Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vaginisti

#1
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.01.11 - klo:18:09
1300 km ajettu uudella Pololla ja ensimmäiset ongelmat koettu viikonlopun reissussa. Pieksämäeltä Keravalle ajaessa, noin 100 km päätepysäkille, syttyi keltainen dieselmoottorin hehkutusvalo- Vilkkuu: Moottorinohjauksessa häiriö.

Samaa vikaa vilkutti omassakin, josta tuossa ominaisuudet/kokemuksia ketjussa jutustelin, laitetaan nyt jatkoa tähän ketjuun.

Eli vilkutus loppui itsestään mutta viikon sisään ilmeni uudelleen. Vein korjaamolle ja piuhan päästä putkahti koodi, joka viittasi dpf:n paine-eroanturiin. Nyt anturi on vaihdettu, forten 'dpf cleaner & regenerator' ainetta laitettu ja ajettu pakkoregenerointi. Toimii jälleen normaalisti ja jotenkin veto tuntuu 'herkemmältä', en tiedä onko sitten harhaluuloa vai totta. Anturin hinta oli n. 90e ja koko homma kustansi vähän päälle 200e.

Samalla selvisi, että jos dpf pönttö menee tukkoon niin sen purku ja pesu kustantaisi n. 400e, pöntön uusiminenhan ilmeisesti on jotain käsittämätöntä 2000e luokkaa... Veikkaan, että viimeisen puolen vuoden vähäisempi ja pätkittäisempi ajo ei ole ollut hiukkaspöntölle hyväksi. Nyt onneksi tulee kuukausittain useamman sadan kilometrin reissuja, jolloin pöntön luulisi puhdistuvan kunnolla. Toivottavasti ongelma jää nyt tähän, ei innostaisi auton vaihtokaan kun kilometrejä ei ole vielä edes 50 tuhatta.
#2
Lainaus käyttäjältä: Homer - 23.11.13 - klo:17:21
Kun ongelma on näinkin selvä mitä DSG:n kanssa nyt on niin ainoa turvallinen ratkaisu on manuaalivaihteisto. 2 tonttua edullisempi ja toiset 2 tonttua korkeampi vaihtoarvo myydessä ;)

Köyhänä ja turvallisuushakuisena päädyin juurikin kyseiseen ratkaisuun, automaatin olisin kyllä muuten ottanut, on sillä niin paljon mukavampi ajaa. Ei mene hyvin Kiallakaan, TM:n testissä joku ratas mennyt poikki, takuu korvaa mutta kuitenkin.
#3
Eka sivu on vielä kuukkelilla tallessa http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:MR1M1-30nUMJ:www.vagarena.fi/index.php%3Ftopic%3D17919.0+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

Jos autovalmistajille epämiellyttäviä ketjuja poistellaan niin sitten voidaan sanoa adjöö tälle palstalle. Eihän esson baarissakaan tule maahantuoja keskeyttämään keskustelua...netissä lätinälle on vain laajempi yleisö..
#4
Maan tulevaisuus on hyvissä käsissä...ei hyvää päivää miten voi olla typerää...
#5
#6
Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 10.11.13 - klo:23:37
Kyllä se yleensä pyrkii polttamaan kerralla kaiken, jos mahdollista. Sitten kun on tuhkaa täynnä, ei enää peruspoltto auta ja pönttö joutaa vaihtoon. Tällöin puhutaan pyöreästi 200tkm tai yli ajetusta pöntöstä.

Tuli itsekin huomattua tuossa muutama päivä takaperin, että ilmeisesti nämä saavat poltettua pönttöä tyhjäksi ihan korotetulla joutokäynnilläkin.

Mielenkiintoista, tähän asti polton on huomannut lähinnä kulutusmittarista, eikä varoitusvaloja ole syttynyt. 200tkm kuulostaa jo ihan siedettävältä pöntön vaihtoväliltä vaikka kauhutarinoitahan voi netistä lukea tietenkin... Jälkikäteen ajateltuna bensakoneinen olisi ollut järkevämpi kun autoa tilatessa ennustelin, että ajomäärä voisi nousta jonnekin 30tkm/v tasolle mutta toisin kävi. Mutta jospa se pönttö siellä hoitaa hommansa, eikä ala kiusaamaan tämän enempää.
#7
Isänpäiväturneelle lähtiessä n. 100km ajon jälkeen syttyi tämänmoinen valo

No, pysähdyin kummastelemaan, että mikä on ja selvisihän se ohjekirjasta; "hiukkassuodatin nokeentunut" ja pitäisi ajaa 4. vaihteella yli 70km/h n. 15 minuuttia. Valo ehti sammua siinä tyhjäkäynnillä ollessa (poltto oli käynnissä, kierrokset korkeammalla). Ajelin varmuuden vuoksi ohjeen mukaisesti ja loput 200km "normaalisti" meni ilman ongelmia. Tänään 300km ilman varoitusvaloja.

Tuo varmaan juontaa siitä, että viimeisen 3kk aikana ei juurikaan ole pitkiä ajoja tullut ajeltua, joten dpf ei tykkää hyvää. Mites tämän pöntön sielunelämä oikein pitää sisällään? Puhdistuuko pönttö regeneroinnin,  tai mikä se oli, aikana kokonaan? Vai tuleeko jossain vaiheessa tilanne jossa puhdistus ei riitä ja pönttö menee apteekin hinnalla vaihtoon?

Tässähän olisi oiva tekosyy vaihtaa autoa.
#8
Suojatien eteen tai puoliksi sen päälle pysäköiminen...Tänään viimeksi kävi näin ja oli pakko avata apukuskin ikkuna ja vaihtaa pari valittua sanaa...kohtuullisen painokkaaseen tyyliin kerroin herralle, että mitä jos joku pikkulapsi jää auton alle sen takia että hänen autonsa on siinä näköesteenä...ukko siihen närkästyneenä, ettei sieltä ketään tule...tämä siis tapahtui vilkaimpaan aikaan päivästä. Siinä olikin jo sitten sellainen suma autoja, vanhuksia ja lapsia, että ukko tajusi vaihtaa maisemaa.
#9
Rapid / Vs: Skoda Rapid Spaceback
27.10.13 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: Seba - 15.10.13 - klo:13:26
Toledo ja Rapid on kehitetty PQ25:sta eli Polo/Ibiza/A1 joten kyllä sinne pitäisi uusienkin koneiden mennä, mutta kai sen halvemman hinnan pitää jossain näkyä.

Hesari väitti, että Rapidi perustuu edellisen korimallin Octaviaan (=siksi 'halpa' hinta) mutta ei tainnut toimittajalla olla faktat hallussa...
#10
Turhaakin turhempi systeemi. Luotu lähinnä siksi, että saadaan pienemmät päästölukemat, käytännön hyöty kaikki huomioon ottaen on minimaalinen, startin hajotessa viimeistään tulee takkiin. Itse painan sen aina pois päältä heti käynnistyksessä.
#11
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf GTI Mk7
19.10.13 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: nicce - 30.09.13 - klo:16:20
Uusi GTI performance koeajettu Demotourin yhteydessä.

Samma här, pikainen ehkä n. 15km lenkki tuli pyöräytettyä ja kyllähän se hieno peli on, voimaa riittää. Eniten yllätti hiljaisuus. 6-lovinen DSG toimii hienosti moottorin kanssa yhteen. Kyllä moinen kelpaisi jos budjettiin mahtuisi.  :)
#12
Lainaus käyttäjältä: T5ID - 19.10.13 - klo:21:14
Nyt kyllä ärsyynnyin tuosta trolli- sanasta. Ymmärrän, kun sitä käytetään esimerkiksi tuon tuoreen finninaaman fantasioista,

Onhan se satuilu joskus ihan viihdyttävää mutta ko. tapauksessa se on ollut alusta asti niin väsähtänyttä, että kuinkahan kauan sitä pitää tällä palstalla taas sietää? Murosivuilla on sattumalta saman nimimerkin täsmälleen samantyylistä kirjoittelua, jopa automerkit on samat.  ;D  Väsynyttä, todella väsynyttä.
#13
Muut merkit / Vs: Saab 900i
08.10.13 - klo:20:47
Lapsuus tulee mieleen, on hieno.  ;D Saabisteille nämä on aarteita, muille ongelmajätettä. Ainoa oikea talviauto.  8)
#14
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.10.13 - klo:21:14
Markku J:n autot vaihtuu sellaista tahtia ettei mukana pysy ellei ole 24/7 arenalla :D

Olen pudonnut täysin kyydistä...mutta onnittelut uudesta lisäyksestä auto-holistin kokoelmaan Markku J  ;D
#15
Eiköhän tämäkin käännetä jollain tavalla sellaiseksi, että mitään epätotuuksia ei ole lausuttu. Odotetaan nyt vain rauhassa, kyllä tälle rationaalinen selitys tulee.  8)

Ps. Ehdotan ketjun nimeksi "Parhaat kalajutut"  8)
#16
Arenan Amerikan jaosto varmasti valaisee tarkemmin?

Ã,,kkiä ajateltuna kuulostaa liian fiksulta tähän maahan...
#17
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
30.09.13 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:18:24
Kunnon volkkarin huolto kyllä aukoo nuo ilmanipat ja jos katkeaa niin asiakas maksaa satulan korjauksen / uuden satulan. Ei siinä huollolla ole riskiä, riski on asiakkaalla että aukenevatko ne ilmanipat. En ymmärrä miksi urakka kusee tämän osalta?

Niin, jos ei nippoja aukaise, eihän siitä "imuvaihdosta" ole mitään hyötyä. Sama juttu on ohjaustehostimen nesteiden kanssa, monet omatoimikorjaajat imaisee säiliöstä likaista nestettä ja laittaa tuoretta tilalle. Sen jos toistaa useita kertoja niin vaihtuuhan se neste mutta kokonaan ei koskaan. Tämä piti kantapään kautta opiskella kun korjaamo ei vikaa löytänyt (vika oli äänekäs tehostin, korjaantui kun vaihdoin nesteet oikeaoppisesti). Mutta se oli 13v vanha auto ja nesteitä ei todennäköisesti oltu koskaan vaihdettu.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:18:34
Oletko Vaginisti muuten tietoinen, miksi useassa merkkiliikkeen huoltohallissa on ovessa kielto, että halliin ei saa mennä kuin henkilökunnan luvalla ja miksi juuri yhdessäkään pienen huoltoliikkeen ovessa ei ole tällaista lappua?. Siinäpä kysymystä kaksi arvattavaksi.

En ole merkkiliikkeessä koskaan autoa huollattanut, mutta varmaan siellä moinen kyltti on, onhan sama käytäntö esim. tehtaissa, ei sinne haluta amatöörejä itseään telomaan. Tai mahdollisesta telomisesta ei haluta ottaa teoriassakaan vastuuta.
#18
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
30.09.13 - klo:18:31
-87 Corollaan en ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja yhtenä pakkasaamuna painoin jarrua, Corolla kääntyi 360 astetta ja matka jatkui...

#19
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
30.09.13 - klo:17:58
Käytettyä ostaessa kannattaa muuten ostaa auto, jossa on ollut huoltosopimus, silloin voisi ainakin olettaa, että kaikki on tehty kunnolla, eikä joka ikisessä asiassa ole yritetty säästää sitä viimeisintä sentin kymmenystä tai jätetty jotain kokonaan tekemättä.
#20
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.09.13 - klo:17:26
Jos kyse ei ollut päättelyketjusta, vaan erillisten toteamuksien luettelosta, ymmärsin Vaginistin kirjoituksen väärin.

Ymmärsit varmaan ihan oikein mutta jätit loppukaneetit pois eli "ei myöskään firma vaan tyylille uskollinen ehta jobbari."

Jobbarit ovat siirtyneet nettiin ja nykyään se tarkoittaa juuri tätä, eli joka palstalle spämmätään vain omia myynti-ilmoituksia, mitään muuta sisältöä ei heidän kirjoituksista tulla löytämään. Teknisesti kyse on yksityishenkilöstä mutta käytännössä jostain ihan muusta. Omaa tavaraahan saa myydä vapaasti mutta näissä se raja alkaa tulla vastaan, verottajaakin varmaan kiinnostaa mutta voihan tietysti olla, että himo-automiehellä on ollut lähes kaikki automerkit omistuksessaan ja tästä syystä nurkat pullollaan alumiinivanteita (yksittäisiä ja 4kpl sarjoja), pölykapseleita ja renkaita - pienoismalleista, kuramatoista ja käyttöohjekirjoista puhumattakaan.  :)
#21
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 30.09.13 - klo:16:39
Oikein vaatimuksiakin aletaan esittelemään. Mä en edelleenkään ymmärrä sitä miksi Rantalainen saa tänne postailla ilmoituksiaan, vaikka kaikkien muiden kohdalla myynti-ilmoissa pidetään tiukkaa linjaa.

Joka paikassa copy-pastetettu samat ilmotukset, selvästikään ei ole yksityishenkilö, ei myöskään firma vaan tyylille uskollinen ehta jobbari. Ehdotan ikuista bänniä muistoksi vakina-arenasta.
#22
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:16:10
Tämä ongelma on ollut esim. Passat 3C mallissa vuodesta 2005 lähtien ja sama vika vaivaa vielä vuonna 2013 :). Kovin on isot varastot Volkkarilla kun eräällä toisella autovalmistajalla on noin kahden kuukauden varasto osia siltä varalta että jokin alihankkija ei saa väliaikaisesti tuotteita toimitettua.

Ovat tainneet tilata jo vuosia etukäteen joka mallille vähintään kontillisen läppiä.  ;D

Ei taida vain tieto mennä tarpeeksi pitkälle - jos maahantuojalla/jälleenmyyjillä olisi autoista kiinnostuneita ihmisiä töissä niin tuskin tätäkään ongelmaa olisi.
#23
Autokuume voi kohdistua myös vanhempaan autoon.
#24
Lyhemmät läpät on olemassa mutta jostain kumman syystä näihin polottimiin laitetaan aina ne liian pitkät, jotka laahaa maata.
#25
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 29.09.13 - klo:21:36
Juuri näin! Ja samaan syssyyn otetaan toki Laakkoselta ne universumin kalleimmat renkaatkin samaan piikkiin ja ei muuta kuin hanat kaakkoon ja kohti auringonlaskua!

Mutta pääasia, että naapureilla verhot heilahtaa kun ajaa Laakkoselta kotipihaan.  ;D
#26
Huollot ja renkaat luotolla...ei hyvää päivää..
#27
Ei kyllä yhtään kiinnostaisi ko. urakka. Näin jälkiviisaana voisin sanoa olleeni hölmö kun otin nastat, kitkoillakin olisin varmasti pärjännyt kun ei tarvitse huonoilla korpiteillä ajella. On näillä kesänakeilla vain niin paljon mukavampi ajaa kuin niillä jähmeillä rallattajilla.
#28
Lainaus käyttäjältä: manni - 28.09.13 - klo:19:47
fourvalve, upea tuo vanhempi Warre. Oikein silmä lepää.

Hienoja kaikki. Hyvä, että jollain palstalaisella sentään on aikaa, taitoa ja halua siihen oikeaan autoharrastamiseen, eikä kaikki aika mene vain joutavien lätisemiseen netissä.  ;D
#29
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 25.09.13 - klo:20:46
Yhdenkään autokauppani yhteydessä liikkeistä ei ole tarjottu tai tyrkytetty rahoitusta auton hankintaa varten.
Tuskin kovin hyvä bisnes autoliikkeille koska sitä ei edes vaivauduta tarjoamaan.

Ei rahoitusta itsellenikään suoranaisesti tyrkytetty mutta enpä sitä olisi halunnutkaan. Harraste/käyttöautoa rapakon takaa ostaessa tilanne oli taas se, että myyjäliike ei meinannut millään uskoa, että joku ostaa auton käteisellä, heppu oli varmaankin provikan perässä. Siellähän tämä autorahoitus on ihan omassa sfäärissään, auton ostossa on lähinnä kyse kuukausierän suuruudesta, eikä mistään muusta. Jenkit on aina osanneet luotolla elämisen  ;D
#30
Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 27.09.13 - klo:16:21
No jos se ei ole mummon syy niin kenen syy se sitten on ? Mummosta se siihen tuli....olipa tahallaan tai ei.

Entäs vaikka tämä ?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339457709.html

Oilko hyvä asiakas, häh ?

Ja tässä ei nyt ole kyse siitä että tuleeko helppoa rahaa vaiko ei. Mutta se että kaikki asiakkaat ovat hyviä, v*tut ovat.....ei tuollaista kukkahattutätien höpinää, kiitos.

Uskomaton asenne. Vertaat ihan tosissaan vanhuksen inkontinenssiongelmaa ja henkirikosta keskenään?  ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy