Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Kojuvi

Näin viikon ajon jälkeen vielä kaikki on toiminut niinkuin pitääkin. Takaluukun avaus jalalla on aika tarkkuuslaji, mutta kun sen omaksuu, niin alkaa pelaamaamaan. Android auto toimii langattomasti. Eri asia on, mitä iloa siitä oikein on. Google maps ja pari sovellusta, mutta puhelimen musiikki ei kuulu sitä kautta. Pelkkä BT yhteys riittää pitkälle.

b1mpo

Android autoa käytettäessä äänen laatu on parempi(häviötön), kuin bt kautta. Toisille sillä ei ole merkitystä ja toisille on. Esimerkiksi samsungilla voi kuunnella omia flacceja tai tidalia cd laadulla aa:n kautta, joka on selkeästi parempi ääneltään, kuin häviöllinen bt käyttää sitten langalla tai langattomasti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

AA tukee vain tiettyjä sovelluksia musiikin soittoon, kuten Spotify. Tuettuna on myös audiosoittimia jos haluaa omia tiedostoja kuunnella.

https://play.google.com/store/apps/editorial_collection/promotion_topic_3003388_androidauto_baselist?jsmode=du

Itse kuuntelen Flacit USB-tikulta joka on tökättynä keskikonsoliin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pihistelijä

Omasta mielestäni uuden Leonin paras ominaisuus on kasvaneet takatilat. Ne on vanhaan verrattuna nyt pykälää suuremmat. Muutama sentti lisää akseliväliin saa ihmeitä aikaan. Tavaratila on myös hyvä. Vaikka PHEV:ssä on normaalimuodossa pienempi kuin vanhassa, on se penkit kaadettuna suurempi. Tai ainakin mahtuu pidemmät esineet matkaan. Liian viisto takalasi on tosin huonompaan suuntaan. En oikein ymmärrä sen tarkoitusta. Pystympi olisi paremman näköinenkin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.05.21 - klo:11:02
Android autoa käytettäessä äänen laatu on parempi(häviötön), kuin bt kautta. Toisille sillä ei ole merkitystä ja toisille on. Esimerkiksi samsungilla voi kuunnella omia flacceja tai tidalia cd laadulla aa:n kautta, joka on selkeästi parempi ääneltään, kuin häviöllinen bt käyttää sitten langalla tai langattomasti.

Hifissä mennään aina suureksi osaksi fiilisten ja uskomusten puolelle. Sikäli mielenkiintoinen aihe. Tuota vaan en oikein osta että bt/lossless olisi MIT,,,,N vaikutusta missään ajoneuvossa. Jos olisi maailman hiljaisempia autoja vaikka Rolls Royce ja siinä jotkut Mark Levinsonin stereot niin ehkä. Mutta että tavallisessa autossa ja vielä tehdasasennetulla perusmankalla. A/B sokkotesti olisi mielenkiintoinen suorittaa.

Itse vaihdoin tidalista takaisin spotifyhin, jota juuri kuuntelen omakotitalon hiljaisessa olohuoneessa elektrostaattisten paneelikaiuttimien ja järeän päätteen kautta. Ei edelleen juuri mitään eroa. Täällä on taustadesibelit takuulla alemmat kuin Silver Spurissa. Ja elektrostaatit paljastavat äänitteiden erot niin raa'asti ettei huonoja voi oikein kuunnella. Pahoittelut osittaisesta o/t :stä

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 05.05.21 - klo:09:56
Hifissä mennään aina suureksi osaksi fiilisten ja uskomusten puolelle. Sikäli mielenkiintoinen aihe. Tuota vaan en oikein osta että bt/lossless olisi MIT,,,,N vaikutusta missään ajoneuvossa. Jos olisi maailman hiljaisempia autoja vaikka Rolls Royce ja siinä jotkut Mark Levinsonin stereot niin ehkä. Mutta että tavallisessa autossa ja vielä tehdasasennetulla perusmankalla. A/B sokkotesti olisi mielenkiintoinen suorittaa.

Itse vaihdoin tidalista takaisin spotifyhin, jota juuri kuuntelen omakotitalon hiljaisessa olohuoneessa elektrostaattisten paneelikaiuttimien ja järeän päätteen kautta. Ei edelleen juuri mitään eroa. Täällä on taustadesibelit takuulla alemmat kuin Silver Spurissa. Ja elektrostaatit paljastavat äänitteiden erot niin raa'asti ettei huonoja voi oikein kuunnella. Pahoittelut osittaisesta o/t :stä
Jopa skodan orkkiskajareilla kuulen eron vaikka sokkona, käytetäänkö bluetoothia vai piuhalla androidautoon. Voi olla puhelimenkin syytä(samsung), että bt toisto on heikkoa. Mutta ei tuo auton soittimen bt sbc kovin laadukas ole yhteytenä verrattuna cd laatuun. Yläpää ja yleinen dynamiikka noissa on erona. Tidal soi sptifyä omissa vehkeissä paremmin niin kotona, kuin kaapelilla autossa. Mutta ei siitä vänkäämään tarvi alkaa, kerroin vain omista kokemuksista. Spotifyä käyttäisin mielummin käytettävyyden takia, joka tidalissa kökkö. Se on ihan sama mitä taustalla kuuntelee, jos kuuntelu ei näyttele suurta roolia. Silloin merkitsee eniten äänen rasittamattomuus, joka onnistuu huonommallakin laadulla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 14.04.21 - klo:17:22
Sitä on palattu lillukanvarsiin. Nyt kun luin tuon Yaffa0:n uusimman viestin, niin alkoi kiinnostamaan, että millä kriteereillä päädyit tilaamaan juuri painavan eHybridin, kun kepeä eTSI:kin olisi ollut tarjolla?

Ihan tehomielellä tilasin. Halusin tehokkaamman/suorituskykyisemmän auton. Leon on teho/euro mielessä edullinen. Nykyisessä facel-lift Leonissani on jo tuo 110 kw/150 hv, niin miksi tilaisin uuden Leonin samoilla tehoilla? Varsinkin kun se eTSI:kin painaa sen 1400 kg (nykyinen 1270 kg), jolloin uusi eTSI on hitaampi kuin nykyinen (ja kuluttaakin enemmän). Eikä siinä olisi tullut mitään uutta minulle, paitsi DSG. Kaistavahdit, ACC:t, Carplayt jne... ovat jo nykyisessä autossani. Mutta onhan tuo eTSI toki hybridiin verrattuna sen 250-260 kg kepeämpi --> sähkötekniikan paino (eli sikäli voidaan palata lillukoihin).

2.0 TSI Mk4 Leonia ei ole vielä(kään) Suomen hinnastossa. Sehän olisi ollutkin paras ratkaisu: enemmän voimaa kuin nykyisessä ja suurempi tavaratila ilman sähköistyksen kompromisseja.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

Noniin nyt tuli käyttöä niille Isofixeille...
How to baby videot pyörii youtubessa ja auto ehtii kotipihaan ennen laskettua aikaa jos ei tule suuria myöhästymisiä.
Mahtaako olla minkälaiset jalkatilat Sportstourerissa? Itse en tullut ajatelleeksi kun autoa kävin koeajamassa ¨enhän minä tuolla takana istu¨ oli silloin mielessä.
Näyttää review videoilla ja kuvissa että tilaa olisi sen verran ettei heti ota kuskin tai repsikan penkkiin kiinni?
Molemmat kuskit aika tarkalleen 175cm pitkiä että tuskin tulee probleemia sisätilojen kanssa?

Pihistelijä

#1388
Lainaus käyttäjältä: v6e - 05.05.21 - klo:13:05
Mahtaako olla minkälaiset jalkatilat Sportstourerissa?
Ne ovat hyvät. Itse olen 183 cm pitkä. Kun säädän kuljettajan penkin sopivaksi, jää taakse reilut polvitilat. Takana matkustaa mielellään. Selvä parannus edelliseen Leoniin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: v6e - 05.05.21 - klo:13:05
Noniin nyt tuli käyttöä niille Isofixeille...
How to baby videot pyörii youtubessa ja auto ehtii kotipihaan ennen laskettua aikaa jos ei tule suuria myöhästymisiä.
Mahtaako olla minkälaiset jalkatilat Sportstourerissa? Itse en tullut ajatelleeksi kun autoa kävin koeajamassa ¨enhän minä tuolla takana istu¨ oli silloin mielessä.
Näyttää review videoilla ja kuvissa että tilaa olisi sen verran ettei heti ota kuskin tai repsikan penkkiin kiinni?
Molemmat kuskit aika tarkalleen 175cm pitkiä että tuskin tulee probleemia sisätilojen kanssa?

Itse olen 184cm pitkä ja takana on reilu 2-vuotiaan kääntyvä turvaistuin. Pystyn pitämään oman hyvän normaalin ajoasennon. Tämä ei olisi onnistunut mitenkään edellisen sukupolven Leonissa.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Nifa

Lainaus käyttäjältä: v6e - 05.05.21 - klo:13:05
Noniin nyt tuli käyttöä niille Isofixeille...
How to baby videot pyörii youtubessa ja auto ehtii kotipihaan ennen laskettua aikaa jos ei tule suuria myöhästymisiä.
Mahtaako olla minkälaiset jalkatilat Sportstourerissa? Itse en tullut ajatelleeksi kun autoa kävin koeajamassa ¨enhän minä tuolla takana istu¨ oli silloin mielessä.
Näyttää review videoilla ja kuvissa että tilaa olisi sen verran ettei heti ota kuskin tai repsikan penkkiin kiinni?
Molemmat kuskit aika tarkalleen 175cm pitkiä että tuskin tulee probleemia sisätilojen kanssa?

Pöh. Uuteen leonin ja golffin farkkuihin tuli edellisen sukupolven Octavian pidennetty pohjalevy. Eli olihan toi retorinen kysymys? Toki jos on esikoinen tulossa, niin annettakoon se sinulle anteeksi, kun ajatuksesi oli muualla ja et vielä tiennyt mihin ryhdyit. Kohta tiedät. Ne ekat 5 kuukautta on sitten helppoja, kun nukkuvat ja eivät tajua vielä mistään mitään. Kannattaa silloin ladata omia ja auton akkuja kun vielä voi. ;)
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

v6e

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 05.05.21 - klo:21:59
Pöh. Uuteen leonin ja golffin farkkuihin tuli edellisen sukupolven Octavian pidennetty pohjalevy. Eli olihan toi retorinen kysymys? Toki jos on esikoinen tulossa, niin annettakoon se sinulle anteeksi, kun ajatuksesi oli muualla ja et vielä tiennyt mihin ryhdyit. Kohta tiedät. Ne ekat 5 kuukautta on sitten helppoja, kun nukkuvat ja eivät tajua vielä mistään mitään. Kannattaa silloin ladata omia ja auton akkuja kun vielä voi. ;)

Käy järkeen. Kyllä tämä olis tiettävästi mun toimesta numero 1. sukupuussa.
Jossakin vaiheessa täytyy alkaa metsästämään kangas sisustalle jotakin suoja ainetta, menisiköhän sama aine mikä on tarkoitettu sohvakankaisiin?
Joku takatilan suojakangas Liiteristä koiria varten ajaa varmaan hyvin virkaansa alkuun  ;D

mipefin

VCDS:llä onnistui koodata Lane assist muistamaan edellinen asento käynnistysten välillä, ja varoitus piiloon siitä jos se on pois päältä.

A5 (Driver Assistance) moduulista Long coding -> 10. sivulta rasti pois ruudusta "Lane_assist_off_text" ja 9. sivulta vaihtaa ensimmäiseen kohtaan "Configuration_for_lane_departure_warning_Kl15,Last_setting"
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

MikHei

#1393
Ompas nättiä, että kaikkia koodauksia ei oo tavan tallaajalta näissä uusista kumminkaan blokattu. Hienoa pioneerityötä mipefin. 8)

Itsellä ainakin oli koeajossa niitä harvoja ärsytyksen aiheita tuo Lane assist. Kun tykkään ajaa tien urien ulkopuolella, niin koko ajanhan se vänkää vastaan ja sitten kun Lane assistin otti pois päältä, niin seuraavassa startissa taas Lane assist päällä. Tolla koodauksella ainakin välttyy siltä yhdeltä ylimääräiseltä painallukselta lähtöhetkellä, pieni mutta mulle olisi ainakin merkittävä muutos.

Taidanpa luoda koodausketjun, jos saatas kerättyä näitä sinne.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

miz

Tossa on muuten jännä ero kun ajaa travel assistin kanssa, se antaa pienten rattipalautteiden jälkeen ajaa nätisti urien ulkopuolella ja pysyttelee siellä sen jälkeen kun irrottaa kädet ratista.

Pelkkää lane assistia vastaan rimpuillessa toiminta ei ole lainkaan niin pehmeää ja saattaa tulla niitä "aja keskellä kaistaa" herjoja.
Mites muuten tuo travel assist lähtee toimimaan jos oletuksena on lane assist pois päältä startista?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 05.05.21 - klo:21:59
Pöh. Uuteen leonin ja golffin farkkuihin tuli edellisen sukupolven Octavian pidennetty pohjalevy. Eli olihan toi retorinen kysymys? Toki jos on esikoinen tulossa, niin annettakoon se sinulle anteeksi, kun ajatuksesi oli muualla ja et vielä tiennyt mihin ryhdyit. Kohta tiedät. Ne ekat 5 kuukautta on sitten helppoja, kun nukkuvat ja eivät tajua vielä mistään mitään. Kannattaa silloin ladata omia ja auton akkuja kun vielä voi. ;)

Miten niin edellisen sukupolven Octavian pohjalevy? Uudessa Leonissa ja uudessa Octaviassa on ihan sama alusta, akseliväli ja sisätilat yhtä suuret. Octavian farmarissa on toki vähän isompi takakontti, kun auto on pidempi, mutta akseliväli ja pohjalevy on sama. Audi A3 ja Golf HB tehdään lyhyemmälle akselivälille. Farmarigolf jakaa puolestaan saman alustan Octavian ja Leonin kanssa. Asia on sanottu selkeästi monessa netin autovertailuvideossa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Tarkistimpa vielä asian Skodan ja Seatin sivuilta. Molempien mallien akseliväli on 2686 mm. Leon ST:n kokonaispituus on 4642 mm ja Octavia farkun 4689 mm. Etu- ja takaylitys ocussa isompi.

https://www.seat.fi/mallisto/leon-sportstourer/tekniset-tiedot/fr.html

https://www.skoda.fi/mallisto/octavia/octavia-combi
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Nifa

#1397
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.05.21 - klo:23:53
Miten niin edellisen sukupolven Octavian pohjalevy? Uudessa Leonissa ja uudessa Octaviassa on ihan sama alusta, akseliväli ja sisätilat yhtä suuret. Octavian farmarissa on toki vähän isompi takakontti, kun auto on pidempi, mutta akseliväli ja pohjalevy on sama. Audi A3 ja Golf HB tehdään lyhyemmälle akselivälille. Farmarigolf jakaa puolestaan saman alustan Octavian ja Leonin kanssa. Asia on sanottu selkeästi monessa netin autovertailuvideossa.

Siis mitä? Nyt on pakko arvata, että me ei olla kyllä samassa keskustelussa edes. En tiedä mitä edes kuvittelit, että väitin.  ;D Mutta mikä loistava mahdollisuus kantaa korteni kekoon:

Joten, tämä ensimmäinen kysymyksesi on hyvä pähkinä kaikille insinööreille ja itseään sellaiseksi luuleville.

Ja ratkaisu on... rummun pärinää...

Koska uudessa Octaviassa(kin) on edellisen sukupolven pohjalevy pitkällä akselivälillä. Pidemmällä kuin muissa edellisen sukupolven MQB:ssä.
Ja sillä kun uudessa on vanha, niin vanhassa ei voi olla uutta.

Väitinkö muuta? En? Ei ollut aikaisemmassa sukupolvessa muissa kuin Ocussa. Nyt on kaikissa uusissa vag farkuissa mallia MQB. Joko nyt hahmottuu, mitä sanoin edellisessä viestissä? Sanon sen uudelleen. Uudessa Leon ST:ssä on edellisen sukupolven Octavian mega-super-iso-akseliväli, että täytyy olla vitsi, kun joku ihmettelee, että mahtuuko sinne mitään. Tai sitten on elänyt maakuopassa. Tai odottaa esikoistaan.

Edittinä vielä:
Puretaan väittämäni yhtälöksi. Sanoin siis, että Leon 4 ST = Octavia 3 vankkuri
Ja seuraavat pitävät paikkansa:
Leon 4 ST > Leon 3 ST
Golf mk8 wagon > Golf MK7.5 wagon
Octavia 3 = octavia 4
Ja huipentuma:
Octavia 4 = Golf 8 wagon = Leon 4 St

Tällöin väittämän Octavia 3 (wagon*) = Leon 4 ST yhtälön täytyy olla tosi.
* En tuhlaa aikaani tarkastaakseni oliko ocu3 sedan ja farkku samalla akselivälillä, muistelisin, että oli.

"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

#1398
Ja vielä vähän jatkoa: Miksu vertaus edelliseen sukupolveen? Koska se oli Octavia 3, jota joka ikisessä autolehdessä Hesasta Laosiin kehuttiin. Nyt vain todetaan, että konsernisisaret ovat tasavertaisia. Ocu 3 oli siis enemmän, paremmin ja pidemmin. Ja voi kuinka sitä kaikessa mainonnassa hehkutettiin. Että jos tällä vuosituhannella autolehtiä on lukenut, niin sen jo instituutioksi kohonneen asian, octavia 3 takajalkatilat, pitäisi tietää. Ja että se oli jotain taivaallista mannaa versus golf 7.5 ja Leon 3.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

miz

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin uudet mallit perustuu MQB evo pohjalevyyn / platformiin, ei edellisen sukupolven pohjalevyyn.
Ei ole siis sama kuin ocun edellisessä mallissa joka käytti MQB:ta kuten edellinen Leon ja moni muu eripituisina versioina.

Ei tarvi päristellä rumpuja sen enmpää.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 11.05.21 - klo:00:25

Tällöin väittämän Octavia 3 (wagon*) = Leon 4 ST yhtälön täytyy olla tosi.
* En tuhlaa aikaani tarkastaakseni oliko ocu3 sedan ja farkku samalla akselivälillä, muistelisin, että oli.

Ei tarvitse tuhlata aikaa. Mä tuhlasin omaani eilen illalla ja tarkistin asian. Akseliväli on millilleen sama Octavia 4:lla ja Leon 4:lla (ja varmaan farkku-Golfilakin, sitä en jaksanut selvittää). Ja tosiaan vaikka puhutaan MQB:sta, joka on jo nykyisessä mk3 Leonissani, niin kyse lienee kuitenkin uudemmasta versiosta. Siksi särähti korvaan tuo, että käytetään "vanhaa" Octavian pohjalevyä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

MQB perusrakenne on edelleen käytössä. Vaikka sen MQB:n perässä on A0, A1, Evo tai muu, niin silti se perusrakenne on samaa kauraa. Pasaati ja superi perustuu samaan perusrakenteeseen myös.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Kyllä, on edelleen MQB, siitähän ei ollut kyse.
Tuo osa rakenteesta ei vaan ole 1:1 sama mitä käytettiin vaikka 2013 Skodan tehtaalla, mihin tässä aikaisemmin viitattiin.

Mutta eteenpäin keskustelussa mun puolesta.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: miz - 11.05.21 - klo:12:52
Kyllä, on edelleen MQB, siitähän ei ollut kyse.
Tuo osa rakenteesta ei vaan ole 1:1 sama mitä käytettiin vaikka 2013 Skodan tehtaalla, mihin tässä aikaisemmin viitattiin.

Mutta eteenpäin keskustelussa mun puolesta.
Eihän noista MQB autoista mikään ole täysin 1:1 tähänkään asti. Ne on vain perusrakenteeltaan samoja, johon tuo MQB viittaa. MQB ei siis ole vain pohjalevy, josta täällä oli puhetta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Aivan totta. Ja tuo perusrakenne ei ole sama 2013 ja 2021 autoissa.
Leonissa ei siis ole sama perusrakenne kuin 2013 ocussa. Tästähän tässä nyt on intetty.

b1mpo

En jaksa enempää vängätä. Sama perusrakenne MQB on tuolla kaikissa listattuna. Siitä on eri variantteja, mutta perustuu samaan perusrakenteeseen.
https://handwiki.org/wiki/Engineering:Volkswagen_Group_MQB_platform
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

LainaaAll MQB cars will share the same front axle, pedal box and engine positioning, despite varying wheelbase, track and external dimensions.

Ei ole sama perusrakenne kun akseliväli on eri.  ;D Jatkakaa.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

miz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.05.21 - klo:15:22
En jaksa enempää vängätä. Sama perusrakenne MQB on tuolla kaikissa listattuna. Siitä on eri variantteja, mutta perustuu samaan perusrakenteeseen.
https://handwiki.org/wiki/Engineering:Volkswagen_Group_MQB_platform

En nyt b1mpo sulle vastannut alunperin, vaan tähän Nifan väitteeseen:
” Uuteen leonin ja golffin farkkuihin tuli edellisen sukupolven Octavian pidennetty pohjalevy.”.

Ei tullut, vaan uuden sukupolven Evo kehitysversio. Jätetään tähän.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.05.21 - klo:15:47
Ei ole sama perusrakenne kun akseliväli on eri.  ;D Jatkakaa.  :P

Mutta Ocun ja Leonin akseliväli on sama, 2686 mm. Löytyy autojen teknisistä spekseistä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

174, oli 1.5eTsi:n 30tkm huolto kun vein omat öljyt ja tuohon hintaan sisältyi Forten lisäaine 33,. Pari päivitystä oli tullu nyt parin viikon sisällä ja ne pistettiin autoon. Tämä huolto sitten kestikin yli 3 tuntia ::) Peruutuskameraa ei vaihdettu kun osien tulo on nyt hidasta ja ei kerinny tähän huoltoon. Kuulemma ei ensimmäinen peruutuskamera joka on tippunu eli vähän olisi kiinnityksessä kehitettävää ;D


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy