A4 B9 Tehdaswebasto?

Aloittaja habaranta, 13.01.21 - klo:08:35

« edellinen - seuraava »

habaranta

Eli tosiaan selvisi täältä palstalta ,että myös minun B9 A4 -17 on tehdaswebasto ? Mutta... mikä ei jostain syystä lämmitä moottoria ollenkaan. Tämän ja viimevuoden leudon talven takia täällä pääkaupunkiseudulla en asiaa edes osannut ajatella. Ja henk.koht myös aika lapanen näiden autojen kanssa muutenkin.. En ole käynyt siis auton alle edes kurkkimaan ja webaa ettimään, vaan oletan nyt siis että se tehdasversio on sinne asennettuna. Ja nyt ns. "oikealle" webastolle olisi käyttöä kun alkaa lähentelemään -20...

Tämä malli siis itsellä: A4 First Edition Business Sport 2,0 TDI 140 kW Quattro Stronic (2017)

Nyt kysymykset kuuluukin:
Kokemuksia paljon tämän tehdaswebaston uudelleen koodaus maksaa, että lämmittää myös moottoria + kellon asennus?
Tekeekö "perus" valtuutetut webaston asennuspajat näitä uudelleenkoodauksia vai mitenkä? Marmoritiskille?
Alkavatko inttämään takuuasioista?

Kiitoksia etukäteen

Flat

Tehdastakuusen ei vaikuta kun koodaavat näitä uusiin autoihin ennen luovutusta. Marmorilla koodaus on hintavaa, taitavat veloittaa 1 h työn tästä, eli about 100 EUR. ( tämä siis mutu tietoa ).

Mitä tarkoitat kellolla, eikös ajastukset hoidu MMI kautta autosta ? ( ellei sitten autossasi ole etäyhteyttä ) vai mitä tarkoitat ?

M_M

Kustannustehokkain vaihtoehto on varmaan etsiä lähin harrastaja jolla on VCDS ja teettää siellä tuo koodausmuutos.

Minä voin sen tehdä Kotkassa ja tuolla on viestiketjuja joissa voi apuja kysellä ympäri maata.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.01.21 - klo:08:48

Mitä tarkoitat kellolla, eikös ajastukset hoidu MMI kautta autosta ? ( ellei sitten autossasi ole etäyhteyttä ) vai mitä tarkoitat ?

Se on oletuksena lisälämmitin joka käynnistyy vain kun auto on käynnissä, ei esilämmitin.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.01.21 - klo:08:59
Kustannustehokkain vaihtoehto on varmaan etsiä lähin harrastaja jolla on VCDS ja teettää siellä tuo koodausmuutos.

Minä voin sen tehdä Kotkassa ja tuolla on viestiketjuja joissa voi apuja kysellä ympäri maata.
Juu tai OBDEleven, meikäläiseltä löytyy Vantaalta. Yhden bitin muutos vai valmiin ohjelman käyttö

Mk233

Liikkeessä tehtynä 100,. Kysyin tätä. Sanoivat, että muiden päivitysten yhteydessä Webasto saattaa palata takaisin siihen asetukseen jolla lähtee tehtaalta. Eli lämmittää vain sisätiloja. OBDeleven toimii hyvin ja on helppo käyttää. Airportin huoltojannu siinä tiskillä sano et he käyttävät sitä myös.

Liuhu

Sattuisiko Espoossa kellään olemaan jotain laitetta jolla tarkistaa lämpeneekö moottori (epäilen että ei) ja jos ei lämpene niin laittaa bitit kohdilleen niin että lämpenee? Autona B9 avant 2.0tdiq 2016

Edit: pientä korvausta vastaan toki :)

Mk233

Vantaalta löytyy. Katoin tota appiä ja 2013-2016 malliin ei löydy valmista ohjelmaa. 2016-2019 malliin löytyy. Mä en osaa muuten tota tehdä kun valmiilla ohjelmalla.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Liuhu - 15.01.21 - klo:20:35
Sattuisiko Espoossa kellään olemaan jotain laitetta jolla tarkistaa lämpeneekö moottori (epäilen että ei) ja jos ei lämpene niin laittaa bitit kohdilleen niin että lämpenee? Autona B9 avant 2.0tdiq 2016

Edit: pientä korvausta vastaan toki :)
Granista löytyy apuja, mutta pitää olla ohjeet valmiina, mitä tarvii muuttaa. Itse en noita ohjeita ala etsimään kun siihen menee aikaa huomattavasti enemmän kuin koodauksen muuttamiseen ::)

YV:llä tavoittaa

M_M

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Liuhu

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 15.01.21 - klo:22:53
Granista löytyy apuja, mutta pitää olla ohjeet valmiina, mitä tarvii muuttaa. Itse en noita ohjeita ala etsimään kun siihen menee aikaa huomattavasti enemmän kuin koodauksen muuttamiseen ::)

YV:llä tavoittaa

Laitoin YV :)

Peekoo

Ensiapuna siihen että saa myös moottorissa kierron niin riittää kun irroittaa vesiventtiilin johdon. Helpossa paikassa tuulilasin vesikaukalossa. Venttiilissä jännite kun kiinni ja muuten jännitteetön joten ei liene haittaa vaikka irti.
Suositeltavaa tietysti tehdä ohjelmallisesti.



Popovice

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 15.01.21 - klo:21:22
Vantaalta löytyy. Katoin tota appiä ja 2013-2016 malliin ei löydy valmista ohjelmaa. 2016-2019 malliin löytyy. Mä en osaa muuten tota tehdä kun valmiilla ohjelmalla.
Eiköhän tuo 2013-2016 tarkoita B8 faceliftiä ja vastaavasti 2016-2019 preFL B9 mallia. Itse tilasin juuri OBDeleven purkin vastaavan toimenpiteen tekemiseksi A4 2020 B9 facelift malliin. Hinta oli postituksineen reilut 100,, joten jos tuo merkkarin 100, toimenpiteestä pitää paikkansa niin laitteen hinta tulee kuitattua ekalla koodauksella.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 13.03.21 - klo:20:01
Eiköhän tuo 2013-2016 tarkoita B8 faceliftiä ja vastaavasti 2016-2019 preFL B9 mallia. Itse tilasin juuri OBDeleven purkin vastaavan toimenpiteen tekemiseksi A4 2020 B9 facelift malliin. Hinta oli postituksineen reilut 100,, joten jos tuo merkkarin 100, toimenpiteestä pitää paikkansa niin laitteen hinta tulee kuitattua ekalla koodauksella.

Mulle tehtiin koodaus luovutuksessa viikko sitten 2.0 Tfsi:n ilmaiseksi.

Rakkaudestalajiin

Onkohan kellään tullu mitää käyntihäiriöitä tai jotain moottorin äkillisiä sammumisia ku koodattu weba lämmittämään moottoria? Skodassa joskus dieselissä jos oikein kylmä (vähintään - 20) eikä lämmitä kunnolla nii saattaa lähtee vähä nihkeesti käyntii ja välillä sammuu kun laittaa vaihteen päälle. Anturit sekasin ku weballa vähä lämmitetty nii tekee mitä sattuu. Tollast ei pitäis audissa varmaankaa käydä ku ei lämmitä moottoria ollenkaa.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Peekoo - 13.03.21 - klo:19:37
Ensiapuna siihen että saa myös moottorissa kierron niin riittää kun irroittaa vesiventtiilin johdon.
Ei toimi ainakaan jos autossa on Webasto, Eberistä en osaa sanoa. Webasto ei lähde päälle jos on bitti päällä, että autossa on se kolmitieventtiili ja sitä ei ole kytketty.

Peekoo

Tehdas asennettu Eberi minulla ja 2,0tdi -17. On toiminut ongelmitta johdon irroituksella.

pasiph

Missäs lämpötilassa tuo lähtee käyntiin? Tänään +13 asteessa tehdaswebasto lämmitti.

Lähinnä missä kohtaa Lämmitys/jäähdys aktivoituu?


o.b.

Lainaus käyttäjältä: pasiph - 26.08.21 - klo:11:48
Missäs lämpötilassa tuo lähtee käyntiin? Tänään +13 asteessa tehdaswebasto lämmitti.

Lähinnä missä kohtaa Lämmitys/jäähdys aktivoituu?
Volkkareissa +5o on raja, jossa AC lakkaa toimimasta ja Webasto menee päälle.

dazed

Teve,

Miten tämä siis selvisi?

Minulla on Audi A4 Allroad 2.0 tdi 2017 ja MMI: ssä on joku lisälämmitin kohta.

Olen olettanut, että se on joku vastus, joka lämmittää ilmeisesti nesteitä auton ollessä käynnissä. Mutta nut pakkasten tultua, pienikin mahdollisuus siitä, että sutossa olisi polttoainelämmitin pitää ottaa vakavasti.

Auto on hyvin varusteltu, joten miten tarkistan polttoainelämmittimen olemassaolon?




Lainaus käyttäjältä: habaranta - 13.01.21 - klo:08:35
Eli tosiaan selvisi täältä palstalta ,että myös minun B9 A4 -17 on tehdaswebasto ? Mutta... mikä ei jostain syystä lämmitä moottoria ollenkaan. Tämän ja viimevuoden leudon talven takia täällä pääkaupunkiseudulla en asiaa edes osannut ajatella. Ja henk.koht myös aika lapanen näiden autojen kanssa muutenkin.. En ole käynyt siis auton alle edes kurkkimaan ja webaa ettimään, vaan oletan nyt siis että se tehdasversio on sinne asennettuna. Ja nyt ns. "oikealle" webastolle olisi käyttöä kun alkaa lähentelemään -20...

Tämä malli siis itsellä: A4 First Edition Business Sport 2,0 TDI 140 kW Quattro Stronic (2017)

Nyt kysymykset kuuluukin:
Kokemuksia paljon tämän tehdaswebaston uudelleen koodaus maksaa, että lämmittää myös moottoria + kellon asennus?
Tekeekö "perus" valtuutetut webaston asennuspajat näitä uudelleenkoodauksia vai mitenkä? Marmoritiskille?
Alkavatko inttämään takuuasioista?

Kiitoksia etukäteen

Popovice

Lainaus käyttäjältä: dazed - 08.12.21 - klo:20:47
Teve,

Miten tämä siis selvisi?

Minulla on Audi A4 Allroad 2.0 tdi 2017 ja MMI: ssä on joku lisälämmitin kohta.

Olen olettanut, että se on joku vastus, joka lämmittää ilmeisesti nesteitä auton ollessä käynnissä. Mutta nut pakkasten tultua, pienikin mahdollisuus siitä, että sutossa olisi polttoainelämmitin pitää ottaa vakavasti.

Auto on hyvin varusteltu, joten miten tarkistan polttoainelämmittimen olemassaolon?
Comfort-pakettiinhan tuo PA lämmitin on yleensä kuulunut ja uskoisin että tuo paketti on ruksattu lähes kaikkiin Suomessa myytyihin autoihin. Toisaalta siinä tapauksessa mukana pitäisi olla myös ihan perinteinen kaukosäädin lämmitintä varten.

Jos et jaksa alkaa selvitellä asiaa auton lisävarusteluettelon kautta niin eiköhän helpointa ole, jos laitat sen lämmittimen päälle MMI valikoista auton ollessa sammutettuna ja jäät katselemaan tuleeko auton alta savuja ja alkaako kabiiniin tulemaan lämpöä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 08.12.21 - klo:21:10

Jos et jaksa alkaa selvitellä asiaa auton lisävarusteluettelon kautta niin eiköhän helpointa ole, jos laitat sen lämmittimen päälle MMI valikoista auton ollessa sammutettuna ja jäät katselemaan tuleeko auton alta savuja ja alkaako kabiiniin tulemaan lämpöä.

Toivottavasti ei savua sentään :) Höyryä korkeintaan....Ja kyllähän tuo pitää ääntäkin, toiminan kuulee kyllä heti auton vieressä seisoessa.

dazed

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.12.21 - klo:10:17
Toivottavasti ei savua sentään :) Höyryä korkeintaan....Ja kyllähän tuo pitää ääntäkin, toiminan kuulee kyllä heti auton vieressä seisoessa.

Selvittelin.

Mulla on autossani varustelistan mukaan Sähkötoiminen lisälämmitin, MMI:ssä nimellä Automaattinen lisälämmitin.
Joka on toteutettu sähkötoimisella ptc-elementillä, sijaitsee ilmastointikanavassa. Lämmittää sisään tulevaa ilmaa, kun moottori on käynnissä. Ei voida koodata seisontalämmittimeksi.

PTC tulee sanoista Positive Thermal Coefficient. Se on tehty aineesta jolla on positiivinen lämpötilakerrin. Siinä vastuksen resistanssi kasvaa sen lämmitessä. Tällä saadaan aikaan automaattinen tehon aleneminen.


Flat

Tyhmä kysymys vuosien käytön jälkeen. (Käytän kaukohjainta )
Mikä ero on myaudi appissa olevalla lämmityksellä ja sulatuksella ?

makes70

Lainaus käyttäjältä: Peekoo - 14.03.21 - klo:09:43
Tehdas asennettu Eberi minulla ja 2,0tdi -17. On toiminut ongelmitta johdon irroituksella.

Onko noissa webastoja sekä ebereitä? Omastakaan en tiedä kumpi on, ei löydy mitään tarraa esim. konehuoneen puolelta eikä kakessa ole kuin audin rinkelit!

hojaleht

Eberi lukee konepellissä olevassa tarrassa ainakin minulla. -16 vuosimallia
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

makes70

Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 07.01.23 - klo:21:05
Eberi lukee konepellissä olevassa tarrassa ainakin minulla. -16 vuosimallia

Miun auton konepellissä ei oo tarraa.

jokef

Lainaus käyttäjältä: Peekoo - 13.03.21 - klo:19:37Ensiapuna siihen että saa myös moottorissa kierron niin riittää kun irroittaa vesiventtiilin johdon. Helpossa paikassa tuulilasin vesikaukalossa. Venttiilissä jännite kun kiinni ja muuten jännitteetön joten ei liene haittaa vaikka irti.
Suositeltavaa tietysti tehdä ohjelmallisesti.





Toimiiko tämä konsti tosiaan?
Tuleeko mitään vikakoodeja heti kun nykkii johdon irti?

o.b.

Kokeilemalla se selviää. Ei nyt ainakaan mitään vikavaloa syty mittaristoon. Webasto ehkä tallentaa vikakoodin, mutta ei se näy muuta kuin testerillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy