Kuopio K-autossa Webaston resetointi 215€ ... onko vaihtoehtoisia Audi-huoltoja?

Aloittaja KerMan, 16.01.24 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

KerMan

Pakkasta oli -33C ja Audi Q7 3.0TDi webasto ei lähtenyt käyntiin. Auto kuitenkin käynnistyi ilman ongelmia vaikka oli pari päivää seissyt.

Veinpä auton Kuopion K-autoon. Resetoivat webaston, ajoivat diagnostiikan ja sanoivat että akku viallinen. Laskua tästä tuli 215 euroa ;D

Kerroin palautteena että asiakassuhteemme ei jatku tästä eteenpäin.

Nyt pitäisi löytää Kuopion seudulta hyvä korjaamo EGR-venttiilin puhdistukselle ja suuttimien tarkastukselle.

Onko suosituksia minne viedä?

rampas

Lainaus käyttäjältä: KerMan - 16.01.24 - klo:20:21Pakkasta oli -33C ja Audi Q7 3.0TDi webasto ei lähtenyt käyntiin. Auto kuitenkin käynnistyi ilman ongelmia vaikka oli pari päivää seissyt.

Veinpä auton Kuopion K-autoon. Resetoivat webaston, ajoivat diagnostiikan ja sanoivat että akku viallinen. Laskua tästä tuli 215 euroa ;D

Kerroin palautteena että asiakassuhteemme ei jatku tästä eteenpäin.

Nyt pitäisi löytää Kuopion seudulta hyvä korjaamo EGR-venttiilin puhdistukselle ja suuttimien tarkastukselle.

Onko suosituksia minne viedä?
Kysymykseen en osaa vastata, mutta oma -11 Q7 teki samaa pari talvea, akkua en vaihtanut, kun virta ei muuten loppunut. Akun lataaminen poisti ongelman aina joksikin aikaa. Lopulta rupesi tulemaan vikaa liekkivahdista viikottain. Ongelma korjaantui ilmojen lämmettyä ja auton vaihduttua. Palopesän ja siinä samalla liekkivahdin vaihto siinä olisi ollut edessä.

Passat19

Lainaus käyttäjältä: KerMan - 16.01.24 - klo:20:21Resetoivat webaston, ajoivat diagnostiikan ja sanoivat että akku viallinen. Laskua tästä tuli 215 euroa

Ihanan kallista :'( Webaston resetoinnin voi tehdä sulakkeen kautta tai VCDS-ohjelmalla (unlock value). Totesivat sitten että akun varaustaso on alhainen ja siten akku "viallinen". Tekivät "meidän protokollan mukaan" ja lasku sen mukainen. Minäkin olisin sanonut että kiitos ja näkemiin.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

M_M

Lainaus käyttäjältä: Passat19 - 17.01.24 - klo:13:30Webaston resetoinnin voi tehdä sulakkeen kautta
Väittäisin kyllä ettei se lukko tehdasasenteisissa lämmittimissä aukea ilman testeriä, sulakkeilla kikkailusta ei jää käteen kuin paha mieli.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Passat19

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.01.24 - klo:13:33Väittäisin kyllä ettei se lukko tehdasasenteisissa lämmittimissä aukea ilman testeriä

Jos OEM-webasto ei aukea VCDS-ohjelmalla niin tämä on uutta tietoa minulle. Aikaisemmista ja hieman vanhemmista VAG-malleista ainakakin olen onnistuneesti avannut webaston.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

KerMan

Joo - ostan jonkun testerin joka lupaa avata Webaston, suosituksia?

Kuitenkin tärkeämpää:

Nyt pitäisi löytää Kuopion seudulta hyvä korjaamo EGR-venttiilin puhdistukselle ja suuttimien tarkastukselle.

Onko suosituksia minne viedä?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Passat19 - 17.01.24 - klo:14:18Jos OEM-webasto ei aukea VCDS-ohjelmalla niin tämä on uutta tietoa minulle.
Totta kai se sillä aukeaa, niinhän minä kirjoitin että testerillä se avataan. VCDS on mielestäni testeri.

Sinä kirjoitit että sen voisi tehdä sulakkeen kautta, se ei pidä paikkaansa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jusu

vikakoodin lukuun kannatta hankkia oma laite (ross tehc /obd 11 kaapeli jos itse meinaa lukea vikakoodit.
mikä suuttimissa ja egr:ssä on vikana?
puijon autohuolto osaa nuissa auttaa kuopiossa.
mutta se on varmaa kaikki suomen auto huollot ovat kalliita jos mahdollista kaikki kannattaa tehdä itse.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy