Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Passo1983

#1
A6 C7 (11-) / Vika vai ominaisuus
19.03.20 - klo:08:11
Hei taas,

Pari uutta havaintoa uudesta kulkineesta taas lisää, ja parempi kysyä kuin olla kysymättä.

Eli eilen kun oli lämpimämpää ulkona, joku +7, ja ajoin pidemmän matkan autolla, kun sammutin auton katokseen jäi konehuone hurisemaan. Olisiko ollut flekti vai mikä, mutta ihan kunnon ääntä piti ja etusäleiköstä tuli ilmaan ulospäin. Tätä kesti noin 10min ennenkuin sammui (tuo ääni siis). Onko tuo ihan normaalia, eli viilentääkö auto konetta vai mistä tuo johtuu?

Sitten toinen kysymys, tämä on ensimmäinen automaatti auto itsellä. Samoin eilisen ajon jälkeen kun peruutin auton katokseen ja tulin autosta ulos niin jarrut haisi aikalailla, tai ainakin haju oli samanlainen. Mitään isompia jarrutuksia en matkalla tehnyt, ihan normaali ajoa. Myös takajarrulevyt olivat hiukan lämpimät, ehkä käden lämpöiset tai vähän alle.
Voiko tuo haju tulla myös kytkimestä tms?

Kysymys saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kun ei automaateista ennemmin kokemusta ole niin ajattelin kysyä onko ominaisuuksia vai alkaako uusi kulkine samantien hajoamaan käytössä...

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
#2
A6 C7 (11-) / Etumaskin säleikkö
09.03.20 - klo:09:49
Moro,

On tullut pieni vekki vänkärin puolelle etusäleikköön, siihen missä on yleensä sumari, ainakin vanhemmissa malleissa, eli siitä on lähtenyt pala irti, noin 3cmx10cm, ja loppuosa on haljennut vähän, eli helpoin uusia koko säleikkö siltä kohtaa ilmeisesti.

Nyt kysymys kuuluukin, mistä näitä säleikköjä voisi tilata? koko puskuri varmaan löytyy mutta löytyykö noita säleikköjä yksittäisinä jostakin?

Nopealla selailulla en löytänyt samanlaista, eli tässä pitäisi olla se "kennomainen" kuvio säleikössä....
#3
A6 C7 (11-) / A6 2.0 Ultra Tdi ADblue
01.03.20 - klo:10:12
Moro taas,

Kävin ekaa kertaa tankilla uudella kulkineella ja siellähän oli adblue rööri diesel röörin vieressä.
Näenkö ajotietokoneelta / jostain muualta paljonko adblueta on jäljellä / milloin pitää lisätä ?
Ã,,kkiseltään kun etsiskelin, en sitä löytänyt.
#4
Morjens.

Tuli tuommonen kulkine hommattua -18vm.
Ruotsista tuotu auto ja tehdasasenteinen webasto / eberi löytyy kakella.

Osaako joku kertoa miten tuota kaukosäädintä käytetään jos esim. haluan että se alkaa lämmittää samantien / jos haluan ajastaa lämmityksen.

Onko säätämäminen mahdollista ainoastaan kaukosäätimellä, vai löytyykö ajotietokoneesta kohta missä voi säädellä ajastusta ym?

Ja lämmittääkö ko. lämmitin vain sisätiloja vai myös moottoria ?

Ja jos jostain löytyy suomenkielinen ohjekirjanen tuohon kaukosäätimeen niin olisi iso +
#5
Eli auto alkoi oireilemaan siten että ykkösellä kiihdyttäessä toimii normaalista, mutta siitä eteenpäin eli 2-6 vaihteella heti kun antaa kaasua, kierrokset nousee noin 4000 mutta mitään ei tapahdu ensin, kunnes noin sekunnin viiveellä ns "nyppää kiinni". ja tämä tapahtuu siis kaikilla muilla vaihteilla paitsi ykkösellä.
Lisäksi haisee hieman palaneelle välillä kun ajon jälkeen haistaa koneen kohdilta.

Muita oireita ei ole, pienillä kierroksilla kun ajaa toimii, mutta heti jos vähänkin meinaa kiihdyttää käy noin.

Ei vikavaloja tms.

Audi A4 2012 1.8tsfi quattro manuaali. Auto on ohjelmoitu noin 7kk sitten.

Jos kyseessä on kytkin, paljonko uusi sellainen kustantaa / koko remontti?

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
#6
Morjensta.

Eilen alkoi kuulumaan omituinen ääni automaatti-ilmastoinnista, eli ääni on sellaista vinguntaa tms. en oikein osaa sitä helposti selittää.
Ã,,äni kuultavissa vain kun nopeus on pieni ja hyvä tie, eli rengas äänet ym ei peitä ääntä.
Ã,,äntä ei ole ennemmin kuulunut, ostin auton viime kesänä.
Ã,,äni loppuu samantien jos puhaltimen/ilmastoinnin laittaa pois päältä.

Kylmää tulee vielä kyllä, mutta missä voisi olla vikaa jos sellaista on?
Voisiko perus ilmastointihuolto korjata asian ?

Auto on siis Audi A4 8.5 2013
#7
Eli nyt on parina todella kosteana aamuna ilmennyt moinen ongelma, EPC-valo on syttynyt ja lyö siten päälle sen varo-ohjelman koneeseen.

Auton kun sammuttaa niin ilmoittaa jotain tyyliin: "Start & Stop system failure, system is not working." Sanat eivät todellakaan ole nuo mutta jotain tuohon suuntaan.
En tiedä liittyykö tuo viesti tuohon EPC valoon millään lailla, mutta eipä tuota viestiä muulloin ole tullut kun silloin jos tuo valo on syttynyt.

Valo ei enää syty seuraavalla käynnistyksellä ja auto pelaa muutenkin taas aivan normaalisti, eli ongelma ilmenee vain päivän ensimmäisessä käynnistyksessä ja vain ainakin tähän asti jos on ollut todella kostea yö, lämpötila +3 - +7 ja auto ollut ulkona yön.

Eli mikähän tässä voisi olla probleemana ?
#8
Alusta, vanteet ja renkaat / Rengaspaineet
26.10.17 - klo:09:25
Uusi auto ja ensimmäistä kertaa talvinakit ruuvasin eilen alle.

eli audi a4 avant 2012 ja nastarenkaat 225/16"

Mitkä olisi optimipaineet ko. renkaille, kaikissa oli ennen alle laittamista omalla mittarilla katottuna karvan yli 2 kiloa.

Ruuvasin renkaat alle ja laitoin kaikkiin 2.5 kiloa, mutta onkohan tuo liikaa ?
#9
Eli auto on Audi A4 1.8TSFI Quattro 2012, ja 120tkm huolto alkaa lähestymään.

Mitä tuo huolto pitää sisällään ja missä hintahaarukassa liikutaan?

Öljyt ja osia niin paljon kun pystyy hankin varmaankin itse, mikäli se onnistuu merkkihuollon kanssa (miksei onnistuisi?).
#10
En oikein tiedä miten tämän selvimmin voisi kirjoittaa, mutta ajaessa kun on ns. veto päällä, eli ei moottorijarrutuksessa jne.
Kuuluu mittariston kohdalta/takaa, sellainen sirinä/surina ääni, en tiedä miten sen paremmin osaisin kuvailla, ja tuntuu että mitä että ääni kovenee mitä kovempaa mennään.

Laitoin tämän merkille eilen kun ajoin ihan uudella asfaltilla auto ihan hiljaisena, sirinä siis kuuluu kun ajaa jo pintakaasulla, en tiedä onko kuulunut kokoajan kun minulla on ollut, mutta nyt sen ainakin vasta huomasin.

Onko tuo joku ominaisuus ääni vai voiko olla vikaa jossakin? Itsekun olen sellainen että kaikki ylimääräiset äänet autossa häiritsevät ja pitää saada selville mistä tulevat :)

#11
Moro.

Eli kun auton käynnistää pitkän seisonnan jälkeen esim. työpäivän jälkeen kun auto on ollut auringonpaisteessa tms lämpimässä paikassa, käynti on hieman epätasaista aluksi.
Auto lähtee kyllä nätisti käyntiin mutta hetken aikaa kun autom ryyppy on päällä, jos sellainen on, auto ikäänkuin "hytkyisi" vähän ja käynti ei ole niin tasaista kun lämpimän koneen käynnistyksessä.
En nyt osaa oikein tarkasti kuvailla tuota tähän, mutta voiko moinen johtua siitä että ilmastointi joutuu heti tekemään hommia kun on kuuma, vai jostain muusta?
Nyt kun keli on ollut hieman viileämpää aamuisin niin on lähtenyt nätimmin käymään välillä.
Mistään ketjun rallatuksesta tai siihen viittaavasta ei ole kyse, ei myöskään imuilman vuodosta, nämä molemmat tuli edellisen auton kohdalla ja tunnistan kyllä ne.
Mitään vikavaloja / koodeja ei ole näkynyt missään vaiheessa eikä myöskään muistissa ole mitään kun auto piuhan päässä kävi.
Onko tämä siis ominaisuus vai mikä ?
Auto on siis 1.8TSFI 125kw vm 2013 mutta rekisteröity 2012.
#12
Moro.

Osaako joku heittää lonkalta millaiset polttimot tulevat minnekin, eli tarkoituksena vaihtaa ainakin hytin valot eteen ja taakse.

Lisäksi mistä saa parhaimmat ledipolttimot hinta/laatusuhde, ja millaisella työkalulla noi kuvut kannattaa kammeta irti ettei mene säpäleiksi?
Pari videota katsoin ja niissä oli muovinen työkalu millä kampesivat ne irti, saako näitä jostain?

Ja vielä 1 kyssäri, pitäisikö noissa ovissa olevissa punaisissa huomiovaloissa olla polttimot vakiona/päällä, vai pitääkö ne ottaa/koodata päälle jostain, vai onko ne tyhjillään normaalista ja lisävarusteena niihin saa valot? Nyt ne meinaan on pimeinä.
#13
Eli viikon olen nyt autolla (1.8TSFI 125kw, 112tkm, rekisteröity 2012 mutta vm. 2013) ajellut ja kilometrejä on tullut karvan vajaa 1000km.

Viime viikolla liikkeen pihassa kun auton käynnistin ja katsoin tuota MMI-näyttöä se näytti öljymäärää joka oli puolivälissä MAX/MIN.

Koitin uudelleen noin puolivälissä kotimatkaa (matka yhteensä 350km) ja se palkki oli tippunut yhden pykälän kaiketi, en ole varma montako palkkia/pykälää siinä muuten kaikenkaikkiaan on?

Nyt kun olen ajellut sen karvan vajaan 1000km on MAX/MIN näytössä jäljellä enää 1 tai 2 palkkia, seuraavaan öljynvaihtoon on matkaa 7700km ja huoltoon oli hieman enemmän tai vähemmän, en muista, mutta kuitenkin.

Onko näissä(kin) koneissa vielä öljynsyöntiongelmaa, vai onko tuo ihan normaalia? vai olenko vain vainoharhainen kaiken pelottelun jälkeen?
Kuulemani mukaan facelifteissä 2012 alkaen ei tuota ongelmaa enää pitäisi olla ?

Missä vaiheessa öljyä kuuluu lisätä? jos tuosta palkista katoaa kaikki pykälät vai silloinkuin auto sitä pyytää?

Voi olla hieman sekava viesti mutta olisi mukava saada mielenrauha tähän asiaan :)

Eli summa summarun, montako pykälää/palkkia tuossa MMI-öljynäytössä on ja pitääkö huolestua jos se on tippunut 2-4 pykälää n. 1000km matkalla ko. pannulla?
#14
Eli minkälainen huolto-ohjelma on tuolle quattrolle, eli onko se nyt sitten torsen vai haldex mikä siellä jyllää ?
Tuleeko huolto automaattisesti jossakin huollossa mitä auto itse piipittää vai pitääkö pitää itse huoli ja varata erikseen ?
#15
Tuntuu että auto seilaa paljon enemmän kuin edellinen octavia 2009, eli pitää ns. ohjata paljon enemmän.

Onko aurauskulmat ketuillaan vai johtuuko kenties sähköisestä ohjaustehostimesta?

Eikai tämä nyt quattrosta voi ainakaan johtua? :)
#16
Morjens,

Eli minkälainen lämppäri ko. autoon tulee, letku vaiko säteily?

Onko asennus rakettitiedetty vai onnistuuko DIY ?

Ja sitten se tyhmin kysymys, eikai tuon asennus vaikuta mitenkään(jos sen siis itse asentaa), jos moottoriin / voimansiirtoon tulee jotain vikaa ja aletaan katselemaan mitä ja missä autolle on tehty? :)
#17
Elektroniikka / Bluetooth puhelinvalmius
11.08.17 - klo:19:21
Moro.

Minulla on siis autossa tuo bluetooth valmius puhelimelle, eli voit soittaa ja vastata ajessa.

Onko tuota mahdollista päivittää jotekin / jollakin palikalla niin että saisi bluetoothin kautta soitettua musiikkia puhelimella?

Auto siis A4 2013 ja normi Audi concert soittimena.
#18
Eli tuollaisella pannulla tuleva kosla olisi kiikarissa, ko. yksilöllä ajettu 124tkm, myyjän mukaan öljynsyönti on "toleranssin" sisällä, mikä se nyt sitten ikinä onkaan?

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun alkaa kauppoja hieromaan, vai kannattaako edes aloittaa ?
#19
Paljonko moisen remontin pitäisi merkkihuollossa maksaa, sain arvion, osa oli luokkaa 85â,¬ + vauhtipyörälle uudet pultit noin 10â,¬, työlle annettiin arvioajaksi 5-6 tuntia, koska kyseessä neliveto, eli siis -09 ocu 1.8tsi 4x4.

Onko nuo luvut / ajat oikeita ja mitähän tuo merkkihuollossa tulee sitten lopulta maksamaan? :)

Tämä juttu liittyy siis Alun alkaen P0171 vikakoodiin jota kautta se antoi toisen vikakoodin joka viittasi imuilman vuotoon, kaikki muut paikat ilmeisesti kunnossa mutta tuolta stefasta tulee öljyä sekä savukoneella testattuna savua läpi...
#20
Eli muutamat ledit pimahti "check third brake light" eli siitä ylimmästä jarruvalosta mikä on katon tuntumassa ja heittää polttimon kuvaa mittaristoon.

Mistä kannattaisi uusi härpäke tilata ja onko vaihto kuinka vaikea/työläs homma ?
#21
Nyt muutamana aamuna kun olen tallista auton startannut ilman esilämmitystä, tallin lämpötila karvan verran plussan puolella (+3-4), tyhjäkäynti kuulostaa hieman omituiselta.
Ihan kuin se hieman aaltoilisi ja olisi muutenkin epätasaista, samantien kun painat hieman kaasua tai lähdet liikkeelle tämä loppuu, esim. kun ajan auton ulos ja jätän tyhjäkäynnillä ovien sulkemisen ajaksi, on tyhjäkäynti jo aivan normaalia.
Mitään ääniä ei moottorista kuulu, esim ketjun rallatusta (vaihdettu viime toukokuussa) tai mitään muutakaan ihmeellistä, eikä tätä myöskään esiinny päivän muissa starteissa, eikä silloin jos auto on ollut roikan päässä.

Onko tämä ominaisuus vai pitääkö olla huolissaan (taas) :) ?
#22
Kori ja valot / Tavaratilan valot ei toimi
13.12.16 - klo:07:04
Eli noin vuosi sitten laitoin tavaratilaan ledit normipolttimoiden tilalle, toimi hienosti muutaman kuukauden jonka jälkeen simahtivat täysin, en jaksanut vaihdella takaisin, eli ledit siis vähän vain näkyivät että paloivat.
Eilen koitin laittaa takaisin normipolttimot paikoilleen mutta eipä puhu valot mitään, ei sitten yhtään mitään.
Koitin 4 eri polttimolla ja sulake oli irti aina kun niitä vaihtelin ettei kärähdä.

Onko tässä nyt joku vippaskonsti millä saa normipolttimot taas pelaamaan vai mistä voisi vikaa alkaa etsimään?

Ocu -09.
#23
Voi olla aika tyhmä kysymys mutta kysyn silti.

Itellä meinaan ainakin tuntuu juuri tuolta, talvirenkaat(kitkat) on 205 leveät ja nyt kesänakit niinkin leveät kuin 245 ja tuntuu kuin auto kiihtyisi paljon huonommin.
Aluksi epäilin että turbo alkaa piiputtamaan, voihan sekin tosin olla, mutta 3000rpm jälkeen kyllä tuntuu kiihtyvyyttä kun imuläpät aukeavat.
Joten onko jollakin samanlaisia kokemuksia / tietoa asiasta?
Minulla koslana siis ocu II 1.8Tsi 4x4, johon on juuri tehty ketjuremontti, mutta eikai tuo voi kiihtyvyyteen vaikuttaa ???
#24
Eli millä kierrosnopeuksilla turbon pitäisi ahtaa, alkanut tuntua että veto olisi hieman kuminauhamainen, sekä turbosta kuuluu pientä ujellusta jo pienillä kierroksilla kaupunkinopeuksissa.
Ja kun antaa kunnolla jenkaa niin tuntuu että ahdin astuu mukaan vasta 3000 kierroksen paikkeilla tai vähän sen jälkeen...
Onko turbo kunnossa jos alkaa kunnolla ahtamaan vasta tuolloin ja pieni vihellys kuuluu kaupunkinopeuksissa esim kakkosella pintakaasulla ajettaessa kun kiihdyttää.

Jos ei, niin mikähän voisi mahdollisesti olla diagnoosi ?

Autoon juuri tehty ketjuremontti, mutta turbo oli samanlainen jo ennen sitä...
#25
Kirjoitin aiemmin vikakoodista ja ja soitin korjaamolle ja melko suora vastaus oli että ketju on venynyt.
Nyt haluaisin tietää että onko mitään mahdollisuuksia saada maahantuojaa tulemaan vastaan korjauskuluissa vai voiko auton viedä suoraan monimerkkikorjaamolle.
Merkkihuollosta eivät osanneet sanoa tuleeko vastaan, pitäisi tutkia ja tehdä diagnoosit jne....
Autolla siis ajettu 209000 ja ensimmäinen ketju menossa, huoltokirja merkkiliikkeestä aukoton, tosin nyt piippaa että pitäisi huoltoon viedä.

Ja vuosimalli siis 2009, eli aikalailla alkupään 1.8tsi koneisia.

Kokemuksia / ehdotuksia ym otetaan vastaan...
#26
Eilen heitti tuommosen vikakoodin, auto lähtee kyllä käyntiin pienen starttaamisen jälkeen, käynti välillä katkonaista ja pötpöttävää. ihan kuin kävisi vain kolmella välillä tai samantapaisesti höräjää. Vikakoodi siis oli P0016 ja viesti oli muistaakseni Crankshaft Position - Camshaft position Correlation, eli nokka-akselin ajoituksen anturi tai kampiakselin sama anturi.
Tuo nokka-akselin anturi ilm. sijaitsee tuossa kun ottaa muovisuojuksen pois tosta mistä öljytkin koneeseen laitetaan, suurinpiirtein keskellä venttiilikopan? kantta.
Mutta missäs tuo kampiakselin ajoituksen anturi sijaitsee ja minkä näköinen osa on, sekä pystyykö kotikonstein vaihtamaan. Tuo nokka-akselin anturi on varmaan 5min homma vaihtaa.
Tilaukseen meni nyt molemmat anturit, toivottavasti vika on jommassakummassa noista eikä ketjussa, mitään rallatusta ei ainakaan kuulu.

Vinkit / neuvot ym auttava olisi nyt tarpeen, kiitos :)
#27
Viime talvena sama ongelma, kuskinpuolen kiekko punaisena kun käsijarru oli niin jumissa...
Noh vaihdettiin molemmat vaijerit uusiin viime talvena ja kaikki pelasi hienosti tähän aamuun asti,
Jälleen kuskinpuolen jarru jumissa ja kiekko punaisena kun pääsin töihin, toinen puoli ei oireile mitenkään.
Toivotaan että päivän aikana sulaa auki taas....

Onko tähän nyt mitään muuta vaihtoehtoa kun taas vaihtaa vaijeri tuonne, kai noiden pitäisi kauemman kuin 6kk kestää ?
Ja jos uuden sinne joutuu vaihtamaan, onko mitään vippaskonsteja millä tulevaisuuden jäätymiset voi ehkäistä ?

Vaikkei kallis osa olekaan, ei noita joka vuosi viitsisi vaihdella ja aiheuttaa turhaa päänvaivaa ja stressiä kun ei tiedä milloin on jäässä ja milloin ei...

ps. tänään aamulla pakkasta oli -8c.
#28
Edellisten vesisateiden ja sen jälkeisen -25 pakkasen jälkeen kuskinpuolen takarenkaan jarrut laahasivat siten että noin 6km ajon jälkeen jarrulevy hohkasi punaisena.
Annoin jäähtyä kaikessa rauhassa tallissa ja koitin illalla ajaa pienen matkan, enää ei väri muuttunut, lämpöä ehkä aavistuksen enemmän kuin yleensä, mutta jarrut kyllä tuoksahtivat aika voimakkaasti.
Nyt auto ollut tallissa 2 päivää, tänään ajattelin kokeilla pelaako moitteitta...
Onko muilla ollut samanmoista onkelmaa ja mikä tuolla voisi olla vikana tulevaisuuden varalle, ja voiko tuo vika poistua vain tuolla auton seisottamisella / sulattamisella ?
Onko sielä ollut käsijarru vai joku muu jumissa, käsijarrua kuitenkin käytän aina kun auto on paikoillaan...
#29
Octavia II (04-13) / Airbag failure!
01.01.15 - klo:19:26
Tommosta alkas tänään herjaamaan ihan yllättäen. Kävin kaverin luona luetuttamassa koodit ja antoi seuraavaa: sivuturvatyyny kuskinpuoli törmäysanturi ja 2 koodia mitä en tiedä mitä ovat, 01221 ja G179.
Onko tyyppivika tai onko muilla ollut samaa?
pystyykö korjaamaan kotikonstein ja jos pystyy niin miten?
Jos taas on korjaamollemollemolle viemistä niin mitähän moinen lysti kustantaa?
#30
Eli eilen ajettiin kotiin joululomalta n. 300km, ei onkelmia.
Aamulla vaimo meinasi lähtea töihin ja auto piippasi punaisella jäähdytysnesteen varoitusvaloa, konepelti auki ja nestettä pallon pohjalla hieman jälellä.
Mistähän tuo voisi johtua että yön aikana noin tyhjentynyt ja mistä voisi vikaa alkaa etsimään ?
Autona siis 1.8tsi vm 2009.
#31
Eli eli, nyt muutaman kerran esiintynyt semmoista onkelmaa että, kun laitan mankan päälle, kaikki tiedot ym. äänen voimakkuus jne. näkyy ja toimii normaalisti, mutta ääntä vain ei kuulu.
Joskus taas toimii aivan normaalisti, äänet kuuluu niinkuin pitääkin, mutta välillä mankka on ihan mykkä.
Emännällä kuulemma tehnyt nyt pari kertaa niin että ei kuulu mitään, mutta kun lyö puhelimen kiinni soittimeen AUX-liittimestä, kuuluu vähän aikaa normaalisti mutta sitten saattaa pimetä niin että kuuluu enää niistä pienistä diskanttikajareista tai ei ollenkaan?
Mistähän moinen voisi johtua, tai mistä maalainen voisi alkaa vikaa etsimään ennenkuin pajalle aletaan viemään?
Autona siis ocu -09 ja mankka on tuo kosketusnäytöllinen Bolero.
#32
Huoltaminen / Huoltoilmaisimen nollaus...
23.04.14 - klo:09:09
Eli ocu alkanut huuteleen tyyliin "service in 600km or 60days" mutta vaihdoin öljyt ym. syksyllä itse ja olen sen 15000km tai 1 vuosi laittanut itselle rajaksi, mutta nyt tämä huolto mitä tuo huutaa olisi 180 000km huolto ilmeisesti, ja se pitää tehdä merkkihuollossa jotta ajoturva pysyy voimassa.
Kysymys siis onkin voiko tuon huoltoilmaisimen jotenkin nollata itse siihen asti kun menen sen oikean huollon teettämään syksyllä vai meneekö joku tietokone sekaisin / meneekö ajoturva pois voimasta jos sen itse menee nollaamaan?
Ei viitsisi liki puolta vuotta kuunnella piipitystä huollosta :)
#33
Elikkä nyt kun on ollut vähän kylmempää, -15-25 astetta pakkasta, toisinaan kun pakitan kuuluu moottoritilasta outoa surisevan kitisevää ääntä, en nyt oikein osaa ääntä kuvailla mutta ilmenee vain satunnaisesti ja kylmällä kelillä, sekä yleensä aamun ensimmäisissä peruutuksissa tai jos auto on seissyt kylmässä pitkään. Melkein useimmin ääni kuuluu jos pakittaa ja kääntää samalla rattia. Ja ääntä ei kuulu kerrallaan kun noin puolesta sekunnista sekuntiin...
Autona on siis -09 ocu 1.8Tsi 4x4.
Ei tuo varmaan mitään hälyttävää ole koska mikään valo ei pala ja vikakoodeja ei ole, mutta aina parempi tarkistaa jos joku viisaampi tietää mistä johtuu?
#34
Saakohan tuosta jotenkin koodailtua / säädettyä pois kaikki härpäkkeet kun painaa ESP OFF nappia, nyt kyllä ESP lähtee pois mutta silti auto korjaa itestään linjoja...
Ei ole kiva leikkiä "kaikki kulmat raapii" autolla jos ei pysty mitään tekemään! (leikkiminen tietenkin aina suljetulla alueella  ;) )
#35
Tuatanuan, jotenkin tuntuu että noi xenonit pärähtää turhan herkästi päälle, eli ei tarvi olla ees hämärää kun syttyvät, eli keskipäivälläkin syttyy xenonit vaikka olisi kirkasta. Onko tuohon mahdollista koodata lisää viivettä jollain tavalla vcds:llä ?
Toinen kysymys, pitäisikö tuossa valokatkaisijassa olla joku asento missä vain päiväajovalot palavat? Vai pitääkö tämäkin koodata erikseen? Tuossa on siis auto asennot ym...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy