemmat kokemukset BMW:n goodwill:n toiminnasta puoltavat tältä osin sitä merkkiä...

Täytyy kysyä joskus jos vika etenee toisen liikkeen kautta uudelleen goodwill:ä...

Mutta tässä vaiheessa tyydyn tähän. Luultavasti auto vaihtuu ennemmin kuin umpiot...

M_M

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.06.16 - klo:12:41
Huollon kaveri kertoi kuvat ottaneensa ja ettei maahantuojalta tulisi vastaantuloa  :o

Kummasti noissa vaan vaikuttaa liike josta kysyy. Kaveri muutama vuosi takaperin kyseli paikallisesta merkkimyymiöstä vastaantuloa vitos-golfin mätäneviin oviin/kynnyskoteloihin, olisi jäänyt lähemmäs tonni maksettavaa.

Kysyi sen jälkeen naapurikaupungin merkkimyymiöstä (samaa ketjua vieläpä) ja kas, auto sinne, homma kuntoon ja laskun suuruus 0â,¬.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Vice

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.06.16 - klo:12:45
Kummasti noissa vaan vaikuttaa liike josta kysyy. Kaveri muutama vuosi takaperin kyseli paikallisesta merkkimyymiöstä vastaantuloa vitos-golfin mätäneviin oviin/kynnyskoteloihin, olisi jäänyt lähemmäs tonni maksettavaa.

Kysyi sen jälkeen naapurikaupungin merkkimyymiöstä (samaa ketjua vieläpä) ja kas, auto sinne, homma kuntoon ja laskun suuruus 0â,¬.

Samaan ilmiöön olen törmännyt. Eli jos vaihdatan umpiot joskus niin kysyn tarjouksen (ja goodwill pyynnön) myös toisesta liikkeestä.

Erikoista siltikin ettei maahantuoja tule vastaan ko asiassa, kun kyseessä alle 3v auto. Eritoten, kun parasta aikaakin B9 tilauksessa ja ennen tätä A3sta oli vaimolla myös A3 eikä audien vaihtoväli ole edes ollut pitkä sekä aina uusia autoja. Että tuskin on huollossa paljoa nähneet vaivaa goodwill pyynnön kanssa. Tai maahantuoja paljoa katsonut montako euroa on viimeisen 5v aikana ko merkin autoihin laitettu rahaa.

Mutta kuten sanottua on niitä muitakin merkkejä jos alkaa Audin palvelu tökkiä (tämän nyt vielä lasken yksittäistapaukseksi, enkä tämän takia vielä "riemastu" liikaa). Edellinen auto mulla oli BMW ja siellä palvelu toimi kuten pitää.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.06.16 - klo:17:21
Samaan ilmiöön olen törmännyt. Eli jos vaihdatan umpiot joskus niin kysyn tarjouksen (ja goodwill pyynnön) myös toisesta liikkeestä.

Erikoista siltikin ettei maahantuoja tule vastaan ko asiassa, kun kyseessä alle 3v auto. Eritoten, kun parasta aikaakin B9 tilauksessa ja ennen tätä A3sta oli vaimolla myös A3 eikä audien vaihtoväli ole edes ollut pitkä sekä aina uusia autoja. Että tuskin on huollossa paljoa nähneet vaivaa goodwill pyynnön kanssa. Tai maahantuoja paljoa katsonut montako euroa on viimeisen 5v aikana ko merkin autoihin laitettu rahaa.

Mutta kuten sanottua on niitä muitakin merkkejä jos alkaa Audin palvelu tökkiä (tämän nyt vielä lasken yksittäistapaukseksi, enkä tämän takia vielä "riemastu" liikaa). Edellinen auto mulla oli BMW ja siellä palvelu toimi kuten pitää.

Oliko liike missä huolatit auton ihan valtuutettu huolto?

Monesti nämä tapaukset menee mitä enemmän teet numeroa sen vähemmän maksat. Kiltisti kun vain vaihtaa autoa parin vuoden välein, niin joku muu maksaa. Valitettavasti huono jälkihoitoa konsernilta, mutta tämähän ei ole mitään uutta VAG-konsernilta. Ei edes vaikka on olymppiarenkaat.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vice

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.06.16 - klo:19:36
Oliko liike missä huolatit auton ihan valtuutettu huolto?

Monesti nämä tapaukset menee mitä enemmän teet numeroa sen vähemmän maksat. Kiltisti kun vain vaihtaa autoa parin vuoden välein, niin joku muu maksaa. Valitettavasti huono jälkihoitoa konsernilta, mutta tämähän ei ole mitään uutta VAG-konsernilta. Ei edes vaikka on olymppiarenkaat.

AC Airport. Sieltä on auto ostettu ja kaikki huollot teetetty. Samasta paikasta on uusi tuleva A4 tilattu... Muutoin kyllä hyvät kokemukset ko liikkeestä eritoten myyjistä vain hyvää sanottavaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.06.16 - klo:20:18
AC Airport. Sieltä on auto ostettu ja kaikki huollot teetetty. Samasta paikasta on uusi tuleva A4 tilattu... Muutoin kyllä hyvät kokemukset ko liikkeestä eritoten myyjistä vain hyvää sanottavaa.

Mitähän tähän sanoisi. Aina raha liikettä kiinnostaa, mutta se palvelu ja todellisuus punnitaan, kun asiakkaalla on jotain murheita tai reklamaatiota  ;).

Muuten jos huollot teetetty ajallaan ja ostettu samasta liikkeestä, niin luulis kiinnostavan tuollaisen homman hoito. Valitettavasti jälkihoidon merkitystä ei ymmärretä kaikissa yrityksissä. Mä olisin sanonut, että jää uusi A4 tilaamatta ja tilaan sen toisesta yrityksestä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.06.16 - klo:20:51


Valitettavasti jälkihoidon merkitystä ei ymmärretä kaikissa yrityksissä. Mä olisin sanonut, että jää uusi A4 tilaamatta ja tilaan sen toisesta yrityksestä.
Tuo jälkimarkkinointi ja suhtautuminen asiakkaaseen sen jälkeen kun nimet on paperissa on Suomessa "lapsenkengissä".
Samoin jos kohteliaasti ilmoitat myyjälle, että päädyit toiseen kulkineeseen. Ei jakseta edes vastata viestiin.
Itsellä oli tapana toivottaa mukavia kilometrejä uudella autolla ja toivottaa tervetulleeksi meille taas kun auton hankinta on ajankohtainen. Tosin tuota tapahtui erittäin harvoin, että pääsi asiakas kilpailijalle. ;D

Vice

Lopulta tämäkin takavaloumpio asia sai päätöksensä. Eli tänään soi puhelin ja tuli ilmoitus, että voin viedä auton umpioiden vaihtoon ja se tapahtuu veloituksetta. Tätä edelsi eilen illalla laittamani sähköposti maahantuojalle, jossa asiallisesti tiedustelin aiemman päätöksen perusteita.

Eli edelleen pelkästään hyvää sanottavaa Audin maahantuonnista, AC airportista ja Audista tuotteena yleensä.

Case closed tältä osin. Ehkä tähän ketjuun asiaa jatka enempää, kun kyse on huoltojen hinnat topikista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 17.06.16 - klo:22:42
Lopulta tämäkin takavaloumpio asia sai päätöksensä. Eli tänään soi puhelin ja tuli ilmoitus, että voin viedä auton umpioiden vaihtoon ja se tapahtuu veloituksetta. Tätä edelsi eilen illalla laittamani sähköposti maahantuojalle, jossa asiallisesti tiedustelin aiemman päätöksen perusteita.

Eli edelleen pelkästään hyvää sanottavaa Audin maahantuonnista, AC airportista ja Audista tuotteena yleensä.

Case closed tältä osin. Ehkä tähän ketjuun asiaa jatka enempää, kun kyse on huoltojen hinnat topikista.

Mä en ymmärrä miten on hyvää sanottavaa, jos ensimmäisellä kerralla ei asiaa hoidettu? Jos sua ei olis täällä potkittu perseelle olisi umpiot jääneet vaihtamatta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.06.16 - klo:08:46
Mä en ymmärrä miten on hyvää sanottavaa, jos ensimmäisellä kerralla ei asiaa hoidettu? Jos sua ei olis täällä potkittu perseelle olisi umpiot jääneet vaihtamatta!
Tilannehan on sellainen,että ensimmäiseksi sanotaan monesti "ei takuuseen". 
Sen jälkeen kannattaa asiakkaan alkaa kyselemään vakavammalla naamalla,että "mitä sää sanoit"?
Merkkipajoilla on tietyt ohjeet joita he pyrkii noudattamaan mahdollisimman pitkälle.
Ja ne ohjeet kyllä ovat siihen suuntaan meneviä,että asiakkaille yritetään maksattaa mahdollisimman pitkälle.
Kannattaa pitää oikeuksista kiinni ja olla vaan asiallisesti kovana.
Kyllä asiakaskin on vahvoilla selvissä vioissa vaikka takuuaikaa ei enää olisikaan.
Tälläkin foorumilla yleinen marmatus kyllä kannattaa.
Ei kannata olla pää pensaassa ja hyväksyä kaikkia asioita.
Tiedonleviäminen tekee maahantojalle ja merkkipajalle tuskaa. ;)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.06.16 - klo:09:22
Tilannehan on sellainen,että ensimmäiseksi sanotaan monesti "ei takuuseen". 
Sen jälkeen kannattaa asiakkaan alkaa kyselemään vakavammalla naamalla,että "mitä sää sanoit"?
Merkkipajoilla on tietyt ohjeet joita he pyrkii noudattamaan mahdollisimman pitkälle.
Ja ne ohjeet kyllä ovat siihen suuntaan meneviä,että asiakkaille yritetään maksattaa mahdollisimman pitkälle.
Kannattaa pitää oikeuksista kiinni ja olla vaan asiallisesti kovana.
Kyllä asiakaskin on vahvoilla selvissä vioissa vaikka takuuaikaa ei enää olisikaan.
Tälläkin foorumilla yleinen marmatus kyllä kannattaa.
Ei kannata olla pää pensaassa ja hyväksyä kaikkia asioita.
Tiedonleviäminen tekee maahantojalle ja merkkipajalle tuskaa. ;)

No shit sherlock  ;).

Ja ne ilmaiset vinkit: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31309.0
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M_M

Audi kävi viime viikolla huollossa, noin 3 vuotta ikää ja 83tkm mittarissa.

Normaalien tarkastusten ja moottorin öljynvaihdon lisäksi:

- jarrunesteen vaihto
- haldexin öljynvaihto
- ilmansuodattimen vaihto
- sytytystulppien vaihto
- raitisilmasuodattimen vaihto

Hintaa koko operaatiolle tuli noin 380â,¬ + 170â,¬ arvosta vein itse öljyjä ja osia mukanani.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Kotkis

1. A3 1,6 TDI vm. 2015 (käyttöönotto kesäkuu 2014)
2. 2v. Longlife-huolto, mittarissa n. 25000km. Öljyt+raitisilmasuodatin+erinäiset tarkastukset.
3. AC Herttoniemi
4. 397,80 eur (+ reilu parikymppiä käsinpesusta).

Takuuseen ajovalojen ja sumuvalojen suuntaus, molemmat näytti kuulemma liian alas. Sumuvalojen takia jouduin käymään uudestaan, koska varaosat tilattiin Ruotsista.

Seuraava huolto sitten tosiaan 12kk:n kuluttua se jarrunesteen vaihto.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy