Polon käyttöön liittyvät kysymykset/pulmat

Aloittaja Väänänen, 13.01.19 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Väänänen

Laitetaanpa tällainen yleismallinen kysymys/vastausketju pieniä arjen pulmia helpottamaan.

Ensimmäinen kysymys koskee keskikulutuksen nollaamista.
Pitääkö todella kaivaa ajotietokoneen valikoista tuo nollaus?

Kaikissa aiemmissa autossani on ollut keskikulutuksen nollaus kätevästi (ratin) nappulan takana. Painamalla muutaman sekunnin jotain nappulaa, keskikulutus on  nollaantunut.
Polosta en tällaista nappulaa löytänyt, vaan piti navigoida syvälle ajotietokoneen valikoihin, jotta nollaus löytyi.
Onko todella näin hankalaa?

Hanksi

Mikäli ajotietokone on edelleen samanlainen kuin muissakin konsernilaitteissa niin sehän mittaa kolmea keskikulutusta: Lähdöstä alkaen nollaantuu 2h(?) kuluttua sammutuksesta, tankkauksesta lähtien luonnollisesti tankatessa ja pitkän ajan kulutus 100 tunnin tai 9999km kohdalla.

Eikö since start nollaannu pitämällä ratin ok-nappia pohjassa pari sekuntia?

Ihan yleisestä mielenkiinnosta, kuinka lyhyttä matkaa halutaan mitata jos automaattisesti nollaantuvat vaihtoehdot eivät riitä? Itse kun haluaisin etteivät pitkän aikavälin tiedot nollaantuisi koskaan automaattisesti.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 13.01.19 - klo:20:42
Pitääkö todella kaivaa ajotietokoneen valikoista tuo nollaus?

Ratin OK nappulalla saat nollattua, pitämällä 5s pohjassa sitä halutun muistin näkyvillä
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

JyKKemus

Olen tässä pitkään miettiny omaan Polooni 17” vanteita.
Miten ajomukavuus mahtaa muuttua 15” -> 17”?
Onko se kuin kivireki kun on alla 17”?
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

RipaGTILoveCock

Toimii hyvin vaikka itellä gti alusta ,ei liian kova just sopivan jämäkkä.

JyKKemus

Ois ajatelmissa alla olevilla spekseilöä vanteet, kyl ne varmaan Polossa mahtuu pyörii?

-17"
-et43
-kr 57.1
-5x100
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 15.01.19 - klo:20:12
Ois ajatelmissa alla olevilla spekseilöä vanteet, kyl ne varmaan Polossa mahtuu pyörii?

-17"
-et43
-kr 57.1
-5x100

Sulla varmaan on rengaskoot tiedossa mitä on tulossa, käy tsekkaan tuo willtheyfit. Toiminu mulla monet kerrat. Mulla pyörii hyvin alla 18" et 35, tulee aika kaareen kyllä, mutta omaan silmään ihan ok. Eikös toi vakio 17" GTI:hin oo et51 vai 52. Onko mikä leveys vanteessa, mitä mietit?
https://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=51&width2=225&aspect2=45&wheel_size=17&wheel_width=7&offset2=43

JyKKemus

7” tuumaset vanteet olisi kyseessä leveydeltään.

Pitää uudet kummit niihin ostaa, mukana tuois kyllä renkaat mut vaihto kunnossa ovat.

Kyl luulis et sit mahtuu jos sullaki 18” ja et35
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Väänänen

#8
Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 14.01.19 - klo:08:10
Ratin OK nappulalla saat nollattua, pitämällä 5s pohjassa sitä halutun muistin näkyvillä

Ei kyllä toimi.
Oli isossa keskinäytössä kulutus  lähdöstä alkaen tai pitkäaikainen kulutus, niin OK:n painaminen ei nollaa kumpaakaan.
Varsinaisessa digimittaristossahan ei näy kuin hetkellinen kulutus siinä mittarien välissä keskellä ja kierroslukumittarin sisällä keskikulutus, jos sen on sinne valinnut.

Mikään noista ei nollaudu OK:ta pitkään painamalla, eikä ohjekirjakaan näemmä auta lainkaan tässä asiassa.

En ihan tajunnut mitä vastauksessa tarkoittaa "halutun muistin näkyvillä".
Jos varsinaisen mittariston keskiosassa (nopeus- ja rmp-mittarin välissä) on esim. Trippi valittuna, se kyllä nollaantuu OK:sta, mutta siihen samaan mittariston osaan ei valikoista saa kulutukseen liittyen mitään muuta kuin hetkellisen kulutuksen (jota ei luonnollisestikaan voi nollata)

Haastava juttu.




polonisti


En ihan tajunnut mitä vastauksessa tarkoittaa "halutun muistin näkyvillä".
Jos varsinaisen mittariston keskiosassa (nopeus- ja rmp-mittarin välissä) on esim. Trippi valittuna, se kyllä nollaantuu OK:sta, mutta siihen samaan mittariston osaan ei valikoista saa kulutukseen liittyen mitään muuta kuin hetkellisen kulutuksen (jota ei luonnollisestikaan voi nollata)

Haastava juttu.
[/quote]
Nuoli alas/ylös ratista ei muka vaihda?

minnis

Voiko polossa (ei GTI) kytkeä ajonvakautusjärjestelmää viihdejärjestelmän kautta pois jostain asetuksista? Vai onko se aina pakosti päällä? Meinaan sitä erillistä nappiahan ei ole ja en huomannut koeajossa kattoa löytyykö valikosta muiden asetusten joukosta tuota ajonvakautusjärjestelmän poiskytkentää.

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: polonisti - 17.01.19 - klo:23:57
En ihan tajunnut mitä vastauksessa tarkoittaa "halutun muistin näkyvillä".
Jos varsinaisen mittariston keskiosassa (nopeus- ja rmp-mittarin välissä) on esim. Trippi valittuna, se kyllä nollaantuu OK:sta, mutta siihen samaan mittariston osaan ei valikoista saa kulutukseen liittyen mitään muuta kuin hetkellisen kulutuksen (jota ei luonnollisestikaan voi nollata)

Haastava juttu.

Nuoli alas/ylös ratista ei muka vaihda?
Kyllä mulla nollautuu toi kulutus muista kun tossa näkymässä painaa ratin OK nappia hetken pohjassa



Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Keitsi

Onko kukaan koittanut langatonta latausta? Tuommoinen tuli siis navipaketin mukana ja puhelimena on Sony Xperia XZ3, joka tukee langatonta latausta (qi). En ole kuitenkaan saanut puhelinta latautumaan langattomasti. Kokemuksia/ajatuksia?

Väänänen

#13
Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 19.01.19 - klo:15:22
Kyllä mulla nollautuu toi kulutus muista kun tossa näkymässä painaa ratin OK nappia hetken pohjassa




Ai se on tuo näkymä!
Kiitos, täytyy kokeilla.

Itse laitoin kaikkiin mahdollisiin näyttöihin kulutuksen, mutta ei nollautunut ok:sta.
Otin kuvankin setupista, millä ei keskikulutus nollaantunut.
Kulutus kiekkamittarin sisällä, kulutus keskellä ja kulutus isossa näytössä. Enempää en saanut kulutuksia näkyville :D


Väänänen

#14
Tuo on ruvennut häiritsemään, että litraisen(!) Polon nopeusmittari ulottuu huikeaan 260 km/h saakka, ja sillä on mm. se seuraus, että 80 km/h merkintä on jäänyt kokonaan nopeusmittarista pois. Viisarinäytöstä on mahdotonta lukea mennäänkö nyt 75 vai 90 nopeutta. 60 ja 100 välinen nopeusväli on käytännössä lähes lukukelvoton.

Olisi paljon fiksumpaa jos tuo mittarin skaala olisi säädettävissä.
Itse laittaisin sen 0-160 tai 0-140, jolloin se olisi paljon tarkkalukuisempi.

Juu, onhan siellä se numerokin näkyvissä, mutta kun on tottunut viisaria vilkaisemaan, niin tämä nyppii, ennen kuin siihen tottuu.

Keitsi

Lainaus käyttäjältä: Keitsi - 19.01.19 - klo:16:24
Onko kukaan koittanut langatonta latausta? Tuommoinen tuli siis navipaketin mukana ja puhelimena on Sony Xperia XZ3, joka tukee langatonta latausta (qi). En ole kuitenkaan saanut puhelinta latautumaan langattomasti. Kokemuksia/ajatuksia?

Itse itselleni vastaten, kyllä se toimii, mutta on todella tarkka miten puhelimen lokeroon laittaa. Toimii myös suojakuoren kanssa. Ja yli 140mm puhelimien kanssa toisin kuin ohjekirja väittää ;D ;D

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 19.01.19 - klo:19:21
Tuo on ruvennut häiritsemään, että litraisen(!) Polon nopeusmittari ulottuu huikeaan 260 km/h saakka, ja sillä on mm. se seuraus, että 80 km/h merkintä on jäänyt kokonaan nopeusmittarista pois. Viisarinäytöstä on mahdotonta lukea mennäänkö nyt 75 vai 90 nopeutta. 60 ja 100 välinen nopeusväli on käytännössä lähes lukukelvoton.

Olisi paljon fiksumpaa jos tuo mittarin skaala olisi säädettävissä.
Itse laittaisin sen 0-160 tai 0-140, jolloin se olisi paljon tarkkalukuisempi.

Juu, onhan siellä se numerokin näkyvissä, mutta kun on tottunut viisaria vilkaisemaan, niin tämä nyppii, ennen kuin siihen tottuu.
Muistikuvani olisi, että noita skaaloja pystyy VCDS:llä säätämään, ainakin Golfissa joku on niin täällä palstallakin tehnyt.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JyKKemus

Oiskohan Poloon jotain kivaa VSDSllä muutettavaa, onko jollai tietoa?
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Teidu

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 29.01.19 - klo:18:18
Oiskohan Poloon jotain kivaa VSDSllä muutettavaa, onko jollai tietoa?

Itse muutin juuri OBD11:lla digimittariin pohjan, jossa näkyy myös 30, 50 ja 80 km/h lukemat. Jotenkin tyhmän näköinen orkkiksena kun 60:stä hypätään suoraan 100:n.

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Teidu - 31.01.19 - klo:13:15
Itse muutin juuri OBD11:lla digimittariin pohjan, jossa näkyy myös 30, 50 ja 80 km/h lukemat. Jotenkin tyhmän näköinen orkkiksena kun 60:stä hypätään suoraan 100:n.
ota kuva jos viitsit ☺️
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01


JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Teidu - 31.01.19 - klo:19:33
Kas tässä:

toihan näyttää hyvälle ☺️ Saiskohan noita värejäkin vaihdettua?
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Teidu

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 31.01.19 - klo:19:41
toihan näyttää hyvälle ☺️ Saiskohan noita värejäkin vaihdettua?

Jos oon oikein ymmärtäny, niin punasen teeman sais laitettua. Vissii se Gti:n malli siis. Jossain alkuaikojen Polon mainos sisätilavideoissa näky oranssiakin vaihtoehtoa.

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Teidu - 31.01.19 - klo:19:44
Jos oon oikein ymmärtäny, niin punasen teeman sais laitettua. Vissii se Gti:n malli siis. Jossain alkuaikojen Polon mainos sisätilavideoissa näky oranssiakin vaihtoehtoa.
Tuli muuten mieleen et pystyyköhän tuota nopeusmittarin asteikkoa vaihtamaan, eihän litranen Polo pääse kuin vapaapudotuksessa 260km/h vauhtiin
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Teidu

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 21.02.19 - klo:12:41
Tuli muuten mieleen et pystyyköhän tuota nopeusmittarin asteikkoa vaihtamaan, eihän litranen Polo pääse kuin vapaapudotuksessa 260km/h vauhtiin

En löytänyt kuin 280 km/h vaihtoehdon 260 km/h lisäksi. Itsellekin olisi pienempi riittänyt.

mipefin

Mitenkäs Polossa toimii 12V tai usb-pistokkeet dashcamia ajatellen, sammuuko virta kun auton laittaa lukkoon?
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

polonisti


JyKKemus

Tällaista kaipaisin, olis kiva olla vaihdekepin vieressä nappi mistä saisi vaihtaa mukautuvanvakkarin moodia
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: JyKKemus - 23.03.19 - klo:09:54
Tällaista kaipaisin, olis kiva olla vaihdekepin vieressä nappi mistä saisi vaihtaa mukautuvanvakkarin moodia

Mitä tarkoitat vakionopeussäätimien moodilla?
Ei kai siinä muita säätöjä varsinaisen nopeuden lisäksi ole kuin ajoetäisyys edellä ajavaan?


polonisti

Vakkarille on Ajoprofiilin valinta.  Eco, Comfort, Normal ja Sport vaihtoehdot. Ja eron jopa huomaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy