Ostin a4 avant 1.9 tdi 74kw AVB koneella olevan audin ja tarkkailtuani kaikki dokumenttejä löysin ABT Sportsline tositteen jossa lukee että auto olisi lastuttettu mutta ei mitään tietoja paljo on tullut tehoa lisää. Eli mistä saisin tietoon kuinka paljon autossa on nyt sitten löylyä? kun ei ABT:n sivuilta löydy enään noin vanhaan autoon arvoja ja vaikea lukea kun en ole kielimiehiä. Jos joku osaisi auttaa tässä asiassa niin olisin hyvinkin kiitollinen.
Kun laittoi googleen abt 74kw tdi, niin ensimmäisessä vastauksessa löytyi tämä (http://www.konig.fi/tehonlisaykset/abt-sportsline/abt-audi-hinnasto/) taulukko, jonka mukaan vastaus on 92kw eli 125hp.
Kiitoksia tosi paljon tuosta. Elikkä vika oli hakusanassa. Saisikohan vääntöä jotenkin vielä tietoon
aa
No tuohon hakuun kun lisäsi perään sanan torque, oli 3.s hakutulos ABT (http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/shop/Audi-A3-Cabrio-8P8-Gebrauchtraeder-Skoda-Fabia-6Y-Motortechnik_387_127_6_1146_1191_3/produkt/ABT-Leistungssteigerung-939-1/):n oma sivu, joka kertoo lukujen olevan sen 125hp ja 290nm. :)
Ainakin passateissa on ollut samaa konetta mutta golffista en tiedä sanoa. Mutta käyttäjälle "Micco" suur kiitokset auttamisesta.
Eipä mitään. :)
Ja jos nälkä kasvoi niin tuosta saa turvallisesti custom-softalla irti 145hp/300Nm. Softan saa noin 400 eurolla.
kattoo nyt kesällä sitten että tarviiko saada lisää tehoa mutta ei silti näyttäs merkittävästi vääntö nousevan vaikka rajunman softan laittas. Mitenköhän sais kikottimeen lisää pirteyttä helpolla ja merkittävästi jos sitä nyt sitten tarvii saada?
Helppoa on, kun hankit KKK BV43 ahtimen, asennutat sen ja teetätät siihen kunnon ohjelman. 160hp luokkaa. Tai hankit lisäksi vielä käytetyt 130/150hp suuttimet runkoineen ja asennutat ne samaan syssyyn. Silloin hyvän ohjelman kanssa 200hp nurkilla.
Vielä helpompaa on, jos pyydät tekijää hankkimaan kaikki osatkin. :)
Mutta nämä asiat ei liity enää ABT:n softiin.
Tuon auton ongelma on kytkimessä, ennen sen päivittämistä on turha vaihdella ahdinta. 300Nm kun rikkoo niin ongelmat alkaa.
Totta. Jos hyvän haluaa, niin kytkin kannattaisi ehdottomasti vaihtaa jämäkämpään. Samoin isompi cooleri ei tekisi yhtään pahaa, jos suuttimet ja ahtimen laitattaa. Helppouteenhan ne ei vaikuta jos toisilla teetättää, mutta hintaa alkaa piristykselle muodostumaan. :)
Budjettiratkaisuna pelkällä ahtimella ja sopivalla ohjelmalla autoa saanee piristettyä kohtuullisesti. Mutta sille tielle kun lähtee... ;D
Alkaa olla tähän aiheeseen kyllä jo aika OT. ;D
No näillä vinkeillä pääsee jo kyllä aika pitkälle :D. Suur kiitokset käyttäjille "jjj84" ja "Micco". Ajattelin että jos pääsis samaan mikä oli entisessä a3 audissa 132hp ja 317nm, vaikkakin a3 on paljon kevyempi. A3 meni niin hyvin, että mieli tekis samaan kiihtyvyys luokkaan takas. Mutta kiitokset näistä neuvoista tarvii kopsata tulevaisuutta varteen muistioon.
Mulla oli joskus 1.9 TDi ATD 100hp ja 240 Nm. Penkissä vakiona 112hp ja 260Nm.
Softan jälkeen hieman alavääntöjä säädettynä 155hp ja 331Nm. Hyvin kesti kytkin ja kaksoismassavauhtis. Luonne muuttui kivasti.
Missä säädätit ATD koneellisen autos? voisin ehkä samassa paikassa kävästä.
Itselläni oli ATD:ssä 145hp/300Nm, softa tuli LTR-racingilta. Tuo vakio 1849V ahdin ei kyllä pidä tuollaisista yli 150hp tehoista, pakopaineet nousee liian koviin lukemiin ja ennuste eliniäksi on huono. Tuttavapiireistä voin taas todeta, että yli 300Nm väännöillä alkaa kytkin luistamaan ja saman totesi softaaja, ettei voi suositella. Ja tuo 300Nm rajoitus on siis 5-lovisissa laatikoissa, 6-vaihteinen kestää paljon enemmän.
Niin kyllähän se mukavempaa on että auto kestää kuin että se olisi epävarma toiminnaltaan. Joten jos mielin enemmän tehoja niin parempi alkaa pientä osan vaihtoo suorittamaan.
Näin kevään tullen polttelisi piristää profiilin kulkinetta virityssoftalla mutta luultavasti saisin nukuttua yöni paremmin mikäli auto olisi operaation jälkeen laillinen. Soittelin Königille ja sieltä lupailtiin epämääräisesti että ABT:n ohjelman mukana tulevalla TÜV lapulla muutoskatsastuksen pitäisi onnistua. Päästöt ovat ainakin paperilla samat kuin vakiossa ja jarrujen puolesta luulisin että A4:sissa on samat jarrut riippumatta moottorista.
Näin varovaisuuden miehenä ajattelin pyytää lapun etukäteen ja käydä sen kanssa katsastuskonttorilla ihmettelemässä, mutta König velottaa TÜVista 80 euroa... Ei tuota viitsisi maksaa jos katsastuskonttorilla sitten nauretaan päin naamaa.
Joten kyselenpä tässä onko kukaan mahdollisesti saanut ABT softattua A4:sta katsastettua pelkän TÜV:n kanssa?
Lainaus käyttäjältä: lortti - 22.03.11 - klo:15:49
Soittelin Königille ja sieltä lupailtiin epämääräisesti että ABT:n ohjelman mukana tulevalla TÜV lapulla muutoskatsastuksen pitäisi onnistua. Päästöt ovat ainakin paperilla samat kuin vakiossa ja jarrujen puolesta luulisin että A4:sissa on samat jarrut riippumatta moottorista.
Tarve käyttää autoa VTT:llä riippunee siitä mitä kaikkea tuo TÜV-lappu pitää sisällään. Jos siinä on mukana akkredioinnin saaneen laboratorion päästömittaustulokset, joissa osoitetaan auton täyttävän samat päästönormit kuin aiemminkin, ei ongelmia teoriassa pitäisi ymmärtääkseni tulla.
LainaaEi tuota viitsisi maksaa jos katsastuskonttorilla sitten nauretaan päin naamaa.
Kannattaa käydä sillä omalla katsastuskonttorilla kyselemässä vaikka ilman sitä lappua, että mitä kaikkea tarkalleen ottaen vaaditaan. Kysy samalla myös tarvitseeko jarrujen lisäksi päivittää alustan tai vaihteiston osia. Jarrujen samankaltaisuus kannattaa varmistaa myyjältä, sillä niissä voi olla yllättäviä pieniäkin eroja, jotka kuitenkin tekevät muutoskatsastuksesta hankalampaa.
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.03.11 - klo:16:05
Kannattaa käydä sillä omalla katsastuskonttorilla kyselemässä vaikka ilman sitä lappua, että mitä kaikkea tarkalleen ottaen vaaditaan. Kysy samalla myös tarvitseeko jarrujen lisäksi päivittää alustan tai vaihteiston osia. Jarrujen samankaltaisuus kannattaa varmistaa myyjältä, sillä niissä voi olla yllättäviä pieniäkin eroja, jotka kuitenkin tekevät muutoskatsastuksesta hankalampaa.
Nopean puhelinsoiton perusteella kuulemma riittää että Audin maahantuoja kirjoittaa lapun jossa todetaan että auton rakenne kestää tehonlisäyksen. Sen jälkeen lapun ja ABT:n TÜVin kanssa konttorille ja leimat paperiin. Helppoa eikö vaan!
Seuraavaksi sitten kai soitellaan Audille josko heillä on halua moista lappua kirjoittaa....
LainaaNäin varovaisuuden miehenä ajattelin pyytää lapun etukäteen ja käydä sen kanssa katsastuskonttorilla ihmettelemässä, mutta König velottaa TÜVista 80 euroa
Jotenkin tuntuu, että ABT:n hinnalla sen TUV todistuksen tulisi saada mukaan ilman lisäveloituksia kun se on kaikissa jousissa ym. pyytämättäkin. Sinuna Googlaisin löytyisikö se ihan ABT sivuilla tulostettavana (aika usein näin on).
Jep, äskeisen soiton perusteella vaan tuntuu että se TÜV ei juurikaan inssiä kiinnostanut vaan riesaksi tässä tulee nyt tuo rakenteen kestävyystodistus..
Mä muutoskatsastin pari vuotta sitten vm. 2003 A4 1.8t etuveto Audin BFB (163hv) -koneella ABT:n lastulla. Siihen maailman aikaan sain Königiltä TUVi-laput ihan ilmaiseksi pdf:änä spostiin puhelinsoitolla. Tuossa saksankielisessä TUVi-paperissa oli maininta että päästöt ei muutu lastutettuna ja se riitti katsurille. Lisäksi sain paikalliselta Audi-huollolta VV-Autolle puhelinnumeron jollekin joka vastasi autojen tyyppihyväksyntä tms. asioista. Sieltä sain postissa asiallisen oloiselta kaverilta paperin jossa luki että ko. Audissa jarrut, jousitus ja vetarit vastaa mallisarjan tehokkainta eli onko se nyt se 190 heppanen. Hinta 0 euroa. Vuonna 2003 oli etu- ja nelivetoiset Audit jotenkin eri tyypitystä (vai mitenkä se nyt oli) niin vertailu tehtiin tehokkaimpaan etuvetoiseen.
Näitten papereitten kanssa marssin konttorille jossa katsuri otti ne ja meni takahuoneeseen näppäilemään konetta. Kohta tuli takaisin ja antoi rekkarin jossa oli moottorin ohjausyksikkö muutettu 163hv -> 193hv. Helppoa kuin mikä eli pitäisi toimia juuri niin kuin lortti tuossa ylempänä kirjoitteli.
VV-Automiehen nimi ja numero ei ikävä kyllä ole enää tallessa.
Kiitoksia, ottoh tiedosta. Täytyykin ottaa yhteyttä VV-autoon ja kysellä. Olin jotenkin henkisesti luopunut toivosta että tämä asia voi onnistua kun konttorilta mainittiin että Audilta tarvitsee todistuksia ;D
Eikös tuossa ylempänä justiin kerrottu miten sieltä Audilta saa niitä tarvittavia todistuksia?
oiskohan tuossa unohtuntu vain yksi ei sana
LainaaOlin jotenkin henkisesti luopunut toivosta että tämä asia voi onnistua kun konttorilta mainittiin että Audilta tarvitsee todistuksia
Olin jotenkin henkisesti luopunut toivosta että tämä asia
ei voi onnistua kun konttorilta mainittiin että Audilta tarvitsee todistuksia
On se mukavaa kun itse on ostanut uuden auton liikkeestä, joka myy myös virityksiä ja kaikki hoituu nätisti!
valaise hieman ?
olisiko volvo ja polestar viritys :)
voi ihan itse ajaa biliaan ja hankkia virisoftan.
Monelta merkiltä löytyy! Audiltakin, vaikkei kyse ole siitä.
valaiskaa nyt taas lisää
Ohhoh. tosiaan ei unohtui. vanhaksi tullaan.
volvolta saa laililisesti virisoftan takuun kanssa.
http://www.polestar.se/fi-fi/?showmodelselector=1 (http://www.polestar.se/fi-fi/?showmodelselector=1)
Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.03.11 - klo:20:20
valaiskaa nyt taas lisää
Millaista valoa olet vailla? Nimimerkki Kapa on oikeassa. Virejä saa Audiltakin joihinkin malleihin. Pitää vain osata kysyä ja olla valmis raottamaan kukkaroa. Näistä esimerkkinä RS6, johon saa (tai sai, riippuen onko se vielä tuotannossa) 700hv ihan tehdaalta uuteen autoon. Maksaa mutta saa, eikä tarvitse tapella katsastajien kanssa. Vakionahan tuossa on 580hv, en tiedä, että muuttaako tehdas tuossa muuta kuin "lastun". Mutta tuollaisen tehdas-uuden kyydissä olen ollut ja rek.otteen nähnyt. Liikkui käsittämättömästi vaikka aika painava auto onkin.
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 25.03.11 - klo:20:27
volvolta saa laililisesti virisoftan takuun kanssa.
http://www.polestar.se/fi-fi/?showmodelselector=1 (http://www.polestar.se/fi-fi/?showmodelselector=1)
Nuo Polestarin hinnat on mielestäni hyvin kohtuulliset kun ottaa huomioon, että tehtaan takuu säilyy muuttumattomana.
Eikait siinä mitään, jos rahaa on tarpeeksi niin eihän silloin mitään virisoftia tarvitse vaan ostaa suoraan sen S4 tai tuo RS6. Ei tarvitse tapella katsurin kanssa. Me köyhemmät joudumme ajamaan volvolla tai sitten hakemaan tehoja muita kautta.