Kalliit tulpat

Aloittaja makkaiver, 28.02.23 - klo:21:42

« edellinen - seuraava »

makkaiver

Fabia menossa piakkoin huoltoon. Tulpat on ajankohtaista vaihtaa samassa yhteydessä. Kyselin kustannusarviota ja pisti korvaan kun sanottiin, että tulppien osuus on 180â,¬.
Katselin Motonetista noita malliin sopivia tulppia ja siellä maininta "alkuperäistä vastaava" tulppa löytyy hintaan 16,90â,¬/kpl.
Mikähän on tuo marmorin tulppa mahtaa olla kun hintaa on 45â,¬/kpl ?

Onko isosti vedätyksen makua?

Moottori nelipyttyinen hihnakone 1,2 110hp  CJZD
F3 TSI 110 Style

sakal83

Kyllähän sä voit viedä sinne huoltoon ne motonetinkin tulpat ja pyytää vaihtamaan ne.
Jos ihan OEM tulpat haluat, niin tilaa tuosta hintaan 16,44â,¬/kpl. (Toki rahti, niin kannattaa tilata jotain muutakin)
https://www.skoda-parts.com/spare-part/04e905601b-spark-plug-skoda-20365.html
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jonde

Saksassa näyttää olevan 20e kpl tarjouksessa ja ovh on 28,50e, eli tuohon suomi lisä päälle, niin varmaan 35e kpl plus vaihtotyö voisi olla hinnan koostumus.

MarkoVi

Alkuperäiset tulpat on NGK:n tulppia; todennäköisesti motonetin on ihan alkuperäistä vastaavat. Jossain oli juttua, että tulpan elektrodi pitäisi osoittaa tiettyyn suuntaan ja alkuperäiset on koneistettu tämä huomioiden. Boschin tulpat asettui 90 astetta tästä suosituksesta ja hyvin toimii auto niilläkin.

Adokcs

Toivottavasti asentavat huolellisesti. Niin monta kertaa olen 58 vuoden aikana kuullut, että kopauttaneet asentaessa ja kärkiväli on pienentynyt. Ovat em. tapauksissa aiheuttaneet mm. syksyllä, kostealla säällä mm. käynnistyksen hidastumista.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Juzu84

Siinä toimii aivan hyvin laadukkaat tarviketulpat jotka saa esimerkiksi Fiksukselta tai jostain muusta varaosapuljusta. Mä en oo ikinä hakenu marmorilta omiin vag romuihin kynttilöitä ja aina on auto tarvikekynttilöillä toiminu. Bosch tai NGK.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy