Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Antti

#1
Auto syttyi ajon aikana liekkeihin. Pelastuslaitos kävi sammuttamassa tulipalon joka vähän jännitti johtuen auton kaasusäiliöstä.

Ensin ajateltiin palon lähteneen kaasulaitteista mutta oikea syy olikin pakosarjalle lentänyt moottoriöljy ja lopulta moottorin ns. käkikello-ilmiö eli kiertokanki tuli lohkosta läpi.

Auto vietiin myyneen ja huoltaneen Laakkosen pihaan ja huoltopäällikköä ei juurikaan kiinnostanut koko homma mutta suostuvat tuntiveloitusta vstaan tutkimaan syytä ja sitten vasta voidaan tehdä tehtaalle kyselyä vastaantulosta.

Autolla 1. omistaja, aukoton merkkihuoltohistoria ja viimeksi 5tkm sitten huollettu.

Huomenna aion ihmetellä asiaa organisaatiossa eteenpäin, omistajalla on vahva vag-historia ja kaikki ollaan ostettu samasta liikkeestä 90-luvulta alkaen. Nyt parin vuoden aikana on näitä kalliimpia juttuja alkanut olemaan ja toivon todella heidän hoitavan tämän tyylikkäästi. Alku oli kyllä aika p*rseestä.
#3
Menikös se niin että nelos Haldexiin sopii VAG G055175A2 öljy? Toisin sanoen purkkimallin öljyä on vain yhdellä koodilla?
#4
Tiguanissa tehdas Webasto jota paimentaa T91 VW-logolla.
Meneekö perus (sen soikean) kello-ohjaimen asentaminen tuohon rinnalle ihan heittämällä?
#5
Eli 2012 140hv dieseli nelivedolla?
Ilmeisesti kuiva seiska?



#6
Huoltaminen / Ctek jumissa
25.12.14 - klo:13:23
Ctekin MXS10 sitten jumiutui "supply"-modelle.
Ei mitään vinkkiä löytysi millä tuon saisi eloon?

On kytketty verkkoon ja irti, paineltu nappulaa ja vaihdeltu eri akkuihin. Ei vaikutusta.
Sopivasti meni kahden vuoden takkuukin juuri umpeen..
#7
Aika hintsusti löytyy tuon commonrailin ohjelmoinnista juttua tai sitten en osannut etsiä.

Viittä vaille olen laitattamassa Yetin 140hv CBDB koneeseen Superchipsin "bulkki"ohjelmaa +33 hv ja 58nm.

Millasia kokemuksia porukalla on tuon koneen ohjelmoinnista, paraneeko käytös samalla tavalla kuin pumppareissa?
#8
Sinänsä geneerinen aihe, että suunnilleen samat sähköiset hilavitkuttimet löytynee kaikista konserniautoista (EDS, AFM, HBA, MSR, EBV, ABSB ja ASR). Oma kärry nelikko Yeti.

Mutta mitenkäs esp:i tapetaan kokonaan? Napista pois ja antaa näennäisen vähän luistella, aika pian tappaa luistot.
Pystyykö VCDS:llä tekemään mitään vai pitäisikö ecua ropeloida?

Itse arvostaisin sitä, että napilla olisi ainakin kaikki jarruttavat toiminnot pois päältä. Nelos Golffi muistaakseni toimi vielä näin.
#9
Yeti / Sisätilahaaran reitti
24.11.13 - klo:10:00
Mistähän päin tulipeltiä Yetistä löytyy läpivientipaikka sisätilanhaaralle?
,,kkiä kurkkasin öljyjä vaihtaessa että ahdasta on, mutta varmaan jostain kuskin puolelta pitäisi löytyä?

Defa näyttää vetäneen mallikohtaiset ohjeet pois sivuiltaan.
Pakettia ei tarvitse ostaa kun piuhaa ja osia on ennestään olemassa.
#10
Nyt on Hesarissa juttua otsikolla "Mystinen pöly rikkoo moottoreiden jakohihnoja Oulussa, Autoalan asiantuntijat tulevat muualta Euroopasta ihmettelemään Oulun seudun mystistä pölyongelmaa".

Onhan tästä jotain turinaa joskus ollut ainakin sivulauseessa.
#11
Ilmeisesti uudemmat vaggilaiset tykkää kyttyrää esim jälkiasennetuista xenoneista ja joitakin juttuja on pyörinyt kärähtäneistä tuulilasinpyyhkimien moottoreista. Riittääkö suojaukseksi jos herätteeseen laittaa diodin väliin ja muuten normaalisti releytettynä laittaa lisäpitkät?

Potilas on 09 Yeti.
#12
Yeti / Uskaltaako DSG Yetin ostaa?
01.10.13 - klo:10:52
Taas yksi topicci DSG:stä..

Itsellä on hakusessa Yeti, dieselillä ja nelivedolla varustettuna.
Näitä kun on valitettavan vähän manuallilaatikolla tarjolla niin mielessä on alkanut pyöriä ajatus josko sittenkin kallistuisi DSG:hen.

Ongelma on se, että uuteen ei rahat riitä. Käytännössä 100 tkm paikkeilla ajettuja siis katseltava.
Jos laatikko on noilla kilsoilla toimiva niin onko enää mitään jättipossahdusta odotettavissa?

Vaiko metsästänkö sittenkin vaan sitkeästi sitä manuaalia?
#13
Yleinen VAG-keskustelu / VW:The dark side
18.01.12 - klo:08:46
Osuipahan tuommonen kamppis silmiin..

Sen kummemmin kantaa ottamata kaikki lobbaa
varmasti omien etujensa mukaisesti.

http://www.vwdarkside.com/fi
#14
Kellään kokemusta tämmöisestä?
Kynäruiskulla jonkinlainen väri vaurioihin ja loput pyyhitään/kiillotetaan pois.
Näyttää äkkiseltään kyllä houkuttelevalta.

http://www.hs.fi/videot/1135256633233?kategoria=Autot&sivu=1

http://www.autodent.fi/pienkorjaukset/kiveniskemaet
#15
Hissukseen alkoi 77 kW BLS koodinen kone  päästelemään erikoisia vihellyksiä ja suhinaa.
Ajattelin että pääsen uusimaan ahdinta, mutta vika löytyikin EGR:llä olevasta jäähdyttimestä
jossa kierrätettävä pakokaasu jäähdytetään ennen imusarjaan palaamista. Siellä on alipaineella
toimiva läppä (lisäksi imusarjassa sähköventtiili) joka alkanut vuotaa akselista.
Sijainti koneen takana, turbon alla.

Tätä ennen tuli uusittua kyllä N75 ja MAP anturi.

Osalle hintaa siinä nelisen sataa ja puolen päivän työt päälle sanoivat Marmorilla.
Akseli tiivistettä ei luonnollisesti ole varaosana.

Onkohan tämä yleinenkin juttu? Ko mööpeliä on ilmeisesti melkein jokaisessa VAG TDI:ssä ja ainakaan kotimaisilla foorumeilla en juttua siitä ole huomannut. Laakkosella sanoivat noita menevän "silloin tällöin". Tyypilliseen VAG-tyyliin vika osassa jonka tulisi normaalisti kestää auton ikä. No onhan toi jo neljä vuotta vanha ja yli satku ajettukin että onhan se jo aikakin jotain posahtaa.

Kävin ohi ajaessa purkaamolla kurkkaamassa 80tkm ajettua vastaavaa osaa, alkavaa vuotoa oli siinäkin.

Tämän näköinen on se jäähdytin:



Jenkki foorumilta löytyi löpinää aiheesta:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=261423




#16
Tuli napsittua muutamat kuvat tämmöisestä näillä keleillä varsin ajanakohtaisesta touhusta. Asentelu on varsin simppeliä eikä mikään huikaiseva projekti. Koneena on 77kW BLS-versio ja lämppäri Defan tuotteita.

Tämän näköinenhän se letkuun asennettava vastus on. Johtoliitäntä pyörii rungossa ja sen saa väänneltyä parhaalta tuntuvaan asentoon. Mukana tulevista letkunpätkistä on leikattu sovite joka klemmarilla paikoillaan. Asennettaessa suora lähtö on ylöspäin.


Koneesta alamuovi pois, suodatin kotelolle menevä ilmatötterö pois tieltä ja letkut puristettu kasaan nestehukan minimoimiseksi. Tulee sieltä silti silmille juuri silloin kun vähiten odotat.
Lämmitin asennetaan öljynjäähdyttimeltä lohkoon menevään letkuun.


Asennuspaikka alhaalta. Eli letku on napattu öljynjäähdyttimestä irti, lyhennetty pätkä ja vastus asennettu väliin.


Asennettuna ylhäältä.


Johdot kiinni, vähän pitkällä kaapelilla tuli tehtyä lenkkiä. Se, että mikään ei pääse osumaan jäähdyttimen puhaltimeen on tarkastettava huolella. Tilaa ei ole liikaa.


Nestettä pääsi karkuun vain n. puoli litraa. Paisunta-astian täyttö (huomioi oikea nesteen laatu, tässä tapauksessa G12+),
käyttelyä ja nesteiden tarkastus, ajoa ja taas nesteiden tarkastus. Toimii, lohkooon menevä letku näyttää infralla mittaillen nousevan nopeasti n. 70 asteeseen kun toinen pysyy n. 30 asteisena, eli kiertokin pelaa.

Tässä tapauksessa kun autossa on myös Webasto niin sen pumppua tuli pyöriteltyä myös jotta mahdollisesti sen linjoihin joutuneet ilmat tulevat myös pois.

Semmosta tällä kertaa  :)




#17
Caddy / Sisätilahaara 2k Caddyyn
19.01.11 - klo:20:53
Piristetään välillä vähän tätäkin osastoa.

Sisätilanlämmittimen haaran asennus sujuu suunnilleen samaan malliin kuin Golf V / IV
tällä Defan ohjeella: http://www.defa.com/wup_files/26.pdf

Ja sieltä hanttarin puolelta on turha etsiä valmista läpivientiä.. ::)
#18
Moi,

autossa luuraa alla olevan näköinen suodatin.
Löytyykö Skodalta millä numerolla, VW:llä ilmeisesti 1K0127434.

#19

Tää on niin tätä.. suomalaista meininkiä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ministeri%C3%B6+aikoo+alentaa+nopeusrajoituksia+saasteiden+v%C3%A4hent%C3%A4miseksi/1135260456308

Päivän Hesarista:
"
Liikenneministeriö suunnittelee nopeusrajoitusten alentamista ilmansaasteiden vähentämiseksi. Liikenneohjelmaan tulevaa nopeuksien alentamista puoltaa myös se, että alemmat nopeudet vähentävät liikenneonnettomuuksia.

VTT laski Helsingin Sanomien pyynnöstä, miten nopeuksien alentaminen vaikuttaa auton aiheuttamiin saastepäästöihin. Jos moottoriteiden 120 kilometrin nopeusrajoitus pudotettaisiin 80 kilometriin tunnissa, polttoainetta kuluisi näillä tieosuuksilla 30 miljoonaa litraa nykyistä vähemmän. Jos lisäksi satasen teillä nopeus pudotettaisiin 80 kilometriin tunnissa, polttoaineen säästö olisi yhtä suuri.

VTT: n erikoistutkija Juhani Laurikko arvelee, että alemmat nopeudet vaikuttaisivat myös niin, että osa autoilijoista kyllästyisi ajamaan alennettuja nopeuksia, ja he siirtyisivät junamatkustajiksi. Tämä lisäisi nopeuksien alentamisesta koituvaa ilmastohyötyä.

Liikenne- ja viestintäministeriöstä hallitusneuvos Anna-Liisa Tarvainen toteaa, että jokainen autoilija voi myös omatoimisesti vähentää ilmansaasteita ainakin niin, että lopettaa ylinopeuden ajamisen ja alkaa noudattaa nykyisiä nopeusrajoituksia. Mitä kovempaa ajaa, sitä enemmän polttoainetta kuluu, ja sitä enemmän saasteita pääsee ilmaan, Tarvainen muistuttaa.
"
#20
Remontti lista vaan pitenee..

Noi ledit pitäisi vaihtaa, mitenkäs peilit purkaantuu osiin?
#21
Mites tuo on kakkos Octaviassa, viimeksi tehnyt saman touhun nelos Golffin kanssa, onko tuo sen kummempi?
Ja kyseessähän on toi 2.0 tdi m6 lootalla.


#22
Välillä näkee liikenteessä noita takalasin pyyhkimellä varustettuja yksilöitä,
minkä vuotiset on tullut sen kanssa? Tuskin varustetaso riippuvainenkaan on?
#23
Tossa Ocussa on nyt alkanut sellaista vaivaa ilmenemään, että lämmintä
ei saa kuin täysillä. Millaan lämmityksen säädön väliasennolla ei ole vaikutusta.
Mielestäni kylmä on yhtä kylmää riippumatta on säätö kello kolmessa tai äärimmäisenä
sinisellä.

Auto on manuaali-ilmastoinnilla, kone lämpenee kyllä ns. normaalisti tdi:n tapaan.

Kokemuksia?

Oma VagCom:i ei tohon autoon pure, joten aika liikkeeseen on jo varattuna.
#24
Apukuskin puolelta etuovesta täytyisi koko peili saada irti, tarvitseeko ovipahvi purkaa vai miten lähtee näppärimmin?
#25
Lähteekö hanskalokero kokonaan irti ja sen takana suodattimen luukku?

Tämmöinen ohje löytyi:
http://tiedostot.jarka.fi/airfilter/MC613.pdf
#26
Octavia II (04-13) / Vetokoukun asennus
03.12.09 - klo:11:52
Laatikossa odottelee Westfalian irroitettava koukku ja sähkösarja.

Asennus käsittääkseni pitkältisamanmoinen esim. V Golperossa, Jetassa, Suberbi II:sessa jne.
Kaikki vinkit ja neuvot asenteluun tervetulleita, kitoos.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy