VAGarena.fi

Yleiset => Autoilu, liikenne ja ajotavat => Aiheen aloitti: TAG - 04.09.16 - klo:15:53

Otsikko: EA 189 Päästöskandaalin korjaukset
Kirjoitti: TAG - 04.09.16 - klo:15:53
En löytänyt tähän omaa keskustelua, joten perustan sen nyt.

Itselläni 2012 Tiguan 2.0 TDI / EA 189 ja kutsu on käynyt tulla ohjelmiston päivitykseen. Itse en ole käynyt vielä.

Jos olet jo käynyt korjauksessa, niin olisi kiva kuulla kokemuksia miten päivityskäynti sujui ja kokemuksista ajosta uudella ohjelmalla. Onko ollut havaittaia vaikutuksia auton käytännön suorituskykyyn ja kulutukseen. Tai jotain muita huomioita.
Otsikko: Vs: EA 189 Päästöskandaalin korjaukset
Kirjoitti: everyoung - 16.09.16 - klo:17:03
On tullut käytyä, kesti alle tunnin en muista tarkkaan. Ainakin VW airport tajosi kahvit ja syötävää.  ;)
Tehoon ei ollut vaikutusta, mutta kulutus tippui, tosin tein huollon autooni samaan aikaan jossa vaihdoin suodattimien lisäksi myös öljyn mobilista castroliin.
Ilmansuodatin ei ollut mitenkään poikkeuksellisen likainen mutta tietenkin sekin vaikutaa vähän.
Otsikko: Vs: EA 189 Päästöskandaalin korjaukset
Kirjoitti: eki204 - 30.09.16 - klo:22:49
Käyty on Tampereen Laakkosella, ei tarjottu kahvia tms  :-X. En ole huomannut mitään muutoksia auton käyttäytymisessä kuluneen parin viikon aikana. Auto 2.0 Tdi 125kw Passat vm 2011
Otsikko: Vs: EA 189 Päästöskandaalin korjaukset
Kirjoitti: TAG - 10.10.16 - klo:17:56
Päivityksessä käyty viime viikolla ja itsellä ainakin aika mielenkiintoiset seuraukset.

Autoni on 4Motion Tiguan, 2.0 TDI, DSG-7 (märkä), ensimmäisiä facelift autoja Suomessa eli 2011 joulukuussa rekisteröity.
Lyhyesti sanottuna on fiilis, että autoni sai kaikki päivitykset kerralla, mitä 2011 joulukuun jälkeen on tullut kyseiseen tekniikkakombinaatioon. Moottorin ja vaihteiston yhteispeli on muuttunut reilusti.

- Sisälle kuuluva moottorin ääni on muuttunut hiljaisemmaksi ja pehmeämmäksi
- Vaihdot ylös ja alaspäin tapahtuvat kaikki entistä pehmeämmin, etenkin alaspäinvaihdot
- Hiljennettäessä vaihtaminen takaisin kiihdytykseen ei aiheuta enää vaihteistossa entisenkaltaista nykäisyä tai empimistä
- Coasting toiminto vapauttaa ja kytkee vaihteen nyt täysin huomaamattomasti
- Start-Stop toiminnassa selkeästi pehmeämpi moottorin sammuminen eli ravistelu poistunut lähes kokonaan sammumisesta (käynnistyksessä en huomaa eroa)
- Kaasupolkimen vaste on miellyttävämpi ja tunnokkaampi, pedaalin asento haluttuun kiihtyvyyteen luonnollisempi
- Kulutuksesta en osaa vielä sanoa muuta kuin, että muutos on vähän alaspäin tai ei mitään. Pienemmät keskikulutukset työmatkoilla kuin vähään aikaan, mutta ero on niin pieni, että ei voi varmaksi sanoa. Ainakaan se ei ole noussut

Lahjaksi sain ensiapulaukun, led-fikkarin ja VW-avaimenperän

Eli jos sinulla on vastaava tekniikkakombinaatio kun minulla, tulet kyllä huomaamaan eron vanhaan. Luulisin, että kaikki joilla 5v vanha setti autossa DSG:n kera huomaavat muutoksen. Itsellä 2012 auto muuttui varmaan 2015 malliksi.

Eli suosittelen päivitykseen menoa ihan vapaaehtoisesti.