Torsen vs Quattro Ultra

Aloittaja AS3, 05.10.17 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Indiestarter

Kyllä torseninkin saa kuumenemaan todella kovassa ajossa, mutta tätä voi harrastaa vain suljetulla alueella.

Uusi haldex-tyyppinen (ei kuitenkaan haldex) ratkaisu on lähinnä naurettava lisä siihen faktaan, että itse valitsisin 98% vuodesta takavetoisen auton ajoon torseninkin sijasta (itsellä siis takavetoinen auto vm. 2016 ja vm. 2011 , naisystävällä quattro vm. 2014). Kokeiltiin uuden A4 quattro Ultran kanssa ja takavetoinen jäi aivan aavistuksen osittain jäisellä, osittain kuivalla asvaltilla tehdyssä kiihdytyksessä.

Nelivetoisessa saattaa se muutaman talvipäivän pitoetu takavetoiseen nähden innostaa joitakin äärettömästi, mutta kyllä se ajamisen junamaisuus, ohjauksen ja ajotuntuman tunnottomuus sekä aliohjautuminen ovat ihan läsnä siellä torsen quattrossakin.

No onnistuu sillä toki leikittely, mutta järjestelmiähän ei saa ilman koodausta pois kokonaan päältä. Ohjausliikkeet saavat olla melkoisen härskejä jos oikeasti haluaa viedä lumessa isosti, tyypillistä nelivetoiselle kun tasapainottelee puskemisen ja yliohjautumisen välimaastossa. Takavetoisella ajo on ihan eri maailmasta.

Tässäpä pieni quattro-video

https://www.youtube.com/watch?v=W7A--abGl5Y
Hakusessa kesäksi:

Porsche Cayman mk. 1



Kotitaloudessa:

M-B E220d W213
Audi Q5 8R 2.0 TDI S-Tronic (avovaimon)

ex.
M-B SLK 200 A R172
Audi A6 C6 3.0 TDI quattro tiptronic FL
BMW 330iA e90
VW Golf GTI DSG mk.5
BMW 523i e39
VW Bora 1.6

M_M

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 30.01.18 - klo:10:09
Kyllä torseninkin saa kuumenemaan todella kovassa ajossa

Mikä siellä torsenissa kuumenee?

On kyllä tosi väsynyttä trollausta, tylsä päivä töissä vai mikä se innoitti rekisteröitymään tänne ja paskaa suoltamaan?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

#32
Tuossa tapauksessa on kyllä monen muunkin auton neliveto / tasauspyörästöjärjestelmät kovilla, varsinkin tämä mersun sähköinen EDL.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

No joo, kuumeneehan se siinä vaiheessa moottoriöljykin jos jatkuvasti isoa kovaa tuuppaa, mutta mitä väliä sillä on mihinkään? Siis se että torsenin voimansiirtoöljy lämpenee, mitä sitten?

Se on oikea ongelma jos jonkun monilevykytkimen kuumentaa, kuten haldexissa tai muissa sen sukuisissa toteutuksissa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

th

#34
Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 30.01.18 - klo:10:09
No onnistuu sillä toki leikittely, mutta järjestelmiähän ei saa ilman koodausta pois kokonaan päältä. Ohjausliikkeet saavat olla melkoisen härskejä jos oikeasti haluaa viedä lumessa isosti, tyypillistä nelivetoiselle kun tasapainottelee puskemisen ja yliohjautumisen välimaastossa. Takavetoisella ajo on ihan eri maailmasta.

Näpäytäppä ensinnä luistonesto pois, sen jälkeen pidä nappia painettuna niin pitkään, että esc kytkeytyy pois ja saat siitä keltaisen varoitustekstin mittaristoon. Mikäli tuo tila ei riitä leikittelyyn lumella, niin sitten on miehessä vika. Taitaa olla taas asiasta mitään tietämättömän mersumiehen huutelua. Mistä näitä "mattisia" tänne a4 palstalle oikein sikiää?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Matson757

Tuossa videossa ei ole mitään pointtia, mitä oikein yrität sillä todistaa? Toisekseen, Torsen ei käsittääkseni kärsi kuumenemisongelmista edes rajusti viritetyissä autoissa jääratakäytössä. Yritätkö vain perustella toisille päätymistäsi takavetoiseen Mersuun? Toisaalta kyllä minuakin ärsyttäisi, jos Jonnejen 2500 eurolla ostamat softatut 1.8t Quattro B5:t painelee kiihdyttäessä ohi niin liukkaalla kuin kuivallakin 60 k, Mersusta...

akk

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 30.01.18 - klo:10:09
Kyllä torseninkin saa kuumenemaan todella kovassa ajossa, mutta tätä voi harrastaa vain suljetulla alueella.

Uusi haldex-tyyppinen (ei kuitenkaan haldex) ratkaisu on lähinnä naurettava lisä siihen faktaan, että itse valitsisin 98% vuodesta takavetoisen auton ajoon torseninkin sijasta (itsellä siis takavetoinen auto vm. 2016 ja vm. 2011 , naisystävällä quattro vm. 2014). Kokeiltiin uuden A4 quattro Ultran kanssa ja takavetoinen jäi aivan aavistuksen osittain jäisellä, osittain kuivalla asvaltilla tehdyssä kiihdytyksessä.

Nelivetoisessa saattaa se muutaman talvipäivän pitoetu takavetoiseen nähden innostaa joitakin äärettömästi, mutta kyllä se ajamisen junamaisuus, ohjauksen ja ajotuntuman tunnottomuus sekä aliohjautuminen ovat ihan läsnä siellä torsen quattrossakin.
..

Työkaverilla on noin vuoden vanha eemeli mersu. Kyllähän se nyt liukkailla mukavasti jää risteykseen sutimaan, tai sitten lyö luistonesto tehot nolliin, eli ei etene mihinkään. Eikä ole rajoittunut ihan ”muutamaan päivään”. Seuraava auto kuullema tulee olemaan neliveto  ;D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 31.01.18 - klo:21:05
Tuossa videossa ei ole mitään pointtia, mitä oikein yrität sillä todistaa? Toisekseen, Torsen ei käsittääkseni kärsi kuumenemisongelmista edes rajusti viritetyissä autoissa jääratakäytössä. Yritätkö vain perustella toisille päätymistäsi takavetoiseen Mersuun? Toisaalta kyllä minuakin ärsyttäisi, jos Jonnejen 2500 eurolla ostamat softatut 1.8t Quattro B5:t painelee kiihdyttäessä ohi niin liukkaalla kuin kuivallakin 60 k, Mersusta...

Kummallako itse ajelisit?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 31.01.18 - klo:21:05
Tuossa videossa ei ole mitään pointtia, mitä oikein yrität sillä todistaa? Toisekseen, Torsen ei käsittääkseni kärsi kuumenemisongelmista edes rajusti viritetyissä autoissa jääratakäytössä. Yritätkö vain perustella toisille päätymistäsi takavetoiseen Mersuun?

Videon anti on tosiaan ihan samaa tasoa muun ulosannin kanssa. Takavedon hieno vetopito talvella ja torsenin lämpiäminen ovat ilmioitä, joita ei tuolla tosielämässä tapahdu. Tai no, lukoilla varustettussa hyvin takapainoisessa Porsche 911:ssa on kyllä hyvin pitoa liukkaillakin, mutta taksitolppien tähti ei ole 911. Vaahtoaminen trollaamisen ja puhtaan potaskan välimaastossa lienee vain epätoivoinen yritys perustella itselleen oman valinnan olevan se ainoa oikea.

Indiestarter

Onhan se tietenkin niin, että pitäisi olla ihan luonnollista että nelivedossa on parempi vetopito kuin takavetoisessa 50/50- painonjakaumalla varustetussa autossa. Kuitenkin konsernin paras neliveto ajettavuuden ja ohjaustuntuman suhteen tulee Porschelta, joka on lähtökohdiltaan takavetoinen ja vääntömomenttia ohjataan eteen vain tarpeen tullen. Audin neliveto on vetopidolta hyvä, mutta ohjaus on tarkkuudeltaan mallia pullamössö myös 2015 Q5 mallissa ja tuo on kyllä melkoisen kankea käänneltävä muutenkin.

Esimerkiksi C350e farmari on siinäkin mielessä mielenkiintoinen peli, että hybridin akut ovat Volkswagen Passat GTE:n tavoin tavaratilan pohjan alla. SIinä missä takavetoisessa painonjakauma on n. 46/54% niin Passat GTE:n painonjakauma farmarina on 54/46%. Havaintojeni mukaan C350e on huomattavasti parempi vetopidoltaan kaikissa keleissä ja hyvin lähellä jo useimpia nelivetoisia talvellakin. Kesäkelillä, syksyllä, keväällä ja talven sadepäivillä meneekin sitten ihan eri tavalla.

Miksiköhän ajaisin takavetoisella jos minua haittaisi, että Ville-Juhanin tuunattu 1998 Audi A4 1.8t "häkkipiha" quattro menee talvella -5 astetta pakkaskelissä jäällä kiihdytyksessä ohi? Toisaalta oli hauska nähdä A7 3.0 TDI Audistin ilme, kun E220d ei jäänyt yhtään 0-90 km/h kiihdytyksessä moottoritielle. Siinäpä pureskeltavaa. Kuitenkin 98% ajasta ajan mieluummin takavetoisella kuin Q5 quattrolla

Kannattaisi ehkä kokeilla takavetoista itse, kun näyttää siltä, että täällä puhutaan ns. kokemuksista mitä kaverilla oli. Takavetoinen E-sarja ei turhaan voittanut vertailussa myös Audin A6 quattroa.

https://www.youtube.com/watch?v=NerqXwlv2M8
Hakusessa kesäksi:

Porsche Cayman mk. 1



Kotitaloudessa:

M-B E220d W213
Audi Q5 8R 2.0 TDI S-Tronic (avovaimon)

ex.
M-B SLK 200 A R172
Audi A6 C6 3.0 TDI quattro tiptronic FL
BMW 330iA e90
VW Golf GTI DSG mk.5
BMW 523i e39
VW Bora 1.6

Patomursu

Saahan takavetoon talveksi lisää pitoa kun laittaa konttiin painoa. 400-500kg niin varmaan lisää pitoa  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 01.02.18 - klo:12:03
Miksiköhän ajaisin takavetoisella jos minua haittaisi, että Ville-Juhanin tuunattu 1998 Audi A4 1.8t "häkkipiha" quattro menee talvella -5 astetta pakkaskelissä jäällä kiihdytyksessä ohi? Toisaalta oli hauska nähdä A7 3.0 TDI Audistin ilme, kun E220d ei jäänyt yhtään 0-90 km/h kiihdytyksessä moottoritielle. Siinäpä pureskeltavaa. Kuitenkin 98% ajasta ajan mieluummin takavetoisella kuin Q5 quattrolla
https://www.youtube.com/watch?v=NerqXwlv2M8

Wau! Onpa nopea taksimersu ja se kiihtyy 0-100 km/h jopa alle 10s. kesällä.  :o
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Indiestarter

Voithan haukkua tuota E220d taksiksi, potkukelkaksi tai vaikka miksi muuksikin. Fakta vaan taitaa olla hyvin useassa tilanteessa, kuten tässäkin, ettei haukkuja ole tuollaisella ikinä päässyt ajamaan. Audi 2.0 TDI 140kW moottori on suorituskyvyltä laiskahkon tuntuinen tuohon verrattuna esim. Audi A6 / Q5 korissakin niin quattrona kuin etuvetoisena.

Tehoon nähden olevaan suorituskykyyn tuossa E220d uudella diesel-moottorilla voi olla vain erittäin tyytyväinen. Onhan jokaisella tuon profiilin automerkillä sitten ne V6 / R6 moottorit vielä tarjolla ja niiden päälle vielä voimanlähteenä V8 käyttävät malliston ns. huippumallit
Hakusessa kesäksi:

Porsche Cayman mk. 1



Kotitaloudessa:

M-B E220d W213
Audi Q5 8R 2.0 TDI S-Tronic (avovaimon)

ex.
M-B SLK 200 A R172
Audi A6 C6 3.0 TDI quattro tiptronic FL
BMW 330iA e90
VW Golf GTI DSG mk.5
BMW 523i e39
VW Bora 1.6

Indiestarter

Lisäksi täytyy mainita, että -4 astetta voi olla kesä, jos asut Grönlannissa  ;D
Hakusessa kesäksi:

Porsche Cayman mk. 1



Kotitaloudessa:

M-B E220d W213
Audi Q5 8R 2.0 TDI S-Tronic (avovaimon)

ex.
M-B SLK 200 A R172
Audi A6 C6 3.0 TDI quattro tiptronic FL
BMW 330iA e90
VW Golf GTI DSG mk.5
BMW 523i e39
VW Bora 1.6

Rinkulakeula

#44
Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 01.02.18 - klo:13:56
Voithan haukkua tuota E220d taksiksi, potkukelkaksi tai vaikka miksi muuksikin. Fakta vaan taitaa olla hyvin useassa tilanteessa, kuten tässäkin, ettei haukkuja ole tuollaisella ikinä päässyt ajamaan. Audi 2.0 TDI 140kW moottori on suorituskyvyltä laiskahkon tuntuinen tuohon verrattuna esim. Audi A6 / Q5 korissakin niin quattrona kuin etuvetoisena.

Tässä tilanteessa voidaan sanoa, että minua ei ole kiinnostanut ajaa moista kapistusta. Toki myönnän, että e- sarjalaisista mersuista löytyy omaa perheen kuljetintani nopeampiakin 0-100 km/h versioita, mutta ne ovat sitten E400 4Maticista ylöspäin. 

Sanotaan nyt kauniisti, että wannabe- mersuilijat ajavat tuollaisilla takapotkuisilla 220d- versioilla, kun eivät rahkeet parempaan riitä.

Piti vielä muokata - nyt toki on sanottava, että anteeksi! Vertasin tuota 220d- versiota omaani. Ja niinpä tämä veetuilu oli puoleltani epäreilua. Mursussahan on vähemmän hevosvoimia, mitä omassani on kilowatteja, lisäksi mulla toi vetää ja työntää joka nurkasta.

Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Rinkulakeula

Ja silti tältäkin palstalta löytyy runsain määrin minua ja sinua nopeampia. Ja hemmetin paljon kalliimpaa kalustoa.

 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 01.02.18 - klo:12:03
Esimerkiksi C350e farmari on siinäkin mielessä mielenkiintoinen peli, että hybridin akut ovat Volkswagen Passat GTE:n tavoin tavaratilan pohjan alla. SIinä missä takavetoisessa painonjakauma on n. 46/54% niin Passat GTE:n painonjakauma farmarina on 54/46%. Havaintojeni mukaan C350e on huomattavasti parempi vetopidoltaan kaikissa keleissä ja hyvin lähellä jo useimpia nelivetoisia talvellakin. Kesäkelillä, syksyllä, keväällä ja talven sadepäivillä meneekin sitten ihan eri tavalla.
Tuonkin takavedon vetopito liukkailla on tosiaan ainoastaan sinun havaintojen mukaan lähellä nelivetoja. Liukkaalla, missä painonsiirtymää ei merkittävästi tapahtu, tuo Mersu on vetopidoltaan lähellä normaalia etuvetoa. Vetävien päällä on 54 prosenttia, eikä se muutu miksikään, vaikka keulalla olisi mikä tahansa merkki.

Takapainoinen takaveto on toki vetopidoltaan ihan ok, mutta se takapainoisuus tuo mukanaan myös vähemmän toivottuja vaikutuksia. Tuo Mersu on sedankorisenakin aika onneton väitössä. Kuinkahan huono mahtaisi olla farkku, joka on vieläkin takapainoisempi?
https://www.youtube.com/watch?v=NbpWpFj4JY4&t=8s

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 01.02.18 - klo:13:56
Tehoon nähden olevaan suorituskykyyn tuossa E220d uudella diesel-moottorilla voi olla vain erittäin tyytyväinen. Onhan jokaisella tuon profiilin automerkillä sitten ne V6 / R6 moottorit vielä tarjolla ja niiden päälle vielä voimanlähteenä V8 käyttävät malliston ns. huippumallit
Tuo onkin E-Klassen paras moottori. Bensamoottorit ovat aika vaatimattomia ja ei se kuusisylinterinen dieselkään mikään tähti ole. No ehkäpä nuo muutkin moottorit päivittyvät faceliftissä nykypäivään. Kävin koeajamassa tuon 220d silloin, kun ensimmäinen yksilö oli Suomessa tarjolla. Ihan kiva nelisylinteriseksi nakuttajaksi, mutta kun heti perään kävin kokeilemassa GTE:n, niin eipä tarvinnut sen jälkeen enää pohtia sitä, maksaisiko Mersun tähtitieteellisiä varustehintoja autosta, koska hybridi-voimalinja tuntui niin paljon paremmalta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 01.02.18 - klo:14:18
Tässä tilanteessa voidaan sanoa, että minua ei ole kiinnostanut ajaa moista kapistusta. Toki myönnän, että e- sarjalaisista mersuista löytyy omaa perheen kuljetintani nopeampiakin 0-100 km/h versioita, mutta ne ovat sitten E400 4Maticista ylöspäin. 

Sanotaan nyt kauniisti, että wannabe- mersuilijat ajavat tuollaisilla takapotkuisilla 220d- versioilla, kun eivät rahkeet parempaan riitä.

Piti vielä muokata - nyt toki on sanottava, että anteeksi! Vertasin tuota 220d- versiota omaani. Ja niinpä tämä veetuilu oli puoleltani epäreilua. Mursussahan on vähemmän hevosvoimia, mitä omassani on kilowatteja, lisäksi mulla toi vetää ja työntää joka nurkasta.

Kerroppas mikä tuosta moottorista tekee wannabe mersuilijan?  :o
Onko 220d täysillä varusteilla jotenkin halvempi kuin 350:nen karvalakkina?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.02.18 - klo:17:43
Kerroppas mikä tuosta moottorista tekee wannabe mersuilijan?  :o
Onko 220d täysillä varusteilla jotenkin halvempi kuin 350:nen karvalakkina?

En ota kantaa hintaan, mutta 220d eemelistä puuttuu moottori.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 01.02.18 - klo:18:15
En ota kantaa hintaan, mutta 220d eemelistä puuttuu moottori.

Taisit ottaa jo aiemmassa kommentissasi  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

th

#50
Ylläpito voisi tulla siivoamaan nää mursupappojen jorinat pois nelivetokeskusteluista.  Myöskään keskustelun aihe ei ollut mersun takavedon paremmuus/heikkous vs. neliveto. Otsikossa ei taideta mainita takavetoa, joten niistä keskustelun voisi hoitaa asiaan kuuluvissa topikeissa.

Menee hyvä aihe täysin sotkuun, kun joku mursu-urpo tulee tänne laukomaan totuuksiaan takavetoautosta keskelle asiallista nelivetokeskustelua.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: th - 01.02.18 - klo:18:52
Ylläpito voisi tulla siivoamaan nää mursupappojen jorinat pois nelivetokeskusteluista.  Myöskään keskustelun aihe ei ollut mersun takavedon paremmuus/heikkous vs. neliveto. Otsikossa ei taideta mainita takavetoa, joten niistä keskustelun voisi hoitaa asiaan kuuluvissa topikeissa.

Menee hyvä aihe täysin sotkuun, kun joku mursu-urpo tulee tänne laukomaan totuuksiaan takavetoautosta keskelle asiallista nelivetokeskustelua.

Jospa lukisit pari kommenttia enemmän niin tiedät kuia täällä mersuista jauhaa idiootti  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Indiestarter

Diesel vielä toistaiseksi siksi, että ajan kerralla selvästi pidemmän matkan kuin esimerkiksi C350e hybridin sähköinen toimintamatka. Etätyöpäivien lisääntyessä entisestään työpaikan etätyöpäiväpolitiikan muuttuessa tekisi kyllä mieli hankkia seuraavaksi C-sarjan / E-sarjan hybridi. Voimalinja todella hieno ja ajettavuus ainakin E350e oli aikalailla luokkansa paras ja uusi mittapuu kuten Tekniikan Maailmakin totesi E350 vs. 530 e vertailussa

Voihan täällä haukkua ihan vapaasti menemään Mersuja ja vaikka ihan mitä vain muita autoja, kaikilla on vapaus ilmaista mielipiteensä, mutta tuntuu että täällä ei juuri kukaan ole ikinä edes uudella takavetoisella Mersulla ajanut niin tietenkin täytyy ajatella sen olevan automaattisesti huonompi kuin se tuttu ja turvallinen Audi
Hakusessa kesäksi:

Porsche Cayman mk. 1



Kotitaloudessa:

M-B E220d W213
Audi Q5 8R 2.0 TDI S-Tronic (avovaimon)

ex.
M-B SLK 200 A R172
Audi A6 C6 3.0 TDI quattro tiptronic FL
BMW 330iA e90
VW Golf GTI DSG mk.5
BMW 523i e39
VW Bora 1.6

sepinki

Tämä keskustelu on kyllä aika kaukana otsikon aiheesta ja todettakoon, että en osaa sanoa mitä eroa on torsenilla ja ultralla kun omat kokemukset vain em. ratkaisusta.

Appiukolla on w212 E220d vm 2016, joten ei ihan sama kuin indiestarterilla. Mutta varmaan ihan riittävän lähellä tämän keskustelun taso huomioiden...

Jopa appiukko on sitä mieltä kun on ajellut omallaan ja noilla allekirjoituksen kieseillä, että quattro on täysin ylivoimainen talvikelillä. Omanakin kokemuksena tuosta eemelistä on, että ihan kiva kesällä, mutta kunnon talvikelillä sitten ei. Mesen ajohallintajärjestelmä on täysin yliholhoava kun on kunnolla liukasta. En ole koheltava kuski, mutta jos kylkimyyryä ajo on ainoa merkki ajajan autosta niin esim BMW antaa omalla kokemuksella paljon enemmän sitä iloa kuin tuo pappamese.

Ot; tän foorumin taso on kyllä aika ankea, ei paljoo jaksa kirjoitella...
2 × A6 c7 quattro

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 02.02.18 - klo:19:39
Tämä keskustelu on kyllä aika kaukana otsikon aiheesta ja todettakoon, että en osaa sanoa mitä eroa on torsenilla ja ultralla kun omat kokemukset vain em. ratkaisusta.

Appiukolla on w212 E220d vm 2016, joten ei ihan sama kuin indiestarterilla. Mutta varmaan ihan riittävän lähellä tämän keskustelun taso huomioiden...

Jopa appiukko on sitä mieltä kun on ajellut omallaan ja noilla allekirjoituksen kieseillä, että quattro on täysin ylivoimainen talvikelillä. Omanakin kokemuksena tuosta eemelistä on, että ihan kiva kesällä, mutta kunnon talvikelillä sitten ei. Mesen ajohallintajärjestelmä on täysin yliholhoava kun on kunnolla liukasta. En ole koheltava kuski, mutta jos kylkimyyryä ajo on ainoa merkki ajajan autosta niin esim BMW antaa omalla kokemuksella paljon enemmän sitä iloa kuin tuo pappamese.

Ot; tän foorumin taso on kyllä aika ankea, ei paljoo jaksa kirjoitella...

Vinkkaappas appiukolle että laittaa auton piilovalijosta dyno moden päälle niin alkaan kylki menemään edellä eikä holhoavasta ajonvakaudesta ole tietoakaan, samalla tosin menee pois päältä apsit ja ajovaloautomatiikka  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

sepinki

Varmaan ihan hyvä vinkki patomursulta, mutta vähän vajaa 70 vuotiaalla herrasmiehellä joka on ajanut meseillä 60- luvulta asti ei kyllä ole enää kiinnostusta leikkiä autolla. Itsellä ei ihan vielä 50 täynnä ja pelleily edes joskus vielä kiinnostaa.

No se tästä. Olisin itse ostanut bemun mutta tarjous edellisestä Audista oli sen verran vajaa, että Audeilu jatkui toistaiseksi. Eli en ole merkkiuskollinen mutta nelikon kyllä haluan. Ihan sama mikä on ns. myyntinimi nelikolle.

Tuossa edellisessä viestissä oli vain tarkoitus kuvata, että jopa kova mesemies myöntää vajaavetoisen takavedon heikkoudet talvella eikä koita sitä selittämällä taikka videoilla ja sekunneilla kumota kuten jotkut tässä ketjussa.

Tämäkin viesti siis edelleen täysin ot:a otsikkoon nähden.

B9 on ihan hyvä auto kun olen sellaisenkin omistanut ihan itse. On sitten torsen tai joku muu. Nää on täysin mielipide asioita ja aika turha huudella jos ei itsellä sellaista ole itsellä ollut. Koeajo kun on ihan eri asia kuin se että itsellä on ko. auto oikeasti ollut. Tätä palstaa kun lukee tulee väistämättä mieleen ettei osalla edes ole ajokorttia taikka autoa, tämä ei ollut patomursulle kohdistettu, sinulla on lukemieni viestien perusteella kummatkin.


2 × A6 c7 quattro

Patomursu

Toki nelikko menee liukkailla nopeammin lähdöistä, itekkin sellaisen haluaisin, mutta hajoavia jakolaatikoita en halua (xdrive). Nähä etelän kaksi lumisadetta on ainoat hetken tänä talvena kun nelikkoa on halunnut, aika vähän niitä kelejä omalle kohdalle tuleekaan. Se voisikon olla hyvä jos tuon jatkuvan nelivedon voisi kytkeä pois kun sitä ei tarvita.  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

sepinki

Juu en kanssa kaipaisi nelikkoa jos omalla seudulla olisi talvikunnossapito edes jollain tolalla. Takaveto olisi valinta siinä tapauksessa tilapäisen lapsetuksen esiin tullessa. Tänään oli kuitenkin  melkoista arpapeliä päästä töihin perheen kolmosautolla, tojon etuveto Auriksella. Oma tyhmyys kun jätin nelikot talliin ja otin pihalla lojuneen auton. Kyllä sillä ajoi, mutta ajonautinto oli kaukana ja oma kaista ei meinannut riittää... Syy valintaan oli, että tojo oli lämmin sisälämppärin ansiosta kun Audeissa ei ollut webasto ollut päällä... tosi hyvä syy juu...

Mutta tuo on hyvä tieto itselle jos noita BMW:n jakolaatikoita on mennyt. Itsellä kun ei niistä ole mitään kokemusta.

Mutta tämä tästä, josko sitten jatkettais todellisilla kokemuksilla otsikon mukaisesta asiasta.
2 × A6 c7 quattro

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 02.02.18 - klo:17:50
Diesel vielä toistaiseksi siksi, että ajan kerralla selvästi pidemmän matkan kuin esimerkiksi C350e hybridin sähköinen toimintamatka. Etätyöpäivien lisääntyessä entisestään työpaikan etätyöpäiväpolitiikan muuttuessa tekisi kyllä mieli hankkia seuraavaksi C-sarjan / E-sarjan hybridi. Voimalinja todella hieno ja ajettavuus ainakin E350e oli aikalailla luokkansa paras ja uusi mittapuu kuten Tekniikan Maailmakin totesi E350 vs. 530 e vertailussa

Voihan täällä haukkua ihan vapaasti menemään Mersuja ja vaikka ihan mitä vain muita autoja, kaikilla on vapaus ilmaista mielipiteensä, mutta tuntuu että täällä ei juuri kukaan ole ikinä edes uudella takavetoisella Mersulla ajanut niin tietenkin täytyy ajatella sen olevan automaattisesti huonompi kuin se tuttu ja turvallinen Audi
Noiden Mersun hybridien sähköinen toimintamatka on kyllä niin onneton, etten voimalinjaa paljo viitsisi ylistää. Perustossanitkin ovat pirusti edellä.

Itse olen kyllä ajanut paljon enemmän uusilla ja vanhoilla Mersuilla kuin Audeilla. Ehkäpä juuri siksi minulle onkin hyvin selvää se, tarjoaako neliveto ihan eri luokan vetopitoa talvella kuin takavetoinen taksitolpan perusnakuttaja.

AS3

Missä kaikki Ultra-miehet piilottelee, kun ei kuulu vertailukelpoista faktaa millään?  Onko Ultra niin hyvä, ettei ajeluilta ehditä tänne kertomaan kokemuksista?  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy