Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - veejay

#2
Vanteet ja renkaat / Vs: 1001 Renkaat
24.08.19 - klo:22:34
Ruotsalainen www.rengas365.fi on viime aikoina myös ollut todella edullinen. Ja pohjoismaisena kauppana löytyy kitkojakin hyvä valikoima. Tilasin kesällä vanne+nokian r3 -paketin. Kaikki toimi kuin pitikin.
#3
Mikäs tuosta Totalin öljystä nyt "ei oikeaa" tekee? Ihan VW:n vaatimukset täyttävää se on, ja suurelta öljyvalmistajalta, joten senkään ei pitäisi epäilyttää.
#4
1.0 TSI FL:n keskimääräinen kulutus 5,3 l / 100 km ensimmäisen 4444 km aikana. Ajosta noin 30-40 prosenttia kaupunkiajoa (5 km työmatka kaupungin sisällä + muutaman kilometrin siirtymiä töissä), loput maantieajoa.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/917299.html

Kulutus on 1,5 litraa pienempi kuin 1,6 litraisella Megane farmarilla (2006) samanlaisessa ajossa. Todella pienellä kulutuksessa siis menee.

Ajotietokone näyttää noin 0,1 l / 100 km todellista pienemmän lukeman. Pienin kulutus mihin olen yksittäisellä matkalla päässyt ajotietokoneen mukaan, on 3,9 l / 100 km. Tämä oli lähes pelkästään maantieajoa vaihtelevalla 70 - 80 km/h nopeudella.
#5
Superb II (08-15) / Vs: Kessy tjsp yms.
11.03.18 - klo:17:01
Skodan käyttöohjeiden suomenkieliset versiot ovatkin käsittämättömän laaduttomia. Tässä esimerkiksi ote Octavian uusimmasta käyttöohjekirjasta sivulta 8:
LainaaSeuraavaksi data avustinjärjestelmät kirjataan ajoneuvossa. Sen lisäksi, että tie-
to siitä, onko kyseinen järjestelmät tai siihen liittyvään aikaan sammutettiin, jos
ne vain osittain ollut käytettävissä tai ei ollut toimintaa, siellä on myös mahdol-
lisuus seurata, ovatko nämä ajoneuvon toimintoja ohjataan onnettomuuden ai-
kana ajoneuvo kiihdytetään tai abbremsten. Mukaan ajoneuvon laitteiden säh-
köiseen nämä toiminnot z. B.:
Koko sivu on konekäännös, jota kukaan ei ole viitsinyt edes oikolukea.
#6
Kyseisestä laitteesta minulla ei ole kokemusta, mutta kuulostaa kuvauksesi perusteella softavialta.

Usein firmware-päivitys auttaa vastaava kaltaisiin ongelmiin, oletko jo sitä yrittänyt? Ohjeet esim. täällä: https://www.briskoda.net/forums/topic/298284-guide-upgrading-columbus-firmware-and-maps/
#7
Lainaus käyttäjältä: Letangi - 14.02.18 - klo:17:11
Kas kun ei löytynyt maahantuojan varastoista kyseistä yhdistelmää

Tilaushetkellä varastossa oli vain 2 Style-Octaviaa 1.0 koneella. Toinen oli sellainen väri, mikä ei kelvannut ja toisessa oli webasto, joka on omassa pätkäajossa turha varuste, kun tyhjäisi vain akun ilman ylläpitolatausta.
#8
5.1. tilattu Octavia 1.0 TSI HB (Candy White, Style, ei lisävarusteita, manuaali) oli juuri valmistunut tehtaalta. Jos auto on kuukauden päästä Suomessa, niin toimitusajaksi tulee reilu 2 kuukautta. Ei paha, myyjä kun arvioi tilaushetkellä toimitusajaksi 3-4kk.
#9
Eikös kaikki 1.2 litraiset kolmosOctaviat ole jo hihnakoneella? Litraista TSI:tä ei koskaan ketjukäyttöisenä ole ollutkaan.
#10
Koko autoilu-urani ajan olen hankkinut autoni seuraavan kaavan mukaan:

1. Osta 3000 euron arvoinen auto.
2. Aja autolla 5 vuotta.
3. Myy auto 500 eurolla.
4. Palaa kohtaan 1.

Tämä malli on ollut erittäin toimiva kulujen minimoinnissa. Suuria vikoja autoihin ei ole tullut. Normaalit pikkuhuollot taas olen tehnyt itse.

Mallin huono puoli on se, että ne pikkuhuollot joita tuon hintaluokan autoissa aina silloin tällöin on, vievät jonkin verran omaa aikaa. Yhdellä autolla ja perus 8-16 työajalla tuo yhtälö toimisi hyvin. Ongelmia ajankäytön suhteen alkaa kuitenkin kasaantua, jos autoja on taloudessa kaksi ja työaikaa ei ole. Vaikka noita pikkuvikoja onkin vain muutama vuodessa, ilmaantuvat ne jonkinlaisten kvanttimekaniikan lakien mukaan juuri silloin, kun töissä pitäisi painaa ympäripyöreää päivää.

Hyväksi havaittu malli ei siis ollut enää toimiva nykyisessä elämäntilanteessa. Ainakin toinen auto piti päivittää.

Vuokra-autoilla ajaessa olin ihastunut Volkkarin pieniin bensakoneisiin. Ajo-ominaisuudet tuntuivat erittäin hyviltä, ja kulutuskin oli huomattavan maltillista.

Ensimmäinen ajatus oli ostaa uusi Leon ST litran bensamoottorilla. Koeajolla Ecomotive-alustan toiminta ei kuitenkaan vakuuttanut, joten Leon jäi hankkimatta. Myöhemmin koeajettu Octavia sensijaan tuntui omaan makuun huomattavasti sopivammalta.

Jonkin aikaa tutkailin käytettyjen ja uusien Skodien hintoja, sekä katselin sopivia tarjouksia. Tammikuussa palikat sitten loksahtivat paikoilleen: maahantuojalla sopiva kampanja(3v-huoltosoppari) ja tarjous rahoituksineen erittäin kohtuullinen. Niinpä tilaukseen lähti uusi Octavia hatchback 1.0 TSI moottorilla, Style-varusteilla ja Candy White -värillä.



Mitään sen kummempia lisävarusteita ei tullut mukaan ruksittua. Style on omaan käyttöön jo riittävän kattava - ja iso parannus 12 vuotta vanhaan Meganeen. No, moottorilämmitin sisähaaralla tuli autoliikkeeltä ostettua mukaan.

Superskodasta tilailinkin jo kumimatot. Vielä pitäisi talvirenkaat hankkia, mutta aikaa on vielä hyvin ennen kuin seuraava talvi koittaa. Toimitusajaksi lupailivat noin neljää kuukautta. Toiveena on, että edessä olisi vaivattomia kilometrejä.
#11
Toisessa autossa on toista talvea Hankook W419 i`Pike RS 185/65 R15 92T, ja ihan hyvät kokemukset kyllä. Kilometrejä ei tosin kerry kuin muutama tuhat /talvi. Mutta ainakin toistaiseksi olen hinta/laatusuhteeseen erittäin tyytyväinen. Nuo maksoivat alta 300/sarja vanteelle asennettuna.
#12
Ilman muuta riippuu. Samasta kokoluokasta koeajoin Leonin ja Astran, jotka molemmat tuntuivat äänekkäämmiltä. Fabiankin (ja muutaman muun pienemmän auton) kävin koeajamassa ja ero rengasmelussa oli kuin yöllä ja paivällä, mutta nämä pienemmät autot eivät ole tietenkään vertailukelpoisia. Ainoa hiljaisempi oli käytetty E90 BMW.

Tällä hetkellä ajelen kakkoskoppaisella Meganella, jonka olen aiemmin todennut huomattavasti hiljaisemmaksi kuin monen uudemman saman kokoluokan auton. Octavia kuitenkin tuntui olevan testaamillani pinnoilla rengasmelun osalta suunnilleen yhtä hiljainen. Aivan karkeinta asfalttia en löytänyt testattavaksi.

Pelkästään kitkarenkaidenkaan piikkiin tuota hiljaisuutta ei voi laittaa, sillä testasin autoa myös kesällä.

Muutenkin TM:n testien perusteella mulla on ollut kuva Octaviasta hiljaisena autona, mutta nettikirjoittelun perusteella hiljaisuus on Octavian osalta hyvin subjektiivista tai autoyksilöstä riippuvaa.

Mutta lähinnä siis kiinnosti, että onko foorumilaisilla tietoa onko äänimaailman suhteen tapahtunut muutoksia faceliftin yhteydessä. Eräs myyjä sanoi ohimennen että olisi tullut parannuksia, mutta eipä myyjien puheisiin ole aina uskominen.
#13
Tuli tilattua vuodenvaihteessa uusi HB Octavia Style varusteilla litraisella moottorilla, kun oli tarjous rahoituksineen kohdillaan ja vielä tuo huolenpitosopimuskampanja päällä.

Parikin kertaa tuli koeajettua sekä litraista Ambition varusteltua että 1.4 litraista Style varusteltua autoa, myös farmarina, ja auto tuntui aina todella hiljaiselta, mikä ratkaisi valinnan nimenomaan Octaviaan. Hieman hämmentyneenä olen nyt kuitenkin lueskellut nettifoorumeilta, että monet pitävät tuota autoa äänekkäänä.  ??? Ilmeisesti takaluukun kanssa ainakin on ollut jotakin kuminaongelmaa, mitä yhdessäkään koeajoyksilössä en huomannut. Onkohan faceliftin myötä tullut jotakin päivitystä myös äänieristykseen, kun mielestäni Octavia oli kuitenkin hiljaisimpia autoja mitä tuli koeajettua?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy