Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.01.11 - klo:18:09
1300 km ajettu uudella Pololla ja ensimmäiset ongelmat koettu viikonlopun reissussa. Pieksämäeltä Keravalle ajaessa, noin 100 km päätepysäkille, syttyi keltainen dieselmoottorin hehkutusvalo- Vilkkuu: Moottorinohjauksessa häiriö.
Samaa vikaa vilkutti omassakin, josta tuossa ominaisuudet/kokemuksia ketjussa jutustelin, laitetaan nyt jatkoa tähän ketjuun.
Eli vilkutus loppui itsestään mutta viikon sisään ilmeni uudelleen. Vein korjaamolle ja piuhan päästä putkahti koodi, joka viittasi dpf:n paine-eroanturiin. Nyt anturi on vaihdettu, forten 'dpf cleaner & regenerator' ainetta laitettu ja ajettu pakkoregenerointi. Toimii jälleen normaalisti ja jotenkin veto tuntuu 'herkemmältä', en tiedä onko sitten harhaluuloa vai totta. Anturin hinta oli n. 90e ja koko homma kustansi vähän päälle 200e.
Samalla selvisi, että jos dpf pönttö menee tukkoon niin sen purku ja pesu kustantaisi n. 400e, pöntön uusiminenhan ilmeisesti on jotain käsittämätöntä 2000e luokkaa... Veikkaan, että viimeisen puolen vuoden vähäisempi ja pätkittäisempi ajo ei ole ollut hiukkaspöntölle hyväksi. Nyt onneksi tulee kuukausittain useamman sadan kilometrin reissuja, jolloin pöntön luulisi puhdistuvan kunnolla. Toivottavasti ongelma jää nyt tähän, ei innostaisi auton vaihtokaan kun kilometrejä ei ole vielä edes 50 tuhatta.