Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - mrjj

#1
ID.4 / Vetokoukku
08.06.23 - klo:23:30
Asentelin purkaamolta hankitun alkuperäisen koukun ja ohjainlaitteen. Kaapeli tuli carsystemsiltä.
Tässä on nyt selvitelty koodausta ja merkkihuolto ei tee virallista koodaus ellei ole uusi koukku jossa myyntipaketissa on joku tarvittava koodi.
Tilanne on se että joukko ohjainlaitteita esim kamera ja etututka ovat vikatilassa ja muutama muukin boxi saa vikakoodeja kun väylällä on tuntematon laite.
Ulkomailla on koukkujen mukana OBD donglea joka tekee koodauksen itsestään.
Tähän myydään ja asennetaan kuitenkin tarvikekukkuja, onko niiden sähkt ryöstäjillä takavaloista vai kuinka ne pelaa ? Merkkihuollon mukaan näiden mahdolliset koodaukset on tehtävä aina uusiksi ohjelmistopäivityksen jälkeen koska niitä ei ole voitu viedä tehtaan tietokantaan.

Näistä päättelen että on tehtävissä VCDS tai OBD11 ilman onlineyhteyksiä. Koitin katsella OBD11 avulla ohjaitteiden long coding ja useamman kohdan löysinkin mutta ei vaikutusta vielä.
Gatewaylle pitäisi mielestäni saada lisättyä tämä boxi, ainakin aiemmissa autoissa on näin ollut. Tällaista kohtaa en kyllä löytänyt.

Kellään kokemusta asiasta ?
#2
Korkeapainepumpun päältä märkä.
Ei painepuolella ei käyntihäiriötä.
Onko kellään tiedossa muuta vikakohtaa kuin
Pumpun akseli kuten 1.6TDI tapauksessa yleistä.


#3
Tietoa mikä tuossa hajoaa ? Purin justiin ajoitusvikaisen CAXA 1.4TSI 2011 jakopään ja ketju vaikuttaisi normaalimittaiselta ja kiristinkin pelaa joten ainoa vika mahdollisuus on tuo säädin.
Olen tietoinen että siinä ollut yleisesti vikaa ja siksi siitä on uudempi painos olemasa. Autossa ...88E ja korjaussarjassa ...88G

Niin pahasti sekos ajoitus että auto sammui ajosta ja antoi vikakoodia nokka-akselin ajoituksesta ja missfire joka pytylle.

Ketju näyttäs samanpituiselta kuin uusi

#4
Moottoriöljyn lisäksi vaihteistoöljyt, jakovaihteiston öljy ja etu- ja takaperän öljy. Jakovaihteiston öjy on harvinaista muu on peruskamaa.
340tkm lasiassa eli myöhässä ollaan, peräöljy oli terveitä, laatikon öljyn seassa oli liejua, mm. magneetit ja öljypoja sen peitossa. Öljy oli kaukana punaisesta.










#5
Caddy / Caddyn lisäkaukopaneeli
05.11.19 - klo:23:49
Suosituksia jostain Caddy mallikohtaisesti satsista millä saisi fiksunnäköisen, toimivan ja tukevan lisävalon / lisäväalot Caddyn nokalle ?
Itslele vieras tuo kilvne alapuolinen sijoitus ledbarille mutta sellaisia näkee, onko käytännössä toimiva vai onko se esim aina yltäpäältä kurassa ? Väpätys kilvenalustelineellä ?
#6
Touareg / 7P kuskin airbag irti
28.10.19 - klo:23:45



Teenkö mä nyt jotain väärin vai miksei tää tyyny irtoa ? Vaikka kampeaa tolleen alaspäin klipsua niin ei elettäkään irrotakseen.
Ihmettelen valmistajan ohjetta missä käsketään kampeamaan oveenpäin, onko tuolla nyt kuitenkin joku muu kohta mitä pitää vääntä ?
#7
Touareg / jakolaatikon perässä märkää
22.10.19 - klo:20:51
vm2011 3.0TDI aloittelen nesteiden ja suodattimien vaihtoa ja huomasin että on selkeesti hieman tihunut öljyä jakollaatikon perästä. Ilmeisesti takakardaanin stefa ? Onko jotain erityistä vaihtoon liittyen, tarviiko esim jotain eirkoistyökalua ?




Sopiikos tuo laatikon öljypohja tulemaan pois ilman että tarvii nostaa laatikkoa tai ottaa apurunko tieltä ?


#8
Onhan kaikilla tiedossa että saa ihan auton painikkeila painelemalla kyseiset ominaisuudet käyttöön. Ellei ole thetana jäljiltä esilämmitystä niin REST nappi vaihtuu lämmitysnapiksi koodauksen myötä.
Handsfree pelaa eikä tartte edes mikkiä lisätä.
Hieno homma kyllä.
#9
Tiuareg2 vm11. Eberille pitäs viedä johto kuskin lokarin sisälle jotta saa kaukosäätimen pelaamaan.
Onko kukaan kaivanyut esiin reittiä niin vois vinkata ettei tarvi turhaan pistää palasiksi paikkoja.
Osat jo valmiina. EN ajatellut tavartilan kattoon viedä välttämättä vaan jättää kojelaudan sisään jonnekin boxin ja antennin.
Houkuttais tietty orkkis paikka mutta aika purkaminen on ja vaatis hainpyrstöantennin vaihtamisenkin.

#10
Moi, mistä toi ottaa ilman ? Siellä on oma puhallin ja muutenkin täysin toinen lämmityslaitteisto, mutta missään en saanut selville raittiinilman ottoreittiä.
#11
Kellään tullut eteen, missä on takatilalle lämmityslaite ? Aivan kuin olisi lämptilan säätö jumissa kun ei tule kuin viileää.
#12
Onko muilla tullut eteen se että takepnekin (keskirivi) valot ei syty kun liukuovet avataan ?
Valot syttyy kyllä manuaalisesti lampusta mutta ei ovi-asennossa.

Etuovista syttyy kyllä edessä olevat valot ja takaluukusta tavaratilan valot.

Alhambra 12
#13
Alhambra / Sharan vm12 kysymyksiä
18.08.18 - klo:20:27
Viikon ollu Sharan vm12 ja kun vaihdoin tänään öljyjä niin tuli panssarin irroituksessa puskurin sisältä pintamuovin ja syylärin välistä puhkisyöpyneitä pellinpalasia. Onko siellä ollu joku viritys vai hajoaako siellä joku just tässä mallissa?
Toinen, kuuluuko  vetokoukjn aukkoon joku peite kun sieltä paistaa kirkkaita suojapeltejä jne
#14
Onko mahdollista että menisi taas jakoketju ? 2.5v 50tkm sitten eli 2015 Laakkosella uusittu täydellisesti jakopää.
Nyt tulee ilkeät vikakoodit.
Menee lopullisesti usko koko perhanan TSI hässäkkään jos näin.
Kerkesin jo tilata (halvan toki) bensapumpun kun nakuttaa niin perkeleesti mutta taitaakin nakuttaa vaan jaon seottua.
2015 150tkm tuli herjaa nokka-akselin anturista ja nakutti, sen jotenkin sulatan että tehdään uusiksi vaikka ei toki pitäisikään. Mutta jos 50tkm jälkeen ja remppa makso vajaat 2000eur niin eihän tossa ole mitään tolkkua. 2v takuu meni umpeen sopivasti keväällä.

Tuleeko kellään mieleen mitään muuta mikä voi selittää tuon ? Kone ei nakuta venttiileiltään eikä rallata kylmänä. Öljyt on vaihdettu 507 luokituksella, välillä vähän pitkänä mutta kuitenkin. Päivittäin pitkää matkaa ei pelkkää kaupunkipörräystä siis.

Mulla on itsellä 336tkm menny ecofuel ja siihen ei ole uusittu ketjua, mikähän ihme senkin selittää?!


000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 - 000 - Incorrect Correlation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 211213 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 08:54:35

Freeze Frame:
RPM: 2004 /min
Load: 11.0 %
Speed: 82.0 km/h
Temperature: 66.0°C
Temperature: 12.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.351 V

008851 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2293 - 000 - Mechanical Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 45
Reset counter: 255
Mileage: 211295 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 09:21:47
Ja vielä se polttoainepainekin mikä tähän comboon yleensä tulee.
000136 - Fuel Rail/System Pressure
               P0088 - 000 - Too High - MIL ON
000136 - Fuel Rail/System Pressure
               P0088 - 000 - Too High - MIL ON
#15
Onko kukaan laittanut itse jälkikäteen Telestarttia kun on tehtaan kello siellä kattopanelissa ?
Mulla on yksi ylimääräinen T70 setti tuossa VW logoilla. Siinä on pikkupätkä johtoakin mukana.
Mitään hajua mihin sitä pitäis sovitella ja millaista piuhavalikoimaa pitäisi olla valmis laittamaan ?

#16
Elektroniikka / Puhelinteline
18.09.17 - klo:09:14
Antakaas suosituksia millainen puhelinteline kannattaa laittaa ?
T5GP:ssä ollut joku kun on reiät ja puhelimena on Xcover3 eli Galaxy pienemmästä päästä ja toisena Iphone6. Eli ihan ruuvikiinnitteinen käy.
Säätöjä asentoon ja sellainen jossa luuri pysyy kivasti ajossa ettei kippaa nenälleen ja lennä ympäri autoa.
Saatava persuuksista usb lataus myös samalla.
#17
Transporter T5 (03-) / T5 BCM koodaus
07.08.17 - klo:17:48
Otinpa sitten haasteeksi cruise asennuksen GP malliin.
Ongelmaksi muodostui nyt tuo BCM koodaus. alkuperäinen ei sisältänyt sitten kait ccs tukea koska ei suostunut tallentamaan ccs päälle bittiä. Päivitin BCM ja nyt sisävalo ja takaluukun lukko ei pelaa, ihan mykät.
Tulee vikakoodi interior lights ja takaluukun lukon status.
Mulla on nyt 3 erilaista BCM boxia alkuperäisen lisäksi, täytyy kait kokeilla vielä alkuperäinenkin pelaako sillä enään.

Kellään muulla tullut eteen ?
Auto vm11, bcm boxit vm10,11,12
#18
Moro

Vaikuttaisi siltä että 1.4TSI CDGA antaa misfire ja kävi rumasti "kolmella", bensalla toimii paremmin. Onko tulltu kenellelään eteen ? P3361 Cylinder 1 misfire

Tulppien vaihdosta ei merkintää sitten 100tkm eli koitan nyt ekaks ne laittaa, kulumaa oli kuitenkin ja ilmeisesti kohtuullisen tarkka tulpille kun ei ole hyllytavaraa ja vain yksi NGK mallinen tarjotaan (Motonet siis)

#19
Auttakaahan miestä mäessä, jeesaa varmaan myös montaa muuta jatkossa eli ken on asentanut / asennuttanut jälkiasennusvetokoukun 2010-> portteriin...
Mikä on homman nimi, eikö yleis vw sähkösarjalla pärjää vaan pitää vetää kuskin penkin alta ja konehuoneen sähkökeskuksesta piuhat ?
Esim Bosalin tapauksessa varaosamyyjä tarjoaa:
[027-802]
[024-708]
Koukku on selkee mutta sähkösarja olisi Bosalin luettelon sijaan sittenkin 025-308  / 025-318 (riippuen haluaako 7 vai 13nap)
Tuo mainittu [024-708] on ns. yleissarja moneenmerkkiin.

Vanhassa T5 ei ollut mitään ongelmaa, naksauttaa liittimillä takavaloon, ainoastaan PDC johto tartti vetää halutessaan eteen.
Sitten jossain nettikaupassa kysytään onko vetokoukkuvalmius autossa vai ei.
Ymmärrän et lamppuvahti aiheuttaa riesaa jne mutta kun tossa ei ole kuitenkaan led valoja, eikä PDC niin en käsitä miksei pelaisi.
#20
Octavia II (04-13) / 2.0FSI öljyvuoto
19.12.16 - klo:13:03
Onkos tuossa otsikon mukaisessa myllyssä joku vakiojuttu mikä tihkuu kun koneen etupuolelta jostain valuu sen verran että kone on aina öljypohjasta märkä. Ei vikoja ei oireita.

Ulkolaisilla foorumeilla jossain törmäsin öljyfiltterin jalkaan mikä on melkoinen hässäkkä coolereineen ahtaassa paikassa ???
#21
Hei te jotka käytätte ko. kaukoa tehdaswebaston kanssa. Kun käyttöön on tottunut niin mikä on toimenpide millä laitatte lämmityksen päälle tyyliin heti päälle (ei ajastus)
Viikonloppuna nyt taas kaivoin kaukon esille ja huomasin että homma jatkuu koodauksella(oli toiminut keväällä ok) ja sitten tuli yhteys ok ja näytti lämpötilan.

Olin aiemmin tehnyt niin että pitkä painallus 2 krt, ekalla näyttää periaatteessa OK, tekstillä että yhteys ok ja toisella kuittaa OK lämmityksen päälle.

Nyt sit tänään painoin kerran pitkään => OK ja tuli lämmityssymboli ja aika juoksee, menee autolle vartin jälkeen ja ei siellä mitään lämmitystä ole. Paina toistamiseen pitkään ja sit lähtee päälle.

Luin nyt oikein manuaalia:
https://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/international/car/technical-documentation/car-technical-documentation-telestart-t100-htm.pdf

ja ei siinä tuplapainalluksesta kyllä mainita (sivu38)

Kyseessä T5 2006 jossa tehdaslämppäri lisättynä ovaalikellosarjalla ja itse kytketyllä T100 sarjalla Y-piuhalla.
#22
bracket kuten etka kutsuu sitä, onko kellään tietoa mallista ja/tai ulkonäöstä. Omasta on haihtunut ja sulanut tunnistamattomaksi möykyksi.
Muovia siis täytyy olla, vanhemmassa oli pultattu metallinen mutta uusimmissa ei.
Tämä vm2010
http://seat.7zap.com/images/Tnrpics/1J0906029A.jpg
Onkohan se toi 1J0906029A ?

Laturin ja öljyfillterin välissä lohkossa imusarjan alapuolella heti.

#23
Tervehdys Tampesterista !

Olisko ketään kuulolla jolla on hallussa Touranin piuhat ? Koitin varaosaohjelmasta tutkia mitä eri johtosarjoja konehuoneessa on mutta en löydä sitä oikeanpuoleista jossa on samassa nipussa abs, pesurinputket ja mm webasto. Olisi työn alla projekti jossa piuhanippujen haarat sen verran heikossa jamassa että mielellään vaihtaisin.
vm2010 BKD+DSG
03G972619KS Koneenjohtosarja  se lienee selvä ja yksikäsitteinen.
1T1970923AC engine compartment harness, oletan että tää on se ns pääsarja mikä menee autoon sisälle vasemmalla, laturi,startti, vas valo, flektit jne
1K0971349R laturin ja ilmastoinnin piuhat
Sitte vasemmalla on vielä ohjaustehostimen pieni oma sarjansa joka kulkee runkoaisan päältä alas tehostinmoottorille,  se ei kiinnostaa.

Mutta entäs vielä ? Oikealla on yksi ainoa iso nippu, mikä se on ?
#24
Moi

Pitkä ja surullinen tarina jossa puolassa Boschilla käynyt VP44 ruiskutuspumppu ei pelaakaan. Määränsäätö ei pelaa savuttaa ja ravistaa vaikka kyllä starttaa ja kulkee. Hienot pöytäkirjat kyllä on. Olkaa varovaisia Puolan poikien kanssa...

Pitäs löytää 059130106DX jota ei tietenkään missään järkevään hintaan.
Kone on AFB 2.5 V6
tarjolla olisi hyvin AFN koneen 059130106CX pumppua.
Joku on varmaan paininut saman asian kanssa, eivätkö tosiaan sovi ristiin ?
#25
 Mitä sille nostimeen tulevalle lasinläpim menevälle kiinitysosalle kuuluu tehdä ? Kuskin ovi 2005-2006 octavia.
Ostin valeo nostimen porsineen tilalle, mukana ei tullut sellaisia hylsyjä, ne löytyi varaosatiskiltä. Edelliset oli maailmantuulissa kun oli käyty yrittämässä ex omistajan toimesta tehdä jotain kikkoja. Hylsy painetaan läpi ja sitten sille pitää vielä tehdä jotain käsittääkseni että se likittuu reikää eikä ota edestä tai takaa kiinni kun lasia nostaa. Jäi toi viimeinen vaihe pois ja täytyy avata vielä kerran. Kauheen moneen kertaan ei huvittais pop niittailla oven sisuksia kiinni.
elsawin ei tiedä kertoa noista mitään ja varaosatiskillä se oli kans maailman suurin salaisuus.
#26
Olis mielenkiintoinen ropleema vaihteistossa.Kyseessä hieman yli 200tkm mennyt auto, ei tietoa laatikon remonteista mutta huoltokirjan ja öljypohjan perusteella öljyt vaihdettua aiemminkin. Vaihdoin just itsekin ja ei apua.
Oireilee siis siten että kylmänä menee kuin unelma ei mitään ropleema, vaijtaa nätisti ylös- ja alaspäin kaikki 6 vaihdetta.
Mutta kun on ajanut kuumaksi eli jonkunaikaa motarilla tai kesäkeleillä kaupungilla niin 3 vaihde nykäisee tai jopa paukattaa aikas ilkeästi, tulee ihan kengurukyytiä. Kun siis menee 4->3 tai 2->3, muut ok.
Mikähän pahus tuon selittäs ? Auto pelaa kuin unelma muuten.
#27
Onko vinkkiä mistä lähtis etsimään vikaa kun neliovisessa Polossa ei mikään ikkuna pelaa ja ainakaan kuskin oven nostimen 25A sulake ei ole palanut. Valo tulee kytkimeen. Lukko ja peilinsäätö ok.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy