ID4:n nostaminen hallitunkilla

Aloittaja YellowMe, 26.09.23 - klo:18:24

« edellinen - seuraava »

YellowMe

Oletteko käyttäneet jotain ID4:lle tarkoitettua jack padiä hallitunkilla nostaessa? Olen aiemmin käyttänyt vanhemmissa autoissa Bilteman kumilätkää tai jääkiekkoa, mutta niiden kanssa aina pelottaa vähän helman kestävyys.

Marko

Itse nostanut vaggineita aina ihan jostain muualta kuin helmasta, esim apurungon ja tukivarsien kiinnityspisteistä.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

jalauros

#2
Mä olen nostanut ihan niistä nostopisteistä padeilla mutta ne pitää muokata sopiviksi jos käyttää randomia hyllytavaraa. Helposti lähtee kannattelee muualtakin kuin siitä mistä tarkoitus.

Ihan ite tein 😂.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

jarmaho

Peukku ratkaisulle!

Puolilaiskana olen itse vain sijoittanut kumityynyn keskustan hieman "sivuun" helman nostopisteestä niin ettei tyyny paina pohjaa ja pitänyt huolen että itse hallitunkki on ollut helman kohdalla. Ehkäpä tulee jossain vaiheessa tehtyä vastaava silpominen omalle kumityynylle.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

f080421

Lainaus käyttäjältä: YellowMe - 26.09.23 - klo:18:24
Oletteko käyttäneet jotain ID4:lle tarkoitettua jack padiä hallitunkilla nostaessa? Olen aiemmin käyttänyt vanhemmissa autoissa Bilteman kumilätkää tai jääkiekkoa, mutta niiden kanssa aina pelottaa vähän helman kestävyys.

Kolmosta olen nostanut ilman mitään jack padejä niistä helman nostokohdista, jotka ovat erittäin hyvät. Veikkaan ID.4:n olevan samanlainen.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Zigu

Ylläoleva patentti ei ole pitkäikäinen, sillä nostokohta tulee leikkaamaan jackpadin kahtia hyvin nopeasti.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 02.04.24 - klo:12:55Ylläoleva patentti ei ole pitkäikäinen, sillä nostokohta tulee leikkaamaan jackpadin kahtia hyvin nopeasti.
Neljä kertaa sillä on vaihdettu renkaita ja vielä ei ole mitään. Tarpeeksi pehmeä ilmeisesti, antaa sopivasti periksi.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Daatta

Vaihdoin neloseen kesärenkaat viimein alle, nostaminen on hieman konstikkaampaa kuin ID.3:ssa. Painoa on aikapaljon enemmän, lisäksi akun/pohjan muovikotelo tulee aika lähelle nostokohtaa. Ei ollut nostotyynyä käytössä vaan pelkkä tunkin kumitalla, piti sormella kokeilla että tallan ja pohjan kotelon väliin jää tilaa samalla kun nostaa.

Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jukikyy

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Daatta

^Edellinen pyöreä nostotyyny halkesi kahtia, sen jälkeen olen nostanut paljaaltaan. Käytössä on AC:n tunkki, jonka oma nostotyyny on melkoisen tukeva. Virtasen kaupan kataloogissa on jos jonkinnäköistä nostoadapteria erimerkkisiin sähköautoihin, mutta ei mitään Volkkarille. Varmaan on tarkoitus nostella ihan tavan tunkilla ilman pehmusteita.

https://www.virtasenkauppa.fi/auton-korjaus/korjaamolaitteet/hallitunkit-ja-lisavarusteet/tunkkien-tarvikkeet?hakusana=&jarjestys=varasto&c[]=144&sivu=5
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

puukalikoita / laudanpätkiä olen itse käyttänyt kumin sijasta tunkin ja korin (apurungon) välissä sekä pukkien ja korin välissä
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Zigu

Ensimmäinen versio itselläkin oli tuollainen pyöreä nostopadi, jossa oli itse tehty ura. Tämä tosiaan korkkasi muutaman noston jälkeen, josta aikaisemmin varoittelinkin.

Itse ratkaisin tämän ostamalla paksun kumisen nosturipadin, johon upotin nylon vahvikkeen (tasoittaa kuorman nostopadille, estäen padin leikkaantumisen). Lopuksi sorvilla sopiva ura nyloniin. Padiä jotui myös vähän kaventamaan, koska ID:ssä tosiaan akkukotelo tulee vastaan.

Kaupallista vastaavaa tuotetta en ole löytänyt.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.04.24 - klo:08:58Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.

Tuliko VAG työkalu id.4:n mukana? Itse en huomannut sitä autossa siellä missä lukkopultti on, liekö pöllitty.
Jos rupean vaihtamaan renkaita itse, aion tilata Vilpa rengas rengin. Nostelin talvirenkaat seinälle korkealle koukkuihin, ja voi sanoa että lujille otti nostaa ja pujotella keskiön reiästä. Pitäisi oikeastaan punnita pyörät, veikkaan ettei 30 kg ole kaukana.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.04.24 - klo:13:52Tuliko VAG työkalu id.4:n mukana? Itse en huomannut sitä autossa siellä missä lukkopultti on, liekö pöllitty.
Jos rupean vaihtamaan renkaita itse, aion tilata Vilpa rengas rengin. Nostelin talvirenkaat seinälle korkealle koukkuihin, ja voi sanoa että lujille otti nostaa ja pujotella keskiön reiästä. Pitäisi oikeastaan punnita pyörät, veikkaan ettei 30 kg ole kaukana.

Ei tule, Audin osanumerolla olen tuollaisen joskus merkkiliikkeestä hakenut. Ei ole numroa muistissa, mutta VW Wheel Hanger hakusanalla voi löytyä.

En ole edes yrittänyt nostaa renkaita seinälle vielä. Ne eivät välttämättä edes mahdu, ainakin joutuu koukkujen sijaintia muuttamaan. Olisiko neljäs kerta kun noita proppailen autotallin tiiliseinään. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.24 - klo:08:14Ei tule, Audin osanumerolla olen tuollaisen joskus merkkiliikkeestä hakenut. Ei ole numroa muistissa, mutta VW Wheel Hanger hakusanalla voi löytyä.

En ole edes yrittänyt nostaa renkaita seinälle vielä. Ne eivät välttämättä edes mahdu, ainakin joutuu koukkujen sijaintia muuttamaan. Olisiko neljäs kerta kun noita proppailen autotallin tiiliseinään. ;D

Ok, hyvä tietää ettei ole kadonnut.

Proppaa samalla kattoon koukut väkipyörälle renkaiden nostoa varten ;D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karoq

Voisiko tehdä itse pultista rälläköimällä pään irti ja säästää  :D
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karoq - 03.05.24 - klo:13:22Voisiko tehdä itse pultista rälläköimällä pään irti ja säästää  :D

Hyvä ajatus. Sellainen ainakin kestää, perinteinen muovinen voi nyykähtää noiden pyörien painon kanssa. ::)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24


Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.04.24 - klo:08:58Vaihdoin neloseen kesärenkaat viimein alle, nostaminen on hieman konstikkaampaa kuin ID.3:ssa. Painoa on aikapaljon enemmän, lisäksi akun/pohjan muovikotelo tulee aika lähelle nostokohtaa. Ei ollut nostotyynyä käytössä vaan pelkkä tunkin kumitalla, piti sormella kokeilla että tallan ja pohjan kotelon väliin jää tilaa samalla kun nostaa.

Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.

No niin, talvitassut alla. Tein kuten sinä, Bahco 2250 tunkin kumipäällysteisellä tallalla suoraan vaan ohjekirjan mukaisesta vahvikkeesta nosto. Hieman talla on liian iso ettei saa painoa ihan tallan keskelle, mutta tarpeeksi kuitenkin, että oli turvallista. En luottanut sormeen, vaan ryömin alle katsomaan ettei osu siihen muovikotelon reunaan, 5mm toleranssin jätin.

Olipahan homma kun olen maannut viimeiset kaksi viikkoa aika kovassa koronassa sohvalla voimia keräten ;D . @vmp :n yllä linkkaama tappityökalu oli aivan loistava apuväline, ja olisi voinut jäädä tekemättä ilman sitä tässä kunnossa.

Autossa tulee muuten mukana saksitunkkikin näköjään  :o .
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.10.24 - klo:13:22Autossa tulee muuten mukana saksitunkkikin näköjään  :o .

En ole aivan keksinyt mikä tunkin ja "rengastyökalun" tarkoitus on, ID.3:ssa oli myös mukana. Vararengasta ei tietenkään ole, onko tarkoitus nostaa rengas irti maasta kun käytetään mukana tulevaa paikkasarjaa tms. Minulla on Tubeless-paikkasarja takakontissa, niin voi hätätilassa paikata renkaan "oikeasti" eikä tarvitse turvautua mukana tulevaan paikkalitkuun. Kompura on toki samassa paketissa litkun kanssa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.10.24 - klo:14:58En ole aivan keksinyt mikä tunkin ja "rengastyökalun" tarkoitus on, ID.3:ssa oli myös mukana. Vararengasta ei tietenkään ole, onko tarkoitus nostaa rengas irti maasta kun käytetään mukana tulevaa paikkasarjaa tms. Minulla on Tubeless-paikkasarja takakontissa, niin voi hätätilassa paikata renkaan "oikeasti" eikä tarvitse turvautua mukana tulevaan paikkalitkuun. Kompura on toki samassa paketissa litkun kanssa.

On siinä sellainen käyttötapaus, että pyörän voi irrottaa mukaan rengasliikkeeseen korjattavaksi vaikka taksilla mennen ja sitten tulla takaisin laittamaan ehjä pyörä takaisin alle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.10.24 - klo:16:03On siinä sellainen käyttötapaus, että pyörän voi irrottaa mukaan rengasliikkeeseen korjattavaksi vaikka taksilla mennen ja sitten tulla takaisin laittamaan ehjä pyörä takaisin alle.

Kyllä mä luulen, että taksin sijasta tulee hinuri liikkumisturvan piikkiin ja koko kiesi viedään rengasliikkeeseen. REngas on niin painava, ettei sitä jaksa nostaa taksin takakonttiin. ;D  Mutta vaihtoehto toki tuokin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Epa3000

Lainaus käyttäjältä: YellowMe - 26.09.23 - klo:18:24Oletteko käyttäneet jotain ID4:lle tarkoitettua jack padiä hallitunkilla nostaessa? Olen aiemmin käyttänyt vanhemmissa autoissa Bilteman kumilätkää tai jääkiekkoa, mutta niiden kanssa aina pelottaa vähän helman kestävyys.
Aiemmin nostin tavallisella pienellä umpinaisella jack padilla, mutta nyt syksyllä ostin Planger Power Pad nimistä kumityynyä ja olen käyttänyt sitä Torin BigRed Racing 2.0t hallitunkin ID.3:n renkaanvaihdossa. Padissä on sopiva ura, nostokohta kiittää eikö ole vaaraa että se sieltä lipsuu. Hyvin on pelannut, mutta piti tilata Saksasta. Saisi Virtanen ottaa valikoimaan.

ErosRamazzotti

Lainaus käyttäjältä: Epa3000 - 25.10.24 - klo:10:34Aiemmin nostin tavallisella pienellä umpinaisella jack padilla, mutta nyt syksyllä ostin Planger Power Pad nimistä kumityynyä ja olen käyttänyt sitä Torin BigRed Racing 2.0t hallitunkin ID.3:n renkaanvaihdossa. Padissä on sopiva ura, nostokohta kiittää eikö ole vaaraa että se sieltä lipsuu. Hyvin on pelannut, mutta piti tilata Saksasta. Saisi Virtanen ottaa valikoimaan.

Haluisitko laittaa linkin mistä tilasit jos oli hyvät? Tuntuu olevan aikamoinen suo löytää hyviä ja vielä sellainen, että varmasti tulisi perille.

Epa3000

Täältä tilasin
https://planger.shop/products/wagenheber-gummiauflage-power-pad-fuer-rangierwagenheber-schuetzt-ihren-pkw-und-suv

Karoq

Renkaat vaihdettu onnistuneesti, onhan siinä autossa painoa! 25 vuotta olen aina itse vaihtanut renkaat kevät- syksy oniin ja vähän muidenkin autoihin.

Nyt joka kulmassa 235 renkaat. Auto on kyllä vieläkin hiljaisempi näillä kitkoilla. Vanteet on audin aerot, että siinäkin sekamelskaa. Keskikupiy temusta ;D

Kesäkumeilla meni 13500 ja sanoisin että ovat elinkaarensa puolessa välissä. Takanakit olivat kuluneemmat.
https://aijaa.com/zXeb5v
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

a4b8

Onko joku sattunut punnitsemaan paljon 255/50x19" nastapyörä painaa kokonaisuudessaan?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.10.24 - klo:13:41Onko joku sattunut punnitsemaan paljon 255/50x19" nastapyörä painaa kokonaisuudessaan?

Riippuu valmistajasta mutta 15-20kg lienee haarukka

a_jaba

Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.10.24 - klo:13:41Onko joku sattunut punnitsemaan paljon 255/50x19" nastapyörä painaa kokonaisuudessaan?

Kesärengas painoi 29,2kg henkilövaa'alla mitattuna, ilmankos tuntui painavalta nostella seinälle katon rajaan.:o

Kesärenkaissa on pintaa 4-5mm yhden kesän ja n. 15tkm jälkeen. Ei nuo esiasennusrenkaat (taaskaan) ole mitään huippulaatua, kun laittoi CVC7 kitkat alle niin tuntui että ajettavuus parani...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy