VW Car-Net

Aloittaja MMV, 12.02.15 - klo:10:45

« edellinen - seuraava »

MMV

Oletteko käyttäneet tuota VW:n Car-Net -palvelua? Kokemuksia?

golfpaa

Joo ollaan +1kk. Alustana IPhone 6+ ja e-Golf. Ohjelma toimii, jos jaksaa ja usein, miten ei jaksa. Yleensä tulee jokin virheilmoitus, tai ohjelma jää vaan pyörittämään ja kuvaruudussa lukee ”synkronoin”. Ajastintoiminnot putoilevat pois päältä itsekseen ja esim. sisätilanlämmitys joko menee päälle tai on menemättä, mutta tieto tästä välittyy puhelimen näytölle silloin tällöin. Ainakin omakotitalossa onkin helpompi kävellä ovelle kurkkaamaan, kuuluuko lämmittimestä hurina, kuin arvailla kännykän näytöstä menikö päälle vai ei. Muutoin hieno juttu, mutta niin epävakaa, että ei mitään virkaa.

kari29

Transporter T6 pari päivää ihmetellyt mutta ei toimi ainakaa OnePlus 3T puhelimen kanssa?

ppvaara

Minulla on ollut Passat GTE kahdeksan kuukautta. Car-netin ominaisuuksissa on suuria puutteita: polttoainelämmitintä ei saa käyntiin eikä sille ole tietenkään ajastustakaan. Edellisen päivityksen jälkeen (n. viikko sitten) toiminta on ollut onnetonta. Puhelimen (iPhone) sovellus vaatii jatkuvasti loggautumaan uudelleen ja jatkuvasti sattuu teknisiä virheitä. Paljon pitää muuttua, että jatkaisin aikanaan tilausta.

Nolointa on, että edellisen auton (XC60) sovellus toimi erinomaisesti. Sen ajopäiväkirja oli todella hyvä sovellus.

PS. Tuo robotin esto (Varmistus, Pyydä uusi kuva n. 10 kertaa) on todella huonosti tehty.

M-J

Omassa Arteonissa vähän saman tyyppisiä ongelmia. Monesti appis sanoo että rekisteröinti epännistui ja jää looppiin. Auto on menossa tammikuussa huoltoon ja etsivät syytä tuulilasin huurtumiselle ja samalla kuulemma tulee autoon joku tohon liittyvä päivitys. Toinen mitä huomannut niin volkkarilta saatu POI file valvontakameroille on ihan huuhaata. Eteläsuomessa ei tunnista ehkä 30% kameroista ja homma vaan huononee periferian suuntaan mentäessä. Sama esim bensa hintojen kanssa. En ole vielä kertaakaan onnistunut ostamaan polttoainetta taulussa olevilla hinnoilla.

Haito

Mitähän helevettiä nyt taas...?



Lämmitintä ei siis saa päälle, koska iOS-sovelluksessa on "käyttäjätilin konfiguraatio-ongelma"... Mikähän se ongelma mahtaa olla? Mitään asetuksia en ole muuttanut. Ja mihinkähän asiakaspalveluun pitäisi ottaa yhteyttä?

Ei olisi pitänyt viime viikolla kehua, että pienistä ongelmista huolimatta Car-Net Security & Service on kätevä. Siinä ei nimittäin monta päivää mennyt, kun tuli iso ongelma. Ongelman mystisyyttä lisää se, että tuosta virheilmoituksesta huolimatta sovelluksella kuitenkin on yhteys autoon: kun käynnistän lämmittimen avaimella (kauko-ohjaimella), näkyy aktiivinen lämmitys myös iOS-sovelluksessa.


JAK

Tosta on olemassa päivitetty versio. Siinä voi lukita ja avata ovia. Sen version käyttöönotto vaatii chat yhteyden jonnekin jossa haluavat nähdä henkilöllisyystodistuksen.

Temex

Hei!

Toimiiko webaston kauko-ohjaus car-net sovelluksen kautta ilman vw:n car stickia ja jos ei toimi niin käykö siihen ihan tavallinen "mokkula"? Tulevassa autossa on Online-palvelut, omalla ohjainlaitteella ja SIM-kortilla. Tuleva auto on Golf variant highline. Myyjän mukaan siihen pitää hankkia lisäksi tuo car stick ja sim-kortti. Pitääkö tämä paikkansa?

Haito

Lainaus käyttäjältä: JAK - 28.02.19 - klo:10:34
Tosta on olemassa päivitetty versio. Siinä voi lukita ja avata ovia. Sen version käyttöönotto vaatii chat yhteyden jonnekin jossa haluavat nähdä henkilöllisyystodistuksen.
Mistähän sellainen päivitetty versio mahtaa löytyä? Ei näy ainakaan meikäläisen App Storessa.

Haito

Lainaus käyttäjältä: Temex - 28.02.19 - klo:10:39
Hei!

Toimiiko webaston kauko-ohjaus car-net sovelluksen kautta ilman vw:n car stickia ja jos ei toimi niin käykö siihen ihan tavallinen "mokkula"? Tulevassa autossa on Online-palvelut, omalla ohjainlaitteella ja SIM-kortilla. Tuleva auto on Golf variant highline. Myyjän mukaan siihen pitää hankkia lisäksi tuo car stick ja sim-kortti. Pitääkö tämä paikkansa?
Toimii ilman car stickia. Myyjät tuntuvat olevan melko pihalla Car-Netistä.

P.S. Tosin ainakaan minulla se sovellus ei tällä hetkellä sitä käynnistystä pysty tekemään. Ei ole kuitenkaan datayhteydessä se ongelma. Kts. viesti yllä.

JAK

Lainaus käyttäjältä: Temex - 28.02.19 - klo:10:39
Hei!

Toimiiko webaston kauko-ohjaus car-net sovelluksen kautta ilman vw:n car stickia ja jos ei toimi niin käykö siihen ihan tavallinen "mokkula"? Tulevassa autossa on Online-palvelut, omalla ohjainlaitteella ja SIM-kortilla. Tuleva auto on Golf variant highline. Myyjän mukaan siihen pitää hankkia lisäksi tuo car stick ja sim-kortti. Pitääkö tämä paikkansa?

Itsellä meni hermot tuon kautta webaston käynnistämiseen. Webastoconnect tai wanhalla nimellä Remuc on oikeasti toimiva. VW kauppaa jotain saksalaista Remuc kopiota mutta en lähtenyt siihen tuon Car-Net kokemuksen takia. Tuohon Connectiin sai hyvin apua viikonloppunakin kun asentaja oli unohtanut resetoida testipuhelimen pois siitä. Nappiakaan en löytänyt, oli takakontissa.

Haito

^ Kerro lisää tuosta WebastoConnectista. Applen App Storessa näyttää olevan sovellus nimeltä ThermoConnect, joka on Webaston käsialaa " tarkoitatko sitä? Pitääkö autoon hankkia joku ohjainlaite, jotta tuota sovellusta voi käyttää? Vai joko autossa on se laite valmiina? Mikä nappi siellä takakontissa oli?


mikael_

Lainaus käyttäjältä: Haito - 28.02.19 - klo:08:55
Mitähän helevettiä nyt taas...?



Lämmitintä ei siis saa päälle, koska iOS-sovelluksessa on "käyttäjätilin konfiguraatio-ongelma"... Mikähän se ongelma mahtaa olla? Mitään asetuksia en ole muuttanut. Ja mihinkähän asiakaspalveluun pitäisi ottaa yhteyttä?

Ei olisi pitänyt viime viikolla kehua, että pienistä ongelmista huolimatta Car-Net Security & Service on kätevä. Siinä ei nimittäin monta päivää mennyt, kun tuli iso ongelma. Ongelman mystisyyttä lisää se, että tuosta virheilmoituksesta huolimatta sovelluksella kuitenkin on yhteys autoon: kun käynnistän lämmittimen avaimella (kauko-ohjaimella), näkyy aktiivinen lämmitys myös iOS-sovelluksessa.

Mulla sama ongelma ollut ehkä runsaan viikon verran myös. Car-net ollut käytössä joulukuusta lähtien ja tähän asti toiminut kivasti.
Tuo ongelma ei ole iOS sovelluksen koska sama virheilmoitus tulee, kun kirjautuu selaimella car-net portaaliin ja yrittää kytkeä webaston päälle (tai ajastaa).

En oo toistaiseksi lähtenyt ottamaan yhteyttä minnekään, vaan odottelen josko saisivat korjattua tuon.

Haito

^ Joo, ei toimi lämmittimen käynnistys iOS-sovelluksesta eikä portaalista. Viimeinen toimiva yhteys oli perjantaina 22.2. Seuraavan kerran yritin maanantaina 25.2., jolloin tuli tuo mainitsemani virheilmoitus.

Lähetin viime viikolla virheraportin tukipalveluun. Sieltä vastasivat diiba-daaba tekevänsä parhaillaan jotain järjestelmäpäivityksiä, minkä vuoksi Car-Net pätkii. Päivityshommiin kuluvan ajan pituudesta ei ole tietoa. Minun korviini tällainen viesti on selkeä merkki siitä, että VAG-konserni ei tajua tuotannossa olevien ohjelmistojen ylläpidosta ja elinkaaren hallinnasta hevon helevettiä. Kerrassaan surkeaa touhua.

Haito

^ Lämmittimen käynnistys iOS-sovelluksesta näyttää jälleen toimivan " tosin vain satunnaisesti. Lämmitin ei edelleenkään käynnisty jokaisella pyynnöllä. Niillä järjestelmäpäivityksillä ei siis saatu parannusta tuohon aiemmin mainittuun luotettavuusongelmaan. Heikkoa toimintaa.

Haito

Tämähän on edelleen aivan susipaska systeemi tämä Car-Net vai mikä lie nykyään nimeltään. Eilen tuli oikein sähköpostia, jossa kehuttiin uutta sovellusta: uusi nimi, uusi logo, uusi malli ja mitä lie muuta uutta " mutta sama vanha passka toiminta. Aivan järkyttävän sekava ja epästabiili himmeli.

Nyt kun tuli kylmät kelit, olisi kiva käynnistää lämmitys puhelimesta. Mutta ei. Ei toimi. Eikä toimi sen paremmin selaimestakaan. Seuraava auto on näillä näkymin joku muu kuin VAG-tekele.

Viime viikolla luin jonkun uutisen, jossa kehuttiin jonkun uuden VW-kulkineen (Golf 8?) olevan kaikkien aikojen digitaalisin Volkkari. Hieno homma! Pistäisivät nyt ensin vanhat digitaalit kuntoon ennen kuin kutovat uusia.

Ttu!

foxnen

Ei toimi, mukavahan tuo lämmitys olisi saada päälle näin pakkaskeleillä. >:(
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Haito

Melkoista sekoilua on ollut tämän häkkyrän taival. En ole varma edes systeemin nimestä " ehkä We Connect nykyisin? On käyttäjäkokemukseltaan kyllä harvinaisen sekava kokonaisuus. Sieltähän tuli maahantuojalta tai jostain s-postiviestikin reilu kuukausi sitten, pahoittelivat toimintahäiriöitä ja muistaakseni väittivät pistäneensä asiat kuntoon. No eivät kyllä pistäneet ainakaan heti, sillä marraskuussa oli vielä kovin satunnaista lämmittimen käynnistymisen onnistuminen puhelinsovelluksen kautta. Mutta nyt on tällä viikolla onnistunut kaksi kertaa peräkkäin ihan ongelmitta, heti ensimmäisellä yrittämällä " hienoa!

P.S. Siinä s-postiviestissä luki itse asiassa näin: "We Connect -palvelumme palvelutarjonta oli viime viikolla tilapäisen teknisen häiriön vuoksi vain hyvin rajoitetusti saatavilla." Vai että muka vain "viime viikolla"! Oli häiriöitä tuon s-postiviestin jälkeenkin koko marraskuun ajan. Eikä siinä viestissä puhuttu mitään asioiden kuntoon laittamisesta.

Haito

Lainaus käyttäjältä: Haito - 11.12.19 - klo:16:42
tällä viikolla onnistunut kaksi kertaa peräkkäin ihan ongelmitta, heti ensimmäisellä yrittämällä " hienoa!
Kolmas kerta toden sanoo: ei onnistunut ensimmäisellä yrittämällä. V1tuttaa tämä häkkyrä. Ei ole mitään rakettitiedettä tuollaisen systeemin tekeminen, mutta niin vain on onnistuttu tekemään kokonaisuudesta hallitsemattoman monimutkainen läjä koodia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy