Vakionopeudensäädin: Nopeuden nosto/lasku 1km/h tarkkuudelle?

Aloittaja tomikulmala, 19.12.15 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

tomikulmala

Onko jotenkin (auton asetukset, VCDS...?) mahdollista vaihtaa vakkarin ylös-/alaspäin liikkeen aiheuttamaa nopeuden nostoa/laskua niin, että nopeus nousisi/laskisi 1km/h? Nyt tuntuu nousevan/laskevan aina seuraavaan tasakymmeneen. Varsin typerä toimintalogiikka jos haluat esimerkiksi nostaa nopeuden 82km/h --> 86km/h.

enkero

Octavian adaptiivisessa set-nappulan painaminen pienentää 1km, resumen käyttäminen lisää 1km. Oletko kokeillut toimisiko noin (jos vakkari on omassa viiksessään)?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

tomikulmala

Juu, vakkari on omassa viiksessään (valitettavasti, pidin vilkkuviiksessä olevasta enemmän).
Täytyy kokeilla tuota kun saan auton pajalta takaisin joskus :).

JHS

Jos vakkariviiksi on samanlainen kuin passat 3c:ssä, viiksen vetäminen itseen päin ja päätynappulasta painelu muuttaa nopeutta 1km kerrallaan.

Arcca

#4
Lainaus käyttäjältä: JHS - 19.12.15 - klo:18:27
Jos vakkariviiksi on samanlainen kuin passat 3c:ssä, viiksen vetäminen itseen päin ja päätynappulasta painelu muuttaa nopeutta 1km kerrallaan.

Ja miksei olisi kun kysymys koskee 3C:tä ryhmän perusteella;) Ja kuittaan myös että viiksestä saa suoraan tuon 1km/h:n muutoksen.
Edit.Nyt vasta hokasin, että täällähän oli 05-10 3C:lle omakin ryhmä sillä nimellä. No, oli miten oli, uudemmatkin on 3C:tä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Killer

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.12.15 - klo:17:30
Set-nappulan painaminen pienentää 1km, resumen käyttäminen lisää 1km.

Sitten vakiosäädin viiksen alas/ylös liikuttaminen vaikuttaa nopeuteen +-10km/h, mutta ensin menee edelliseen/seuraavaan tasakymmen lukemaan. Tämä on huononnus jos vrt 3C:n, jossa nopeus muuttui aina sen +-10km/h.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

repomies

Lainaus käyttäjältä: Killer - 01.01.16 - klo:08:59
Sitten vakiosäädin viiksen alas/ylös liikuttaminen vaikuttaa nopeuteen +-10km/h, mutta ensin menee edelliseen/seuraavaan tasakymmen lukemaan. Tämä on huononnus jos vrt 3C:n, jossa nopeus muuttui aina sen +-10km/h.

Olisko tuossa yhtenäistetty toiminta ACC:n kanssa vastaavaksi? 3C ACC osuu myös tasakymppeihin. Mikä on mielestäni tosi hölmöä, en ymmärrä miksi tuo on muutettu noin. Tykkääkö KUKAAN enemmän tuosta tasakymppeihin osumisesta?

Mulle kävisi nuo tasakympitkin jotenkin, jos mittarivirheen voisi säätää haluamakseen. Laittaisin ison mittarivirheen ja laittaisin nopeudeksi "kympin yli" niin ei joudu jatkuvasti ohitetuksi ja aiheuta siten turhia vaaratilanteita. Jengi nyt vaan haluaa ajaa pientä ylinopeutta tuolla.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.01.16 - klo:09:50
Olisko tuossa yhtenäistetty toiminta ACC:n kanssa vastaavaksi? 3C ACC osuu myös tasakymppeihin. Mikä on mielestäni tosi hölmöä, en ymmärrä miksi tuo on muutettu noin. Tykkääkö KUKAAN enemmän tuosta tasakymppeihin osumisesta?

Mulle kävisi nuo tasakympitkin jotenkin, jos mittarivirheen voisi säätää haluamakseen. Laittaisin ison mittarivirheen ja laittaisin nopeudeksi "kympin yli" niin ei joudu jatkuvasti ohitetuksi ja aiheuta siten turhia vaaratilanteita. Jengi nyt vaan haluaa ajaa pientä ylinopeutta tuolla.
Tuohon tasakymppivakkariin tottui jo vuosia sitten vaikka aikaisemmin oli ollut tuo kympillä hyppäävä. Ei ole enää vuosiin haitannut muutos, koska samassa yhteydessä tuli samalla parannuksena toiminto että +-nappien pidempi painallus toi juoksevan muutoksen, toinen konsti monilla on että vetää tavallaan ylimääräisen kympin aluksi ja stoppaa nousun sopivassa kohdassa.
Kyllä noihin on tottunut ja sikäli ymmärrän tuon tasakympin selkeämmäksi kun ajatellaan autosuunnittelua ja liikenneturvallisuutta ja käyttöergonomiaa. Ne ylinopeudet yms kun ovat ajajan valintoja eikä auton ole tarkoitus niihin suoraan ohjata. Muutenkin tuo vakkariversio on aina ollut parempi ja monipuolisempi kuin se muinainen Golfin vilkkuviiksen yhteydessä olevan tyyppinen, joka onneksi korvautui rattinappiuudistuksen yhteydessä. Passatin erillinen viiksi on aina ollut sokkona käytön kannalta selkeämpi kuitenkin kuin ratissa oleva.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

tomikulmala

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.12.15 - klo:17:30
Octavian adaptiivisessa set-nappulan painaminen pienentää 1km, resumen käyttäminen lisää 1km. Oletko kokeillut toimisiko noin (jos vakkari on omassa viiksessään)?
Jep, viimeisellä ajolla tuli tuota kokeiltua ja juuri kuvatun kaltaisesti viiksi toimi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy