Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - M.R

#1
Myydään / MYYTY SAA POISTAA
24.02.22 - klo:21:24
Myyty saa poistaa



#2
2013 suosimallin sharista purettu takaluukun sähkömoottori. Ollut itsellä vain testikäytössä.

Hintapyynti 70 euroa

Sijainti tampereen seudulla. Toimitus onnistuu tampereen läiympäristössä tai postilla ostajan laskuun.

Kuvat https://www.tori.fi/pirkanmaa/VW_Sharan_takaluukun_sahkomoottori_89270726.htm?ma=1
#3
Myydään / Tiguan vm.2013 takavalot
26.09.21 - klo:21:38
Hyväkuntoiset takavalot purettu noin 70tkm ajetusta autosta.

Hintapyyntö 170 euroa

Sijainti tampereen seudulla. Toimitus onnistuu tampereen lähiympäristössä ja posti kuljettaa kauemmas ostajan laskuun.

kuvat https://www.tori.fi/pirkanmaa/VW_Tiguan_takavalot_89271076.htm?ma=1
#4
Käytetyt  vm 2015 kotoisin olevat passat variantin takaluukun sähkö"pumput". Nämä ovat olleet itsellä vain testikäytössä.

Hinta 100 euroa kpl tai 170 euroa molemmat.

Varaosanumero on 3G9827851A .

Sijainti Tampereen seudulla.
Toimitus onnistuu Tampereen lähiympäristössä tai postilla ostajan laskuun.


Kuvat https://www.tori.fi/pirkanmaa/Passat_b8_variant_takaluukun_sahkomoottorit_89269513.htm?ma=1
#5
Myydään / VCDS HEX-CAN usb myyty
17.02.21 - klo:23:08
Myyty
#6
Projektit / Tiguan R+Line rojektit
09.05.16 - klo:21:39
Vuosi sitten RS+ Octavia vaihtui Tiguaniin ja jotain piti tehdä että myös Tiguan ansaitsisi + merkinnän ;D
Tässäpä muutama ( huono ) kuva ja lyhyt kuvaus mitä tehtiin suhteellisen kattavan vakiovarustelun lisäksi. Autosta löyty jo vakiona lane assist , DCC, ja adaptiiviset valot...
Tästä kaikki lähti:


Eli offroad napin ja toiminnon asennus ja koodaus. Oma autoni on mallia 4-motion ja varustelu sport&style ja siihen ei tiettävästi tätä varustetta ole ollut saatavilla edes tilaamalla. Käytännössä vaikeinta oli löytää oikea nappi tuohon yläriviin ja tietoa koodauksesta. Saksalaiset foorumit auttoivat tässä asiassa.
Tässä vielä muutama kuva toiminnassa..




Sitten oli vuorossa jotain helpompaa ja tyylikästä.
Tämän toimintaan saattamisesta kiitokset eräälle foorumin jäsenelle :)




Seuraavaksi oli vuorossa jotain perinterisempää retrofittailua




Tämän jälkeen vuorossa oli jotain haastavampaa. Asennuksessa ei niinkään, mutta se että valot sai palamaan oikealla teholla ilman vikavaloja ja että luukun valot saatiin palamaan yhtäaikaa vaati "muutaman" illan netissä tonkimista VCP:n hankinnan ja sen käytön harjoittelua...



Sitten tuli eteen matka pohjoiseen ja ajatus siitä että sinne lähdetään ilman vararengasta pelkän paikkapullon kanssa sai aikaan ajatuksen seuraavasta muutoskohteesta eli vararenkaasta ja tavaratilan välipohjasta. Tuohan on ihan bolt-on systeemi, mutta ettei homma menisi liian helpoksi piti renkaan sisälle saada täytettä.
Autossa oli alkuperäisenä Dynaudio jossa ei ole subia ensinkään ja kun vararengas tuli asennettua oli sen sisällä  mukavasti tilaa OEM subille jota hivenen muokattiin. Elementti vaihtui hieman parempaan rimpulaan ja koska Dynaudio vahvarissa ei ole subille lähtöä piti sille järjestää oma pikku Alpinen vahvistin. Kaikki on tuossa kiinni siten että 5 minuutissa purkaa välipohjan ja subin vahvareineen pois jos tilantarve yllättää. Vahvistimen virtakaapelit on varustettu ns. trukkiliittimin ja muutkin johdot on liittimillä eli on varsin simppeli purkaa.
Tässä muutama kuva aiheesta:




Jälkeenpäin on tullut vielä siistittyä asennusta ja kiinnityksiä, mutta tähän hätään en löytänyt parempia kuvia jaettavaksi sorry...

Pohjoisen reissun innoittamana ja virtaa keränneenä päätin toteuttaa pitkään päässäni muhineen idean. Tästä ei valitettavasti löydy kuin yksi edes jollain tavalla julkaisukelpoinen kuva, mutta se kertoo jo mistä on kyse.



Tämä projekti vaati viikkojen ja oikeastaan kuukausien seuraamista venäjän Tiguan foorumeilta ja ihmettelyä ja googlailua miten homma saadaan pelittään. Valitettavasti ei halvalla mitenkään, mutta lopputulos palkitsi sähkösäätöisellä muistitoiminnoilla olevalla penkillä.
Perusaihiona ostin Ruotsin purkurilta sähkösäätöisen nahkaverhoillun jakkaran johon sitten tilailin marmorilta johtosarjat, ebaystä ristiselän tuon joka tukee muistia sekä vanhasta penkistä verhoilun ja ohjausboksi jostain randomi nettikaupasta. Ohjainboksi oli todella vaikeaa löytää kunnes jälkiviisaana tajusin että olisin voinut käyttää vaikkapa Yetin boksia...noo tulipahan oikein Tiguanin älykin sitten penkkiin.
Tuota sähkösäätöistä muistilla olevaa penkkiä en muista nähneeni ikinä missään kangasversiona joten saattaa olla lajinsa ainoa...voin olla väärässäkin.

Sitten tulikin kesä ja virta oli lopussa eikä muuta jaksanutkaan kuin kiillottaa kulkine ja vaihtaa alle netistä löydetyt hieman modatut vanteet OEM henkeen tietty ;D



Ja jotta ei avan laakereilla levättäisi niin ajattelin vapun kunniaksi laittaa lisää valoa Tiguaniin...





ja sitten vielä tämän projektin haastavin osuus..



Ei osoittautunut kovin helpoksi nimittäin saada tuon avustimen valikkoa näkymiin mittaristoon ja pieniä murheita aiheutti myös sen toiminnasta kertova merkkivalo ledi.

Vielä yksi asennuskuva aiheeseen liittyen:



Samalla tuli myös vaihdettua vasemman taustapeilin moottori joka tukee tuota penkin muistitoimintoa. Näin saatiin tämäkin järjestelmä lopullisesti valmiiksi ja näin ollen peilitkin hakee muistiin laitetut paikkansa.

RNS-315 sai myös väistyä RNS-510 ja bluetooth systeemin tieltä kun ne tuli asenneltua noissa muiden rakentelujen lomassa  ;D

Vielä olisi pöytälaatikossa muutama ajatus muhimassa, mutta katsotaan saadaanko niitä ikinä käytännön tasolle. Aika sen näyttää ja pistän sitten lisää kertomusta..

Oliko järkeä vai ei? Enpä tiedä, mutta ehkäpä R+ merkintä on nyt ansaittu vai mitä olette mieltä?

#7
Tervehdys arvon foorumilaiset. Mahtaako keltään löytyä Audi Q3:sta jossa olisi sähkötoiminen takaluukku. Ajatuksena olisi saada hiukan mittoja sen sähköisestä takaluukun " pumpusta". Tiguan huutaisii tuollaista varustetta ja Venään pojat noita ovat rakentaneetkin, mutta ovat käyttäneet BMW:n pumppumoottoreita ja omavalmiste ohjainyksikköä. Itsellä olisi tarkoitus rakentaa systeemi VW:n omista osista.
  Tuo Q3:sen pumppu tuli mieleen että vois olla lähellä oikeita mittoja. On tullut ostettua jo turhaan Sharanin ja B8 Passatin pumput kun halvalla sai  ;D No molemmat on hiukan liian pitkiä joten etsintä jatkuu...
Nyt siis kiinnostaa pumpun mitta kun luukku on auki ja sen iskun pituus. Saa toki laittaa muidenkin konsernin tuotteiden sähköpumpun mittoja jos vaikka joku sattuisi sopimaan.
Kiitos paljon tiedoista :)
#8
Skoda / SAA POISTAA
08.06.14 - klo:21:24
Auto myyty voi poistaa kiitos
#9
Elektroniikka / Octavia II FL retrofitting
09.01.14 - klo:19:56
Tervehdys palstalaiset. Aktiivisesti palstaa seuranneena ajattelin jakaa hieman omaakin kokemusta täällä.
  Tuli asenneltua Ocuun nimittäin kaukovalo avustin ( high-beam assist ) ja hymy nousi korviin kun tuon sai vielä jopa toimimaan:) Asennus oli mitä helpoin ja ei tarvinnut kuin muutaman johdon vedon ja runsaasti aikaa netistä ohjeita etsien.
Yksi helpoimmista jälkiasennuksista jos jotakuta kiinnostaa. Vaatii kyllä ulkomaisten foorumien mukaan tietyn softaversion BCM ohjainlaitteen ja mittariston mutta karkeasti 2010 mallista eteenpäin toimii melko varmasti.
   Onko kellään tietoa onko Octaviaan saanut kyseistä varustetta tehtaalta ollenkaan? Ainakaan minulle ei ole tullut vastaan. Tuo minun käyttämä osa on peräisin VI Golfista.
   Oma auto on melkoinen sekametelisoppa muutenkin noiden ohjainlaitteiden osalta kun jälkeenpäin on tullut asenneltua mm:
- navi ( columbus )
- uudempi CAN Gateway
- Media in liitäntä
- Facelift monitoimiratti
- peruutustutkat eteen ja taakse
- puhelin (  3C8035730D toimii muuten hienosti )
- Vetokoukku ( Skoda orginal )
- Facelift mallin mittaristo ( auto on siis pre-facelift )
- Uuden mallinen BCM ( tämä oli varmaan isotöisin tähän asti )
ym. muuta pikkuvarustetta.
   Seuraavaksi  pitäisi asennella Park Assist gen.2. Laite ollut jo väliaikaisesti asennettuna ja toimivaksi todettu, mutta odottaa vaan aikaa koska ehtisi tekemään lopullisen asennuksen.
  Tuosta pitikin kysyä että onko kellään autossa tuota kyseistä varustetta ja onko tullut testailtua miten toimii. Omasta mielestäni on kyllä uskomattoman tarkka kun tuota testailin. Oli monesti usko loppua kesken että eihän tuohon voi mahtua, mutta sinne se vaan auto itsensä parkkiin laitto:)
   Lopuksi tietysti joku kysyy että onko mitään järkeä:) Eipä varmaan olekaan, mutta monta juttua on tullut opittua VW konsernin sielunelämästä ja eipä ole tullut tarvetta päivittää autoa uudempaan ainakaan varusteiden puutteen takia:)
#10
 Ajatuksena olisi vaihtaa vaihteistoöljyt kulkupeliin joka on -08 tdi RS KNY vaihteistolla. 60tkm sisään meni mobilin VS200 muistaakseni ja hetken aikaa vaihteisto mielestäni toimikin hiukan paremmin mutta minusta tällä hetkellä varsinkin 1- ja 2-vaihde ei mene niin liukkaasti sisään kuin muissa ajamissani samanlaisissa yksilöissä. Mittarissa kohta 120tkm ja ajattelin että jos kokeilisi oikein alkuperäisöljyjä ( varaosanumero G 052 171 A2 ) josko tuo paranisi.
   Asiaa tutkailtuani huomasin yllätyksekseni että Motonet myy Febi Bilsteinin öjyä jossa mainitaan vastaavuus tuolle varaosanumerolle ja ajattelinkin onko kellään tietoa mahtaako olla samaa tavaraa kuin tuo alkuperäinen? Ã,,kkiseltään voisi ajatella että on mutta järkevämmällä hinnalla. Tietty kiinnostaa että jos joku on tuota kokeillut että toimiiko?
  Ilmeisesti Castrol tai Redline voisi olla myös hyviä vaihtoehtoja mikäli olen oikein ymmärtänyt..
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy