Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

ptbr

Noita Toyota keskusteluja luin itsekin kun vauhtisasiaa mietin. Jos taksarit ajaa paljon kiinteillä ja ei ole ongelmia, niin miksihän tuota ei voisi käyttää. No, eipähän tule ylimääräisiä värinöitä ja tärinöitä kun on kaksoimassa. Toivottavasti kestää ja jos ei kestä ja joutuu vielä jossain vaiheessa vaihtamaan, niin  sitten laitan kiinteän ja katson mikä paikka hajoaa.

Jamo

#31
Osaako joku vastata mitä tuollaisen 2,0 TDI:n dual mass ja kytkin kaikkineen sitten maksaa (osat / koko hoito asennettuna)? Tuolta voi tarvittaessa tilailla tai vain hämmästellä länsinaapurin hintoja: http://butiken.quattro.se/quattro.htm, jos vertailu osoittaa edullisemmaksi.

Korjasin linkin -Karvis-

Bloody excellent! Kiitosta.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

sollila

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 30.08.10 - klo:22:17
Osaako joku vastata mitä tuollaisen 2,0 TDI:n dual mass ja kytkin kaikkineen sitten maksaa (osat / koko hoito asennettuna)? Tuolta voi tarvittaessa tilailla tai vain hämmästellä länsinaapurin hintoja: http://butiken.quattro.se/quattro.htm, jos vertailu osoittaa edullisemmaksi.

Ylläolevan linkin paremmin toimiva versio: http://butiken.quattro.se/quattro.htm

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006


care

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 30.08.10 - klo:22:17
Osaako joku vastata mitä tuollaisen 2,0 TDI:n dual mass ja kytkin kaikkineen sitten maksaa (osat / koko hoito asennettuna)?
DSG-vaihteistolle osaan - minulle on juuri annettu hieman yli 3200 euron kustannuslaskelma aiheesta. Tästä osia n. 1800,- ja työtä 1350,-; loput pientarviketta. Muiden kirjoitteluun verrattuna työn osuus vaikuttaa korkealta, mutta huollossa varasivat sille kaksi päivää. Katsotaan sitten, mitä toteutuu.

Pikaisesti selvitettynä samat osat saa n. 1250,- kotiin kuljetettuina Saksasta; erityisesti herätti huomiota se, että kytkimen korjauspaketti oli Suomessa lähes tuplahintainen.

ptbr

Hopsista hei, remppa valmis ja muuttuipa kytkin aika tavalla, keveni mukavasti. Ei enää esiinny alakierroksilla vedättäessä tuntunutta jurinaa eikä muitakaan aiemmin olleita värinöitä. Mitään ei kuulemma ollut selvästi hajallaan, kaksoismassa oli kuitenkin ollut aika löysä. Itse kytkimellä olisi kai vielä ajellut, mutta onpahan nyt uusittu sekin. Hintaa tuli 1400 euroa josta osa meni omaan piikkiin. Kuitenkin kannatti teettää, nyt toivotaan että kestää saman verran kuin edellinenkin.

care

Itse juuri istun työtä odottamassa. Homma muuttui aikalailla odotuksista, kun puolta kilometria ennen korjaamon pihaa tuntui nykäisy ja latauksen merkkivalo syttyi. Korjaamossa moottorin sammumisen syyksi vahvistui kaksoismassan totaalinen rikkoutuminen, joka oli pysäyttänyt koneen samoin tein. Jousi oli kuuleman mukaan tehnyt jälkeä kytkimen koppaan, mutta edelleen pelkällä kytkimen korjaussarjalla ja vauhtipyörällä pitäisi selvitä.

Ã,,ärettömän surkea ajoitus, kun minuuttia myöhemmin koko roska olisi lähtenyt vaihtoon. Sivukaneettina voi vielä mainita toisen korjaamon diagnoosin, jonka mukaan tärinän aiheutti luistava kytkin eikä sitä tarvitse välttämättä heti korjata. Onneksi laitoin kuitenkin korjauksen käyntiin ja vauhtipyörä kuului vaihdettavaksi samassa yhteydessä.

Erkka

Onko Polo 1.6 TDI 66KW:ssa kaksoimassapyörä? ???
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ptbr

Lainaus käyttäjältä: care - 10.09.10 - klo:11:28
Itse juuri istun työtä odottamassa. Homma muuttui aikalailla odotuksista, kun puolta kilometria ennen korjaamon pihaa tuntui nykäisy ja latauksen merkkivalo syttyi. Korjaamossa moottorin sammumisen syyksi vahvistui kaksoismassan totaalinen rikkoutuminen, joka oli pysäyttänyt koneen samoin tein. Jousi oli kuuleman mukaan tehnyt jälkeä kytkimen koppaan, mutta edelleen pelkällä kytkimen korjaussarjalla ja vauhtipyörällä pitäisi selvitä.

Ã,,ärettömän surkea ajoitus, kun minuuttia myöhemmin koko roska olisi lähtenyt vaihtoon. Sivukaneettina voi vielä mainita toisen korjaamon diagnoosin, jonka mukaan tärinän aiheutti luistava kytkin eikä sitä tarvitse välttämättä heti korjata. Onneksi laitoin kuitenkin korjauksen käyntiin ja vauhtipyörä kuului vaihdettavaksi samassa yhteydessä.

Tuota voi jo kutsua huonoksi tuuriksi. Toivotaan, että ei ole tullut isompia vahinkoja.

Taky

Lainaus käyttäjältä: care - 10.09.10 - klo:11:28
Sivukaneettina voi vielä mainita toisen korjaamon diagnoosin, jonka mukaan tärinän aiheutti luistava kytkin eikä sitä tarvitse välttämättä heti korjata.

Yhdessä 407 Pösössä ilmeni vastaavia oireita ja huoltoaikaa ei ollut saatavissa kuin viikon päähän johon auton omistaja kysymään että voiko autolla ajaa siiehn saakka - hyvin voi Automaa ilmoitti.
Meni 6 päivää hyvin, mutta huoltoa edellinen päivä oli liikaan, vaihtoon kytkimien lisäksi vaihteiston puolelta osia....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tarzi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.09.10 - klo:11:31
Onko Polo 1.6 TDI 66KW:ssa kaksoimassapyörä? ???

Kylä on, mutta uskoisin CR koneissa kestävän paremmin kun ei ravista puoliakaan PD koneista.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 12.09.10 - klo:11:25
Kylä on, mutta uskoisin CR koneissa kestävän paremmin kun ei ravista puoliakaan PD koneista.

Paskat se kestä sen kummemmin, rankisten HDi koneista menee kaksoimassat samanlailla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tarzi

Ranskisten HDI koneet on vähän eri maata VAG CR koneiden kanssa...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 12.09.10 - klo:11:41
Ranskisten HDI koneet on vähän eri maata VAG CR koneiden kanssa...

Ai niinkö? Niin taisihan ne tosiaan tulla 10v aikaisemmin myyntiin...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tarzi

Kaikki HDI koneet millä oon ajanut ovat mielestäni pahempia ravistimia kuin CR koneiset VAGgineet. Tosin ihan uusimpia HDI malleja en oo ajanut, ne voivat olla jo ihan erilaisia vekottimia.

Sekin on totta että kymmenen vuotta sitten noita pystyi haukkumaan parhaiksi dieselkoneiksi  :)

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Karvis

Kyllä minä ainakin pidän PSA:n diesel koneita aivan yhtä hyvinä kuin VW:n koneita jos eivät jopa piirun parempia, toki ero on nyt aika kapea kun VW heitti sen pumpparin romukoppaan ja siirtyi nykyaikaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

care

Ohessa muuten kuva DSG:ssä käytetystä LuK:n kaksoismassasta sen jälkeen, kun tuho iskee. Ravistukset alkoivat 73tkm:n kohdalla, ja 82tkm:ssä tilanne oli sitten tämä, kun valtuutetun huollon mukaan ongelmat olivat kytkimessä. Vuorokauden työt n. 600â,¬, kun samalla laitettiin myös vaihteiston korjauspaketti.

[ylläpito on poistanut liitteen]

care

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 13.09.10 - klo:21:49
^
Tuliko tuossa mukana diagnoosia että miten ja miksi moinen tuho on käynyt?

Kyllä minulle sanottiin, että jousi nimenomaan olisi tullut ulos. En ole pyöritellyt tuota enempää, kun se on yltäpäältä rasvassa, mutta kuvittelisin sisuskalujen olevan tungettuna takaisin sisään ja ulkokehän käännettynä siten, että jousi pysyy nätisti sisäpuolella.

Emil

Kuvasta voisi arvailla, että jousi on tullut kurkkimaan reiän oikean reunan kohdalta ensin -> seinämä näyttää ohuelta aukon oikeassa reunassa. Sitten kun on siitä tullut kunnolla läpi, on se repinyt aukon reilumman kokoiseksi, hakatessaan kytkinkoppaa vasten.

care

Lainaus käyttäjältä: Emil - 14.09.10 - klo:09:07
hakatessaan kytkinkoppaa vasten.
Kyllä, koppakin oli ottanut siipeensä ja oli aika surullisen näköinen, mutta ei kuitenkaan siten, että olisi sekin mennyt puhki.

PIPO


tet

Onko noita kaksoismassavauhtipyöriä vain dieseleissä, vai onko bensakoneissa myös? TSI? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sika

Eipä taijja olla bensakoneissa.se vielä puuttuis että nekin rupeis menemään.

¤kkk¤

Onko kukaan muuttanu tuota kaksoismassapyörää > perinteiseen... erityisesti BKD myllyjen yhteydessä?
AutoCOM 2011/3

¤kkk¤

Mistä halvalla vauhtipyörä + kytkinpaketti (2.0 Tdi BKD)? Alustavien kyselyiden perusteella näyttää menevän ~1000â,¬ pelkkiin osiin!
AutoCOM 2011/3

Jamo

Itselle ei juuri tuon edullisempia ole Suomesta vastaan tullut, muistaakseni LUK:n kamat saa n. 900 â,¬:lla (tosin BMP, mutta "siinä kulmassa ne kaikki on" kuulemma), tinkiähän aina voi yrittää. Oletko jo kysynyt tarjouksen Slamit:lta ja kahlannut web shopit/ebayt läpi?
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

jalkkis

Nostellaan uinuvaa topikkia.

Kuinka yleisiä kaksoismassapyöräongelmat ovat VAG-dieseleissä? Koskeeko ne kaikkia konetyyppejä? Itsellä on Passat vm 2008-> yhtenä vaihtoehtona hankintalistalla ja todennäköisesti dieselinä, joten olis kiva tietää onko joku konetyyppi toista luotettavampi.

Suutinongelmista ja polttoainepumppu/siirtopumppuongelmista lukeminen ei sekään madalla hankintakynnystä... Dieseli ei tosin ole välttämättömyys mutta tiedä sitten onko bensapannutkaan sen luotettavampia.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 17.04.11 - klo:10:42
Suutinongelmista ja polttoainepumppu/siirtopumppuongelmista lukeminen ei sekään madalla hankintakynnystä... Dieseli ei tosin ole välttämättömyys mutta tiedä sitten onko bensapannutkaan sen luotettavampia.

On ne bensakoneet luotettavampia.

Nykydieseleissä on monta särkyvää kohdetta, joihin kaikkiin menee toimintatonni jos toinenkin. Hyvällä säkällä kaikki toimii kuten pitääkin, mutta huonolla tuurilla remonttia riittää. Eikä kaikenmaailman DPF:t ole ainakaan vähentämässä dieselin korjauskuluja entisten pumppu, suutin, webasto ym. remppojen päälle.

Jos dieselin ja bensakoneen kustannukset ovat edes siedettävän lähellä toisiaan, niin ota bensakone.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.04.11 - klo:10:58
Jos dieselin ja bensakoneen kustannukset ovat edes siedettävän lähellä toisiaan, niin ota bensakone.

On ne, suunnilleen plusmiinus nolla, minun ajoilla. Kilsoja tulee n. 20tkm, niin pelkät tiisseliverot huomioiden pyöritään aika samoissa lukemissa. Tarkemmin aatelleen kilsoja saattaa tulla vähemmänkin.

Bensakoneisia vuoden 2008 malleja on vaan tosi nihkeesti tarjolla, tuolloin kaupattiin valtaosa Passatista 1.9TDI Luxlineinä...

1.4TSI ja 1.8TSI tietty kelpaisivat mutta kun tarjonta on tosiaan ollut olematonta. Mites, onko 2.0FSI kuinka antiikkia? Sehän ei tainnut ainakaan Pasuunan nokalla pöristä?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 17.04.11 - klo:11:44

1.4TSI ja 1.8TSI tietty kelpaisivat mutta kun tarjonta on tosiaan ollut olematonta. Mites, onko 2.0FSI kuinka antiikkia? Sehän ei tainnut ainakaan Pasuunan nokalla pöristä?

Kyllä 2.0FSI:tä on saanut Passattiin. Itsekin koeajoin sellaisen 2006. Näyttäisi vielä 2007 olleen valikoimissa perusmalleissa, mutta 2008 enää vain 4MOTIONissa. Lähde TM autohinnastolistat nopealla tsekkauksella.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.04.11 - klo:12:17
Kyllä 2.0FSI:tä on saanut Passattiin. Itsekin koeajoin sellaisen 2006. Näyttäisi vielä 2007 olleen valikoimissa perusmalleissa, mutta 2008 enää vain 4MOTIONissa. Lähde TM autohinnastolistat nopealla tsekkauksella.

Oho, piti sanomani, että ei kauaa nokalla pörissyt... 2005-2007 tms.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy