Bassotoistoa / subbari A4 B9 avantiin

Aloittaja romulus, 15.12.17 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

romulus

Moi,

Autona siis 2017 mallinen A4 avant, vakio audiot.
Muuten olen suht tyytyväinen äänentoistoon mutta bassotoisto ei kaksinen. Onko kenelläkään kokemusta / tietoa miten pääsisi tässä alkuun, esim:
- löytyykö peräkontista jostain audio line out liitynnät?
- Löytyykö sopivia virtapiuhoja valmiina, tod näk ei..?
- jos on ehdotuksia subbarin sijoituspaikalle. Elementti saisi olla min 8".

Tai jos on vinkkejä/linkkejä miten parantaa nykyisiä ovikaiuttimia.

kiitos :)
Audi A4 avant (B9 2017)

hojaleht

Sama asia mielessä ja tähän mennessä selvinnyt että i-sotec tekee vahvistin + johtosarja + subbari settiä.

Tai ainakin ainut mitä olen englanniksi löytänyt. Hollantilaisella sivulla oli jotain mutta siitä ei ota selvää käykö se perusradion parannukseen vai pitäisikö olla sound system pohjana.

Ebay.de ja hakuun audi b9 subwoofer i-sotec

Löytyy varapyöräkoteloon menevää ja tavallista laatikkoa peräkonttiin. Tärkeää tuossa on johtosarja joka pitäisi olla plug & play -> saa enempi potkua myös etukaiuttimiin
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Flat

Enkä helpompi projekti olisi vaihtaa etupään 8" elementit  + diskantiit oikeasti laadukkaisiin erillisarjoihin. Bassontoisto muuttuu radikaalisti myös tällä operaatiolla ja samalla myös yläpää saa kirkautta. Tein vastaavan operaation B8:n  perusgrammariin, ja tulos oli hyvä. Pieksi  ASS:nin mennen tullen ja B&O oli hätää kärsimässä.  Muista aina, ääni tulee kaijutinelementeistä, siten vastaa muu hömppä....

Qman

Myös se keskikaiutin pitäsi vaihtaa ja uudelleen sijoittaa. Nykyisellään se suttaa äänen niin pahasti että ollut mielessä käyttää pajalla jotta irrottaisivat johdot.
keskikaiuttimen suttaaminen johtaa ihan siitä paikasta. Suoraan lasin kautta heijatuvien ääniaaltojen matkaero johtaa keskialueelle monttuihin ja muhkuroihin vasteessa. lisäksi heijastuminen laista suttaa diskantin totaalisesti.

Jostain syystä kaikissa konsernin autoissa on surkea ääniset kaiuttimet vaikka paremmat ei enempää maksaisi. Tämän kyllä tavallaan ymmärtää kun Saksalainen perinteinen ääni-ihanne on aina ollut ylempää kesiäauetta ja aladiskanttia korostava, nasaalinen ja korviin käyvä ääni. Se on kyllä selkeä uutisia kuunnellessa. :o

Jaska_K

Tampereelta Powerset Oy:ltä löytyy ratkaisuja tuohon. PnP tyyliset palikat ja soitto soi.
Passat GTE 2018
ex Octavia III 2.0tdi 2013
ex Octavia II 2.0tdi 2008

jpvain

Onko joku toteuttanut? B&O jälkiasennusta itse pohdin mutta ei jaksa vaivaa nähdä kaiken purkamiseen, itsellä tarvetta olisi suuremmalle äänenpaineelle ja bassolle.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

AP

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 19.01.18 - klo:20:48
Onko joku toteuttanut? B&O jälkiasennusta itse pohdin mutta ei jaksa vaivaa nähdä kaiken purkamiseen, itsellä tarvetta olisi suuremmalle äänenpaineelle ja bassolle.

Jos tarve on tuo, niin ei kyllä B&O jälkiasennukselle ole mitään perustetta. Aftermarket erillissarjat oviin ja subi takakonttiin, kunnon vahvistimella ajettuna. Lopputulos varmasti parempi niin äänenlaadullisesti kuin määrällisestikin. Halvemmalla ja helpommallakin pääset kun B&O sisältää julmetun määrän (turhaa) tavaraa jonka asentamiseen menee aikaa. Itse otin B&O:n tehtaalta kun se oli helppo valinta, mitään hifiä en siltä odota, mutta kai sitä kuuntelee..  :D
A4 2.0TdiQ avant 2018

jpvain

Itsellä oli edellisessä a4:ssä b&o ja se kyllä soi mahtavasti, basso oli ainoa johon parannusta olisin toivonut. Menee hieman säätämiseksi alkaa vetämään uutta vahvistinta ja sitten myös ilmeisesti uusia piuhoja oviin, tai silpomaan alkuperäisiä kaapelointeja? Onkohan B9:iin tulossa tuollaisia valmiita paketteja kaiutinpäivitykseen joita edellisiin malleihin olen ainakin alpinelta nähnyt?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

PuunHalaaja

Onko joku vaihtanut pelkkää elementtiä tuonne suondsystemin subbariin? Ja jos on, niin mistä on löytynyt paremin soiva ja paikalleen sopiva elementti?
Mielessä se helpoin mahdollinen päivitys.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy