Audi A3 mv 2017

Aloittaja Zaasa, 26.05.16 - klo:23:40

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Audi A3 First Edition Sedan Business Sport 110kw S-tronic 2017, 33958â,¬. Toukokuun alussa "vanhan" mallin hinta 35725â,¬
Reilut 1700 halvemmalla Led-valoin ja dynaamisein vilkuin ym..

psxgamer

Kyselinkin jo naapuri foorumilla, mutta onko sinulla koko hinnasto? Onko Business ja Business Sport malleihin tullut varusteluparannuksia LED ajovalojen lisäksi? Kuuluuko esim. Audi Connect pakettiin ja saako digimittarin ilman kallista navia?

Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.

rami

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.05.16 - klo:08:23
Kyselinkin jo naapuri foorumilla, mutta onko sinulla koko hinnasto? Onko Business ja Business Sport malleihin tullut varusteluparannuksia LED ajovalojen lisäksi? Kuuluuko esim. Audi Connect pakettiin ja saako digimittarin ilman kallista navia?

Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.
Mattisen mielestä A3 on jopa yhtä hiljainen kuin UUSI A4 Audi. Onko jotain ristiriitaa.
Takapäähän tuossa A3 Audissa meluaa.


mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.16 - klo:10:56
Takapäähän tuossa A3 Audissa meluaa.

Siulla ei ainakaan melua yläpää. Hiljaiselo jatkuu kommentista toiseen  ;D ;D ;D

psxgamer

Aika samaa tasoahan nuo perus Business ja Business Sportin hinnat tuntuisi olevan? First Edition hinnat on kyllä ihan ok, kun tuollainen 1.4 COD DSG lähtee 33 600â,¬ Business Sporttina ja viistoperänä. Lisävarusteissa metalliväri on yhä kallis ja vanteet törkeitä, mutta se on tuttua juttua. A3 assist paketti joka sisältää ACC:n, autoholdin ja avaimettoman käytön olisi itselleni tuolla hinnalla pakko-ostos. Lisäksi ottaisin erikseen vielä Sound Systemin sekä varmaan Smartphone interfacen Android Autoa varten. Kummasti Kommunikaatio -paketti sisältää nuo, mutta on reilusti kalliimpi (mukana tulee toki värinäytöllinen ajotietokoneen informaatio näyttö, mutta se on jo Business Sportissa). Se, että MMI on nyt vakiona 7" ja toivottavasti paremmalla resoluutiolla on erittäin positiivinen juttu LED valojen lisäksi.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 27.05.16 - klo:12:10
Siulla ei ainakaan melua yläpää. Hiljaiselo jatkuu kommentista toiseen  ;D ;D ;D
Kiva kun meni perille. Kyllä Mattinen tietää. ;)

Zaasa

Mitä menee viheltäen ohitseni A3 Sedan hinnoittelussa? Autot varusteineen samoja, First Edition 1700â,¬ halvempi.Molempien hinnasto julkaistu 27.5
-A3 Business Sport 150hv Stronic 35725â,¬
-A3 First Edition Business Sport 150hv Stronic 33958â,¬

cyro

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 27.05.16 - klo:21:46
Mitä menee viheltäen ohitseni A3 Sedan hinnoittelussa? Autot varusteineen samoja, First Edition 1700â,¬ halvempi.Molempien hinnasto julkaistu 27.5
-A3 Business Sport 150hv Stronic 35725â,¬
-A3 First Edition Business Sport 150hv Stronic 33958â,¬

Jälkimmäisessä esim.

- vanteet 16" -> 17"
- Urheilullinen alusta, sekä penkit
- katto spoileri

Itse laitoin juuri tilauksen sisään omasta 2.0tdi quatrosta Busines Sporti kilkkeillä 8) 8)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.16 - klo:10:56
Mattisen mielestä A3 on jopa yhtä hiljainen kuin UUSI A4 Audi. Onko jotain ristiriitaa.

Tuollaista nyt tuskin kannattaa aikuisen miehen tulla minulta kysymään. Luulisi sitä mokoman asian selviävän omin nokkinenkin. Mitä sitten tulee A3:n ja A4:n melutasoihin, niin niiden suhteen kannattaa tietysti ensisijassa luottaa omiin korviinsa. Ja meluvertailu on tietysti aina vaikeaa: pitäisi olla samat renkaat, samat olosuhteet jne. Jos sitten on kiinnostunut mittaustuloksista, niin niitäkin on tarjolla. Tekniikan Maailma on koeajanut sekä A3 SB:n että A4 Avantin. Koeajoen yhteydessä tehtyjen melumittausten lukemat ovat seuraavat:

100 km/h
A3 66/67
A4 67/68

120 km/h
A3 68/68
A4 69/70

Karkea asfaltti 100 km/h
A3 68/69
A4 70/71

A3:ssa renkaat: Continental Premium Contact 205/55 R 16 91W
A4:n renkaat: Hankook Ventus S1 evo2 225/50R 17 94Y


maik

Lainaus käyttäjältä: cyro - 10.08.16 - klo:16:01
Jälkimmäisessä esim.

- vanteet 16" -> 17"
- Urheilullinen alusta, sekä penkit
- katto spoileri

Itse laitoin juuri tilauksen sisään omasta 2.0tdi quatrosta Busines Sporti kilkkeillä 8) 8)

Kyllähän nuo samat löytyy pelkästä business sportistakin.
Aika ripeen saaneet tästä 2 litrasesta 0-100 6,2s ja vanha 1.8 6,8s ja eroa ei ole kuin 10hv ja 40Nm.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.08.16 - klo:17:29
100 km/h
A3 66/67
A4 67/68

120 km/h
A3 68/68
A4 69/70

Karkea asfaltti 100 km/h
A3 68/69
A4 70/71

Näemmä aika selvät erot, etenkin karkealla asfaltilla. Saiko Rami A4-Peltorit luovutustilaisuudessa? ;D ;D ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 10.08.16 - klo:19:44
Näemmä aika selvät erot, etenkin karkealla asfaltilla. Saiko Rami A4-Peltorit luovutustilaisuudessa? ;D ;D ;D

Rami ottikin pirssin järkevillä varusteilla. Comfort paketti jossa on kaikki järkevä mukana. Ã,,Ã,,NIERISTELASIT jne... ;D ;D ;D ;)
Vähällä polttoaineella kulkee tuo 150 heppanen kone Stronicilla varustettuna. Ensimmäiset 6500km 5.9 ltr/100 keskari,jossa ainakin puolet taajamaa. Herrasmiesmäinen ajo säästää polttoainetta luontoa ja lompakkoa.
A3:sen takateli huusi niin pirusti silloin piti jopa ostaa Kutiaarin Efficient hiljaisemmat kumit kun otti se koppura niin viudeen.
Onneksi on päässyt siitä koppursta eroon.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: maik - 10.08.16 - klo:18:24
Aika ripeen saaneet tästä 2 litrasesta 0-100 6,2s ja vanha 1.8 6,8s ja eroa ei ole kuin 10hv ja 40Nm.

Ihme homma, kun tämä malliston huipulla keikkuva bensakone on päivittynyt uuteen, mutta dieselpuolen kunkku on edelleen 135 kW:n versio, miksi ei 140 kW?

Zaasa

#14
Viikon verran olen ajanut mv-17 A3 1.4 S-tronic Business Sportilla, tyytyväinen olen Cupra 280hv:n jälkeen. Taajama ja nurkka ajoissani 140 hv:n puuttumista ei huomaa. 7v  S-tronic vaihtaa vaihteet huomaamattomasti Cupran 6v verraten, myös sport asennossa. Auto on hiljainen Micukan 17" kumeilla, ohjaus on jämäkkä jonka herkkyyttä voin halutessani säätää Drive Select valikon kautta. Alusta myös yllättävän hyvä. Kuten rami sanoi, pienellä kulutuksella mennään taajama/kaupunki ajossa  :)  Suorituskykyinen, mukavuuspainotteinen auto -17 A3 Sedan Cupran jälkeen.

Paljon on rami  omallaan ehtinyt ajaa vaikka omani oli ensimmäisten maahantuotujen joukossa, samassa kyydissä liikkeiden esittelyautot 3 viikko sitten ::)


mattinen

^Rami pörräileekin tätä nykyä A4:lla.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.08.16 - klo:21:50
^Rami pörräileekin tätä nykyä A4:lla.
Kannattaisi mainta ettei turhaan sotke eri topicia.

Stringer

Onko kukaan saanut vielä tätä autoa teknologiapaketin kera? Toimiiko ne systeemit hyvin?
Vähän enempi voisi porukka muutenkin hehkuttaa. Onhan kaara varsin houkutteleva paketti kaikkinensa taviskuskille.

Porari

Perjantaina kävin uuden Sportbackin 2.0Tdi+Quattro+S-tronicin kotiin.Eberi älypuhelin-ohjauksella,katon teippaus mustaksi ja ikkunan-tummennukset tehtiin ennen luovutusta.Sittenpä vielä Mak Stadt Gun metal mirrorit 17" talvipyöriksi alle ja annettii  16" talvi-paketti niihin vaihdossa.Nyt ajettu 800km ja tyytyväisillä mielin ollaan.Matrix-ledit toimii hyvin.Assist-ja kommunikaatio-paketin toimivuus myös hyvä. NAM! Edelliseen 1.8 bensa Quattroon vm.-14 verrattuna väännökäs dieseli miellyttävämpi kuin hiukan "repivä" bensa....tykkäää....ja väri on perusvalkoinen.kesäksi haussa 18" vanteet+renkaat alle.
T-Roc 1,5  2020,Caddy Maxi 2,0Tdi 2014,A3 Sportback 2.0Tdi Quattro S-tronic 2017.                                      Ex-A3  CC 1.8 Tfsi Quattro S-tronic  2014. Ex-A5 SB 2.0 Tdi+Mt 2011.Ex-A3 SB 1.4 Tfsi+S-tronic 2009.Ex-A4 Avant 2.0+Mt 2003.Ex-Audi 80 1.8+aut. 1989.

rami

Lainaus käyttäjältä: Porari - 02.11.16 - klo:13:50
Perjantaina kävin uuden Sportbackin 2.0Tdi+Quattro+S-tronicin kotiin.Eberi älypuhelin-ohjauksella,katon teippaus mustaksi ja ikkunan-tummennukset tehtiin ennen luovutusta.Sittenpä vielä Mak Stadt Gun metal mirrorit 17" talvipyöriksi alle ja annettii  16" talvi-paketti niihin vaihdossa.Nyt ajettu 800km ja tyytyväisillä mielin ollaan.Matrix-ledit toimii hyvin.Assist-ja kommunikaatio-paketin toimivuus myös hyvä. NAM! Edelliseen 1.8 bensa Quattroon vm.-14 verrattuna väännökäs dieseli miellyttävämpi kuin hiukan "repivä" bensa....tykkäää....ja väri on perusvalkoinen.kesäksi haussa 18" vanteet+renkaat alle.
Kyllä oikeassa olet. Kyllä väännökäs diesel on parempi automaatissa. On kokemusta molemmista.  Bensakone on nimeenomaan tuollainen "repivämpi" varsinkin taajama-ajossa.
Kokemusta on itselläkin monista VAGeista.

Porari

Tosiaan Ceramic pro 9h+light käsittely teetettiin ennen luovutusta myöskin.Jospa säilyis siistämpänä ja helpommin pestävänä sitten.Onhan noita ollut muutamia Audeja aiemminkin Quattroita ennen.A4,A3,A5,mutta etuvetoina A4,A5 Multitronicilla ja A3:n S-tronicilla.Enää ei varmaan Quattrosta paluuta...
T-Roc 1,5  2020,Caddy Maxi 2,0Tdi 2014,A3 Sportback 2.0Tdi Quattro S-tronic 2017.                                      Ex-A3  CC 1.8 Tfsi Quattro S-tronic  2014. Ex-A5 SB 2.0 Tdi+Mt 2011.Ex-A3 SB 1.4 Tfsi+S-tronic 2009.Ex-A4 Avant 2.0+Mt 2003.Ex-Audi 80 1.8+aut. 1989.

pikatsu

A3 1.6DTI ainut vag konsernin malli, jossa 1.6 diesel koneessa vanha 110 hv softa.

Q2, Golf, Skodalla 115-116 hp mallit.

Onkohan näissä käytännön ajossa eroja?

pikatsu

nyt tuli Audilta ilmoitus, että A3:sen 1.6 diesel päivittyy 116hv versioon

vasara

Onko joku löytänyt eksaktia tietoa s tronic laatikoista A3 2017 nelivetomalleissa?
Omat arvaukset nämä..

2.0 tfsi quattro (190 hv & 320 Nm)
7-speed S tronic (DQ381). Märkä kytkin, Max 420 Nm

2.0 TDI quattro (184 hv & 380 Nm)
6-speed S tronic (DQ250). Märkä kytkin, Max 350 Nm
vai
6-speed S tronic (DQ500). Märkä kytkin, Max 550 Nm

exlex

#24
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.05.16 - klo:08:23
Toivottavasti myös faceliftin äänieristystä on parannettu. 17" vanteilla nykyinen A3 malli on ollut koeajoilla välttävä, samaa luokkaa oman Ocun kanssa 18" vanteilla. 18" vanteilla Audi on taas ollut järkyttävän meluista.

Toi ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, ainakaan oman kokemukseni mukaan! Kaverillani on uusi Ocu ja itselläni A3 ja se on kyllä täysin toisin päin. Käytiin reissussa ja totesin, että vitsi oma A3:nen on hilajainen verrattuna ocuun. Se riippu kyllä täysin mitä renkaita käyttää autossa. Itselläni on 18-tuumaiset renkaat goodyerilta ja kaverilla ocussa 17-tuumaiset (en tiedä rengasmerkkiä) ja se sen auto oli äänekkäämpi.

Audi käyttää A3:sessa tehdasasennettuina kesärenkaina Dunlopin todella kovaäänisiä renkaita ja se meteli johtuu siitä usein. Itse myin heti ne pois ostaessani auton.

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.08.16 - klo:20:14
Rami ottikin pirssin järkevillä varusteilla. Comfort paketti jossa on kaikki järkevä mukana. Ã,,Ã,,NIERISTELASIT jne... ;D ;D ;D ;)
Vähällä polttoaineella kulkee tuo 150 heppanen kone Stronicilla varustettuna. Ensimmäiset 6500km 5.9 ltr/100 keskari,jossa ainakin puolet taajamaa. Herrasmiesmäinen ajo säästää polttoainetta luontoa ja lompakkoa.
A3:sen takateli huusi niin pirusti silloin piti jopa ostaa Kutiaarin Efficient hiljaisemmat kumit kun otti se koppura niin viudeen.
Onneksi on päässyt siitä koppursta eroon.

Olisit Rami hankkinut sen saman moottorin siihen A3:seen, niin ei olisi tarvinut itkeä silloin.  ;D Hyvä että nyt saat ajella sillä moottorilla A4:sessa. Itse olen ajellut tuolla uudella A4:sella aika ajoin ja ero on kyllä omaan A3:seen aivan naurettavan pieni. Suurin ero on sisästiloissa. Alustassa en ole huomannut isoja eroja (A3 Business Sport vs. A4 Business Sport)!  ;) Tarkoittaako tämä Ramin kielellän että A4:nen on koppura?  ;D ;D ;D

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.03.17 - klo:00:03
Itse olen ajellut tuolla uudella A4:sella aika ajoin ja ero on kyllä omaan A3:seen aivan naurettavan pieni. Suurin ero on sisästiloissa. Alustassa en ole huomannut isoja eroja (A3 Business Sport vs. A4 Business Sport)!  ;) Tarkoittaako tämä Ramin kielellän että A4:nen on koppura?  ;D ;D ;D

Minun korviini Audi a3 sportback  on ärsyttävän meluisa(17")rengasmelun osalta niin kesärenkailla kuin talvirenkain., A3 sedanina varmaan hieman hiljaisempi.   Audi A4 b8 on minusta paljon hiljaisempi kuin A3.  Ei ole kokemuksia b9 A4 onkohan ääneneristäminen mennyt huonompaan?
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 19.03.17 - klo:16:43
Minun korviini Audi a3 sportback  on ärsyttävän meluisa(17")rengasmelun osalta niin kesärenkailla kuin talvirenkain., A3 sedanina varmaan hieman hiljaisempi.   Audi A4 b8 on minusta paljon hiljaisempi kuin A3.  Ei ole kokemuksia b9 A4 onkohan ääneneristäminen mennyt huonompaan?

Rengasmelu on kyllä varmaan yksi niitä vaikeimmin vertailtavia asioita. Ihmiset kuulevat äänet eri tavoin, renkaat ovat erikokoisia, valmistajat vaihtelevat, ja teiden kunnossakin on eroja. Erilaiset testitkin antavat vain alustavaa tietoa, koska oman auton speksit eivät välttämättä ole samat kuin testiautoissa.

A3 SB oli mukana Tekniikan Maailman vertailussa numerossa 19/2013 ja A4 Avant koeajettiin puolestaan numerossa 5/2016. TM mittaisi autoille seuraavat meluarvot (dB):

       60 km/h    80 km/h    100 km/h    120 km/h    100 km/h karkea asfaltti
A3    61/61       63/64        66/67         68/68               68/69
A4    62/62       65/65        67/68         69/70               70/71

Rengastus oli seuraava:

A3: Continental ContiPremiumContact 205/55 R 1691W
A4: Hankook Ventus 51 evo2  225/50 R 17 98 T XL

A4:ssa oli äänieristetyt sivulasit.

Jaudi

Riippuu paljon renkaista. Minulla A3:ssa Nokian 205/55R16 kitkat ja niillä auto miellyttävän hiljainen ja pehmeä, vertaa mihin vaan. Ja ei ole ensiasennus Continentalin kesärenkailla enää hiljainen.

vasara

Ajoin viikolla koeajot peräkkäin a4 allroad & a3 sedan.. molemmissa kitkat. Olisko ollut a3:ssa 16" ja a4 17".. en katsonut kummastakaan edes renkaan merkkiä. Rengasmelussa ei ollut merkittävää eroa. En ajanut täysin samoja reittejä, joten asfaltin laadussa varmasti eroja. Mitään desibelimittauksia ei tietenkään ole, joten ihan mututouhua.. mutta päällimmäisenä jäi mielikuva, että a3 ei ollut mitenkään erityisen meluisa auto.

Joku vuosi sitten ajoin viimeksi a3:lla. Muistelen, että rengasmelu oli varsin huomattava. Sain nyt siis vaikutelman, että parannusta on uusissa malleissa tapahtunut. Silloin taannoin oli kylläkin kesärenkaat alla.

pikatsu

Tänään kävin A3 Sedan business sportin koeajamassa ja alla oli Continentalin nastat.
Melu oli järisyttävä. Luulin, että tässä koko  luokassa mun 1-sarja bemari on meluisin nastoilla, mulla löytyi voittaja. Ajo tuntumaankaan en ollut tyytyväinen. Kritiikkiä ohjauksesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy