VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat CC => Aiheen aloitti: VAG! - 11.01.10 - klo:23:24

Otsikko: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: VAG! - 11.01.10 - klo:23:24
aa
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Kiviharju - 11.01.10 - klo:23:29
Ainakin siitä löytyy tooodella hienot amber etuvilkut. ;D
Ihme ettei suomi CC:hen ole noita otettu, ja vain V6 malliin kirkkaat ;)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 12.01.10 - klo:00:23
Liekköhän nuo amber vilkut vai kokoajan loimottavat huomiovalot ;) Eiköhän nuo kuitenkin saa disabloitua vag-comilla ellei jo tehty.
Mitenkähän punaiset takavilkut, saakohan kulkupeliä rekisteriin jos sellaiset löytyy? Muuttoautona saa, mutta entäs perus tuontiautona?

Pitääkin piruuttaan katsella myöhemmin tuo radiokysymys omasta autosta. Harmi kun ei satelliitit kanna suomeen asti, Sirius satelliittiradio on nimittäin aika jees kapistus  8)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Kiviharju - 12.01.10 - klo:00:49
Lainaus käyttäjältä: Docw - 12.01.10 - klo:00:23
Liekköhän nuo amber vilkut vai kokoajan loimottavat huomiovalot ;)
Voihan se noinkin olla, luulisin kyllä että eteenpäin ei ole erikseen huomiovaloja, mutta sinähän sen paremmin tiedät kun siellä asut ;) Eikös noissa pitäisi olla ihan normi parkit eteenpäin, ja vain etunurkissa sivulle nuo äärivalot? Näin ainakin jenkki Golffissa...

Edit:
http://www.vw.com/cc/gallery/en/us/#/exterior/0/ (http://www.vw.com/cc/gallery/en/us/#/exterior/0/) Ei niissä kohdissa pala valoja ainakaan tässä kuvassa, jossa muut valot on päällä.
Linkin takana muutenkin kuvia jenkki CC:stä.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 12.01.10 - klo:03:48
Radiota tuli tutkailtua ja kävi ilmi että ainakin Audin radio hakee ainoastaan parittomia taajuuksia (87.7...87.9...jne). Jotkut kanavat jää siis Suomessa kuuntelematta. Liekköhän tuohon löytyy joku VAG-COM korjaus?

Noita valoja ei ole niin tarkkaan tullut tutkittua että faktaksi sanomisiani menisin vannomaan, mutta suurimmassa osassa nuo oranssit on näkösällä kokoajan. Esimerkiksi kelvannee A4 B8:
(http://img85.imageshack.us/img85/933/img6629g.jpg)




Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: LS - 12.01.10 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.01.10 - klo:09:30
Muuttoautona se olisi tarkoitus sitten aikanaan Suomeen tuoda, joten auton kyllä saisi Suomessa kilpiin. Muuttoautona kun saa kilpiin melkein mitä vain, kunhan se on asuinmaassa ollut laillisesti liikenteessä. Lähinnä miettinyt sitä, että kuinka "eurovehkeen" tuosta saisi vagcomilla ja pikkusäädöillä. Ihan siis omasta halusta tekisi noita muutoksia, ei viranomaisten takia.

Kuinka takavilkut on muutettu punaisiksi? Onkoko takalyhdyt fyysisesti erilaiset vai onko vain polttimoilla leikitty? Saakohan sumaria alkuperäisten kuorien sisälle? En nyt enää muista mikä auto se oli, mutta tutulla oli jenkeissä joku volkkari muistaakseni ja siinä oli vain sumarin polttimolle keksitty joku toinen funktio ja tietokoneella sen pystyi taas säätämään sumariksi.

EDIT: Selvennyksenä nyt vielä, että takasumari on niitä harvoja pakollisia muutoksia Suomeen tuotavassa muuttoautossa.

Passat ja GTI tulivat itsellä mukana USA:sta. Molemmissa punaiset takavilkut, joista kyllä löytyi myös E-merkinnät joita katsastusmies oli vailla. Peruutusvaloja oli molemmissa alunperin kaksin kappalein, mutta suomeen tullessa toinen muutettu sumuvaloksi. Ostettu sumuvalon sisältävä takavalo taakse vasemmalle puolelle, taisi olla noin 70 USD hintaa. Eteen tuli vaihdettua nuo etunurkissa olevat keltaiset polttimot valkoisiksi katsastusta varten.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 17.01.10 - klo:04:54
A4 B8:ssa löytyy nuo takasumuvalot myös jenkkimallista vakiona.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 25.11.12 - klo:17:06
Onko tietoa, että onko ruostesuojaus samoin toteutettu kuin ns "suomi-malleissa" ja onko muuta erityistä huomioitavaa mikäli tuollaista USA-tuontiautoa aikoo täältä hankkia? Takapuskuri on hieman omituisen näköinen kun EU-rekisteri kilpeä ei pysty väliin järkeävästi sovittamaan.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Vaginisti - 25.11.12 - klo:17:33
Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 25.11.12 - klo:17:06
Onko tietoa, että onko ruostesuojaus samoin toteutettu kuin ns "suomi-malleissa" ja onko muuta erityistä huomioitavaa mikäli tuollaista USA-tuontiautoa aikoo täältä hankkia? Takapuskuri on hieman omituisen näköinen kun EU-rekisteri kilpeä ei pysty väliin järkeävästi sovittamaan.

Suojaamattomia ne autot on jenkeissäkin, kannattaa olla tarkkana, varsinkin jos auto on ollut käytössä osavaltioissa, joissa on oikea talvi, muutaman vuoden vanhat autot voi olla pohjaltaan jo pahasti ruosteessa, aika surutta siellä teitä suolataan...Kaliforniasta tai muista kuivista oloista tulevat autot on sattuneesta syystä taas lähes ruosteettomia.

Jos maahantuonnissa on tajunnut vaatia lyhyttä rekkaria (max. 5 merkkiä), niin se sopii ja sen saa lisämaksusta jopa ilman eu-tunnusta, niin sopii vielä paremmin. Mutta jos on rekisteröity normaalilla rekkarilla niin ei todennäköisesti mahdu ainakaan siististi. Se korkea/kapea rekkari taas on niin iso, että se ei oikein sovi mihinkään.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: pokkus - 25.11.12 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 25.11.12 - klo:17:33
Suojaamattomia ne autot on jenkeissäkin, kannattaa olla tarkkana, varsinkin jos auto on ollut käytössä osavaltioissa, joissa on oikea talvi, muutaman vuoden vanhat autot voi olla pohjaltaan jo pahasti ruosteessa, aika surutta siellä teitä suolataan...Kaliforniasta tai muista kuivista oloista tulevat autot on sattuneesta syystä taas lähes ruosteettomia.

Olen myös kollegoilta kuullut, että rantakaupungissa sijaitsevat autot ovat aivan yhtä pahoja, koska ovat jatkuvassa suolakylvyssä (merisuola + kostea ilma). Ei ehkä pohjoisessa ole yhtä suuri ongelma, mutta etenkin täällä Floridassa aivan rantaviivan läheisyydessä olevat autot kärsivät tästä ongelmasta.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 25.11.12 - klo:21:45
joo, tuli vastaan tuollainen 20k ajettu tuontiauto jenkeistä. Päältä päin kyllä kuin uusi mutta vähän epäilyttää miten korin suojaukset yms. on toteutettu verrattuna näihin aluperin Scandinaviaan tarkoitettuihin.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 25.11.12 - klo:21:53
Pitääpä käydä oman CC:n alusta tutkimassa kun se parin viikon päästä rantautuu. Se kun on viettänyt vajaat neljä vuotta juurikin tuolla Floridan rannikolla. Yllätys kyllä on mikäli sieltä kukkia löytyy, sen verran hyvässä kunnossa se on päällisin puolin.

Tuossa tosiaankin on lyhyt kilvenpaikka. Vähän olen kahden vaiheilla otanko korkean eu kilven vai lyhyen finnittömän version.

Valojen osalta joutunee hieman askartelemaan. En saanut VCDS:llä vielä sammutettua edestä oransseja huomiovaloja sammutettua ja toiseksi takasumuvalot eivät pelkällä katkaiseminen vaihdolla alkaneet toimia.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Karvis - 25.11.12 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.11.12 - klo:21:53
Tuossa tosiaankin on lyhyt kilvenpaikka. Vähän olen kahden vaiheilla otanko korkean eu kilven vai lyhyen finnittömän version.

No tietenkin otat sen lyhkäsen kilven ilman finnejä, on se korkea eu-lappu sikäli ruma ettei se sovin mihinkään lantikkaa kauniimpaan ;)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 25.11.12 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.11.12 - klo:21:56
No tietenkin otat sen lyhkäsen kilven ilman finnejä, on se korkea eu-lappu sikäli ruma ettei se sovin mihinkään lantikkaa kauniimpaan ;)

Ehdin jo moneen otteeseen päättää noiden puolesta, mutta välillä tulee aina finnit mieleen :)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 27.11.12 - klo:21:49
Kuva USA-version takapyöräkotelosta. Aika avonainen varsinkin tuo sisäsuoja eikä minkäänlaista massaa pellissä maalipinnan päällä mutta ei taida olla Suomi-versiossakaan?
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Vaginisti - 27.11.12 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.11.12 - klo:22:03
Ehdin jo moneen otteeseen päättää noiden puolesta, mutta välillä tulee aina finnit mieleen :)

Kannattaa rekkareista kysyä ennakkoon, v. 2009 oli tilanne se, että lyhyet kilvet oli loppumassa(!) ja sitten ne kaivoi jostain tiedostoista käyttämättömiä numerosarjoja ja sitten niitä taas sai. Omalla katsastusasemalla oli takahuoneessa tasan yhdet kilvet ja onneksi katsuri oli paikan päällikkö + jenkkiautoharrastaja niin homma toimi kuin rasvattu.

Mutta olen kuullut, että joillain katsastusasemilla suhtautuminen rekkariasiaan on ollut todella nihkeää, jos ei ole hyllyssä ollut niin eivät ole alkaneet asiaa edes selvittämään vaan tarjoavat sitä 6-merkkistä isoa kilpihirvitystä pokkana...Voi olla, että nyt tilanne on parempi kun niitä kilpiä on tehty lisää.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 29.11.12 - klo:19:57
Omassa alusta ihan ok mutta taka-akselissa on jonkin verran ruostetta lähinnä reunassa sekä osassa pulteista. Täytynee viedä kesällä ruosteenestokäsittelyyn. Olisi mielenkiintoista nähdä millainen on Suomessa 3-4 vuotta ajetun cc pohja, luultavasti pahempi.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Panze - 30.11.12 - klo:23:43
Meikäläisen 3,5 vuotta ajossa ollut CC näytti alustan osalta täysin virheettömältä, kun sitä katsastus miehen kanssa ihmeteltiin muutama kk-sitten.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 02.12.12 - klo:18:26
Erään ruosteenestofirman lähettämä kuva noin vuoden vanhan CC:n pohjasta. Suola tekee nopeasti tuhojaan, vaikkei tuollaisella pintaruosteella mitään merkitystä ole.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Arcca - 02.12.12 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 02.12.12 - klo:18:26
Erään ruosteenestofirman lähettämä kuva noin vuoden vanhan CC:n pohjasta. Suola tekee nopeasti tuhojaan, vaikkei tuollaisella pintaruosteella mitään merkitystä ole.

Tuo on tukivarsi, ja onneksi helppo vaihtaa jos rupeaa kunnolla ruostumaan haitaksi asti. Eikös nuo ole VAGeissa samantyyppiset joka mallissa? Ainakin Yetissä on samannäköiset ja reuna alkoi ruskettumaan siinäkin. Tempasin aerosolista pulttitervaa huvikseni siihen, näytti ainakin muutaman kuukauden päästä vielä hyvälle.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 04.12.12 - klo:09:45
Onko teillä tullut sellaista "vikaa" esiin että erittäin kylmällä kelillä -20 ei suostu aina herättämään henkiin starttia ensi yrittämällä, eli kun painaa avainta käynnistysmoodiin niin ei tapahdu ensiyrittämällä välttämättä mitään. Ilmentynyt vain siis näillä kovilla pakkasilla. Akku testattu ja oli ok mutta mitä akun kokoa tarkastelin niin on 570A ja "Suomi-versioissa" pitäisi näemmä olla 720A, eli tuo ilmeisesti syynä.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 05.12.12 - klo:15:00
Huono tuuri jatkuu eli tänään jätti tien päälle. Käynnistäessä alkoi ohjaustehostimen valo palaan ja ohjaustehostus meni pois päältä. Auto vietiin merkkikorjaamoon ja ohjausyksiköiden virhekoodit herjasivat ohjaustehostuksen suhteen vaikka tehostus oli nyt liikkeeseen vietäessä uudella käynnistys kerralla palautunutkin. Onneksi on takuuturva eli kustannukset korjausista sinne. Kivaa vain kun viikko auto alla ja heti temppuilee. Saksasta selvittävät miten korjataan.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 10.12.12 - klo:11:59
Olipas reilua tehtaan piikkiin näemmä korjaus menee. Sellainen asia kannattaa huomioida, että tehdas ei hyväksy USA-tuontimalleihin suomen huolto-ohjelmaa vaan pitää menneä jenkkilän huolto-ohjelman mukaan eli longlifessä ajallisesti maks. vuosi. Itsellä meinasi jäädä tuosta kiinni, kun vajaat kaksi vuotta huollosta vaikka kilometrejä vaan tullut 14 000 km.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 17.12.12 - klo:21:33
CC:n katsastus tulollaan lähiaikoina. Ã,,kkiseltään arvailtuna ainoat muutokset taitavat olla oranssien huomiovalojen sammutus ja takasumuvalojen sytytys.

Huomiovalojen osalta pitää ottaa vaikka polttimot pois jos ei muuta keksi.

Takasumuvalojen osalta löytyi näppärät ohjeet:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4329175-DIY-Activation-of-BOTH-Rear-Fog-light (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4329175-DIY-Activation-of-BOTH-Rear-Fog-light)

...ja samma på finska:
1. Valokatkaisijan vaihto euro versioon
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13
3. VCDS koodausta (Central Electronics Module [09]
  Täppä pois Bit 1 Byte 3
  Aktivoi Bit 4 Byte 4
  Täppä pois Bit 6 Byte 4

Tämän jälkeen pitäisi syttyä molemmat takasumuvalot. Välipäivinä joutunee keräilemään omakohtaisia kokemuksia tästä aiheesta  8)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 18.12.12 - klo:18:49
Miten teillä toimii sähkötoimisten istuinten säädön muisti? Koittanut niitä saada tuon englanninkielisen ohjekirjan mukaan toimimaan mutta huonolla onnella. Jos oikein ohjekirjasta käsitin niin turvavyö kiinni, virtapäälle ja käynnistys moodiin, säätää penkkien ja peilien säädöt ja sen jälkeen painaa set painikketta ja valita 1-3 muistipaikasta muistiin mutta ei vain näytä tapahtuvan mitään.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 18.12.12 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: Jonesis75 - 18.12.12 - klo:18:49
Miten teillä toimii sähkötoimisten istuinten säädön muisti? Koittanut niitä saada tuon englanninkielisen ohjekirjan mukaan toimimaan mutta huonolla onnella. Jos oikein ohjekirjasta käsitin niin turvavyö kiinni, virtapäälle ja käynnistys moodiin, säätää penkkien ja peilien säädöt ja sen jälkeen painaa set painikketta ja valita 1-3 muistipaikasta muistiin mutta ei vain näytä tapahtuvan mitään.

Kyllä ne säädöt on tallentuneet kunhan auto on käynnissä / virrat päällä. Penkki oikeaan kohtaan, painallus set nappulasta ja sitten numeroa perään. Auto kuittaa säädön piippauksella.

Penkin automaattista säätöä avaimen mukaan en ole saanut toimimaan. ...tai en ole hirveästi perehtynytkään, mutta pikaisella valikoiden selauksella en tuota asetusta löytänyt.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 18.12.12 - klo:20:58
En saanut toimimaan, eikä äänimerkki kuittausta tule vaikka kuinka ohjeiden mukaan tekee. Epäilen että säädöt nollantuneet ja muisti mennyt pois päältä tuon ohjausyksikön vaihdon yhteydessä. Netistä mitä asiasta löysin niin 2006 Jettaan penkin muistin saa on-asentoon ajamalla penkin niin eteen kuin menee, sama kallistuksen säädölle ja selkänojan säädölle. Täytynee tesmata auttaako.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Podexter - 18.12.12 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: Docw - 18.12.12 - klo:19:50
Kyllä ne säädöt on tallentuneet kunhan auto on käynnissä / virrat päällä. Penkki oikeaan kohtaan, painallus set nappulasta ja sitten numeroa perään. Auto kuittaa säädön piippauksella.

Penkin automaattista säätöä avaimen mukaan en ole saanut toimimaan. ...tai en ole hirveästi perehtynytkään, mutta pikaisella valikoiden selauksella en tuota asetusta löytänyt.

Valikosta ei saakkaan penkin ja kaukosäädön yhteenkytkentää toimimaan. Muistaakseni piti jotenkin avaimella ja penkillä kikkailla. Voin tarvittaessa kaivaa ohjeet esille, mikäli tarvetta? Niillä sain ainakin itse kaukosäädinpenkkimuistin toimimaan...ja on muuten kätevä, kun penkki ajaa itsensä oikeille säädöille jo ennen autoon istumista, niin ei tarvitse ahtaassa tilassa ajaa penkkiä napeilla rouvan jäljiltä  ;D
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 18.12.12 - klo:23:00
Kiitokset vinkistä. Ohjeet löytyivät parin sekunnin googletuksella :)

VW Passat - How to program the electric seats to key (http://www.youtube.com/watch?v=O8ZIEvDEOsA#ws)

...kyllä kai tämänkin olisi volkkarin insinööri voinut tehdä helpommaksikin. Audissa tuo sama feature toimi välittömästi kun kahdella eri avaimella ovet aukaistessa oli laitettu penkkeihin eri säädöt, ei tarvinnut sen kummempia ohjelmointeja.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ePa - 19.12.12 - klo:08:46
Ajaako teillä sähköpenkit jo valmiiksi oikeisiin asemiin vai alkaako surraus vasta oven avatessa?

Nimim. Pidemmän ja lyhyemmän kuskin ero on melkoinen ja surraus kestää ja kestää ja kestäääääää... Kun oven avaa.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 19.12.12 - klo:17:03
Penkin muistin alustus auttoi tuohon omaan ongelmaan eli lähti taas toimimaan seuraavan toimenpiteen jälkeen. Saattaa tarvita alustuksen esim. akun vaihdon yhteydessä yms. jolloin virta on pidemmän aikaa poissa.

alustus:
- avaa kuljettajan ovi istumatta autoon
- käytä istuimen säätöjä ulkoakäsin
- säädä istuimen selkänojan kaltevuus niin eteen kuin menee
- vapauta kaltevuussäädön kytkin ja paina sitä sen jälkeen uudelleen
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Podexter - 19.12.12 - klo:20:45
Lainaus käyttäjältä: ePa - 19.12.12 - klo:08:46
Ajaako teillä sähköpenkit jo valmiiksi oikeisiin asemiin vai alkaako surraus vasta oven avatessa?

Nimim. Pidemmän ja lyhyemmän kuskin ero on melkoinen ja surraus kestää ja kestää ja kestäääääää... Kun oven avaa.

Surraus alkaa "vasta" oven avatessa, mutta meillä ei onneksi rouvan kanssa niin merkittävää pituuseroa  ;)
Mutta totta mitä mainitsit
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Oma CC on alkanut protestoida maisemanvaihdosta. Maanantaina ja tänään piti vaihtaa autoa aamulla kun ei yrittänytkään startata. Maanantaina sitten iltasella lähti tulille kuin palmun alta (pun intended), pitänee lähteä kokeilemaan josko tänään olisi yhtä tuurissaan...

Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ConD - 19.12.12 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?
Herääkö autoon virrat kuitenkin päälle normaaliin tapaan? Jos herää niin tuskin tuo akkuvikakaan olisi, eli ettei auto täysin virraton olisi. Olen ymmärtänyt että nuo "lutikka-avaimen" lukupäät eivät missään kestävimmän värkin maineessa ole olleet, joten sitä lähtisin tutkimaan ensin.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 19.12.12 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.12.12 - klo:21:13
Herääkö autoon virrat kuitenkin päälle normaaliin tapaan? Jos herää niin tuskin tuo akkuvikakaan olisi, eli ettei auto täysin virraton olisi. Olen ymmärtänyt että nuo "lutikka-avaimen" lukupäät eivät missään kestävimmän värkin maineessa ole olleet, joten sitä lähtisin tutkimaan ensin.

Ei ole akusta kiinni, ihan normaalisti tulee virrat päälle. Kokeilin molemmilla avaimilla mutta ilman tulosta. Startti ei vain lähde pyörittämään. No antaa auton mököttää tuolla tallissa pari päivää ja katsellaan sitten tarkemmin paremmalla ajalla.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: pokkus - 19.12.12 - klo:22:11
Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Oma CC on alkanut protestoida maisemanvaihdosta. Maanantaina ja tänään piti vaihtaa autoa aamulla kun ei yrittänytkään startata. Maanantaina sitten iltasella lähti tulille kuin palmun alta (pun intended), pitänee lähteä kokeilemaan josko tänään olisi yhtä tuurissaan...

Mikähän lie syynä moiseen. Ajonestoa on veikattu, mikäli auto ei tunnista avainta niin pitäisiköhän jotain varoitusta tai muuta huomautusta tulla ruutuun?

Ehkä hiukan kaukaa haettu, mutta itsellä oli aikoinaan ensimmäisessä autossa samantapainen ongelma. Auto starttasi hyvin talvella kovan pakkasyön jälkeen, mutta lämmettyään ei suostunut edes pyörittää starttia. Loppujen lopuksi syyksi löytyi hapettunut startille menevän johdon liitin. Tuon kun vaihtoi uuteen, niin kaikki pelasi normaalisti.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 19.12.12 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 19.12.12 - klo:22:11
Ehkä hiukan kaukaa haettu, mutta itsellä oli aikoinaan ensimmäisessä autossa samantapainen ongelma. Auto starttasi hyvin talvella kovan pakkasyön jälkeen, mutta lämmettyään ei suostunut edes pyörittää starttia. Loppujen lopuksi syyksi löytyi hapettunut startille menevän johdon liitin. Tuon kun vaihtoi uuteen, niin kaikki pelasi normaalisti.

En ihmettelisi vaikka syy löytyisi löysälle jätetyistä akunkengistä. Akku kun on käytetty irti lainauksen aikana. Solenoidi napsahtaa kun yrittää startata, mutta virta ei mene starttimoottorille asti.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 19.12.12 - klo:23:53
Itellä meni juuri ohjaustanko vaihtoon tuon syyn vuoksi. Eka tuli starttiongelma pakkasilla ja sitten alkoi ohjaustehostin temppuilemaan. Ite sain ainakin koko homman Volsun takuuseen vaikka USA-versio onkin. Joku 1500 euroa pelkkä ohjaustanko ohjausyksikköineen. Pelkkää ohjausyksikkö ei pysty vaihtamaan. 2009 versioissa tuo on ollut tyyppivika mistä takaisinkutsuja Usassa ja Kanadassa mitä netistä tietoa löytyi.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 20.12.12 - klo:20:47
Vaikuttaisi siltä, että (ainakin tänään) jarrupolkimen tunnistin temppuili. Kävin kokeilemassa ajatuksen kanssa ja huomasin, että jarrunpainamisen merkkivalo ei sammunut normaalisti. Sitten kun sen sai sammumaan niin auto käynnistyi. Seuraillaan tilannetta...
Otsikko: Vs: RE: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 21.12.12 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Docw - 20.12.12 - klo:20:47
Vaikuttaisi siltä, että (ainakin tänään) jarrupolkimen tunnistin temppuili. Kävin kokeilemassa ajatuksen kanssa ja huomasin, että jarrunpainamisen merkkivalo ei sammunut normaalisti. Sitten kun sen sai sammumaan niin auto käynnistyi. Seuraillaan tilannetta...

Juu,ei... :( Taitaa olla Jonesis75:n kohtalo myös täällä.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jalmari - 21.12.12 - klo:14:45
Lainaus käyttäjältä: Docw - 19.12.12 - klo:20:50
Mikähän lie syynä moiseen.

Meillä oli viime talvena vastaavaa Polossa. Joskus startti pyöri ekalla, joskus vasta kolmannella. Kerran ei laisinkaan => valohoitoon. Sähköt siis toimi muuten ok ja akku täyteen ladattuna. Mitään vikaa ei kuulemma ollut startin rele vain huurteessa. Aiheesta vähän enemmän täällä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8417.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8417.0)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 22.12.12 - klo:10:55
Mystistä. Tänään käynnistyi, vaikkakin vähän vaivalloisen kuuloisesti, muutamalla avaimen painalluksella. Ensin ei siis startti edes yritä pyöriä, mutta sitten ihan randomilla lähtee.  Kaupan pihalla sitten käynnistyi jo ihan normaalisti. Voihan tuo huurtuminenkin olla siis ongelmana.

Pitää ajella päivän ajot tuolla josko saisi ainakin akkuun lisää potkua jos ei muuta.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Jonesis75 - 23.12.12 - klo:19:20
Samantyyppisiltä ongelmat vaikuttavat eli ohjausboxiin kaikki viittavat. Välillä toimii ja välillä jos mikäkin varoitusvalo syttyy sekä starttiongelmat. Itellä ollut nyt reilun viikon auto rempan jälkeen ja toiminut hyvin. Ohjausboxia ei Laakkosen mukaan pysty pelkästään vaihtamaan ilman ohjaustankoa. Oma auto vuosimallia 2009, 30 000 km ajettu ja tehdas mukisematta maksoi koko remontin töineen ja osineen vaikka kyseessä tuontiauto Usasta.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 02.01.13 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Docw - 17.12.12 - klo:21:33
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13

Kävin lunastamassa tämän parikymmensenttisen johdonpätkän marmorilta. Varmaan ohuinta paukkulankaa mitä löytyy ja maailman simppeleimpien plug'n'play liittimen kanssa. Toimitus tapahtui näyttävästi puolen litran minigrip pussiin pakattuna. Hinta tuolle osalle oli pisti suun niin leveään hymyyn, että myyjä sen virneen jälkeen pyöristi automaattisesti hintaa vähän alaspäin :) Hinnaston mukainen vähittäismyyntihinta 6 euroa ja 75 senttiä  ::)

Samalla reissulla varasin huoltoon ajan ja kyselin lohkolämmittimen asennuksesta. Moottorityyppi oli huoltoneuvojan mielestä sangen eksoottinen (CCTA), eikä kahan haulla moottorille löytynyt suorilta soveltuvaa lämmityselementtiä. Saavat sitten huollon yhteydessä tutkia minkälaisen lämmittimen tuohon saa asennettua.

Auto vietti noiden starttausongelmien jälkeen 8 päivää appiukon autohallissa lämmittelemässä. Vaikka onkin nyt eilisen jälkeen toiminut normaalisti, niin en jaksa olla edes varovasti optimistinen etteikö ongelma uusiudu kun pakkaset kiristyy.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ConD - 02.01.13 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Docw - 02.01.13 - klo:20:51
Samalla reissulla varasin huoltoon ajan ja kyselin lohkolämmittimen asennuksesta. Moottorityyppi oli huoltoneuvojan mielestä sangen eksoottinen (CCTA), eikä kahan haulla moottorille löytynyt suorilta soveltuvaa lämmityselementtiä. Saavat sitten huollon yhteydessä tutkia minkälaisen lämmittimen tuohon saa asennettua.
Tarjoappa huollossa tällaista Defan lämmitintä asennettavaksi:
http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf (http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf)

On meinaa toi CCTA sama kone NAR-markkinoille kuin mitä CC:n CAWB kone on Eurooppaan markkinoilla. Letkuosat näihin koneisiin on samat, joten olisi ihme jos tuo lämmitin ei sopisi sinunkin CC:hen.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 02.01.13 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.01.13 - klo:21:19
Tarjoappa huollossa tällaista Defan lämmitintä asennettavaksi:
http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf (http://www.defa.com/file/737296b62b1/707.pdf)

On meinaa toi CCTA sama kone NAR-markkinoille kuin mitä CC:n CAWB kone on Eurooppaan markkinoilla. Letkuosat näihin koneisiin on samat, joten olisi ihme jos tuo lämmitin ei sopisi sinunkin CC:hen.

Iiiiso kiitos ja laminaattia hipova kumarrus päälle.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 13.01.13 - klo:16:40
Takasumuvalojen värkkäilypäivä. Näillä ohjeilla lähdettiin liikkeelle:

Lainaus käyttäjältä: Docw - 17.12.12 - klo:21:33
...ja samma på finska:
1. Valokatkaisijan vaihto euro versioon
2. Herätejohto (osanumero: 000 979 009) uuden katkaisimen seiskapinnistä keskuselektroniikkamoduulin pinniin 13
3. VCDS koodausta (Central Electronics Module [09]
  Täppä pois Bit 1 Byte 3
  Aktivoi Bit 4 Byte 4
  Täppä pois Bit 6 Byte 4

Tämän jälkeen pitäisi syttyä molemmat takasumuvalot. Välipäivinä joutunee keräilemään omakohtaisia kokemuksia tästä aiheesta  8)

...ja seuraavan tunnin ohjelmassa oli siis:

1. Valokatkaisijan alla oleva säilytyslokero irti. Irtoaa siis seuraavasti: Luukku auki...luukun yläreunassa olevaa stopparimuovia ylöspäin painamalla luukku kääntyy enemmän alaspäin jolloin alaosan saranat irtoaa.
2. Varttitunti kiroilua kun valokatkaisija ei tahdo irrota millään vaikka oikeaoppinen irroitus on kyllä tiedossa (kytkin 0-asennossa painetaan katkaisin pohjaan ja käännetään pykälä oikealle ja vedetään koko komeus irti). Irtoaa kuitenkin loppujen lopuksi ilman väkivaltaa.
3. Kytkimen takana oleva liitin irti ja kytkin sivuun odottelemaan. Liittimessä on suojakuori joka pitää irroittaa. Ensin piuhat liittimeen sitova nippuside irti. Sitten liittimessä olevaa pientä kiinnityspinniä painamalla kammetaan liittimen sisukset kuoresta irti. Nyt voidaan herätejohto työntää ainoaan vapaana olevaan reikään:
(http://imageshack.us/a/img338/5205/wp000556n.jpg)

4. Liittimen kuori takaisin, liitin kiinni katkaisijaan ja katkaisija paikalleen.
5. Seuraavaksi kontrollimoduulia etsimään. Tuo moduuli löytyy jalkatilasta OBD liittimen kanssa samalta kohdalta suojamuovin takaa. Tuo muovi irtoaa kun avaa kolme torx kantaista ruuvia ja vetää muovin kuskin penkkiä kohti.
6. E liittimen paikannus. Tuo E liitin on samassa paketissa F liittimen kanssa. Tuo on selkeästi merkittynä liittimen viereen.
7. Varttitunti kiroilua kun liitin ei halua irrota vaikka lukituspinniä painaa ja käyttää pienimuotoista väkivaltaa.
8. ...sitten kun ajatus selkenee niin tajuaa että liittimen takana kulkeva punainen muovirima pitää liitintä paikoillaan niin homma helpottuu huomattavasti. Tuota muovirimaa pitää siirtää kohti vänkärin penkkiä jolloin lukitus vapautuu ja liitin jää käteen
9. Tässäkin liittimessä on samanlainen muovikuori kuin tuolla valokatkaisijan vastaavassa. Pienellä meisselillä taas lukitus auki ja kuori jää käteen.
10. Herätejohto liittimen pinniin 13. Tässä liittimessä paikkoja on vapaana reilusti, mutta merkintöjen avulla oikea paikka löytyy helposti. Piuha siis paikalleen, kuori takaisin ja liitin kiinni. Tuo herätejohto on tuo kuvan ylälaidasta tuleva keltainen johto.
(http://imageshack.us/a/img213/7945/wp000558.jpg)

11. Tässä vaiheessa VCDS esiin ja koodaamaan. Central electronics valikosta löytyy long coding helperin alta säädellään bittejä halutusti:
Täppä pois Byte 4:n alta kohdasta Bit 6 "Rear Fog Lights deactivated"

--> tadaa, vasen sumuvalo toimii (pahoittelut likaisesta autosta ::) ):
(http://imageshack.us/a/img717/5044/wp000562001.jpg)

Vertailuksi ilman sumuvaloja:
(http://imageshack.us/a/img856/2195/wp000564001.jpg)

12. Tahtoo molemmat sumuvalot päälle, siis takaisin VCDS:n kimppuun:
Byte 3, Bit 1 täppä pois kohdasta "Rear Fog Lights (0 = 2 Rear Fog Lights / 1 = 1 Rear Fog Light)"
Byte 4, Bit 4 täppä kohtaan "Activation of both Rear Fog Lights"

...ja nyt näyttää tältä:
(http://imageshack.us/a/img210/999/wp000563001.jpg)

Ensimmäisellä kerralla meni siis tunti. Toisella kerralla menisi varmaan noin kymmenen minuuttia  ;D
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 14.01.13 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: Docw - 22.12.12 - klo:10:55
Mystistä. Tänään käynnistyi, vaikkakin vähän vaivalloisen kuuloisesti, muutamalla avaimen painalluksella. Ensin ei siis startti edes yritä pyöriä, mutta sitten ihan randomilla lähtee.  Kaupan pihalla sitten käynnistyi jo ihan normaalisti. Voihan tuo huurtuminenkin olla siis ongelmana.

Pitää ajella päivän ajot tuolla josko saisi ainakin akkuun lisää potkua jos ei muuta.

Päivitystä tähänkin ongelmaan.

CC:llä oli siis vaikeita käynnistymisvaikeuksia ennen joulua. Solenoidi napsahti, mutta startti ei alkanut pyörittämään kuin erittäin satunnaisesti. Joulupäivänä vein auton sitten appiukon lämpimään autohalliin arestiin 8 päiväksi. Tuon jälkeen auto on toiminut moitteetta. Viime perjantaina auto kävi 45tkm huollossa, eikä sielläkään mitään vikakoodeja löytynyt.

Huollossa asiasta mainitessani sanoivat, että tämä on autolle tyypillinen vika johon on annettu VW:ltä ihan virallinen ohjeistus. Ilmeisesti startin sisälle pääsee kosteutta joka jäätää solenoidin ja sitä myötä ei päästä virtaa startille asti. Ohjeistuksen mukaan tuossa tilanteessa pitää painaa avainta jonkinaikaa jolloin pakkosyöttö työntää virtaa kontakteille ja sulattaa jään / huurteen. ...ei siis muuta kuin seuraavia käynnistysongelmia odotellessa niin pääsee laittamaan ohjeistuksen koetukselle  ::)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 21.01.13 - klo:21:17
Käytin volkkarin tänään katsastuksessa. Kun ikää on yli kolme vuotta niin ohjelmassa oli maahantuontitutkailun lisäksi ihan perus katsastus. Ainoa toimenpide ennen katsastusta oli tuo aiemmin mainittu takasumuvalojen aktivointi.

Kaksi korjauskehoitusta tuli:
1. Etuikkunoiden kalvot saivat poistokäskyn
2. Valkoiset parkkivalot tulee asentaa (ja oranssit pois)

Nuo valkoiset parkit pitänee jotenkin kikkailla tuonne umpioihin ja ottaa noilta oransseilta johdotukset niille. Saapahan taas viikonlopuksi tekemistä  :)

Kurkkasin tuonne auton alle samalla kun tuossa joku aika sitten oli puhetta ruostesuojaamattomasta pohjasta ja mahdollisista kukkasista. Tämä autohan on siis viettänyt reilut kolme vuotta parin kilometrin päässä Meksikonlahden rannikolta ja ilmankosteus on huidellut aika karuissa lukemissa. Oheiset kuvat kertonevat kaiken tarpeellisen  8)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: qwe - 21.01.13 - klo:21:26
Siistissä kunnossa vielä. Mutta kunhan kotoisen maaperän kivet hakkaa tukivarsien maalit niin ruskeata ilmestyy. >:(
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 24.02.13 - klo:12:12
Lainaus käyttäjältä: Docw - 21.01.13 - klo:21:17
Käytin volkkarin tänään katsastuksessa. Kun ikää on yli kolme vuotta niin ohjelmassa oli maahantuontitutkailun lisäksi ihan perus katsastus. Ainoa toimenpide ennen katsastusta oli tuo aiemmin mainittu takasumuvalojen aktivointi.

Kaksi korjauskehoitusta tuli:
1. Etuikkunoiden kalvot saivat poistokäskyn
2. Valkoiset parkkivalot tulee asentaa (ja oranssit pois)

Nuo valkoiset parkit pitänee jotenkin kikkailla tuonne umpioihin ja ottaa noilta oransseilta johdotukset niille. Saapahan taas viikonlopuksi tekemistä  :)

Vähän venähti nämä korjailut kun on ollut monenlaista reissua tässä välissä. Aikani asiaa mietittyäni päätin, etten ala kikkailemaan noiden umpioiden kanssa vaan teinituning tuomion uhallakin asennan autoon valkoiset ledit keulalle. Aikani zoomailtuani alkaa asennuspaikka valikoitua kuvan mukaisesti (jälleen kerran pahoittelut likaisesta autosta :o )

Nyt kun homma on hyvällä alulla niin pitääkin ottaa taas viikon tauko ennen fyysistä asennusta kun pitää vaihteeksi taas reissata. Tässä olisi vielä siis muutama päivä aikaa heittää vinkkejä mikäli noiden valkoisten parkkien asentamiseksi olisi parempia ajatuksia... Katsastusinssin mukaan esim EU umpiot eivät ole hyvä idea koska sitten pitää järjestää kabiiniin valojen korkeussäätö  :(
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: jarppis - 24.02.13 - klo:16:50
Onko parkkien sijannilla kuinka paljon merkitystä lakipykälien mukaan? Itse miettisin niitä ehkä tuonne sumuvalojen paikkeille jonnekkin.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ConD - 24.02.13 - klo:17:23
Oisko sumuvalot korvaava DRL-ledi/parkkisysteemi mitenkään mahdoton idea? Nuo tuossa maskissa vaikuttaa hieman... no niinkuin sanoitkin, teiniltä. :)

Onkos tuo puskuri halki vasemmasta reunastaan vai onko kyseessä optinen harha?
Otsikko: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 24.02.13 - klo:17:33
Lainaus käyttäjältä: jarppis - 24.02.13 - klo:16:50
Onko parkkien sijannilla kuinka paljon merkitystä lakipykälien mukaan? Itse miettisin niitä ehkä tuonne sumuvalojen paikkeille jonnekkin.

Saisi ne sijainnin puolesta laittaa tuonne, mutta siellä joutuisi puukotushommiin. Lisäksi tuo sumariritilä on reilusti vinossa joten valoa ei voisi asentaa samaan linjaan vaan vinoon ritilään nähden.
Otsikko: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 24.02.13 - klo:17:37
Lainaus käyttäjältä: ConD - 24.02.13 - klo:17:23
Oisko sumuvalot korvaava DRL-ledi/parkkisysteemi mitenkään mahdoton idea? Nuo tuossa maskissa vaikuttaa hieman... no niinkuin sanoitkin, teiniltä. :)

Onkos tuo puskuri halki vasemmasta reunastaan vai onko kyseessä optinen harha?

On ehdottomasti vaihtoehto. Tämä patentti on huonoista vaihtoehdoista helpoin, mielessä on ollut noiden asennus ainoastaan katsastuksen ajaksi...

Tuossa puskurin edessä roikkuu tuon ledivalon kaapeli. Maski ei ole paikallaan ja nuo valot on vain hätäisesti sommiteltu paikalleen.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: jusba31 - 24.02.13 - klo:17:52
Eikö joku tälläinen kävisi
Passat 3C Led-Tagfahrlicht die Zweite!!! (http://www.youtube.com/watch?v=f68pL8mzx20#ws)
http://data.motor-talk.de/data/galleries/706453/2525878/passat-drl-49851.jpg (http://data.motor-talk.de/data/galleries/706453/2525878/passat-drl-49851.jpg)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ConD - 24.02.13 - klo:17:52
Kaivelin vähän nuita CC:n sumareita ja pahus ne ovat Audi-varaosia. Samat siis kun Q5:ssa esim! Varaosanumerot  8T0 941 699 sekä 8T0 941 700 (vasen/oikea)

Tämän vuoksi ajatukseni näistä meni vähän reisille:

http://www.hansen-styling-parts.de/epages/63246837.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63246837/Categories/Tagfahrlichter/Fahrzeugspezifisch/VW (http://www.hansen-styling-parts.de/epages/63246837.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63246837/Categories/Tagfahrlichter/Fahrzeugspezifisch/VW)

Eli nuo saa palamaan parkkeina kun päiväajovalot on poissa päältä ym.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Karppa - 28.02.13 - klo:03:12
Olen jenkki CC:ta suomeen tuomassa tänä vuonna. Eilen vaihdoin alkuperäisen valokytkimen euro versioon ja värkkäilin takasumarin palamaan Docwn ohjeilla (vain vasen palaa koska en ole puukottanu vag-comia).
Jokatapauksessa kiitoksia ohjeista!
Parkkien kanssa on vähän päänvaivaa. Toimivat jokseenkin oudosti:
- kun auto käynnissä ja kytkin 0-asennossa mikään ei pala, ei edes DRL
- kun auto käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto käynnissä ja kytkin ajovaloasennossa, palaa ajovalot
- kun auto ei käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto ei käynnissä ja kytkin ajovaloasennosssa palaa ainoastaan parkit (amber kulmavalo)
Onkohan VG-comissa joku bitti vinossa vai jotakin muuta?
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 28.02.13 - klo:05:13
Lainaus käyttäjältä: Karppa - 28.02.13 - klo:03:12
Olen jenkki CC:ta suomeen tuomassa tänä vuonna. Eilen vaihdoin alkuperäisen valokytkimen euro versioon ja värkkäilin takasumarin palamaan Docwn ohjeilla (vain vasen palaa koska en ole puukottanu vag-comia).
Jokatapauksessa kiitoksia ohjeista!
Parkkien kanssa on vähän päänvaivaa. Toimivat jokseenkin oudosti:
- kun auto käynnissä ja kytkin 0-asennossa mikään ei pala, ei edes DRL
- kun auto käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto käynnissä ja kytkin ajovaloasennossa, palaa ajovalot
- kun auto ei käynnissä ja kytkin parkki asennossa mikään valo ei pala
- kun auto ei käynnissä ja kytkin ajovaloasennosssa palaa ainoastaan parkit (amber kulmavalo)
Onkohan VG-comissa joku bitti vinossa vai jotakin muuta?

Minulla palaa nuo parkit aina virtojen ollessa päällä, oli kytkin missä asennossa tahansa. Olen surffannut tuolla VAG comissa ihan kiitettävän määrän tunteja enkä ole löytänyt mitään asetusta joka vaikuttaisi noiden parkkien toimintaan.
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Karppa - 01.03.13 - klo:17:28
Lainaus käyttäjältä: Docw - 28.02.13 - klo:05:13
Minulla palaa nuo parkit aina virtojen ollessa päällä, oli kytkin missä asennossa tahansa. Olen surffannut tuolla VAG comissa ihan kiitettävän määrän tunteja enkä ole löytänyt mitään asetusta joka vaikuttaisi noiden parkkien toimintaan.

VWVortexissa olivat silta mielta etta parkit ei toimi oikein jos DRL on paalla ja disabloimalla se vag-comista pitaisi auttaa tahan ongelmaan. Taytynee pistaa hex-can kaapeli tilaukseen...
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Karppa - 01.03.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.02.13 - klo:17:37
On ehdottomasti vaihtoehto. Tämä patentti on huonoista vaihtoehdoista helpoin, mielessä on ollut noiden asennus ainoastaan katsastuksen ajaksi...

Tuossa puskurin edessä roikkuu tuon ledivalon kaapeli. Maski ei ole paikallaan ja nuo valot on vain hätäisesti sommiteltu paikalleen.

Kiinan pojjaat myyvat tallaisia kohtuuhintaan : http://www.wphidled.com/sdp/1363324/4/pd-5818148/10162482.html (http://www.wphidled.com/sdp/1363324/4/pd-5818148/10162482.html)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 03.03.13 - klo:15:05
Kiitos noista linkeistä. Jotkut noista siistimmistä ratkaisuista pitää laittaa tilaukseen.

Kun alkaa pikkuhiljaa ajoaika loppua, niin asensin paremman vaihtoehdon puutteessa nämä teinivalot. Asennus on sellainen, että nuo saa poistettua helposti jälkiä jättämättä sitten kun parempi vaihtoehto löytyy.

Samalla poistin etuikkunoiden kalvot. Aloitin tuon poistamisen lämmittämällä puhaltimella nurkasta ja varovasti repimällä kalvoa. Huomasin ensimmäisen viiden sentin äherryksen jälkeen, että tämä kalvo lähtee paljon siistimmän näköisesti kylmänä. Senkun nykäisi kalvon irti  ::) Ainakaan tuolla tallin pimeydessä ei liimajäämiä erottunut tuon alkumatkan jälkeen.

Liitteenä kuva uudesti syntyneestä CC:stä jonka pitäisi kelvata Suomalaiselle lainsäätäjällekin  :)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Docw - 06.03.13 - klo:20:35
Ei mennyt ihan huomautuksitta viimeinenkään käynti katsastuskonttorilla, onneksi kilvet sai kuitenkin ruuvata kiinni. Nuo huomiovalot kun inssin mielestä toimivat oikein, mutta eivät ole virallisesti hyväksytyt parkit  ::) Seuraavaan katsastukseen pitäisi järjestää valot jossa on A merkintä.

...en kehdannut alkaa kyselemään miten inssin ensin ehdottama umpioon porattu ja lisätty parkkipolttimo olisi yhtään laillisempi, jos eivät sitten samalla porauksella kaiverra sitä A merkintää umpion lasiin  :o

Mutta sen sanon, että voi itku että sattui tälle päivälle sopiva rekkari  ;D
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: ConD - 06.03.13 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: Docw - 06.03.13 - klo:20:35
Mutta sen sanon, että voi itku että sattui tälle päivälle sopiva rekkari  ;D
LUM-1? :)

Nojoo.. jos nuo parkkihommat saat hoitoon jollain ledivirityksellä tulevan kesän aikana, niin saat varmaan mielenrauhan. Onhan näissä vähän jumppaa kai aina... entisen kolleegan X-type oli hyvä esimerkki kun "sivuvalot" olivat jotenkin laittomat Suomessa ja Wetterin ensimmäinen ratkaisu olisi ollut uusia koko puskuri ilman nuita valoja. :)
Otsikko: Vs: Ameriikan CC Euroopassa
Kirjoitti: Vaginisti - 06.03.13 - klo:21:07
Niin eli nuo päiväajovalot on lailliset mutta turhat katsastuksen näkökantilta kun ne ei ole hyväksytyt parkkivalot ja liian kirkkaat. Jos olen oikein ymmärtänyt niin ne A-merkityt himmenee parkeiksi ja silloin se menee läpi. Sen 5watin parkin poraaminen umpioon ei välttämättä ole huono vaihtoehto, siis jos sen saa umpiota rikkomatta helposti tehtyä, tulee ainakin siisti ja huomaamaton lopputulos. Yllättävää, että se on näissä uusissakin autoissa edes mahdollista.

Omassa tuontiletukassa piti sen keltaisen jenkkiparkin toinen lanka ottaa pois ja siirtää se 5w värittömälle parkille, toinen lanka jäi vilkkua varten. Jenkkisysteemi kun on siitä erilainen, että keltainen parkki palaa koko ajan ja vilkku toimii samassa polttimossa kirkkaampana ja sehän ei täällä käy millään kun väri on väärä...