Passat B7 2011 2,0 TDI DSG ostamassa???

Aloittaja Garry Grandy, 10.11.23 - klo:20:40

« edellinen - seuraava »

Garry Grandy

Aikomus ostaa tuollainen B7 Passat 2011 ajettu 250 000 2,0TDI DSG oliko näissä mitään sellaista tyyppivikaa mitä pitäis ottaa huomioon? moottori? vaihteisto? kori? alusta?

vzv

Koneesta ei itsellä kokemuksia, muut vastatkoon siihen.

Muuten:
  • Varhaiset DSG:t jakavat mielipiteitä kaikkialla, joillakin kestää ja joillakin ei. Mekatroniikan uusiminen taitaa olla 2-3 tonnin remontti jos osuu kohdalle, ja noilla kilsoilla kaksoismassavauhtipyörä on varmaan uusittu jo ainakin kerran. Täältä löytyy paljon ketjuja aiheesta.
  • Farkuissa takalasin pesurin nesteletku halkeaa aina lopulta kaikissa saranan kohdalta ja valuttaa nestettä kattoverhoukseen ja takaluukun sähköliittimiin sekä luukussa että tavaratilan oikean sivupahvin takana. Liittimien korroosio aiheuttaa pieniä tai isoja sähköharmeja ja pahimmillaan johtosarjoja on kai uusittu. Tehtaan korjaussarja on samaa skeidaa haitarimuovia joten varmaan hajoaa uudelleen jossain vaiheessa.
  • Edessä tuulilasin edessä olevaan kaukaloon kertyy ensin lehtiä ja neulasia ja sitten vedenpoistoaukot tukkeutuvat. Tuloksena korroosiota ja lopulta vedenpinta kaukalossa yltää erittäin hintavaan hintaiseen tietokoneboksiin asti.
  • Auto on painava suhteessa alustaansa, eli alustan nivelet, puslat, jne. ovat kulutustavaraa. Eivät ole kovin kalliita sinänsä, mutta korjaamolla tulee töille hintaa.
  • Tyypillisiä ruostepaikkoja ovat ainakin ovenkahvojen ympärykset ja konepellin etureuna.

Volkkarin ostamalla saa volkkarin ongelmat, muissa merkeissä on sitten omansa. Vastapainoksi saa melko kohtuurahalla tilavan auton jolla on mukava ajaa ja johon löytyy laaja valikoima osia.

hece

Allekirjoitan huomiot muuten, mutta onhan tässä mallissa ko. moottorin tilan kaukalo moottoritilassa on peitetty joten ei se niin paha ole keräämään moskaa kuin kymmenen vuotta aiemmat 3B-mallit. Ehkä sinne kannattaa silti välillä kurkata. 9v kokemuksella -11 mallista:

 - DSG-termostaatti ainakin omassa 125 kW + 4mot yksilössä kulutustavaraa. Ei mikään kallis ja helpohko vaihtaa JOS tietää sen olemassaolon. Marmorin viralliset räjäytyskuvatkaan ei tätä kunnolla listanneet.
 - Takakontin lukitussalpa myös vaihdettu kahdesti. Vajaan satkun osa ja helposti vaihdettavissa. Onkohan mullakin letku vuotanut kontin sisään...
 - Ruostetta on alkanut tulla sinne tänne
 - Alustassa tosiaan jonkin verran mennyt osaa vaihtoon
 - Vielä ei ole 230 tkm mennessä kaksoismassaa vaihdettu
 - Mulla päästöpäivityksen (eli joskus 2017 alkaen) jälkeen hiukkassuodatin polttaa useammin ja 15 tkm aikana öljytikun pinta kasvaa yli rajojen eli dieseliä moottoriöljyn seassa. Olen siirtynyt jo aikaa sitten 15 tkm öljynvaihtoväliin.

Ajo sinällään mukavaa, tilaa on jne. käyttöominaisuudet kohdillaan eikä isompia remppoja ole vielä tullut vastaan. Pl. ovien vaihdot mutta ne menee kuskien piikkiin ::)

vzv

Ei ole kokemusta aikaisemmista mutta vaikka kaukalo on peitetty se tuntuu lähinnä hankaloittavan siivousta kun pyyhkijät on irrotettava jos sen haluaa tehdä kunnolla. Ainakin männyneulaset olivat mahtuneet sinne oikein joukolla.

Ja joo, jos takaluukussa on mitään sähköihin liittyvää vikaa (eli kaikki muut paitsi ruostevauriot) niin kannattaa oikeasti tarkistaa ensimmäiseksi se letku ja johtosarjan liittimet korroosion varalta. Itselläkin ongelma ilmensi itseään pari vuotta sillä, että salpa aina välillä kuului sulkiessa tai avatessa surahtavan kahdesti ja takakontin sisävalo ei palanut vaikka sai virtaa. Ja sitten yhtenä kauniina päivänä kontti kieltäytyi aukeamasta muuta kuin sisäpuolelta salvan vivusta. Salpa ei maksa tarvikkeena paljon mitään ja on helppo vaihtaa itsekin (täysmanuaalinen takaluukku), mutta ei välttämättä ole se perimmäinen ongelma. Autossa oli ostettaessa kattoverhoilu oikeasta takakulmasta vähän Lasolin sinertävä, eli nyt on 10 vuodessa menossa kolmas letkunpätkä.

Lainaus käyttäjältä: hece - 22.11.23 - klo:16:33Allekirjoitan huomiot muuten, mutta onhan tässä mallissa ko. moottorin tilan kaukalo moottoritilassa on peitetty joten ei se niin paha ole keräämään moskaa kuin kymmenen vuotta aiemmat 3B-mallit. Ehkä sinne kannattaa silti välillä kurkata. 9v kokemuksella -11 mallista:

 - DSG-termostaatti ainakin omassa 125 kW + 4mot yksilössä kulutustavaraa. Ei mikään kallis ja helpohko vaihtaa JOS tietää sen olemassaolon. Marmorin viralliset räjäytyskuvatkaan ei tätä kunnolla listanneet.
 - Takakontin lukitussalpa myös vaihdettu kahdesti. Vajaan satkun osa ja helposti vaihdettavissa. Onkohan mullakin letku vuotanut kontin sisään...
 - Ruostetta on alkanut tulla sinne tänne
 - Alustassa tosiaan jonkin verran mennyt osaa vaihtoon
 - Vielä ei ole 230 tkm mennessä kaksoismassaa vaihdettu
 - Mulla päästöpäivityksen (eli joskus 2017 alkaen) jälkeen hiukkassuodatin polttaa useammin ja 15 tkm aikana öljytikun pinta kasvaa yli rajojen eli dieseliä moottoriöljyn seassa. Olen siirtynyt jo aikaa sitten 15 tkm öljynvaihtoväliin.

Ajo sinällään mukavaa, tilaa on jne. käyttöominaisuudet kohdillaan eikä isompia remppoja ole vielä tullut vastaan. Pl. ovien vaihdot mutta ne menee kuskien piikkiin ::)

hece

Nyt kun muistelen niin salvassa taisi ollakin ihan mekaaninen vika, muovinen matoruuvi poikki. Päästi semmoista sarjatulen ääntä käyttäessä. Aiemmassa Passatissa vuotanut vesiletku aiheutti juuri noita tuplasurahduksia, eli salpa palautuu viiveellä avauksen jälkeen normaaliasentoon kun auto ei tunnista luukun auenneen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy