Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 11.03.21 - klo:21:13
Moi,
Gte harkinnassa käytettynä ja yksi asia vielä askarruttaa.
Voisiko joku selventää miten polttomoottorin lämmitys tapahtuu talvella jos kerta alle -10 lähdetään aina bensalla? Hirvittää lähteä -30 astella ilman lämmitystä.
Webasto ilmeisesti lämmittää vain sisätilat.

Sähköllä voi ajaa myös alle -10 asteessa ainakin jos on ladannut akkuja juuri ennen lähtöä eli on ajastettu lähtö. Tässä voi toki olla auto- ja vuosimallikohtaisia eroja, mutta ainakin itse olen myös ajanut kovemmassa pakkasessa sähköllä kunhan tuoretta latausta on vain tarpeeksi. Webasto ei lämmitä suoraan moottoria, joten se on käynnistyksessä kylmä, oli sitten ajoakku täynnä tai tyhjä. Webastoa ei myöskään voi käyttää ajon aikana edes sisätilojen lämmitykseen. Mutta Webastolla lämmitetty vesi lähtee kuitenkin kiertämään mitä todennäköisimmin myös polttomoottorissa kun se käynnistetään syystä tai toisesta. Polttomoottorin kovaa kuormitusta kylmänä kannattaa toki välttää, tämä on käynyt itsellenikin pari kertaa kun tehonpyynti on ylittänyt kiihdytysrampilla sähkömoottorin tehontuoton ja polttomoottori on lähtenyt lennosta kylmänä käyntiin. Ei kuitenkaan leikannut kiinni...

Immunity

Nyt se ihmetys osui omalle kohdalle... Yöllä pakkasta saattoi olla lähemmäs -20 astetta, mutta aamulla liikkeelle lähtiessä -15. Auton käynnistys ja polttomoottori lähtikin heti käyntiin. Ei mennyt edes 3 sekuntia, kun olin jo sammuttanut moottorin, painoin starttia uudelleen ja kas! Sähköllä ajo maistuikin Paskatille. Mikähän logiikka tässä takana? Tai sitten se vaan testas et onks kone hengissä ja se riittää  :D

Auto kuitenkin ollut minimitasoon 80% latauksessa & 5A, ja lähtö juuri silloin kun ajastettu. Ja akku oli  käytännössä melkein koko yön latauksessa, kun klo 22.20 parkkeerasin ja 7h näytti latausaikaa ja 7.55 lähtö. Ja se 20% latausta tietty ennen lähtöä. Webastoa vielä käytin 15 min ennen lähtöä.

On se kumma, että ensin kone käyntiin, niin uusiksi otettaessa sekunneissa muuttuu halut. Ei kai se akun lämpötila 3 sekunnin moottorikäynnillä muutu. Jotain muuta tyhmää ohjauslogiikkaa käyttää...

Immunity

Tyhjennetty turhaa kahteen kertaan tullut viesti, kun puhelin tilttasi...

tet

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 12.03.21 - klo:15:19
On se kumma, että ensin kone käyntiin, niin uusiksi otettaessa sekunneissa muuttuu halut. Ei kai se akun lämpötila 3 sekunnin moottorikäynnillä muutu. Jotain muuta tyhmää ohjauslogiikkaa käyttää...

Kenties siinä on ehtona aika, milloin kone on viimeksi käynyt. Mutta joku syy sen koneen käynnistymiseen on, ja nyt sen käynnistymisen tarkoitus jäikin toteutumatta, kun ränkläsit koneen sammuksiin. Itselläni ei ole mitään halua pelata sen käynnistysnapin kanssa, vaan annan hybridivoimalinjan tehdä niinkuin valmistaja on parhaaksi nähnyt.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Immunity

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.03.21 - klo:15:52
Kenties siinä on ehtona aika, milloin kone on viimeksi käynyt. Mutta joku syy sen koneen käynnistymiseen on, ja nyt sen käynnistymisen tarkoitus jäikin toteutumatta, kun ränkläsit koneen sammuksiin. Itselläni ei ole mitään halua pelata sen käynnistysnapin kanssa, vaan annan hybridivoimalinjan tehdä niinkuin valmistaja on parhaaksi nähnyt.

Normaalisti annankin auton käynnistää moottorin jos näikseen on. En lähde sammuttelemaan. Niin moni on vaan täällä miettinyt logiikkaa, niin olin miettinyt, että jos osuu kohdalle,  niin testaan. Moottorilla oli ajettu pitkät pätkät viimeksi 3 pv aiemmin, niin ei sekään oikein syy voi olla.

Yllätyin, että ihan heti sammuttamalla sai myös heti siirtyä sähkölle. Tuntuu vaan hiukka oudolle...

muaddib

Edeltävään keskusteluun polttomoottorin kylmäkäynnistyksistä rampilla yms. saattaapi olla relevantti tämä englanninkielinen linkki, jonka löysin aiheesta englanniksi googlettelemalla: https://www.netcarshow.com/audi/2013-a3_e-tron_concept/

LainaaAnother effect of the plug-in hybrid concept is that the TFSI is often only activated in kickdown situations, and is therefore subjected to high loads while still cold. For that reason, the developers have equipped it with a variety of protective features. These include modified cylinder liners and piston rings, plus a sensor to measure oil quality.

Myös jännä:

LainaaWhen the TFSI starts, it is tow-started by the electric motor via the clutch. As soon as the former has achieved the same speed as the electric motor, the clutch is opened. This smooth, highly precise process takes place within half a second.

passo_s

#3726
Olen kanssa lukenut että nokka-akselit, kierokanki ja nyt yläpuolelta luin että männät ja mäntienrenkaatkin ovat modifioitu pika startteja varten. Lienisi kestävä pannu jos nätisti ajelisi :) Itsellä kun on työsuhdeauto niin työmatkaliikenteessä heilahtaa lappu lattiaan kun 5 min on kotoa ajettu ja motarille saavuttu. Kylmiltään käynnistyy bensakone 110 km/h rekan ohitustilanteessen :) Ainoa mikä bensakoneessa askarruttaa on sen tärinä kylmänä, vaimon kolmesylinterinenkin käy nätimmnin.Toki GTE:n bensamoottorin kierrokset ovat lämpenemisen takia hieman korkealla, mutta silti, kone tärisee ja ääni on vähän karhea. 80 tkm olen kurmuuttanut bensakonetta, harmi kun ei ole laskuria montako kilometriä bensakone on taivaltanut tuosta 80 tkm ajomäärästä.Korona ja sen muunnosvirukset aiheuttavat sen että työmatkustamiseni loppuu, hommat hoituneen teamsilla. Saan luopua työsuhdeautosta ja ostaa fiilistely tarkoitukseen käytetyn kuusisylinterisen baijerilaisen.

passo_s

Kuinka pitkä ajoakuston takuu on Passat GTE:ssä? Onko km ja vuosi -rajoitteinen?

Erkka

^Jos en väärin muista, niin 8 vuotta ja 150 t/km.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Immunity

Akkutakuu täyssähköille ja hybrideille on 160tkm / 8 vuotta.

https://www.volkswagen.fi/fi/auton-hankinta/takuu.html

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Opap - 11.03.21 - klo:21:34
,,sken yritin pestä farkku gte:n takalasia. Ensin ei tullut pesunestettä ollenkaan ja sen jälkeen valui ohut noro lasin sisäpinnalle ja kontti sisältä pesunesteessä. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Pesunesteputki poikki saranan kohdasta tai ehkä todennäköisemmin takaluukun sisältä. En tiedä korjauksesta, voisi onnistua liimapintaisella kutistesukalla? Mieluummin toki korjauskohta johonkin muualle kuin taitoskohtaan, edellyttää jonkin verran sisustan purkamista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jlahti

Olisiko GTE omistajila antaa vinkkiä mitkä kesärenkaat kannattaisi hankkia auton alle. Tällä hetkellä ollut nuo Pirellin kumit jotka ovat kyllä todella äänekkäät, muuten ihan ok. Tarjouksia olen saanut Michelin Primacy 4:ta.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 22.03.21 - klo:09:33
Olisiko GTE omistajila antaa vinkkiä mitkä kesärenkaat kannattaisi hankkia auton alle. Tällä hetkellä ollut nuo Pirellin kumit jotka ovat kyllä todella äänekkäät, muuten ihan ok. Tarjouksia olen saanut Michelin Primacy 4:ta.
Good Yearin efficient grip performancet tulee itsellä keväällä alle. Tosin kokemus vain aiemman Passatin kanssa mutta todennut ne kaikin puolin hyviksi renkaiksi normaaliin ajoon. Testeissä pärjänneet myös.

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.03.21 - klo:11:14
Good Yearin efficient grip performancet tulee itsellä keväällä alle. Tosin kokemus vain aiemman Passatin kanssa mutta todennut ne kaikin puolin hyviksi renkaiksi normaaliin ajoon. Testeissä pärjänneet myös.

Oliko nämä Good Yearin performance 2 vai 1 malli?

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 22.03.21 - klo:13:44
Oliko nämä Good Yearin performance 2 vai 1 malli?
Jaa onko niistä montaa versiota nykyisin? Ostanut vain egp:tä aina 😁

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.03.21 - klo:17:38
Jaa onko niistä montaa versiota nykyisin? Ostanut vain egp:tä aina 😁

:D Juu uusimmat olivat nämä EfficientGrip 2, joiden vierintävastus B, märkäpito A. Taasen EfficientGrip 1 vierintävastus on A, märkäpito A. En sitten tiedä miten paljon tuo A pudotus B vaikuttaa. Täytyy tässä vielä miettiä näinden ja Misukoiden väliltä.

makelja

Mulle tuli uusien vanteiden mukana ostettua LandSail LS588 UHP:t. 235/40/19.
Tuollaisilla aiemminkin olen ajellut ja silloin olivat ihan mukiinmenevät omaan käyttöön. Taitavat olla kiinarenkaiden parhaimmistoa, mitä noista olen lukenut.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 23.03.21 - klo:08:41
:D Juu uusimmat olivat nämä EfficientGrip 2, joiden vierintävastus B, märkäpito A. Taasen EfficientGrip 1 vierintävastus on A, märkäpito A. En sitten tiedä miten paljon tuo A pudotus B vaikuttaa. Täytyy tässä vielä miettiä näinden ja Misukoiden väliltä.
Lueskelin näistä myös ja tosiaan 1 versiota minun aiemmat renkaat olleet. Tuo kakkoselle luvattu +50% kestoa on tosin aika kova kun ei ne aiemmatkaan mitenkään nopeasti ole kuluneet. Pitäisi laskea mitä tuo ero A ja B vierintäluokan välillä tarkoittaa kulutukseen ja verrata rengassarjan hintaan. Menee aivot solmuun kun yritän miettiä onko sitten plugarilla sillä vierintävastuksella enemmän vai vähemmän väliä 😁
Toisaalta kulutus on pientä joten hyötyä ei siitä niin paljon saa, toisaalta voisi päästä pelkällä sähköllä pidempiä matkoja jolloin vaikuttaisi kulutukseen ehkä paljonkin 🤔

Immunity

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.03.21 - klo:11:47
Lueskelin näistä myös ja tosiaan 1 versiota minun aiemmat renkaat olleet. Tuo kakkoselle luvattu +50% kestoa on tosin aika kova kun ei ne aiemmatkaan mitenkään nopeasti ole kuluneet.

Tämä onkin mielenkiintoista. Itsellä ollut kaksi sarjaa 1 versiota alla ja mielestäni sulivat liian nopeasti alle molemmat. N. 25 tkm pääsi. Olivat kyllä muuten erinomaiset renkaat kaikissa olosuhteissa. Nyt olisi sitten tarjolla paremmalla kulutuksen kestolla, mutta ei niin taloudellisena.

Paljon olette renkailla kilsoja päässeet? Mietin miten vaikuttaa GTE:n paino lisäksi renkaan kulumiseen. Pitäisikö huomioida rengasta vallitessa.

duke7

Ei ole kyllä koskaan tullut katsottua kilsoja. Kolme - neljä kautta saanut aina ajella mutta kilsat per vuosi vaihdelleet kyllä 15-40 tkm.
Mulla niitä oli siis koossa 215/55 R16 3C Passatin alla ja se oli 2.0 tdi dsg:llä. Tuskin GTE:n keula sen enemmän painaa, taka-akselilla toki sitten on enemmän painoa.
Niin ja tykkään kyllä pitää vähän korkeita paineita kesärenkaissa, sellaista 2,8 bar luokkaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 23.03.21 - klo:08:41
:D Juu uusimmat olivat nämä EfficientGrip 2, joiden vierintävastus B, märkäpito A. Taasen EfficientGrip 1 vierintävastus on A, märkäpito A. En sitten tiedä miten paljon tuo A pudotus B vaikuttaa. Täytyy tässä vielä miettiä näinden ja Misukoiden väliltä.

Tarkoitit varmaankin, että EfficientGrip Performance 1 ja EfficientGrip Performance 2? ;) Sillä ennen näitä oli myös pelkkä EfficientGrip, ilman Performance-sanaa. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Noit GY:n nimet ovat kyllä hiukan sekavia ja harhaanjohtavia. Noistakin juuri tuo performance on nimestään huolimatta todella taloudellinen ja hiljainen rengas mutta ei luetun mukaan oikein toimi sitten oikeasti tehokkailla autoilla kovaa ajettaessa 😁

Mnederst

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 03.03.21 - klo:14:41
Joo, kaikki on kyllä kirjallisesti reklamoitu ajoissa. En viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä käräjäkorttia heiluttamaan. Tympeää vaan ajella ilman BT:tä ja monia muita hyviä optioita, joita autosta löytyy.

Nyt loppui kärsivällisyys Passatin audioboksin osalta. Mekonomen Airportilla oli yli 3 kuukautta aikaa laittaa kuntoon tuo, eivätkä saaneet tehtyä. Ilmeisesti olivat asentaneet väärän boksin, ja kiinnostus asiaan loppui sillä sekunnilla, kun mainitsin asiasta.

Myyjä tajusi onneksi tilanteen ja sain laskutusluvan K-Caaraan. Luulisi, että siellä tulee kuntoon.

alltrack2

Nyt loppui täälläkin kärsivällisyys. Koko h..vetin värkkiin!
Gte ostettu uutena vuosi sitten vantaalta uutena. Kovat odotukset ja auto ryyditetty aiemmista passateista tutuilla varusteilla, mm.
Dynaudio ja sähköpenkit muistilla. Ja nämähän ei tule kaupanpäälle vaan näistäkin varusteista pitää maksaa, paljon. Lienee lupa olettaa että niistä voi myös nauttia, vaan ei. Takaovien koristelistat alkaa päristä (töristä, pöristä, helistä, siristä..) kun musiikin laittaa soimaan. Ja EI tartte olla isolla EIK,, tartte olla jumputi jumputi musaa. Ja kun listat sen särinä aloittaa niin edes radion sulkeminen ei auta vaan tien epätasaisuudetkin saa listat särisee. VUOSI! yritetty korjata ilman tulosta. Napit korvissa kun ajelee niin ok...
Auto ei tunnista/ erota myöskään avaimia. Eli kun muistipenkin idea on että penkin ja peilin asetukset siirtyy käytössä olevan avaimen tallennusten mukaan niin tässä tapauksessa näin ei tapahdu. VUOSI! yritetty korjata ilman tulosta.
Radio myös jumii, volumen säätö ei toimi, voi sammuttaa itsensä ja käynnistää uudelleen. VUOSI! yritetty korjata. Ei tulosta. Joo on päivitetty. Monesti!
Latauskaapeli juminut muutaman kerran, ei irtoa. Viime viikolla jäi auto aamulla pihaan. Huollosta ohjeet puhelimella, ei auttaneet. Irtosi illalla kun uudestaan jumppasi aikansa ja uhkasi autoa paalaimella ja kirveellä. Todella kätevä kulkine.
We connectin mukaan autossa aina takaovi auki, lataus ei kytketty ja auto sijaitsee aina päiväkodin pihassa. Vaikka siis kotona laturissa ovet lukossa.... tai missä muualla tahansa.
Auto on neljäs passat meidän taloudessa ja ylivoimaisesti pas..n tapaus. Korjausyritykset merkkiliikkeessä, ei kuitenkaan myyjäliikkeessä.
Reklamoin myyjäliikkeeseen vuoden taistelun jälkeen kun auto jäi piuha suussa pihaan.
Olivat pahoillaan ja maahantuojan myötävaikutuksella lupasivat hyvän vaihtotarjouksen uuteen. Kohteena tiguan koska passatit nyt riittää.  Noh, autolla ajettu vuodessa vain 9000km ja käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Tämä reilu hyvitys toimimattomasta kulkineesta oli n.12000e alle ostohinnan. Kysymys kuuluu:
Oliko hyvitys muelestänne reilu?
Koska minun mielestä se on silkkaa vittuilua.
transporter -21
passat gte -20
ex multivan -17
ex passat alltrack 2.0 tdi -16
ex passat alltrack 2.0 tdi -14  ex crafter 2.0 tdi -15-19 5kpl
ex passat luxline 1.9 tdi -08
ex octavia elegance 2.0 tdi -06

dwntime

Lainaus käyttäjältä: alltrack2 - 30.03.21 - klo:16:10
Auto ei tunnista/ erota myöskään avaimia. Eli kun muistipenkin idea on että penkin ja peilin asetukset siirtyy käytössä olevan avaimen tallennusten mukaan niin tässä tapauksessa näin ei tapahdu. VUOSI! yritetty korjata ilman tulosta.

Tähän kohtaan. Miten sinulla on avainten asetukset laitettu personointi valikossa? Automaattisesti vai käsin?

Jos automaattisesti niin toimii kyllä näissä kulkineissa niin päin persettä kuin voi :) Muuta käsin ja tallenna asetukset sieltä manuaalisesti avainkohtaisesti. Toimii huomattavasti luotettavammin.
Tosin sähköpenkin ja peilin säädöt välillä jää matkalle mutta radio yms. on toiminut yllättäen ihan jees.

batman14

Lainaus käyttäjältä: alltrack2 - 30.03.21 - klo:16:10

Reklamoin myyjäliikkeeseen vuoden taistelun jälkeen kun auto jäi piuha suussa pihaan.
Olivat pahoillaan ja maahantuojan myötävaikutuksella lupasivat hyvän vaihtotarjouksen uuteen. Kohteena tiguan koska passatit nyt riittää.  Noh, autolla ajettu vuodessa vain 9000km ja käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Tämä reilu hyvitys toimimattomasta kulkineesta oli n.12000e alle ostohinnan. Kysymys kuuluu:
Oliko hyvitys muelestänne reilu?
Koska minun mielestä se on silkkaa vittuilua.

Tuttavan kokemus oli vähän vastaava kun Seatin ostoprosessi oli mennyt todella pieleen myyjän toimesta. Pahoittelivat kauheasti johtoa myöten ja piti tehdä tapahtuneen johdosta kilpailukykyinen tarjous Webastosta (jälkiasennettu). Hinnaksi arpoivat 3500,. Ostaja oli mennyt toisen alan liikkeeseen ja tuolle hinnalle oli kyllä naurettu makeasti. Tähän ei sitten Caara enää edes pahoitellut, vaan asia jäi sikseen.

Itselle jäänyt myös jotenkin todella ylimielinen kuva koko puljusta, harmi kun PK-seudulla ei ole kunnon kilpailua.


alltrack2

Kyllä tässä ennenkaikkea maahantuojan suunnalta olisi odottanut reilumpaa vastaantuloa. Jatketaan taistelua auton kuntoon saamiseksi. Täytyy kokeilla tuota dwntimen vinkkiä avaimiin. Sinällään surkuhupaisaa jos tuo ohje toimii mutta virallinen tapa tai merkkihuollon yritykset ei... Ja kuin se radion toimintaan auttaa? Koko näyttö kun voi jumia vaikka tunniksi kun sille päälle sattuu. Onko joku muu kärsinyt noista särisevistä koristelistoista? Kolmesti liimattu huollossa mutta aina sieltä vain se saata..n pärinä alkaa kuulumaan. Vedän kohta ruuvin siitä listasta läpi. Vai päriseekö siellä joku muu? Huollon mukaan lista ja sitä painamalla kyllä hiljenee. Hiukan vaan hankala ajaa ja samalla painaa takaoven listaa  :o
transporter -21
passat gte -20
ex multivan -17
ex passat alltrack 2.0 tdi -16
ex passat alltrack 2.0 tdi -14  ex crafter 2.0 tdi -15-19 5kpl
ex passat luxline 1.9 tdi -08
ex octavia elegance 2.0 tdi -06

TWBE

Lainaus käyttäjältä: alltrack2 - 30.03.21 - klo:17:18
Kyllä tässä ennenkaikkea maahantuojan suunnalta olisi odottanut reilumpaa vastaantuloa. Jatketaan taistelua auton kuntoon saamiseksi. Täytyy kokeilla tuota dwntimen vinkkiä avaimiin. Sinällään surkuhupaisaa jos tuo ohje toimii mutta virallinen tapa tai merkkihuollon yritykset ei... Ja kuin se radion toimintaan auttaa? Koko näyttö kun voi jumia vaikka tunniksi kun sille päälle sattuu. Onko joku muu kärsinyt noista särisevistä koristelistoista? Kolmesti liimattu huollossa mutta aina sieltä vain se saata..n pärinä alkaa kuulumaan. Vedän kohta ruuvin siitä listasta läpi. Vai päriseekö siellä joku muu? Huollon mukaan lista ja sitä painamalla kyllä hiljenee. Hiukan vaan hankala ajaa ja samalla painaa takaoven listaa  :o

Suosittelen autohifiliikkeessä käyntiä, jos niillä olis kikkoja/keinoja enemmän käytettävissä siihen listaan tai siis pörinän eliminointiin. Varmaan on ainakin enemmän kokemusta tuommoisesta kuin öljynäpillä.

Arsenal1982

Heipparallaa! Auto ollut nyt alla 1,5kk ja tyytyväisiä ollaan. Nyt olisi kesärenkaiden hankinta edessä, niin kysyisinkin apua teiltä tietäviltä. Itse kun en noista vanteiden koosta osaa mitään. Nyt olisi tarjolla vanteet ja renkaat seuraavilla specseillä:

19” Koko 8,5x19 et 32 ja renkaina 235/35. Mahtuuko nämä hyvin alle vai onko et-luku liian pieni? Auto vakio alustalla, eli ei madallettu.

Kiitos jos joku osaisi auttaa👌😀

vwmies

#3749
Lainaus käyttäjältä: Opap - 11.03.21 - klo:21:34
,,sken yritin pestä farkku gte:n takalasia. Ensin ei tullut pesunestettä ollenkaan ja sen jälkeen valui ohut noro lasin sisäpinnalle ja kontti sisältä pesunesteessä. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

On sama ominaisuus (= huollon hyvin tuntema ja heti löytämä vika) on myös edeltävässä B7 mallisarjassa farkussa. Yllättävää, ettei tätä ole vieläkään saatu kuntoon. Johtosarjan pystyy (kts. Youtube - B7) purkamaan, ja vaihtamaan haperon letkun tilalle esim. Mätänetin kauppaaman moottorisahan bensaletkun. Molemmissa päissä on liittimet, ylempi lienee siinä kattoverhoilun takareunan lähellä. Marmorilla tästä köyhtyy jopa 800 eukkoa (!) - ja kaikki vain ala-arvoisen materiaalin vuoksi...  omaani teen tämän ensi suvena.  :(

Hauskaa, kun huollossa kautta rantain - kysymättä - kehuttiin B8 sarjassa olevan vähemmän "vikoja" tms. kuin B7 facelifitissä... enpä usko !  :o
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy