Kaistavahti

Aloittaja Etec1000, 25.05.21 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 22.07.21 - klo:22:22
Mulla sporttiratti ja kapasitiivisyys toimii mainiosti, parilla sormella lähes hipaisulla.

Mulla täytyy pitää tukevasti kiinni puolan yläpuolisesta osasta ja jos on kuivat kädet niin saattaa kuiteskin valittaa. Missä kohtaa sulla näpit kun lepuutat? Ja sporttiratti siis.

heller

Saakos tuon travel assistin jotenkin, että olisi aina päällä?

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 22.07.21 - klo:16:51
Hmm, itsellä on sporttiratti style 1.5 bensakoneessa (joka kai on kapasitiivinen). Jos pidän vain ratin alaosasta kiinni, niin alkaa herjaamaan. Vain jos pitää kiinni "oikealta alueelta" ratin puolien yläpuolelta ( ja silloinkin tarvitsee jonkinasteista puristelua, pelkkä sormien pitäminen ratilla ei riitä) voi ajaa ilman herjauksia.

Ehkä joku valistaa onko sporttiratti kapasitiivinen vai ei ...

Huomasin myös että sporttiratilla se kapasitiivinen ominaisuus ei ole aivan ratin alaosassa. Ylempää riittää ihan hipaisu.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: heller - 28.07.21 - klo:13:26
Huomasin myös että sporttiratilla se kapasitiivinen ominaisuus ei ole aivan ratin alaosassa. Ylempää riittää ihan hipaisu.
Itse olen sitä mieltä, että on myös alaosassa. Kun käden laittaa noin klo 7 tai 5 kohdalle, niin ei herjaa

samtheman

Kyllä se näköjään toimii (klo 10 ja 2 sekä 5 ja 7), välillä vaatii enemmän sormia ratin ympäri ja välillä riittää että asettaa sormet kehälle. Klo 5 ja 7 ovat mielestäni epäherkemmät paikat.
Kaasuautoilija

Ranssi

#35
Lainaus käyttäjältä: Occux - 28.06.21 - klo:20:09
Kiitos näiskä kommenteista. Nyt olen ihan oikeasti onnellinen, että tehdas jätti autostani yhden ja toisen toimimattoman tai kehnosti toimivan ominaisuuden. Kun niitä ei ole, niin vituttaa vähemmän. Varnuuden vuoksi mainitsen tässä, että tekstini tarkoitus oli olla ironinen eikä sen tarkoitus ollut loukata ketään. Taas on kulunut viikko ilman minkäänlaisia ongelmia. Tai no siis tietenkin se MySkoda. Sillä ei saa autoa lämpiämään eikä tuuletusta liikkeelle, kun aina käskee tarkastamaan Intternetyhteyden. Kun yritän uudelleen, niin sanoo, että ei käy, kun taaskeja on jo jonossa odottamassa epäonnistuvaa yritystä päättymään epäonnistumiseen.

Hiukan on jo vanha viesti, mutta mielenkiinnosta kysyisin, että miten kohdallasi tuo travel assist-paketti -asia oikein lopulta päättyi. Onko siis niin, että autossasi ei ole lainkaan travel pakettia vai onko niin, että paketti on, mutta ilman mukautuvaa kaistavahtia. Saitko jonkin korvauksen mukautuvan kaistavahdin puuttumisesta? Ilmeisesti oli niin, ettei sen käyttöönotto ollut jälkikäteen mahdollista?

Asia kiinnostaa, koska kurvailen itse myös mallivuoden -20 (alustanumeron 10. merkki L) neloskorisella style-varusteisella Oculla.

Ihmetytti myös, kun Rönkkö on kurvaillut maaliskuussa 2020 uudella Oculla Suomessa ja sujuvasti puhuu artikkelissa travel assist -paketista. Miten näin varhaisessa vaiheessa maahan tulleessa autossa on voinut tämä varuste olla vai höpiseekö toimittaja omiaan?

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/f6080305-3284-4fff-8783-4ef0c36d9bb7

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.10.21 - klo:21:53
Hiukan on jo vanha viesti, mutta mielenkiinnosta kysyisin, että miten kohdallasi tuo travel assist-paketti -asia oikein lopulta päättyi. Onko siis niin, että autossasi ei ole lainkaan travel pakettia vai onko niin, että paketti on, mutta ilman mukautuvaa kaistavahtia. Saitko jonkin korvauksen mukautuvan kaistavahdin puuttumisesta? Ilmeisesti oli niin, ettei sen käyttöönotto ollut jälkikäteen mahdollista?

Asia kiinnostaa, koska kurvailen itse myös mallivuoden -20 (alustanumeron 10. merkki L) neloskorisella style-varusteisella Oculla.

Ihmetytti myös, kun Rönkkö on kurvaillut maaliskuussa 2020 uudella Oculla Suomessa ja sujuvasti puhuu artikkelissa travel assist -paketista. Miten näin varhaisessa vaiheessa maahan tulleessa autossa on voinut tämä varuste olla vai höpiseekö toimittaja omiaan?

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/f6080305-3284-4fff-8783-4ef0c36d9bb7
Toimittajilla menee monesti puurot ja vellit sekaisin, koska näytti myyjillä ja huollollakin olevan pallo hukassa. Minulla siis on se kaistavahti, joka ei pidä autoa kaistaviivojen välissä noin suunnilleen keskellä kaistaa. Travel assisitin adaptiivinen kaista-avustin toimii jouhevasti ja kaistavahti poukkoilee viivalta viivalle niin kuin pingiksessä. Autossa ei myöskään ole adaptiivista vakionopeudensäädintä, vaan pelkästään tutkan ohjaama vakkari. Nuo varusteet ovat osa Travel assistia. Autossa on kolarivaroitus ja kolariin automaattisesti reagointi, joiksi tulkitsen lisävarusteluottelon "Hätätilanneavustin". Autossa on liikennemerkkien tunnistus. Nuo kaksi mainitaan kuuluvan pakettiin Travel assist. Autossa siis on osajoukko Travel assistista. Koska ne puuttuvat osat Travel assistista on tehdasasennusvarusteita, niitä ei jälkeenpäin voi saada. Korvauksista puhuminen ei ole sallittu johtuen sopimuksesta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Oculääri

Lainaus käyttäjältä: Occux - 19.10.21 - klo:19:31
Autossa ei myöskään ole adaptiivista vakionopeudensäädintä, vaan pelkästään tutkan ohjaama vakkari.

Eikös adaptiivinen vakionopeudensäädin (ACC) ole nimenomaan tutkan ohjaama vakkari?  ???

Sped

Lainaus käyttäjältä: Oculääri - 19.10.21 - klo:20:27
Eikös adaptiivinen vakionopeudensäädin (ACC) ole nimenomaan tutkan ohjaama vakkari?  ???

On.

Onko erikseen sitten tarkoitettu start/stop toiminnolla eli pysähtyy itsestään ja lähtee vielä liikkeellekin? Voiko olla edes adaptiivista vakkaria ilman tätä ominaisuutta ?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Morpheus3

Jo kolmoskoppainen adaptiivisella vakkarilla pysähtyy itsestään tutkan ohjaamana vakkarin ollessa päällä, ja lähtee myös liikkeelle jos pysähdys on alle 2-3s. Jos ei ole adaptiivista vakkaria, auto ei jarruta vakkari päällä pitääkseen etäisyyden edellä menevään about samana asetetun nopeuden rajoissa, eikä siis myöskään pysähdy itsestään.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

prinne

Aika rajaa ( tai ainakaan noin lyhyttä) ei ole tässä uudessa. Pysäytys ja liikkeelle lähtö toimii hyvin myös manuaali vaihteisella, toki puoli automaattinen kun pitää vaihteet ja kytkin hoitaa itse  :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Occux - 19.10.21 - klo:19:31
Toimittajilla menee monesti puurot ja vellit sekaisin, koska näytti myyjillä ja huollollakin olevan pallo hukassa. Minulla siis on se kaistavahti, joka ei pidä autoa kaistaviivojen välissä noin suunnilleen keskellä kaistaa. Travel assisitin adaptiivinen kaista-avustin toimii jouhevasti ja kaistavahti poukkoilee viivalta viivalle niin kuin pingiksessä. Autossa ei myöskään ole adaptiivista vakionopeudensäädintä, vaan pelkästään tutkan ohjaama vakkari. Nuo varusteet ovat osa Travel assistia. Autossa on kolarivaroitus ja kolariin automaattisesti reagointi, joiksi tulkitsen lisävarusteluottelon "Hätätilanneavustin". Autossa on liikennemerkkien tunnistus. Nuo kaksi mainitaan kuuluvan pakettiin Travel assist. Autossa siis on osajoukko Travel assistista. Koska ne puuttuvat osat Travel assistista on tehdasasennusvarusteita, niitä ei jälkeenpäin voi saada. Korvauksista puhuminen ei ole sallittu johtuen sopimuksesta.
travel assist on muutakin kun vain se sulta puuttuva mukautuva kaista-avustin. Muuttaako sulla muutes auton adaptiivinen vakkari nopeutta jos menet liikennemerkin ohi tai jos ajat liikenneympyrään niin hiljentääkö nopeutta?

Occux

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 20.10.21 - klo:07:04
travel assist on muutakin kun vain se sulta puuttuva mukautuva kaista-avustin. Muuttaako sulla muutes auton adaptiivinen vakkari nopeutta jos menet liikennemerkin ohi tai jos ajat liikenneympyrään niin hiljentääkö nopeutta?
Luit ehkä hieman huolimattomasti. Sanoin "Autossa ei myöskään ole adaptiivista vakionopeudensäädintä, vaan pelkästään tutkan ohjaama vakkari.". Sanoin myös, että Travel assist paketissa oleva kolari-varoitus-ja-reagointi autossa on, vaikka Travel assis paketti kokonaisuudessaan ei ole. Myös liikennemerkkien tunnistus mainitaan kuuluvan Travel assist pakettiin ja se minulla myös on. Ja kuten sanoin, että autossani ei ole adaptiivista vakkaria, niin se juuri tarkoittaa sitä, että se ei reagoi säätämällä nopeutta liikennemerkkien tai karttatiedon mukaan. Noita kahta Travel assist paketin ominaisuutta ei ollut erikseen mahdollista tilata, joten tilanne on aika hämäävä. Autossa on jotain, joita ei voinut tilata ja autossa ei ole jotain, joka kuului vakiovarusteisiin. Eli täysin mahdoton yhtälö insinööriaivoille. Jos luet uudelleen edellisen vastaukseni, saatat huomata, että olin jo vastannut noihin kysymyksiisi.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Occux - 20.10.21 - klo:08:30
Luit ehkä hieman huolimattomasti. Sanoin "Autossa ei myöskään ole adaptiivista vakionopeudensäädintä, vaan pelkästään tutkan ohjaama vakkari.". Sanoin myös, että Travel assist paketissa oleva kolari-varoitus-ja-reagointi autossa on, vaikka Travel assis paketti kokonaisuudessaan ei ole. Myös liikennemerkkien tunnistus mainitaan kuuluvan Travel assist pakettiin ja se minulla myös on. Ja kuten sanoin, että autossani ei ole adaptiivista vakkaria, niin se juuri tarkoittaa sitä, että se ei reagoi säätämällä nopeutta liikennemerkkien tai karttatiedon mukaan. Noita kahta Travel assist paketin ominaisuutta ei ollut erikseen mahdollista tilata, joten tilanne on aika hämäävä. Autossa on jotain, joita ei voinut tilata ja autossa ei ole jotain, joka kuului vakiovarusteisiin. Eli täysin mahdoton yhtälö insinööriaivoille. Jos luet uudelleen edellisen vastaukseni, saatat huomata, että olin jo vastannut noihin kysymyksiisi.

Tutkan ohjaama vakionopeudensäädin on sama asia kuin adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se että reagoiko se liikennemerkkeihin tai karttadataan on eri asia.

Eli jos ajat jonkun toisen auton perässä cruise päällä ja edessä oleva auto hidastaa vauhtia hissukseen niin hidastaako sinun auto myös vauhtia? Jos hidastaa niin siinä on adaptiivinen vakionopeudensäädin (eli ACC).
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

KKN

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 20.10.21 - klo:08:35
Tutkan ohjaama vakionopeudensäädin on sama asia kuin adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se että reagoiko se liikennemerkkeihin tai karttadataan on eri asia.

Eli jos ajat jonkun toisen auton perässä cruise päällä ja edessä oleva auto hidastaa vauhtia hissukseen niin hidastaako sinun auto myös vauhtia? Jos hidastaa niin siinä on adaptiivinen vakionopeudensäädin (eli ACC).

Juuri näin ACC toimii. Se on sitten bonusta, jos osaa vielä liikennemerkit lukea ja säätää nopeuden niiden mukaan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

prinne

Näissä travel assist ja acc keskusteluissa on jatkuvasti menneet termit ja asiat sekaisin.


Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: KKN - 20.10.21 - klo:09:17
Juuri näin ACC toimii. Se on sitten bonusta, jos osaa vielä liikennemerkit lukea ja säätää nopeuden niiden mukaan.
No niinpä onkin. Oikeassa olet. Mulla on ACC ja adaptiivinen on ACA. Hinnastossa "PSC
Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin". Siellä sanotaan myös "Sisältää nopeudenrajoittimen.", joka mulla on. ACC oli saatavissa jo ainakin 2013 kolmoskoppaisissa.
Ja mulla on liikennemerkkien tunnistus, joten näen mittaristossa ja HUDissa nopeusrajoituksen, joka paikapaikoin on pielessä. Ei tunnut ymmärtävän aluerajoitusta. 40-alueella väittää, että saa ajaa viittäkymppiä. ACC toimii juuri noin kuin sanoit, että osaa säätää tutkan avulla edellä ajavan auton mukaan nopeutta, mutta ei nopeusrajoitusten mukaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Occux - 20.10.21 - klo:08:30
Ja kuten sanoin, että autossani ei ole adaptiivista vakkaria, niin se juuri tarkoittaa sitä, että se ei reagoi säätämällä nopeutta liikennemerkkien tai karttatiedon mukaan.

Tätä en ymmärrä, kun tuossa Iltalehden koeajossa huhtikuun alussa 2020 toimittaja Rönkkö valittelee auton nopeusrajoitusmerkkien perusteella tekemiä ja jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Sinulla on oletettavasti myöhemmin valmistettu auto, joten miten on mahdollista, ettei siinä ole tätä reagointia liikennemerkkien mukaan ::)

Tos®

Golffissa pitää käydä ACC asetuksista kytkemässä nopeuden tunnistus päälle, en muista millä sanamuotoa se siellä oli.
Sitten vasta reagoi nopeusrajoituksiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Morpheus3

Toisaalta kuka sitä karttadatan ja liikennemerkkien mukaan automaattisesti muuttuvaa nopeutta juuri haluaa käyttää, jos auto käyttää esim. karttadatasta jotain haamunopeuksia jotka ei välttämättä pidä paikkaansa? Tai vielä pahempaa, jos auto tunnistaa esim. vaalimainoksen ehdokasnumeron nopeusrajoitukseksi. Näin kävi viimeksi viime vaalien aikaan, mutta "onneksi" kolmoskoppaisessa ei vielä tuota ominaisuutta edes ole, ja tulevassakaan autossa en sitä ainakaan itse käytä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 20.10.21 - klo:13:23
Tätä en ymmärrä, kun tuossa Iltalehden koeajossa huhtikuun alussa 2020 toimittaja Rönkkö valittelee auton nopeusrajoitusmerkkien perusteella tekemiä ja jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Sinulla on oletettavasti myöhemmin valmistettu auto, joten miten on mahdollista, ettei siinä ole tätä reagointia liikennemerkkien mukaan ::)
Toimittajan tarina on uskottava ja kyseisessä autossa on näköjään ihan oikeasti ollut ACA. Oma kärry on valmistunut heinäkuusa 2020, mutta siinä ACA:aa ei ole. Näitä mokiahan tapahtuu. Nykyään autoista sirupulan takia on alettu karsia ominaisuuksia kuten esim navigaattori. Oman auton kohdalla syy ei luultavasti olle sirupula, koska siitä alettiin puhua vasta 2021 keväällä ja kesällä. Syitä siihen, miksi omasta kotterosta puuttuu jokin voi olla pelkästään se, että koronakevään jäljiltä tuotantoa alettiin ajaa ylös. Jo vuonna 2013 kolmoskoppaisessa autossa ei ollut kolarivaroitusta, vaikka esitteiden mukaan kuului vakiovarustukseen. Mutta tuolloin tilanne oli siinä mielessä selkeä, että lisävarustehinnaston mukaan ja myyjän puheiden mukaan olisin tuon ominaisuuden saanut, jos olisin ostanut ACC:n. Tuolloin pulaa oli niistä tutkakomponenteista ja koska kolarivaroitus nojasi samaan tutkaan, kuin ACC, niin tuollainen rajoitus astui voimaan. Myöhemmin kesällä toimitetuissa autoissa se tutka oli ja kolarivaroitus oli, vaikka ei olisi ostanut ACC:t. Tällaisissa alkupään autojen kanssa kaikki ei mene ihan suunnitellusti.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.10.21 - klo:21:53
Hiukan on jo vanha viesti, mutta mielenkiinnosta kysyisin, että miten kohdallasi tuo travel assist-paketti -asia oikein lopulta päättyi. Onko siis niin, että autossasi ei ole lainkaan travel pakettia vai onko niin, että paketti on, mutta ilman mukautuvaa kaistavahtia. Saitko jonkin korvauksen mukautuvan kaistavahdin puuttumisesta? Ilmeisesti oli niin, ettei sen käyttöönotto ollut jälkikäteen mahdollista?

Asia kiinnostaa, koska kurvailen itse myös mallivuoden -20 (alustanumeron 10. merkki L) neloskorisella style-varusteisella Oculla.

Ihmetytti myös, kun Rönkkö on kurvaillut maaliskuussa 2020 uudella Oculla Suomessa ja sujuvasti puhuu artikkelissa travel assist -paketista. Miten näin varhaisessa vaiheessa maahan tulleessa autossa on voinut tämä varuste olla vai höpiseekö toimittaja omiaan?

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/f6080305-3284-4fff-8783-4ef0c36d9bb7
Tarkastin videon ja toimittaja näyttää testanneen ACAn joka toimii juuri niin kuin sen kuuluu. Aiempi väittämäni toimittajien tarinoista siis perustui siihen, että monesti niillä ei ole faktat hallussa. Väittämäni tämän toimittajan kohdalla siis oli täysin perätön.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Rakkaudestalajiin

Ootko kattonu ACC asetus valikosta et mitkä ominaisuudet päällä? Sieltä voi säätää et muuttuuko nopeus rajoituksen mukaan vai ei. Ja jotain muutakin sai säädettä.

Sped

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 20.10.21 - klo:15:06
Toisaalta kuka sitä karttadatan ja liikennemerkkien mukaan automaattisesti muuttuvaa nopeutta juuri haluaa käyttää, jos auto käyttää esim. karttadatasta jotain haamunopeuksia jotka ei välttämättä pidä paikkaansa? Tai vielä pahempaa, jos auto tunnistaa esim. vaalimainoksen ehdokasnumeron nopeusrajoitukseksi. Näin kävi viimeksi viime vaalien aikaan, mutta "onneksi" kolmoskoppaisessa ei vielä tuota ominaisuutta edes ole, ja tulevassakaan autossa en sitä ainakaan itse käytä.

Itse otin pois tämän ominaisuuden täysin ennakoinnin takia. Minulle pahempaa on se, että vaihdettaessa 100 km/h -alueelta 80 km/h -alueelle auto jarruttaa havaittaessa merkin melko voimakkaastikin. Itse olen sen verran ennakoivasti ajava persoona, että annan rullata näissä tapauksissa todella agressiivisesti.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Sped - 20.10.21 - klo:22:06
Itse otin pois tämän ominaisuuden täysin ennakoinnin takia. Minulle pahempaa on se, että vaihdettaessa 100 km/h -alueelta 80 km/h -alueelle auto jarruttaa havaittaessa merkin melko voimakkaastikin. Itse olen sen verran ennakoivasti ajava persoona, että annan rullata näissä tapauksissa todella agressiivisesti.
Jep, tuo sama tässä on itselläni myös takana. Siinä että auto lyö liinat kiinni merkin kohdalla jos nopeusrajoitus muuttuu vaikka 20km/h alemmas ei ole järkeä, koska sen saman muutoksen saa aikaiseksi rullaamalla esim. pudottamalla nopeutta verkkaiseen tahtiin vakkarista kaksi kertaa -10km/h stepeissä, tai sitten vaihtoehtoisesti nappaamalla vakkarin pois päältä, rullammalla ja asettamalla vakkarin uudestaan kun uusi oikea nopeus on saavutettu.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 20.10.21 - klo:20:46
Ootko kattonu ACC asetus valikosta et mitkä ominaisuudet päällä? Sieltä voi säätää et muuttuuko nopeus rajoituksen mukaan vai ei. Ja jotain muutakin sai säädettä.
Luulen tämän kysymyksen olleen minulle, joten vastaan. Ei ole. Siellä on vaan rajoittimen valinta. Koska autossani ei ole ACA:aa, vaan pelkkä ACC, niin tuota valintaa ei voi tehdä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

jiiaa

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 21.10.21 - klo:07:22
Jep, tuo sama tässä on itselläni myös takana. Siinä että auto lyö liinat kiinni merkin kohdalla jos nopeusrajoitus muuttuu vaikka 20km/h alemmas ei ole järkeä, koska sen saman muutoksen saa aikaiseksi rullaamalla esim. pudottamalla nopeutta verkkaiseen tahtiin vakkarista kaksi kertaa -10km/h stepeissä, tai sitten vaihtoehtoisesti nappaamalla vakkarin pois päältä, rullammalla ja asettamalla vakkarin uudestaan kun uusi oikea nopeus on saavutettu.

Mä pidän sen karttaan perustuvan nopeuden ennakoinnin päällä, koska auto osaa silloin pääsääntöisesti hidastaa nopeutta ennen rajoituksen muuttumista. Joissain paikoissa on kartassa ollut virheitä, mutta ne oppii vakioreiteillä nopeasti, joten pudotan vakkarin joko kokonaan pois tai -10km/h ennen rajoituksen muuttumista. Jalka on valmiina kaasulla siltä varalta, että kartan rajoitus putoaa väärässä paikassa -20km/h ja puskurissa roikkujat ajaa kontista sisään. Sen verran pyrin olemaan hereillä, että ehdin jarruttaa, jos auto lähtee vaalimainoksesta kiihdyttämään. Navin kanssa pystyy periaatteessa ajamaan 90 asteen risteykset koskematta polkimiin  :)

prinne

Lainaus käyttäjältä: jiiaa - 21.10.21 - klo:18:10
Mä pidän sen karttaan perustuvan nopeuden ennakoinnin päällä, koska auto osaa silloin pääsääntöisesti hidastaa nopeutta ennen rajoituksen muuttumista. Joissain paikoissa on kartassa ollut virheitä, mutta ne oppii vakioreiteillä nopeasti, joten pudotan vakkarin joko kokonaan pois tai -10km/h ennen rajoituksen muuttumista. Jalka on valmiina kaasulla siltä varalta, että kartan rajoitus putoaa väärässä paikassa -20km/h ja puskurissa roikkujat ajaa kontista sisään. Sen verran pyrin olemaan hereillä, että ehdin jarruttaa, jos auto lähtee vaalimainoksesta kiihdyttämään. Navin kanssa pystyy periaatteessa ajamaan 90 asteen risteykset koskematta polkimiin  :)

Voiko jostain päättää että käyttääkö karttatietoon perustuvaa vai liikennemerkin lukemiseen perustuvaa nopeustietoa? Sitä olen myös miettinyt että kumpi tieto menee edelle. Jos kartan mukaan saa ajaa 100km/h ja liikennemerkki näyttää 80km/h, niin voisi olettaa että liikennemerkki on määräävämpi. Tosin jos liikennemerkki olisi määräävämpi, niin ei pitäisi väärän karttatiedon takia tiputtaa yllättäen nopeutta. Eli millähän logiikalla toi toimii....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Len

Lainaus käyttäjältä: Occux - 21.10.21 - klo:17:12
Luulen tämän kysymyksen olleen minulle, joten vastaan. Ei ole. Siellä on vaan rajoittimen valinta. Koska autossani ei ole ACA:aa, vaan pelkkä ACC, niin tuota valintaa ei voi tehdä.

Onkos tuota kukaan VCDS- velho katsonut jos onkin jäänyt tehtaalla joku rasti laittamatta ruutuun?
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Occux - 21.10.21 - klo:17:12
Luulen tämän kysymyksen olleen minulle, joten vastaan. Ei ole. Siellä on vaan rajoittimen valinta. Koska autossani ei ole ACA:aa, vaan pelkkä ACC, niin tuota valintaa ei voi tehdä.
Tänään juuri ajoin 2020 (L) style launch edition mallin autolla ja siellä kyl oli kyl tiehen mukautuminen ja liikennemerkkien perusteella säätyvä nopeus. Painappa Set nappula, yläreunasta ajoavustimet, sitte asetukset ja sitten ACC valikkoon. Sieltä pitäis löytyä. Ja siinä autossa ei ollut mukautuvaa kaista-avustinta, nappi kyl oli sille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy