Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - fourvalve

#1
Audi / Vs: Audi S5
05.01.15 - klo:17:33
Mitä tarkoitat, tovin oltua piuhassa ja käyntiinlähtö huonoa. Koita pitää hieman pidempään lämmitintä päällä jos sillä olisi vaikutusta käyntiinlähtöön. Liian lyhyt aika voi sekoittaa antureita, mahdollisesti.
#2
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
30.12.14 - klo:06:39
Lainaus käyttäjältä: Jani - 29.12.14 - klo:17:50
Hyvä kun lukee näitä dieselin lämpeämisiä niin tuntuu ettei puhuta edes samasta autosta. Itsellä myös alakerta peitetty ja kyllä ilman webastoa ei -20 asteessa kaupungissa saa lämpöjä 90 asteeseen. Motarilla eri juttu tietysti. Ja heti kun pysähdyt liikennevaloihin niin jopa lerpahtaa mittari. Jopa webastolla kestää se loppuaika termarin aukeamisesta melko pitkään jos ajelee kaupungissa. Kai se aukeaa jossain 60-65 asteessa koska siinä viisari vähän tipahtaa, ja tästä kaupungissa 90 asteeseen ei riitä ihan pikkumatka, jos webaston läppää tossakohtaa pois päältä.

Tuskin näissä dieseleissä talvella termari aukeaa ollenkaan vaan kaikki lämpö mikä tulee moottorista poistuu lämppärin kennon kautta ohjaamoon. Kaupunkiajo ei kuormita moottoria niinkään kuin maantieajo, silti lämmityslaite on säädetty esim. 22c niin ei ole ihme jos lämpömittari putoaa kaupunkiajossa. Oletan termarin aukeamislämpötilan olevan n. 82-88 astetta. Bensakoneissa on lähes sama tilanne pakkasilla, termostaatti tuskin talvella aukeaa vaan kaikki lämpö menee lämmityslaitteen kennolle ja itse jäähdyttäjässä ei vesi kierrä ollenkaan.
#3
Lainaus käyttäjältä: Antti - 20.10.14 - klo:17:43
Ajattelin niin, että otan kuvat ja laittelen sähköpostiin kyselyä mitä tehdään.
Onneksi värieroa ei ole ainakaan minun silmään, mutta kyllä noi muut virheet puoltaa korjausta. Harmittaa kun toi meidän Skoda puodin asiakaspalvelu on todella tympeää.

Merkkiliikkeen korjauksessa, eli purku ja kasaus merkkarilla ja maalautus teetetty pikkupajassa.
Siis merkkiliikkeen suosittelemalle maalarille meni maalaukseen? taidan sitten tietää kuka maalasi joten ei yllätä lopputulos :o
#4
Lainaus käyttäjältä: kamok - 19.10.14 - klo:15:48
Löysin aamulla vesilammikon pelkääjän puolen muovimatolta. Ilmeisesti ovitiivisteet pettäneet. Onneksi oli muovimatto..
Taidan pyytää tiivisteiden uusinnan ekan huollon yhteydessä. Onko vastaavia kokemuksia muilla?


Kuvan perusteella väitän ettei ovitiivisteissä ole mitään vikaa, vuoto on oven sisällä oviverhoilun takana oleva muovi,joka on liimattu ovipeltiin ja se vuotaa veden sieltä tähän ovitiivisteen päälle ja siitä lattialle. Tämä sama rakenne on usealla automerkillä, omassa bemarissa oli sama ongelma ja oletin vian olevan ovitiivisteessä ja olin jo tilaamassa uutta tiivistettä.  Varaosamyyjän mukaan vuoto on yleensä tässä muovissa, ja näinhän se olikin.
#5
Octavia III (13-19) / Vs: Maalipinta
22.09.14 - klo:19:01
Vaikka nämä autot ovatkin maalattu vesiväreillä niin käsittääkseni se koskee ainoastaan massaa eli metalli, helmiäis ja perusväriä. Näiden päälle tulee 2-k lakka joka on liuotinpohjainen.  Se miten voi perustella helmiäisvärin olevan kestävämpi kuin metallivärin riipuu lakan paksuudesta ja laadusta.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
29.08.14 - klo:20:57
Jo aikoinaan niin itä-saksan kuin tsekkoslovakian autoissa ja moottoripyörissä toimittiin näin, jos jotain komponenttia ei ollut juuri sillä hetkellä niin laitettiin sitä mitä varastosta löytyi. Voisiko näistä versioista joista puuttuu se vrs lätkä ratista, tulla keräilyharvinaisuuksia, no tuskin mutta onhan näitä joitakin esim. mersuja tullut aikoinaan  suomeen tietyllä karvalakkivarustuksella joita jotkut saksassa himoitsevat ;D
#7
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
11.08.14 - klo:19:44
Kyllä on kuskin holhoominen mennyt pitkälle kun kaffeepaussinkin joutuu pitämään vasten tahtoa. Mitäs jos pakki menee sekasin kahvista, tuleeko näyttöön pöntönkuva vai miten toimitaan ::) 

Eihän nämä nyt mitään uutta tekniikkaa ole, Nissan sunnyn konseptiauto kahdeksankytluvun alusta sisälsi ajovalojen automaattitoiminto hämärässä, sadetunnistin, vakionopeussäädin sisälsi tutkan joka piti turvavälin edelläolevaan autoon. monitomiohjauspyörä jossa keskiö pysyi paikoillaan. Yksinkertainen navigaatiokin oli crt-monitori oli kosketustoiminen ja myös ääniohjaus. Mittaristo oli digitaalinen ja auto tarkkaili kuljettajan vireystilaa. Nämä tiedot bongasin klassikot lehdestä.
#8
En tiedä mistä autosta on kyse, ainakin octaviassa -99 tein juuri saman tempun. Suoraan ei onnistunut koska lukkopesän rungossa on pykälät eri kohdassa, viilaamalla ne pykälät samanlaiseksi kuin kuskinpuolella ja päinvastoin, ei paha homma.
#9
Skoda myy briteissä ilmeisen hyvin kun ovat 7000 rs:n lisäerän tilaamassa tehtaalta. Jokainen voi arvata miten käy suomen toimituksien.
#10
Octavia III (13-19) / Vs: RS:n ajettavuus
10.05.14 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 10.05.14 - klo:21:10
Kävin myös radalla kokeilemassa. Kierrosaika hyvä, mutta voisi (tietysti) olla paljon parempi. Tiukan kurvin jälkeen otti hieman sutasua, mutta muuten hyvin eleetön, eli hyvin etenee. Joo kyllä kestäisi enemmän voimaa, mutta nyt sitä ei ole ja prismassa käymiseen sitä ei tarvita.
Millä radalla kävit ajamassa ja kerro toki mikä oli aikasi.
#11
Tämä start-stop järjestelmä ei ole mikään uusi juttu, Wartburgilla oli kyseinen Startstop automatic järjestelmä koekäytössä jo  30-vuotta sitten!  katkaisimesta järjestelmä päälle ja painattaessa kytkinpoljin lyhyesti ala-asentoon, käynnistyy tällöin moottori virta-avaimeen koskematta. Suomessa ei kyseistä järjestelmää ei ollut kuin maininta ohjekirjassa miten se toimii. Ilmeisesti saksassakin sitä ei otettu sarjatuotantoon, startin ja hammaskehän ei todettu kestävän riittävän pitkään.
Vaikka näitä itätuotteita on aina pilkattu ja halveksittu, kyllä sielläkin on osattu kehitellä kaikenlaista.
#12
Todennäköisesti takimmaisiin äänenvaimentajiin kertyy vettä joka poistuu kun reilummin polkee.
Voisiko olla ettei pakokaasun lämpötila  nouse normaali ajossa riittävän korkeaksi, alkaa keräämään kosteutta juuri sinne takavaimentajiin.
#13
A4 B8 (07–) / Vs: Vanteet
09.03.14 - klo:08:44
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.03.14 - klo:08:33
Taitaa täälläkin 90%:lla olevan replika vanteet kesä- tai talvirenkaille;)

Tästä tuli mieleen, että ostin kerran nettivaraosan kautta "audi replika vanteet (19"Y-spoke)" ja kun MH toi ne ihmettelin, että oli orkkis keskikupit..ok se on mahdollista mutta sitten sisäosissa oli 8K… numero ja audi logot jne. Eli myyjä myi replikat jotka olivatkin aidot..joskus näinkin päin! 8)

Kait soiti myyjälle ettei nämä olekaan replikat ja vaadit kaupan purkua ;D
#14
Kesärenkaat on ollut alla koko talven, niin joko uskaltaisi otta auton käyttöön. Nyt sää on sama tai jopa parempi kuin monena keväänä huhtikuun puolella ainakin etelässä. Maa ei ole jäässä ja lumipenkkoja ei ole mistä vesi valuisi ja yöllä mahdollisesti jäätyisi.Jos siihen nyt lumen sataa ei se montaa tuntia siinä pysy. Yöpakkasia on joka kevät ollut, lähes juhannukseen saakka joten turha silläkään perustella nastoja käyttää.Toisaalta muistan joskus semmoisenkin äitienpäivän kun maassa oli 5cm lunta aamulla täällä Hämeessä.
#15
Kannattaa tarkistaa raitisilmasuodattimen vieressä oleva reikä (löytyy siitä lokarin ja raitisilmasuodattimen vasemmasta alareunasta auton nokasta katsottuna) joka johtaa veden pois sieltä kaukalosta. Kaikki roskat mikä valuu tuulilasia pitkin menee tämän reijän eteen pikku hiljaa ja tukkii sen. Vesi nousee kaukalossa ja kulkeutuu ilmanvaihtokanavia pitkin kuskin lattiamattoon ja siitä taakse. Ainakin omassa oli kourallinen mädäntynyttä lehti ja muuta mujua tukkimassa reijän.
#16
Ei mitään savua tai hajua tule putkista, kuskilta tulee ainakin hajua ;)
#17
Se öljynkulutus ei vaikuta päästöihin, ainakaan omassa bemarissa mikä tunnetusti kuluttaa öljyä varsinkin kun enemmän polkee ja silti päästöarvot erittäin hyvät. Eiköhän se vika ole muualla.
#18
Vaikka tämä ei auta kyseiseen ongelmaan, on se kumma kun muilla merkeillä ei voi olla niin avoin ja helppo järjestelmä kun BMW:llä. Syötät valmistenumeron seitsemän viimeisintä merkkiä ja sinulle aukeaa autosi räjäytyskuvana. Siinä on kaikki varaosanumerot, myöskin ne vanhat poistuneet ja tietenkin uudet versiot ja näyttää kyseisen varaosan jos se löytyy muista bemareista.
#19
Lainaus käyttäjältä: kaide - 28.01.14 - klo:13:41
Täysin normaalia öljyn kohdalla .  Välillä ohjataan öljy lauhduttimen kautta jä välillä taas ei .
Oletko tosissasi, siis välillä öljy on kaasumaisessa tai höyrymäisessä muodossa jolloin se täytyy ohjata lauhduttimeen jotta se muuttuisi jälleen nesteeksi ;D No johan käy koneet kuumana kun lauhdutinta tarvitaan. Yleensä autonmoottoreissa käytetään öljynjäähdytintä.
#20
Joskus takavuosina oli Mobilistissa juttu jossa oli verrattu Hummerin ja Priuksen valmistuksen ja ajossa tulevia päästöjä. Priusta rasitti sen akut ja niiden raaka-aine joka louhitaan Kanadasta, jalostetaan Euroopasssa ja toimitetaan Japaniin. Priuksesta jää iso hiilijalanjälki mikäli se joutuu elinkaarensa alkupäässä kolariin ja poistuu liikenteestä, se on saastuttanut alkutaipaleella runsaasti. Hummerin valmistus ei niinkään paljon, vaan sen käyttö pitkässä juoksussa. Mikä lie totuus tässäkin asiassa, mutta varmasti näinkin se voi olla.
#21
Muut merkit / Vs: BMW Z4 3.0i roadster -05
20.12.13 - klo:22:48
Kesä meini ja uutta odotetaan, tallissa on sen verran puuhattu ja tilasin Futurezilta remusin takapöntön. Täytyy antaa pojot kyseiselelle firmalle toimituksesta 10+, nyt on asenettu ja muhkeet saundit , mutta hillityt  :) Imuäänet on asennettu jo tehtaan puolesta ;D Syksyllä tuli yllärinä toimiva tv, kevät-talvella auton ostettua oletin ettei autossa ollut hybridiviritintä kun tallin edessä testasin. Talviautoksi valitsin paikalliselta jopparilta rellun clion, vm.2000 josta etupyörälaakerivikaisena pyydettiin kokonaiset 600â,¬, neljänkympin laakeri ja eikun kovaa ajoa.
#22
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
20.12.13 - klo:21:31
Onhan se niin jos valmistaja tekee autosta sporttisen, pitäisi se viedä loppuun asti. Miltä näyttää mies puku päällä ja lenkkarit jalassa,  juuri tästä on kysymys ;) eikä se maksa valmistajalle oikeasti juuri mitään se loppuviilaus.
#23
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
14.12.13 - klo:08:36
Yleensä kulutuksen seuraaminen saa huvittavia piirteitä,  mummolassa käynti tai lomamatka niin näillä reissuilla määritellään auton polttoaineen kulutus. Mitä pienimmällä polttoainemäärällä reissu tehtiin, sitä "faktaa" viljellään kaikille kavereille, netissä ja työkavereille ja annetaan ymmärtää että tämä on se keskikulutus. Kusettaa saa itseä niin paljon kuin haluaa ja niin tekee myös autotehtaatkin näillä päästömittauksilla joilla auton verot saadaan alemmaksi. Taitaa tsi rs oikeat lukemat olla jossain 180g luokaa jos seuraa mitä ne vie sadalla bensaa.
#24
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
10.12.13 - klo:19:34
dsg 26,6s
#25
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
10.12.13 - klo:19:28
Toivottavasti kaikki ymmärtää www. autoforum.cz  youtuben pätkän jossa suoritetaan täyskiihdytys huippunopeuteen. Tällä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, kiihtyvyys 0-200km/h vie videolla noin 21,5 sekkaa ilmeisesti todella jyrkkään alamäkeen tai auto on rullilla. Todellinen kiihtyvyys on jossain n.27 s paikkeilla.
Bmw M3 343hv kiihtyy noin 20s ja ehkä hieman alle joten tsekkipojat vetää vahvasti kotiinpäin.
Tästä on aiemminkin ollut juttua.
#26
Olakkeen tein aina näihin putkiin vaikka krumppisovite tulikin, 0,10 mm . Kestää varmasti ilman olakettakin ainakin 30tonnin prässäystä.
VW myy niin hyvin niitä ei kiinnosta painia ongelmien kanssa, ikävä kyllä mutta onneksi valinnanvaraa vielä löytyy muista merkeistä.
#27
Alumiinilohkon sylinterinputket on asennettu rymppisovituksella? Valun yhteydessä asennettu vai miten toteutettu, onko putket vaihdettavissa? Kiinnostaa vaan noin muuten.
Aikanaan sorvasin itse moottoripyörän sylinterinputkia, sorvasin vanhan putken  pois ja uusi rymppisovituksella paikoilleen ja sitten poraus. Voisiko vw:n öljynkulutuksen johtuvan soikeista sylintereistä.
#28



Vaikka kone avattaisiin ja mitattaisiin reikämikrolla niin se ei välttämättä kerro koko totuutta.  Kannenpultit saattaa vetää lohkoa melkoisella voimalla ja ei ihan mahdotonta olisi jos vaikuttaisi  sylintereiden mittoihin.Sylintereiden  mittaaminen kansi kiinni on melko haastavaa, tai teettää stressilevy tilalle.
Nissan almeran 1.8 on kärsinyt käsittääkseni öljynkulutusongelmista aikanaan, lohko porattu 1.6 -> 1.8 ja siinä 4 sylinteri menee kieroksi ilmeisesti kun vaihteisto pultataan kiinni.
#29
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
30.11.13 - klo:09:14
TM:n kierroksessa ei radalla ollut vesi vaikuta juurikaan kierrosaikaan, tuskin olisi 1-2 sekkaa aika tippunut. Ahvenistolla aikaero tehdään mutkissa koska radasta n.2/3 osaa on juuri niitä.
#30
Saksalainen autoalan tutkimuslaitos TÃœV Nord Mobilität on tutkinut moderneja pieniä suorasuihkutuksella toimivia bensiinimoottoreita ja todennut  pienten suorasuihkutusmyllyjen hiukkaspäästöt saattavat nousta pahimmillaan tuhatkertaisiksi verrattuna perinteisten bensiinimoottorien tekniikkaan. Pitäisikö nämä saastemoottorit määrätä ajokieltoon, mielestäni kyllä :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy